onko jotenkin tyhjäkäyntiä mahdollista nostaa korkeammaksi kuin 1000rpm haluaisin jonkun esim. 1300rpm niin se auttaisi jo paljon. onko moottoritilassa joku ruuvi millä tyhjäkäynti korotetaan.
volvo s40.
Tyhjäkäynti
34
3766
Vastaukset
- idle rpm
Joutokäyntinopeutta ei saa korottaa vain siksi että sinä "haluat". Näin se vaan menee että omistamaansa omaisuutta ei saa kohdella miten tahansa kun kyseessä on auto, se on tarkasti säännelty liikenneväline.
Autoa ei varmaan hyväksyttäisi katsastuksen päästömittauksessa koska korotetut kierrokset aiheuttavat ylimääräisiä päästöjä ja poikkeuksellisen korkea joutokäyntinopeus aiheuttaa vähintäänkin epäilyjä auton moottorin ja pakokaasujenhallintajärjestelmän kunnosta.
Nykyautolle jo mainitsemasi 1000rpm on epätavallisen korkea joutokäyntinopeus lämpimänä, kylmäkäynnistyksessä voi hetken olla toista tonnia kierroksia mutta niiden kuuluu laskea nopeasti alemmas.
Todennäköisesti autossasi on jotain vikaa jos haluat korottaa joutokäyntinopeutta ilmeisesti käynnin tasoittamiseksi.- BMW 320d LCI
Totta, 1000rpm on melko paljon.Itelläni on jotain 800rpm.
- no volvos.40
siinähän on entisen venäläisen Jaltan moottori ja tyhjäkäynnin lisääminen onnistuu helposti.
Nosta auton tunkilla vasemmalta puolen ylös ja siinä pakoputken kyljessä on semmonen laakerinnippa ( tarkoitettu rasvakseen), lyö sitä nippaa pikkusen vasarlalla,
vaikka siinä on ristipää ruuvimeisselille paikka niin yleensä kierteet on pois ja vasaralla saat kireämmäksi. Joskus auttaa kun potkasee takapuskurin vasempaan kulmaan.
Paras vaihtoehto on kun ostat auton ja ajat Volvon romuttamolle.- niksejä
Työ helpottuu kun irrotat pääsi hartioilta pois siksi aikaa ja käännät kätesi 360 astetta ympäri.
- Ei voi säätää
Sähköaivot säätävät tyhjäkäyntikierroslukua. 1000 rpm tyhjäkäynti viittaa siihen, että on jotain vikaa ja siksi kierroslukua on automaattisesti nostettu, ettei sammahtelisi. Kunnossa ollessa pitäisi olla 700-800 paikkeilla.
- röllinkakkaa
Kaasupolkimella saat pidetty kierrokset korkeammalla.
En kyllä keksi mitään syytä miksi sitä pitäisi nostaa? - ei ole startstop
Minun 1,15 litraisessa (ahdettu) pikkuautossani on tyhjäkäynti 650 rpm silloin kun seistään liikennevaloissa. Nyt en jaksa muistaa nousevatko kierrokset jos ilmastointi jäähdyttää, mutta taloudellisuutta tuolla haetaan.
Miksi tyhjäkäynnin pitäisi olla niinkin korkea kuin 1300, mihin se auttaisi? Korkea tyhjäkäynti saa auton vaikuttamaan tehokkaammalta, samaten kuin jos on kovat äänet, esim. putki poikki.
Eli voit sitä nostaa jos haluat- kakarahan olet
No onkos sinun Plasto-Volvosta putki pois kokonaan, vai pärryytteletkö suulla niin että räkä lentää.
kakarahan olet kirjoitti:
No onkos sinun Plasto-Volvosta putki pois kokonaan, vai pärryytteletkö suulla niin että räkä lentää.
Olipas nokkela viesti, oot sä kyl semmonen sanaseppo ettei mitään rajaa
- Ihq teinix
Toi on niiiiiiiiiin totta, toinen mikä antaa saman vaikutuksen on agressiiviset jarrutukset, ja käännökset kovassa vauhdissa
- ....................
Taitaa olla aloittajalla liikkeellelähtö ongelmia, mut silti en tajuu, miksi ne kierrokset pitäisi nostaa laittomiin lukemiin...
- Volvo 240 -85
Onneksi on kaasarikone niin pystyy noita säätämään.. nykyautoissa varmaan tietokoneelta säädentään nuokin
- korkeammaksi
tyhjäkäynnillä moottori tärisee tosi ikävästi tuntuu koko autossa ja lisäksi sammuu herkästi jos yhtään päästää kytkintä esim. ylämäkeen lähtiessä ilman että painaa kaasua. aina pitää käsijarrua käyttää mäessä jos haluaa lähteä siististi.
kaasun painaminen on myös jotenkin todella tarkkaa kun vähän painaa niin ei tapahdu mitään ja sitten yhtäkkiä onkin hirveästi kaasua. kaupungilla kun ajaa niin vaikuttaa varmaan toisista siltä etten osaisi ajaa autoa mutta edellisessä autossa ei ollut ongelmia niin ei ole kuskissa vika.
heti kun muutaman sata kierrosta nousee niin tärinä ei ole enään lainkaan niin paha. ja kylmänä moottorin käynnistyksessä kierrosluku on reilu 2000rpm jolloin moottori käy tasaisesti eikä sammu lainkaan herkästi.
eli siis ei ole mitään helppoa tapaa nostaa tyhjäkäyntiä jotain ruuvia kiristämällä? en ole kaasuvaijeriakaan löytänyt moottoritilasta, olisin tarkistanut onko se löysällä kun kaasupoljin on niin outo ja tunnoton. tietääkö joku missä kaasuvaijeri mahtaa kulkea?- tietokoneautoja
Jos ei perinteistä kaasuvaijeria löydy niin sitten siinä on sähköinen kaasupoljin eli tieto kaasupolkimen asennosta kulkee elektronisesti joutokäyntimoottorille joka ohjaa kaasuläppää.
- ....................
Kannattaa viedä pajalle, sielä on jotai oikeeta vikaa!!
- sitroen.
.................... kirjoitti:
Kannattaa viedä pajalle, sielä on jotai oikeeta vikaa!!
Näin on. Wanhan tekniikan autoissa tuo korjaantuisi varttitunnissa pelkällä säätämisellä tai tyhjäkäyntisuuttimen putsauksella (pienin laskutusaika oli se varttitunti), näissä elektroniikkaleluissa saattaa olla tyyriimpi.
Käytä merkkikorjaamolla niin saat autostasi toimivan ja helpon ajettavan. Voit kyllä varalta kertoa, että jos yllättäin löytyykin isompaa vikaa niin korjaus vasta eri sopimisella. Tämä siksi, ettei tulisi suuria rahallisia tappioita jos vaikka auto on jo muutenkin loppukäytössä. - ei vanhoja paskoja
sitroen. kirjoitti:
Näin on. Wanhan tekniikan autoissa tuo korjaantuisi varttitunnissa pelkällä säätämisellä tai tyhjäkäyntisuuttimen putsauksella (pienin laskutusaika oli se varttitunti), näissä elektroniikkaleluissa saattaa olla tyyriimpi.
Käytä merkkikorjaamolla niin saat autostasi toimivan ja helpon ajettavan. Voit kyllä varalta kertoa, että jos yllättäin löytyykin isompaa vikaa niin korjaus vasta eri sopimisella. Tämä siksi, ettei tulisi suuria rahallisia tappioita jos vaikka auto on jo muutenkin loppukäytössä.Sinä se vaan jaksat ihannoida vanhoja paskoja.
Niinhän nniissä vanhoissa paskoissa sitä säätämistä ja suuttimien puhdistuksia saa harrastaa ja siltikään ei ole koskaan 100% tikissään. Elektroninen suihkutus niin ei ole tuollaisia säätämisiä ja varmasti on seokset kohdallaan, elektroniikka säätää, jos tulee ongelma niin sitten jokin on rikki.
Esim. ryypyn käyttö vanhoissa autoissa. Siinä täytyy kuljettajan vetää ryyppyä ja arvioida moottorin lämpötilaa, ja silloin seokset ei ole täysin kohdallaan aina. Voi olla ettei edes lähde käyntiin jos ei ole osannut vetää ryyppyä oikein, tai tulpat kastuu tms. sitten ryyppyä pitää säätää ajon aikana.
Elektroninen polttoaineen suihkutus niin ei muuta kuin avaimesta kääntää, oli tilanne mikä hyvänsä. Ei tarvitse vedellä ryyppyä eikä pumpata kaasua tms. paskaa. Ja lähtee luotettavasti heti käyntiin.
Olisihan se noloa startata kaksi minuuttia puolilämmintä jotain 80 luvun kaasaripaskaa kaupan parkkipaikalla kun ei tahdo lähteä sitten millään. Arpoa miten vetää ryyppyä tai painaa kaasua ja ei vaan lähde. Tulpat on kastunut jo eikä lähde jne.
Tai talvella on akku tyhjä ja jäässä, kaapeleilla käynnistetty ja sitten ajon aikana vähän laittaakin ryyppyä liian pienelle ja sammuu valoihin. Siinähän sitten on.
Elektronisella ruiskutuksella ei mitään ongelmia missään tilanteessa kun kaikki on kunnossa. Käynnistyy ja käy luotettavasti. Ei mitään ongelmaa missään vaiheessa. ei vanhoja paskoja kirjoitti:
Sinä se vaan jaksat ihannoida vanhoja paskoja.
Niinhän nniissä vanhoissa paskoissa sitä säätämistä ja suuttimien puhdistuksia saa harrastaa ja siltikään ei ole koskaan 100% tikissään. Elektroninen suihkutus niin ei ole tuollaisia säätämisiä ja varmasti on seokset kohdallaan, elektroniikka säätää, jos tulee ongelma niin sitten jokin on rikki.
Esim. ryypyn käyttö vanhoissa autoissa. Siinä täytyy kuljettajan vetää ryyppyä ja arvioida moottorin lämpötilaa, ja silloin seokset ei ole täysin kohdallaan aina. Voi olla ettei edes lähde käyntiin jos ei ole osannut vetää ryyppyä oikein, tai tulpat kastuu tms. sitten ryyppyä pitää säätää ajon aikana.
Elektroninen polttoaineen suihkutus niin ei muuta kuin avaimesta kääntää, oli tilanne mikä hyvänsä. Ei tarvitse vedellä ryyppyä eikä pumpata kaasua tms. paskaa. Ja lähtee luotettavasti heti käyntiin.
Olisihan se noloa startata kaksi minuuttia puolilämmintä jotain 80 luvun kaasaripaskaa kaupan parkkipaikalla kun ei tahdo lähteä sitten millään. Arpoa miten vetää ryyppyä tai painaa kaasua ja ei vaan lähde. Tulpat on kastunut jo eikä lähde jne.
Tai talvella on akku tyhjä ja jäässä, kaapeleilla käynnistetty ja sitten ajon aikana vähän laittaakin ryyppyä liian pienelle ja sammuu valoihin. Siinähän sitten on.
Elektronisella ruiskutuksella ei mitään ongelmia missään tilanteessa kun kaikki on kunnossa. Käynnistyy ja käy luotettavasti. Ei mitään ongelmaa missään vaiheessa.arvioida moottorin lämpötilaa?
Arvioimaan joutuu vain jos lämpömittari puuttuu. Onhan sellaisiakin autoja ollut joista se on puuttunut, mutta se on vain tyhmää välttämättömän varustelun puutetta, eikä liity auton ikään eikä kaasuttimiin mitenkään.
Ei kaasua mitenkään kuulu "pumpata", sitä vain painetaan käynnistettäessä. (ei tosin muuttuvakurkkuisessa).
Tulpat pitää myös joskus vaihtaa, kuten muutkin kuluvat osat.
Ja onko ryypyn säätäminen ajon aikana vaikea asia jollekin?
"Tai talvella on akku tyhjä ja jäässä"
Toimiiko se elektroniikkakaan silloin jos akku on tyhjä ja jäässä?
Tuo on samanlaista vertaamista kuin jos sanoisit että vanha auto ei toimi kun siinä on tankki tyhjänä, mutta uudempi toimii kun siinä on tankki täynnä.- jokumuu.
M1978 kirjoitti:
arvioida moottorin lämpötilaa?
Arvioimaan joutuu vain jos lämpömittari puuttuu. Onhan sellaisiakin autoja ollut joista se on puuttunut, mutta se on vain tyhmää välttämättömän varustelun puutetta, eikä liity auton ikään eikä kaasuttimiin mitenkään.
Ei kaasua mitenkään kuulu "pumpata", sitä vain painetaan käynnistettäessä. (ei tosin muuttuvakurkkuisessa).
Tulpat pitää myös joskus vaihtaa, kuten muutkin kuluvat osat.
Ja onko ryypyn säätäminen ajon aikana vaikea asia jollekin?
"Tai talvella on akku tyhjä ja jäässä"
Toimiiko se elektroniikkakaan silloin jos akku on tyhjä ja jäässä?
Tuo on samanlaista vertaamista kuin jos sanoisit että vanha auto ei toimi kun siinä on tankki tyhjänä, mutta uudempi toimii kun siinä on tankki täynnä.Kyllä minä ainakin pumppaan pari kertaa kiihdytyspumpuilla bensaa palotiloihin ennen kylmemmän kelin käynnistystä.
Omalla kaasariautollani ajetaan nyt ja sitten taas joskus, ja hankaluutena on että bensa höyrystyy pois kaasuttimista useamman viikon seisomisen aikana. Niinpä uudelleenkäyttö on jossain määrin arpomista kun ei tiedä milloin kohokammiot ovat jo täyttyneet ja kannattaako pumpata vai ovatko tulpat jo kastuneet ja kaasu kannattaisikin pitää pohjassa. Ruiskuautossa käännettäisiin vain avaimesta, ja kylmällä koneella ajelu olisi muutenkin aika lailla eleettömämpää. - ei vanhoja paskoja
M1978 kirjoitti:
arvioida moottorin lämpötilaa?
Arvioimaan joutuu vain jos lämpömittari puuttuu. Onhan sellaisiakin autoja ollut joista se on puuttunut, mutta se on vain tyhmää välttämättömän varustelun puutetta, eikä liity auton ikään eikä kaasuttimiin mitenkään.
Ei kaasua mitenkään kuulu "pumpata", sitä vain painetaan käynnistettäessä. (ei tosin muuttuvakurkkuisessa).
Tulpat pitää myös joskus vaihtaa, kuten muutkin kuluvat osat.
Ja onko ryypyn säätäminen ajon aikana vaikea asia jollekin?
"Tai talvella on akku tyhjä ja jäässä"
Toimiiko se elektroniikkakaan silloin jos akku on tyhjä ja jäässä?
Tuo on samanlaista vertaamista kuin jos sanoisit että vanha auto ei toimi kun siinä on tankki tyhjänä, mutta uudempi toimii kun siinä on tankki täynnä.Niin no ei se lämpömittari aina yksiselitteinen ole ja käynnistystapahtuma ole aina samanlainen. Elektroniikka hoitaa homman aina kotiin käyttäen monia erilaisia antureita hyväkseen, laskee seokset ja moottori käynnistyy aina normaalisti ilman kuljettajan muita toimenpiteitä kuin virta-avaimen kääntäminen.
Onhan se yksi vaiva lisää säätää sitä ryyppyä ja jos säätää väärin niin saattaa esim. sammua valoihin koko moottori ja sitten taas startataan. Pirullista ja noloa liikenteessä tuollainen.
Tottakai se elektroniikka toimii kun moottori käy ja generaattori tuottaa virtaa ja ylläpitää latausjännitettä, se elektroniikalla varustettu auto ei sammahtele vahingossakaan niin että virrantuotto loppuu, toisin kuin peruskaasarilla varustettu jossa se on mahdollista esim. ryypyn väärän säädön takia.
Ei ole mitään syytä ihannoida vanhoja kaasaripaskoja, en kerta kaikkiaan ymmärrä mikä siinä on niin ihanaa. ei vanhoja paskoja kirjoitti:
Niin no ei se lämpömittari aina yksiselitteinen ole ja käynnistystapahtuma ole aina samanlainen. Elektroniikka hoitaa homman aina kotiin käyttäen monia erilaisia antureita hyväkseen, laskee seokset ja moottori käynnistyy aina normaalisti ilman kuljettajan muita toimenpiteitä kuin virta-avaimen kääntäminen.
Onhan se yksi vaiva lisää säätää sitä ryyppyä ja jos säätää väärin niin saattaa esim. sammua valoihin koko moottori ja sitten taas startataan. Pirullista ja noloa liikenteessä tuollainen.
Tottakai se elektroniikka toimii kun moottori käy ja generaattori tuottaa virtaa ja ylläpitää latausjännitettä, se elektroniikalla varustettu auto ei sammahtele vahingossakaan niin että virrantuotto loppuu, toisin kuin peruskaasarilla varustettu jossa se on mahdollista esim. ryypyn väärän säädön takia.
Ei ole mitään syytä ihannoida vanhoja kaasaripaskoja, en kerta kaikkiaan ymmärrä mikä siinä on niin ihanaa.Jos auto ei enää käynnisty jos se sammuu, akku on lopussa. Tai sitten lataus ei pelaa.
Ei riittävä latausjännite tarvitse mitään nykytekniikkaa vaan toimivan latauksen.- ei vanhoja paskoja
M1978 kirjoitti:
Jos auto ei enää käynnisty jos se sammuu, akku on lopussa. Tai sitten lataus ei pelaa.
Ei riittävä latausjännite tarvitse mitään nykytekniikkaa vaan toimivan latauksen.Niin jos talvella on akku tyhjentynyt, käynnistetään apukaapeleilla ja sitten sammuu ihan heti kohta niin eihän se käyntiin enään lähde.
Nykytekniikkaa tarvitaan siihen, ettei se moottori pääse vahingossa sammumaan esim. kuljettajan ryypyn virhearvioinnin takia. - sitroen.
ei vanhoja paskoja kirjoitti:
Niin no ei se lämpömittari aina yksiselitteinen ole ja käynnistystapahtuma ole aina samanlainen. Elektroniikka hoitaa homman aina kotiin käyttäen monia erilaisia antureita hyväkseen, laskee seokset ja moottori käynnistyy aina normaalisti ilman kuljettajan muita toimenpiteitä kuin virta-avaimen kääntäminen.
Onhan se yksi vaiva lisää säätää sitä ryyppyä ja jos säätää väärin niin saattaa esim. sammua valoihin koko moottori ja sitten taas startataan. Pirullista ja noloa liikenteessä tuollainen.
Tottakai se elektroniikka toimii kun moottori käy ja generaattori tuottaa virtaa ja ylläpitää latausjännitettä, se elektroniikalla varustettu auto ei sammahtele vahingossakaan niin että virrantuotto loppuu, toisin kuin peruskaasarilla varustettu jossa se on mahdollista esim. ryypyn väärän säädön takia.
Ei ole mitään syytä ihannoida vanhoja kaasaripaskoja, en kerta kaikkiaan ymmärrä mikä siinä on niin ihanaa.Et sitten vain osaa.
Ei vanhoissa kaasariautoissa ole mitään käynnistysvaikeuksia.
Kylmällä voit halutessasi kerran polkaista kaasua juuri ennen starttia. Muuten vain ryyppy päälle ja avaimesta käyntiin. Eikä tarvia arvailla mitään lämpötiloja niinkuin edellä kuvittelit. Kyllä sen käyntiäänestä kuulee onko ryyppyä liikaa vai liian vähän.
Justiinsa se kaikkinainen toivoton osaamattomuus panee kirjoittamaan tuollaisia tekstejä, joissa ei ole päätä eikä häntää. - ei vanhoja paskoja
sitroen. kirjoitti:
Et sitten vain osaa.
Ei vanhoissa kaasariautoissa ole mitään käynnistysvaikeuksia.
Kylmällä voit halutessasi kerran polkaista kaasua juuri ennen starttia. Muuten vain ryyppy päälle ja avaimesta käyntiin. Eikä tarvia arvailla mitään lämpötiloja niinkuin edellä kuvittelit. Kyllä sen käyntiäänestä kuulee onko ryyppyä liikaa vai liian vähän.
Justiinsa se kaikkinainen toivoton osaamattomuus panee kirjoittamaan tuollaisia tekstejä, joissa ei ole päätä eikä häntää.Mutta nykyautossa vaan suoraan avaimesta käyntiin, ei tarvitse poljeksia kaasua tai ryyppyä vedellä, saati kuunnella käyntiääntä.
Pitääkö ajon aikana pitää ikkunaa auki jotta kuulee käyntiäänestä ryypyn määrän? Ja miten siitä pystyy asiaan vihkiytymätön sitä kuulemaan. Mitä jos lainaa autoa kuljettajalle joka ei tiedä tekniikasta mitään.
On siinä kaasaripaskan kanssa melkoinen ohjeistaminen miten sen saa lähtemään käymään ja miten pitää ryyppyä vetää.
Nykyautoissa ei ole mitään ongelmia, elektroniikka hoitaa kaiken ja kuljettaja voi keskittyä vain ajamiseen. Sitäpaitsi ajamiseenkin nykyautoista löytyy lukkiutumattomat jarrut, luistonesto- ja ajonvakautusjärjestelmät, vakionopeuden säädin, mäkilähtöavustin, peruutuskamera ja tutka, automaatti-ilmastointi, automaattiset valot jne.
Asioita joista vanhalla kaasaripaskalla voi vain unelmoida. Ajatteleppa myöskin jostain syystä lainaavasi jotain vanhaa paskaa jollekin kuljettajalle joka ei ole ikäissään ajanut koskaan millään muulla kuin nykyautolla jossa on edellämainitut järjestelmät.
Jos se on saatu käyntiin ja liikenteeseen, niin mitä tapahtuu kun kuljettaja jarruttaa liukkaassa mutkassa kuten aina ennenkin nykyautoilla ajaessaan? Jarrut lukkoon ja auto ojaan.
Tai ajaa vähän liian lujaa vaikka liukkaaseen liikenneympyrään, kuten on joskus voinut ennenkin ajaa. Ajonvakautus on hoitanut homman kotiin, mitä tapahtuu nyt kun sitä ei ole? Mäkilähdössä on tottunut luottamaan mäkilähtöavustimeen, mitä tapahtuu kun sitä ei ole?
Miten kuljettaja selviytyy parkkipaikalla jos on tottunut katsomaan peruutuskameran näyttöön ja luottaa parkkitutkaan? Saattaa vähän kolahtaa jne.
mitä ihannoimista niissä vanhoissa on? - kijlj
ei vanhoja paskoja kirjoitti:
Mutta nykyautossa vaan suoraan avaimesta käyntiin, ei tarvitse poljeksia kaasua tai ryyppyä vedellä, saati kuunnella käyntiääntä.
Pitääkö ajon aikana pitää ikkunaa auki jotta kuulee käyntiäänestä ryypyn määrän? Ja miten siitä pystyy asiaan vihkiytymätön sitä kuulemaan. Mitä jos lainaa autoa kuljettajalle joka ei tiedä tekniikasta mitään.
On siinä kaasaripaskan kanssa melkoinen ohjeistaminen miten sen saa lähtemään käymään ja miten pitää ryyppyä vetää.
Nykyautoissa ei ole mitään ongelmia, elektroniikka hoitaa kaiken ja kuljettaja voi keskittyä vain ajamiseen. Sitäpaitsi ajamiseenkin nykyautoista löytyy lukkiutumattomat jarrut, luistonesto- ja ajonvakautusjärjestelmät, vakionopeuden säädin, mäkilähtöavustin, peruutuskamera ja tutka, automaatti-ilmastointi, automaattiset valot jne.
Asioita joista vanhalla kaasaripaskalla voi vain unelmoida. Ajatteleppa myöskin jostain syystä lainaavasi jotain vanhaa paskaa jollekin kuljettajalle joka ei ole ikäissään ajanut koskaan millään muulla kuin nykyautolla jossa on edellämainitut järjestelmät.
Jos se on saatu käyntiin ja liikenteeseen, niin mitä tapahtuu kun kuljettaja jarruttaa liukkaassa mutkassa kuten aina ennenkin nykyautoilla ajaessaan? Jarrut lukkoon ja auto ojaan.
Tai ajaa vähän liian lujaa vaikka liukkaaseen liikenneympyrään, kuten on joskus voinut ennenkin ajaa. Ajonvakautus on hoitanut homman kotiin, mitä tapahtuu nyt kun sitä ei ole? Mäkilähdössä on tottunut luottamaan mäkilähtöavustimeen, mitä tapahtuu kun sitä ei ole?
Miten kuljettaja selviytyy parkkipaikalla jos on tottunut katsomaan peruutuskameran näyttöön ja luottaa parkkitutkaan? Saattaa vähän kolahtaa jne.
mitä ihannoimista niissä vanhoissa on?Vanhat pelit on hienompia.
- sitroen.
kijlj kirjoitti:
Vanhat pelit on hienompia.
Eikä tarvi vanhoja hinailla huoltoon... Toissa iltana tuossa lähikadulla hinausköyttä kiinnittelivät enemmän kuin 20 v uudemman auton keulaan kuin se millä minä ajan. Sama merkki oli. Ei ole tarvinnut 42 vuoden aikana yhtään kertaa minun autoani hinata mistään mihinkään. Tosin kilometrejäkään ei ole vielä kertynyt kuin suunnilleen yksi miljoona. Pikkuautoilla.
- rikki se on
vie ennemmin korjattavaksi romusi kuin kikkailet.
- vanha pelittää
Tojo kehrää kuin kissa tyhjäkäynnillä 800 rpm ja jos ilmastointi menee kesäaikaan päälle, niin 600-700 rpm. Tuollakin nopeudella puhaltaa hyvin kylmää.
Tosin nyt ei tarvi sitä ilman jäähdytintä.
Jos kone tärisee ja tutisee ja käy ihan väärillä kieroksilla niin ei ole mitään järkeä lisätä kierroksia, vaan tutkia säätöjä, sytytysjohtimia ja tulppia = huoltoa !!! - korkeammaksi
auto on vasta (käytettynä) ostettu eikä loppuun ajettu? luulin aluksi että on vaan erilainen kuin entinen hallita ja siksi sammuilee niin herkästi mutta olen tullut siihen tulokseen että ei ole kunnossa. ja tärinä on kummallista.
eikö mittaristossa piätisi palaa häiriö valo jos moottorissa on vikaa? kun mitään valoa ei ole syttynyt? ainoa mitä mittaristo on sanonut on "tarkista öljy" ja öljyä olen lisännyt.
kuuluuko tällainen vika autoliikkeen piikkiin hoidettavaksi?- sitroen.
Kaikki huollot jäänyt ilmeisesti tekemättä edellisellä omistajalla.
Käytä liikkeessä ja pyydä tekemään käynnin kunnostus. Pikku juttu korjaamolla eikä maksa sinulle paljoa mutta säästää paljolta harmilta.
Uskoisit jo! - korkeammaksi
sitroen. kirjoitti:
Kaikki huollot jäänyt ilmeisesti tekemättä edellisellä omistajalla.
Käytä liikkeessä ja pyydä tekemään käynnin kunnostus. Pikku juttu korjaamolla eikä maksa sinulle paljoa mutta säästää paljolta harmilta.
Uskoisit jo!liike otti auton pajalle pienen keskustelun jälkeen. auto siirrettiin liikkeen omalta pajalta toiseen korjaamoon koska siellä vian selvittäminen ei onnistunut (vikakoodin luku ei onnistunut) ja epäiltiin ohjausyksikön rikkoutumista.
vikakoodeja ei saatu aluksi luettua. syyksi paljastui korjaamolla että joskus on ilmeisesti ollut jokin jälkiasennus radio paikallaan joka on asennettu väärin ja katkottu johtimia kojelaudan sisältä. sitten väyläyhteys on katkennut.
kojelaudan sisään vaihdettiin aluksi johtosarja. mittaristo on viallinen siinä ei toimi lainkaan merkkivalot siinä näytössä missä pitäisi palaa moottorivian merkkivalo.
vikamuisti oli tupaten täynnä ja se tyhjennettin. koeajon jälkeen useita vikoja löytynyt. vapaasti paperista suomennettuna: ilmamassan virtausmittari, sytytyskatkoksia useissa sylintereissä, happianturin signaali alhainen, happianturin lämmitys, kaasupolkimen alue, jäähdytystuulettimen ohjauspiiri, joutokäynti nopeus odottamaton.
nyt korjausehdotuksena on vaihtaa kolme sytytyspuolaa, ilmamäärämittari, lambada anturit, kaasupoljin, flekti, kaasuläppäkotelo ja mittaristo.
autoliike ei ole vielä suostunut kyseistä korjausta kustantamaan joten auto on pajalla ja asia on auki. eipä ole mitään "pikku juttu korjaamolla" kun kojelaudat kaikki pitänyt purkaa auki jne. - sitroen.
korkeammaksi kirjoitti:
liike otti auton pajalle pienen keskustelun jälkeen. auto siirrettiin liikkeen omalta pajalta toiseen korjaamoon koska siellä vian selvittäminen ei onnistunut (vikakoodin luku ei onnistunut) ja epäiltiin ohjausyksikön rikkoutumista.
vikakoodeja ei saatu aluksi luettua. syyksi paljastui korjaamolla että joskus on ilmeisesti ollut jokin jälkiasennus radio paikallaan joka on asennettu väärin ja katkottu johtimia kojelaudan sisältä. sitten väyläyhteys on katkennut.
kojelaudan sisään vaihdettiin aluksi johtosarja. mittaristo on viallinen siinä ei toimi lainkaan merkkivalot siinä näytössä missä pitäisi palaa moottorivian merkkivalo.
vikamuisti oli tupaten täynnä ja se tyhjennettin. koeajon jälkeen useita vikoja löytynyt. vapaasti paperista suomennettuna: ilmamassan virtausmittari, sytytyskatkoksia useissa sylintereissä, happianturin signaali alhainen, happianturin lämmitys, kaasupolkimen alue, jäähdytystuulettimen ohjauspiiri, joutokäynti nopeus odottamaton.
nyt korjausehdotuksena on vaihtaa kolme sytytyspuolaa, ilmamäärämittari, lambada anturit, kaasupoljin, flekti, kaasuläppäkotelo ja mittaristo.
autoliike ei ole vielä suostunut kyseistä korjausta kustantamaan joten auto on pajalla ja asia on auki. eipä ole mitään "pikku juttu korjaamolla" kun kojelaudat kaikki pitänyt purkaa auki jne.Sitäpä olenkin aina sanonut: Ihmiset luulevat ostavansa auton, mutta saavat viallisen elektroniikkapelin. Tai sitten itse rikkovat sen kuten sinun tapauksessasi edellinen omistaja teki.
Turhaan ja jopa haitalliseen elektroniikkaan sopii vanha toteamus: Sen osan rikkoutuminen jota autossa ei ole, ei haittaa mitään.
Kuinka kauan muuten elektroniikkahirviö nimeltä kotitietokone kestää rikkoutumatta? Kestääkö edes kymmentä vuotta? Minulla on tunne, että hyvällä tuurilla kestää. Ei ole tullut pidettyä kirjaa...
- karporaattorin tark
Joskus se käpy saattaa mennä väärinpäinkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086917- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483826Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513508
- 1883455
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242959- 672664
- 462501
- 131884