Moi! Olen siis 13 (7 luokalla) vuotias, täysin normaali, liikkuva nuori. Syön normaalisti yms. Minua alkaa pyörryttää melko usein väh. kerran viikossa, etenkin liikunta tunneilla, kun en ole juonut tai syönyt muutamaan tuntiin. Tämä alkoi viime jouluna (2013), jolloin lyyhistyin suihkun lattialle saunomisen jälkeen. Sen jälkeen sitä ei ole kunnolla ollut kuin vasta nyt syksyllä. Lähes aina kun olen esimerkiksi katsonut sohvalla tv:tä ja maannut, kun nousen ylös pyörryttää niin kovaa että voisin kaatua, ellen istu heti sohvalle takaisin ja lähde vasta sitten. Tämä on todella häiritsevää, ja pelkään että pyörryn koulussa tai linja-autossa kotiin, sillä kun pääsen kotiin on viimmeisimmästä syönti kerrasta usein 5 tuntia. Kertokaa kiltit, mikä tähän olisi syynä ja miten voisin hallita pyörryttämistä? En usko, että tämä on normaalia ja odotan vain sitä hetkeä, kun pyörryn yksin kotona :'( Minulla on ollut kerran aivotärähdys, kun olin 3 luokalla.
Pyörryttää :(
4
111
Vastaukset
- Aapeee
Täysin normaalia jos et ole syöny tai juonu ennen ja liikunnan aikana!
- Jopajoo
Syö ja juo
- Paineet alhaalla
Sinulla saattaa olla vain alhainen verenpaine. Yritä syödä säännöllisemmin, ei tarvitse ahtaa ruokaa mahan täydeltä mutta usein välipaloja tai edes jotain pähkinöitä , banaania tai muuta energiaa antavaa, Se myös tasoittaa verensokeria mutta ei kannata tankata mitään karkkia tms. koska se nostaa vain hetkeksi verensokerin mutta hetken päästä tulee heikkous ja pyörrytys. Minulla on alhainen verenpaine ja se oireilee juuri noin esim. että nousee lepoasennosta liian nopeasti. Vaarallista se ei ole mutta säännöllinen syöminen auttaa. Tuo sinun aivotärähdys tuskin vaikuttaa asiaan mitenkään.
- A.le Coq
Itsellä oli samaa koulussa koko ylä-asteen. hemoklupiini vai mite se kirjoitetaankaa oli alhainen ja en syönyt aamuisin tupakoin. Verenpaineet myös voivat olla syynä ja moni kertoi itselleni aikanaan, että murrosikään kuului huippausta muutenkin. Tiedä sitte oliko tosi :) Kylä se siitä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1453679Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1073502Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi202472Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs42275100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es282113Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa331163Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut171031- 134823
Ei ne päivät ole samanlaisia...
Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah28820Oikea syy siihen
miksi toivon ettei enää törmätä on se, että olen ihan tavattoman ihastunut sinuun. Paljon helpompi itselle kun ei saa pä34744