Minua on nyt jo jonkin aikaa mietityttänyt, että miksi sormieni kynnet sinertävät. Muistan hatarasti lukeneeni joskus, että se saattaa olla jokin vakava oire jostakin. Olen 21-vuotias nainen. Minulla ei ole astmaa tai muita sairauksia/oireita taustalla, perusterve siis. Flunssaakaan en ole aikoihin sairastanut. Ja sinerrys ei ole siis yhteydessä kylmään ilmaan
Sinertävät kynnet?!
7
10251
Vastaukset
- Sininen mato
Sydänvika, ovatko kynnet välillä vähemmän siniset?
- Pelottaa..Ei pelota?
Ovat, joskus ihan normaalin väriset ja sitten taas sinertävät. En seuraa jatkuvasti, koska käytän välillä kynsilakkaa.
Kai sydänvika muutenkin ilmenisi? :O Mitään synnynnäistä minulla ei ole. Fyysinen jaksaminen ei ole heikentynyt ja jaksan tehdä samalla tavalla kaikkea kuin ennenkin. Sydänvianhan pitäisi heikentää fyysistä suorituskykyä, eikö vain? Tyyliin hengenahdistuksia tai jotakin sen suuntaista? Verenpaine on normaali, viimeksi oli 117/72 kun mitattiin pari kuukautta sitten. Pulssikin on tasainen eikä mitään muljahteluja tai muita ole ollut.
- Äpydäpydää
Lol sä kuolet
- jsx1
Itselläni on sama ongelma sekä käsissä että joskus myös varpaissa. Lisäksi sormet ja varpaat myös tuntuvat kylmiltä.
Itse en olisi erityisen huolissani, jos se on ainut oire. On totta, että sitä voi esiintyä sydänsairauksien yhteydessä, mutta vaivalle löytyy monia paljon tavallisempiakin syitä. Ethän muuten tupakoi? Nikotiinihan heikentää pintaverenkiertoa, ja omalla kohdallani tuo kamala tapa taitaakin olla suurin syy sinertäville sormille.
Myös tietyt verisuonia supistavat lääkkeet voivat olla syynä (tosin sinulla ei ilmeisesti ole mitään lääkkeitä käytössä), ja ainakin itselläni myös jännittäminen pahenaa ongelmaa. Sinisyyttä voi yrittää häivyttää liikuttelemalla ja hieromalla käsiä tai lämmittämällä niitä vaikka lämpimän veden alla. - female77
Kahvin/ kofeiinin juominen? Supistaa verisuonia. Anemia, sydän,keuhkot....
- Anonyymi
Itse ajattelen on vesi kiertänyt vartalossa ja solut ovat siepanneet hapen ja Vety on jatkanut matkaansa ja kertynyt runsaampana kynsiin. Ehkäpä yleinen B-veriryhmä ihmisillä.
- Anonyymi
Olisko jotenkin happivajausta , joka vaikuttaa verenkiertoon! Ei tavallisesti sormet vedä siniseksi , käy tutkituttamassa asia .
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458470Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462378Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272210- 361822
- 951748
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811717Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai201138Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081133Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531015