Ns. "toisenlainen evankeliumi" luottaa Lakiin !
Vrt Gal 1:6 "Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
1:7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin."
2:15 Me olemme luonnostamme juutalaisia, emmekä pakanasyntisiä;
2:16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
2:17 Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!
2:18 Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
2:19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan KRISTUS ELÄÄ MINUSSA; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
2:21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut."
NS. "TOINEN EVANKELIUMI" ON SIIS "USKO JOTAIN" OPPIA !
Gal1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
HUOM:
Gal 1:6 "Toisenlainen Evankeliumi" = "eteron euangelion
Kreik "eteron" = another, different = Toinen, Erilainen, Erilaatuinen
ja
"euangelion" = the good news, the gospel = Hyvä uutinen, Ilosanoma, Evankeliumi
Gal 1:7 "tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin"
Vääristellä = Kreik "metastrephó" = I turn, change, corrupt, pervert = Kääntynyt, Muutettu, Korruptoitunut, Vääristelty
Ps. Minun nuoremman pojan pelitietokone on nyt korjattavana kun se ei toimi eikä edes aukea ( takuut voimassa ) ja kun soitin mikä vikana , niin vastaus oli, että tämän teidän koneen "kovalevy on korruptoitunut" ja kun kysyin, että mitäpä se tällaiselle maallikolle tarkoittaa, niin tietokone-expertti sanoi, että " sitä on tässä nyt vähän vaikea selittää..." ;D
Lopuksi: Jes 9:6 "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas"
https://www.youtube.com/watch?v=evKBqsFdxtU
Kysymykseen: Mikä on Toisenlainen Evankeliumi !?
23
62
Vastaukset
- Matteus 5:13-20
Kuulepas kopittaja. Sinä omien aivojesi käsittelyn kautta luot tulkintaasi.
Sitten vääntyneitten lasien taittovikaisena tuoma ajatus panee muuttamaan sanan sisältöä, niinkuin itse ajattelet.
Jos meinaat, että Jumalankansan on sopivaa hyljätä sydämestään Jumalan laki, kieltää se elämää suuntaa antavana ohjeena, jota Pyhä Henki viitoittaa, olet pakana ja pakana- = epäjumalanpalvelija, - = Jumalan tuomion alaisuudessa, lain alaisuudessa. Siis lain rikkojat tuomitaan.
Jotka sydämestään sanovat Aamenen Jumalan tahdolle, rakastavat Jumalan laki, koska se on erottamassa meidät maailmasta, niin Kristuksen armossa ja levossa, sydämestämme, Hengen voimassa vaellamme Lain Mukaan.
Niin näin emme kumoa lakia, vaan elämme, eikä laki meitä tuomitse.
Seremonialain sanomme kumoutuneen ristillä. Ainutkertainen uhrikaritsa on tämä sijaisemme. Hänessä meillä on Iankaikkinen elämä armolahjana.
Siksi me emme vääristele Jumalan sanaa tuomioksemme, emmekä niin opeta.
Vaan iloiten sanomme, että Jumalan tahto on niin ja Amen, se on maailman tappiin asti voimassa ja tämän rakkauden lain kautta Jumalan valtakunta on JO maan päällä... Kenen kanssa??? Heidän, joidenka perustus rakentuukin tämän peruskiven Kristuksen varaan hengelliseksi huoneeksi, myös morsiomeksi.
Eli siksi meidän näkemyksemme kopittelijan kanssa on aivan eri.
Emme korota ihmiskäskyisiä lepopäiviä, emme pakanallisia juhlia, vaan Jumalan tahdon, sapatin, koska Hänen pyhittämällään päivällä, taivaasta käsin, on erotettu aikaan juhlapäivä. Herran Sapatti, on Sapatin Herran päivä.
Myös Jumalan laki on Pyhä, vanhurskas ja hyvä. Se on kaiken yläpuolella ja se tuomitsee Herran huoneesta lähtein kaiken.
Myös ulkopuolella olevat.
Suumme tunnustaa sydämestä käsin lain rikkomattomuuden.
Toisten suu tunnustaa perinnäissääntöjen pyhyyden, koska ihminen sen pyhittää ja erottaa omaa käyttöä varten. Näin kopittelijakin on pyhittänyt omaa käyttöä varten ihmiskäskyjä ja kiivailee niitten puolesta, koska laki sydämessään tuomitsee hänet ja hän on lain alainen.
Mutta, vapauteen Kristus on meidät vapauttanut ja pannut tahtonsa sydämeen.
Siksi suumme sanoo vielä kerran Aamenen Herran tahdolle.5 Moos 30: 6. Ja Herra, sinun Jumalasi, ympärileikkaa sinun sydämesi ja sinun jälkeläistesi sydämet, niin että rakastat Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi, että eläisit.
5. Moos. 10:16 Ympärileikatkaa sentähden sydämenne älkääkä olko enää niskureita.
Jer. 4:4 Ympärileikatkaa itsenne Herralle ja poistakaa sydämenne esinahka, te Juudan miehet ja Jerusalemin asukkaat, ettei minun vihani syttyisi kuin tuli ja palaisi, eikä olisi sammuttajaa, teidän tekojenne pahuuden tähden.
Jer. 32:39 Ja minä annan heille yhden sydämen ja yhden tien, niin että he pelkäävät minua kaiken elinaikansa, ja niin heidän käy hyvin ja heidän lastensa heidän jälkeensä.
Hes. 11:19 Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen,
Hes. 36:26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
Room. 2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
Fil. 3:3 Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan,
Kol. 2:11 ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:Kopittelija007 kirjoitti:
5 Moos 30: 6. Ja Herra, sinun Jumalasi, ympärileikkaa sinun sydämesi ja sinun jälkeläistesi sydämet, niin että rakastat Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi, että eläisit.
5. Moos. 10:16 Ympärileikatkaa sentähden sydämenne älkääkä olko enää niskureita.
Jer. 4:4 Ympärileikatkaa itsenne Herralle ja poistakaa sydämenne esinahka, te Juudan miehet ja Jerusalemin asukkaat, ettei minun vihani syttyisi kuin tuli ja palaisi, eikä olisi sammuttajaa, teidän tekojenne pahuuden tähden.
Jer. 32:39 Ja minä annan heille yhden sydämen ja yhden tien, niin että he pelkäävät minua kaiken elinaikansa, ja niin heidän käy hyvin ja heidän lastensa heidän jälkeensä.
Hes. 11:19 Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen,
Hes. 36:26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
Room. 2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
Fil. 3:3 Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan,
Kol. 2:11 ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:Hebr 8:7 Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
8:8 Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
8:9 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
8:11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
8:12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.
Matt 22:34 "Mutta kun fariseukset kuulivat, että hän oli tukkinut saddukeuksilta suun, kokoontuivat he yhteen;
22:35 ja eräs heistä, joka oli lainoppinut, kysyi häneltä kiusaten:
22:36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
22:37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
22:38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
22:39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
22:40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
3. Pyhitä lepopäivä.
4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
5. Älä tapa.
6. Älä tee aviorikosta.
7. Älä varasta.
8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.
ELI NÄMÄ JO AMMOIN MOOSEKSELLE ANNETUT KÄSKYT JA NIISTÄ ENSIMMÄISET
JEESUS RAJASI KOHDISTUVAN JUMALAAN
JA KAIKKI JÄLKIMMÄISET KOSKEMAAN SAMAA ASIAA ELI
"RAKASTA LÄHIMMÄISTÄSI NIIN KUIN ITSEÄSI " !
ELI KAIKKI LAKI JA PROFEETAT ON LUETTAVISSA
KAHTEEN KÄSKYYN !
JA HUOMAA MYÖS: "Rakasta LÄHIMMÄISTÄSI niin kuin itseäsi !" on periaatteessa aivan sama asia kuin myös ns. "KULTAINEN SÄÄNTÖ":
"Kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille" - Matteus 7:12
ja vielä kertaan
1) ENSIMMÄINEN KÄSKY:
5 Moos 6:5 "Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi."
http://biblehub.com/lexicon/deuteronomy/6-5.htm
JA
2) TOINEN KÄSKY:
Matt 22:39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. !
JEESUS SIIS TÄYDENSI KYMMENEN KÄSKYÄ RAJATEN NE KAHTEEN !
KUN SINÄ SIIS RAKASTAT LÄHIMMÄISTÄSI NIIN SILLOIN SINÄ TÄYTÄT
NÄMÄ LOPUTKIN KÄSKYT...ET VELVOITTEESTA... VAAN RAKKAUDESTA PYHÄN HENGEN KAUTTA "AGAPE" ! ♥ (vrt 1 kor 13 luku)
Käskyt: Kunnioitat isääsi ja äitiäsi.
Et tapa.
Et tee aviorikosta.
Et varasta.
Et lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
Et tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
Et tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.
Jokainen joka siis rakastaa "agape" lähimmäistään ei halua näitä edellä
mainittuja asioita tehdä... eikä myöskään että hänelle tehtäisiin näin ! ♥
"NÄISSÄ KAHDESSA KÄSKYSSÄ RIIPPUU KAIKKI LAKI JA PROFEETAT" !
Luuk 17:21 " sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä". !
T: (*J*)Vastaus Nimimerkille Matteus 5:13-20
Lainaus: "Toisten suu tunnustaa perinnäissääntöjen pyhyyden, koska ihminen sen pyhittää ja erottaa omaa käyttöä varten. Näin kopittelijakin on pyhittänyt omaa käyttöä varten ihmiskäskyjä ja kiivailee niitten puolesta, koska laki sydämessään tuomitsee hänet ja hän on lain alainen."
Matt 5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan TÄYTTÄMÄÄN." !
Joh 19:30 Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on TÄYTETTY", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä.
Mikä on siis "täytetty" !?
Jeesus ensimmäisenä ja ainoana ihmisenä täytti meitä alati SYYTTÄVÄN LAIN meidän puolestamme ja voitti S.AATANAN ELI SYYTTÄJÄN ! :)))
Nyt Jeesuksen Kristuksen nimeen uskova siis pelastuu YKSIN ARMOSTA, USKON KAUTTA, ILMAN LAIN TEKOJA ! KRISTUKSEN TÄHDEN !
JA TÄMÄ ON EVANKELIUMI ELI ILOSANOMA ! :)))Kopittelija007 kirjoitti:
Vastaus Nimimerkille Matteus 5:13-20
Lainaus: "Toisten suu tunnustaa perinnäissääntöjen pyhyyden, koska ihminen sen pyhittää ja erottaa omaa käyttöä varten. Näin kopittelijakin on pyhittänyt omaa käyttöä varten ihmiskäskyjä ja kiivailee niitten puolesta, koska laki sydämessään tuomitsee hänet ja hän on lain alainen."
Matt 5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan TÄYTTÄMÄÄN." !
Joh 19:30 Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on TÄYTETTY", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä.
Mikä on siis "täytetty" !?
Jeesus ensimmäisenä ja ainoana ihmisenä täytti meitä alati SYYTTÄVÄN LAIN meidän puolestamme ja voitti S.AATANAN ELI SYYTTÄJÄN ! :)))
Nyt Jeesuksen Kristuksen nimeen uskova siis pelastuu YKSIN ARMOSTA, USKON KAUTTA, ILMAN LAIN TEKOJA ! KRISTUKSEN TÄHDEN !
JA TÄMÄ ON EVANKELIUMI ELI ILOSANOMA ! :)))Jatkoksi...Kertaukseksi:
Hebr 8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: MINÄ PANEN LAKINI HEIDÄN MIELEENSÄ, ja KIRJOITAN NE HEIDÄN SYDÄMIINSÄ, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
8:11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
8:12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.- kiitos kopittelija
Kopittelija007 kirjoitti:
Jatkoksi...Kertaukseksi:
Hebr 8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: MINÄ PANEN LAKINI HEIDÄN MIELEENSÄ, ja KIRJOITAN NE HEIDÄN SYDÄMIINSÄ, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.Adventisteille sanoisin: heikkouskoinen syököön kasviksia, tehkää parannus ja rukoilkaa viisautta Raamatun sanoin.
Adventistit lukevat Raamattua valikoiden ja jopa demonisoiden kristittyjä sunnuntai pedonmerkillä.
KIITOS Kopittelija hyvästä raamatunopetuksesta ja tuskin adventistit uskovat siihen.
Rauhaa ja Jumalan siunausta. Kopittelija007 kirjoitti:
Jatkoksi...Kertaukseksi:
8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.Ps. Adventistit haluaa SYYTTÄÄ muita kristittyjä Jumalan lain rikkojaksi aivan niin kuin sielun vihollinen S.AATANA SYYTTÄJÄKIN tekee eli sanoa. " Sinä et kelpaa Jumalalle jos et pidä sapattia, syöt sikaa, jne, jne... aiheuttaen sekaannusta muiden eri kirkkokuntien uskovien kristittyjen keskuudessa ja yrittäen heitä pois omalta varmalta pohjaltaan mikä ei perustu lakiin ja omiin tekoihin vaan USKOON JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMEEN, MEIDÄN VAPAHTAJAAMME !
Vrt Jaak 2:9,10
" Teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.
Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin"- pyh!
Ps. Adventistit haluaa SYYTTÄÄ muita kristittyjä Jumalan lain rikkojaksi aivan niin kuin sielun vihollinen S.AATANA SYYTTÄJÄKIN tekee eli sanoa. " Sinä et kelpaa Jumalalle jos et pidä sapattia, syöt sikaa, jne, jne... aiheuttaen sekaannusta muiden eri kirkkokuntien uskovien kristittyjen keskuudessa ja yrittäen heitä pois omalta varmalta pohjaltaan mikä ei perustu lakiin ja omiin tekoihin vaan USKOON JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMEEN, MEIDÄN VAPAHTAJAAMME !
Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin"Meitä sinun harhasi ei hetkauta. Emmekä hylkää Jumalan määräämää tehtäväämme.
- pyh!
Ps. Adventistit haluaa SYYTTÄÄ muita kristittyjä Jumalan lain rikkojaksi aivan niin kuin sielun vihollinen S.AATANA SYYTTÄJÄKIN tekee eli sanoa. " Sinä et kelpaa Jumalalle jos et pidä sapattia, syöt sikaa, jne, jne... aiheuttaen sekaannusta muiden eri kirkkokuntien uskovien kristittyjen keskuudessa ja yrittäen heitä pois omalta varmalta pohjaltaan mikä ei perustu lakiin ja omiin tekoihin vaan USKOON JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMEEN, MEIDÄN VAPAHTAJAAMME !
Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin"Sapattia vastaan kapinointia ei ole mitään uskoa Jeesukseen, vaan keskisormen näyttämistä Jeesukselle.
kiitos kopittelija kirjoitti:
Adventisteille sanoisin: heikkouskoinen syököön kasviksia, tehkää parannus ja rukoilkaa viisautta Raamatun sanoin.
Adventistit lukevat Raamattua valikoiden ja jopa demonisoiden kristittyjä sunnuntai pedonmerkillä.
KIITOS Kopittelija hyvästä raamatunopetuksesta ja tuskin adventistit uskovat siihen.
Rauhaa ja Jumalan siunausta.Kiitos sinulle rohkaisevista sanoistasi ! :)
pyh! kirjoitti:
Meitä sinun harhasi ei hetkauta. Emmekä hylkää Jumalan määräämää tehtäväämme.
"Meitä"...Edelleen sinussa Pyh on monta... :O
Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin"Vrt 1 Kor 15:55 Missä on voittosi, kuolema? Missä on pistimesi, kuolema?
15:56 Kuoleman pistin on synti, ja synnin voimana on laki.
15:57 Mutta kiitos Jumalalle, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!Kopittelija007 kirjoitti:
Vrt 1 Kor 15:55 Missä on voittosi, kuolema? Missä on pistimesi, kuolema?
15:56 Kuoleman pistin on synti, ja synnin voimana on laki.
15:57 Mutta kiitos Jumalalle, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!Vrt: Gal 3:21 Onko sitten LAKI vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista.
3:22 Mutta Raamattu on sulkenut KAIKKI synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
3:23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
3:24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
LAIN KAUTTA ME YMMÄRRÄMME OLEVAMME SYNTISIÄ... IHAN KAIKKI... JA SE KASVATTAA MEITÄ YMMÄRRYKSEEN !
SE ON LAIN TEHTÄVÄ !
KRISTUKSESSA OLEMME ARMON ALLA JA OMAT TEOT EI MITÄÄN HYÖDYTÄ !
RAKKAUDESSAAN JUMALA JEESUKSEN NIMESSÄ ARMAHTAA MEITÄ JA SIINÄ EI OLE MITÄÄN MEIDÄN OMAA ANSIOTA, AINOASTAAN JEESUKSEN TYÖ RISTILLÄ PELASTAA MEIDÄT, ME JOTKA USKOMME JEESUKSEN NIMEEN.
Omat teot eli lain teot tekevät vain ihmisistä "omavanhurskaita" ja he eivät kelpaa Jumalalle ! Vrt Luukas 18:9-14- veli.
kiitos kopittelija kirjoitti:
Adventisteille sanoisin: heikkouskoinen syököön kasviksia, tehkää parannus ja rukoilkaa viisautta Raamatun sanoin.
Rauhaa ja Jumalan siunausta.Niin eiväthän kaikki adventistit ole elävässä uskossa,mutta näinhän se on kaikissa suunnissa,mutta rukoillaan toistemme puolesta ja jätetään tulokst Jumalan haltuun Hän tietää ketkä pelastuu ja ketkä ei
Siunausta kaikille! pyh! kirjoitti:
Meitä sinun harhasi ei hetkauta. Emmekä hylkää Jumalan määräämää tehtäväämme.
Pyh " Emmekä hylkää Jumalan määräämää tehtäväämme. "
Eikö ennemmin Ellen G Whiten harhanäkyjen MÄÄRÄÄMÄÄ tehtävää ! :O- Matteus 5:13-20
Jatkoksi...Kertaukseksi:
8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.Taas kopittelija runoilee Sanaa omintulkinnoin. Mutta, ensimmäinen, joka yhdisti s.tanan syyttäjäksi, että tämä ottaa Jumalan lain käteensä ja alkaa syyttämään.
Eiköhän anneta Herran pitää itse se rienaajan tuomiot hallussa.
Mutta, muista se muistiinkirjoitetusta Sanasta, että tämä Sana on se syyttäjä.
Ja myös siksi heille, jotka niiiiiiiiin autuaana esitti olevansa Herran työssä, viimeisellä tuomiollaan, niin itse Herra ei edes tuntenut heitä.
Mitä he olivat?? Laittommudessa eläviä. Eli olivat kumonneet lain ja armossa rytistelivät niin, etteivät olleet edes Valtakunnan kansalaisia.
Siis Jumalan laki ei sydämessä ollutkaan, vaan pois heitettynä, eikä edes Henki saanut sitä porukkaa pitää tiellä, eli täyttää sitä lakia sydämestä käsin.
Tässä "lain" tulkinnoissa sinulla on paljon opeteltavaa, että sisäistät, mitä se tarkoittaa.
Eli se laki, ja sen soveltamisohjeet, sekä myös ""tekniset määräykset ; ) !"
Siksi en yhtään ihmettele, että onnut aika pahanpäiväisesti tiellä ja perinnäisopitkin on rakkaita siellä ---- sydämessä ---- ,,,, sillä onhan ne isät opeissaan ne sinne asettanut. Ja niitten mukaan vaellat. Eli tavallaan toteutat perinnäisoppien lakia.
Ja jos pyrkisit Raamatullisuuteen, he moittisivat sinua perinnäisopin rikkomisesta.
ja tavallaan joutuisit heidän kohtaan "lainalle" .. koska et kuljekaan "vapaana" perinnäislain mukaan siinä hengessä. Matteus 5:13-20 kirjoitti:
Taas kopittelija runoilee Sanaa omintulkinnoin. Mutta, ensimmäinen, joka yhdisti s.tanan syyttäjäksi, että tämä ottaa Jumalan lain käteensä ja alkaa syyttämään.
Ja myös siksi heille, jotka niiiiiiiiin autuaana esitti olevansa Herran työssä, viimeisellä tuomiollaan, niin itse Herra ei edes tuntenut heitä.
Mitä he olivat?? Laittommudessa eläviä. Eli olivat kumonneet lain ja armossa rytistelivät niin, etteivät olleet edes Valtakunnan kansalaisia.
Siis Jumalan laki ei sydämessä ollutkaan, vaan pois heitettynä, eikä edes Henki saanut sitä porukkaa pitää tiellä, eli täyttää sitä lakia sydämestä käsin.
Tässä "lain" tulkinnoissa sinulla on paljon opeteltavaa, että sisäistät, mitä se tarkoittaa.
Siksi en yhtään ihmettele, että onnut aika pahanpäiväisesti tiellä ja perinnäisopitkin on rakkaita siellä ---- sydämessä ---- ,,,, sillä onhan ne isät opeissaan ne sinne asettanut. Ja niitten mukaan vaellat. Eli tavallaan toteutat perinnäisoppien lakia.
Ja jos pyrkisit Raamatullisuuteen, he moittisivat sinua perinnäisopin rikkomisesta.
ja tavallaan joutuisit heidän kohtaan "lainalle" .. koska et kuljekaan "vapaana" perinnäislain mukaan siinä hengessä.Lainaus : "Taas kopittelija runoilee Sanaa omintulkinnoin. Mutta, ensimmäinen, joka yhdisti s.tanan syyttäjäksi, että tämä ottaa Jumalan lain käteensä ja alkaa syyttämään.
Ja LAIN perustella meidät kaikki voidaan tuomita kadotukseen, koska ei ole ihmistä joka ei olisi syntiä tehnyt !
Nyt olemmekin pattitilanteessa... Jumala haluaisi kaikki luokseen mutta Saatanalla eli syyttäjällä on LAKI mihin vedota !!! :O
Mikä avuksi !
Noh.. tietenkin meidän VAPAHTAJAMME PUOLUSTUSASIANAJAJAMME JEESUS KRISTUS,JOKA KUOLI RISTILLÄ MEIDÄN SYNTIEMME PUOLESTA !
JA HÄNEN ANSIOSTAAN ME SAAMME LAHJA "VANHURSKAUDEN", JOKA ON LAKITERMI Kreikaksi " Dikaios" = "Syytön", "Syyttömäksi julistettu !Matteus 5:13-20 kirjoitti:
Taas kopittelija runoilee Sanaa omintulkinnoin. Mutta, ensimmäinen, joka yhdisti s.tanan syyttäjäksi, että tämä ottaa Jumalan lain käteensä ja alkaa syyttämään.
ja tavallaan joutuisit heidän kohtaan "lainalle" .. koska et kuljekaan "vapaana" perinnäislain mukaan siinä hengessä.Tekstisi nimimerkki "Matteus 5:13-20" tuolla edellä osoittaa että olet kyllä aika yössä vielä ja eksytetty opillisesti aivan pieleen... mutta toivon vilpittömästi, että ymmärryksesi lisääntyisi ja lopulta ymmärtäisit enemmän näitä raamatun asioita...
Ef 3:14 Sentähden minä notkistan polveni Isän edessä,
3:15 josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä,
3:16 että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta
3:17 ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,
3:18 niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on,
3:19 ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttäKopittelija007 kirjoitti:
Lainaus : "Taas kopittelija runoilee Sanaa omintulkinnoin. Mutta, ensimmäinen, joka yhdisti s.tanan syyttäjäksi, että tämä ottaa Jumalan lain käteensä ja alkaa syyttämään.
Ja LAIN perustella meidät kaikki voidaan tuomita kadotukseen, koska ei ole ihmistä joka ei olisi syntiä tehnyt !
Nyt olemmekin pattitilanteessa... Jumala haluaisi kaikki luokseen mutta Saatanalla eli syyttäjällä on LAKI mihin vedota !!! :O
Mikä avuksi !
Noh.. tietenkin meidän VAPAHTAJAMME PUOLUSTUSASIANAJAJAMME JEESUS KRISTUS,JOKA KUOLI RISTILLÄ MEIDÄN SYNTIEMME PUOLESTA !
JA HÄNEN ANSIOSTAAN ME SAAMME LAHJA "VANHURSKAUDEN", JOKA ON LAKITERMI Kreikaksi " Dikaios" = "Syytön", "Syyttömäksi julistettu !Ps.selvennökseksi sinulle vielä että...
S.aatana on raamatun hebrean alkukielellä juuri "Satan" ja se tarkoittaa suomeksi juuri sielun vihollista "Syyttäjää" !Kopittelija007 kirjoitti:
Jatkoksi...Kertaukseksi:
8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.OO7 nosti esiin Sanasta:
// Hbr.8:12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.//
Niinpä niin, aivan! Lakiliitto on lähellä häviämistä, missä armoliitto otetaan vastaan. Tuomitkoon laki vaikka kuinka ja syyttäköön, että väärin taas uskot ja teet, mutta kun Armo repii palasiksi ja heittää roskiin sen tuomiopäätöksen.
Mitä itsekukin arvelette ... kumpi näyttää paremmalta; sekö että otsa hiessä perfektionistisen tarkasti noudattaa sääntöjä, vaiko se, että tekemisestä nauttien kuin keijukainen suoriutuupi kuin huomaamatta tehtävistään? Nimittäin armahdetulla on kevyt olo, mutta lakiniuhottaja tuskailee työtaakan alla.
Kymmeniin käskyihin tuijottaja kokee olevansa työn orja sorron yössä, mutta armahdettu/vapautettu pitää itseään iloisena vapaaehtoistyön tekijänä.
antti
Todella voideltu alolitus! Osittain kerrattakoon ...
// Gal.2:18 Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
- -
2:21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut."
Niinpä. Jos jälleen perustaudun lakiin elikkä korotan lakia, olen lainrikkoja. Ensin pitää tulla armo, kallioperustaksi. Sitten kukin saamansa armonvoitelun mukaan ahkeroitsee tai on ahkeroimatta Jumalan työtoverina.
anttiNäin on Antti mutta pitää laittaa selvennökseksi pikku lisäys...
Niin ensin kyllä on oltava Laki, joka osoittaa meille synnin, sillä ilman lakia meillä ei olisi synnintuntoa.. ja että me sitten tästä havahtuneina rientäisimme Jeesuksen luokse Jumalan Armoon !
Mutta sen jälkeen, Jumalan Armossa, emme enää ole Lain alla vaan Laki on kirjoitettuna meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta ja mieluisasti sydämemme yhtyy nyt Jumalan lakiin ja Pyhä Henki puhdistaa meitä synnistä !
Ei lain tekojen kautta vaan Armosta !
Vrt. 1 Joh 1:7 "jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.Kopittelija007 kirjoitti:
Näin on Antti mutta pitää laittaa selvennökseksi pikku lisäys...
Niin ensin kyllä on oltava Laki, joka osoittaa meille synnin, sillä ilman lakia meillä ei olisi synnintuntoa.. ja että me sitten tästä havahtuneina rientäisimme Jeesuksen luokse Jumalan Armoon !
Mutta sen jälkeen, Jumalan Armossa, emme enää ole Lain alla vaan Laki on kirjoitettuna meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta ja mieluisasti sydämemme yhtyy nyt Jumalan lakiin ja Pyhä Henki puhdistaa meitä synnistä !
Ei lain tekojen kautta vaan Armosta !
Vrt. 1 Joh 1:7 "jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.Ja jatkoksi tähän...
Vrt. Ap 13:38 Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus
13:39 ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, VAPAAKSI KAIKESTA, MISTÄ TE ETTE VOINEET MOOSEKSEN LAIN KAUTTA VANHURSKAIKSI TULLA."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733305
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272353Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681879Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t311861Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161431- 281381
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja251286Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61286Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631197Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101197