Kun adventisti odottaa

väntä på

SDA on julistautunut Jeesusta odottavaksi järjestöksi.
Miltä se rehellisesti sanottuna näyttää kun adventistit ODOTTAVAT
a) adventistipappi odottaa junaa?
b) adventistipappi odottaa Jeesusta?

9

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin Betelissä

      C) adventistipappi odottaa, että seurakunnan muistisairas mummo kuolee ja mummon mökki jää hänelle virkistyskäyttöön. Vapaata kun on riittävästi, koska maallikot tekevät ilmaiseksi kaiken työn.

      • auttavaiset

        Adventistipappi tai adventistituomari AUTTAVAT testamentin laadinnassa.


      • v.aari
        auttavaiset kirjoitti:

        Adventistipappi tai adventistituomari AUTTAVAT testamentin laadinnassa.

        auttavaiset kirjoitti: «Adventistipappi tai adventistituomari AUTTAVAT testamentin laadinnassa.»

        Miksi he tekevät niin?

        Varsinkin silloin, kun adventtiseurakunta on testamentin edunsaajana, tuollainen "auttaminen" ei näytä kovin pyyteettömältä.


      • kolme enkeliä
        v.aari kirjoitti:

        auttavaiset kirjoitti: «Adventistipappi tai adventistituomari AUTTAVAT testamentin laadinnassa.»

        Miksi he tekevät niin?

        Varsinkin silloin, kun adventtiseurakunta on testamentin edunsaajana, tuollainen "auttaminen" ei näytä kovin pyyteettömältä.

        Adventistipapit ovat vilpittömiä ja leskivainajan ropo kelpaa varmasti sinullekin.


      • pyh!
        v.aari kirjoitti:

        auttavaiset kirjoitti: «Adventistipappi tai adventistituomari AUTTAVAT testamentin laadinnassa.»

        Miksi he tekevät niin?

        Varsinkin silloin, kun adventtiseurakunta on testamentin edunsaajana, tuollainen "auttaminen" ei näytä kovin pyyteettömältä.

        Älä usko valheita.


    • kolme enkeliä kirjoitti: «Adventistipapit ovat vilpittömiä ja leskivainajan ropo kelpaa varmasti sinullekin.»

      Voihan se ahneuskin olla vilpitöntä.

      Olisi reilua keskustella vanhuksen lähisuvun kanssa ja selvittää, mitä hän on ajatellut silloin, kun vielä oli oikeasti oikeustoimikelpoinen.

      Ja erehdyt. En rupeaisi ketkuilemaan jonkun muistisairaan testamenttia itselleni. Kaikki ihmiset eivät ole häikäilemättömiä ja ahneita.

      Eikä tämä todellakaan johdu siitä, että olisin muutenkin varoissani.

      • Tuli mieleeni tämä tosi tarina (ilman nimiä) .. Tunnen oikein hyvin erään vauraan perheen - omistavat aika paljon peltomaata joen varressa (muutaman kilometrin) ja maatilan jossa talo, navetta, ulkorakennuksia ja iso määrä kaikenlaisia maanviljelyskoneita. Lapset eivät kuitenkaan ole kiinnostuneet maanviljelyksestä tai karjanhoidosta vaan muista asioista ja ovat hakeutuneet muualle elämässään ja koko tila on vuokrattu muille - toisella lapsista on omakotitalo ja toinen käy jo vanhaksi käyneen äitinsä (isä jo haudassa RIP) omakotitalossa kylässä silloin tällöin kun itse asuu kaupungissa. Vanhemmat ovat tavalliasia uskovaisia evl. kirkon jäseniä lapsista en mene ihan sanomaan, yksi on näkynyt TV:ssä poliittisissa yhteyksissä silloin tällöin - kukaan ei kuitenkaan ole kiihkoilija mihinkään suutaan. Toisella lapsista on yksi lapsi toisella ei ole lapsia.

        Siinä pohjat.

        Nyt on niin että vanhemmat ovat testamentanneet kaikki maaalueet ja sen rakennukset evl. kirkolle johon siis ovat aina kuuluneet - ja lapsilla ei ole mitään sitä vastaan - heille jää kuitenkin pankkitili (varmaan kohtalaisen iso) ja kaksi omakotitaloa.
        Sanottakoon samalla, että evl. kirkko on suuri maanomistaja Ruotsissa muutenkin ja ei oikeastaan tarvitse lisää maata. Tämä osoittaa että elämää ja asioita voi katsoa aivan eri tavalla kuin "silmät rahan himosta kiiluen" ..

        Entinen Ruotsin päämisisteri sanoi yhdelle maanviljelijälle joka valitti että pienet tilat eivät enää kannata, että "anna tilasi naapurillesi niin siitä tulee isompi ja se alkaa kannattamaan tai tehkää koopperatiivi".

        Me elämme täällä maanpäällä tämän lyhuen elämämme ja paras keino olla mahdollisimman tyytyväinen elämäänsä löytyy Raamatusta ja vaikka rahaakin tarvitaan niin se ei ole elämän pääasia. Jostain kummallisesta syystä vaikuttaa siltä että Jumala pitää huolen omistaan - koti ja ruokaa joka päivä ja hyvät suhteet ihmisiin, niitä ei voi ostaa - ja olisi hyvä muistaa silloin muitakin ja panna kolikko köyhän kukkaroon tai vaikka tarjota kinkkuvoileipä nälkäiselle ...

        Voisin kertoa muitakin samantapaisia tapauksia - mutta toisella kertaa lisää...

        alex


      • ...
        alex.kasi kirjoitti:

        Tuli mieleeni tämä tosi tarina (ilman nimiä) .. Tunnen oikein hyvin erään vauraan perheen - omistavat aika paljon peltomaata joen varressa (muutaman kilometrin) ja maatilan jossa talo, navetta, ulkorakennuksia ja iso määrä kaikenlaisia maanviljelyskoneita. Lapset eivät kuitenkaan ole kiinnostuneet maanviljelyksestä tai karjanhoidosta vaan muista asioista ja ovat hakeutuneet muualle elämässään ja koko tila on vuokrattu muille - toisella lapsista on omakotitalo ja toinen käy jo vanhaksi käyneen äitinsä (isä jo haudassa RIP) omakotitalossa kylässä silloin tällöin kun itse asuu kaupungissa. Vanhemmat ovat tavalliasia uskovaisia evl. kirkon jäseniä lapsista en mene ihan sanomaan, yksi on näkynyt TV:ssä poliittisissa yhteyksissä silloin tällöin - kukaan ei kuitenkaan ole kiihkoilija mihinkään suutaan. Toisella lapsista on yksi lapsi toisella ei ole lapsia.

        Siinä pohjat.

        Nyt on niin että vanhemmat ovat testamentanneet kaikki maaalueet ja sen rakennukset evl. kirkolle johon siis ovat aina kuuluneet - ja lapsilla ei ole mitään sitä vastaan - heille jää kuitenkin pankkitili (varmaan kohtalaisen iso) ja kaksi omakotitaloa.
        Sanottakoon samalla, että evl. kirkko on suuri maanomistaja Ruotsissa muutenkin ja ei oikeastaan tarvitse lisää maata. Tämä osoittaa että elämää ja asioita voi katsoa aivan eri tavalla kuin "silmät rahan himosta kiiluen" ..

        Entinen Ruotsin päämisisteri sanoi yhdelle maanviljelijälle joka valitti että pienet tilat eivät enää kannata, että "anna tilasi naapurillesi niin siitä tulee isompi ja se alkaa kannattamaan tai tehkää koopperatiivi".

        Me elämme täällä maanpäällä tämän lyhuen elämämme ja paras keino olla mahdollisimman tyytyväinen elämäänsä löytyy Raamatusta ja vaikka rahaakin tarvitaan niin se ei ole elämän pääasia. Jostain kummallisesta syystä vaikuttaa siltä että Jumala pitää huolen omistaan - koti ja ruokaa joka päivä ja hyvät suhteet ihmisiin, niitä ei voi ostaa - ja olisi hyvä muistaa silloin muitakin ja panna kolikko köyhän kukkaroon tai vaikka tarjota kinkkuvoileipä nälkäiselle ...

        Voisin kertoa muitakin samantapaisia tapauksia - mutta toisella kertaa lisää...

        alex

        Rintaperillisille jää Suomen lain mukaan aina 50% jota ei voi testamentata kirkoille sun muuhun mutta yksinäiset vanhukset on aivan eri asia ja hyvä saalis ja näillähän on moni adventtikirkko rakennettu suomessa.


      • alex.kasi kirjoitti:

        Tuli mieleeni tämä tosi tarina (ilman nimiä) .. Tunnen oikein hyvin erään vauraan perheen - omistavat aika paljon peltomaata joen varressa (muutaman kilometrin) ja maatilan jossa talo, navetta, ulkorakennuksia ja iso määrä kaikenlaisia maanviljelyskoneita. Lapset eivät kuitenkaan ole kiinnostuneet maanviljelyksestä tai karjanhoidosta vaan muista asioista ja ovat hakeutuneet muualle elämässään ja koko tila on vuokrattu muille - toisella lapsista on omakotitalo ja toinen käy jo vanhaksi käyneen äitinsä (isä jo haudassa RIP) omakotitalossa kylässä silloin tällöin kun itse asuu kaupungissa. Vanhemmat ovat tavalliasia uskovaisia evl. kirkon jäseniä lapsista en mene ihan sanomaan, yksi on näkynyt TV:ssä poliittisissa yhteyksissä silloin tällöin - kukaan ei kuitenkaan ole kiihkoilija mihinkään suutaan. Toisella lapsista on yksi lapsi toisella ei ole lapsia.

        Siinä pohjat.

        Nyt on niin että vanhemmat ovat testamentanneet kaikki maaalueet ja sen rakennukset evl. kirkolle johon siis ovat aina kuuluneet - ja lapsilla ei ole mitään sitä vastaan - heille jää kuitenkin pankkitili (varmaan kohtalaisen iso) ja kaksi omakotitaloa.
        Sanottakoon samalla, että evl. kirkko on suuri maanomistaja Ruotsissa muutenkin ja ei oikeastaan tarvitse lisää maata. Tämä osoittaa että elämää ja asioita voi katsoa aivan eri tavalla kuin "silmät rahan himosta kiiluen" ..

        Entinen Ruotsin päämisisteri sanoi yhdelle maanviljelijälle joka valitti että pienet tilat eivät enää kannata, että "anna tilasi naapurillesi niin siitä tulee isompi ja se alkaa kannattamaan tai tehkää koopperatiivi".

        Me elämme täällä maanpäällä tämän lyhuen elämämme ja paras keino olla mahdollisimman tyytyväinen elämäänsä löytyy Raamatusta ja vaikka rahaakin tarvitaan niin se ei ole elämän pääasia. Jostain kummallisesta syystä vaikuttaa siltä että Jumala pitää huolen omistaan - koti ja ruokaa joka päivä ja hyvät suhteet ihmisiin, niitä ei voi ostaa - ja olisi hyvä muistaa silloin muitakin ja panna kolikko köyhän kukkaroon tai vaikka tarjota kinkkuvoileipä nälkäiselle ...

        Voisin kertoa muitakin samantapaisia tapauksia - mutta toisella kertaa lisää...

        alex

        Niin Ruotsin ja Suomen ev. lut kirkkojen historiassa on vähän eroa suhteessa Valtiovaltaan ...

        http://evl.fi/evlfi.nsf/Documents/7CA4248938A205ECC225732F002B1A50?openDocument&lang=FI


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe