Vaikea hengittää!

Apua:(

Minulla on joskus aiemminkin ollut sellaista, että välillä pitää vetää henkeä ihan kunnolla, koko keuhkot täyteen koska muuten tuntuu pahalta. Nyt vähän yli viikon ajan sellaisia on tullut useamminkin. Kaksi edellistä iltaa on ollut todella tukalaa. Huomasin että hengitän jotenkin olemattomasti ja sitten pitää kohta taas vetää syvään henkeä. Mutta tuntuu että en saa tarpeeksi happea. Äsken tuli jo kummallinen olo, sellainen utuinen, ihan kuin huimaisi vähän. Tai ei se ihan normaalia huimaamista vaan sellainen että kuin päässä ei olisi happea. Kun vedän syvään henkeä niin harvoin saan ihan kokonaan. Joudun vetämään koko ajan syvään henkeä kun muuten tuntuu että kuolen kohta hapen puutteeseen. Kun yritän hengittää normaalisti niin tuntuu että ei se henki kulje vaikka kyllä saan happea mutta tuntuu ettei se vaikuta. Kuin olisi huono ilma täällä vaikka ihan normaali ilma on. Eikä hengitys parane ulkoilmassakaan.

Erikoista on se että alkoi ihan yhtäkkiä. Joskus kun on tullut sellaisia että henki ei kulje ja sitten on pitänyt välissä vetää syvään henkeä jolloin olen saanut keuhkot täyteen mutta nyt se ei enää auta.

10

8713

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lldfddssdcx

Oliskohan astman oireita. Käynti lääkärissä auttanee.
      Itsellänikin joskus samoja oireita.

• Apua:(

Pitää varmaan mennä lääkäriin, ei tästä tule enää mitään. Koko ajan täytyy vetää syvään henkeä kun muuten hengitys jää vajaaksi. Päätä ja kurkkuakin särkee...

• Hei!

Hengenahdistus voi johtua hyvinkin monenlaisista syistä (katso http://klinik.fi/terveysinfo/hengenahdistus), mutta sinun kuvaamasi oireet viittaavat vahvimmin mahdolliseen astmaoireiluun. Vaikka astman tyypillisiä oireita ovat mm. hengityksen vinkuminen ja yskä, myös "syvään hengittämisen hankaluus" on alkuvaiheen astmalle tavanomainen oire. Halutessasi voit lukea tarkemmin astman oireista, tutkimuksista ja hoidosta esim. osoitteesta: http://klinik.fi/terveysinfo/astma

Suosittelemme siis olemaan yhteydessä yleislääkäriin tai keuhkolääkäriin asian tarkemmaksi selvittämiseksi. Todennäköisesti sinulle kannattaisi tehdä sekä 2 viikon kotiseuranta (ns. PEF-seuranta) että spirometriatutkimus laboratoriossa. Mikäli astma todetaan, sen hoito on nykyisellään hyvin tuloksekasta ja pääset todennäköisesti hankalasta oireestasi eroon.

Tsemppiä toivotellen:

-Klinikin lääkäritiimi

Klinik - terveyspalvelusi netissä
      www.klinik.fi

• Anonyymi

Tämä ei viittaa yhtään astmaan. En anna diagnoosia enkä linkkejä. Tuossa tuntuu olevan täysin ylihengityksestä kyse. Kun hätääntyy elimistö lopulta toimii sekaisin. Ei saa henkeä ja ulos on hankala hengittää. Hallinta on hävinnyt. Tämä on vanha ketju ja toivon että kävit kuitenkin pikaiseen lääkärillä tuolloin.

• Sydän?

Onko sydän tutkittu?

http://www.sydanliitto.fi/hengenahdistus#.VF-DKsk5xEM

• lldfddssdcx

Näköjään kaupallisia mainoksia tuli heti perään.
      Suhtauduttava varauksella.
      Annoin jo vihjeen ekana.

• Kaupallisia?

Eikö lääkäriin mentäessä ole mitään kaupallista havaittavissa?

• itsekin nähnyt

Eipä ainakaan pitäisi noita hömppälääkäreitä sun muita poppaukkoja uskoa. Niitäkin esiintyy ihan liiankin kanssa näillä sivuilla.

• jporgwiäwrgt

Refluksivaivakin kannattaa tutkimuksella sulkea pois.

• haavi2

Onko palleatyrää ? Löysä pötsin yläsulkija aiheuttaa epäbalanssia hengitystuntemukseen ( vatsalaukkuun keräntyvä ilma (vagus hermon tekosia) laskee rintaontelon alipainetta ja saa aikaan tuntemuksen että tarttee vetää keuhkot täyteen. Kuitenkin normaalissa ei-liikunnallisessa olotilassa hapenkulutus hoituu aivan pinnallisella hengityksellä, liika kaasunvaihto johtaa happi -hiilidioksidi tasapainon järkkymiseen, hyperventilaatioon, kuvaamasi oireet. Cool down, hengitä pussiin, bentsoja jis ei muu auta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4561
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      502
      2421
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1991
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      1789
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      79
      1553
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1505
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      11
      1101
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      95
      918
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      123
      834
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      829
    Aihe