ja kaikella on tarkoitus uskovien mukaan. Minulle ainakin herää kysymys, että mikä on tarkalleen ottaen tunnetun universumin, halkaisijaltaan 93 miljardia valovuotta, ja joka sisältää triljoonia ja taas triljoonia planeettoja, aurinkoja ja muita taivaankappaleita, tarkoitus?
Eihän noille lukemattomille planeetoille ainakaan tähän astisen ihmiskunnan aikana ole löytynyt mitään hyötykäyttöä. Eikö jumalalle olisi riittänyt aurinko ja maapallo, edes kuusta ei ole kovin paljoa hyötyä tähän mennessä ollut? Ja miksi maapallon vesi ja maa-alueet eivät ole millään tapaa rationaalisesti järjestyksessä, ne ovat kuin räjähdyksen jäljiltä. Vähän kuin maalari vain roiskisi maalia sinne tänne jotain maalatessan. Mitä tarkoitusta varten maapallon ydin on sula ja miksi täällä on tulivuoria, jotka aiheuttavat haittaa ihmisille? Mikä tarkoitus on sillä, että osa maapallosta on äärimmäisen kylmää aluetta ja toinen taas lämmintä tehden noista alueista haasteellisen jopa mahdottoman asua?
Ja mikä tarkoitus on avaruudessa lentävillä asteroideilla? Miksi avaruudessa on 230 astetta pakkasta?
Järkiperusteita odottelen uskovilta
"Kaikki on jumalan luomaa"
13
102
Vastaukset
- 1213
"halkaisijaltaan 93 miljardia valovuotta"
Miten tuo on mahdollista, kun maksiminooeus on valonnopeus ja maailmankaikkeuden ikä n. 13 miljardia valovuotta?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Maailmankaikkeuden_ikä
"Miksi avaruudessa on 230 astetta pakkasta?"
Millä perusteella?- Epäileväinen
Samasta lähteestä tietoni on peräisin kuin sinullakin
http://fi.wikipedia.org/wiki/Maailmankaikkeus
93 miljardia valovuotta ja noin sanotaan monessa muussakin lähteessä. Johtuu siitä, että maailmankaikkeus on laajentunut useista paikoista samanaikaisesti eri suuntiin. Ja jos se kerran on Jumalan luoma niin Jumalalle kaikki on mahdollista eikä häntä koske ihmisten keksimät matemaattiset eikä fysiikan lait.
Anteeksi, muistin tun lämpötilan jostain syystä väärin, oikea lämpötila on 270 astetta pakkasta
http://www.tiede.fi/artikkeli/kysy/mika_on_avaruuden_lampotila - 1213
Epäileväinen kirjoitti:
Samasta lähteestä tietoni on peräisin kuin sinullakin
http://fi.wikipedia.org/wiki/Maailmankaikkeus
93 miljardia valovuotta ja noin sanotaan monessa muussakin lähteessä. Johtuu siitä, että maailmankaikkeus on laajentunut useista paikoista samanaikaisesti eri suuntiin. Ja jos se kerran on Jumalan luoma niin Jumalalle kaikki on mahdollista eikä häntä koske ihmisten keksimät matemaattiset eikä fysiikan lait.
Anteeksi, muistin tun lämpötilan jostain syystä väärin, oikea lämpötila on 270 astetta pakkasta
http://www.tiede.fi/artikkeli/kysy/mika_on_avaruuden_lampotila"93 miljardia valovuotta ja noin sanotaan monessa muussakin lähteessä. Johtuu siitä, että maailmankaikkeus on laajentunut useista paikoista samanaikaisesti eri suuntiin."
Ja sinä siis pystyt uskomaan tuon epäloogisuuden? 1213 kirjoitti:
"93 miljardia valovuotta ja noin sanotaan monessa muussakin lähteessä. Johtuu siitä, että maailmankaikkeus on laajentunut useista paikoista samanaikaisesti eri suuntiin."
Ja sinä siis pystyt uskomaan tuon epäloogisuuden?On se kertoja loogisempi kuin raamattu. Tosin siitä on myös oikeita todisteitakin.
- Epäileväinen
1213 kirjoitti:
"93 miljardia valovuotta ja noin sanotaan monessa muussakin lähteessä. Johtuu siitä, että maailmankaikkeus on laajentunut useista paikoista samanaikaisesti eri suuntiin."
Ja sinä siis pystyt uskomaan tuon epäloogisuuden?Siinä ei ole mitään epäloogista koska on havaittu, että galaksit voivat erkaantua toisistaan nopeammin kuin valonnopeudella. Tämä ei johdu nopeudesta vaan ajan muutoksesta. Eli vaikka alkuräjähdyksestä olisi aikaa 13 miljardia vuotta niin kappaleet voivat olla toisistaan pidemmän matkan kuin 26 valovuoden päässä johtuen em. syystä jossa valonnopeus ylitetään.
- Ylimmän kaveri
sinä juttelet niin ihanasti, että on ihan pakko vastata.
sanon alkuun, että en kuulu kirkkoon, enkä mihinkään uskovaiseen yhteisöön, mutta että olen kuitenkin Hänen kanssaan vakituisesti yhteydessä.
vakituisesti - siinä vasta sana! tarkoitan että usein ja aina silloin, kun siihen on tarvetta.
Hän sanoo, että inhoaa nimitystä "Jumala", koska sitä käytetään väärin jatkuvasti.
mutta kysymyksesi tai tarkoituksesihan oli ihan toinen. eli, onko kaikki Hänen luomaansa?
etkö ole vielä ehtinyt ajatella, että tämä kaikki voisi olla UNTA? sen huomasi vaikka Albert Einstein kuolinvuoteellaan. mutta leikki olkoon ehkä joidenkin mielestä leikkiä, minä tarkoitan ihan oikeasti sitä unta. siihen voimme palata, jos on tarvis ja ymmärrät...
kaikki sinun kysymyksesi ovat ainutlaatuisia ja järkeviä, olet pitkällä näissä ajatuksissasi. ihmismieli pystyy ymmärtämään juuri sen verran, kuin on vaivautunut oppimaan ja mietiskelemään. tällä maapallollahan on juuri sen verran sitä ja tätä, kuin sinä olet oppinut ja ymmärtänyt. olet päässyt jo pitkälle opinnoissasi.
mutta kuitenkin, tämä kaikki on saanut alkunsa jostakin. Hän on luonut kaiken ja on onnellinen kaikesta siitä, mitä ihminen pystyy omimaan omaan ymmärrykseensä. ei ole alkua, eikä loppua. ja tässä kohtaa ihminen syytää argumenttinsa ja väittelee hienoin sanakääntein, että näin ei varmaankaan ole.
minä hyväksyn sen, että Hän on kaiken Alfa ja Omega. niin fiksu kaveri, ettei edes tarvitse teititellä! jokainen löytää Hänet, kun oikeasti ja aidosti kutsuu. näin kävi minullekin, vaikka olin jo eronnut kirkosta. (onko sillä oikeasti väliä, kun uskontoja on niin paljon?)
annan sinulle vinkin. ota kerran itsellesi aikaa, ota tyhjä paperi ja kynä eteesi ja anna kätesi levätä kynä kädessä. anna sitten sormien puristua kynän ympärille ja katso, mitä tuherrusta kynäsi tekee. siinä menee kamalasti aikaa. mutta eräänä päivänä osaat lukea kirjoitustasi. se tulee suoraan Häneltä.
ehkä annoin tämän vinkin väärään aikaa, mutta aikaahan ei oikeasti ole edes olemassa.
jos olet oikeasti ja aidosti asiassa mukana, silloin alkaa tapahtua.
Hän on niin mahtavan hyvä tyyppi, että varmasti näkee yrityksesi ja palkitsee sinut. niin minullekin kävi, tälle matalalle tallaajalle, aina olen pärjännyt mitä ihmeellisimmissä asioissa, aivan mahdottomissakin - Hän tekee mahdottomasta joka kerta mahdollista!
onnea yritykseen - jos olet rohkea.- Aki-VeikkO.
minä hyväksyn sen, että Hän on kaiken Alfa ja Omega. niin fiksu kaveri, ettei edes tarvitse teititellä! jokainen löytää Hänet,
AnterO, AskO? AlpO? AinO? Aki-veikkO(mää?). Joo ehkäpä niinkin, mutta esim. minuun ei telepaattisesti vielä oteta kauheasti yhteyttä, olen ehkä hiukan liian minä-keskeinen"-vauva", ehkä vielä olemaan samaistumaan kenenkään ajatuksiin, enkä itse ole sitä paljoa harjoitellut, useimmat isukit silti ovat. Mutta Jeesus siinä mestari, harjoitellut sitäkin, tuhansia vuosia....En vain tiedä, kannattako häntä, A&O:ta Jeesukseksi väittää, eihän Jeesuksen nimi ainakaan ollut tuollainen?
- 1213
"Minulle ainakin herää kysymys, että mikä on tarkalleen ottaen tunnetun universumin, halkaisijaltaan 93 miljardia valovuotta, ja joka sisältää triljoonia ja taas triljoonia planeettoja, aurinkoja ja muita taivaankappaleita, tarkoitus? "
Ehkä tarkoitus on osoittaa ihmiselle, miten pieni ihminen on.- free-witch
"Ehkä tarkoitus on osoittaa ihmiselle, miten pieni ihminen on. "
Siitä tarvittas muistutuksia useamminkin... Hmm....silloin aikoinaan ukkeli puhui ihmiskunnalle ja teki ihmeitä osoittaakseen suurutensa. Nykyyään sama ukkeli pysyy tiukasti turpa kiinni ja näkymättömissä mutta paljasti ihmiskunnalle avaruuden suuruden jotta ihminen tuntis itsensä pieneksi????
Senku paranee selitykset :DDD
- Krevo.
ÖÖ, ei elämäntarkoituksemme ole kovin suosittu, historiallisena ilmiönä, mikä se nykyään on, viihdyttää itseään lämpimissä huoneissa, päätteen äärellä. Aiempien aikojen miehet ainakin olisivat menneet tämmöisissä tilanteessä TÄYSIN sekaisin, ja halunneet etsiä mieluummin fyysisiä taisteluja ja vaikeuksia.
Henkisiä taistelujahan täälläkin on, mutta tiedä häntä sitten onko ne fysikaalisen maailman taisteluja vaarallisempiakin, koska täällä käytävät juoruilut ja muut jutut voivat vaikuttaa ihmisten henkiin ja koko käyttäytymiseen tuhoisasti tai toisaalta rakentavasti.... - kREVO.
Mun teoriassa, syvyyksiä allamme on 10^50(=>10^-50 m) ja korkeuksia 10^50 metriä
10^50 metriä avaruuden kokona jopa 10^34 valovuotta...Eli 10 Biljoonaa(10^13) Triljardia(10^21) valovuotta....Mutta itse galaksimme, saattaisi olla nykyään niinkin pieni kuin 7 valovuotta halkaisijaltaan? Tai ainkin oli, koska alussa se oli vain neljä valopäivää, joka pallo vetynä oli tarkalleen galaksimme massa, 4*10^41 kg. Seuraava galaksi, koska esiintyisi noin pisteenä, ihmisen kaltaisen Jumalan näkökentässä, olisi 7 päivää x 10000 päässä eli noin = 200 valovuoden päässä?
Parallaksi pienenee sen vuoksi, että tähdet kiertävät puoli vuotta samaan suuntaan kuin mitä ne itse kiertävät galaksin keskipistettä...Parallaksissahan näkyy aina maan kierto auringon ympäri, mutta jos auringon kierto galaksin pisteen ympäri oli yhtä suuri, itse parallaksi sen vuoksi pieneni näyttämään etäisyyttä 4 valovuotta, lähimpään tähteen....- Typerä.
Emmehän me edes tiedä, montako Universiumia oli ennen omaamme, tai onko samanaikaisesti nyt olemassa montakin universiumia? Enkä tiedä, mitä hyötyä olisi meille sitäkään tietää, ja ei sitä silti tiedettäisi, vaan veikkaamalla jokin arvo, vaan se pitäisi pystyä jotenkin laskemaan, vaikkapa edes oman maapallomme fysiikan vakioista lähtien, vaikka sekin tyhmää, tuskin kaikkialla täsmälleen ne samat muuallakaan olisi....
Typerä olin just, ymmärtääkö joku mitä se tarkoitta käytännössä? En tarkoita tekstiäni, varmaan ihan keskiverto clevör olin, mutta jotain muuta sattui....Kaameat kikatukset kuulin sekin päälle....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763442
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t302091Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä691941Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian191510- 281411
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261348Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61316Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671277Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101207Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531045