Pakko laittaa tännekin...
Vanhat Xenon-umpiot oli aika finaalissa... vaikka etumuovi kiillotettiin ja liikkeessä vaihdettiin uudet polttimot, niin silti valot ei oikein toimittaneet. Liki puoli miljoonaa kilometriä oli varmaan vienyt etumuovin lisäksi myös linssin takana olevasta heijastimesta pinnat tai sitten liikkeen asentamat polttimot oli skeidaa.
No, 2002 Passat Faceliftin keulalle uudet originaalit Hellan Xenon-umpiot Saksantuontina ja polttimoiksi Philipsin Vision Plussaa sekä D2S:ään että H7:aan.
Yllätys oli kyllä todella kova... liki uuden Skodan/Audin pätkien luokkaa olevat, hmmetin hyvät valot! Pätkillä näkee 100m ihan hienosti.
Todellisuus lienee se, että jos haluaa pitää autonsa valot oikeasti kunnossa, niin umpioiden vaihto on edessä aina 300tkm välein. Moni voi väittää umpioidensa olevan 500tkm ajoilla ihan tikissä... kunnes auton keulalle ruuvataan uudet umpiot...
Xenon-umpioiden uusinta = SHOKKI!!!
51
6022
Vastaukset
- € € € € € ?
Mitä maksoi?
- Ex passatisti
Hiomisen aiheuttama ongelma, jonka aniharva tiedostaa on hajataitteisuus. Vaikka umpion pintamuovi näyttää kirkkaammalta kuin ennen hiomista, hiominen voi saada aikaan valon hajataittumista. Omassa pasuunassa oli silminnähden kirkkaat valot, mutta ei sädekimppua suuntauspömpeliin. Katsastusmies oli lievästi sanoa ihmeissään ja keskustelu äityi sille tasolle että katsuri päätti näyttää kuinka hänen asiantuntemuksellaan erottaa paskapolttimot merkkipolttimoista. Katsuri löysi umpiosta Philipsin uutukaisen polttimon, Sen saman jonka olin sinne asentanut.
Ex passatisti, nyk. paljon varakkaampi. Kyllä noista sädekimput tuli ihan ok kiillotuksen jälkeen, mutta tehoa ei ollut. Lisäksi tosiaan, pinnat veti kiillotuksen jälkeen mataksi aika nopeasti eli pinnassa tosiaan oli mikromattaa jäljellä. Varmaan joku kiillotusaine kun kului pois, niin se oli siinä sitten.
Umpiot maksoi Saksassa ~400e pari, polttimot satasen koko sarja. Asennus nokkahihnan vesipumpun & jarrusatulan vaihdon yhteydessä -> oli tarkalleen tonnin setti kaikkineen. Ihan ok. Suomesta umpiot ostamalla ja Laakkosella huollattamalla olisi varmaan ollut 2000e.
Todellisella varakkuudella ja valitulla automallilla ei muuten ole mitään toistensa kanssa tekemistä.- Varaosakauppias
Tuota ei olisi kannattanut tonnin katiskaan tehdä. Volkkaristin mielestä tämä oli sijoitus auton jälleenmyyntiarvoon...
Heh Varaosakauppias kirjoitti:
Tuota ei olisi kannattanut tonnin katiskaan tehdä. Volkkaristin mielestä tämä oli sijoitus auton jälleenmyyntiarvoon...
HehNoh,
tämä tonnin katiska kun katsos pelaa seuraavat 100-120 tkm kuten ennenkin eli täysin ilman vaivoja. Samaa ei voi sanoa useista, edes suoraan kaupasta ajetuista autoista. Ok, tokihan uusi auto tekee köyhän itsetunnolle parempaa.
Eeberi, valot, jarrut, turbot, ovet, ilmastointi, vaihteet, pyyhkimet, äänentoisto, alusta, jarrut... kaikki toimii ja aivan varmasti.
Tämä menee nyt niin, että seuraavan 100 tkm aikana autoon vaihdetaan öljyt, luultavasti tuulilasi, yhdet jarrupalat itse, yhdet kesärenkaat ja lisäksi täytetään pissapojan nestettä & naftaa 5 litran kulutuksella. Pyyhkimen sulat kerran, kaksi vuodessa.
Siihen nähden, tuo juuri autoon investoimani ylimääräinen 0.005 euroa per kilometri (OIH!!!) seuraaville 100tkm:lle on yksi parhaista mitä autoon voi tehdä. Jälleenmyyntiarvon olen unohtanut jo vuosi sitten.
BMW 750 oli markka-aikana muuten V12 koneella, jonka 310 heppaa sai mersun ihan paniikkiin kun oma S500 oli tehoiltaan kaukana tuosta.- Varaosakauppias
perheenisa-68 kirjoitti:
Noh,
tämä tonnin katiska kun katsos pelaa seuraavat 100-120 tkm kuten ennenkin eli täysin ilman vaivoja. Samaa ei voi sanoa useista, edes suoraan kaupasta ajetuista autoista. Ok, tokihan uusi auto tekee köyhän itsetunnolle parempaa.
Eeberi, valot, jarrut, turbot, ovet, ilmastointi, vaihteet, pyyhkimet, äänentoisto, alusta, jarrut... kaikki toimii ja aivan varmasti.
Tämä menee nyt niin, että seuraavan 100 tkm aikana autoon vaihdetaan öljyt, luultavasti tuulilasi, yhdet jarrupalat itse, yhdet kesärenkaat ja lisäksi täytetään pissapojan nestettä & naftaa 5 litran kulutuksella. Pyyhkimen sulat kerran, kaksi vuodessa.
Siihen nähden, tuo juuri autoon investoimani ylimääräinen 0.005 euroa per kilometri (OIH!!!) seuraaville 100tkm:lle on yksi parhaista mitä autoon voi tehdä. Jälleenmyyntiarvon olen unohtanut jo vuosi sitten.
BMW 750 oli markka-aikana muuten V12 koneella, jonka 310 heppaa sai mersun ihan paniikkiin kun oma S500 oli tehoiltaan kaukana tuosta.Oliko viimeinen kappale jotain itsetunnon kohotusta? Käsiteltävään asiaan se ei liity mitenkään
"BMW 750 oli markka-aikana muuten V12 koneella, jonka 310 heppaa sai mersun ihan paniikkiin kun oma S500 oli tehoiltaan kaukana tuosta. " Varaosakauppias kirjoitti:
Oliko viimeinen kappale jotain itsetunnon kohotusta? Käsiteltävään asiaan se ei liity mitenkään
"BMW 750 oli markka-aikana muuten V12 koneella, jonka 310 heppaa sai mersun ihan paniikkiin kun oma S500 oli tehoiltaan kaukana tuosta. "Ei ei ei...
"Varaosakauppias - se ei todellakaan ollut sitä. Saisitko itse tuollaisesta läpästä.
Asiaan oikeasti... itsetuntoni ei liity isoihin BMW:hin, kuten ei myöskään isoihin Mersuihin, Bentleyhin tai vaikka VW Pheatoniini tai Jaguaareihin. Noiden osalta kokemukseni on 2000km tai enemmän yli ajokokemusta ja näistä vedän johtopäätökseni.
Tuo 750i oli oikesti tarkoitettu tuonne alemmas tässä stringissä... eli voitaisiko nyt rauhoitta tämä "pippeli rahat" - setti tähän??- jonnex
perheenisa-68 kirjoitti:
Ei ei ei...
"Varaosakauppias - se ei todellakaan ollut sitä. Saisitko itse tuollaisesta läpästä.
Asiaan oikeasti... itsetuntoni ei liity isoihin BMW:hin, kuten ei myöskään isoihin Mersuihin, Bentleyhin tai vaikka VW Pheatoniini tai Jaguaareihin. Noiden osalta kokemukseni on 2000km tai enemmän yli ajokokemusta ja näistä vedän johtopäätökseni.
Tuo 750i oli oikesti tarkoitettu tuonne alemmas tässä stringissä... eli voitaisiko nyt rauhoitta tämä "pippeli rahat" - setti tähän??Vaihdot umpiot koska ei mennyt katsastuksesta läpi, kai poltat sumuvaloja ahkerasti?
jonnex kirjoitti:
Vaihdot umpiot koska ei mennyt katsastuksesta läpi, kai poltat sumuvaloja ahkerasti?
Ei Jonnex,
ei onnaa vieläkään... mulla ei edes ole sumuvaloja kun ne on täysin turhat ihan joka autossa ja katsastuskin taitaa olla huhtikuussa.
Vaihdoin valot siksi, ettei niillä nähnyt mitään. Tiäkkö, ne "valaisi tietä huonosti" ??- Varaosakauppias
perheenisa-68 kirjoitti:
Ei ei ei...
"Varaosakauppias - se ei todellakaan ollut sitä. Saisitko itse tuollaisesta läpästä.
Asiaan oikeasti... itsetuntoni ei liity isoihin BMW:hin, kuten ei myöskään isoihin Mersuihin, Bentleyhin tai vaikka VW Pheatoniini tai Jaguaareihin. Noiden osalta kokemukseni on 2000km tai enemmän yli ajokokemusta ja näistä vedän johtopäätökseni.
Tuo 750i oli oikesti tarkoitettu tuonne alemmas tässä stringissä... eli voitaisiko nyt rauhoitta tämä "pippeli rahat" - setti tähän??Jepjep
"Asiaan oikeasti... itsetuntoni ei liity isoihin BMW:hin, kuten ei myöskään isoihin Mersuihin, Bentleyhin tai vaikka VW Pheatoniini tai Jaguaareihin. Noiden osalta kokemukseni on 2000km tai enemmän yli ajokokemusta ja näistä vedän johtopäätökseni."
Omituiseen suuntaan johdat valokeskustelua. En taida uskoa väitettäsi itsetunnosta. Pätemisentarvetta ainakin havaittavissa:
"2000km tai enemmän yli ajokokemusta" BUAH...pippeli 2000km Varaosakauppias kirjoitti:
Jepjep
"Asiaan oikeasti... itsetuntoni ei liity isoihin BMW:hin, kuten ei myöskään isoihin Mersuihin, Bentleyhin tai vaikka VW Pheatoniini tai Jaguaareihin. Noiden osalta kokemukseni on 2000km tai enemmän yli ajokokemusta ja näistä vedän johtopäätökseni."
Omituiseen suuntaan johdat valokeskustelua. En taida uskoa väitettäsi itsetunnosta. Pätemisentarvetta ainakin havaittavissa:
"2000km tai enemmän yli ajokokemusta" BUAH...pippeli 2000kmPidän auton tuntemisena sen, että kullakin autolla on ajanut 1000-2000 km tai vaikka viikon. Se ei tarkoita sitä, että pitää niin tyhmä, että omistaa sellaisen. Phaeton oli muuten W12, kollegan auto jolla oltiin viikko työreissussa.... kulutus aika mielenkiintoinen.
Isojen autojen isot kustannukset tuli mukaan keskusteluun tossa alempana, kun alettiin ihmettelemään autojen korjaamisen järkeä ja autojen ylläpidon (epä)edullisuutta.
Minä en suunsoittoa aloittanut kaiken maailman kalastustarvikkeista höpöttämällä.- Varaosakauppias
perheenisa-68 kirjoitti:
Pidän auton tuntemisena sen, että kullakin autolla on ajanut 1000-2000 km tai vaikka viikon. Se ei tarkoita sitä, että pitää niin tyhmä, että omistaa sellaisen. Phaeton oli muuten W12, kollegan auto jolla oltiin viikko työreissussa.... kulutus aika mielenkiintoinen.
Isojen autojen isot kustannukset tuli mukaan keskusteluun tossa alempana, kun alettiin ihmettelemään autojen korjaamisen järkeä ja autojen ylläpidon (epä)edullisuutta.
Minä en suunsoittoa aloittanut kaiken maailman kalastustarvikkeista höpöttämällä.Hyvin näytit ymmärtävän mitä katiskalla tarkoitin.
Kannattaa miettiä mitä kirjoittaa. Viestin poisto jälkikäteen on säälittävää. - Mieli Pide
Varaosakauppias kirjoitti:
Jepjep
"Asiaan oikeasti... itsetuntoni ei liity isoihin BMW:hin, kuten ei myöskään isoihin Mersuihin, Bentleyhin tai vaikka VW Pheatoniini tai Jaguaareihin. Noiden osalta kokemukseni on 2000km tai enemmän yli ajokokemusta ja näistä vedän johtopäätökseni."
Omituiseen suuntaan johdat valokeskustelua. En taida uskoa väitettäsi itsetunnosta. Pätemisentarvetta ainakin havaittavissa:
"2000km tai enemmän yli ajokokemusta" BUAH...pippeli 2000kmTäytyy todeta vain, että perheenisä suhtautuu autoiluun järjellä, kun taas varaosakauppias on vain rahaton pienipippelinen paskahousuinen uikuttaja.
Varaosakauppias kirjoitti:
Hyvin näytit ymmärtävän mitä katiskalla tarkoitin.
Kannattaa miettiä mitä kirjoittaa. Viestin poisto jälkikäteen on säälittävää.Miksi et sitten noudata omia "viisauksiasi" (öh??).
Henkilökohtaisuuksiin menemisen kökkö yrittäminen ja outo provoaminen puhumalla kalastuksesta ei vaikuta ihan täysijärkisen touhulta.
Missä kohtaa auto muuten muuttuu katiskaksi? Muuntuu siis kulkuvälineestä kalastustarvikkeeksi?? 50tkm kohdalla vai 200tkm kohdalla?? Vai onko siis myös 2015 mallin Passat katiska, niin kuin Superb, Mondeo, E-sarjalainen ja vaikka uusi 520 Bemari - samaa kokoluokkaa jokainen?
Vai onko se katiska silloin, kun joku järvenranta omakotitalossa asuva vaihtaa siihen uudet umpiot? Toi oliskin muuten ihan loogista... pitää kertoa naapurillekin, muuttais varmaan pois X5:sineen.- Varaosakauppias
perheenisa-68 kirjoitti:
Miksi et sitten noudata omia "viisauksiasi" (öh??).
Henkilökohtaisuuksiin menemisen kökkö yrittäminen ja outo provoaminen puhumalla kalastuksesta ei vaikuta ihan täysijärkisen touhulta.
Missä kohtaa auto muuten muuttuu katiskaksi? Muuntuu siis kulkuvälineestä kalastustarvikkeeksi?? 50tkm kohdalla vai 200tkm kohdalla?? Vai onko siis myös 2015 mallin Passat katiska, niin kuin Superb, Mondeo, E-sarjalainen ja vaikka uusi 520 Bemari - samaa kokoluokkaa jokainen?
Vai onko se katiska silloin, kun joku järvenranta omakotitalossa asuva vaihtaa siihen uudet umpiot? Toi oliskin muuten ihan loogista... pitää kertoa naapurillekin, muuttais varmaan pois X5:sineen.Sinulle lienee outoa se että äidinkielessämme on sanoja joilla on useita merkityksiä. Ihan esimerkkinä: Jos sinulla on tulevan kuukauden loppupuolella sisällä kuusi, tuskin siellä mikään numero patsastelee.
Katiska toki tarkoittaa verkosta tehtyä kalanpyydystä johon kala pääsii sisään, muttei ulos. Katiska takoittaa autokeskustelussa käyttöikänsä lopussa olevaa autoa joka kulkee vielä omin voimin. Rahallista arvoa ei juurikaan ole. Kirjoituksistasi kyllä huomaa ettei sinulla ole autoista kokemusta (paitsi ne 2000km). Muuten olisit todennut ettei ikäloppuun passatiin kannata rahoja sijoittaa. Ainoastaan polttoaineet ja välttämättömät huollot niin kauan kuin lintta kulkee. Tosin jos rahaa ei ole, on pakko jotenkin kulkinetta ylläpitää.
Toki saat tuhlata omat rahasi miten parhaaksi näet. Eivät ne minulta pois ole. Typeryyden edessä en vain malta olla hiljaa.
Toki saatan itsekin sijoittaa harrasteautoihini. Niiden arvo nouseva.
Passat 2002 saa odottaa arvonsa nousua jonkin aikaa... Varaosakauppias kirjoitti:
Sinulle lienee outoa se että äidinkielessämme on sanoja joilla on useita merkityksiä. Ihan esimerkkinä: Jos sinulla on tulevan kuukauden loppupuolella sisällä kuusi, tuskin siellä mikään numero patsastelee.
Katiska toki tarkoittaa verkosta tehtyä kalanpyydystä johon kala pääsii sisään, muttei ulos. Katiska takoittaa autokeskustelussa käyttöikänsä lopussa olevaa autoa joka kulkee vielä omin voimin. Rahallista arvoa ei juurikaan ole. Kirjoituksistasi kyllä huomaa ettei sinulla ole autoista kokemusta (paitsi ne 2000km). Muuten olisit todennut ettei ikäloppuun passatiin kannata rahoja sijoittaa. Ainoastaan polttoaineet ja välttämättömät huollot niin kauan kuin lintta kulkee. Tosin jos rahaa ei ole, on pakko jotenkin kulkinetta ylläpitää.
Toki saat tuhlata omat rahasi miten parhaaksi näet. Eivät ne minulta pois ole. Typeryyden edessä en vain malta olla hiljaa.
Toki saatan itsekin sijoittaa harrasteautoihini. Niiden arvo nouseva.
Passat 2002 saa odottaa arvonsa nousua jonkin aikaa...Just just...
Juu, eihän näin 46 vuotiaana, yli 1.6 miljoonaa ajaneena voi mitään kokemusta autoista olla, eihän?? Kiitti arviostasi, arvostan sitä todella!!! Jee!!
Olen pahoillani, mutta teiniläppäsi ei oikeasti nyt kyllä osu millään tapaa. Minua ei kiinnosta teinien, naapureiden, wannabe varakkaiden, wannabe fiksujen tai muidenkaan mielipiteet siitä, että kuinka liikun tai ajan. Tossa rantasaunan kulmalla on käynyt seppää neuvomassa, että kuinka uimarappusten pitäisi olla ja millainen pemari pihassa kuuluisi olla... fine.
Jos joku julkaisee oikeasti aidosti huvittuneen hämmästyksensä siitä, että uusien umpioiden vaihtaminen tuntuu kuin autossa oli kääntänyt valot parkeilta pätkille, niin sitten paikalle hiihtää joku teini nimimerkkinsä kanssa vittuilemaan. Eikös toi nyt ole aika perisuomalaista sosdem hommaa?- Varaosakauppias
perheenisa-68 kirjoitti:
Just just...
Juu, eihän näin 46 vuotiaana, yli 1.6 miljoonaa ajaneena voi mitään kokemusta autoista olla, eihän?? Kiitti arviostasi, arvostan sitä todella!!! Jee!!
Olen pahoillani, mutta teiniläppäsi ei oikeasti nyt kyllä osu millään tapaa. Minua ei kiinnosta teinien, naapureiden, wannabe varakkaiden, wannabe fiksujen tai muidenkaan mielipiteet siitä, että kuinka liikun tai ajan. Tossa rantasaunan kulmalla on käynyt seppää neuvomassa, että kuinka uimarappusten pitäisi olla ja millainen pemari pihassa kuuluisi olla... fine.
Jos joku julkaisee oikeasti aidosti huvittuneen hämmästyksensä siitä, että uusien umpioiden vaihtaminen tuntuu kuin autossa oli kääntänyt valot parkeilta pätkille, niin sitten paikalle hiihtää joku teini nimimerkkinsä kanssa vittuilemaan. Eikös toi nyt ole aika perisuomalaista sosdem hommaa?Kovinkin pitkään jaksat vedätykseen kirjoitella. Minä keskityn toisiin asioihin ja jätän kirjoittelut tähän osioon.
- Volkkari-kolmonen
Mieli Pide kirjoitti:
Täytyy todeta vain, että perheenisä suhtautuu autoiluun järjellä, kun taas varaosakauppias on vain rahaton pienipippelinen paskahousuinen uikuttaja.
Komppaan - Mieli Pide -
- Ex passatisti
Monella varakkuus on kuitenkin kasvamaan päin kun on vaihtanut volkkarin johonkin muuhun merkkiin. Omassa tapauksessani olen säätänyt huoltokuluissa viisinumeroisen summan kymmenssä vuodessa ja ensimmäinen numero ei ole ykkönen.
Volkkarihuollossa ei saanut tonnilla juuri mitään edes 10 vuotta takaperin. Pahimmoilleen kuulin maksetun yli 3000 e kunnossa olevan auton huollattamisesta (4-motion Golf PwD) ja huollossa ei vaihdettu renkaita tai mitään isompaa.
Volkkarit on kivoja autoja, ergonomisia ja hyviä ajaa, mutta järkyttävän kalliita huollattaa. Korjaamistakin on aika lailla. Käyttökustannuksiin ja korjaamistarpeisiin vaikuttaa todella paljon vuosimalli, tyyppi ja versio.
3BG - tukevammalla 6-vaihteisella manuaalilla ja AVF koneella olevaa autoani on jouduttu korjaamaan YHDEN kerran; yksi laakeri petti 350tkm:ssä. 3B - Passat (siis ennen Faceliftiä) vikaantui noin 400% useammin kuin Facelift, eikä 2005 julkaistu 3C-versio kovin toimiva ollut sekään.
Sopivan huonosti kun valitsee (V6 TDI, 4-motion, DSG, TSI ) niin kyllähän noissa riskinsä on. Jos itse maksaa autoilusta, niin ei kannata ostaa mitään eksoottista, sillä silloin kaikki maksaa ihan varmasti.
Olen myös "kuullut" 750i BMW:n huolto & korjaushistoriasta, missä 300tkm matkalla sitä oli kertynyt 270.000 markan edestä. Ei toi silti tarkoita, etteikö 318D:llä pääsisi kohtuullisen halvalla liikkumaan. Jos V6 Diesel Phaetonin huolto korjaus maksaa kahdessa vuodessa 12.000 euroa, niin se on ostajan typeryyttä lähteä siihen leikkiin alkujaan.- Ex passatisti
B5 90 hp karvalakkimallin TDI oli todella kallis ylläpitää. Kylläkin aika paljon ajettuna, mutta kuitenkin. Kahden vuoden aikajänteellä ja 80 tkm matkalla korjauksiin kului auton arvon verran ja kuluvat osat olivat edelleen uusimatta jarruista lähtien. Taloudellinen käyttöikä oli lopussa auton ollessa 7-vuotias.
Vikakohtia:
- ylävesiletkun yhde lohkon kyljessä (muovia, halkesi)
- jarrulevyjen kulumisvara 1 mm!!
- vaihteiston synkrot
- ajovaloumpioiden muovi
- ruiskutuspumppu (nyki)
- hehkutulpat
- merkkivaloja paloi monta kertaa vuodessa
- jarrupaloja kului paljon
- kannentiiviste
- nokka-akselin joku tiiviste
- lohkolämmittimen vastus
- Blaupunktin stereo (ei toim pakkasella)
- defan hälytin soitteli omiaan
- keskuslukko renklasi ja lukitsi itse itsensä
- kaiuttimien johdot oven saranakohdassa (katki 3 ovesta)
- turbon lämpösuojapelti, kestoikä 1 kk
- alustan roiskesuojamuovit riekaleina (kallis uusia)
- pyöränlaakerit
- tankin korkin avausolenoidi
kuluvien osien uusimiset, iskarit, jouset, turbohuolto, suuttimet - ex-volvo
Noh,jos jollain on varaa ostaa uusi 750 eli 5litran V8 niin kyllä se huolto on pikkusumma.....ihan vaan esimerkki,myynnissä oli ferrari 512TR eli testarossa,150 tkm takana,ilmotuksessa luki et iso huolto juuri tehty,25 000€.....kaivoin netistä et mikä tuossa nyt sitten msksoi...moottori lähetetään tehtaalle ns. Täyshuoltoon,eli uudet männät,venttiilit,laakerit,öljypumppu,vesipumppu,jakopää..eli vanhaa jää vain lohko ja kannet......nooo takuu on sitten vastaavasti seuraavaan huoltoon asti,eli ei lopu ikinä...
Ex passatisti kirjoitti:
B5 90 hp karvalakkimallin TDI oli todella kallis ylläpitää. Kylläkin aika paljon ajettuna, mutta kuitenkin. Kahden vuoden aikajänteellä ja 80 tkm matkalla korjauksiin kului auton arvon verran ja kuluvat osat olivat edelleen uusimatta jarruista lähtien. Taloudellinen käyttöikä oli lopussa auton ollessa 7-vuotias.
Vikakohtia:
- ylävesiletkun yhde lohkon kyljessä (muovia, halkesi)
- jarrulevyjen kulumisvara 1 mm!!
- vaihteiston synkrot
- ajovaloumpioiden muovi
- ruiskutuspumppu (nyki)
- hehkutulpat
- merkkivaloja paloi monta kertaa vuodessa
- jarrupaloja kului paljon
- kannentiiviste
- nokka-akselin joku tiiviste
- lohkolämmittimen vastus
- Blaupunktin stereo (ei toim pakkasella)
- defan hälytin soitteli omiaan
- keskuslukko renklasi ja lukitsi itse itsensä
- kaiuttimien johdot oven saranakohdassa (katki 3 ovesta)
- turbon lämpösuojapelti, kestoikä 1 kk
- alustan roiskesuojamuovit riekaleina (kallis uusia)
- pyöränlaakerit
- tankin korkin avausolenoidi
kuluvien osien uusimiset, iskarit, jouset, turbohuolto, suuttimetB5 olikin aivan paska auto.... omistin tuollaisen uudesta noin 75tkm verran ennen kuin se poltettiin parkkipaikalle. Hyvää siinä oli, että paloi hyvin.
Tosin listallasi on kokolaisen monta vikaa, mitkä ei liity itse autoon vaan käyttöön ja ulkopuolisiin komponentteihin kuten Defaan ja Blaukkariin.
- Tankin solenoidin saa rikki olemalla voitelematta avaustappia
- Jarrupalat levyt on vakiotavaraa ja kulumisen määrittää jarrupoljin.
- Blaupunktin viat on Blaupunktin vikoja
- Defan (Hälytin, Lohkolämmitin) viat on Defan vikoja
- Kaikki muoviset umpiot on loppu 300-400tkm jälkeen. Kaikissa propeenimuovi.
B5.5:een muutettiinkin käytännössä kaikki noi muut kohdat plus kallistuksenvakaajat, takaluukun ruostuva rakenne ja uusissa 6-vaihteisissa myös vaihteiston jämeryys ( 25kg) kaikkineen.
Mutta tosiaan, auton korjauskustannukset on ihan älyttömästi malliversiosta kiinni. Onnekseni, kun toi B5 Passattini paloi, niin firmassa mua promottiin ostamaan "leuhkempi A6 2.5 TDI"... no, luojan lykky en sitten ostanut - olisi 465tkm autoilu maksanut tähän mennessä noin 25.000 euroa enemmän B5.5:een verrattuna.- Ex passatisti
perheenisa-68 kirjoitti:
B5 olikin aivan paska auto.... omistin tuollaisen uudesta noin 75tkm verran ennen kuin se poltettiin parkkipaikalle. Hyvää siinä oli, että paloi hyvin.
Tosin listallasi on kokolaisen monta vikaa, mitkä ei liity itse autoon vaan käyttöön ja ulkopuolisiin komponentteihin kuten Defaan ja Blaukkariin.
- Tankin solenoidin saa rikki olemalla voitelematta avaustappia
- Jarrupalat levyt on vakiotavaraa ja kulumisen määrittää jarrupoljin.
- Blaupunktin viat on Blaupunktin vikoja
- Defan (Hälytin, Lohkolämmitin) viat on Defan vikoja
- Kaikki muoviset umpiot on loppu 300-400tkm jälkeen. Kaikissa propeenimuovi.
B5.5:een muutettiinkin käytännössä kaikki noi muut kohdat plus kallistuksenvakaajat, takaluukun ruostuva rakenne ja uusissa 6-vaihteisissa myös vaihteiston jämeryys ( 25kg) kaikkineen.
Mutta tosiaan, auton korjauskustannukset on ihan älyttömästi malliversiosta kiinni. Onnekseni, kun toi B5 Passattini paloi, niin firmassa mua promottiin ostamaan "leuhkempi A6 2.5 TDI"... no, luojan lykky en sitten ostanut - olisi 465tkm autoilu maksanut tähän mennessä noin 25.000 euroa enemmän B5.5:een verrattuna.13.000 on 13.000. Sen verran minulla paloi Passatin korjauksiin ja huoltoihin kahdessa vuodessa. Korjautin merkkiliikkeessä, koska työtilanteen ja työpaikan sijainnin vuoksi ei ollut järkeviä vaihtoehtoja. Huolsin itse mahdollisuuksien mukaan. Merkkikorjaamo lupasi 2 v takuun työlle ja osille. Kuvittelin että ainakaan sama paikka ei vikaannu 2 v sisällä toista kertaa. Olin väärässä. Liikkumisen tarve oli 40 tkm vuodessa. Huvittavana yksityiskohtana pasuunaan oli uudekseltaan vaihdettu kampanjakorjauksena jarrulevyt, koska levyjen ja palojen materiaalit eivät sopineet toisiinsa jos tiellä oli suolaa. Suola-vesiloskassa jarruttaissa jarrujen teho oli ensimmäsien sek aikana aivan olematon. 6-v ikäisenä asensivat merkkiliikkeessä uudestaan ne liukkaat levyt, joka tietysti paljastui vasta myöhemmin. Omalle kohdalle ei ole sattunut suolavedessä liukkaita levyjä millään muulla merkillä.
Ruiskutuspumpun ja suuttimien uusinnan tarve johti uuden hankkimiseen ja tällä uudella olen nyt ajellut pian 10 vuotta. Huolto/korjauskustannukset liikkeisiin 235 e. Muut huoltotyöt olen tehnyt itse öljyt ja suodattimet ei kovin paljoa maksa. Korjauskustannuksina 265 tkm matkalla takaluukun kaasujouset (65 e) , muutama poltimo, renkaita, palat ympäriinsä. Suurin osa polttimoista eddelleen alkuperäisiä, mm takapäässä kaikki muut paitsi rek.kilven valot. Jarrusatula 105 e. Levyt edelleen alkuperäiset. Vilkut alkuperäiset ympäri auton.
Minun kohdalla vaurastuminen alkoi kun vaihdoin passatin pois. Km-korvauksista jää puolet itselle. - kerro sitten
Ex passatisti kirjoitti:
13.000 on 13.000. Sen verran minulla paloi Passatin korjauksiin ja huoltoihin kahdessa vuodessa. Korjautin merkkiliikkeessä, koska työtilanteen ja työpaikan sijainnin vuoksi ei ollut järkeviä vaihtoehtoja. Huolsin itse mahdollisuuksien mukaan. Merkkikorjaamo lupasi 2 v takuun työlle ja osille. Kuvittelin että ainakaan sama paikka ei vikaannu 2 v sisällä toista kertaa. Olin väärässä. Liikkumisen tarve oli 40 tkm vuodessa. Huvittavana yksityiskohtana pasuunaan oli uudekseltaan vaihdettu kampanjakorjauksena jarrulevyt, koska levyjen ja palojen materiaalit eivät sopineet toisiinsa jos tiellä oli suolaa. Suola-vesiloskassa jarruttaissa jarrujen teho oli ensimmäsien sek aikana aivan olematon. 6-v ikäisenä asensivat merkkiliikkeessä uudestaan ne liukkaat levyt, joka tietysti paljastui vasta myöhemmin. Omalle kohdalle ei ole sattunut suolavedessä liukkaita levyjä millään muulla merkillä.
Ruiskutuspumpun ja suuttimien uusinnan tarve johti uuden hankkimiseen ja tällä uudella olen nyt ajellut pian 10 vuotta. Huolto/korjauskustannukset liikkeisiin 235 e. Muut huoltotyöt olen tehnyt itse öljyt ja suodattimet ei kovin paljoa maksa. Korjauskustannuksina 265 tkm matkalla takaluukun kaasujouset (65 e) , muutama poltimo, renkaita, palat ympäriinsä. Suurin osa polttimoista eddelleen alkuperäisiä, mm takapäässä kaikki muut paitsi rek.kilven valot. Jarrusatula 105 e. Levyt edelleen alkuperäiset. Vilkut alkuperäiset ympäri auton.
Minun kohdalla vaurastuminen alkoi kun vaihdoin passatin pois. Km-korvauksista jää puolet itselle.Mikä auto tulee niin edulliseksi pitää?
- sitroen.
Se on tuo muovi lampunlasina kuolleena syntynyt ajatus paitsi varaosakauppiaitten bisneksenteossa. Itsellä lasinen lasi vuosimallia -89 ja hyvin näkee eikä tarvitse kiillotella. Polttimotkin lienevät reilusti yli kymmenvuotiaita. Näissä ranskalaisissa laatumerkeissä kun päivävalot toimii alennetulla jännitteellä niin siitä on hyötyä siitäkin, vaikka teinipojat ei mitään ymmärrä...
Vaan omapa on häpeänsä.- upeaamahtavaa
ja mahtavan kirkkaat ja laadukkaat muutenkin. Huippu kiilto lasissa ja polttimo paremmassa kunnossa kuin uutena, mutta näin vain ja ainoastaan Citikassa.
- sitroen.
upeaamahtavaa kirjoitti:
ja mahtavan kirkkaat ja laadukkaat muutenkin. Huippu kiilto lasissa ja polttimo paremmassa kunnossa kuin uutena, mutta näin vain ja ainoastaan Citikassa.
Kateus on mahtava ominaisuus... :-)
Varsinkin kun on itse aina töpännyt kaikella tapaa... - itse vaihtaen
sitroen. kirjoitti:
Kateus on mahtava ominaisuus... :-)
Varsinkin kun on itse aina töpännyt kaikella tapaa...Vanhoilla H4-polttimoilla on pärjännyt täällä taajamassa, hinta 2 x H4 = 10 €.
Halvoilla pärjää vuosia , mutta 90 % polttimoilla korkeintaan 3 kk. - Kulutustavaraa
No niitä laseja menee täällä etelässä turhan usein halki kivien iskuista...
Mondeo oli 9 vuotta ja kolme kertaa piti vaihtaa umpion lasit ja viimeisimmän reiän paikkasin kaksikomponentti liimalla, kun reikä oli sivussa valokuviosta.
- kallista säästöä..
Jos polttimon UV-suojaus puuttuu, käy umpiolle juuri noin. Halpispolttimoissa tuota ei ole. Naapuri pilasi umpionsa kiinanksenoneilla ruskeiksi ja pinta hilseilee.
- Niin on
Sama juttu, jos perinteisissä halogeeni "umpioissa" on jokin muovilinssi, niin on nopeasti ruskea, jos polttimo ei ole UV-suojattu...
Niin on kirjoitti:
Sama juttu, jos perinteisissä halogeeni "umpioissa" on jokin muovilinssi, niin on nopeasti ruskea, jos polttimo ei ole UV-suojattu...
Joopa joo...
kummasti noi umpiot oli tasan yhtä harmaat ja kellertävät kauttaaltaan... myös sieltä, mihin valojen säteily ei osu ollenkaan. Pitkät palaa 0.02% ajoajasta joka puolestaan on pieni osa päivästä... ja siltä pitkienkin puoli oli matta kellertävä.
Jos UV:ta pelkää, niin tehokkain keino taitaa olla ajamatta ja etenkin pysäköimättä auringossa, eikö?
- ferraris on
Laser on hienompi
- Älkää stressatko
Voi voi kun on vaikeaa teillä. Ennen vanhaan valot toimivat hienosti kun niihin vaihtoi polttimot, jos vanhat paloi loppuun.
Olisko niin että tässä nyt tehdään yksinkertaisista asioista vähän liian monimutkaisia?- Ennen vanhaan
Piti ne vanhat polttimotkin välillä vaihtaa sen takia että ne oli tummentunut ja valoteho laskenut, elleivät palaneet ennen sitä...
- jonnex
Ennen vanhaan kirjoitti:
Piti ne vanhat polttimotkin välillä vaihtaa sen takia että ne oli tummentunut ja valoteho laskenut, elleivät palaneet ennen sitä...
Fiksu jätkä toteaa edellisen kuin papukaija onko äijä?
- Siks kun äijä
jonnex kirjoitti:
Fiksu jätkä toteaa edellisen kuin papukaija onko äijä?
Vanhat paloi loppuun tarkoittaa 99% lukijoista että lanka on palanut poikki, ei valotehon heikentymistä...
- vaihdan vuoden välei
kuka viitsii ajella 500tuhatta km aletulla autolla???
- hoplaa, elämä on lai
Musta tuulilaseja ja umpioita &polttimoita saa mennä, kulutustavaraa. Pyrin vaihtamaan joka syksy polttimot, ei ne kestä kumminkaan kunnolla kahta vuotta. Pitää nähdä, ja näkyä.
No mullon 500000 km haaveena nykyisellä autolla, se on varmaanniitä elämän arvokysymyksiä, mistä saa tyydytystä ittelleen. Autoissa pikku rempat ja huollot on kivoja, eikä toi parisataa tonnia tunnu tai näy vielä missään.
Mut ennakoivaa korjausta myös teen, seuraavaksi joskus vuoden parin päästä käyn jarrujen kimppuun. Uusiksi. Sama onn joskus pyöränlaaakeriwenkanssa, kulutusskamaa. Jakohihnahommat täytyy jättää ammattilaiselle, mut ei marmorille. Se on tasonsa näyttänyt. - Öyestä
"No, 2002 Passat Faceliftin keulalle uudet originaalit Hellan Xenon-umpiot Saksantuontina ja polttimoiksi Philipsin Vision Plussaa sekä D2S:ään että H7:aan."
Oli tähän päivään asti ihan siinä luulossa, että lisävalot kyseisen automerkin ja vuosimallin nokalla ovat pelkkä kalju- ja lippalakkipäisten duunaripellejen pippelinjatke, mutta ilmeisesti noille lisävaloille on oikein tosiasiallistakin tarvetta.- Öyestä
perheenisa-68 kirjoitti:
Ei ole lisävalot vaan alkuperäiset Bi-xenon ajovaloumpiot.
Juuri näin, mutta tarkoitinkin noin ihan yleisellä tasolla VW Passat, vm. 2000-2005... aikasta monessa vastaantulevassa on perusajovalojen lisäksi myös nuo lisävalot. Seuratkaapa...
Öyestä kirjoitti:
Juuri näin, mutta tarkoitinkin noin ihan yleisellä tasolla VW Passat, vm. 2000-2005... aikasta monessa vastaantulevassa on perusajovalojen lisäksi myös nuo lisävalot. Seuratkaapa...
Siinä olet kyllä oikeassa...
2000-205 Passateilla on luultavammin on ajettu luvattoman paljon, halogeenit on ihan vtun paskat ja Xenonit on kuin Volvon halogeenit... eli ihan hyvät, ei orgasmaattisen loistavat, mutta ihan hyvät kyllä.
Monissa noista on valot loppu ja sitä paikataan lisävaloilla... tuli toi itsellekin mieleen.
Huonoa tuon mallin auton valoissa (kuten monessa muussakin mallissa), on hajavalon hallinta. On valitettavaa, että optisetkin umpiot pitää tehdä idioottimaisesti kromatusta muovista... kun valo oikeasti tulee sieltä LINSSISTÄ. Tuon tuloksena on, että kirkkaana hehkuvan linssin hajavalo ampuu suoraan kuskin näkökenttään lumisateessa.. suoraan ylös. Parempaa olisi, että valaisin toteuttaisiin ns. koristemuovin osalta mustana ja linssit olisivat järjestelty sen mukaan.... lopputulos olisi paremmat valot, mutta synkempi ulkonäkö autolle... :-)- näkö paskana
perheenisa-68 kirjoitti:
Siinä olet kyllä oikeassa...
2000-205 Passateilla on luultavammin on ajettu luvattoman paljon, halogeenit on ihan vtun paskat ja Xenonit on kuin Volvon halogeenit... eli ihan hyvät, ei orgasmaattisen loistavat, mutta ihan hyvät kyllä.
Monissa noista on valot loppu ja sitä paikataan lisävaloilla... tuli toi itsellekin mieleen.
Huonoa tuon mallin auton valoissa (kuten monessa muussakin mallissa), on hajavalon hallinta. On valitettavaa, että optisetkin umpiot pitää tehdä idioottimaisesti kromatusta muovista... kun valo oikeasti tulee sieltä LINSSISTÄ. Tuon tuloksena on, että kirkkaana hehkuvan linssin hajavalo ampuu suoraan kuskin näkökenttään lumisateessa.. suoraan ylös. Parempaa olisi, että valaisin toteuttaisiin ns. koristemuovin osalta mustana ja linssit olisivat järjestelty sen mukaan.... lopputulos olisi paremmat valot, mutta synkempi ulkonäkö autolle... :-)Huomaa itsekin, että etenkin hämäränäkö heikkenee iän myötä, nuorena pärjäsi hyvin tavallisilla H4:lla.
- toinen katiskakuski
Joo.
En kyllä millään saa järkeä siihen että puoli miljoonaa veivattuun katiskaan laittaa tuommoisia summia / upgradea. Ei kai se väärin oo mutta minä en vaan tajua.
Mulla on itsellä 2010 520d bemari ja mittarissa 300tkm, tuulilasi meni kesällä uusiksi mutta ei nyt tulisi mieleenkään uusia umpioita...
LED lisäpitkät jotka on todella asiallisia, saa jo parilla sataa.- Muovitaidetta
Niin ei bemarin hinnoilla. Kansankulkineeseen saa uudet halogen-umpiot n 80 eurolla per kpl. Kestävät 5-10 vuotta. Näy ja tule nähdyksi.
- valoakansalle
Muovitaidetta kirjoitti:
Niin ei bemarin hinnoilla. Kansankulkineeseen saa uudet halogen-umpiot n 80 eurolla per kpl. Kestävät 5-10 vuotta. Näy ja tule nähdyksi.
joka pimeydessä vaeltaa...no, mulla uudet ranskiksen umpiot makso Motonetissä 49 egee ja valoa riittää, ja jos ei riitä ni sitten laitan "laittomat" ksenonpolttimot normi h4:sten tilalle, hintaan 75 egee yht.
Nii-in... onhan se 0.005 euroa kilometrille todella kova raha siitä, että on loistavat pätkät ja pitkät seuraavat 100tkm... tai en tiedä, ehkä vaikka 200tkm, mikä on jo enemmän kuin uudella DSG:llä pääsee ilman 8000 euron korjauksia.
Ps. umpioihin meni 5-6% kuukausittain käytettävistä rahavaroista...mulle siis ihan sama toi 500e polttimoineen.- kenooneita
Paras huijaus lampunvalmistajilta, kymppi ajttu ja valoteho sama kuin verinen lihnpala lasin ja umpion välissä.
Naurattaa!!!!- valoa kuussakin
miten niin huijattu? mulla on jo kolmas talvi ksenonpolttimot, talvisin ajettu yht.30th , mut kesäksi vaihdan tav. H4:set kun valoa on muutenkin riittävästi ja mitään muutosta en ole ksenonien valotehoissa huomannu vielä ainakaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537820- 614380
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1403993Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233912Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423310Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383218Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253205- 482933
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422731- 492484