Tulen uskoon jos

exäni näyttää rajan takaa jonkun merkin. Aikaa kaksi viikkoa.

Näin rukoilin viikko sitten, vaikken uskokkaan. Mutta jos siellä joku on, joka kuulee.

En kelpuuta mitään ääntä tai näkyä mielellään sillä jos sellaista alkaisi tapahtumaan menisin oikotietä lääkärille. Mutt jotain muuta.

Viikko on nyt mennyt ja mitään ei ole tapahtunut.

Kun ei siellä rajan takana taida olla mitään. Nyt se on todistettu.

Annan vielä viikon aikaa.

Tässä järjestelen uskonnottomia hautajaisia.

Muutan teeman uskonnolliseksi jos saan jonkun merkin, Jumalalta tai edesmenneeltä ex-ukolta.

46

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ps.edelliseen liittyen onko täälä joku joka tietää mistä löytäisin uskonnottoman puhujan hautajaismuistotilaisuuteen?

      Löydän sen kyllä mutt tämä vähän nopeuttaisi sitä löytämistä.

      • ehdotus täässä

        Tiedät varmaan, että ateisteja on olemassa. Jos kerran haluat provon hautajaisiin, niin käänny sellaisen tyypin puoleen. Lappix olisi sulle sopiva!


    • JonesHenry

      Ensinnäkin, uskoontulo on JUMALAN LAHJA! Voit rukoilla sitä Jumalalta POLVILLASI! Silloin TAPAHTUU!

      • En varmasti mene polvilleni sinun käskystä.

        Kun tapasin tämän vainajan hänen eläessään petin häntä sillä aikaa kun tämä oli vankilassa.

        Hän kuuli asiast naapuriltamme.

        Muistan kun istuin kadulla kivirappusilla ja hän sanoi että mennään nyt kotiin. En osannut yhtään pelätä.

        Kotona hän hakkasi minut rajusti ja yöpöydällä oli manaajakirja josta olin lukenut että demonit haluaa vääntää pään nurin niskoin.

        Tämä eksä yritti sitä ja vielä pahemmin hakkasi. Mm.päätäni kaakeliseinään.

        Kun aloin taistella takasin mies lopetti.

        Sen jälkeen menin meidän makkariin ja rukoilin jumalalta anteeksi että olin pettänyt miestä.

        Siinä minä tunsin että pyhä henki täytti minut.

        Jäin suhteeseen joka siitä lähtien sisälsi raakaa väkivaltaa viikoittain.

        Minä tunsin että ei haitaa - ansaitsinhan kaiken sillä minä petän.

        Se kenen kanssa petin -olimme salaa ystäviä ja kävin hänen luonaan kylässä.

        ASIAAN.Minulle pyhä henki on jotain joka haluaa että minua lyödään.

        MINULLE PYHÄ HENKI ON JOTAIN JOKA HALUAA ETT MINUA LYÖDÄÄN, APUA.


    • hellari...

      Ei rajan takaa anneta tänne merkkejä. Jos joskus jotain kummittelua on, niin demonihenki on asialla.
      Ote Luukkaan evankeliumista luku.

      Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. 23 Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten. 24 Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.' 25 Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa. 26 Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.' 27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon. 28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.' 29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.' 30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.' 31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

      Siis ei sieltä sallita merkkejä antamaan.

      • MITEN TOI JUTTU ON

        Mites se tuo nyt on? Eihän vielä ole taivasta ja helvettiä? Kuolleet ihmiset ovat nyt "ei missään" tilassa. Sitten kun tulee viimeinen päivä se tuomiopäivä niin kuolleet herätetään. Näin olen ymmärtänyt. Miten tuo nyt on? Sehän olisi väärin, että jotkut kuolleet olisivat jo helvetissä ja toiset taivaassa. Siis pitemmän aikaa olisivat kuin ne jotka Jeesuksen tulemisessa temmataan ylös? Vai onko nuo Luukkaan evankeliumin luvut opetusta ihmisille siitä mitä seuraa kuoleman jälkeen on?


    • Mulle on moni siteerannut tota kohtaa että ihminen ei uskoisi jos kuollut ilmestyisi.


      Se ei pidä minun kohdalla paikkansa.

      En ymmärrä miksi demonisoit ihmisen henkiruumiin(jos sellaist on)sillä senhän pitäs olla sama ihminen kuin mitä se oli eläessäänkin.

      Tämä minun exä löi minua mustasukkasuuksissan ja minä katsoin ansaitsevani sen.

      Eräs palstakirjoittelija sanoi että nyt hän tekojen mukaan kärsimässä.

      Se oiskin hienoa uskoa noin.

      Niin, piti sanoa että minä inhoan ja vihaan tuota ihmistä joka teki sen itsarin.

      Meillä on yhteinen lapsi jota mies ei halunnut. Hän teki sen päätöksen 18 vuotta sitten eikä ole sen jälkeen poikaansa nähdä.

      Viime kuukausina hän on puhunut meistä tyttöystävälleen.

      Viime hetkellä hän ajatteli sitä että hänellä on poika.

      Hän teki testamentin joss lukee että tälle tyttöystävälle kaikki. Hän oli varmaankin tietoinen siitä että lain mukaan kaikki kuuluu pojalle.

      Minä inhoan tuota miestä, tuota vainajaa.

      Hän aikaansai minun elämässä paljon pahaa.

      Käristyköön nyt helvetissä jos sellainen on.

      Luulempa ettei ole kun ei sieltä ilmestytä edes demonina. :)

      Anteeks pitkä sepustus kun teki vaan mieli purkaantua jollekin.

      • ex libris

        Jospa ne kaikki miehet joiden kanssa olet pettänyt exääsi ilmestyisivät aakkosjärjestyksessä palstalle sitten
        tietäisimme asiasta enemmän.


      • ex libris kirjoitti:

        Jospa ne kaikki miehet joiden kanssa olet pettänyt exääsi ilmestyisivät aakkosjärjestyksessä palstalle sitten
        tietäisimme asiasta enemmän.

        Yx on pettänyt. Niin uskomatonta kuin se onkin hän sanoi että hän rakastaa edelleen äitiäni.

        Tosin erään naisen välityksellä.


    • #¤¤%&

      Jos exäsi näyttäisi merkin rajan takaa, niin eihän se olisi todista mistään Jumalasta vaan todiste exästäsi (tai siitä että hallusinoit).

      • Sanoinhan etten hyväksy mitään ääniä enkä näkyjä.

        Ja ei jumalast muuta väliä mutta onko hän järjestänyt niin että sielu jatkaa matkaa kuoleman jälkeeen.

        Jos jumala on järjestänyt niin tahdon siitä merkin.

        Jos ei ole,en minä sellaisella jumalalla mitään tee.:)


      • #¤%&/
        auroraboreallis kirjoitti:

        Sanoinhan etten hyväksy mitään ääniä enkä näkyjä.

        Ja ei jumalast muuta väliä mutta onko hän järjestänyt niin että sielu jatkaa matkaa kuoleman jälkeeen.

        Jos jumala on järjestänyt niin tahdon siitä merkin.

        Jos ei ole,en minä sellaisella jumalalla mitään tee.:)

        Jos saat merkin, niin kysy samalla mistä jumalasta on kyse, niitä kun on tuhansia.


      • #¤%&/ kirjoitti:

        Jos saat merkin, niin kysy samalla mistä jumalasta on kyse, niitä kun on tuhansia.

        Rukoilin sellaist jumalaa jolle ei ole nimeä.

        Se ei ole allah, eikä jahve, eikä krisna, eikä mikään muukaan jumalista joita tiedän että joihin uskotaan.

        En usko uskontoihin ja siksi en voi kysyä mikä jumala on kyseessä. :)


    • Herra auta

      Kyllä sinä kirjoitat niin kamalia asioita ja sekavia kirjoittelet. Pyhä Henki täytti, et usko siihen. Tunnet raamatun ja et tunne. E tee mitään toisten käskystä ja silti rukoilet merkkiä.
      Paljon tarvittaisiin sinunkin muutokseen. Ihme, että kirjoitat noin "avoimesti". Lieneeköhän mikään pitää paikkaansa?
      Jumala yksin voi sinut muuttaa ja parantaa. Se, mikä on ihmisille mahdotonta, on kuitenkin Hänelle mahdollista.
      Tiedätkö aurora.. ihan pahaa teki lukea noita sinun tekstejä! Et varmasti halua, mutta rukoilen silti puolestasi.

      • Minä pyysin apua ja sinä tulet siihen haukkumaan.

        Hyvä jos rukoilet puolestani.

