SPAUP = Seitsemännen Päivän Adventistit

arvostan heitä

Hieno asia että tämä Suomessa oleva toinen sapattia viettävä seurakunta SPAUP ei demonisoi kristittyjä sunnuntai pedonmerkillä.
Uskovatko adventistit siihen että sapattia pyhittävä SPAUP on lopunajan jäännösseurakunta?

23

1271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomessa Seitsemännen päivän adventistien uskonpuhdistusliikkeen jäseniä on luultavasti hyvin vähän. Arvaan ihan lonkalta, että alle kymmenen henkilöä.

      Väestörekisteriin merkittyjä jäseniä ei ole ollut moneen vuoteen ainuttakaan, mutta sehän ei tietenkään paljon kerro.

      • maailmanlaajuinen

        Organisaatio on maailmanlaajuinen ja ylin Päättävä elin on Pääkonferenssi.


      • haamujäsenet
        maailmanlaajuinen kirjoitti:

        Organisaatio on maailmanlaajuinen ja ylin Päättävä elin on Pääkonferenssi.

        Suomen Adventtikirkossa on jäseninä jopa kuolleitakin ihmisiä ja myös niitä joita ei ole näkynyt pariin vuoteen kirkossa.
        Jäsenmäärän kaunistelemisella ja väärentämisellä on tarkoitus tehdä eräänlaista "rahanpesua" koska tuet menevät jäsenmäärän mukaan.


      • pyh pyh pyh!!!!!!
        haamujäsenet kirjoitti:

        Suomen Adventtikirkossa on jäseninä jopa kuolleitakin ihmisiä ja myös niitä joita ei ole näkynyt pariin vuoteen kirkossa.
        Jäsenmäärän kaunistelemisella ja väärentämisellä on tarkoitus tehdä eräänlaista "rahanpesua" koska tuet menevät jäsenmäärän mukaan.

        Puhut täyttä potaskaa.

        Valtion myöntämä muutaman tuhannen euron raha määräytyy maistraatissa olevien tietojen perusteella eikä kirkon omien kirkonkirjojen perusteella.

        Olet siis isästä perkeleestä lähtenyt valehtelija.


    • pyh!

      SPAUP ei ole seitsemännen päivän adventistit.

      • tajuutsää

        Mitä tarkoittaa SPA, eka sana on seitsemännen jne...?


      • pyh!
        tajuutsää kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa SPA, eka sana on seitsemännen jne...?

        SPA = seitsemännen päivän adventistit.

        SPAUP EI OLE!


    • sda

      "tuet menevät jäsenmäärän mukaan"

      Siis mitkä tuet??? Taidat elää haavemaailmassa.

      Jos joskus valtiolta tulisi joku tuki, johon jäsenmäärällä on vaikutus, niin silloin jäsenmäärä katsottaisiin väestörekisteristä, jonne kuolleet taatusti merkitään reaaliaikaisesti. Vaikea kuitenkin kuvitella, että rutiköyhä valtiomme alkaisi velkarahaansa pikkukirkoille jakamaan. Paljon todennäköisemmin miettivät keinoja, kuinka voisivat nyhtää kirkoilta enemmän veroa, mutta eivät ihan heti pysty, kun kaikkia pitää kohdella tasapuolisesti ja iso kirkko jo nyt horjahtelee jäsenkadon ja asennemuutoksen tuomissa taloushaasteissa.

      Kansainvälinen adventtikirkko taas antaa omia tukiaan projektikohtaisesti. Eivät passiivijäsenet niihinkään tukiin vaikuta.

      • nuppiluvun muk.

        Adventtikirkon sisäiset rahavirrat ovat aika erikoisia.
        Kukin seurakunta saa rahaa ilmoitetun nuppiluvun mukaan.


      • sda
        nuppiluvun muk. kirjoitti:

        Adventtikirkon sisäiset rahavirrat ovat aika erikoisia.
        Kukin seurakunta saa rahaa ilmoitetun nuppiluvun mukaan.

        Mitä ihmeen rahaa???? Kerro nyt meillekin, niin osaamme omaan seurakuntaamme sitä hakea!? Meidän seurakunnassamme jotkut harmittelevat sitä, että kirkon organisaatio vie aika paljon rahaa (ei kylläkään nuppiluvun mukaan).


      • kerettiläinen
        sda kirjoitti:

        Mitä ihmeen rahaa???? Kerro nyt meillekin, niin osaamme omaan seurakuntaamme sitä hakea!? Meidän seurakunnassamme jotkut harmittelevat sitä, että kirkon organisaatio vie aika paljon rahaa (ei kylläkään nuppiluvun mukaan).

        >>>Meidän seurakunnassamme jotkut harmittelevat sitä, että kirkon organisaatio vie aika paljon rahaa


      • pyh!
        kerettiläinen kirjoitti:

        >>>Meidän seurakunnassamme jotkut harmittelevat sitä, että kirkon organisaatio vie aika paljon rahaa

        Puhut potaskaa.


      • kerettiläinen
        pyh! kirjoitti:

        Puhut potaskaa.

        >>>Puhut potaskaa.


      • pyh!
        kerettiläinen kirjoitti:

        >>>Puhut potaskaa.

        Ja höpönlöpön.


    • SPAUP

      Arvostan heitä mielipidettä pitää tietenkin arvostaa, mutta se perustuu kyllä tietämättömyyteen.

      Normaali adventtikirkossa suurin osa jäsenistä ei demonisoi ketään, ei pedon merkillä eikä jäännöksellä. Löytyyhän täältä joku harva yksilö, joille pedon merkki on evankeliumin ydin, mutta sen verran harvassa, että saa suurennuslasilla niitä hakea. Omat kokemukseni SPAUPlaisista (tulevat kyllä vuosikymmenien takaa) on kuitenkin se, että he edustavat jyrkkää änkyräadventismia kolmanteen potenssiin. Mutta niinkuin jo todettiin, ovat lähes sukupuuttoon kuolleet.

      Aiemmassa viestiketjussa ihmeteltiin sitä, ettei kirkko pidä heihin yhteyttä. Olisi ehkä pitänytkin, mutta minkäänlainen dialogi ei onnistunut, kun SPAUPläiset sen jyrkästi jäseniltään kielsivät - paitsi jos jäsenet näkivät jossakin ison kirkon jäsenessä SPAUPlaiseksi käännyttämispotentiaalia.

      • veli.

        Joka palstalla on provoja,mutta rukoillaan heidänkin puolesta.

        Siunausta kaikille.


      • kaikki ÄNKYRÖITÄ

        KAIKKI adventistit ovat änkyröitä jos eivät ole ekumeenisia nimiadventisteja.


    • mukaan vaan
    • Eikös näin?

      Eikös tämä SPAUP=(Seitsemännen päivän adventistien uskonpuhdistusliike) kasta piiriinsä ihmisiä pelkästään apostolisen kasteen mukaan Jeesuksen nimeen? Muutenkin ovat niinkuin Ellen White fanittajia?

      Suomessa tätä SPAUP-liikettä on yritetty tukahduttaa Suomen adventtikirkon toimesta ja sen tilaisuuksiin on lähetetty häiriköitä adventtikirkosta.
      Onhan tämä SPAUP vähän piikki tämän maallistuneen ja ulkokultaisen Suomen adventtikirkon lihassa.

      • pyh!

        Puhut potaskaa.

        Totuus on toisinpäin. Kun Adventtikirkko on järjestänyt hengellisiä tilaisuuksia, uppilaiset ovat tulleet sinne häiriköimään.


      • Putipuhdastako?

        Muualla maailmassa heidän nimikkeensä on "reformaatioadventistit". Kummallista tämä karttaminen puolin ja toisin, kun "tavallisetkin" adventistit ovat teologiassaan sitä mieltä, että adventismi olisi joku lopun aikojen uskonpuhdistusliike. Siis kumpikin pulju "puhdistaa", mutteivät hyväksy toistensa "puhdistustyötä".

        Hupi juttu, mahtaako tällä menolla "puhdasta tulla" vai rypevätkö kaikki loppujen lopuksi vain omassa liassaan (aidan toiselta puolen katsottuna se "noiden toisten" lika se vasta saastaista onkin...)


      • pyh!
        Putipuhdastako? kirjoitti:

        Muualla maailmassa heidän nimikkeensä on "reformaatioadventistit". Kummallista tämä karttaminen puolin ja toisin, kun "tavallisetkin" adventistit ovat teologiassaan sitä mieltä, että adventismi olisi joku lopun aikojen uskonpuhdistusliike. Siis kumpikin pulju "puhdistaa", mutteivät hyväksy toistensa "puhdistustyötä".

        Hupi juttu, mahtaako tällä menolla "puhdasta tulla" vai rypevätkö kaikki loppujen lopuksi vain omassa liassaan (aidan toiselta puolen katsottuna se "noiden toisten" lika se vasta saastaista onkin...)

        Ne uppilaiset eivät oikeasti ole mitään uskonpuhdistuslaisia.


    • spaup

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe