Noritren 10 mg

tarja12

määrättiin minulle. Ei ole kolmiolääke, mutta silti epäilen ettei se käy minulle. Miten uskallan ottaa sen 10 mg ja sitten nosto varovasti jos tarvitsee lisää. Määrätty kivunsietorajan nostajaksi. Kokemuksia kiitos jos on

12

12965

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mm 222

      Vanhan polven masennuslääke. Miksi epäilet ettei sovi? Otat illalla yötä vasten. Kokeilemalla asia selviää. Itse käytin joskus migreenin estolääkkeenä eikä mitään sivuv.tullut. Se taas ei tarkoita että sopisi kaikille. Tuo annos on todella matala

    • shsgdhnsdfgns

      Nortriptyliini voi aiheuttaa samankaltaisia haittavaikutuksia kuin muut trisykliset depressiolääkkeet. Osa alla luetelluista oireista, kuten esim. päänsärky, vapina, keskittymiskyvyn heikentyminen, suun kuivuminen, ummetus ja libidon väheneminen, voivat olla myös depression oireita ja ne heikkenevät usein depression lievittyessä.



      Haittavaikutukset on luokiteltu alla seuraavasti:
      Elinjärjestelmäluokka / suositeltu termi



      Hyvin yleiset (> 1/10); yleiset (> 1/100, < 1/10); melko harvinaiset (> 1/1000, < 1/100); harvinaiset (> 1/10000, < 1/1000); hyvin harvinaiset (< 1/10000), tuntematon (saatavissa oleva tieto ei riitä arviointiin).



      MedDRA:n elinjärjestelmäluokka Esiintymistaajuus MedDRA:n suosittelema termi
      Veri- ja imukudoshäiriöt Harvinaiset Luuydinlama, agranulosytoosi, leukopenia, eosinofilia, trombosytopenia
      Aineenvaihdunta- ja ravitsemushäiriöt Harvinaiset Ruokahaluttomuus

      Psyykkiset häiriöt Yleiset Sekavuus, keskittymisvaikeudet, libidon väheneminen
      Melko harvinaiset Hypomania, mania, ahdistuneisuus, unettomuus, painajaisunet
      Harvinaiset Delirium (iäkkäillä potilailla), hallusinaatiot (skitsofreniaa sairastavilla)
      Tuntematon (saatavissa oleva tieto ei riitä arviointiin) Itsemurha-ajatukset ja -käyttäytyminen1
      Hermoston häiriöt Hyvin yleiset Vapina, heitehuimaus, päänsärky
      Yleiset Huomiokyvyn häiriö, makuhäiriö, parestesia, ataksia
      Melko harvinaiset
      Kouristukset
      Silmähäiriöt Hyvin yleiset Akkommodaatiohäiriö
      Yleiset Mydriaasi
      Melko harvinaiset
      Kohonnut silmänsisäinen paine
      Kuulo- ja tasapainoelinhäiriöt Melko harvinaiset
      Tinnitus
      Sydänhäiriöt Hyvin yleiset Palpitaatio, takykardia
      Yleiset QRS-kompleksin leveneminen (haarakatkos), AV-katkos
      Harvinaiset Rytmihäiriöt
      Verisuonistohäiriöt Yleiset Ortostaattinen hypotonia
      Melko harvinaiset
      Hypertonia
      Ruoansulatuskanavan häiriöt Hyvin yleiset Suun kuivuminen, ummetus, pahoinvointi
      Melko harvinaiset Ripuli, oksentelu, kielen turvotus

      Harvinaiset Sylkirauhasten suurentuminen, paralyyttinen ileus
      Maksa- ja sappihäiriöt Harvinaiset Ikterus, transaminaasien ja alkalisen fosfataasin suurentuneet arvot
      Ihon ja ihonalaiskerrosten
      häiriöt Hyvin yleiset Liikahikoilu
      Melko harvinaiset
      Ihottuma, urtikaria, kasvojen turvotus
      Harvinaiset Alopesia, valoherkkyys
      Munuais- ja virtsatiehäiriöt Melko harvinaiset
      Virtsaumpi
      Sukuelinten ja rintojen häiriöt Yleiset Impotenssi
      Harvinaiset Gynekomastia
      Yleisluontoiset häiriöt Yleiset Väsymys
      Harvinaiset Kuume
      Tutkimukset Yleiset Painon nousu, epänormaali EKG, QT-ajan pidentyminen, QRS-kompleksin leveneminen (haarakatkos)
      Harvinaiset Painon lasku, maksan toimintakokeiden epänormaalit tulokset

    • tarja12

      siis toi lista vielä tohon, jota voi aiheutua kyseisestä lääkkeestä. Hui, aika karmea litania.... kai noi kaikki lukee esim. panadolinkin kohdalla. Kokemuksia lisää kiitos.

      • 2+2

        Mihin tarvitset muiden kokemuksia? Sinä olet sinä, muut muita. Jokainen reagoi vähän eri tavalla. Asia ei selviä kuin kokeilemalla.


    • tarja12

      No kuule ihan siksi, että tiedän monellekko on tullut noita haittavaikutuksia? Siis yleisimmät, ja koska minä pelkään aloittaa mitään uutta lääkettä. NIIN SIKSI

    • Niinpäniinnii

      Tulipa kokeiltua migreenin estoon. Teho migreeniin oli noin 0. Muutoin heti alusta pitäen jatkuvaa tinnitusta, sydämentykytystä ja myöhemmin vertigo ja yleinen ahdistus & ärsyyntyminen kaikesta. Kokeilujakso oli kolme viikkoa ja nyt yritän keksiä miten tuosta tinnituksesta pääsee eroon kun se ei loppunutkaan kun Noritren loppui.

      • Anonyymi

        Mulla sama duloxetiinin kohalla


    • Kiinnikemaha

      Selkäkipuun ehdin käyttää pari viikkoa 10 mg Noritrenia (annostusohje 1-5 tabl. iltaisin). Annoksen nosto muutaman päivän välein aina yhdellä tabletilla. 4 tabl. kohdalla alkoi sitten vatsan kiinnikevaiva! Umppari puhjennut, siitä vatsakalvontulehdus ja kiinnikkeitä. Kiinnikeleikkaus yli 20 v. sitten ileustilan takia. Noritren pitäisi lopettaa pikkuhiljaa annosta vähentäen, mutta päteekö sama hermosärkykipuakin hoidettaessa? Tuleeko muutoin jotain vieroitusoireita? Pirullinen ongelma tämä koko ajan vaaniva kiinnikekipukin. Kolme kertaa olen ollut tiputuksessa ileuksen takia. Lääkärille kyllä kiinnikkevatsasta kerroin ja Noritrenin haittavaikutuksissa se on mainittu. Litalgin on nyt "ensiapuna".

    • Blyööörrggh

      Noritren 10 mg määrättiin mulle leikatun polven polvikivun takia. Vaikutus 0, ja lääkityksen aloittamisen jälkeen alkoi kauhea pyörrytys, maatessakin maailma pyöri päässä. 3 tablettiin noston jälkeen nukuin 12-15 tuntia; normaalisti mulle riittää 7-8 tuntia unta. Ja karmeita unia kaiken aikaa!
      Lisäksi mua oksettaa ja röyhtäillessä tulee oksennuksen maku suuhun.
      Tinnitus on pahentunut.
      En pysty keskittymään mihinkään, eli ongelmia on ilmennyt lääkkeen syönnin myötä.

      Lääkäri mainitsi et Noritren ON kolmiolääke.

    • Anonyymi

      Käytin Noritrenia hermokipuun. Kipuun ei vaikuttanut (2x50mg), mutta suu kuivui hiekkapaperiksi. Ilmeisesti siitä johtuen jotkut ruuat alkoivat maistua paskalle. Lopetin käytön ja samana yönä pari tuntia unta, joka tuntui kymmenen tunnin painajaiselta. Seuraavana yönä sama juttu. Toisen päivän illalla puolen tunnin torkut ja suoraan painajaisiin. Kolmantena yönä hiukan pidemmät unet ja ilman painajaisia. Noin 3 viikkoa kerkesin syömään ei olisi kai saanut suoraan lopettaa. Reseptin sain netin kautta lääkäriä tapaamatta. Ei tullu edes mieleen, että ei saisi suoraan lopettaa.

      • Anonyymi

        hölmöjä riittäää


    • Anonyymi

      Lieventyvätkö haittavaikutukset ajan kanssa ? mulla noritren toimii mutta haitat ehkä etuja isommat , tosin mielestäni uusissa lääkkeissä oli samat haitat mutta apuja sai vieläkin vähempi hermoärsytykseen , siksi tämä vanhanajan lääke käytössä. enpä ole muutamaa kk pidempään kyllä pystyny syömään kun hermot menny väsymykseen ja vatsa yms . vaivoihin .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      531
      5799
    2. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      102
      1976
    3. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1961
    4. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      108
      1767
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      62
      1578
    6. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      28
      1577
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1335
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      59
      1194
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      66
      1035
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      1005
    Aihe