        Minä toivoinkin että saan vastaukseksi ettei se ollut pyhä henki, mutta en noin.

        Se asiahan on pilannut koko uskonelämäni.

        Raamatun tunnen etu-ja takaperin sillä olen entinen uskovainen.

        Asia kiinnostaisi nyt kun on kuolema tullut kolkuttelemaan oville: hautajaiset ja asunnontyhjennykset ja perukirjat ja kaikki pitäs järjestää.

        Kaiken aikaa leijuu sellainen kysymys että missä se ihminen nyt on, onko sitä enää ollenkaan VAI ONKO USKOVAISET OIKEESSA että jumala on.

        Sitä niin kovasti toivoo että olisi.

        Eihän tässä muuten mitään järkeä ole.

        No niin, siinä tämä viesti. Ketjuun osallistuva ateistikin saa kommentoida.


      • Yritän vastata
        auroraboreallis kirjoitti:

        Minä pyysin apua ja sinä tulet siihen haukkumaan.

        Hyvä jos rukoilet puolestani.

        Minä toivoinkin että saan vastaukseksi ettei se ollut pyhä henki, mutta en noin.

        Se asiahan on pilannut koko uskonelämäni.

        Raamatun tunnen etu-ja takaperin sillä olen entinen uskovainen.

        Asia kiinnostaisi nyt kun on kuolema tullut kolkuttelemaan oville: hautajaiset ja asunnontyhjennykset ja perukirjat ja kaikki pitäs järjestää.

        Kaiken aikaa leijuu sellainen kysymys että missä se ihminen nyt on, onko sitä enää ollenkaan VAI ONKO USKOVAISET OIKEESSA että jumala on.

        Sitä niin kovasti toivoo että olisi.

        Eihän tässä muuten mitään järkeä ole.

        No niin, siinä tämä viesti. Ketjuun osallistuva ateistikin saa kommentoida.

        pelkätään raamatun ilmoituksen valossa, jos kysymykseesi vastaa niin vaihtoehtoja vainajan nykyiseen tilaan, paikkaan tai asemaan on kaksi.

        Jos hän kuoli uudestisyntyneenä uskovana Kristuksessa, hän on nyt paratiisissa odottamassa ruumiinlunastusta eli pukeutumista ylösnousemusruumiseen. Nykyinen olotila paratiisissa on henkinen tietoisuus.

        Jos hän kuoli epäuskoisena jumalattomana, hän on nyt tuonelassa samoin henkisessä tilassa odottamassa kuoleman ylösnousemusruumista ja sitäkautta viimeistä tuomiota. Siellähän jumalattomat tuomitaan kukin tekojensa mukaan.


      • satusetä olet.
        Yritän vastata kirjoitti:

        pelkätään raamatun ilmoituksen valossa, jos kysymykseesi vastaa niin vaihtoehtoja vainajan nykyiseen tilaan, paikkaan tai asemaan on kaksi.

        Jos hän kuoli uudestisyntyneenä uskovana Kristuksessa, hän on nyt paratiisissa odottamassa ruumiinlunastusta eli pukeutumista ylösnousemusruumiseen. Nykyinen olotila paratiisissa on henkinen tietoisuus.

        Jos hän kuoli epäuskoisena jumalattomana, hän on nyt tuonelassa samoin henkisessä tilassa odottamassa kuoleman ylösnousemusruumista ja sitäkautta viimeistä tuomiota. Siellähän jumalattomat tuomitaan kukin tekojensa mukaan.

        Sä oot pelle!


      • yritän jne..
        satusetä olet. kirjoitti:

        Sä oot pelle!

        olisko liikaa toivoa, että jotenkin perustelisit väittämäsi. Keskustelu tällaisilla foorumeilla ei ole mielekästä jos kaikki osallistuisivat samalla tavoin kuin sinä teit. vai eikö henkinen ja älyllinen kapasiteettisi riitä muuhun kuin vain muutaman sanan kirjoittamiseen.


    • Se että tuomitaan tekojen mukaan on oikein. Mutta eikö sen jälkeen saisi sitten uutta mahdollisuutta?

      Uskoville on se raamatun lause myös joss jeesus sanoo että jokaisesta sanasta on tehtävä tili.

      Olen siis käsittänyt että se koskee myös uskovia, olenko oikeassa?

      • Yritän vastata

        Uskovatkin joutuvat tuomiolle, mutta se on erilainen kuin jumalattomien tuomio. Uskovien tuomiolta ei kukaan joudu kadotukseen, mutta eletystä elämästä voi saada erityisen palkan tai jäädä sitä ilman. Tapahtumaa sanotaan palkkatuomiosituimeksi.


    • Eräs luterilainen pappi sanoi minulle että vainaat on "Jumalan huomassa, eikä muuta voi sanoa."

    • Emme me voi päättää ruveta uskomaan.
      Emme me voi päättää tulla uskoon.

      Me voimme vain kääntyä
      - antautua Jumalalle ehdoitta -
      ja silloin me saamme lahjaksi uskon.

      • On kokeiltu- ei toiminut.


      • jaikalii

        Sinä sen uskon ytimen ja uskoon tulon mahdollisuuden kerroit tässä niin tyhjentävästi ettei siitä puutu muuta kuin aamen totisesti näin on. Jumalan näkeekin ne ihmiset jotka Häntä etsivät ja tahtovat antautua Hänelle. Ne Hän on kutsunut, valinnut, vanhurskauttanut ja erottanut itselleen. Ja kun aika on täyttynyt ihminen kapsahtaa Jeesuksen syliin koska Hän on sitä tahtonut ja tahtoo. Ja Pyhä Henki vie ihmistä Jeesuksen luokse. Ja Jumalaa rakastava Häntä etsivä ihminen ei pane kovin paljon vastaan, ei ainakaan koko elämäänsä kuolemaansa asti.


      • Eenokki 12
        jaikalii kirjoitti:

        Sinä sen uskon ytimen ja uskoon tulon mahdollisuuden kerroit tässä niin tyhjentävästi ettei siitä puutu muuta kuin aamen totisesti näin on. Jumalan näkeekin ne ihmiset jotka Häntä etsivät ja tahtovat antautua Hänelle. Ne Hän on kutsunut, valinnut, vanhurskauttanut ja erottanut itselleen. Ja kun aika on täyttynyt ihminen kapsahtaa Jeesuksen syliin koska Hän on sitä tahtonut ja tahtoo. Ja Pyhä Henki vie ihmistä Jeesuksen luokse. Ja Jumalaa rakastava Häntä etsivä ihminen ei pane kovin paljon vastaan, ei ainakaan koko elämäänsä kuolemaansa asti.

        Jo ennen maailman luomista Jumala tietää ketkä on valinnut ihmisten joukosta.
        Jaikalismissa riittää tekemistä hamaan tappiin saakka ja antautumista pitkin päivää.
        Jaikali tuntuu viihtyvän hyvin siinä vanhan aatamin nahassa, koska sen voi itse pyhittää vapaalla tahdollaan.

        -Jaikali etsiskelee löytämättä muuta kuin oman tahtonsa.
        Jaikalin valinta kohdistuu omiin käsityksiin eikä Jumalan ennaltatietämiseen.


      • Eenokki 12

        Hyvin sanottu kalamos.


      • eenokki on sairas
        Eenokki 12 kirjoitti:

        Jo ennen maailman luomista Jumala tietää ketkä on valinnut ihmisten joukosta.
        Jaikalismissa riittää tekemistä hamaan tappiin saakka ja antautumista pitkin päivää.
        Jaikali tuntuu viihtyvän hyvin siinä vanhan aatamin nahassa, koska sen voi itse pyhittää vapaalla tahdollaan.

        -Jaikali etsiskelee löytämättä muuta kuin oman tahtonsa.
        Jaikalin valinta kohdistuu omiin käsityksiin eikä Jumalan ennaltatietämiseen.

        Samoin viihtyy eenokki harhaisesti lutherilaisuuden hapatuksessa eikä haluakaan ottaa Jeesusta vastaan elämäänsä. Vaan eihän eenokki siedä musiikkiakaan, joten onkin parempi, että menet paholaisen kiusattavaksi tulijärveen!


    • j.t.p.

      Kaikesta päätellen sinun armonaikasi on jo käynyt editsesi.

      Sinä voit odottaa omaa lähtöäsi kauhulla ja kohtaloasi jumalattomien joukossa.

      • Haista pas-ka,j.t.p.

        Sun omaa sairaalloista mielenkuvitusta koko sun tekstisi.


    • hellari...

      Ei sinun elämäsi ole vielä toivoton. Olisikohan parempi, että et jatkaisi keskustelua näillä sekavilla, villeillä palstoilla.
      Yritän muistaa sinua nyt tosissaan rukouksin, että saisit asiat kuntoon ja mielen rauhan.

    • Arto T

      Tästä kaikesta saa kyllä sen vaikutelman että aloittaja on pahasti rikki, eikä varmaan ihan aiheetta, varmasti moni haluaisi sinua auttaa, mutta näin netin välityksellä se on kyllä vaikeaa.

      Mitä tulee tuohon kysymykseesi Jumalan suhteen, niin ei Jumala käytä ns, vainaja henkiä ihmisten johdattamiseen, vrt. Saul-Samuel raamatussa. Jos haluat kysyä/saada merkin niin sinun pitää puhua suoraan Jumalalle ja vaatia suoraan Jumalalta vastausta. Toki toivoisin että löytäisit Jumalan ja sitä kautta rauhan itsellesi.

      Maallisessa mielessä toivon että löytäisit jonkun tahon jonka kanssa voisit puhua noista kokemistasi asioista.

    • sirpa.m

      Sanoo olevansa terveyden huollon ammattilainen,ja silti täältä apuja pyytää.
      Rikki on,sen huomaa,mutta luulisi että tietää paikat mistä apua saa.Ihan sama,tuleeko uskoon vai ei.Ei jumalaa voi ehdollistaa.Sääliäkö lie hakee.Eikä sitä TULLA USKOON,siis ei ryhdytä siihen.Outoja nuo mielipiteet hänellä.Huh huh.

      • Äläs olkinukkeile- en minä ole sanonut että ryhdyn siihen siis uskoontuloon. Päinvastoin, minä tarvitsen jumalalta siihen merkin. Vasta sitten voin uskoa jos jumala antaa merkin itsestään.


      • sirpa.m
        auroraboreallis kirjoitti:

        Äläs olkinukkeile- en minä ole sanonut että ryhdyn siihen siis uskoontuloon. Päinvastoin, minä tarvitsen jumalalta siihen merkin. Vasta sitten voin uskoa jos jumala antaa merkin itsestään.

        Sinun tarvitsee olla ihan erinomainen,jos merkkejä jumalalta odotat!Ettäkö pitäisi oikein hänen merkki antaa.Suuria luulet itsestäsi raukka parka!Mitä täällä palstalla sekoilet?Ei kyllä kaikki ole kohdallaan,ei kaikki kynät penaalissa ei!

        Voi,säälin sinun "potilaitasi",eivät heppoisessa turvassa ole!Saitkos merkkejä edellisen kerran kun uskoon tulit/ryhdyit?


    • Arto T

      Vaikka olisitkin oikeassa, niin älä silti lyö lyötyä, meistä jokainen on tarvinnut ja tarvitsee sitä Jumalan sovitustyötä omalle kohdalle jos haluamme pelastua. Ei Jumalan tahto ole että kukaan kadotukseen menee, kyllä Jumala toivoo että me kaikki pelastuisimme, toivottavasti myös aloittaja.

    • Mä sain kax merkkiä ennen kuin sain Uskoa Ylhältä. Siis vast kolmas kerta kun Jumala vapahti mut viinanhimosta antauduin ja myönsin että taritsen apua Häneltä kaikkeen..

      Tiedäthän että me olemme sitkeitä vastustaa Hänet viimeseen lihavoimaan saakkaa ?

      Vaikki kuolleet heräis niin monetko ateistit siitä kumminkin uskois vaan puhuis sitä vastaan keximällä mitä ihmellisempiä selityxiä ?

      • Jarkuttavaaa

        >>>Vaikki kuolleet heräis niin monetko ateistit siitä kumminkin uskois vaan puhuis sitä vastaan keximällä mitä ihmellisempiä selityxiä ?


    • en käännytä

      Jumala,jos olet olemassa ilmesty minulle.Haluan vastaan ottaa sinut pelastajana.En usko ihmisiin,en heidän kommenteihin tällä palstalla.en tiedä mikä on totta,siksi pyydän Herra ilmesty sinä,näet pettymykseni ja ajatukseni.Tunnet minut....näin voit rukoilla,etkä ole muiden mielipiteiden rasittama.Kokeile!Uskon,että toimii!

    • Lightning Star

      Koen, että uskoakaan ei voi ottaa ja väkisin repiä "itsestään irti". Jos et usko, et usko ja voit kai olla rauhassa asian kanssa, vai voitko?

      Etsin vuosia todellista Jumalan tuntemista, se vei vuosia ja taival, se ei ole "ruusuilla tanssimista", kun vielä on etsijän paikalla, eikä ole löytänyt Jumalan tuntemista... Jumala kun järjestää asiat, niille on oma aikansa ja hetkensä, asiat eivät mene ihmisen aivoitusten mukaan tai ihmisen aikataulun mukaan. Kaikki tapahtuu määräaikojen mukaan, minkä Jumala on kaikelle asettanut, mutta ei niin, että itse määräisimme aikataulun kaikelle.

      Nykyaikana taidetaan kaupata uskoa vähän sellaisin heppoisin perustein, ikäänkuin ihminen voisi sen vain ottaa ja yhtäkkiä hänellä voisi olla luja luottamus ja usko ja thats it, kuitenkin se on enemmän matka, eikä Isän luo pääseminenkään ole mikään pääte-etappi vaan vasta matkan alku, kaikki kirkastuu kirkastumistaan...

      Kun Jumala kutsuu luoksensa, "ääni" on selkeä, eikä epäselvä. Mutta se ei ole näkemisessä vaan "näkemisessä", sisäinen tietous muuttuu toiseksi, hengellinen jano on sammutettu kokonaan.

    • * Et saa mitään merkkiä, Jeesus sanoi, " Vaikka joku kuolleista nousisi , ette uskoisi. Niinpä et sinäkään, koska ei voi uskoa, ellei Jumala vedä puoleensa. Et voi itse ottaa taivaasta mitään. Minä ihmettelenkin näitä lavakarismaatikkoja, jotka julistaa lavalta vaan imhisiä uskoon, kuin liukuhihnalta ? On kuin uskoa tarjoittaisiin pakkohuutokaupassa, sanellaan vaan jankuttamalla pelalstuksen säännöt, ja siitä sitten julistetaan uskovaksi, ja eikun kasteelle ja liitetään seurakuntaan. Ja suurinosa, heistä "eksytetyistä", ei edes tiedä mitä se oikeasti tarkoittaa, sisäinen ihminen jää muuttumatta, yhteys Kristukseen sisäisesti jää kokematta, ei ole tapahtunut Jumalan Hengessä katetta, että että sisimpään olisi tullut Pyhän Hengen sinetti, joka todistaa uskoontullelle, että on Jumalan lapsi. Tälä sanelu menetelmällä tehdään ainoastaan käännynnäisä, vailla sisäistä uudesitumista. Vahinkoa enemmän kuin että Jumalan seurakunnat kasvaisi. Apostolit saarnas evankeliumia Pyhässä Hengessä, Jeesusta Kristusta, ja Häntä ristiiinnaulittuna, rakkauden Hengessä, murtavassa Hengen ilmapiirissä Jeesusken veren puhdistaessa omat tunnot syyllisyydestä Jumalan edessä, ja siitä samasta Hengestä syntyi uusia jäseniä Kristuksen ruumiiseen, ja siitä seurakunnat virvoittuivat, koska Pyhä Henki sai tehdä työtään ihmisten sieluissa, ja he uudestisyntyivät elävän veden ja Sanan synnyttämän uskon kautta, ei sanelupolitiikalla ! Jos ensirakkaus puuttuu Sanan saarnasta, liha ei hyödytä mitään, kirjain kuolettaa, vaikka kuinka oikein ja Raamatullisesti paasataan , omssa sielunvoimain hengessä !

      • Kuten olen tässä ketjussa jo kertaalleen sanonut että kyllä minä uskoisin jos kuollut ilmestyisi.

        Siksihän tein tämän aloituksenkin.

        Eipä vaan ilmesty. Kuollut mikä kuollut.

        Olisi ollut vielä asiaa hänelle.


    • Eenokki 12

      Kun ei saarnata lakia jotta syntiset näkisivät itsensä tuomituksi ja mahdottomiksi ottaa vastaan kenenkään lavakarismaatikon tai suvaitsevaisten henkien homo-oppeja.
      Elävät ja nauttivat ne pellet jotka kalastavat ihmisiä maksumiehiksi kirkkoon ja että edes joku tulisi kuulemaan..paskapuheita.
      Uskoon tulleiden tulee ymmärtää ja "ottaa vastaan" ristinsä joka päivä jos mielii olla Jeesuksen opetuslapsi ja taivaan perillinen.

    • rukous lähetetty

      Eenokki, oletko ajatellut, että ne pellet ynnä muut ovat harhautuneet kauas Jumalasta ja tarvitsisivat Hänen läsnäoloaan? Kuka tahansa, jolla on hätä, saattaa tehdä mitä vain omasta hädästään tai lihastaan käsin. Silloin ei voi sanoa, että varsinkaan lihasta käsin toimiva kulkisi Jeesuksen puhemiehenä edistämässä Hänen tuntemistaan. Jokainen vastaa henkilökohtaisesti Jeesukselle tekemisistään ja tekemättä jättämisistään.

      Enemmänkin minua huolestuttaa tällä hetkellä ketjun aloittajan vointi. Hänellä on selvästi Sanan nälkä ja jano ja Sana kysyy: missä te olitte silloin, kun minulla oli nälkä ja jano? Nyt kun meitä on paljon uskovia, niin rukoillaan kaikki, että aurorab saisi mielenrauhan ja tulisi elävään sydämen uskoon ja takertuisi Jeesukseen, sillä vaikeaa Hänellä on, kovin vaikeaa. Jeesus auta tätä aurorab. Amen ja kiitos!

      • Lightning Star

        Jos ihminen toimii lihallisen mielenlaadun mukaan, hän tulee satuttaneeksi, ennemmin kuin nostaneeksi ylöspäin. Kristus nostaa, ei lyö jo valmiiksi kärsiviä, niin helposti ihmiset lähtevät oman rankaisun tielle huitomaan lähimmäisiä vitsoilla ja sauvoilla, kuin korppikotka syövät elottomasta sen viimeisenkin lihapalan, jos vain saavat, katsovat sitä minkä luulevat näkevänsä, vaikka eivät tiedä, miksi... ja vain Jumala tietää miksi. Kunpa ihmiset eivät raastaisi toinen toisiaan ihan hengiltä, se ei ole Jumalan tahto, ei koskaan.


      • Lightning Star kirjoitti:

        Jos ihminen toimii lihallisen mielenlaadun mukaan, hän tulee satuttaneeksi, ennemmin kuin nostaneeksi ylöspäin. Kristus nostaa, ei lyö jo valmiiksi kärsiviä, niin helposti ihmiset lähtevät oman rankaisun tielle huitomaan lähimmäisiä vitsoilla ja sauvoilla, kuin korppikotka syövät elottomasta sen viimeisenkin lihapalan, jos vain saavat, katsovat sitä minkä luulevat näkevänsä, vaikka eivät tiedä, miksi... ja vain Jumala tietää miksi. Kunpa ihmiset eivät raastaisi toinen toisiaan ihan hengiltä, se ei ole Jumalan tahto, ei koskaan.

        On totta että olen nyt kiinnostuneempi uskonasioista kuin yleensä.
        Kerroin kuinka nuorena tyttönä rukoilin pahoinpitelyn jälkeen ja tunsin pyhän hengen. Alitajuisesti sen jälkeen olen yhdistänyt jumalan tuohon pahoinpitelyyn, ja nyt haluaisin parantua tuosta traumasta.

        Äitini väittää että koska pesukoneemme hajosi viime viikolla ja nyt saimme vainajan pesukoneen tilalle, kyseessä on Jumalan huolenpito.

        Itse olen kovin skpetinen ja kyyninenkin. En osaa uskoa muuhun kuin sattumaan.

        Nimmari rukous lähetetty, kiitos rukouksesta ja välittämisestä.

        Olet huolissaan minusta...aikalailla hautajaistunnelmissa ollaan. Siunaustilaisuus on maanantaina sairaalassa, ja en halunnut uhrata rahaa niihin joten ihan pappi tulee laulattamaan virsiä ym.uskonnolliset hautajaiset.

        Uskonnoton puhuja olisi maksanut.


    • Eenokki 12

      Niiden pellehermannien puolesta ei rukoilla ellei joissakin tapauksissa.
      Minua huolestuttaa ettet vain lihallisessa rakkaudessa rukoile saaatanankin puolesta?
      Mitä ne pellet ovat jääköön se toiseen kertaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      295
      6902
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      56
      2128
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1571
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1371
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1073
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      979
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      803
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      45
      786
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe