Sinertävät kynnet?!

Pelottaa..Ei pelota?

Minua on nyt jo jonkin aikaa mietityttänyt, että miksi sormieni kynnet sinertävät. Muistan hatarasti lukeneeni joskus, että se saattaa olla jokin vakava oire jostakin. Olen 21-vuotias nainen. Minulla ei ole astmaa tai muita sairauksia/oireita taustalla, perusterve siis. Flunssaakaan en ole aikoihin sairastanut. Ja sinerrys ei ole siis yhteydessä kylmään ilmaan

7

12000

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sininen mato

Sydänvika, ovatko kynnet välillä vähemmän siniset?

• Pelottaa..Ei pelota?

Ovat, joskus ihan normaalin väriset ja sitten taas sinertävät. En seuraa jatkuvasti, koska käytän välillä kynsilakkaa.

Kai sydänvika muutenkin ilmenisi? :O Mitään synnynnäistä minulla ei ole. Fyysinen jaksaminen ei ole heikentynyt ja jaksan tehdä samalla tavalla kaikkea kuin ennenkin. Sydänvianhan pitäisi heikentää fyysistä suorituskykyä, eikö vain? Tyyliin hengenahdistuksia tai jotakin sen suuntaista? Verenpaine on normaali, viimeksi oli 117/72 kun mitattiin pari kuukautta sitten. Pulssikin on tasainen eikä mitään muljahteluja tai muita ole ollut.

• Äpydäpydää

Lol sä kuolet

• jsx1

Itselläni on sama ongelma sekä käsissä että joskus myös varpaissa. Lisäksi sormet ja varpaat myös tuntuvat kylmiltä.

Itse en olisi erityisen huolissani, jos se on ainut oire. On totta, että sitä voi esiintyä sydänsairauksien yhteydessä, mutta vaivalle löytyy monia paljon tavallisempiakin syitä. Ethän muuten tupakoi? Nikotiinihan heikentää pintaverenkiertoa, ja omalla kohdallani tuo kamala tapa taitaakin olla suurin syy sinertäville sormille.

Myös tietyt verisuonia supistavat lääkkeet voivat olla syynä (tosin sinulla ei ilmeisesti ole mitään lääkkeitä käytössä), ja ainakin itselläni myös jännittäminen pahenaa ongelmaa. Sinisyyttä voi yrittää häivyttää liikuttelemalla ja hieromalla käsiä tai lämmittämällä niitä vaikka lämpimän veden alla.

• female77

Kahvin/ kofeiinin juominen? Supistaa verisuonia. Anemia, sydän,keuhkot....

• Anonyymi

Itse ajattelen on vesi kiertänyt vartalossa ja solut ovat siepanneet hapen ja Vety on jatkanut matkaansa ja kertynyt runsaampana kynsiin. Ehkäpä yleinen B-veriryhmä ihmisillä.

• Anonyymi

Olisko jotenkin happivajausta , joka vaikuttaa verenkiertoon! Ei tavallisesti sormet vedä siniseksi , käy tutkituttamassa asia .

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      202
      6963
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4612
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      35
      4105
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      70
      3209
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1945
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1686
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1660
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1563
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1439
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1227
    Aihe