Miksi abortti on kielletty, mutta ehkäisy ei?

7890

Otsikko kertookin kysymykseni.
Tulin uskoon kesällä, enkä ole vielä perehtynyt tuohon asiaan.

8

68

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on suuri ero

Jos ehkäistään, niin silloin estetään siittiön ja munasolun yhtyminen, jolloin syntyy solu, jossa on valmis ihminen kuin pienoiskoossa. Abortissahan on jo tuo ihminen, mutta hieman kasvaneemmassa muodossa.

• seksin sekamelska

1 Ms 38:4 Ja taas hän tuli raskaaksi ja synnytti pojan ja antoi hänelle nimen Oonan.
      38:8 Niin Juuda sanoi Oonanille: "Yhdy veljesi leskeen ja ota hänet avioksesi ja herätä siemen veljellesi."
      38:9 Mutta kun Oonan tiesi, ettei jälkeläinen olisi oleva hänen, niin hän antoi, aina kun yhtyi veljensä vaimoon, siemenensä mennä maahan, ettei hankkisi jälkeläistä veljelleen

Oonan tässä ei halunnut pystyssä pitää kuolleen veljensä huonetta ja koska tuleva lapsi ei olisikaan hänen, siksi hän kuoli.

Aviopuolisot voivat itse päättää montako lasta he haluavat hankkia, sillä kirjoitettu on:
      Johanneksen evankeliumi:
      1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

Ainoastaan Jeesus on syntynyt Jumalasta ja me muut vanhempiemme tahdosta.
      Katumuspillerinkin käyttö on jo Jumalan silmissä murha kuten abortointikin.

• ei voi verrtata

Oonan tapauksessa ei ole kysymys varsinaisesti ehkäisystä vaan miehen motiivista miksi hän esti jälkeläisen syntymisen. Hän oli kiero perinnöllisissä asteissaan.

• nohöh

Tarvitaanko oikein perehtymistä asiaan, jotta ymmärtää sen, että abortti merkitsee elävän olennon surmaamista. Ehkäisy puolestaan estää elämän alkamisenkaan, mitään elämää ei siis tuhota, koska mitään elämää ei ole.

• fda

Mitä syöt jos et surmaa eläviä olentoja?

• nohöh
        fda kirjoitti:

Mitä syöt jos et surmaa eläviä olentoja?

En ainakaan sen enempää eläviä kuin kuolleitakaan ihmissikiöitä. Tuskin kelpaisi sinullekaan. En surmaa myöskään lemmikkejäni syötäväkseni enkä tarjoa sinullekaan.

Mutta joitakin muita eläviä kyllä, kun ne on joku asiansa osaava syötävään kuntoon valmistanut.

• nohöh kirjoitti:

En ainakaan sen enempää eläviä kuin kuolleitakaan ihmissikiöitä. Tuskin kelpaisi sinullekaan. En surmaa myöskään lemmikkejäni syötäväkseni enkä tarjoa sinullekaan.

Mutta joitakin muita eläviä kyllä, kun ne on joku asiansa osaava syötävään kuntoon valmistanut.

Syytä muistaa. Nälkä ajaa kannibalismiin.

• fda
        nohöh kirjoitti:

Siittiöt ovat jo eläviä. Niitä tuhoutuu ehkäisyssä ja myös itsestään jos niitä ei käytä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      157
      1470
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      129
      1170
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      869
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      65
      791
    5. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      61
      699
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      46
      665
    7. 51
      652
    8. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      572
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      568
    10. 76
      566
    Aihe