Miksi anteeksiantoon

tarvitaan veriuhri?

46

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+18

      Jos olisit ollut uskossa, niin tietäisit asian joka tapauksessa edelleen, vaikka olisit uskostasi luopunutkin.

      Jokainen, joka tulee uskoon, tietää, mitä Jeesuksen antama Golgatan veriuhri merkitsee.

      Tälläkin tavalla teet siis pilkkaa Jumalan Pojan uhrista ja hänen sovitustyöstään Golgatan keskimmäisellä ristillä.

      Häpeä , jos osaat.

      • Joo tiedän:Jumalan viha. Se sama joka on sinuun tarttunut, häpeä itse!


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Joo tiedän:Jumalan viha. Se sama joka on sinuun tarttunut, häpeä itse!

        * Jumalan sanasta, eli Raamatusta selviää, että ilman verenvuodatusta ei voi olla anteeksiantoa, ja uhri pitää olla ihminen, koska ihminen rikkoi Jumalan lain lankeamalla syntiin. Ja vain synnitön ihminen voi sovittaa ihmisen synnin Jumalan lain edessä. Siksi Jeesusken piti tulla ihmiseksi, sikisi Pyhästä Hengestä, sai samalaisen liha ruumiin, kuin meillä syntisilläkin on, Hän syntyi syntisen lihan kaltaisuuteen ja otti orjan muodon, eikä katsonut saaliikeseen olla Jumalan kaltainen, vaikka olisi voinut, siitä Hän antoi esimerkin Getsemanessa, Hän olisi voinut kutsua avukseen kaksitoista legioonaa enkeleitä, pelastamaan itsensä Juudaksen petoksen kautta taphtuneesta pidätyksestä, mutta Hän oli uskollinen Isän tahdolle, ja kärsi syntiuhrin lihassaan, synnittömässä ja viattomassa lihassaan, näin Ihmisen Poikana antamallaan viattomalla verellään valmistaen pellastuksen ruumiinsa uhrin kautta kertakaikkiaan. Heb.10:10.


      • Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Jumalan sanasta, eli Raamatusta selviää, että ilman verenvuodatusta ei voi olla anteeksiantoa, ja uhri pitää olla ihminen, koska ihminen rikkoi Jumalan lain lankeamalla syntiin. Ja vain synnitön ihminen voi sovittaa ihmisen synnin Jumalan lain edessä. Siksi Jeesusken piti tulla ihmiseksi, sikisi Pyhästä Hengestä, sai samalaisen liha ruumiin, kuin meillä syntisilläkin on, Hän syntyi syntisen lihan kaltaisuuteen ja otti orjan muodon, eikä katsonut saaliikeseen olla Jumalan kaltainen, vaikka olisi voinut, siitä Hän antoi esimerkin Getsemanessa, Hän olisi voinut kutsua avukseen kaksitoista legioonaa enkeleitä, pelastamaan itsensä Juudaksen petoksen kautta taphtuneesta pidätyksestä, mutta Hän oli uskollinen Isän tahdolle, ja kärsi syntiuhrin lihassaan, synnittömässä ja viattomassa lihassaan, näin Ihmisen Poikana antamallaan viattomalla verellään valmistaen pellastuksen ruumiinsa uhrin kautta kertakaikkiaan. Heb.10:10.

        Kaikissa muissa tapauksissa on väärin että syytön kärsii teoista joita ei ole tehnyt. Tai jos näin et ajattele olet moraaliton.

        Miksi sama periaate ei päde Jeesuksen kohdalla?


    • Täysin loogista.

      Jumala uhrasi itsensä, itselleen jotta voisi pelastaa meidät häneltä itseltään.

      • Ei Jumala pelastanut ihmistä itseltään.
        Jumala pelasti ihmisen Saa.tan.alta ja
        Saa.tan.an vallasta. Näin Raamattu
        kertoo ja kristillinen usko perustuu
        Raamattuun.


      • Täysin loogista.
        jaikali kirjoitti:

        Ei Jumala pelastanut ihmistä itseltään.
        Jumala pelasti ihmisen Saa.tan.alta ja
        Saa.tan.an vallasta. Näin Raamattu
        kertoo ja kristillinen usko perustuu
        Raamattuun.

        - Kuka antoi käskyt jota pitää noudattaa?
        - Kuka loi helvetin?
        - Kuka päättää kuka sinne menee?


      • jaikalii
        Täysin loogista. kirjoitti:

        - Kuka antoi käskyt jota pitää noudattaa?
        - Kuka loi helvetin?
        - Kuka päättää kuka sinne menee?

        Kuka päättää sinun pelastuksestasi kun Jumala on jo pelastanut sinut (helvetistä)?
        Tämä pelastuksesi on Jeesuksessa Kristuksessa. Ulkopuolella Jeesuksen Kristuksen on kadotus, se on olemista poissa Jumalasta. Kuka siis päättää siitä tuletko sinä sisälle Jeesukseen ja Hänessä sisälle Pelastukseen vai jäätkö ulkopuolelle? Minä tiedän aivan varmasti yhden ihmisen joka ei sitä päätä puolestasi. Minä en sitä voi päättää. Ainoa joka voi päättää pelastumisesi Kristuksessa Jeesuksessa olet SINÄ ITSE. Jumala on omalta osaltaan jo päättänyt pelastaa sinut Kristuksessa. Hän on jo pelastanut sinut Kristuksessa Jeesuksessa. Mitä sinä siis teet Jeesukselle Kristukselle? Tuletko sisälle, vai jäätkö ulkopuolelle Pelastuksen ja Pelastajan? Siitä on kysymys.


      • Täysin loogista
        jaikalii kirjoitti:

        Kuka päättää sinun pelastuksestasi kun Jumala on jo pelastanut sinut (helvetistä)?
        Tämä pelastuksesi on Jeesuksessa Kristuksessa. Ulkopuolella Jeesuksen Kristuksen on kadotus, se on olemista poissa Jumalasta. Kuka siis päättää siitä tuletko sinä sisälle Jeesukseen ja Hänessä sisälle Pelastukseen vai jäätkö ulkopuolelle? Minä tiedän aivan varmasti yhden ihmisen joka ei sitä päätä puolestasi. Minä en sitä voi päättää. Ainoa joka voi päättää pelastumisesi Kristuksessa Jeesuksessa olet SINÄ ITSE. Jumala on omalta osaltaan jo päättänyt pelastaa sinut Kristuksessa. Hän on jo pelastanut sinut Kristuksessa Jeesuksessa. Mitä sinä siis teet Jeesukselle Kristukselle? Tuletko sisälle, vai jäätkö ulkopuolelle Pelastuksen ja Pelastajan? Siitä on kysymys.

        Kai ymmärrät että kaikki tämä on taikauskoista satua?
        Riippuen siitä minkä uskontokunnan edustajalta kysyy, saa eri vastauksen.
        Aivan käsittämätöntä että joku ottaa tällaiset muinaiset myytit tosissaan.


      • jaikalii
        Täysin loogista kirjoitti:

        Kai ymmärrät että kaikki tämä on taikauskoista satua?
        Riippuen siitä minkä uskontokunnan edustajalta kysyy, saa eri vastauksen.
        Aivan käsittämätöntä että joku ottaa tällaiset muinaiset myytit tosissaan.

        Sinä siis valitset seisomisen Pelastuksen Oven ulkopuolella.
        Sisäpuolella on Pelastaja ja Hänessä pelastuksesi. Ja sinä
        olet valintasi tehnyt, toistaiseksi.

        Sisäpuolella Pelastuksen sinä myös koet pelastuksen ja
        Pelastajan. Kristinusko ei ole teoreettinen uskonto uskontojen
        joukossa. Kristinusko ei ole uskonto ollenkaan. Kristinusko
        on elävä rakkaussuhde Luojaan, Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
        Sisäpuolella sinulla on suhde Jumalan kanssa. Suhde on koettavissa.


      • Täysin loogista.
        jaikalii kirjoitti:

        Sinä siis valitset seisomisen Pelastuksen Oven ulkopuolella.
        Sisäpuolella on Pelastaja ja Hänessä pelastuksesi. Ja sinä
        olet valintasi tehnyt, toistaiseksi.

        Sisäpuolella Pelastuksen sinä myös koet pelastuksen ja
        Pelastajan. Kristinusko ei ole teoreettinen uskonto uskontojen
        joukossa. Kristinusko ei ole uskonto ollenkaan. Kristinusko
        on elävä rakkaussuhde Luojaan, Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
        Sisäpuolella sinulla on suhde Jumalan kanssa. Suhde on koettavissa.

        Kristinusko on nimenomaan uskonto. Se ei eroa millään travalla muista uskonnoista.
        Jokaisen uskonnon edustaja väittää että juuri oma usko(nto) on erityinen.
        Todisteiden valossa ne ovat täsmälleen samalla viivalla.
        Minä en seiso sen enempää oven ulko- kuin sisäpuolella.
        Kyseinen ovi kun on mielikuvituksessasi.

        Jos haluat tietää mitä vikaa islamissa on, kysy hindulta.
        Jos haluat tietää mitä vikaa kristinuskossa, kysy muslimilta.
        Jos haluat tietää mitä vikaa mormonismissa on, kysy katoliselta
        Jos haluat tietää mitä vikaa helluntailaisuudessa on, kysy lestadiolaiselta.

        Kaikki pelkkää taikauskoa ja satua.


      • jaikalii kirjoitti:

        Sinä siis valitset seisomisen Pelastuksen Oven ulkopuolella.
        Sisäpuolella on Pelastaja ja Hänessä pelastuksesi. Ja sinä
        olet valintasi tehnyt, toistaiseksi.

        Sisäpuolella Pelastuksen sinä myös koet pelastuksen ja
        Pelastajan. Kristinusko ei ole teoreettinen uskonto uskontojen
        joukossa. Kristinusko ei ole uskonto ollenkaan. Kristinusko
        on elävä rakkaussuhde Luojaan, Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
        Sisäpuolella sinulla on suhde Jumalan kanssa. Suhde on koettavissa.

        Kristinusko on uskonto johon kuuluu 33% maailman väestöstä. Ei edes puolet.

        Miksi jaikal valehtelet?


      • #¤%&/
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kristinusko on uskonto johon kuuluu 33% maailman väestöstä. Ei edes puolet.

        Miksi jaikal valehtelet?

        Näistä 33%:sta suurin osa on ns. kulttuurikristittyjä jotka eivät oikeasti usko jumalan olemassaoloon, vaan pitävät perinteistä.


    • hellari...

      Kun ihminen lankesi syntiin, tarvittiin jo silloin veriuhri kun

      Ja Herra Jumala teki Aadamille* ja hänen vaimolleen nahasta vaatteet ja puki heidät niihin. 1 Moos. 3.luku

      Kun Kain surmasi veljensä Kain niin hän tunsi syyllisyyttä ja Jumala vastasi Kuule, veljesi veri huutaa minulle maasta. 1 Moos 4: 11. Ja nyt ole ...

      Heti syntiinlankeemuksen jälkeen eläin kuoli ja veri vuosi kun nahasta tehtiin Aatamille ja Eevalle hakasta vaatteet.

      Raamatun mukaan ihmisen sielu asuu veressä. Veri ei ole sielu, mutta tavallaan sielun koti. Juuri siksi Raamattu kieltää veren syömisen, koska eläimenkin sielun koti on veri. En ole teologi, mutta jotenkin näin ymmärrän kysymyksen veren tärkeydestä sovituksessa.

    • Eenokki 12

      Eläinuhrit eivät poista syntejä Jumalan täytyi lähettää oma Poikansa, se luvattu, uhrilampaaksi. Ristillä Jeesus täytti lain, sovitti syntimme, voitti maailman. kukisti perkkeleen,ja saamme syntimme anteeksi joka päivä.
      Usko pelastaa h-laisten usko on hevonkakkaa.

      • Saamaton jumala

        Eikö kaikkivoipa voi poistaa synnit ihan tuosta vaan?


      • Eenokille ennen unia

        Tarkoitit kait Eenokki, että eläinuhrit ilman Kristusta juutalaisessa seremonilaissa ei voinut poistaa syntejä. Mutta, kun tämä varsinainen uhri tuli, niin esikuville astui vanhanliiton aikaan sijaisuhri, joka ennen ristiä kuvasi sovittajaa.

        Kuului näinollen tähän pelastussuunnitelmaan, joka oli jo ennen ihmisen luomista Jumalan suunnitelmissa.

        Eli Jumalan laki osoitti synnin ja synnistä OLI tehtävä parannus. ts. täyskäännös elämässä, koska oli synnin tähden kuoleman oma.
        Näinollen sijaisuhri merkitsi sitä, että sinun tähtesi ja VL- aikainen parannuksen tekijä katsoi tähän uhriin.

        Uhriin, jonka seremoniauhraus oli välittäjän asemassa, joka kertoi tulevasta.
        Uhriin, joka nyt toteutuneena vajaa 2000 vuotta sitten kertoo välittäjästä, koska synti tappaa helvetin tulessa. On tehtävä parannus, siis tänäänkin täysikäännös, että huulten hedelmäkin muuttuisi Pyhän Hengen kautta ja voimasta osoittamaan sijaisen merkitystä.
        Että HÄn ottaa pois synnit ja sen jälkeen mennään Hengen voimasta puhtaana eteenpäin.
        Ettemme enää syntiä tekisi vanhassa aatamissa ja naulaisi yhä uudelleen Jeesusta ristille. Siis vanha-aatamimme kuolemasta on kyse.

        Nyt- hetkessä. Ettemme ruoki sen henkeä, vaan Hengessä kuolee liha.
        Lihallisuus. Siksi Pyhä, joka ottaa paikan sydämessä saa aikaa Pyhityksen, joka kuuluu ja näkyy sanoina ja tekoina, koska se on Jumalan teko meissä.

        Pilkka toista kohtaan, on se synti, jossa ei nähdä sitä, että on saanut sijaisen kautta anteeksiantamuksen. Vaan pyrkii ominehdoin ja hedelmin julistamaan muotouskoa.

        *Ristin sovitus merkitsee taistelua p.erkelettä vastaan. Ilman pyhitystä, eli erottautumista Jumalan jaloksi astiaksi kukaan ei Sanan mukaan ole näkevä Herraa.


      • Herran päivä tuomio
        Saamaton jumala kirjoitti:

        Eikö kaikkivoipa voi poistaa synnit ihan tuosta vaan?

        Kaikkivoipa Jumalan aika on poistaa synti.
        Joka ei ole kiinnostunut Uudesta maasta, poistetaan kadotukseen.

        Siksi sekin on olemassa.

        Mutta, vielä ei ole se aika. Tuolla mielellä olisit ollut kuollut, jos siitä "saanti" ajasta puhutaan. Eli Jumala Saa poisettua synnin. ja siihen tulee se piste.

        So. HerranPäivä silloin ja se on tuomion päivä. Herranpäivän merkitys on tuomion julistus. Tuomio tarkoitaa oikeudellista julistusta siihen, mitä ja mihin kukin pyrkii.


      • Saamaton jumala kirjoitti:

        Eikö kaikkivoipa voi poistaa synnit ihan tuosta vaan?

        Synti piti rangaista. Sitä ei voitu "lakaista maton alle".
        Jumala ei voinut vain todeta: "Annan anteeksi, unohdetaan koko juttu". Synti olisi jäänyt olemaan. Se olisi sellaisella anteeksiantamisella lakaistu maton alle piiloon. Mutta se olisi jäänyt olemaan siellä maton alla.

        SYNTI PITI POISTAA.

        Siihen tarvittiin Jumalan Pojan ruumiin uhri ja veri. Jeesus sai aikaan ikuisen lunastuksen synnistä ja per.kel.een vallasta. Tämä tapahtui ristillä.


      • satua vain
        jaikali kirjoitti:

        Synti piti rangaista. Sitä ei voitu "lakaista maton alle".
        Jumala ei voinut vain todeta: "Annan anteeksi, unohdetaan koko juttu". Synti olisi jäänyt olemaan. Se olisi sellaisella anteeksiantamisella lakaistu maton alle piiloon. Mutta se olisi jäänyt olemaan siellä maton alla.

        SYNTI PITI POISTAA.

        Siihen tarvittiin Jumalan Pojan ruumiin uhri ja veri. Jeesus sai aikaan ikuisen lunastuksen synnistä ja per.kel.een vallasta. Tämä tapahtui ristillä.

        Todella lapsellinen ja typerä dogma.


    • Te toteatte sen että tarvittiin veriuhri, eläin, mutta miksi? Mitä pahaa viaton eläin oli tehnyt? Osaatteko ajatella eläimen kannalta asiaa?

      • mietitääs.

        Juuri tuossa on se pimeys, mitä ateisti ei tajua.

        Kysyisin asiaa toisinpäin. Mitä pahaa sinun ja teidän lähimmäiset ovat tehneet, että maailma on tällainen. Osaatteko ajatella lähimmäisen kannalta asiaa?


      • mietitääs, vihjaus.
        mietitääs. kirjoitti:

        Juuri tuossa on se pimeys, mitä ateisti ei tajua.

        Kysyisin asiaa toisinpäin. Mitä pahaa sinun ja teidän lähimmäiset ovat tehneet, että maailma on tällainen. Osaatteko ajatella lähimmäisen kannalta asiaa?

        ts. se lähimmäinenhän on viaton, ja surmaatte, raiskaatte, varastatte jne.
        hänen osaansa.


      • mietitääs, vihjaus. kirjoitti:

        ts. se lähimmäinenhän on viaton, ja surmaatte, raiskaatte, varastatte jne.
        hänen osaansa.

        Minä en mitään raiskaa...:))))

        Enkä surmaa enkä varasta.


      • hellari...

        Juuri viaton uhri tarvittiin ja eläin oli tästä symboli. Jeesus Kristus oli synnitön ja viaton.
        Jos olisit ollut joskus uudestisyntynyt, niin ymmärtäisit sovituksesta jotain.
        Vaikutat etsijältä, mutta hyvä niin ... etsivä löytää.


      • hellari... kirjoitti:

        Juuri viaton uhri tarvittiin ja eläin oli tästä symboli. Jeesus Kristus oli synnitön ja viaton.
        Jos olisit ollut joskus uudestisyntynyt, niin ymmärtäisit sovituksesta jotain.
        Vaikutat etsijältä, mutta hyvä niin ... etsivä löytää.

        Etsin. Olen tällä palstalla löytääkseni Jumalan. Tähän asti olen löytänyt helluntaiuskon oppeja ja uskontoa joka on levinnyt ihmiseltä ihmiselle.


      • miksi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Etsin. Olen tällä palstalla löytääkseni Jumalan. Tähän asti olen löytänyt helluntaiuskon oppeja ja uskontoa joka on levinnyt ihmiseltä ihmiselle.

        Miksi,miksi,miksi sitä kysyy epäusko ja kun vastataan se kysyy mutta miksi. Aina löytyy uusi mielipide ja näkemys miksi näin eikä näin, näin toimii synninluonto mikään ei riitä.


      • Eenokki 12

        Juutalaisilla oli eläinuhrit siihen asti kun Jumalan lupaus lähettää "uhrinsa" joka pois ottaa maailman synnit ja antaa ihmisen elämään toivon ja rakkauden.

        Nyt me uhraamme vanhan aatamin ristin alttarilla eli kannamme ristiämme vaikka kuka meitä pilkkaisi.

        En kiusaa mutta jos nostat lehmän hännät puhut suoraan siihen hole number one niin voit kuulla ääniä.
        Lehmä tykkää siitä?


      • Eenokki 12
        auroraboreallis kirjoitti:

        Etsin. Olen tällä palstalla löytääkseni Jumalan. Tähän asti olen löytänyt helluntaiuskon oppeja ja uskontoa joka on levinnyt ihmiseltä ihmiselle.

        Jumala löytyy Hänen pojastaan Jeesuksesta Kristuksesta.


      • Jumala vain tietää
        auroraboreallis kirjoitti:

        Etsin. Olen tällä palstalla löytääkseni Jumalan. Tähän asti olen löytänyt helluntaiuskon oppeja ja uskontoa joka on levinnyt ihmiseltä ihmiselle.

        Olen tällä palstalla löytääkseni Jumalan)= Ole niin kauan kuin halut Jumalaa et tältä palstalta löydä.

        Miksi tarvittiin veriuhri anteeksiantoo= Jumala sen vain tietää miksi. ei tämän palstan ainutkaan sitä tiedä ei kukaan ihminen voi sitä tietää.


      • Niin, näinkö oli?
        auroraboreallis kirjoitti:

        Minä en mitään raiskaa...:))))

        Enkä surmaa enkä varasta.

        Eli olet kaikessa puhdas ja viaton, kuin karitsa.

        Kaikki ihailee jumalaista olemustasi, jossa pyhä rakkaus kumpuaa ympärillesi.

        Nälkäiset tulevat ruokituksi, alastomat vaatetetuksi, käyt katsomassa vankeudessa olevat jne.

        Tätähän sinä tarkoitit.?


      • katsellaan aamuhetki
        Eenokki 12 kirjoitti:

        Juutalaisilla oli eläinuhrit siihen asti kun Jumalan lupaus lähettää "uhrinsa" joka pois ottaa maailman synnit ja antaa ihmisen elämään toivon ja rakkauden.

        Nyt me uhraamme vanhan aatamin ristin alttarilla eli kannamme ristiämme vaikka kuka meitä pilkkaisi.

        En kiusaa mutta jos nostat lehmän hännät puhut suoraan siihen hole number one niin voit kuulla ääniä.
        Lehmä tykkää siitä?

        Eläinuhrit - juutalaiset - mitä se Eenokille kertoo??

        Lyötkö "vanhan-aatamisi rintaan veitsen," vai kuinka sinä sen uhrisi itsestäsi valmistat?


        Katson aamulla, menen nyt nukkumaan.


      • 4+5
        Eenokki 12 kirjoitti:

        Juutalaisilla oli eläinuhrit siihen asti kun Jumalan lupaus lähettää "uhrinsa" joka pois ottaa maailman synnit ja antaa ihmisen elämään toivon ja rakkauden.

        Nyt me uhraamme vanhan aatamin ristin alttarilla eli kannamme ristiämme vaikka kuka meitä pilkkaisi.

        En kiusaa mutta jos nostat lehmän hännät puhut suoraan siihen hole number one niin voit kuulla ääniä.
        Lehmä tykkää siitä?

        Tällainenko sinä todellisuudessa olet. Ei ihme, että vaimo on lähtenyt.

        Eläimiinsekaantujako sinä oletkin. !!!

        Vielä kehtaat sen julkisesti myöntääkin.

        Häpeäisit edes!


      • H. Alukas
        auroraboreallis kirjoitti:

        Etsin. Olen tällä palstalla löytääkseni Jumalan. Tähän asti olen löytänyt helluntaiuskon oppeja ja uskontoa joka on levinnyt ihmiseltä ihmiselle.

        " Etsin. Olen tällä palstalla löytääkseni Jumalan. Tähän asti olen löytänyt helluntaiuskon oppeja ja uskontoa joka on levinnyt ihmiseltä ihmiselle "

        hhhhhhhhhhhhhhhheeeeeeeeeellllllllllssssrrrrrrrrrrrkkkkkkkkkk

        - tavallasi, jota tuot esille palstoilla, et tule Jumalaa löytämään.

        Jos et usko Evankeliumin Ilosanomaa syntiemme sovituksesta, et voi löytää Jumalaa ja Pelastausta / Pelastajaa.

        Ainoa tie, jolla Jumalan löydät on polvitie, tai siis rukouksen tie.

        Jumalan ilmaisee itsensä, olemassaolonsa, jos ihminen nöyrtyy kokosydämisesti etsimään Jumalaa.

        Tee näin, jos olet tosissasi etsintäsi suhteen.

        Mene polvilleen ja rukoile esim näin:

        " Jeesus Kristus, anna syntini anteeksi ja ota minut omaksi lapseksesi. Ilmoita itsesi minulle. Aamen"

        Jos tuon teet koko ssydämestäsi, niin varmaaa on, että usko Jumalaan tulee sinuun.

        Olla tosissaan:
        Haluta asiaa enemmän, kuin mitään muuta, ei voisi elääkään, ellei saa haluamaansa.

        Ilman Jeesuksen Kristuksen tuntemista et voi tuntea Jumalaa.

        Mahdatko uskaltaa panostaa kaikkeasi????


      • miksi kirjoitti:

        Miksi,miksi,miksi sitä kysyy epäusko ja kun vastataan se kysyy mutta miksi. Aina löytyy uusi mielipide ja näkemys miksi näin eikä näin, näin toimii synninluonto mikään ei riitä.

        Olet aivan oikeassa että olen epäuskoinen. Aikalaistodisteita ei Jeesuksesta ole, se on pelkkä myytti.

        Näin ollen en kysy alkuunkaan aina miksi kristillisten ns totuuksien edessä. Minun usko ei riitä edes siihen.

        Nyt kysyn miksi. Anteeksianto on kaunis tapahtuma jos siihen ei liity kidutus ja murha kuten tässä tapauksessa liittyy.

        Jos ihminen kiduttaa ja murhaa se on väärin. Miksi se olisi nyt oikein kun sitä haluaa Jumala?

        Raamatussa Jeesus rukoilee että menköön tämä malja minulta ohi, ei kuitenkaan niin kuin minä tahdon vaan niinkuin sinä, Jumala.

        Jeesus ei tahtonut että häntä kidutetaan ja että hänet murhataan myytin mukaan.

        Hänen isänsä raivo ei laantunut ennen kuin kaikki se tapahtui.

        Eikä se laantunut vieläkään.

        "Sitä jumala rakastaa jota hän kurittaa"..

        Eikö hellyydellä ja ymmärtämyksellä saisi paremmin sen rakkauden sanoman paremmin lävitse?


      • Niin, näinkö oli? kirjoitti:

        Eli olet kaikessa puhdas ja viaton, kuin karitsa.

        Kaikki ihailee jumalaista olemustasi, jossa pyhä rakkaus kumpuaa ympärillesi.

        Nälkäiset tulevat ruokituksi, alastomat vaatetetuksi, käyt katsomassa vankeudessa olevat jne.

        Tätähän sinä tarkoitit.?

        En ole viaton, mutta en myöskään surmaa, raiskaa tai varasta.


    • Arto T

      Kysymykseesi: ei synti voi päästä taivaaseen, kun ihminen lankesi syntiin ja tuli tuntemaan hyvän ja pahan välisen eron, niin ihminen huomasi että hänen omat tekonsa ovat pahoja, synti ja väärät teot ovat lianneet ihmisen vaatteet, ei niitä ihminen enää itse voi pestä puhtaaksi: Vanhan tastamentin aikana ennen Jeesuksen aikaa VIATON eläin uhrattiin ihmisen syntien edestä.

      Tavallaan jos tutkit omat tekosi rehellisesti ja Jumala on avannut silmäsi huomaamaan oman vajavuutesi, niin huomaat ja toteat että olet rikkonut Jumalan tahtoa vastaan ja liannut itsesi, siinä kunnossa Jumala ei voi ketään taivaaseen ottaa. Kuitenkin Jeesus oli ainut viaton ja omalla kuolemallaan hän otti päälleen koko maailman synnit, hän oli viaton karitsa, joka kuolemallaan sovitti koko maailman synnit, jotta meillä olisi mahdollisuus.

      Jokainen meistä on tehnyt syntiä ja toiminut väärin ja on sellaisenaan vailla Jumalan kirkkautta. uskovaisetkin ovat siis syyllisiä, mutta he ovat myöntäneet oman syyllisyytensä, katuneet ja Jeesuksen sovitustyön kautta ovat saaneet armahduksen itselleen, uskovaisetkin ovat siis syyllisiä, mutta armahdettuja syyllisiä. Jos ihminen ei omasta mielestään edes mitään väärää ole tehnytkään, niin eihän silloin voi pyytää mitään armahdusta, jos väittää ettei ole edes rikkonut.

    • KTS (Ei kirj.)

      Muinaiskansat ajatteli niin että tässä on ympärillä sellaisia vihamielisiä henkiolentoja joita pitää lepytellä veriuhreilla.

      Täst se lähti.

      • tässä se on

        KTS ...... Aivan pihalla, kertoo, ettei tunne sijaisuhriaan, vaan pyrkii perille ominvoimin.

        Siinä matkassa saa aikaan sitä verenvuodatusta, mitä tämä maailma kylvää ympärilleen.. Eli, viha jatkuu ja teot tekee omat uhrinsa.


    • j.t.p.

      Jos minä "luopuisin" uskostani ja "ryhtyisin" jumalankieltäjäksi, sekä hylkäisin Jeesuksen antaman veriuhrin, säilyisi minulla tietenkin tieto siitä, miksi Herra Golgatan veriuhrinsa antoi, huolimatta siitä, etten enää siihen uskoisi.

      Muistaisinhan toki, mitä Raamattu tästä asiasta sanoo, samoin kuin seurakunnan opetuksen Jeesuksen veriuhrista, ja sen merkityksestä.

      Jokainen kerran uskoontullut muistaisi nämä asiat, vaikka olisi uskostaan luopunutkin
      .
      Tämä on tietysti aivan päivänselvää.

      Jollei ihminen muistaisi, uskostaan luopuneena, miksi Jeesus antoi itsensä Golgatan ristillä ja vuodatti sovitusverensä, niin silloin hän ei olisi koskaan käsittänytkään asiaa, eikä todennäköisesti olisi sitä koskaan kohdalleen hyväksynytkään.

      Jos näin olisi käynyt, ei sellainen ihminen todella olisi koskaan uudestisyntynytkään.

      • Näin se on

        Aivan, sananjulistus on ollut siinä yhteisössä ihmisestä käsin.
        Ehkä puhutaan vain hengestä, ylistetään ja ylistetään. Mutta Pyhä Henki ei ole päässyt kirkastamaan Kristusta, tätä sijaisuhria, joka lunasti omista töistä ja maailmasta siihen osaan, joka on armolahja. Armolahja, so. iankaikkinen elämä.

        Esim. ihmiset voivat luottaa "lapsikasteeseen", ymmärtämättä synnistä ja parannuksesta hölkäsienpölyä.
        Joillekin on jossain tullut mukaan viihtyisyys, ilman Kristusta. On hienoa musiikkia.
        Tai kaverit siinä. Mutta, eihän pelastusta oteta, se saadaan Sanan kautta, sillä usko tulee sanasta ja sen kuulemisen, tai lukemisen (kuurot) kautta.
        Opitaan tuntemaan sana Jumalan Valtakunnasta, sen Pyhyydestä, ja pääsystä sinne.
        Sijaisuhrista jne.

        Mutta, parempi olla sanan kuullossa, kuin ulkopuolella, sillä voihan olla, että joku on istuttava "kuulolla" vaikka ehtooseensa asti, että aivankuin ryövärinä ristillä kuulee hautausmaansa portilla se ....... Tämä Pyhyys vierellä ei kuollut omien syntiensä tähden, vaan minun. Minä löin naulat hänen käsiinsä ja jalkoihinsa, painoin orjantappurakruunun hänen päähänsä. ... Hän alistui, että näkisin kätteni työn ja tekisin parannuksen, sekä pyytäisin anteeksiantoa.

        Anteeksianto oli siinä ristillä olemisesta, että näkisin. Näkisin, että miksi maailmani on tällainen, koska olen maailmasta.
        Maailma, joka kieltää mestarinsa ja julistautuu itse jumalaksi, lyöden tässä Jumalan luodussa maailmassa lähimmäistä. Ryöstäen, raiskaten, varastaen jne. jne.
        Maailman hedelmä, kun julistaa olevansa ihmisenä itse jumala ja julistamme olevamme jumalia, .... ilman Jumalaa, siinä hyvän ja pahantiedon puulla.

        Siinä meidän pitäisi nähdä itsemme ja siksi tämä risti. Näemme siinä tekomme.
        Tekomme, että olemme hyljänneet Jumalan Valtakunnan, jonka lain päämäärä on rakkaus. -- Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi ja lähimmäistäsi, niinkuin itseäsi.

        Eli sitä, mikä alkujaan oli hyvä. Vanhurskas ja Pyhä.

        Uhrikarista, vertauskuva, tartuntapinta ajatusmaailmaamme. Se oli se sanoman ydin ja sana, joka käy kohti sydäntä. Olen rikkonut pyhyyden.

        Siksi lukiessasi sen, että Edenissä Jumala puki Aadamin ja Eevan nahkapukuun, oli tämä puheenvuoro, joka tässä ajassa aina puhuu lunastuksesta, sijaisesta.

        Tekomme synnissä on tämän maailman ja sen ruhtinaan samanmielisyyttä.
        Kieltää Pyhä, kieltää hyvä, kieltää rakkaus, kaikki se, mikä ja mitä on vanhurskaus, sekä rauha,
        Toinen valtakunta on se Herran Valtakunta ja sisällepääsy on juuri tämä, että ymmärrämme ja luovumme entisestä, Tulemme elämänpuulle, elääksemme.

        kertoo tässä tämän suun tunnustuksen, - Varpulan Matti. ent. Vapaa-ajattelija, kieltäjä.
        Armahdettuna ja armahdettu.


        Nyt eronnut maailmasta, sekä kuolemasta, sen töistä, sekä samanmielisyydestä syntiin, sekä sen harjoittamisesta maailmanmielisten kanssa.

        Päämääränä olla seuraamassa tätä ”Karitsaani” , sijaistani, Ylipappia, Kuningasta, joka on tuleva.
        Jossa on lunastukseni, lupaus iankaikkisesta elämästä, kun Hänen Hengessä seuraan häntä.
        Pyhä Henki valmistaa tietä edessäni ja entisen kieltäjän elämän suunnitelma on Jumalan tahdosta olla kirkastamassa Pyhässä Hengessä Jumalan pelastussuunnitelmaa tässä ajassa, tulevaa Valantakuntaa varten.


    • Eenokki 12

      Lahkoriivatut luottavat uskoonsa ymmärtämättä mitä se on.
      Kun heiltä kysyy jotain eivät vastaa ja jos vastaavat on se asian sivuuttamista pilkkahengessä.
      Upotettu lahkoriivattu ei eroa katolisesta eikä kääntymättömistä kirkon ihmisistä mitenkään.
      Jokaisella on vain omat käsitykset uskosta.
      Upotetuista suurin osa ei tiedä kuinka tyhmiä ovat ja kuitenkin ylpeilevät luullen olevansa jotain suurta.

      • E .Erivaari

        RE: Eenokki 12
        17.11.2014 09:26

        - kun hauku toisia uskovia "lahkoriivatuiksi ", olet itse sellainen.

        Jos sanot; olen Jeesuksen oma, nuo toiset ei, sinussa on lahkohenki.

        Jos sanot, luterilaiset ovat oikeassa ja minä, mitenkähän nuo toiset lahkolaiset ovat, omaat lahkohengen.

        Jos sanot; olen Jeesuksen kautta Isä Jumalaan uskova, nuo toiset ei, vaikka sanovat olevansaa, olet lahkohengen riivaama.

        Sokeudeltasi (hengelliseltä) et näe omaa napaasi edemmäs. Olet siis lahkolainen sanan varsinaisessa merkitylksessä ja lahkolaisuus ei peri Jumalan valtakuntaa, MUISTA SE.

        Kun osoitat toista sormellasi, muista, että kome muuta sormeasi soitaa omaan napaasi.

        Tee parannus synnneistäsi.


    • hampaat tallessa

      Miksi jälleen käytte toistenne kimppuun, eikö onnistu teiltä rauhanomainen keskustelu?
      Ilman veriuhria olisi silmä silmästä ja hammas hampaasta aika nytkin. Joten kellään inttäjistä ei olisi hampaita, eikä silmiä enää tallella.

    • JonesHenry

      "Sillä niin on Jumala maailmaa RAKASTANUT, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. "

      Evankeliumi Johanneksen mukaan luku 3 jae 16


      Huomaa tuo lihavoitu RAKKAUS kohta aivan erityisesti;=))

    • tämä tästä

      Ihmisen elämä ei ole muuttunut, oliko siinä jumala tai ei.
      Uskonnot ovat vääristäneet ajattelun oikeasta ei tarvitse kuin lukee tiedoitusvälineistä mitä maailmalla tapahtuu.
      Ihminen voi olla hyvä omasta tahdostaan, >siis voi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7210
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2194
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1439
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1153
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      865
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe