Johdanto: Minä tuossa kuuntelin tuota Aimo Helmisen raamattukoulua
(nro4 1.10min) ja korvaani kalskahti hänen tunnin päätössanansa:
Lainaus: " UUDESTISYNTYMÄ kuitenkin IHAN KÄSITTEELLISESTIKIN ON MIELENMUUTOSTA se liittyy meidän ajatusmaailmamme muuttumiseen ja tietysti monen psykologiakin puhuu paljon siitä"...
http://media7.adventist.fi/
Ja tämähän ei ole sama kuin "UUDESTISYNTYMÄ" !!!
Parannus eli mielenmuutos on ihmistekoinen teko mutta "UUDESTISYNTYMÄ" EI SITÄ OLE !
Vrt Joh 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei SYNNY UUDESTI, YLHÄÄLTÄ, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
Tässä Raamatun alkukieli kreikka käyttää "uudestisyntymisestä" teon sanaa
"gennaó", joka tarkoittaa "syntyä", "synnyttää" ja "anóthen", joka on adverbi jostakin eli "ylhäältä","taivaasta",""jälleen","uudelleen"...
http://biblehub.com/lexicon/john/3-3.htm
Eli tästä herääkin kysymys... ???
Joh 3:10 "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!" :O
Outoa opetusta... :O
35
90
Vastaukset
- sokeita susia
Helmisen suku on lampaita susien vaatteissa.
- Niimpä tietenkin
Kuka uskoo adventistien saarnoihin?
Ei ainakaan kukaan kristitty!- tietenkin niimpä
Antikristilliset uskoo antikristittyjen saarnoihin. Sehän on itsestään selvä asia.
Niin ei kyllä uskoisi tällaisten "pro-tason" teologien suusta kuulevan moisia lapsuksia vai miten se Jarinhotelli nyt kuvasikaan näitä "huippukoulutettuja" adventistiteologeja meille... :O
Niin... Minä olen jo kerran aiemminkin kommentoinut näihin avoimiin netti raamattutunteihin, jossa tämä Aimo Helminen kertoi silloin Paavalin olevan "orjien jälkeläinen" ja löysinkin siihen linkin lopulta... eli tässä....
"Aimo Helminen Paavalin matkassa tänään "
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12766311- pyh!
Jaarittele valheitasi niin paljon kuin haluat, emme ota sinulta vastaan mitään.
pyh! kirjoitti:
Jaarittele valheitasi niin paljon kuin haluat, emme ota sinulta vastaan mitään.
Pyh: " Jaarittele valheitasi niin paljon kuin haluat, emme ota sinulta vastaan mitään. "
Vrt Ap 28:24 Niin se, mitä sanottiin, sai toiset vakuutetuiksi, mutta toiset eivät uskoneet.
28:25 Ja kun he olivat keskenään erimielisiä, erosivat he toisistaan, Paavalin sanoessa ainoastaan nämä sanat: "Oikein on Pyhä Henki puhunut profeetta Esaiaan kautta teidän isillenne,
28:26 sanoen: 'Mene tämän kansan luo ja sano: Kuulemalla kuulkaa älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää älkääkä käsittäkö.
28:27 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, että he eivät näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'- pyh!
Kopittelija007 kirjoitti:
Pyh: " Jaarittele valheitasi niin paljon kuin haluat, emme ota sinulta vastaan mitään. "
Vrt Ap 28:24 Niin se, mitä sanottiin, sai toiset vakuutetuiksi, mutta toiset eivät uskoneet.
28:25 Ja kun he olivat keskenään erimielisiä, erosivat he toisistaan, Paavalin sanoessa ainoastaan nämä sanat: "Oikein on Pyhä Henki puhunut profeetta Esaiaan kautta teidän isillenne,
28:26 sanoen: 'Mene tämän kansan luo ja sano: Kuulemalla kuulkaa älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää älkääkä käsittäkö.
28:27 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, että he eivät näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'Valehtelija sinä olet. Ihan sama mitä lässytät.
- pyh!
No sinä nyt et Raamatusta mitään ymmärrä, joten totta kai Raamatun pysyy sinulle outona opetuksena.
Et sitten kyennyt RAAMATULLASI osoittamaan minua "valehtelijaksi" yhdessäkään kohtaa ! :O
- Surkea tapaus!
Et sitten kyennyt RAAMATULLASI osoittamaan minua "valehtelijaksi" yhdessäkään kohtaa ! :O
Kopittelija007
Ei pyh! Koskaan mitään osaa perustella, haukkuu vaan toisia kusipäiksi, valehtelijoiksi ja perkeleen lapsiksi. Siinä koko hänen antinsa. Muuhun ei kykene. - pyh!
Surkea tapaus! kirjoitti:
Kopittelija007
Ei pyh! Koskaan mitään osaa perustella, haukkuu vaan toisia kusipäiksi, valehtelijoiksi ja perkeleen lapsiksi. Siinä koko hänen antinsa. Muuhun ei kykene.Teitä vastaan tulee julistaa pelkkiä tuomiosanoja.
- Toimeksiantajasi pyh
pyh! kirjoitti:
Teitä vastaan tulee julistaa pelkkiä tuomiosanoja.
Kuka sinulle, pyh! on tuollaiset tuomiosanojen julistamisen oikeudet antanut? Syvältä alhaalta, paholaiselta olet ilmeisesti toimeksiantosi saanut.
- pyh!
Toimeksiantajasi pyh kirjoitti:
Kuka sinulle, pyh! on tuollaiset tuomiosanojen julistamisen oikeudet antanut? Syvältä alhaalta, paholaiselta olet ilmeisesti toimeksiantosi saanut.
Meinaat, että Jumalan profeetatkin saivat tuomiosanomansa paholaiselta?
- Surkea tapaus!
pyh! kirjoitti:
Meinaat, että Jumalan profeetatkin saivat tuomiosanomansa paholaiselta?
Ja sinä meinaat, että olet Jumalan profeetta, niinkö?
Niin tämä Aimo toteaakin tai olen kuulevinani myös että ... " UUDESTISYNTYMÄ kuitenkin IHAN KÄSITTEELLISESTIKIN ON MIELENMUUTOSTA se liittyy meidän ajatusmaailmamme muuttumiseen ja tietysti MODERNI psykologiakin puhuu siitä paljon "...
Vrt http://oppiminen.yle.fi/abitreenit/psykologia/psyykkinen-toiminta-oppiminen-vuorovaikutus-ps1-0
"Moderni psykologinen tieto ei perustu arkitietoon tai -KOKEMUKSEEN, vaan empiirisiin, kokemusperäisiin tutkimuksiin."
Vrt myös: http://fi.wikipedia.org/wiki/Empirismi
Empirismi eli kokemusajattelu on tietoteoreettinen käsitys, jonka mukaan tieto perustuu kokemukseen (muinaiskreikaksi ἐμπειρία, lat. experientia). Empirismin mukaan tieto perustuu aistihavaintoihin ja empiiriseen eli kokemusperäiseen tutkimukseen. Tietoa on mahdollista saada induktiivisella eli yleistävällä päättelyllä.
Kokemusajattelun mukaan tieto ei perustu pelkkiin järjen käsitteisiin, intuitioon eli sisäiseen näkemykseen tai uskoon." !!!
Ja jälleen herää kysymys... Näinkö todella adventisteja opetetaan ja Raamatullisesta "uudestisyntymisestä" ei tiedetä mitään...
Näin se näyttää olevan...Tämä Aimo helmisen opetus "haiskahtaa" vähän luterilaisuudessakin tutuksi tulleeseen ns. "Liberaaliteologiaan", jonka tarkoitus on riisua Raamatusta sen ihmeet pois myytteinä ja yrittää selittää ne nykyajan ihmiselle "luonnolliselle ihmiselle" järjen avulla...
Tämä "uudestisyntyminen" tuntuu olevan Aimon kaltaisille teologeille täysin "myytti" ! :O
Vrt 1 Kor 2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti."- pyh!
Tämä Aimo helmisen opetus "haiskahtaa" vähän luterilaisuudessakin tutuksi tulleeseen ns. "Liberaaliteologiaan", jonka tarkoitus on riisua Raamatusta sen ihmeet pois myytteinä ja yrittää selittää ne nykyajan ihmiselle "luonnolliselle ihmiselle" järjen avulla...
Tämä "uudestisyntyminen" tuntuu olevan Aimon kaltaisille teologeille täysin "myytti" ! :O
Vrt 1 Kor 2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti."Puhut potaskaa. Sinä et vain haiskahda, vaan olet valehtelija.
- totuuden torvi
onko tää Kopittelija 007 Sunnuntaita pyhittävä helluntalainen vai luterilainen.
Ymmärtääkö hän sydämellään Jeesuksen sanat. ´Jos tahdot päästä elämään sisälle, pidä käskyt.
Sanooko Kopittelija. ´en varasta, en tapa jne. ,.. mutta sapatti asiassa en Jeesusta tottele, enkä seuraa häntä, ja pään minulta saa pestä, mutta ei jalkoja ehtoollisella.
No, joku sulle tekee 007 temput t. b- Benkun kriteerit?
Benedi/"totuuden torvi" sinäkin näyt olevan niitä LAJITTELIJOITA, joille ihmiset kelpaavat tai sitten eivät sen mukaan, menevätkö jumalanpalvelukseen sapattina vaiko sunnuntaina. Ja mitä ihmettä sinulle toisen kirjoittajan seurakuntajäsenyys kuuluu?
Benkun kriteerit? kirjoitti:
Benedi/"totuuden torvi" sinäkin näyt olevan niitä LAJITTELIJOITA, joille ihmiset kelpaavat tai sitten eivät sen mukaan, menevätkö jumalanpalvelukseen sapattina vaiko sunnuntaina. Ja mitä ihmettä sinulle toisen kirjoittajan seurakuntajäsenyys kuuluu?
Aivan...
Mutta voin Benkulle kertoa, että olen käynyt pari kertaa adventistien ehtoollisella vaikka en olekaan ollut kirkon jäsen koskaan... Olen käynyt myös ehtoollisella Helluntaikirkossa ja Luterilaisessa kirkossa ja muistaakseni kerran Luther- säätiönkin, jos en nyt aivan väärin muista... Olen tutustunut eri seurakuntiin uskoni alussa hyvinkin paljon... Vähän periaatteella että minkähänlaisia "siskoja" ja "veljiä" minulla täällä mahtaa olla... Se on mielenkiintoista ja avartavaa... :)))
Itse olen ollut luterilainen lapsesta asti mutta aika vähän ns."kirkollinen"...
Uskoon tulin 27 vuotiaana 1989 ja sitä ennen en juuri raamattua tutkinut kuin vähän rippikoulussa...Enkä ole myöskään ns."hengellisestä kodista" kotoisin...
Uskoon tullessani koin myös hengellisen kokemuksen Joutjärven kirkossa keskellä päivää rukoillessani...
itse en henkilökohtaisesti usko täysin siihen joidenkin opettamaan Luterilaiseen käsitykseen , että ihminen "uudestisyntyisi" kasteessa lapsena vaikkakin voi sekin olla mahdollista että ihminen on uskossa "syntymästään asti" !
Mutta sen uskon, että jo kasteessa lapsenakin Jumala tekee liiton ihmisen kanssa mutta se edellyttää myös ihmisen puolelta selkeää uskon ratkaisua, jolla liitto vahvistetaan molemmin puolin... Siis ihmisen kuuluu itse myös sanoa "Tahdon" !
Itse en pidä itseäni järin kirkkosidonnaisena vaan olen katsomukseltani aika "ekumeeninen"...
Olenkin joskus verrannut entisenä futarina ulkopuolisille eri kirkkokuntia Jalkapalloliigaan, jossa pelaa tavallaan eri joukkueita ja tähdentänyt, että olisi hyvä että kaikki pelaisivat samassa liigassa vaikka harjoittelevatkin vähän eri tavoin ja tyylein...
Futarit kunnioittaa toisiaan mutta uskonnollisista en mene aina ihan takuuseen... ;D- adventisti.
Aivan...
Mutta voin Benkulle kertoa, että olen käynyt pari kertaa adventistien ehtoollisella vaikka en olekaan ollut kirkon jäsen koskaan... Olen käynyt myös ehtoollisella Helluntaikirkossa ja Luterilaisessa kirkossa ja muistaakseni kerran Luther- säätiönkin, jos en nyt aivan väärin muista... Olen tutustunut eri seurakuntiin uskoni alussa hyvinkin paljon... Vähän periaatteella että minkähänlaisia "siskoja" ja "veljiä" minulla täällä mahtaa olla... Se on mielenkiintoista ja avartavaa... :)))
Itse olen ollut luterilainen lapsesta asti mutta aika vähän ns."kirkollinen"...
Uskoon tulin 27 vuotiaana 1989 ja sitä ennen en juuri raamattua tutkinut kuin vähän rippikoulussa...Enkä ole myöskään ns."hengellisestä kodista" kotoisin...
Uskoon tullessani koin myös hengellisen kokemuksen Joutjärven kirkossa keskellä päivää rukoillessani...
itse en henkilökohtaisesti usko täysin siihen joidenkin opettamaan Luterilaiseen käsitykseen , että ihminen "uudestisyntyisi" kasteessa lapsena vaikkakin voi sekin olla mahdollista että ihminen on uskossa "syntymästään asti" !
Mutta sen uskon, että jo kasteessa lapsenakin Jumala tekee liiton ihmisen kanssa mutta se edellyttää myös ihmisen puolelta selkeää uskon ratkaisua, jolla liitto vahvistetaan molemmin puolin... Siis ihmisen kuuluu itse myös sanoa "Tahdon" !
Itse en pidä itseäni järin kirkkosidonnaisena vaan olen katsomukseltani aika "ekumeeninen"...
Olenkin joskus verrannut entisenä futarina ulkopuolisille eri kirkkokuntia Jalkapalloliigaan, jossa pelaa tavallaan eri joukkueita ja tähdentänyt, että olisi hyvä että kaikki pelaisivat samassa liigassa vaikka harjoittelevatkin vähän eri tavoin ja tyylein...
Futarit kunnioittaa toisiaan mutta uskonnollisista en mene aina ihan takuuseen... ;DOli hyvä lukea asiallinen kirjoitus jos jatkat näin niin moni adventistikin alkaa niitä lukemaan.
- pYh!
adventisti. kirjoitti:
Oli hyvä lukea asiallinen kirjoitus jos jatkat näin niin moni adventistikin alkaa niitä lukemaan.
Ei ala. Se on valehteija eikä siltä pidä ottaa vastaan mitään.
2Joh 10 "Jos joku tulee teidän luoksenne eikä opeta tällä tavoin, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä edes tervehtikö häntä." pYh! kirjoitti:
Ei ala. Se on valehteija eikä siltä pidä ottaa vastaan mitään.
2Joh 10 "Jos joku tulee teidän luoksenne eikä opeta tällä tavoin, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä edes tervehtikö häntä."Tässä Pyh siteeraa kuin "piru raamattua" eli irrottaa yksittäisen jakeen sen asiayhteydestään, joka on tämä:
2Joh 1:7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka EIVÄT TUNNUSTA JEESUSTA KRISTUKSEKSI, joka OLI LIHAAN tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus."
JA jatkuu jakeissa 1:8-10...
" Katsokaa, että ette hukkaa sitä, minkä me olemme työllämme saaneet kokoon, vaan saatte täyden palkan Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi "
Eli tässä puhutaan Juutalaisista ja muistakin, jotka ei tunnusta että juuri Jeesus on lihaksi tullut MESSIAS !
Tällaisia ihmisiä Johanneksen mukaan tulee välttää !
Nyt tämä Pyhin lausunto edellä onkin vain asiayhteydestään irrotettu "korvasyyhytulkinta" joka on täysin harhaan johtavasti kohdistettu Kopittelija007:lle, joka juuri nimenomaan opettaa että JUURI JEESUS ON ENNUSTETTU MESSIAS !
Ei näin Raamattua lueta tai saa yrittää käyttää lyömäaseena toisia vastaan !
Kehnoa raamatun tulkintaa sinulta Pyh...taaskin...Kopittelija007 kirjoitti:
Tässä Pyh siteeraa kuin "piru raamattua" eli irrottaa yksittäisen jakeen sen asiayhteydestään, joka on tämä:
2Joh 1:7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka EIVÄT TUNNUSTA JEESUSTA KRISTUKSEKSI, joka OLI LIHAAN tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus."
" Katsokaa, että ette hukkaa sitä, minkä me olemme työllämme saaneet kokoon, vaan saatte täyden palkan Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi "
Eli tässä puhutaan Juutalaisista ja muistakin, jotka ei tunnusta että juuri Jeesus on lihaksi tullut MESSIAS !
Nyt tämä Pyhin lausunto edellä onkin vain asiayhteydestään irrotettu "korvasyyhytulkinta" joka on täysin harhaan johtavasti kohdistettu Kopittelija007:lle, joka juuri nimenomaan opettaa että JUURI JEESUS ON ENNUSTETTU MESSIAS !
Kehnoa raamatun tulkintaa sinulta Pyh...taaskin...JATKOKSI...Vertaa vielä, itseäni lainaten : "Eli tässä puhutaan Juutalaisista ja muistakin, jotka ei tunnusta että juuri Jeesus on lihaksi tullut MESSIAS !"
SIIS..." EIVÄT TUNNUSTA JEESUSTA KRISTUKSEKSI, joka OLI LIHAAN tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja ANTIKRISTUS."
HUOMATKAAMME SIIS !
Adventistien tuomitsema Paavi ja Katolinen kirkko ei tätä ole ja ei siis voi olla ns "antikristus" !
Mutta Islamin usko eli Muhamettilaisuus esimerkiksi on tätä !
Hehän eivät tunnusta Jeesusta Messiaaksi vaikkakin Koraani mainitseekin neitseestä syntyneen Jeesuksen profeettana mutta kuitenkin opettaa, että juuri Muhammed on niistä suurin !- pyh!
Tässä Pyh siteeraa kuin "piru raamattua" eli irrottaa yksittäisen jakeen sen asiayhteydestään, joka on tämä:
Kehnoa raamatun tulkintaa sinulta Pyh...taaskin...Vaan periaate pätee. Opetat harhaoppeja, joten olet valehtelija.
- pyh!
JATKOKSI...Vertaa vielä, itseäni lainaten : "Eli tässä puhutaan Juutalaisista ja muistakin, jotka ei tunnusta että juuri Jeesus on lihaksi tullut MESSIAS !"
SIIS..." EIVÄT TUNNUSTA JEESUSTA KRISTUKSEKSI, joka OLI LIHAAN tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja ANTIKRISTUS."
HUOMATKAAMME SIIS !
Adventistien tuomitsema Paavi ja Katolinen kirkko ei tätä ole ja ei siis voi olla ns "antikristus" !
Hehän eivät tunnusta Jeesusta Messiaaksi vaikkakin Koraani mainitseekin neitseestä syntyneen Jeesuksen profeettana mutta kuitenkin opettaa, että juuri Muhammed on niistä suurin !Paavi on antikristus. Piste.
JATKOKSI...Vertaa vielä, itseäni lainaten : "Eli tässä puhutaan Juutalaisista ja muistakin, jotka ei tunnusta että juuri Jeesus on lihaksi tullut MESSIAS !"
HUOMATKAAMME SIIS !
Hehän eivät tunnusta Jeesusta Messiaaksi vaikkakin Koraani mainitseekin neitseestä syntyneen Jeesuksen profeettana mutta kuitenkin opettaa, että juuri Muhammed on niistä suurin !JA JATKOKSI VIELÄ:
TÄMÄKIN SOPII ISLAMIN USKOON:
1 Joh 2:18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että ANTIKRISTUS tulee, niin onkin nyt MONTA ANTIKRISTUSTA ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
2:19 MEISTÄ HE OVAT LÄHTENEET, MUTTA EIVÄT OLLEET YHTÄ MEIDÄN KANSSAMME; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme."
Vrt Wikipedia:
"Ennen muuttoa Medinaan Muhammad oli ollut toiveikas juutalaisten kääntymisestä islaminuskoon. Muslimien rukoussuunta lieneekin alun perin ollut Jerusalem. Kun juutalaiset eivät hyväksyneet häntä profeetaksi, suunta käännettiin kohti Muhammadin kotikaupunkia Mekkaa."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Muhammad
SIIS... Muhammed ei aluksi halunnut perustaa mitään uutta uskontoa vaan otti vaikutteensa Juutalaisuudesta ja Kristinuskosta eli "meistä he ovat lähteneet" ja tässä sitten lopulta tulleiden välirikkojen johdosta syntyi myöskin Islamin uskon pääteos Koraani mikä ohitti Vanhan testamentin ja Uuden testamentin kirjoitukset ja muuttui omaksi Muhammedin näkyjen ja oppien kokoelmaksi !
http://fi.wikipedia.org/wiki/Koraanipyh! kirjoitti:
Paavi on antikristus. Piste.
Millä perusteella Pyh ? Ellen g Whiten ja "Suuren taistelun" kautta ehkä mutta...
Ei ainakaan RAAMATUN perusteella ! :O
Vrt, 2Joh 1:7 "Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka EIVÄT TUNNUSTA JEESUSTA KRISTUKSEKSI, joka OLI LIHAAN tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja ANTIKRISTUS."
Vrt.myös 1992 käännös 2 Joh 1:7" Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä."
http://biblehub.com/lexicon/2_john/1-7.htmKopittelija007 kirjoitti:
JA JATKOKSI VIELÄ:
TÄMÄKIN SOPII ISLAMIN USKOON:
1 Joh 2:18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että ANTIKRISTUS tulee, niin onkin nyt MONTA ANTIKRISTUSTA ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
2:19 MEISTÄ HE OVAT LÄHTENEET, MUTTA EIVÄT OLLEET YHTÄ MEIDÄN KANSSAMME; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme."
Vrt Wikipedia:
"Ennen muuttoa Medinaan Muhammad oli ollut toiveikas juutalaisten kääntymisestä islaminuskoon. Muslimien rukoussuunta lieneekin alun perin ollut Jerusalem. Kun juutalaiset eivät hyväksyneet häntä profeetaksi, suunta käännettiin kohti Muhammadin kotikaupunkia Mekkaa."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Muhammad
SIIS... Muhammed ei aluksi halunnut perustaa mitään uutta uskontoa vaan otti vaikutteensa Juutalaisuudesta ja Kristinuskosta eli "meistä he ovat lähteneet" ja tässä sitten lopulta tulleiden välirikkojen johdosta syntyi myöskin Islamin uskon pääteos Koraani mikä ohitti Vanhan testamentin ja Uuden testamentin kirjoitukset ja muuttui omaksi Muhammedin näkyjen ja oppien kokoelmaksi !
http://fi.wikipedia.org/wiki/Koraani" Islamin tehtävänä ei ollut kumota juutalaisuutta ja kristinuskoa, vaan puhdistaa ja palauttaa ne alkuperäiseen yksijumalaisuuteen. Näin ollen islamin profeettojen päätarinat ovat tuttuja myös juutalaisille ja kristyille."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Islamin_profeetat- pyh!
Millä perusteella Pyh ? Ellen g Whiten ja "Suuren taistelun" kautta ehkä mutta...
Vrt, 2Joh 1:7 "Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka EIVÄT TUNNUSTA JEESUSTA KRISTUKSEKSI, joka OLI LIHAAN tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja ANTIKRISTUS."
Vrt.myös 1992 käännös 2 Joh 1:7" Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä."
http://biblehub.com/lexicon/2_john/1-7.htmPaavin kirkon opetus on antikristillistä. Siksi. Piste.
- pyh!
" Islamin tehtävänä ei ollut kumota juutalaisuutta ja kristinuskoa, vaan puhdistaa ja palauttaa ne alkuperäiseen yksijumalaisuuteen. Näin ollen islamin profeettojen päätarinat ovat tuttuja myös juutalaisille ja kristyille."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Islamin_profeetatIhan sama mitä sössötät.
- pyh!
http://biblehub.com/lexicon/2_john/1-7.htmLuther perusteli Daniel kirjalla ja Paavalin tessalonikalaiskirjeellä, että paavi on antikristus.
pyh! kirjoitti:
Ihan sama mitä sössötät.
Opiskele sinäkin tästä:
"Lyhyt johdatus Islamiin"
http://www.islamopas.com/orientering.htmlpyh! kirjoitti:
Luther perusteli Daniel kirjalla ja Paavalin tessalonikalaiskirjeellä, että paavi on antikristus.
Luther oli oman aikansa uskonpuhdistaja joka käänsi raamatun saksaksi jokaiselle henkilökohtaiseksi luettavaksi... Mikä hyvä asia !...
Mutta heitteli myös paholaisia mustepullolla ja levitti vihapuheita juutalaisista... Ei kaikki Lutherinkaan tekemiset olleet aina niin kovin imartelevia... !Kopittelija007 kirjoitti:
Luther oli oman aikansa uskonpuhdistaja joka käänsi raamatun saksaksi jokaiselle henkilökohtaiseksi luettavaksi... Mikä hyvä asia !...
Mutta heitteli myös paholaisia mustepullolla ja levitti vihapuheita juutalaisista... Ei kaikki Lutherinkaan tekemiset olleet aina niin kovin imartelevia... !Vrt http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blogs/martti-luther-kansanvillitsij-vai-jumalan-profeetta
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894100
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353181Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032313Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312148Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell831906Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281837- 311820
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271567Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91537- 281511