XARELTO verenohennus

rimati 40

Onko kokemuksia e.m. lääkkeestä ? Käytetään Marevanin asemasta ,mutta ei ole ruokarajoituksia eikä tarvitse käydä verikokeissa kuten Marevanissa on kalliimpi käyttää kuin Marevan .

165

43247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tpaah

      Huonona puolena korkea hinta, mutta muutoin lääke on helpompi vaihtoehto vanhemman polven verenohennuslääkkeisiin verrattuna. Ei merkittäviä sivuvaikutuksiakaan.

      • Minun pitäisi aloittaa tänä päivänä kyseisen lääkkeen käyttö mutta juuri kilometrin pituisen sivuvaikutuksien takia taidan pitäytyä Marevaanissa edelleen. Sen nyt vaan tiedän, että maksoi vähän alle 300 euroa 3 kk annos.


      • Titaanipolvet

        Xarelto oli minulla polvien tekonivelleikkauksen jälkeen. Ihan hyvä lääke, ainakin tällaiseen tilapäiseen tarpeeseen. Muuten en tarvitse, mutta isompien leikkausten jälkeen kaikilla pyritään estämään tulppavaara.


      • Anonyymi
        sesaar kirjoitti:

        Minun pitäisi aloittaa tänä päivänä kyseisen lääkkeen käyttö mutta juuri kilometrin pituisen sivuvaikutuksien takia taidan pitäytyä Marevaanissa edelleen. Sen nyt vaan tiedän, että maksoi vähän alle 300 euroa 3 kk annos.

        Eikös se lääkekatto ole vähän alle 600 (muistaakeseni, 572) euroa vuodessa, jonka jälkeen lääkkeistäsi maksat vain 2,50 euroa/ kerta sinä vuonna.

        Kallishan tuo lääke em. kirjoittajan mukaan on, mutta se kerryttää nopeasti ns. "lääkekaton", jonka jälkeen hän ei maksakaan kuin sen 2,50 euroa lääkkeistään.


      • Anonyymi

        Xarelto verenhyytymisen esto - https://onlinecheappills.com/xareltofi.html Syönyt Marevania säännöllisesti vuodesta 2000 ja Xareltoon vaihdettiin 2019. Krooninen flimmeri. Xarelton myötä koitti vapaus. Ei terveyskeskuskäyntejä, ei vältettäviä ruokia, ei verenvuotoja ,joita Marevan aiheutti, ei sivuoireita. Elämä helpottui. Minulle sopiva lääke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Xarelto verenhyytymisen esto - https://onlinecheappills.com/xareltofi.html Syönyt Marevania säännöllisesti vuodesta 2000 ja Xareltoon vaihdettiin 2019. Krooninen flimmeri. Xarelton myötä koitti vapaus. Ei terveyskeskuskäyntejä, ei vältettäviä ruokia, ei verenvuotoja ,joita Marevan aiheutti, ei sivuoireita. Elämä helpottui. Minulle sopiva lääke.

        Tosi hyvä lääke,olen käyttänyt 4 vuotta.Kerran vuodessa perusverikokeet.


      • Anonyymi
        sesaar kirjoitti:

        Minun pitäisi aloittaa tänä päivänä kyseisen lääkkeen käyttö mutta juuri kilometrin pituisen sivuvaikutuksien takia taidan pitäytyä Marevaanissa edelleen. Sen nyt vaan tiedän, että maksoi vähän alle 300 euroa 3 kk annos.

        Xarelto maksaa alle sata euroa kolme kuukautta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Xarelto maksaa alle sata euroa kolme kuukautta

        20 mg zarelto maksaa 143 e 3 kkta


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Titaanipolvet kirjoitti:

        Xarelto oli minulla polvien tekonivelleikkauksen jälkeen. Ihan hyvä lääke, ainakin tällaiseen tilapäiseen tarpeeseen. Muuten en tarvitse, mutta isompien leikkausten jälkeen kaikilla pyritään estämään tulppavaara.

        Syvän ja pintatukoksen jälkeen 3kk ja nyt juhannuksesta kohta vuosi ilman eikä lääkitystä minkäänlaista.Siis lääke zarelton 20 iha yes.


    • juuupss

      Itse käytän juuri tuota xareltoa, oon käyttäny jo yli puol vuotta ku meni jalka paskaks ni tuli sit lihaksen sisäinen veritulppa ku joutu pitkään olee paikallaan. Mulla on nii pitkä matka tonne terveyskeskukseen etten saa mitenkään kyytejä järjestettyä verikokeisiin jos olis marevan lääkitys ja ku en itte pysty vieläkää ajamaan niin pakko tyytyä tohon xareltoon. Hyvä lääke se kyllä on ja helppo käyttää kun ei sillee tarvii pelätä mtn yhteisreaktiota jonkun ruoan tms. Kanssa. Ei oo mulle ainaskaa tullu mitää sivuoireita tosta lääkkeestä, buranaa ei pysty ottamaan kun alkaa verenvuoto ja sehän on tietysti aina nois vrenohennuslääkkeis ettei tosiaa voi paljo muuta särkylääkettä käyttää ku panadolia... samoin migreeni kohtauslääkettä en uskalla edes kokeilla, niiden kahden yhteisreaktio saattaakin olla vakavampi.. :S mutta on turvallinen lääke, vaikkakin kovin kallis..

    • eteisvärinä

      Nyt olen käyttänyt Xareltoa 1v. Hyvin mennyt,ei sivuvaikutuksia,eikä tarvii miettiä ruokavaliota.Olutta ja viiniä olen juonut,joskus väkeviäkin.eli humalassakin olen ollut. Mustelmia ei tule yhtä helposti kuin marevaanilla. Ainoa huono puoli on hinta.

      • Anonyymi

        Vähän ajan sisällä jo toinen syvälaskimotukos. Nyt xarelto lääkitys. Ensin 15mg aamulla ja illalla, sitten 20mg aamulla, jonka jälkeen ylläpitohoitona 10mg. Mietin lentämistä, matka tilattu, matkan alkaessa olen ylläpitohoidossa, eli 10mg kerran päivässä. Onko jollakin tietoa lentämisestä verenohennuslääkkeen käytön aikana?


      • Anonyymi

        Lääkitys on hyvä ollakin päällä, sillä lentäminenhän pitkän paikallaolon takia on riski saada tulppa uudelleen. Tärkeintä, että tukos sulanut ennen matkalle lähtöä. Lentäessä hyvä olla lentosukat, juoda paljon vettä ja kävellä välillä lennon aikana.


      • Anonyymi

        3kk annos 138e ellen väärin muista siinä on kela korvaus .
        Marevaani on hyvä ,ja edullinen mutta se labrassa
        rampaaminen kun ei ole omaa kyytiä.
        Ihmetyttää mitähän mahtaa olla kun ei yhtään tarkasteta mitä mahtaa olla vaikutus ajan kanssa .


      • Anonyymi

        Xarelto on halpa🤔🤔🤔


    • Haittavaikutuss

      Minulle määrättiin Xareltoa leikkauksen jälkeen, estämään tukoksia.
      Kaksi viikkoa söin ja minulla, vanhalla ihmisellä alkoivat runsaat kuukautiset. Kolmannen vuotopäivän jälkeen soitin sairaanhoitajalle ja ihmettelin, miksi vuodan kuin tulva. Sairaanhoitaja sanoi, että lopeta heti Xarelto, koska haittavaikutuksena voi olla verenvuotoja elimistössä, esim. suolistossa. Lopetin Xarelton ja siihen loppuivat kuukautisetkin.

    • Exvärinämies

      Xarelto on ollut käytössä Keski-Euroopassa jo noin kolmen vuoden ajan. Minulle ei ole ilmennyt mitään oireita. Olen ollut sinä aikana sydämen ablaatioleikkauksessa. Urheillut normaalisti. Joskus saanut haavoja ja nauttinut alkoholia. Minulle sopinut oikein hyvin.

    • Terveys

      Kun kysymyksessä on oma terveys, ni musta tää ei todellakaan oo edes kallis lääke. Ekan kuukauden söin 2krt pv eli maksoin 120€ ja ilolla.

      • Anonyymi

        Kelakorvaus on sopiva noin eron päivä.


    • Karuliini

      Minulla on ollut nyt n. 3kk Xarelto käytössä ja olen erittäin tyytyväinen...sitä ennen oli 2kk Marevan käytössä josta tuli paljon mustelmia iholle, huimausta ja silmän valkuainen muuttui kirkkaan punaiseksi, kun vaihdoin Xareltoon, niin kaikki nämä hävisivät. Nautin kun ei tartte juosta Inri-kokeissa ja saan syödä kaikkea vapaasti, etenkin vihreää...salaattia ym. mielin määrin. Hyvä lääke minulle ja kun sain myös tähän Kela-korvauksen, niin hintakaan ei päätä huimaa, etenkin kun lääkekatto täyttyy jo hyvissä ajoin ennen vuoden loppua.

      • AlliPirkitta

        Miten Xareltoon saisi Kela korvauksen, minulla ollut kaksi kertaa keuhkoveritulppa vuonna 2014. Lääke on hyvä mutta NIIN kallis!


      • Pilliarkitta
        AlliPirkitta kirjoitti:

        Miten Xareltoon saisi Kela korvauksen, minulla ollut kaksi kertaa keuhkoveritulppa vuonna 2014. Lääke on hyvä mutta NIIN kallis!

        Kelan sivuilta asiasta löytyy täsmälliset ohjeet.


      • keuhkokanstulppa
        AlliPirkitta kirjoitti:

        Miten Xareltoon saisi Kela korvauksen, minulla ollut kaksi kertaa keuhkoveritulppa vuonna 2014. Lääke on hyvä mutta NIIN kallis!

        Korvauksen saat kun lääkäri merkkaa reseptiin "keuhkoembolian hoitoon", näin minulla. Lääkkeeseen erittäin tyytyväinen, ei mitään sivuvaikutuksia.


      • Sisarmaija
        AlliPirkitta kirjoitti:

        Miten Xareltoon saisi Kela korvauksen, minulla ollut kaksi kertaa keuhkoveritulppa vuonna 2014. Lääke on hyvä mutta NIIN kallis!

        Lääkärin diagnosoitu riskiarvio on välttämättömyys, saadakseen kelan korvauksen lääkkeeseen.
        Mitä itse voi tehdä oman sairautensa eteen on elää normien mukaan kaikessa: ruokailuissa, alkoholijuomissa ja noudattaa tasaista elämänrytmiä.


      • Anonyymi
        AlliPirkitta kirjoitti:

        Miten Xareltoon saisi Kela korvauksen, minulla ollut kaksi kertaa keuhkoveritulppa vuonna 2014. Lääke on hyvä mutta NIIN kallis!

        Pyydä lääkärin lausunto niin voit saada Kelalta 60% korvauksen.


      • Anonyymi
        AlliPirkitta kirjoitti:

        Miten Xareltoon saisi Kela korvauksen, minulla ollut kaksi kertaa keuhkoveritulppa vuonna 2014. Lääke on hyvä mutta NIIN kallis!

        Lääkärin täytyy laittaa Kelaan P lausunto. Korvauksen jälkeen 3 kuukautta maksaa vähän yli 150€. Näin minä aloitin lääkkeen käytön.


      • Anonyymi
        AlliPirkitta kirjoitti:

        Miten Xareltoon saisi Kela korvauksen, minulla ollut kaksi kertaa keuhkoveritulppa vuonna 2014. Lääke on hyvä mutta NIIN kallis!

        Lääkäri antaa B lausunnon hän lähettää suoraan kelaan .


    • eräät

      Minulle on kehittynyt voimkas kutina kahdenkuukauuren aikana jona olen käyttänyt xareltoa.

    • Antiguagolantti

      Xarelton ei sovi minulle. Tuli voimattomuutta, sydämen tieheälyöntisyyttä, iho kutisee, huimaus, turvotus, hengästyminen, hbl laski, kallis

    • Murtunut

      Lähisukulaiseni käytti Xareltoa ja menehtyi aivoverenvuotoon.
      Vielä ei ole tietoa mikä vaikutus ko. lääkkeellä on ollut aivoverenvuotoon. Yritin etsiä tietoa Xarelton käytöstä ja löysin tämän englanninkielisen melko uuden artikkelin. Usassa ollaan nostamassa lääkeyhtiötä Johnson & Johnson ja Euroopasaa Bayern (jos ymmärsin oikein) vastaan kannetta.

      Tässä tietoa Xareltosta:

      http://www.nytimes.com/2016/03/02/business/document-claims-drug-makers-deceived-a-top-medical-journal.html?_r=0

      • Ohennus_vaarallista

        Myös Marevan "aiheuttaa" aivoverenvuotoja. Omaiseni kuoli tästä syystä.


      • Nainen61v

        Minulla on Xareltosta hyvin samanlaisia kokemuksia. Aiheutti todella hankalia sisäisiä verenvuotoja ja ongelmia. Selvisin kuitenkin hengissä.


      • Anonyymi

        Minua kehoitettiin syömään ettei tule
        aivoverenvuotoa tai vertulppaa olisin jättänyt pois


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua kehoitettiin syömään ettei tule
        aivoverenvuotoa tai vertulppaa olisin jättänyt pois

        Söin XARELTOA vuoden ja muistini heikkeni huomattavasti. Lopetin Xarelton ja muistini palautuu jo parissa viikossa. Seuratkaapa tätä muisti asiaa. Sydän löi todella kovaa, johon heräsin aina aamuyöstä. Nivelsäryt jatkuvat, mutta nyt ovat poissa. Pissa punaista jatkuvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Söin XARELTOA vuoden ja muistini heikkeni huomattavasti. Lopetin Xarelton ja muistini palautuu jo parissa viikossa. Seuratkaapa tätä muisti asiaa. Sydän löi todella kovaa, johon heräsin aina aamuyöstä. Nivelsäryt jatkuvat, mutta nyt ovat poissa. Pissa punaista jatkuvasti.

        Selkee provo...netissä on paljon huuhaata...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Söin XARELTOA vuoden ja muistini heikkeni huomattavasti. Lopetin Xarelton ja muistini palautuu jo parissa viikossa. Seuratkaapa tätä muisti asiaa. Sydän löi todella kovaa, johon heräsin aina aamuyöstä. Nivelsäryt jatkuvat, mutta nyt ovat poissa. Pissa punaista jatkuvasti.

        XARELTOA aiheuttaa nivel särkyä ,pahenee mitä kauemman käyttää
        Selän ja jalkojen niveliin tulee erittäin voimakas särky ,käveleminen vaikeaa
        eikä selkä taivu mitenkään , aivan kuin olisi rauta kanki selässä,
        Jopa makuulta ylös nousu vaatii suuria ponnistuksia kivun vuoksi
        Kun lopetat käytän kahden päivän kuluttua kaikki vaivat kadonnut ja särky myös
        Aivan omakotainen kokemus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Söin XARELTOA vuoden ja muistini heikkeni huomattavasti. Lopetin Xarelton ja muistini palautuu jo parissa viikossa. Seuratkaapa tätä muisti asiaa. Sydän löi todella kovaa, johon heräsin aina aamuyöstä. Nivelsäryt jatkuvat, mutta nyt ovat poissa. Pissa punaista jatkuvasti.

        >>Söin XARELTOA vuoden ja muistini heikkeni huomattavasti. Lopetin Xarelton ja muistini palautuu jo parissa viikossa. Seuratkaapa tätä muisti asiaa. Sydän löi todella kovaa, johon heräsin aina aamuyöstä. Nivelsäryt jatkuvat, mutta nyt ovat poissa. Pissa punaista jatkuvasti<<

        Itselle ilmaantunut pahoja muistivaikeuksia ja Xareltoa käytetty nyt kolmisen vuotta ja ikä on 60 vuotta. Miten on muilla tuon lääkkeen käyttäjillä? Yhteyttä tuohon lääkkeeseen ei välttämättä ole, mutta olisi hyvä tietää, jos on kuitenkin.


    • ws53ht9

      Miten näistä muista verenohennuslääkkeistä kuin Marevanista tietää kuinka vuotavaa veri on? Marevanissa se mitataan INR arvolla. Tarkoitan, että kun joutuu käymään erilaisissa kirurgisissa toimenpiteissä niin uskaltaako lääkärit ruveta leikkaamaan tuosta vain? Itselläni on ollut pitkään käytössä Marevan ja olen miettinyt sen vaihtamista johonkin helpompaan jossa ei ole kontrollitarvetta.

      Olen Marevanin aikana käynyt sydämen varjoainekuvauksen, yhden isomman leikkauksen, silmien kaihileikkaukset, hampaan poistoja. Kaikki ovat edellyttäneet INR arvon mittaamista ja pudottamista melko alhaiselle tasolle, jotkut jopa alle hoitotason. Jopa hammaskiven poistoon ei pääse jos ei ole päivää ennen mitattua melko alhaisella hoitotasolla olevaa INR arvoa. Siis miten teillä jotka käytätte muuta ohennetta kuin Marevania tuollaiset verenvuotavuus seikat todetaan vai pääsettekö suoraan toimenpiteeseen ja tuleeko niissä vuotoja sen kummemmin kuin ei käyttäisi mitään ohennetta? Marevanin käytön aikana on kielletty tulehduskipulääkkeitten käyttö ja monet muutkin lääkkeet kohottavat INR arvoa. Voitteko muun ohenteen vaikkapa Xarelton käyttäjät syödä lääkkeitä huoletta ilman että veri ohenisi liikaa ja syntyisi vaarallisia verenvuotoja?

      • hfghgvfh

        Xareltoa käytettäessä on noudatettava tarkasti lääkärin ohjeita ja kannattaa lukea tarkasti pakkausseloste.
        Marevan on siitä helppo lääke että sen vaikutus voidaan lopettaa nopeasti "vastalääkkeellä", joten akuuttileikkauksetkin onnistuu välittömästi.
        Tulehduskipulääkkeiden (varsinkin asetyylisalisyyli) lisäksi moni muukin lääke ja luontaistuote ohentaa verta, joten yhteiskäyttö Marevanin kanssa on ongelmallista. Tällaisia on mm. E-vitamiini ja kalaöljyt.


      • Anonyymi

        Onko Marevan samaa ainetta kuin Rotanmyrkky?


    • rimati40

      Nyt olen käyttänyt xareltonia 8 kk . Kävin verikokeissa ja kaikki arvot oli parantunut hieman ,vaikka ne alussakin oli hyvät. Ihmettelin eikö lääke vaikuta veren ohenemiseen , minulle sanottiin ,että tämä lääke lisää vereen sellaista ainetta ettei tulppia muodostu . Käytän sitä edelleen ja olen tyytyväinen sen helppoon käyttämiseen . En sitten tiedä ohentaako vai ei . Minulle sanottiin olis hyvä 2-3 kertaa vuodessa seurata hb ettei laske paljoa ja jos , niin yhteyttä lääkäriin . Näillä mennään.

    • ryöppy

      Muutama kuukausi Xarelto 20mg takana ja hyväksi olen kokenut. Alussa oli ihon kutinaa mutta meni onneksi ohi. Olin n. 5 vuotta käynyt Marevanin takia verikokeissa 1-2vk välein ja se oli todella rasittavaa. Inr heitteli jatkuvasti. Lääke on minulla lopun ikää. Olisi pitänyt vaihtaa paljon aikaisemmin mutta pelkäsin sivuvaikutuksia.

      • Gambiaan

        Onko kellään kokemusta Marevanin vaihdosta
        matkan ajaksi (2viikkoa) Xareltoniin ja voiko käyttää malarialääke Malaronin kanssa?


      • eiluski

        Hyvä kokemus xareltosta. Hinta hirvittää. Minulla B-korvaus 6 kk, jolloin vajaa kk annos 55 e, sen jälkeen 123 e 28 pilleristä. Pakko löytää vaihtoehto. Onko tietoa muusta kuin Marevan ?


      • Anonyymi

        Sama syy minun lääķkeen vaihtoon mkävin viikon välein aina sam alääkitys
        vaikka tulos arvo oli mikä tahansa ihmeellistä ja nyt ei mitata ollenkaan
        .


    • KVX

      Keskussairaalan sydänlääkärin aloitteesta siirryin Marevanin (käytin sitä 3,5 vuotta) sijasta Xareltoniin muutama päivä sitten. Kun olin ottanut sitä kolmena päivänä tulivat allergiset reaktiot. Aluksi turposi huuli ja nyt tänään 21.11.2016 toinen poskeni on turvonnut pahasti. Pari päivää sitten nousi kuume, jota en ole havainnut ainakaan parinkymmeneen vuoteen. Myös kyljessäni ja niskassani oli kovasti kipua ja arkuutta. Ehdin ostaa lääkettä 28 päivän tarpeisiin hintaan 92 euroa. Onneksi sukulaismies käyttää prikulleen samaa lääkettä ja samalla annostuksella, joten tabletit eivät mene hukkaan. Näiden kokemusten jälkeen minulla ei ole muuta mahdollisuutta kuin palata Marevanin käyttäjäksi. Siis johtopäätös: mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle. Lääketehtaiden pitäisikin tehdä pieniä kokeilupakkauksia, jotta voitaisiin kokeilla sopiiko lääke vai ei.

    • KVX

      Keskussairaalan sydänlääkärin aloitteesta siirryin Marevanin (käytin sitä 3,5 vuotta) sijasta Xareltoniin muutama päivä sitten. Kun olin ottanut sitä kolmena päivänä tulivat allergiset reaktiot. Aluksi turposi huuli ja nyt tänään 21.11.2016 toinen poskeni on turvonnut pahasti. Pari päivää sitten nousi kuume, jota en ole havainnut ainakaan parinkymmeneen vuoteen. Myös kyljessäni ja niskassani oli kovasti kipua ja arkuutta. Ehdin ostaa lääkettä 28 päivän tarpeisiin hintaan 92 euroa. Onneksi sukulaismies käyttää prikulleen samaa lääkettä ja samalla annostuksella, joten tabletit eivät mene hukkaan. Näiden kokemusten jälkeen minulla ei ole muuta mahdollisuutta kuin palata Marevanin käyttäjäksi. Siis johtopäätös: mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle. Lääketehtaiden pitäisikin tehdä pieniä kokeilupakkauksia, jotta voitaisiin kokeilla sopiiko lääke vai ei.

    • ikrsdgfisehgf

      Olen käyttänyt kohta 3 viikkoa 20 mg annosta, koska ablaatio on 13.1 (perjantaina....).
      Ulosteen mukana tuli verta aika paljon muutamana päivänä n. viikon käytön jälkeen. Ehkä ylimääräistä väsymystä on, mutta voi mennä yleisen kaamosajan piikkiinkin. Bisopropol (betasalpaaja) ja Tambocor on vienyt viimeisetkin seksihalut, ne kyllä on hävinnyt puolison läskiintymisen ja riitelyn takia jo aiemmin...

    • JoOulu16

      Joulukuun 9. löytyi veritulppa pohkeesta ja pari pv myöhemmin keuhkoveritulppa, kiitos iän ja e-pillereiden. Lääkäri määräs Xarelto 15mg x 2 ekat kolme vkoa ja jatko 20mg x 1 seuraavat puol vuotta (hankittu). E-pillereiden lopetus aiheutti menkat ja erittäin runsaat sellaiset...ja jouluaattona sitten synnytinkin jo ison hyytymän, hyytymiä ja tulva alkoi sen jälkeen todenteolla! Sairaalaan...henki meinas lähtä, lääke heti lopetettiin ja toivottiin vuodon loppumista, kun leikkaus mahdollisuus olisi ollut suuri riski. Käyttöön Klexane napapiikki ja vuoto onneksi tyrehtyi muutamas päiväs. Hemppa tippu 148-->89 vuorokaudessa ja nyt eivät antanee edes lupaa syyä rautaa, ku xarelto löi koko veret sekas...piti ohentaa, mut hyydytti!? Aika karvaat kokemukset siis....Taistelu voimien keräämisessä jatkuu kaappi täynä...😬

      • Anonyymi

        >>xarelto löi koko veret sekas...piti ohentaa, mut hyydytti?<<

        Voiko noinkin siis käydä, että Xarelto-lääke aiheuttaa hyytymiä vereen? Sen ainakin tiedän, että tukoksista voi irrota hyytymiä.


    • Suhmuli

      Olen 26 vuotias voimailua harrastava mies. Joulukuun 29. päivä todettiin syvä laskimotukos oikeassa pohkeessa. Kovaa kipua oli ollut viikon verran ennen kuin hakeuduin päivystykseen. Hoidoksi määrättiin Xareltoa 15 mg kahdesti vuorokaudessa ensimmäiset 3 vk ja sen jälkeen 20 mg kerran vuorokaudessa 3 kk.

      Olin syönyt lääkettä viikon, kun olo muuttui yhtä-äkkiä heikoksi ja alkoi pyörryttää. Ajoin päivystykseen ja keuhkokuvassa todettiin keuhkoveritulppa molemissa keuhkoissa (vasemmassa keuhkossa yhdessä lohkossa isompi ja molemmissa keuhkoissa useita pienempiä). Makasin sairaalassa 3 päivää, liuotushoitoa ei aloitettu, koska happisaturaatio oli koko ajan hyvä (95-100%), verenpaine ja syke normaalit. Hoidoksi käskettiin vaan jatkaa Xarelton syömistä. Tässä vaiheessa pohkeesta oli kipu hävinnyt kokonaan.

      Onko kokemuksia kauan kestää, että tulpat alkavat liukenemaan keuhkoista ja olo helpottamaan tällä lääkkeellä? Koko ajan pientä pyörrytystä ja heikko olo, tuntuu kuin olo vaan pahenisi päivä päivältä. Nyt menossa 11. päivä 30 mg annoksella. Onko mahdollista, että lääke ei toimikaan valtimotukoksissa kunnolla? Vai kuvittelenko vain...

      Vaikka söin lääkettä jalan tukokseen viikon, tukkivat hyytymät silti keuhkot kohtalaisen pahasti, mikä askarrutta mieltä. Lääkärikään ei osannut tähän vastata kunnolla, koska hänen mukaansa Xarelton olisi pitänyt estää keuhkoembolian synty.

      • Tulppa-nainen

        Minulla ei ole Xareltoa vaan Marevan, mutta ihmettelen että tuli keuhkoveritulppa vaikka olit jo viikon syönyt Xareltoa.

        Minulla on myös ollut massiivinen keuhkoveritulppa. Sain silloin ensin napapiikit Klexane ja sen jälkeen Marevanin. Minulla todettiin hyytymistekijähäiriö ja sen takia verenohennus on elinikäinen.

        Minulla alkoi olo helpottaa vajaassa viikossa kun olin saanut napapiikit. Kokonaan parantumiseen meni monta kuukautta, sairauslomalla olin 3 kuukautta. Vasta noin 6 kuukauden kuluttua olo oli entisensä. Mutta siis jo vajaassa viikossa napapiikeillä tuli olo paremmaksi.

        Sinun kannattaisi varmaan mennä jollekin spesialistille. En vain tiedä kuka voisi olla sellainen, joka osaisi hyvin eri verenohennuslääkkeet.


      • Anonyymi

        >>Kovaa kipua oli ollut viikon verran ennen kuin hakeuduin päivystykseen. Hoidoksi määrättiin Xareltoa 15 mg kahdesti vuorokaudessa ensimmäiset 3 vk ja sen jälkeen 20 mg kerran vuorokaudessa 3 kk.

        Olin syönyt lääkettä viikon, kun olo muuttui yhtä-äkkiä heikoksi ja alkoi pyörryttää. Ajoin päivystykseen ja keuhkokuvassa todettiin keuhkoveritulppa molemissa keuhkoissa (vasemmassa keuhkossa yhdessä lohkossa isompi ja molemmissa keuhkoissa useita pienempiä). Makasin sairaalassa 3 päivää, liuotushoitoa ei aloitettu, koska happisaturaatio oli koko ajan hyvä (95-100%), verenpaine ja syke normaalit. Hoidoksi käskettiin vaan jatkaa Xarelton syömistä. Tässä vaiheessa pohkeesta oli kipu hävinnyt kokonaan<<

        Entä onkohan kenelläkään täällä kokemusta sydänkohtauksesta Xarelto -hoitokuurin aikana? itse sain ilmeisestikin - tai melko varmastikin - sydänkohtauksen, mutta sairaalassa, johon kiireellä menin, ei sitten havaittukaan varjoainekuvauksessakaan mitään hälyttävää, eikä sydänfilmissäkään. Kohtaus tuli nopeasti ja meni pahimmalta vaiheeltaan ohitsen nopeasti, mutta menin kuitenkin sairaalaan, koska olin matkalla kun olo alkoi helpottua. Veritulppa, joka ei ole vielä poistunut, on reidessä ja Xarelto lääkitys kestänyt nyt noin 5 viikkoa. Edelleen jonkin verran kiputuntemusta rinnan keskellä, mutta ei jostain syystä näy sydänfilmillä vieläkään, eivätkä verikokeetkaan viittaa sydänongelmiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Kovaa kipua oli ollut viikon verran ennen kuin hakeuduin päivystykseen. Hoidoksi määrättiin Xareltoa 15 mg kahdesti vuorokaudessa ensimmäiset 3 vk ja sen jälkeen 20 mg kerran vuorokaudessa 3 kk.

        Olin syönyt lääkettä viikon, kun olo muuttui yhtä-äkkiä heikoksi ja alkoi pyörryttää. Ajoin päivystykseen ja keuhkokuvassa todettiin keuhkoveritulppa molemissa keuhkoissa (vasemmassa keuhkossa yhdessä lohkossa isompi ja molemmissa keuhkoissa useita pienempiä). Makasin sairaalassa 3 päivää, liuotushoitoa ei aloitettu, koska happisaturaatio oli koko ajan hyvä (95-100%), verenpaine ja syke normaalit. Hoidoksi käskettiin vaan jatkaa Xarelton syömistä. Tässä vaiheessa pohkeesta oli kipu hävinnyt kokonaan<<

        Entä onkohan kenelläkään täällä kokemusta sydänkohtauksesta Xarelto -hoitokuurin aikana? itse sain ilmeisestikin - tai melko varmastikin - sydänkohtauksen, mutta sairaalassa, johon kiireellä menin, ei sitten havaittukaan varjoainekuvauksessakaan mitään hälyttävää, eikä sydänfilmissäkään. Kohtaus tuli nopeasti ja meni pahimmalta vaiheeltaan ohitsen nopeasti, mutta menin kuitenkin sairaalaan, koska olin matkalla kun olo alkoi helpottua. Veritulppa, joka ei ole vielä poistunut, on reidessä ja Xarelto lääkitys kestänyt nyt noin 5 viikkoa. Edelleen jonkin verran kiputuntemusta rinnan keskellä, mutta ei jostain syystä näy sydänfilmillä vieläkään, eivätkä verikokeetkaan viittaa sydänongelmiin.

        ">>Kovaa kipua oli ollut viikon verran ennen kuin hakeuduin päivystykseen. Hoidoksi määrättiin Xareltoa 15 mg kahdesti vuorokaudessa ensimmäiset 3 vk ja sen jälkeen 20 mg kerran vuorokaudessa 3 kk.

        Olin syönyt lääkettä viikon, kun olo muuttui yhtä-äkkiä heikoksi ja alkoi pyörryttää. Ajoin päivystykseen ja keuhkokuvassa todettiin keuhkoveritulppa molemissa keuhkoissa (vasemmassa keuhkossa yhdessä lohkossa isompi ja molemmissa keuhkoissa useita pienempiä). Makasin sairaalassa 3 päivää, liuotushoitoa ei aloitettu, koska happisaturaatio oli koko ajan hyvä (95-100%), verenpaine ja syke normaalit. Hoidoksi käskettiin vaan jatkaa Xarelton syömistä. Tässä vaiheessa pohkeesta oli kipu hävinnyt kokonaan<<

        Entä onkohan kenelläkään täällä kokemusta sydänkohtauksesta Xarelto -hoitokuurin aikana? itse sain ilmeisestikin - tai melko varmastikin - sydänkohtauksen, mutta sairaalassa, johon kiireellä menin, ei sitten havaittukaan varjoainekuvauksessakaan mitään hälyttävää, eikä sydänfilmissäkään. Kohtaus tuli nopeasti ja meni pahimmalta vaiheeltaan ohitsen nopeasti, mutta menin kuitenkin sairaalaan, koska olin matkalla kun olo alkoi helpottua. Veritulppa, joka ei ole vielä poistunut, on reidessä ja Xarelto lääkitys kestänyt nyt noin 5 viikkoa. Edelleen jonkin verran kiputuntemusta rinnan keskellä, mutta ei jostain syystä näy sydänfilmillä vieläkään, eivätkä verikokeetkaan viittaa sydänongelmiin<<"

        Jatkoksi vielä tuohon ja tästä voi olla jotain apuakin vastaavassa tilanteessa oleville.

        Kun on laaja laskimotukos reidessä ja lähellä nivusaluetta ollut viikkoja, niin keuhkoveritulpan riski on huomattava ja sitä tietysti seuraa omia oireitaan "herkällä' korvalla". Ensin tuli pistävä kipu vasemman kyljen yläosaan ja tuntui alussa vain syvään sisään hengittäessä ja myöhemmin (edelleen) tuntuu ajoittain. Sitten tuli rinnan keskelle epämääräisempi ja ajoittain puristavana tuntuva kipu. Mieleen tuli keuhkoveritulpan mahdollisuus, mutta sitä ei siis löytynyt. Kotiutettiin, mutta oireet jatkuivat ja taas lääkäriin useitakin kertoja kunnes eräs lääkäri painokkaasti kertoi kun asiaa kysin, että sydänperäinen kipu on pois suljettu. En saanut diagnoosia kipuihin, mutta oman selvittelyn perusteella se saattaisi olla kylkiruston tulehdus, jota on kahta lajia ja se voi aiheuttaa sydänkohtaukselle ja sydänkivulle ominaisia oireita. Rintaa painamalla tuo olisi kyllä lääkärinkin todettavissa. Pelkkä kevyt tunnustelu ei kuitenkaan riitä, vaan voimakas painaminen ainakin itselläni toi kivun selvästi esille ja lähes keskeltä rintaa ja hieman vasemmalta, eli sydämen kohdalta. Tämä ei tietystikään ole vielä varma diagnoosi. TT-kuvauksen (keuhkot) lausunto lienee luotettava, vaikka onkin erikoistuvan lääkärin kirjoittama. Keuhkoveritulppa on kylläkin yhä toinen mahdollisuus kivulle ja olisi kyllä melkoinen sattuma, jos kylkirusto tulehtuisi tuolla tavoin nyt ensimmäisen kerran ja veritulpan hoidon yhteydessä.

        Jos jollakulla on kokemuksia, niin ovatko TT-lausunnot olleet aina 100% luotettavia keuhkoveritulppa kuvauksista? Rintaoireeni nimittäin jatkuvat edelleen, mutta eivät siis sydänperäisiä, kuten minulle kerrottiin. Aiemmilta vuosilta on kertynyt erittäin huonoja kokemuksia lääkäreistä, joten jonkinlaisia epäilyjä mielessä luonnollisestikin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Kovaa kipua oli ollut viikon verran ennen kuin hakeuduin päivystykseen. Hoidoksi määrättiin Xareltoa 15 mg kahdesti vuorokaudessa ensimmäiset 3 vk ja sen jälkeen 20 mg kerran vuorokaudessa 3 kk.

        Olin syönyt lääkettä viikon, kun olo muuttui yhtä-äkkiä heikoksi ja alkoi pyörryttää. Ajoin päivystykseen ja keuhkokuvassa todettiin keuhkoveritulppa molemissa keuhkoissa (vasemmassa keuhkossa yhdessä lohkossa isompi ja molemmissa keuhkoissa useita pienempiä). Makasin sairaalassa 3 päivää, liuotushoitoa ei aloitettu, koska happisaturaatio oli koko ajan hyvä (95-100%), verenpaine ja syke normaalit. Hoidoksi käskettiin vaan jatkaa Xarelton syömistä. Tässä vaiheessa pohkeesta oli kipu hävinnyt kokonaan<<

        Entä onkohan kenelläkään täällä kokemusta sydänkohtauksesta Xarelto -hoitokuurin aikana? itse sain ilmeisestikin - tai melko varmastikin - sydänkohtauksen, mutta sairaalassa, johon kiireellä menin, ei sitten havaittukaan varjoainekuvauksessakaan mitään hälyttävää, eikä sydänfilmissäkään. Kohtaus tuli nopeasti ja meni pahimmalta vaiheeltaan ohitsen nopeasti, mutta menin kuitenkin sairaalaan, koska olin matkalla kun olo alkoi helpottua. Veritulppa, joka ei ole vielä poistunut, on reidessä ja Xarelto lääkitys kestänyt nyt noin 5 viikkoa. Edelleen jonkin verran kiputuntemusta rinnan keskellä, mutta ei jostain syystä näy sydänfilmillä vieläkään, eivätkä verikokeetkaan viittaa sydänongelmiin.

        Ei niitä kestä xareltoa minunkaan sydä. Ei anna töitä tehhä.. taitaavat syöttää tappavia aineita. Mulle tullut suonenvetoja jopa käsiinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä kestä xareltoa minunkaan sydä. Ei anna töitä tehhä.. taitaavat syöttää tappavia aineita. Mulle tullut suonenvetoja jopa käsiinkin.

        >>Ei niitä kestä xareltoa minunkaan sydä. Ei anna töitä tehhä.. taitaavat syöttää tappavia aineita. Mulle tullut suonenvetoja jopa käsiinkin<<

        Minulla (kommentoimasi tekstin korjoittaja) myös pahoja oireita käsissä ja jaloissa. Syy-yhteys Xarelton käyttöön on kuitenkin epäselvä, koska on todettu Xarelton käytön alottamisen jälkeen sepelvätimotauti.

        Valtimo-oireet käsissä(ranteissa) alkoivat kuitenkin pian Xarelton käytön aloittamisen jälkeen (noin kuukausi jälkeen). Tuo ei mahddollisesti olekaan sattumaa, koska mitään vastaavia oireita ei koskaan aiemmin ole ollut.

        Sydämessä siis vikaa, mutta julkisten sydänlääkäreiden(2) mukaan käsi- ja jalkaoireet eivät selty sydänoireilla. tästä olen kyllä kuitenkin itse eri mieltä, koska kun sydänoiret pahenet, nijn pahenevat myös käsi- ja jalkaoireet.

        Vosikohan joku hyvä ja objektiivinen sydänlääkäri komemntoida tähän jotain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Ei niitä kestä xareltoa minunkaan sydä. Ei anna töitä tehhä.. taitaavat syöttää tappavia aineita. Mulle tullut suonenvetoja jopa käsiinkin<<

        Minulla (kommentoimasi tekstin korjoittaja) myös pahoja oireita käsissä ja jaloissa. Syy-yhteys Xarelton käyttöön on kuitenkin epäselvä, koska on todettu Xarelton käytön alottamisen jälkeen sepelvätimotauti.

        Valtimo-oireet käsissä(ranteissa) alkoivat kuitenkin pian Xarelton käytön aloittamisen jälkeen (noin kuukausi jälkeen). Tuo ei mahddollisesti olekaan sattumaa, koska mitään vastaavia oireita ei koskaan aiemmin ole ollut.

        Sydämessä siis vikaa, mutta julkisten sydänlääkäreiden(2) mukaan käsi- ja jalkaoireet eivät selty sydänoireilla. tästä olen kyllä kuitenkin itse eri mieltä, koska kun sydänoiret pahenet, nijn pahenevat myös käsi- ja jalkaoireet.

        Vosikohan joku hyvä ja objektiivinen sydänlääkäri komemntoida tähän jotain?

        Jatkoa vielä hieman...

        "Tappava lääke" minullakin on kyllä käynyt mieleesä, mutta toisaalta Xarelto on mjyös pelastanut muutaman kerran henkeni. Sain nimittäin useita sydänveritulppia(ainakin 10) ja aivoveritulppia (4-5) hoidon alkuvaiheessa. Lääkäreiden suhtautuminen oli kuitenkin aina se, että lääkitys kyseisiin sairaustiloihin on jo, eli Xarelto. Syytä vakaviin uusiutuneisiin oireisiin ei selvitetty ja syy oli - ainakin mitä ilmeisimmin - sydämen vasemman laskevan haaran ("Widowmake"r) 60% tukkeutuma. Liikkeelle lähteenet verihyytymät jumittuivat ilmeisesti siihen vatimon risteyskohdassa olevaan ahtaumaan.

        Hanklalat oireet jatkuvat nyt ja välillä ei jaksa oikein lähellä' olevasta kaupastakaan kävellä lepäämättä kotiin. Ja jalkoja polttelee ja kädet psitelevät ja puutuvat Myös lihaskipuja on ajoittain ja nivelkipujakin(sokeritauti on pois suljettu ja kilpiruahanen).

        Olisin kiitollinenj, jos joku sydänlääkäri kommetoisi tähän jotain. Mitä pitäsi tehdä, kun jukinen näkäjään jättää joskus tuuliajolle ja oman onnen nojaan? Tottakai menisin yksitysielle sydänlääkärille, mutta kun siitä ei ole aina takeita, että kohdalla sattuu objektiivinen ja asiallinen lääkäri(ovat usein samoja kuin julkisella). Se on kuitenkin
        kallis VO- käynti, eikä hukkakäyntiin ole varaa.

        Mitä siis teen?


    • Eiluski

      Minulla on vuoden aikana ollut 2 alaraajatukosta. Ensimmäisellä kerralla sain n.3.5 kk Xareltoa. Kaikki hyvin ja helppo ottaa. Älytön hinta, johon eläkeläisellä ei ole varaa elinikäisesti. Lokakuussa 2016 alaraajatukos uusiutui toisen kerran. Nyt lokak alusta Xareltoa. Verenohennuslääke määrätty loppuiäksi. Ei ole varaa Xareltoon, Marevan hankalalabrakäyntien vuoksi. Onko tietoa Xareltoa vastaavasta edullisemmasta ?

      • Rokit

        3.5 vuotta sit oli tukos oikeassa pohkeessa xareltoa otin,söin 3kk.nyt uusi viime torstaina xareltoa nyt syödään loppuelämän kun on taustalla tukostaipumus riski geenissä...ei tullu viimeksi mitään sivuvaikutuksia eikä nytkään..nyt ainakin 6kk tätä lääkettä kelan korvaamaan.mutta sit pitää miettiä vaihdanko halvempaan vaihtoehtoon.ikä vasta 40..


      • Laiskuuttaako

        Jos rahat ei riitä niin sitten on vaan siirryttävä Marevaniin ja viitsittävä käydä terveyskeskuslabrassa kokeissa säännöllisesti. Eläkeläisellähän luulisi olevan aikaa ja jollekin se on jopa päivän virkistys kun näkee muitakin ihmisiä.


      • Tulevamummi

        Vast kolmepäivää syönyt 1×2 xareltoa 15mg jalan syvä veritulpan takia kuinka pian kipu helpottaa pohkeessa. On todella kipeä varsinkin öisin... 😓


      • jhtfvbhgfgmhb
        Tulevamummi kirjoitti:

        Vast kolmepäivää syönyt 1×2 xareltoa 15mg jalan syvä veritulpan takia kuinka pian kipu helpottaa pohkeessa. On todella kipeä varsinkin öisin... 😓

        Etkö saanut ohjeita lääkäriltä kuinka pian pitäisi helpottaa ja mitä tehdä jos ei määräajassa helpota?
        Kipu osoittaisi ettei tulppa ole sulanut ja verenkiertohäiriö jatkuu edelleen. Ehkäpä suoni on niin totaalisesti tukossa ettei lääke pääse liuottamaan tulppaa. Kannattaa soittaa lääkärille.


      • Ede

        Lääke ei sulata tulppaa vaan estää verta hyytymästä uudelleen/enemmän.
        Keho itse sulattaa tulpan.


    • Suomineito94

      Sain tulpan jalkaani kuukausi sitten lomamatkalta paluun yhteydessä ja jouduin jäämään hoitoon ulkomaille. Täällä edelleen, koska viikkoa myöhemmin todettiin keuhkoembolia ja tulppia molemmissa keuhkoissa. Samoin minulla Xarelto 15mg x 2 kolme viikkoa ja nyt 20mg x 1. Jalka oli hyvin kipeä 2 viikkoa ja turvonnut, astuminen ei tullut kuuloonkaan. Nyt kyllä kävelen jo, sen sijaan rinta särkee pienestäkin ja väsyn heti.

      Lääkehoitohan ei tulppaa ala hävittää, vaan oma keho tuhoaa tulpan/tulpat ajan kuluessa. Lääkehoito vain estää uusien tulppien syntymisen. Arvoitus on miksi ne tulpat pääsivät syntymään keuhkoihin, vai olivatko ne siellä kaiken aikaa. Minulla jalan kipuun auttoivat tukisukat. Geenitesteihin pitäisi mennä kun palaan Suomeen, olen vasta parikymppinen eikä muita riskitekijöitä kuin e-pillerit ja pitkä lento.

      Mieltä askarruttaa millaista liikuntaa saa harrastaa ja milloin. Vai pitääkö vain kävellä seuraavat 6kk. Olisiko Marevan kuitenkin turvallisempi, esim vuotoriski. Kauhulla odotan seuraavia kuukautisia kun vuodot olivat valtavat ja kipulääkkeistä ei ollut apua kipuihin ennen e-pillereitä. Tuhat ja yksi kysymystä lääkärille kun pääsen Suomeen.

    • tapaturmaisesti

      Teloin jalkani huhtikuulla ja siitä noin viikko niin sain syvän laskimoveritulpan pohkeeseen..
      minulle määrättiin Xalerto 15mg kaksikertaa vuorokaudessa 3viikoksi ja siitä 2kk 20 mg kerran vuorokaudessa... Lääkäri sanoi että lääke estää uusien tukoksien synnyn mutta tullut tukos on pysyvä eli siinä suonessa veri ei koskaan kierrä ? Tukisukkia ym hoitoa ei määrätty..

      • tapaturmaisesti

        Mitään haittavaikutuksia varsinaisia Xalertosta ei ole ollut paitsi iho kutiaa ja olen käyttänyt kosteusvoidetta
        sekä olen huomannut että nukun hirveen sikeesti ja hikoilluttaa jonkinverran normaaliin verrattun..
        Lääke otettava ruokailun yhteydessä . muuten ei mitään rajoituksia elämisessä ruokavaliossa tai juomatottumuksissa mainita käyttöohjeessa...
        saas nähdä jatkaako lääkäri läkitystä vielä kun nykyiset syöty...


    • Eliquis1

      Mä syön Eliquisia koska se on turvallisempi kuin Xarelto. Eliquisia otetaan kahdesti päivässä.

      • Miisu47v

        Millä tavoin eliquis on turvallisempi kuin xalrelto? Minulla ollut viikon xarelto, sivuvaikutuksia mm syke koholla, heikko olo, 3.päivänä tuli kasvoille/kaulaan ihottuma jne.


      • verilammikko

        Löysin naapurin aamulla verilammikosta, syönyt xareltoa viikon, soitto 112 ja tulivat paikaamaan, hetkenkuluttua toisesta kohdasta alkoi ruiskuta verta, pitää kuulema syödä yhä väitää helsinkiläinen terveys(siis hyvinvointikeskus nykyään)eivät voi ottaa verikokeita etuajassa tai edes auttaa sitomisessa.
        Mainoksen mukaan kun on niin hyvää, ei ongelmia. Ensihoitaja arveli ruusun olevan jalan turpoamisen syy, mutta kahdella poliklinikalla ei suostuttu edes tutkimaan vaikka potilaalla on ollut kyseinen kukka ennenkin.


    • kjkjbh

      Ne, jotka eivät saa Kela-korvausta jostain syystä, kannattaa hakea lääke vaikka Virosta. Lääkäriltä pyydettävä eurooppalainen resepti. Virossa saattaa saada suomalaisellakin reseptillä jostain apteekeista. Hinta on siellä suunnilleen sama kuin Suomessa Kela-korvauksen kanssa.

      • rimati1

        Ei kelvannut n. vuosi takaperin eurooppalainen resepti onneksi oli matkassa myös normaali suomalainen paperirespti se kävi .


      • alökdöljkasöld

        Missä maassa ei kelvannut?


    • vakavanhavaris

      Hyvää infoa tuo allerginen reaktio, joka tuli kommentoijalle. Urtikaria iskee aika ajoin, jote vältän tuota Xareltoa.
      Nyt kun syön Marevania, ruokahaluni on lisääntynyt valtavasti :( ja tässähän pitäisi laihduttaa! Mutta miten se onnistuu kun vatsa suorastaan huutaa ruokaa? Yleensä minun vatsani ei ilmoita nälästä noin äänekkäästi. On tämäkin, pyrstö nousee niin tarttuu nokka!
      Ovatko muut Marevanin nauttijat kokeneet samaa ruokahalun suhteen?

    • Köhäkurkku

      Syönyt flimmeriin xareltoa parisen kuukautta. Refluksioireeni pahentunut tänä aikana ja olenkin sen yhdistänyt verenohennuslääkkeen aloittamiseen. Onko tällaista kokemusta jollakin muulla ilmennyt ?

    • Luomala

      Xareltoa olen käyttänyt nyt muutaman viikon tuohon kohtaukselliseen flimmeriin. Parin ensimmäisen viikon aikana oli milloin käsi, milloin jalka helvetin kipeänä. Mutta nuo kivut meni ohi, eikä nyt ole mitään sivuoireita. Ruokahalu tosin on omituisesti lisääntynyt, mutta voihan se jotua siitäkin että lopetin alkoholin käytön täysin muutama kuukausi sitten. Lopetin myös punaisen lihan syönnin samassa yhteydessä lähes kokonaan. Kuntoillut olen paljon aina ja paino pysyy kurissa. (176 Cm / 74 Kg)

    • Luomala

      Lisäänpä vielä hieman. Kolme syytä miksi lopetin alkoholin käytön. Vähäisenkin.
      1. pienikin määrä alkoholia, seurauksena eteisvärinä. Ei alkoholia, ei eteisvärinää
      2. Pienikin määrä alkoholia, seurauksena maksaarvojen nousu ja muidenkin veriarvojen huonontuminen. (johtuen nähtävästi kipulääkkeistä, joita joudun tuki- ja liikuntaelin ongelmien johdosta käyttämään) Ei alkoholia, veriarvot erinomaiset.
      3. Pienikin määrä alkoholia, huono ja väsynyt olo. Ei alkoholia, ei väsymystä ja muutenkin erittäin hyvä olo.

      Eikös nuo ole jo hyviä syitä.

    • näinjuuri

      Minä käytän verenohennuslääkkeenä kalanmaksaöljyä. Se ohentaa verta siinä missä lääkkeetkin ja terveellisempää.

      • Käyttötarve_eri

        Teho ei ole yhtä hyvä, mutta riittää joillekin. Saman asian ajaa myös pillerimallisetkin kalaöljyt ja vielä terveellisempää on rasvaiset kalat.
        Mieto Aspiriini (80-100 mg) ja e-vitamiinikin ohentaa senverran verta että ne pitää lopettaa kalaöljyjen keralla viikkoa-paria ennen isoja leikkauksia.


      • MölleriPois
        Käyttötarve_eri kirjoitti:

        Teho ei ole yhtä hyvä, mutta riittää joillekin. Saman asian ajaa myös pillerimallisetkin kalaöljyt ja vielä terveellisempää on rasvaiset kalat.
        Mieto Aspiriini (80-100 mg) ja e-vitamiinikin ohentaa senverran verta että ne pitää lopettaa kalaöljyjen keralla viikkoa-paria ennen isoja leikkauksia.

        Ettekö ole lukeneet uutta tutkimusta kalanmaksaöljystä!? Tuo ennnen niin mahtava vitamiini aiheuttaa tutkimusten mukaan rasvamaksan, säännöllisesti käytettynä!


      • näinjuuri
        MölleriPois kirjoitti:

        Ettekö ole lukeneet uutta tutkimusta kalanmaksaöljystä!? Tuo ennnen niin mahtava vitamiini aiheuttaa tutkimusten mukaan rasvamaksan, säännöllisesti käytettynä!

        Kuopion ruokinta laitoksen juttuja. Kaikki terveellisyys on pahasta, ja lääkkeet ovat muka parempi vaihtoehto. Kalanmaksaöljy on aina parempi kuin yksikään verenohennuslääke. Lääkkeillä on aina haittavaikutuksensa joko ennemmin täi sitten myöhemmin.


    • asdlkjfölkasjdf

      Hyvä lääke. Minulla keuhkoembolian ehkäisyyn lopun elämäni. Aluksi oli Marevan, joka oli aivan kauhea lääke.

    • ncbvbb

      Minä olen käyttänyt kalanmaksaöljyä säännöllisesti ainakin kymmenen vuoden ajan 10kk vuodessa. vain parin kesäkuukauden aikana en ole ottanut.
      Olen 77-vuotias nainen ylipainoinen, pituus 167cm ja paino huitelee lähes 90kg tällä hetkellä.

      Kaaduin joulukuussa kovalle laattalattialle ja reisiluun kaula murtui, sekä olkaluuhun tuli myös murtumia. Lonkka leikattiin, mutta olkaluun murtumaa ei leikattu. Molempiin raajoihin tuli laajoja verenpurkauksia joka on aivan luonnollista, leikkauksessa meni myös verta desilitran verran.
      Missään vaiheessa ei sairaalassa ihmetelty veren hyytymistä vaan kaikki oli normaalia vamman aiheuttamaa. vuotoa.
      Koska olen terve, enkä käytä mitään lääkkeitä, enkä ole käynyt julkisessa terveyskeskuksessa, ei minusta ole mitään merkintää terveystiedoissa, enkä tullut maininneeksi kalaöljyn käyttöäni, niin leikkaus sujui hyvin ilman komplikaatioita ja paranemiseni meni hyvin haavojen ja luutumisen osalta. Leikkauksen . jälkeen käytin Klefaksine napapiikkiä 30 vrk ajan.

      Jatkan edelleen kalanmaksaöljyn käyttöä, koska olen todennut sen itselleni sopivaksi terveyttä ylläpitäväksi ja ravintoa tasapainottavaksi tuotteeksi. Käytän nimittäin paljon vihreitä vihanneksia, hedelmiä ja marjoja jokapäiväisessä ruassani.
      Sisareni, joka on Marevan potilas, joutuu tarkkailemaan jatkuvasti ruokansa koostumusta, kuinka monta mustikkaa tai salaatinlehteä saa syödä etteivä Marevan arvot mene sekaisin.
      Kun syön paljon K-vitamiinia sisältäviä ruokia niitten veren hyytymistekijään vaikuttava aine tasaantuu kalanmaksaöljyn käytöllä. Helppoa ja minulle sopivaa käytäntöä.

      Jokainen tulkoon kuitenkin uskollaan autuaaksi. Jos on lääkeuskovainen ja kokee saavansa avun pillereistä niin se on hänen oma valintansa.

      • Eri_asia

        Kalanmaksaöljyn vaikutus veren ohennukseen on hyvin vähäinen. Jos on todella vaara veritulpista (esim. sydämen eteisvärinää tms.) tarvitaan tehokkaampia lääkkeitä, kalanmaksaöljy tai edes kalaöljykapselit eivät riitä. Tällaisella kevyellä ennakoivalla "hoidolla" torjutaan lähinnä pienten laskimoiden mahdollisia tulppia.

        Toisaalta kalaöljyn ja itse käyttämäni miedon aspiriinin vaikutus verenvuotoihin on onneksi vähäinen, joten tuollaisissa akuuttileikkauksissa se ei ole vaaraksi. Veri hyytyy kyllä, mutta hiukan hitaammin. Itse huomaan sen mm. verinäytteen oton jälkeen että neulan reikää pitää painaa vähän pidempään ja haavojen verenvuoto kestää pikkuisen pidempään. Ennakkoon tiedettävissä isoissa leikkauksissa varaudutaan keskeyttämällä kalaöljyt, aspiriini ja e-vitamiini viikkoa ennen. Olin joskus isossa leikkauksessa jossa jäi pientä tihkuvuotoa em. lääkkeiden keskeytyksestä huolimatta. Hemoglobiini ehti putoamaan alle 90:een ja sain verta neljä pussia.


    • justiinana

      Käytän XARELTOA flimmerin estoon.Olen lukenut näitä ihmisten kirjoituksia ja olisi yksi kysymys? Onko kellään päänsärky lisääntynyt? Minulla on ollut muutama na aamuna aivan sietämätön päänsärky, heti kun nousen sängystä. Menee 1,5-2 tuntia ennenkuin helpottaa . Olen syönyt lääkettä vasta noin kuukauden päivät. Voi tietysti johtua ihan jostain muustakin.

      • Crower

        Aloitin xarelton syömisen 6pv sitten syvänlaskimotuksen takia joka löytyi pohkeesta. Olo on ollut kurja joka päivä. Kolottaa ja pyörryttää välillä ja veto on täysin poissa. Koko kroppaa paleltaa ja tuntuu että olis kuumetta veikkei ole. Myöskin on esiintynyt migreeniä. Jalka on hieman parempi mutta kramppaa silti välillä. Ei kykene mitenkää vielä jatkamaan töissä.


      • Anonyymi

        Kyllä on pään särky ja pahoin vointi lisäksi kova lihas särky


    • Elämä_opettaa

      Minulla todettiin leikkauksen jälkeen toisessa pohkeessa syvä laskimotukos, joka ulottui jo 15 cm polven yläpuolelle. Aloitettiin Xarelto -lääkitys, mutta pohkeen kipu vain paheni, ja neljän päivän päästä menin takaisin päivystykseen, jossa Hb oli 102, kun oli ollut vajaa kolme viikkoa aikaisemmin 142. Mutta lääkäri (nuori kandi) oli sitä mieltä, että takaisin kotiin ja odottelemaan Xarelton vaikutusta, ja epäili Hb:n alenemisen johtuvan leikkauksesta (vaikka Hb oli 5 päivää leikkauksen jälkeen 142). Lisäksi ko. lääkäri oli sitä mieltä, ettei Xarelton pitäisi laskea Hb:a.

      Tästä parin päivän päästä aamulla menin jälleen päivystykseen, kun pohjekipu vain paheni koko ajan, ja olokin alkoi olla jo heikko. Tässä vaiheessa Hb oli jo 92 ja pääsin heti osastolle, ja Xarelto lopetettiin välittömästi. Ko. päivän iltana Hb oli 82 ja illalla aloitettiin Klexane -piikitys, jota jatketaan nyt 1 - 3 kk. Lääkäri ei uskalla määräta edes Marevaniakaan, jos vatsa ei kestä sitäkään, vaan sen vuoksi hoidetaan koko ajan pistoksilla. Nyt edessä vatsalaukun tähystys, josko löytyy vuotoa, kun Hb ei ala kohota toivotulla tavalla.

      Ainakin minulle Xarelto oli hirveä myrkky, joka aiheutti paljon ylimääräistä kärsimystä.

    • Miäsheh

      Minä käytin Xareltoa puoli vuotta. Raajoja särki ja pää oli vähän sekavan tuntuinen.
      Erektiot hävisivät . Juttelin lääkärini kanssa ja päätettiin palata Marevanin käyttöön.

      Outo olo ja raajasäryt hävisivät. Erektiohäiriökin poistui.

      Käyn mielelläni kerran kuussa labrassa INRI-kokeissa, koska Xareltolla on paljon sivuvaikutuksia.

    • kalatanteen

      sydämmen mitraaliläppä vuoto ja laitettin 2 mitra clip estoksi,, leikauksessa oli 2 trombia vastassa, ja tuli keuhkokuume, sain xarelto 20mg ,ja kokoajan verenvuoto ja ruokatorvi särky.. hemoglobiini meni 72, sitten 6pussi verta ja Ferretiini (rautavarasto loppunnut) huonossa kunnossa .sitten laskettiin 15mg ,mutta vuodot jatkuivat, anemia, ja labran juoksemista, eläke hupeni, taxit kulki päivystykseen,,,, nyt 10 mg, ja sama laista .nyt vouta nenäkin!eivät lopeta tätä paska xarelto,, suunillen sanovat kuolet verenvuoton ja emboolin.. onko tässä sama juju kun kolesteroolilääkitys, kallis,niin lääkefirmat elä ! sama on Somac, se syö B vitaminit ja teke anemia.. nyt lopetan xarelto ja teen kuolema! (syön primaspan 100mg . ei särkyjä eikä ihottoma, eikä itkettä ( ruotsinkielinen täti)

    • luomala

      Vaan mistä tiedän että xarelto toimii niinkuin pitäisi toimia. Mitään mittauksiahan ei tehdä ja kyllä esimerkiksi haavan verenvuoto lakkaa aivan kuin ennen xareltoa. Muutenha xarelto on erinomainen lääke. Ei vähäisintäkään sivuvaikutusta ,paitsi ensimmäisen kahden viikon aikana raajasärkyjä. Nekin hävisivät ja nyt ei mitään sivuvaikutusta. Mutta miten se vaikuttaa, kun veri kerta hyytyy suurinpiirtein kuin ennenkin.

      • Anonyymi

        Hyvä kysymys mietin marevanista vaihtoa xareltoon tai muuhun vastaavaan


    • Anonyymi

      Onko kukaan huomannut turvotusta tai painon nousua lääkkeen aikana? Tai lopettua lääkkeen että paino tai turvotus olisi lähtenyt/tippunut.sekottiko tämä xarelton kellään kuukautisia. Syönyt 4kk 20mg

      • Anonyymi

        Itselläni ei paino ole ainakaan tippunut, vaikka yritys on kova ollut jo pitkään ja vatsa on kovin turvonnut koko ajan. Syön todella terveellisesti, mutta kaipa kroppa on niin kovilla, kun rakentelee uusia suonia itselläni edelleen. Mulla siis laskimorakennepoikkeavuus, joka aiheutti tukoksia alaraajoissa. Mulla veri pääsee huonosti pienempiä suonia pitkin takaisin sydämeen, koska ei ole alaonttolaskimoa. Harvinainen anatominen kehityshäiriö, mutta löytyipähän syy nuorella ihmisillä tukoksiin.

        Mutta kuukautiset ovat erittäin runsaat itsellä ja kierto erittäin lyhyt max 20 pv. Mitään anemiaa ei ole, koska suvussa paksu veri ja kaikki punasoluarvot kuukautisten aikanakin ihan ylärajoilla. Inhottavaa vaan, koska en pysty välttämättä menemään töihin tai lähtemään asioille, koska pienikin kävelymatka saattaa aiheuttaa kunnon vuotokohtauksen. Ja kerran tuli työpaikan ulkopuolella läpi vaatteiden, ei ollut kivaa. Mutta kun tukostaustaa ja aurallinen migreeni niin ei oikein mitään hormonaalista voi antaa. Ensi viikolla selvitellään vielä mahdollisuuksia gynekologin kanssa.


    • Anonyymi

      Kiinnostaisi lukea millaisia kokemuksia on Xarelto- hoitokuurista. Itselläni on veritulppa-hoitokuuri meneillään ja erikoisia ovat tuntemukset(mm. sydämesssä)
      ja tunnelmat aika pelottavia.

      • Anonyymi

        Sydänongelmat eivät ilmeisesti ole sitten kovin yleisiä Xarelto-lääkityksen yhteydessä, koska vastauksia ei ole tullut. Se voi selittäää senkin, että minun oireitani ei ole otettu vakavasti ja syynä on tietysti sekin, että EKG on ollut normaali . EKGllä ei kuulemma kuitenkaan aina voi havaita sydämen valtimotuksia ja sydänvikaa osoittavat verikokeetkin ovat olleet kuulemma normaaleja arvoiltaan kohdallani.


      • Anonyymi

        Olen käyttänyt xareltoa
        3 kk, joksi ajaksi se määrättiin. Koko ajan sydän hakkaa pienestäkin rasituksesta ja henkeä ahdistaa. Päätä on särkenyt koko ajan. Kunto on aivan alamaissa, en jaksa kävellä lepäämättä puolta kilometriä. Ja selkäleikkauksen jälkeen täytyisi kuntouttaa itseäni. Leikattu 11.9. Rahaakin on palanut, kun pää magneettikuvattiin yksityisellä ja akupunktiolla on hoidettu sivuvaikutuksia. Pitäisi olla jokin kontrolli käytön aikana. Punasolutkin on alle ohjearvojen. Lääketehdas pitäisi laittaa vastuuseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käyttänyt xareltoa
        3 kk, joksi ajaksi se määrättiin. Koko ajan sydän hakkaa pienestäkin rasituksesta ja henkeä ahdistaa. Päätä on särkenyt koko ajan. Kunto on aivan alamaissa, en jaksa kävellä lepäämättä puolta kilometriä. Ja selkäleikkauksen jälkeen täytyisi kuntouttaa itseäni. Leikattu 11.9. Rahaakin on palanut, kun pää magneettikuvattiin yksityisellä ja akupunktiolla on hoidettu sivuvaikutuksia. Pitäisi olla jokin kontrolli käytön aikana. Punasolutkin on alle ohjearvojen. Lääketehdas pitäisi laittaa vastuuseen.

        >>Olen käyttänyt xareltoa 3 kk, joksi ajaksi se määrättiin. Koko ajan sydän hakkaa pienestäkin rasituksesta ja henkeä ahdistaa. Päätä on särkenyt koko ajan. Kunto on aivan alamaissa, en jaksa kävellä lepäämättä puolta kilometriä. Ja selkäleikkauksen jälkeen täytyisi kuntouttaa itseäni. Leikattu 11.9. Rahaakin on palanut, kun pää magneettikuvattiin yksityisellä ja akupunktiolla on hoidettu sivuvaikutuksia. Pitäisi olla jokin kontrolli käytön aikana. Punasolutkin on alle ohjearvojen. Lääketehdas pitäisi laittaa vastuuseen<<

        Lääkityksesi on ilmeisesti veritulppaan? Monenlaisia vaikutuksia on itsellänikin ollut Xarelto-lääkekuurin aikana. Verta virtsassa ollut alusta alkaen ja myöhemmin sitten rintakipuja ja kovaa päänsärkyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käyttänyt xareltoa
        3 kk, joksi ajaksi se määrättiin. Koko ajan sydän hakkaa pienestäkin rasituksesta ja henkeä ahdistaa. Päätä on särkenyt koko ajan. Kunto on aivan alamaissa, en jaksa kävellä lepäämättä puolta kilometriä. Ja selkäleikkauksen jälkeen täytyisi kuntouttaa itseäni. Leikattu 11.9. Rahaakin on palanut, kun pää magneettikuvattiin yksityisellä ja akupunktiolla on hoidettu sivuvaikutuksia. Pitäisi olla jokin kontrolli käytön aikana. Punasolutkin on alle ohjearvojen. Lääketehdas pitäisi laittaa vastuuseen.

        >>Olen käyttänyt xareltoa 3 kk, joksi ajaksi se määrättiin. Koko ajan sydän hakkaa pienestäkin rasituksesta ja henkeä ahdistaa. Päätä on särkenyt koko ajan. Kunto on aivan alamaissa, en jaksa kävellä lepäämättä puolta kilometriä. Ja selkäleikkauksen jälkeen täytyisi kuntouttaa itseäni. Leikattu 11.9. Rahaakin on palanut, kun pää magneettikuvattiin yksityisellä ja akupunktiolla on hoidettu sivuvaikutuksia. Pitäisi olla jokin kontrolli käytön aikana. Punasolutkin on alle ohjearvojen. Lääketehdas pitäisi laittaa vastuuseen<<

        Onko sinulle jo selvinnyt sydänvaivojesi syy? Sepelvaltimotautihan on yksi mahdollisuus ja on saattanut jostain syystä alkaa oirehtimaan Xarelto -hoidon aikana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käyttänyt xareltoa
        3 kk, joksi ajaksi se määrättiin. Koko ajan sydän hakkaa pienestäkin rasituksesta ja henkeä ahdistaa. Päätä on särkenyt koko ajan. Kunto on aivan alamaissa, en jaksa kävellä lepäämättä puolta kilometriä. Ja selkäleikkauksen jälkeen täytyisi kuntouttaa itseäni. Leikattu 11.9. Rahaakin on palanut, kun pää magneettikuvattiin yksityisellä ja akupunktiolla on hoidettu sivuvaikutuksia. Pitäisi olla jokin kontrolli käytön aikana. Punasolutkin on alle ohjearvojen. Lääketehdas pitäisi laittaa vastuuseen.

        Ainakin isompien veritulppien kotihoidossa hyytymiä lähtee aina enemmän tai vähemmän liikkeelle ja oman kokemukseni mukaan voivat tukkia sydän valtimonkin ja kulkeutua sieltä päähän. Itselleni tullut hoidon myötä myös valtimo-oireita mm. käsiin ja päähän. Veritulpan antikoagulanttihoito ilmeisesti jollain tavalla provosoi valtimotautia, vaikka selviä oireita ei aiemmin olisi ollutkaan. En tiedä onko syy lääkkeen, vai hyytymien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käyttänyt xareltoa
        3 kk, joksi ajaksi se määrättiin. Koko ajan sydän hakkaa pienestäkin rasituksesta ja henkeä ahdistaa. Päätä on särkenyt koko ajan. Kunto on aivan alamaissa, en jaksa kävellä lepäämättä puolta kilometriä. Ja selkäleikkauksen jälkeen täytyisi kuntouttaa itseäni. Leikattu 11.9. Rahaakin on palanut, kun pää magneettikuvattiin yksityisellä ja akupunktiolla on hoidettu sivuvaikutuksia. Pitäisi olla jokin kontrolli käytön aikana. Punasolutkin on alle ohjearvojen. Lääketehdas pitäisi laittaa vastuuseen.

        >>Olen käyttänyt xareltoa 3 kk, joksi ajaksi se määrättiin. Koko ajan sydän hakkaa pienestäkin rasituksesta ja henkeä ahdistaa. Päätä on särkenyt koko ajan. Kunto on aivan alamaissa, en jaksa kävellä lepäämättä puolta kilometriä. Ja selkäleikkauksen jälkeen täytyisi kuntouttaa itseäni. Leikattu 11.9. Rahaakin on palanut, kun pää magneettikuvattiin yksityisellä ja akupunktiolla on hoidettu sivuvaikutuksia. Pitäisi olla jokin kontrolli käytön aikana. Punasolutkin on alle ohjearvojen. Lääketehdas pitäisi laittaa vastuuseen<<

        Miten sinulle kävi hoitosi ja sairautesi kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käyttänyt xareltoa
        3 kk, joksi ajaksi se määrättiin. Koko ajan sydän hakkaa pienestäkin rasituksesta ja henkeä ahdistaa. Päätä on särkenyt koko ajan. Kunto on aivan alamaissa, en jaksa kävellä lepäämättä puolta kilometriä. Ja selkäleikkauksen jälkeen täytyisi kuntouttaa itseäni. Leikattu 11.9. Rahaakin on palanut, kun pää magneettikuvattiin yksityisellä ja akupunktiolla on hoidettu sivuvaikutuksia. Pitäisi olla jokin kontrolli käytön aikana. Punasolutkin on alle ohjearvojen. Lääketehdas pitäisi laittaa vastuuseen.

        >>Olen käyttänyt xareltoa 3 kk, joksi ajaksi se määrättiin. Koko ajan sydän hakkaa pienestäkin rasituksesta ja henkeä ahdistaa. Päätä on särkenyt koko ajan. Kunto on aivan alamaissa, en jaksa kävellä lepäämättä puolta kilometriä. Ja selkäleikkauksen jälkeen täytyisi kuntouttaa itseäni. Leikattu 11.9. Rahaakin on palanut, kun pää magneettikuvattiin yksityisellä ja akupunktiolla on hoidettu sivuvaikutuksia. Pitäisi olla jokin kontrolli käytön aikana. Punasolutkin on alle ohjearvojen. Lääketehdas pitäisi laittaa vastuuseen<<

        Kertoisitko miten voit nyt?


    • Anonyymi

      Olen vaihtamassa Marevanista Xareltoon. Millaisia ohjeita olette saaneet vaihdosta? Montako päivää Marevan tauolla ennen kuin otan ensimmäisen Xarelton? Jossain luki et inr pitää olla kolme tai alle ennen kuin xareltonin voi aloittaa, Eli jos minulla tänään INR 2.7 jätän Marevanin tänään ottamatta ja huomenna aloitan Xarelton? Onko kokemuksia?

    • Anonyymi

      Minkälaisia kokemuksia teillä on kuukausia kestäneestä hoidosta veritulpan yhteydessä ja Xareltosta?

      Verihyytymiä ainakin lähtee massiivisista veritulpista liikkeelle enemmän tai vähemmän.

    • Anonyymi

      Ketjuhan koskaa Xareltoa, mutta koska joku muukin mainitsi käyttävänsä Eliquisia, laitan lusikkani soppaan. Söin ensin Marevania (flimmeri, 2 x rytminsiirto, nyt flimmeri pysyvänä). Ei siitäkään minulle mitään haittaa ollut, ei ollut hankala käydä fillaroimassa tk:n labraankaan kerran viikossa. Nyt korona-aikaan ehkä olisi toisin. Vaihdoin sitten lääkärinkin suosituksesta Eliquisiin. Vaikka hinta kauhistutti. Onkohan tämä Xarelto laajemmin käytössä ja mikähän siihen on syynä? Hinta varmaan samaa luokkaa, luulisin.

      Ei ole tullut ehkä jo yli kahden vuoden käytössä olleesta Eliquisista muuta haittaa kuin yksi nenäverenvuotokohtaus, jossa siis nenästä tuli verta useita tunteja. Eipä ole ennen tuotakaan ollut, jotain pientä toki. Piti mennä pyyhe mukana taksilla ensiapuun, koska tippui jatkuvasti. Kemiallinen poltto auttoi. Onneksi on kamalan korkea Hb, joten sen hienoinen putoaminen ei haitannut,

      Lääkekatto täyttyi lokakuussa ensimmäistä kertaa. Muut lääkkeeni ovat aika edullisia, ainakin Eliquisiin verrattuna.
      Itse en käytä alkoholia oikeastaan ollenkaan. Tässä iässä kun ei tarvitse enää "bailatakaan" enkä ole muutenkaan kotona tissutellut koskaan. Aina vähän kuin menojuomana pitänyt alkoa. Lääkäriltä kysyin kun vielä kävin töissä ollessa reissussa, että voinko ottaa yhden oluen ruuan kansssa. Koska se vähän kuin lomalla oli tapana, maito kotona aina ruokajuomana. Lääkäri vastasi, että 1-2 on ok, 2 on ihan yläraja. Käy minulle, koska riskikin on olemassa.

    • Anonyymi

      Eikö B-todistuksella saa sitä halvemmalla? Sehän on kallis lääke kun vertaa marevaniin. Mutta ruokarajoitukset on hirvittävät marevanin käyttäjillä...

    • Anonyymi

      Minkälaisia kokemuksia teillä valtimotautia sairastavilla on tästä lääkkeestä? Itselläni sepelvaltiomtouti on ollut piilevänä ja alkoi oirehtia ensimmäistä kertaa lääkekuurin aikana noin 2 kk aloituksesta. Vähitellen kipeytyivät ranteet ja valtimo-oireita on ajoittain muuallakin. Sydän taas kipeytyi noin 3 kk lääkkeen aloituksesta.

    • Anonyymi

      Mikälaisia kokemuksia Xarelto-hoidosta on teillä joilla on laaja veitulppa alaraajassa? Riittikö 3 kk :n lääkehoito, vai jatkettiinko 6:n kuukauteen? Paraniko sitten kuudessa kuukaudessa?

      • Anonyymi

        Eikö ole huonoja kokemuksia kenelläkään? Minulla on veritulppa ollut jalassa puoli vuotta ja Xarelto-lääkitys jatkunut puolisen vuotta. Ei ole parantunut vieläkään. Missäköhän ajassa sen sitten pitäisi parantua? Lääkitys on kallis ja jatkuva hengenvaarakin on päällä, koska tukoksesta saattaa irrota hyytymiä, jotka tukkivat valtmoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole huonoja kokemuksia kenelläkään? Minulla on veritulppa ollut jalassa puoli vuotta ja Xarelto-lääkitys jatkunut puolisen vuotta. Ei ole parantunut vieläkään. Missäköhän ajassa sen sitten pitäisi parantua? Lääkitys on kallis ja jatkuva hengenvaarakin on päällä, koska tukoksesta saattaa irrota hyytymiä, jotka tukkivat valtmoita.

        ..tai siis saattavat tukkia valtimoita. Eiväthän ne hyytymät aina sitä tee, mutta jos on esimerkiki valtimotaudin takia ahtautta verisuonissa jo muutenkin, niin riski on kasvaa.


    • Anonyymi

      Kaikilla tämän lääkkeen käyttäjilläkö vain hyviä ja positiivisia kokemuksia? Vai olisiko niin, että kokemukset ovat niin negatiivisia, että niistä ei haluta edes puhua niiden taholta, jotka vielä ovat hengissä?

      Olen kysellyt kokemuksista tähän lääkkeeseen liittyen nyt jo muutaman kuukauden ajan - ja asiallisessa hengessä - saamatta kuitenkaan juurikaan yhtään asiallista vastausta. Jos siis tiedätte, tai olette kuulleet, jotain negatiivista Xareltoon ja veritulpan kotihoitoon liittyen, niin kertokaa nyt ihmeessä. Omat oireeni vaan vaikuttavat pahenevan koko ajan lähes puolen vuoden hoidosta huolimatta ja hiljattain minulla oli sdydänveritulppa - tai olen lähes varma, että kyse oli siitä.

      Jotkut lääkärit näyttävät pitävän Xareltoa jonakin ihmelääkkeenä, jonka käytön aikana ei edes pitäisi tulla veritulppia sydämeen, päähän jne. No, hoitovirheestä ei lääkäreitä sitten ainakaan voida syyttää kuolemantapauksissakaan, koska Xareltoa pidetään nykyään suositusten mukaisena hoitona veritulppiin.

    • Anonyymi

      >>Olen käyttänyt xareltoa 3 kk, joksi ajaksi se määrättiin. Koko ajan sydän hakkaa pienestäkin rasituksesta ja henkeä ahdistaa. Päätä on särkenyt koko ajan. Kunto on aivan alamaissa, en jaksa kävellä lepäämättä puolta kilometriä. Ja selkäleikkauksen jälkeen täytyisi kuntouttaa itseäni. Leikattu 11.9. Rahaakin on palanut, kun pää magneettikuvattiin yksityisellä ja akupunktiolla on hoidettu sivuvaikutuksia. Pitäisi olla jokin kontrolli käytön aikana. Punasolutkin on alle ohjearvojen. Lääketehdas pitäisi laittaa vastuuseen<<

      Kertoisitko miten voit nyt?

      • Anonyymi

        Xarelton vakaviin sivuvaikutuksiin kuuluvat verenvuodot, joihin ei ole vastalääkettä samalla tavalla kuin Warfarinille. Tässä englanninkielisessä artuikkelissa puhutaan siitä, mutta kuvassa näkyy jotain sellaista minkä olen itse epäillyt omien oireideni syyksi. Eli, siinä näyttää olevan verihyytymiä verisuonessa ja plakin (kalkkeutuminen) aiheuttamaa ahtautta. Hyytymät voivat jäädä jumiin ahtaisiin kohtiin (veritulppa) ja lisäksi jos plakki rikkoutuu pinnaltaan, niin se voi ahtauttaa verisuonta lisää. Sydämen (sepelvaltimotauti) lisäksi plakkia voi olla muuallakin kehon valtmoissa ja jos verihytymiä on koko ajan liikkeellä niin se ei ehkä ole hyväksi verenkiertoelimistölle.

        https://www.levinlaw.com/2017/02/17/xarelto-dangerous-how-did-it-get-so-popular

        Mutta tämä on siis omaa teoriaa, eikä lääketieteellistä totuutta. En ole vielä löytänyt tietoa tästä aiheesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Xarelton vakaviin sivuvaikutuksiin kuuluvat verenvuodot, joihin ei ole vastalääkettä samalla tavalla kuin Warfarinille. Tässä englanninkielisessä artuikkelissa puhutaan siitä, mutta kuvassa näkyy jotain sellaista minkä olen itse epäillyt omien oireideni syyksi. Eli, siinä näyttää olevan verihyytymiä verisuonessa ja plakin (kalkkeutuminen) aiheuttamaa ahtautta. Hyytymät voivat jäädä jumiin ahtaisiin kohtiin (veritulppa) ja lisäksi jos plakki rikkoutuu pinnaltaan, niin se voi ahtauttaa verisuonta lisää. Sydämen (sepelvaltimotauti) lisäksi plakkia voi olla muuallakin kehon valtmoissa ja jos verihytymiä on koko ajan liikkeellä niin se ei ehkä ole hyväksi verenkiertoelimistölle.

        https://www.levinlaw.com/2017/02/17/xarelto-dangerous-how-did-it-get-so-popular

        Mutta tämä on siis omaa teoriaa, eikä lääketieteellistä totuutta. En ole vielä löytänyt tietoa tästä aiheesta.

        En nyt muista mitä Xarelton osalta lukee ohjeissa niille potilaille, joilla on valtimotuti, mutta itselläni lievä sepelvaltimotauti todetiiin pari kuukautta Xarelto-lääkityksen aloittamisesta( tuli sydäönoireita ensimmäistä kertaa),


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt muista mitä Xarelton osalta lukee ohjeissa niille potilaille, joilla on valtimotuti, mutta itselläni lievä sepelvaltimotauti todetiiin pari kuukautta Xarelto-lääkityksen aloittamisesta( tuli sydäönoireita ensimmäistä kertaa),

        En usko, että Xarelto aiheuttaisi valtimotautia, mutta se saattaa pahentaa ja nopeuttaa sitä.
        Vai onko teille Xarelton käyttäjille ilmaantunut vakavia valtimoireita, mutta valtimotautia ei olekaan sitten tutkimuksissa havaittu?


    • Anonyymi

      Jakoa:
      Xarelton käyttäjien hiljaisuuskin kokemukisistaan jo hieman ihmetyttää. Muutaman kuukauden aikana kyseltyäni Xarelton käyttäjien kokemuksista mm. sydän oiredeni takia, ainoastaan yksi henkilö on täällä kertonut, että hänelle ilmaantui sydänoireita väsymystä ja päänsärkyä Xarelto kuuron aloittamisen jälkeen, eikä hänestäkään ole kuulunut enää mitään.

      • Anonyymi

        Vielä jatkoa:
        Kyselen tästä asiasta täällä, koska olen käynyt lääkärissä (päivystyksessä) yli 20 kertaa silloin kun minulla oli vakavia sydänoireita - ja jonkin verran pistäviä keuhko-oireitakin. Xarelto on kuulemma käypä hoito . Valtimoireet taas eivät kuulemma -. yhden lääkärin mukaan - liity Xareltoon. Nopeasti pahenevia käsien ja jalkojen pistely ja puutumisoireita
        ei kirjattu potilaslertomukseen myöhemmin tehdyn sydämen TT-varjoainekuvauksen yhteydessäkään, vaikka pahenevista oireista puhuin kahteenkin eri kertaan nuorelle sydänlääkärille.

        Veri ei jostain syystä kierrä enää kunnolla käsissäni ja jaloissani ja oireet pahentuneet nopesti parin viime kuukauden aikana ja mm. ranteet kipeät.

        Jouduin käymään myös yksitysellä sydämen TT-kuvauksissa ja siellä kuulin ohimennen odotushuoneesa, että ongelmia oli muillakin Xarelton käyttäjillä.


    • Anonyymi

      Kuinka pitkään olette käyttäneet yhtäjaksoisesti Xareltoa 20mg annoksena verisuoinitukoksen hoitoon? Lääkehän märäätään yleensä 3 kuukaudeksi tai 6 kuukaudeksi, mutta jos tukos ei ole kokonaan parantunut puolessa vuodessakaan, niin miten toimitaan sen jälkeen?

      • Anonyymi

        Mulla xarelto syvään laskimotukokseen ensin 2x15mg.Nyt aloitin 20mg / vrk.Aluksi oli todella huono- olo , vatsa sekaisin ja pyörtyminen tunnetta, joka muuttui niin pahaksi ; et lähdin päivystykseen.Siellä sydänfilmi ja muita kokeita ja kaikki arvot hyvät.Lepäsin paljon sen 3 vk aikana, ettei tulisi heikoista.Viikko sitten aloitin sen 20mg ja järkyttävä huimaus ja ja heikkoudentunne suurimman osan päivää.Katson vielä huomenna jatkuuko sama olo ja tottuuko elimistö nyt uuteen annokseen. Huomisen jälkeen jos tilanne ei muutu on mentävä lääkäriin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla xarelto syvään laskimotukokseen ensin 2x15mg.Nyt aloitin 20mg / vrk.Aluksi oli todella huono- olo , vatsa sekaisin ja pyörtyminen tunnetta, joka muuttui niin pahaksi ; et lähdin päivystykseen.Siellä sydänfilmi ja muita kokeita ja kaikki arvot hyvät.Lepäsin paljon sen 3 vk aikana, ettei tulisi heikoista.Viikko sitten aloitin sen 20mg ja järkyttävä huimaus ja ja heikkoudentunne suurimman osan päivää.Katson vielä huomenna jatkuuko sama olo ja tottuuko elimistö nyt uuteen annokseen. Huomisen jälkeen jos tilanne ei muutu on mentävä lääkäriin.

        Minulla oli 4 viikkoa sitten ensin tulppa jalassa ja sen jälkeen ratsastava keuhkoveritulppa molemmissa keuhkoissa. Nyt ole viikon syönyt 20mg/vkl Xareltoa ja minulle on alkanut tulemaan jalkoihin ja käsivarteen ihottumaa. Ihoa kutisee ja siinä on kuin pieni vesirakkula keskellä. Onko kenelläkään muulla ollut vastaavia iho-oireita?


      • Anonyymi

        Olen käyttänyt 6 vuotta 20 mg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käyttänyt 6 vuotta 20 mg

        >>Olen käyttänyt 6 vuotta 20 mg<<

        Iman mitään haittavaikutuksiako?


      • Anonyymi
        Annemko kirjoitti:

        Minulla oli 4 viikkoa sitten ensin tulppa jalassa ja sen jälkeen ratsastava keuhkoveritulppa molemmissa keuhkoissa. Nyt ole viikon syönyt 20mg/vkl Xareltoa ja minulle on alkanut tulemaan jalkoihin ja käsivarteen ihottumaa. Ihoa kutisee ja siinä on kuin pieni vesirakkula keskellä. Onko kenelläkään muulla ollut vastaavia iho-oireita?

        Olen käyttänyt 6 päivää (1 x 20 mg päivittäin) ja nyt molemmat jalkaterät turposivat ja alkoivat särkeä niin, että en pystynyt kuin pakolla kävelemään. Lisäksi alaraajoihin aktivoitui nokkosihottuma, joka minulla on jo ennestään. Lopetettuani Xarelto lääkityksen, jalkojen
        turvotus ja särky on yhden lepovurokauden aikan helpootunut, niin että pystyn jo kävelemään tyydyttävästi.


    • Anonyymi

      Kysytään nyt vielä kerran valtimotautia sairastavilta kokemuksia Xarelto -lääkityksestä.

      Ja miillaisia pidemmäälle kehittyneen valtiomotaudin oireet noin yleisesti ovat.

      Omat oireet - mm. melko voimakastakin kipua ranteissa - alkoivat pari kuukautta Xarelto-lääktyksen aloittamisesta. En kuitenkaan edelleenkään, neljän kukauden jälkeen, ole varma siitä onko kyse äkillisesti pahentuneesta valtiomotaudista, vaiko verenkierto-ongelmista sydämestä johtuen. Sydämessäni on todettu valtimossa ahdas paikka, jota kuitenkin hoidetaan nyt vain lääkkeillä.

      Aika vaikeat oireet tällä hetkellä ja Xarelto-lääkitys jatkuu.

    • Anonyymi

      Xareltoa pidempi aikaisesti laajaan alaraajan tukokseen käyttäviltä, tai käyttäneiltä, haluaisin kuulla kokemuksia. Se, että ei kerrota mitään ja aiheen ympärillä vallitsee hiljaisuus, viittaa ehkä siihen, että kokemukset eivät ole kovin hyviä. Ja voivat olla niinkin huonoja ja vaikeita, että niistä ei haluta kertoa mitään..

      • Anonyymi

        Tiedän, että Xarelto-lääkkeellä on käyttäjiä melko paljon, mutta näköjään monikaan ei ole halukas kertomaan ikävistä kokemuksistaan. Joten jos tiedätte, tai tunnette, jonkun joka on Xareltoa pidempiaikaisesti vahvempana annoksena (20mg/vrk) käyttänyt ja on sairastunut vakavasti ja/tai on menehtynyt, niin tieto kiinnostaisi kovasti. Kovia kokeneet ja hengissä selvinneet eivät ehkä välttämättä itse halua kertoa.

        Tarkoitus ei ole nyt pelotella tai varoitella tästä lääkkeestä, mutta kun itsellä on jatkuvasti pahenevia oireita, jotka vähitellen alkoivat Xarelto-lääkityksen aloittamisen jälkeen, niin haluasin tietää mikä oireet aiheuttaa. Lääkärikuluja on puolen vuoden ajalta kertynyt jo useita tuhansia euroja. Haluaisin nyt pohjatietoa ennenkuin menen uudelleen lääkärin vastaanotolle.

        Minkäänlaisia sydänoireita ja valtimoireita minulla ei ollut enenkuin aloitin Xarelto-lääkityksen. Yhteys lääkitykseen ei silti ole täysin varmaa ja siksi kyselenkin muiden käyttäjien kokemuksia. Niistä kokemuksissta vaan niin kovin harva on noin kolmen kuukauden aikana kertonut.

        Xarelto-lääkkeen käyttöohjeissa kerrotaan, että lääke on seurannassa, eikä kaikkia sivuvaikutuksia vielä tunneta ja niistä pyydetään ilmoittamaan.

        Yksi mahdollisuus on valtimotauti (sepelvaltimotauti todettiin kolmisen kuukautta sitten), mutta se ei tietääkseni etene näin nopeasti (3:ssa kuukaudessa pahentunut rajusti). Toinen mahdollisuus on, että veritulppia on eri puolilla kehossa (ranteet, pää. kaula), mutta onko se mahdollista Xarelto- kuurin aikana?
        Kertokaa siis kokemuksianne, tai ystävienne tai tuttavienne kokemuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän, että Xarelto-lääkkeellä on käyttäjiä melko paljon, mutta näköjään monikaan ei ole halukas kertomaan ikävistä kokemuksistaan. Joten jos tiedätte, tai tunnette, jonkun joka on Xareltoa pidempiaikaisesti vahvempana annoksena (20mg/vrk) käyttänyt ja on sairastunut vakavasti ja/tai on menehtynyt, niin tieto kiinnostaisi kovasti. Kovia kokeneet ja hengissä selvinneet eivät ehkä välttämättä itse halua kertoa.

        Tarkoitus ei ole nyt pelotella tai varoitella tästä lääkkeestä, mutta kun itsellä on jatkuvasti pahenevia oireita, jotka vähitellen alkoivat Xarelto-lääkityksen aloittamisen jälkeen, niin haluasin tietää mikä oireet aiheuttaa. Lääkärikuluja on puolen vuoden ajalta kertynyt jo useita tuhansia euroja. Haluaisin nyt pohjatietoa ennenkuin menen uudelleen lääkärin vastaanotolle.

        Minkäänlaisia sydänoireita ja valtimoireita minulla ei ollut enenkuin aloitin Xarelto-lääkityksen. Yhteys lääkitykseen ei silti ole täysin varmaa ja siksi kyselenkin muiden käyttäjien kokemuksia. Niistä kokemuksissta vaan niin kovin harva on noin kolmen kuukauden aikana kertonut.

        Xarelto-lääkkeen käyttöohjeissa kerrotaan, että lääke on seurannassa, eikä kaikkia sivuvaikutuksia vielä tunneta ja niistä pyydetään ilmoittamaan.

        Yksi mahdollisuus on valtimotauti (sepelvaltimotauti todettiin kolmisen kuukautta sitten), mutta se ei tietääkseni etene näin nopeasti (3:ssa kuukaudessa pahentunut rajusti). Toinen mahdollisuus on, että veritulppia on eri puolilla kehossa (ranteet, pää. kaula), mutta onko se mahdollista Xarelto- kuurin aikana?
        Kertokaa siis kokemuksianne, tai ystävienne tai tuttavienne kokemuksia.

        ...ja kolmas mahdollisuus saattaa olla sydämen toiminnassa. Sydämessni on osittainen tukos valtimon risteyskohdassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän, että Xarelto-lääkkeellä on käyttäjiä melko paljon, mutta näköjään monikaan ei ole halukas kertomaan ikävistä kokemuksistaan. Joten jos tiedätte, tai tunnette, jonkun joka on Xareltoa pidempiaikaisesti vahvempana annoksena (20mg/vrk) käyttänyt ja on sairastunut vakavasti ja/tai on menehtynyt, niin tieto kiinnostaisi kovasti. Kovia kokeneet ja hengissä selvinneet eivät ehkä välttämättä itse halua kertoa.

        Tarkoitus ei ole nyt pelotella tai varoitella tästä lääkkeestä, mutta kun itsellä on jatkuvasti pahenevia oireita, jotka vähitellen alkoivat Xarelto-lääkityksen aloittamisen jälkeen, niin haluasin tietää mikä oireet aiheuttaa. Lääkärikuluja on puolen vuoden ajalta kertynyt jo useita tuhansia euroja. Haluaisin nyt pohjatietoa ennenkuin menen uudelleen lääkärin vastaanotolle.

        Minkäänlaisia sydänoireita ja valtimoireita minulla ei ollut enenkuin aloitin Xarelto-lääkityksen. Yhteys lääkitykseen ei silti ole täysin varmaa ja siksi kyselenkin muiden käyttäjien kokemuksia. Niistä kokemuksissta vaan niin kovin harva on noin kolmen kuukauden aikana kertonut.

        Xarelto-lääkkeen käyttöohjeissa kerrotaan, että lääke on seurannassa, eikä kaikkia sivuvaikutuksia vielä tunneta ja niistä pyydetään ilmoittamaan.

        Yksi mahdollisuus on valtimotauti (sepelvaltimotauti todettiin kolmisen kuukautta sitten), mutta se ei tietääkseni etene näin nopeasti (3:ssa kuukaudessa pahentunut rajusti). Toinen mahdollisuus on, että veritulppia on eri puolilla kehossa (ranteet, pää. kaula), mutta onko se mahdollista Xarelto- kuurin aikana?
        Kertokaa siis kokemuksianne, tai ystävienne tai tuttavienne kokemuksia.

        Ei ole ollut mitään oireita Xarelton aloittamisen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ollut mitään oireita Xarelton aloittamisen jälkeen.

        Kiitos kun kerroit kokemuksistasi. Mielestäni Ihmisten tulisi olla avoimepia tämän tapaisissakin asioissa, eikä arkailla liikaa, koska ajattelevat, että asia kuuluu vain lääkärille. Usein ei ole helppo löytää hyvää ja asiantuntevaa lääkäriä ja sairas saattaa joutua tietoisen ja harkitun "pallottelunkin" uhriksi. No, joka tapauksessa omat valtimo-oireeni vasemmassa ranteessa alkoivat melkein välittämästi Xarelto-lääkkeen alottamisen jälkeen (noin 1 kk aloittamisesta). Se saattaa olla ehkä sattumaakin, koska kahdessa pienimmässä sormessa oli ollut oireita jo pidempäänkin. Ja nyt pari kuukautta sitten kämmenet ja sormet molemmissa käsissä turposivat ja ovat yhä voimakkasti turvoksissa. Ja sepelvaltimotauti on siis todettu Xareltyo-kuurin aloittamisen jälkeen.

        Tutkimuksissa on todettu , että sydämeni vasen laskeva vaktimohaara ("Widowmaker") on noin 60% tukossa, mutta ei tehty vakavistakaan oireista huolimatta toimenpiteitä. Nyt on jo puutumisoireuden suhteen käsissä erittäin paha tilanne ja on paha jaloissa myös. Sydän ei tunnustelemalla tunnu toimivan enää kuten aiemmin, mutta en tietysti osaa sanoa mitään varmaa esimerkiksi vajaatoiminnasta. Ja sairaalassa jätettiin kirjaamatta potilaskertomukseen - nyt jo toisen kerran - kuvaamani vakavat puutumis ja kipuoireet käsissä ja jaloissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kun kerroit kokemuksistasi. Mielestäni Ihmisten tulisi olla avoimepia tämän tapaisissakin asioissa, eikä arkailla liikaa, koska ajattelevat, että asia kuuluu vain lääkärille. Usein ei ole helppo löytää hyvää ja asiantuntevaa lääkäriä ja sairas saattaa joutua tietoisen ja harkitun "pallottelunkin" uhriksi. No, joka tapauksessa omat valtimo-oireeni vasemmassa ranteessa alkoivat melkein välittämästi Xarelto-lääkkeen alottamisen jälkeen (noin 1 kk aloittamisesta). Se saattaa olla ehkä sattumaakin, koska kahdessa pienimmässä sormessa oli ollut oireita jo pidempäänkin. Ja nyt pari kuukautta sitten kämmenet ja sormet molemmissa käsissä turposivat ja ovat yhä voimakkasti turvoksissa. Ja sepelvaltimotauti on siis todettu Xareltyo-kuurin aloittamisen jälkeen.

        Tutkimuksissa on todettu , että sydämeni vasen laskeva vaktimohaara ("Widowmaker") on noin 60% tukossa, mutta ei tehty vakavistakaan oireista huolimatta toimenpiteitä. Nyt on jo puutumisoireuden suhteen käsissä erittäin paha tilanne ja on paha jaloissa myös. Sydän ei tunnustelemalla tunnu toimivan enää kuten aiemmin, mutta en tietysti osaa sanoa mitään varmaa esimerkiksi vajaatoiminnasta. Ja sairaalassa jätettiin kirjaamatta potilaskertomukseen - nyt jo toisen kerran - kuvaamani vakavat puutumis ja kipuoireet käsissä ja jaloissa.

        Leskentekijä (Widowmaker) suonen tukoksissa kuolleisuus yli 80%!!!

        Mene ihmeessä cardiologin puheille yksityiselle puolelle. Yli 60%:n tukos lie aiheellinen toimenpiteille!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän, että Xarelto-lääkkeellä on käyttäjiä melko paljon, mutta näköjään monikaan ei ole halukas kertomaan ikävistä kokemuksistaan. Joten jos tiedätte, tai tunnette, jonkun joka on Xareltoa pidempiaikaisesti vahvempana annoksena (20mg/vrk) käyttänyt ja on sairastunut vakavasti ja/tai on menehtynyt, niin tieto kiinnostaisi kovasti. Kovia kokeneet ja hengissä selvinneet eivät ehkä välttämättä itse halua kertoa.

        Tarkoitus ei ole nyt pelotella tai varoitella tästä lääkkeestä, mutta kun itsellä on jatkuvasti pahenevia oireita, jotka vähitellen alkoivat Xarelto-lääkityksen aloittamisen jälkeen, niin haluasin tietää mikä oireet aiheuttaa. Lääkärikuluja on puolen vuoden ajalta kertynyt jo useita tuhansia euroja. Haluaisin nyt pohjatietoa ennenkuin menen uudelleen lääkärin vastaanotolle.

        Minkäänlaisia sydänoireita ja valtimoireita minulla ei ollut enenkuin aloitin Xarelto-lääkityksen. Yhteys lääkitykseen ei silti ole täysin varmaa ja siksi kyselenkin muiden käyttäjien kokemuksia. Niistä kokemuksissta vaan niin kovin harva on noin kolmen kuukauden aikana kertonut.

        Xarelto-lääkkeen käyttöohjeissa kerrotaan, että lääke on seurannassa, eikä kaikkia sivuvaikutuksia vielä tunneta ja niistä pyydetään ilmoittamaan.

        Yksi mahdollisuus on valtimotauti (sepelvaltimotauti todettiin kolmisen kuukautta sitten), mutta se ei tietääkseni etene näin nopeasti (3:ssa kuukaudessa pahentunut rajusti). Toinen mahdollisuus on, että veritulppia on eri puolilla kehossa (ranteet, pää. kaula), mutta onko se mahdollista Xarelto- kuurin aikana?
        Kertokaa siis kokemuksianne, tai ystävienne tai tuttavienne kokemuksia.

        Hei! Oot nyt spämmännyt koko ketjun täyteen samaa hokemaa ja toivomasi kaltaisia vaatauksia ei ole tullut eikä ilmeisesti tule.
        Mullakin on ollut xarelto jo nyt toistamiseen, ensin vuonna 2015 söin 6kk. Nyt oon syönyt kolmatta kuukautta ja jatkuu vielä loput kolme. Sen jälkeen mietitään loppuelämän verenohennuslääkettä mulle, että mikä ja millä annoksella. Ja aion mieluusti ottaa xarelton, jos vaan saan.

        Mene hyvä ihminen puhumaan ammattiauttajalle, olipa se psykiatri tai lääkäri. Emme me voi täällä palstalla auttaa. Jos se on noin kamalan vaikeaa sen xarelton kanssa niin herranjumala vaihdata se lääke!


    • Anonyymi

      jouduin tällaista lääkettä käyttämään pitkän vuodelevon vuoksi.
      Kaaduin pyörällä ja sain kaatuessa kovan iskun jalkaan. Jalka oli turvoksissa kauan kunnes menin toistamiseen lääkäriin ja sain lähetteen jatkotutkimuksiin jossa jalassa varmistettiin laskimotukos.

      Vaihtoehtoina tämä lääke, marevan tai napapiikki.

      Valitsin tämän.

      Hinta : 42kpl 15mg = 108euroa

      Ensimmäiset 3viikkoa : aamulla 15mg ruuan yhteydessä ja illalla 15mg ruuan yhteydessä.

      Sen jälkeen 9viikkoa kerran päivässä ruuan yhteydessä 20mg.

      Sitten jalan ultraäänitutkimus jossa tarkistetaan onko laskimotukoksia vieläkin.

      Jos on, lääkekuuri jatkuu.

      Välillä voi huimata, särkeä hiukan pää. Ensimmäisen lääkkeen jälkeen hiukan pyörrytti, tuli oksettava tunne mutta en puklannut, Hiukan rinnassa tuntui.tuli tunne että alkaa vatsa sattua mutta ei alkanut, ikenistä parista kohtaan tuli hiukan verta.
      Sen jälkeen ei ole ollut näitä.

      Mutta lääkkeessä on haittavaikutuksia. Edellä mainittujen lisäksi voi olla rintakipua, ripuli, ummetus, oksentelu, pahoinvointi, heikotus, hengenahdistus, verenvuoto vatsassa nenä ien virtsassa silmä, verenvuoto iholta tai ihon alla, turvotus raajoissa, raajakipu, vatsakipu, matala verenpaine, kutiava iho, heikotus, väsymystä, sydämen lyötitiheyden kasvaminen, suun kuivuminen, allergisia reaktioita, toimintahäiriö maksassa, pyörtyminen, ja ties mitä.

      Etukäteen ei tiedä miten oma kroppa reagoi tähän lääkkeeseen.

      Tätä lääkettä käyttäessä ei tarvitse käydä verikokeissa.

      Marevan lääkettä käyttäessä tarvitsee käydä verikokeissa.

      Suomessa rivaroksabaania käytetään aivoissa tai muualla ilmenevien veritulppien syntymisen ehkäisyyn akuutin sepelvaltimotautikohtauksen jälkeen tai potilailla, joilla on eteisvärinätyyppinen sydämen rytmihäiriö. Sitä käytetään myös syvien laskimotukosten ja keuhkoveritulpan hoitoon ja näiden uusiutumisen ehkäisyyn, ja lisäksi lonkka- tai polviproteesileikkauksen yhteydessä laskimoiden veritulppien ehkäisyyn.

      Annostus riippuu lääkärin määräyksestä. 2.5 mg ja 10 mg tabletit voidaan ottaa ruokailusta riippumatta. 15 mg ja 20 mg tabletit tulee ottaa ruokailun yhteydessä, sillä isot annokset imeytyvät heikommin jos niitä ei oteta ruuan kanssa, jolloin lääkkeen vaikutus heikkenee.

      Akuutin sepelvaltimotautikohtauksen jälkeen rivaroksabaania saatetaan käyttää asetyylisalisyylihapon kanssa tai asetyylisalisyylihapon ja joko klopidogreelin tai tiklopidiinin kanssa.

      Lähde https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Rivaroksabaani

      Xarelto on antikoagulantti, eli se ehkäisee veren hyytymistä ja siten eteisvärinään liittyvää aivoinfarktia. Antikoagulaatiohoidon aikana voi harrastaa liikuntaa normaalisti. Poikkeuksena ovat ns. kontaktilajit, eli esimerkiksi nyrkkeily, missä on vaarana saada kolhuja ja ruhjeita. Antikoagulanttilääkitys lisää mustelma-alttiutta, eli verenvuotovaara kasvaa. Kuntosaliharjoittelua voi toteuttaa aivan mainiosti.

      Lähde : https://sydan.fi/kysymys/xarelto-laakitys-ja-rasitus/

      • Anonyymi

        Kuinka kauan siis olet nyt käyttänyt Xareltoa veritulpan hoitoon ja paraniko tukos siinä ajassa mihin lääkettä oli määrätty? Itse sain ensin 3 kk: n annoksen, mutta ei ole tukos parantunmut kokonaan kahdeksassa kuukaudessakaan. Ja yläreidessä olevasta tukoksesta irtosi eräässä vaiheessa runsaasti verihyytymiäkin.


    • Anonyymi

      Xarelto 15 Mg X olen käyttänyt 10 pvää syvään laskimotukokseen (pohkeessa) jalka on kipeämpi kuin oli hoitoon hakeutuessa.Kävin jo kerran päivystyksessäkin kovan kivun takia.Totesivat että kuuluu asiaan,pidempäänkin saattaa olla kipeä.Tuntuu että päivä päivältä vain kipeämpi,en voi astua/varata kunnolla jalalle.Pitää kävellä jalka”tönkkösuorana”Olen menossa lääkäriin,tätä sietämätöntä kipua ei voi enää kestää.Leposärkyä myös,eikä yöllä saa kunnon asentoa.Ei auta kohoasento,ei särkylääkkeet,ei mikään.

      • Anonyymi

        Jos olen ymmärtänyt oikein niin 15mg/vrk ei riitä hoitamaan tulppaa pois, vaan annoksen töytyy olla 2 x 15mg/vrk noin 3 kk ja jos on tarpeen, niin myöhemmin annos on 20mg/vrk. Muuta varmista tämä lääkäriltä vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olen ymmärtänyt oikein niin 15mg/vrk ei riitä hoitamaan tulppaa pois, vaan annoksen töytyy olla 2 x 15mg/vrk noin 3 kk ja jos on tarpeen, niin myöhemmin annos on 20mg/vrk. Muuta varmista tämä lääkäriltä vielä.

        Korjaus: veritulppien hoidossa 2x 15mg/vrk kolmen viikon ajan (lähde: tuoteseloste).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olen ymmärtänyt oikein niin 15mg/vrk ei riitä hoitamaan tulppaa pois, vaan annoksen töytyy olla 2 x 15mg/vrk noin 3 kk ja jos on tarpeen, niin myöhemmin annos on 20mg/vrk. Muuta varmista tämä lääkäriltä vielä.

        Anteeksi kirjoitusvirhe,siis 15mg x 2 meneillään Xarelto


    • Anonyymi

      Vuoden syönyt Xareltoa, vaihdoin Marevanista, jota söin 13 vuotta. Ei mitään haittavaikutuksia! Ainoana kallis hinta, kun en saa korvattavuutta. Mutta rahani ei mene viinaan, tupakkaan tai muihin turhuuksiin, niin so what😁 Loppuikäni joudun syömään, koska 3 krt tulppa jalassa. Näillä mennä porskutetaan👍

    • Anonyymi

      Syönyt Marevania säännöllisesti vuodesta 2000 ja Xareltoon vaihdettiin 2019. Krooninen flimmeri. Xarelton myötä koitti vapaus. Ei terveyskeskuskäyntejä, ei vältettäviä ruokia, ei verenvuotoja ,joita Marevan aiheutti, ei sivuoireita. Elämä helpottui. Minulle sopiva lääke.

    • Anonyymi

      Nyt syönyt kyseistä lääkettä jo 6viikkoa. Alussa oli 15mg×2/pv ja heti muutaman päivän päästä uloste muuttui tummaksi. Veriarvot laski roimasti . Muutettiin 20mg×1pv ja uloste muuttui normaalin väriseksi. Veriarvot oli ennen kuuria Hb 141 nyt tasaseen tahtiin tippuu alaspäin. Vatsa/ohutsuoli/nielu tutkittu ei vuotoja mitään merkkejä. Mistä johtuu Veriarvojen tippuminen näin alas ?? Aina kun otan aamulla lääkkeen tulee huono olo ,väsyttää ,huimaa ja särkee päätä. Lääke määrättiin minulle kun oli oikeassa jalassa tukos . Nyt pitäisi syödä 1/2 vuotta . Kuinkahan tämän kestän??? Huolestunut mummeli . Normaali tarkastuksessa tammikuussa oli kaikki arvot aivan kuin nuorella tytöllä sanoi lääkärini. No eipä ole enää.

      • Anonyymi

        Sisäiset verenvuodot yleinen haittavaikutus tuolla lääkkeellä. Voi näkyä esimerkiksi virtsassa, kuten itselläni alusta alkaen, tai ulosteessa. Ei ne sairaalapäivystyksessä niistä piitanneet, vaan kehottivat juomaan enemmän vettä. Hyväksyin sitten itsekin sen, että virtsan mukana tulee jonkin verran verta 2 kertaa 15 mg annoksella ja tulikin puolen vuoden ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisäiset verenvuodot yleinen haittavaikutus tuolla lääkkeellä. Voi näkyä esimerkiksi virtsassa, kuten itselläni alusta alkaen, tai ulosteessa. Ei ne sairaalapäivystyksessä niistä piitanneet, vaan kehottivat juomaan enemmän vettä. Hyväksyin sitten itsekin sen, että virtsan mukana tulee jonkin verran verta 2 kertaa 15 mg annoksella ja tulikin puolen vuoden ajan.

        ...mutta siis lääkkeen pakkausselosteessa kehotetaan kuitenkin menemään lääkäriin verenvuototapauksissa ja se kannattaa kyllä tehdä, eikä itse arvioida tilanteen vakavuutta.

        Itse en kuitenkaan saanut mitään muita ohjeita puolen päivän tarkkailun jälkeen kuin, että takaisin jos jatkuu. No, menin takasin koska jatkui, mutta sen jälkeen en enää mennyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...mutta siis lääkkeen pakkausselosteessa kehotetaan kuitenkin menemään lääkäriin verenvuototapauksissa ja se kannattaa kyllä tehdä, eikä itse arvioida tilanteen vakavuutta.

        Itse en kuitenkaan saanut mitään muita ohjeita puolen päivän tarkkailun jälkeen kuin, että takaisin jos jatkuu. No, menin takasin koska jatkui, mutta sen jälkeen en enää mennyt.

        Aivo veren vuodot yleisiä myös. Sen huomaa kovasta päänsärystä ja kallon sisälle kertyvästä paineesta päätä alaspäin kallistettaessa. Niitäkin oli useammankin kerran ja pariinkin kertaan sairaalan päivystykseenkin pyrin, mutta koska ei ollut halvausoireita, niin lähetettiin kotiin.

        Lääke on vaarallinen ja kuulemma 50 vaarallisimman listallakin, mutta vaihtoehdot ovat vähissä veritulppatapauksissa. Sisäisestä verenvuodosta selvisin kyllä, mutta todelliset vaikeudet tulivat kun verihyytymiä lähti jatkuvasti liikkeelle ja jumittui sydämen valtimosuoneen (sepelvaltimotauti) ja osa meni sydämestä päähän. Ambulanssi kannattaa tilata kuitenkin vasta kun tulee halvausoireita. Eivät muuten ota kyytiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivo veren vuodot yleisiä myös. Sen huomaa kovasta päänsärystä ja kallon sisälle kertyvästä paineesta päätä alaspäin kallistettaessa. Niitäkin oli useammankin kerran ja pariinkin kertaan sairaalan päivystykseenkin pyrin, mutta koska ei ollut halvausoireita, niin lähetettiin kotiin.

        Lääke on vaarallinen ja kuulemma 50 vaarallisimman listallakin, mutta vaihtoehdot ovat vähissä veritulppatapauksissa. Sisäisestä verenvuodosta selvisin kyllä, mutta todelliset vaikeudet tulivat kun verihyytymiä lähti jatkuvasti liikkeelle ja jumittui sydämen valtimosuoneen (sepelvaltimotauti) ja osa meni sydämestä päähän. Ambulanssi kannattaa tilata kuitenkin vasta kun tulee halvausoireita. Eivät muuten ota kyytiin.

        Vähän kummallista on se, että tuollaista selvästi hengenvaarallista lääkitystä ylläpidetään ilman mitään kontrolleja. Todennäköisesti siksi, että hoitovirhejutuilta vältytään, koska kuolemantapauksetkaan eivät ole harvinaisia.


    • Anonyymi

      En ole käyttänyt olen käyttänyr tohtori Tolosen E-EpA 650 omega olen saanut suonikohdut pois. Ja olen kuullut että se ohentaa vertA.

    • Anonyymi

      Joku kirjoitti, että ei saa korvattavuutta Kelasta. No senhän saa, jos lääkäri on määrännyt Xarelton. Lääkäri on mokannut. Pyydä korjaus!

    • Anonyymi

      Vajaa viikko nyt xarelto 10mg 1x päivässä alla. Hieman samanlaisia oireita kun kemoterapiassa eli pientä huonovointisuutta ja välillä huimaa mutta ei ole haitannut arkea kotioloissa. Määrättiin lääkitys kun kanyloinnista aiheutui hauiksen mittainen pinnallinen tukos.

    • Anonyymi

      Ei sovi.Siirryin siihen Marevanista, mutta tullut huimaysta, yksi puörtyminen ja migreeniä.Niitä ei ole ollut ennen.Aioin lopettaa, kun vain saisi ohjeen lääkäriltä.
      Ei enää yhtään pilalle mennyttå päivää tuon lääkkeen vuoksi!
      Marevan takaisin.

    • Anonyymi

      Eikö kenelläkään sepelvaltimotautia sairastavilla ole ilmennyt verenkiertohäiriöitä Xarelton aloittamisen jälkeen? Kysyn tätä nyt vielä ja toistuvastikin, koska monet ovat arkoja kertomaan vaikeista aiheista.

      • Anonyymi

        Voin kertoa, että löysin sattumalta englanninkielisen tutkimuksen Xareltosta ja sepelvaltimotaudista. En voi siteerata nyt sitä tarkasti, koska en enää ole löytänyt sitä. Muistikuvieni mukaan siinä puhuttiin kuitenkin plakin repeytymisen vaaroista valtimotauti potilailla, jos käytetään Xareltoa. Ja plakin repeytyminehän ahtauttaa verisuonia ja voi tukkiakin joskus kokonaan.


    • Anonyymi

      Suomessa on paljon tabuaiheita, joista ei mielellään puhuta. Toivoisin , että lääkkeiden käytön huonoista kokemuksista ja sivuvaikutuksista kuitenkin edes tällä lääke-palstalla avauduttaisiin rohkeammin. No, joka tapauksessa siis itsellä jatkuvasti pahenevat oireet alkoivat pian Xarelton käytön aloittamisen jälkeen. Kämmenet ja jalkaterät jo pahasti puutuneita. Rannevaltimoissa kipua ja nilkoissa myös. Välillä hetkellisesti myös päässä. Jänteetkin jäykistyneet jaloissa ja käsissä. Liittyvätkö nämä oireet Xareltoon? - En tiedä, mutta sitä yritän kovasti täällä nyt selvittää. Eräällä ulkomaisella keskustelupalstalla on kerrottu todella kovista kivuista mm. jaloissa rivaroksabaanin käyttäjien taholta. Eräs oli käyttänyt Xareltoa 5 vuotta ja kokee nyt hirveitä kipuja (terrible pain) monessa paikassa kehossa. Nyt on kuitenkin siis tärkeä ymmärtää ja muistaa se, että tuollaiset kivut ja oireet voivat olla muistakin syistä johtuvia (valtimotauti, sydänongelmat, tietynlainen harvinaisempi reuma tms). Monet sairaudet jäävät toteamatta ja joidenkin lääkkeiden sivuvaikutuksetkin jäävät usein havaitsematta. Ja Rivaroksbaanihan on melko uusikin tuote vielä lääkemarkkinoilla, eikä sen kaikkia sivuvaikutuksia vielä tunneta.

      Jos siis teillä on jotain havaintoja - tai edes epäilyjä - vakavista sivuvaikutuksista Xarelton - ja Eliquisinkin - suhteen, niin kertokaa ihmeessä niistä tässä ketjussa.

      • Anonyymi

        Xarelto ollut käytössä n. kuukauden eteisvärinä kohtauksen jälkeen. Pää tuntuu välillä pökkeröiseltä eikä rappujen nousu kuudenteen kerrokseen suju aikaisemmalla vauhdilla vaan hitaammin. Normaali verenpaine oli aikaisemmin 125 ja Xarelton aloituksen jälkeen 115, mutta on noussut 130:n paikkeille myöhemmin. Liika vaatetus tekee tukalamman olon kuin aikaisemmin. Kaihileikkauksen valmistelu lopetettiin vähäisen huimauksen tunnun ja heikon olon vuoksi ja suositeltiin menemään ensiapuun. Näin tein, mutta turhaan. Rytmi ja vointi olivat normaalit. Kuitenkin kaihileikkauksen siirto oli oikea teko. Myöhemmin leikkaus tehtiin ja tuntui sen verran rasittavalta, että kunnossa pitää olla. Tämä tuntuma on yksilöllinen, tuttava ei pitänyt rasituksena kummankin silmän leikkausta samalla kertaa. Lääkitys on jatkuva kroonisen eteisvärinän vuoksi ja mahdollistaa sähköisen rytminpalautuksen heti tarvittaessa. Ikää on 83 vuotta.


      • Anonyymi

        Olen käyttänyt xareltoa 6kk varpaat ja polvet on kipeinä kutinaa kovasti päänahassa myös muualla ihossa lääke ön määrätty eteisvärinään.Marevan oli ennen ei ollu näitä oireita.On myös huimausta ja ranneoireita.Otan puheeksi lääkärikäynnillä.M.70


      • Anonyymi

        Me emme valita turhaan Xalerton haittavaikutuksista ja hyvä niin. Minulle riitti, kun söin n. vuoden lääkettä. Ihan saman huomion tein haittavaikutuksista, kuin monet muutkin tällä palstalla. Minä huomasin myös muistini heikkenevän kovaa vauhtia. Lopetin Xalerton käytön. Muisti on palautunut ja muutkin säryt loppuneet.


    • Anonyymi

      Xarelto aloitettiin pohkeessa olevan tukoksen vuoksi. Ei mennyt kauaakaan kun alkoivat melkoiset kuukautiset. Soitin lääkärille ja naisten polille tutkimuksiin jossa otettiin papa ym kokeita. Silti käskettiin jatkaa lääkkeen syömistä. Tänä aamuna heräsin oli vuotanut verta ikenestä. Ei tämä normaalia ole.
      T. 53v nainen jonka menkat on loppuneet jo aikapäiviä

    • Anonyymi

      Noniin, nyt on xareltoa syöty pari kuukautta influenssan seurauksena tulleeseen pohjetulppaan. Aluksi 3 viikkoa 15+15 mg per päivä ja sen jälkeen 1x20mg per päivä. Pari päivää aloituksen jälkeen käden pisiformis jänneluu "tulehtui". Särki niin paljon, että herätti yöllä. Sitä kesti muutaman päivän jonka jälkeen oli hetki ilman ongelmia. Sitten alkoivat nämä alaselän/lantion ongelmat. Kipu on säännöllistä ja tuntuu hermokivulta. Välillä pahempaa, etenkin päiväaikaan töissä. Maatessa piikkimatolla tai muuten ei ole ongelmaa. Kyykkyyn mentäessä kramppaa lantio välillä. Fysioterapiassa käyty nyt pari kertaa asian takia ja venyttelyohjeita saatu, mutta ei tämä siltä suoraan tunnu eikä niistä ole akuutisti ollut apua. Ilmeisesti lääke aiheuttaa lihasjäykkyyttä joka taas saattaa provosoida hermoja. Myös harvinaisempia ominaisuuksia oli, että lääke saattaisi vaikuttaa kehon toimintaan niin, että se hyökkää omia hermoja vastaan. Tällaiselle tilalle löytyy termi: Krooninen tulehduksellinen demyelinoiva polyneuropatia (CIDP). Selkä/lantio särky on välillä vähäisempää, mutta rajoittaa merkittävästi elämää. Särkylääkkeitä mistä voisi apua olla ei voi käyttää verenvuotoriskin vuoksi. Lääkärin aika pian ja juttelen jos tämän voisi lopettaa.

      • Anonyymi

        Ihan samat ongelmat täällä, ranteita ja lonkkia särki jatkuvasti. Lopetin Xalerton ja kivut ovat tiessään ja muisti on palautunut ennalleen.


    • Anonyymi

      Olen käyttänyt jo vuoden xareltoa lihas säryt on aivan liikaa ajatus on lopettaa käyttö

      • Anonyymi

        Vuoden käytön jälkeen Lopetin Xalerton, kun huomasin muistin heikkenemistä ja oli kovat lihas-säryt, ymm. Muisti on palautunut takaisin.


    • Anonyymi

      Onko kukaan kokeillut lääkkeen vaihtoa eliquisiin? Loppuivatko xarelton aiheuttamat ongelmat?

    • Anonyymi

      Antikoagulantit saattavat kuulemma aiheuttaa neivelverenvuotoa ja itselläni nyt epäselvä tilanne, että mistä on kyse kun nivelkivut jo haittaavat kävelyäkin ja käytössä ollut Xarelto 20mg vajaan kolmen vuoden ajan. TK-lähetteellä otettu reumakoe ollut negatiivinen parisen vuotta sitten ja kokeneen TK-lääkärin mukaan Xarelton haittavaikutukset hyvin harvinaisia.

      Miten on Xarelton käyttäjät? Onko haittoja tai epäilyjä haittavaikutuksista ilmennyt?

      • Anonyymi

        Tätä on kyselty täällä jo parisen vuotta, mutta ei oikein haitoista juuri kukaan ole kertoillut. Itse olen kysellyt lääkäreiltä ja kovasti turvallisena kaikki ovat lääkettä pitävät. Omalla vastuulla on ollut sivuvaikutusten epäileminenkin Xarelton kohdalla. Ulkomaisilla keskustelupalstoilla sen sijaan vakavistakin haitoista on kerrottu avoimesti.

        Kertokaa siis, jos teillä on epäilyskin haitoista, vaikka lääkäri ei olisi ollutkaan samaa mieltä. Ei tässä mitään pelkoa ja hysteriaa olla luomassa, vaan pyritään selvittämään, että mitä haittoja lääke on mahdollisesti aiheuttanut ja miten asia on korjaantunut, jos on.


    • Anonyymi

      Xarelton käytön aloittamisen jälkeen fb-trigly arvo alkoi kohoamaan ja vuodessa nousi noin kolme kertaa hyväksyttävää ylärajaa korkeammaksi. Samoin glukoosi arvo alkoi nousemaan ja nousi matalasta arvosta(noin 2,5) yli kuuteen ja ylärajan yli. Huomasin tämän vasta hiljattain, eikä lääkärikään ollut maininnut asiasta. Xarelto aloitettu vuoden 2020 syksyllä. Todennäköinen syys veriarvojen nousulle on Xarelto. Onko vastaavia kokemuksia? Ja minulla on todella ikäviä oireita kehossa.

      • Anonyymi

        Aiheuttaa nivel ja selkä särkyä sekä kävely vaikeuksia , Myöskin vatsa oireita ja ripulia
        Myöskin pitempään käyttäessä kunto heikkenee ja tulee väsyneeksi ei jaksa mitään
        Tämä kaikki kerrotaan siinä tiedotteessa mikä pakkauksessa
        Aivan oma kohtaisia kokemuksia Xareltosta nämä oireet ,
        Lopetin tämän lääkkeen käytön ,ja oireet katosi .


    • Anonyymi

      Mitenköhän on kun muori syö noita Xareltoja 20mg ja annettu Mearevanin tilalle kun 2 aivoinfaktia ollut. On muuten laihtunut niveliä särkee enemmän ja nyt kuulemma oli ottanut enemmän niitä "kun jalat turpoo" ja turpoo sisää. Eli pitäisikö ilmoittaa lääkärille jo kun muistikin menee ja väsynyt aina ikää kyllä jo 86v.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe