Kolarin jälkeen kasko ?

golf1999

Tuli mieleen tämmönen asia. Jos autossasi on normaali liikennevakuutus ilman kaskoa ja ajat sen syystä tai toisesta ojaan ja auto menee hajalle ja hinaat sen omatoimisesti kotio. Tämän jälkeen laitat autoon kaskovakuutuksen ja odotat jokusen kuukauden vaikka ja ilmoitat vakuutusyhtiöön että ajoit auton hajalle ja sinulla on kaskovakuutus eli saat rahasi autosta. toimiiko käytännössä :D ?

16

1380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • batmobiili

Ei toimi käytännössä koska autosta näkyy että vahinko on jo vanha. Petoksesta käräjäreissu. Onhan moisia yritetty joskus mutta ei onnistu nykypäivänä.

• vakuutus on voimassa heti kun sen teet, ei siis tarvitse odotella kuukausitolkulla.

Voi siis onnistua tai olla onnistumatta. Itse en tuota kuitenkaan kovin törkeänä petoksena pitäisi, koska autolle kuitenkin on aiheutunut vahinkoa, ja teko ei ole ollut tahallinen

• ja tosta että autosta näkee että vahinko on vanha niin voihan sen ilmotuksen tehdä oikeastikkin jonkun verran myöhemmin tapahtumasta jolloin kolari on oikeastikkin vanha.

• sillä vaan oottais muutaman kuukauden ettei epäilyttäis niin paljon. mutta joo tuli vaan mieleen kun nykyään tehään kaiken maailman autovakuutus huijauksia :D

• Liikennevakuutuksessa aikaa tehdä vahinkoilmoitus on 3 vuotta ja kaskossa 1 vuotta....

• hinta/korvaus?

Jos Golf vm. 1999 kolaroidaan menee se helposti lunastukseen. Toisaalta kaskossa on omavastuukin, ja riippuen yhtiöstä menettää bonuksensa, eli vuosimaksu nousee. Eli voi olla että hyöty jää vähäiseksi. Vähän kuin pissisi housuunsa, ensin lämmittää mutta sitten kylmittää.

Joissakin yhtiöissä kaskon bonukset ovat käänteiset liikennevakuutukseen nähden. Kaskossa "täysi" 70 bonus on lähtötaso. Liikenteessä se alkaa kalleimmasta mahdollisesta, eli nollatasosta. Se tosin tuntuisi olevan lainvastaista...

"Liikennevakuutusmaksut on laskettava silmällä pitäen vakuutettujen etujen turvaavuutta kuitenkin siten, että vakuutusmaksujen on oltava kohtuullisessa suhteessa vakuutuksista aiheutuviin kustannuksiin ja että vakuutusmaksut yleensä ovat SUUREMMAT niistä vakuutuksista, joista on jouduttu suorittamaan KORVAUSTA." (Finlex, liikennevakuutuslaki)

• Itselläni meni kaskon bonuksesta pois 20% koska autoon oli tehty ilkivaltaa, ja korjattiin sen jälkeeen.

Kaskossa voi olla tosiaan 150€ omavastuu, liikennevakuutuksessa omavastuuta ei ole.

No itse ratkaisin bonusmenetyksen vaihtamalla vakuutusyhtiötä tapauksen jälkeen, taas täydet bonukset ja vakuutus muutenkin halvempi

• penikka olet
        pankkiautomaatti kirjoitti:

Itselläni meni kaskon bonuksesta pois 20% koska autoon oli tehty ilkivaltaa, ja korjattiin sen jälkeeen.

Kaskossa voi olla tosiaan 150€ omavastuu, liikennevakuutuksessa omavastuuta ei ole.

No itse ratkaisin bonusmenetyksen vaihtamalla vakuutusyhtiötä tapauksen jälkeen, taas täydet bonukset ja vakuutus muutenkin halvempi

Älä taas penikka jauha skeidaa. Ei sinun Plasto-Volvoon edes saa vakuutusta, yritä jo tajuta se tosiasia.

• penikka olet kirjoitti:

Älä taas penikka jauha skeidaa. Ei sinun Plasto-Volvoon edes saa vakuutusta, yritä jo tajuta se tosiasia.

Oho, ootpas sä nokkela keskustelija. Melkein kykenet asialliseen keskusteluun, et kuitenkaan IHAN

• Totuus julki

Oho, ootpas sä nokkela keskustelija. Melkein kykenet asialliseen keskusteluun, et kuitenkaan IHAN

Asiallisempaan kuin sinä penikkaplastoilija.

• hinta/omavastuu?

Itselläni meni kaskon bonuksesta pois 20% koska autoon oli tehty ilkivaltaa, ja korjattiin sen jälkeeen.

Kaskossa omvastuu voi vaihdella, luulen että tuo 150 euroa on markkinoiden alhaisin.

Mitä isompi omavastuu sitä halvempi vuosimaksu. Itse korotin omavastuita kun huomasin että jos perheessä on useampi ajoneuvo niin yhden omavastuun verran säästää vuoden vakuutusmaksuissa. Ja jollei kolaroi niin jää voitolle sillä että ottaa vähän enemmän vastuuta itselleen.

Eikä omalla kohdallani ole kolarikaskoa koskaan tarvittu, mutta yksi varkausyritys ja jokunen tuulilasivahinko on korvattu. Mutta ilmankaan ei oikein uskalla, koskaan ei tiedä milloin se onnettomuus sattuu omalle kohdalle vaikka varoen tuleekin ajettua.

• Totuus julki kirjoitti:

Asiallisempaan kuin sinä penikkaplastoilija.

Etpä säkään näköjään kykene asialliseen keskusteluun.... nooh, yleinen ongelma täällä suomi24:ssä

• väärin!

Kaskon ilkivaltaltavakuutuksesta ei koidu bonusmenetyksiä!
        Eri asia on sitten jos vahinkotarkastaja ei ole uskonut kyseessä olleen ilkivaltatapaus.

• väärin! kirjoitti:

Kaskon ilkivaltaltavakuutuksesta ei koidu bonusmenetyksiä!
        Eri asia on sitten jos vahinkotarkastaja ei ole uskonut kyseessä olleen ilkivaltatapaus.

En muista nyt varmaksi miten homma meni... Ei ole vakuutusehdot tässä, mutta muistaakseni jos otti kaskon ilman "törmäysturvaa" niin omavastuu oli vähän isompi, mutta itse vakuutus oli bonukseton....

• olet täysidiootti

En muista nyt varmaksi miten homma meni... Ei ole vakuutusehdot tässä, mutta muistaakseni jos otti kaskon ilman "törmäysturvaa" niin omavastuu oli vähän isompi, mutta itse vakuutus oli bonukseton....

Mitä sinä helevetin hihhulihomo täällä möliset kun et mistään mitään tiedä.

• olet täysidiootti kirjoitti:

Mitä sinä helevetin hihhulihomo täällä möliset kun et mistään mitään tiedä.

Voisin kyllä vannoa että omassa vakuutuksessani bonukset vaikuttaa kaikkiin vakuutuksen osa-alueisiin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      964
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      924
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      888
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      878
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe