Hei-
Profeetat ovat aina Jumalan herättämiä. (Ilm 10:7, Aam 2:11, 1 Sam 3:20, Joh 1:6) Profeetat toimivat Jumalan valtuuksilla. (Hebr 1:1, Jaak 5:10, Luuk 1:70, 2 Piet 3:2) Jumala itse vahvistaa profeetan sanat ja profetian lahja toimii aina Pyhän Hengen kautta. (Jes 44:26, Jer 28:9)
Jumala on ilmoittanut ajan saatossa profeetoille mitä tulossa ja miten asia koskee Jumalan kanssa. "Ei Herra Jumala tee mitään iloittamatta suunitelmiaan palvelijoilleen, profeetoilleen." (Aam 3:7)
"Pelastushistoriassa " on ollut aikoja jolloin Jumalan kansa on tarvinnut lisää tietoa. Alkuseurakunnan ajat on yksi sellainen aika. "Hänellä oli neljä naimatonta tytärtä joilla oli profetoimisen lahja." (Apt 21:9)
>>> Uskonpuhdistuksen aika oli toinen otollinen aika hyvinkin pimeän latinankielisen 1300 vuoden keskiajan jälkeen.
"Yksikään profeetallinen sana ei ole tullut julki ihmisen tahdosta, vaan ihmiset ovat puhuneet Pyhän Hengen johtamina sen minkä ovat Jumalalta saaneet." (2 Piet 1:21)
Jumala asetti profeettoja seurakuntaan. Profetian lahja on suurin armolahja. (Room 12:6) Profeetat toimivat rakennukseksi, kehotukseksi ja lohdutukseksi. (1 Kor 14:3-5)
Profeetallinen sana on hyvin arvokas. (2 Piet 1:19-21) Profeetallista sanaa ei saa väheksyä eikä halveksua. Profetian Hengen armolahjaa tulee tavoitella. (1 Kor 14:1) Profetian lahja ja kaikki muutkin armolahjat lakkaavat vasta uudessa maassa kun niitä ei enää tarvita. (1 Kor 13:8)
Kaikki mitä väitetään profetian lahjaksi on arvosteltava jokainen itse henkilökohtaisesti 2 Tess 5:19-23 mukaan: "Älkää sammuttako Henkeä, älkää väheksykö profetoimisen lahjaa. Koetelkaa kaikkea ja pitäkää se mikä on hyvää. Pysykää erossa kaikesta pahasta. Itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonaan ja varjelkoon koko olemuksenne, teidän henkenne, sielunne ja ruumiinne, niin että olette nuhteettomat Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa."
Ainoa luotettava mittapuu joka antaa varman vastauksen on Jumalan moraalilaki. Kaiken hengellisen ja profeetallisen sanan on oltava sovussa Jumalan pyhän syntiä opettavan lain kanssa. (Ilm 14:12, 12:17, Luuk 16:16-17, Matt 5:17-18, Jaak 2:8-13)
(1 Joh 4:1, 1 Kor 14:29) (2 Moos 20, 5 Moos 5)
Kirjeessä Galatalaisille 5 luvussa on kuuluisa vertaus mitä oikea Pyhä Henki saa aikaan. "Hengen hedelmiä." Jumalan Henki ja Jumalan sanoma saa aina pelkkää hyvää aikaan. (1 Joh 2:1-6, 4:8)
Sekä hyvät että pahat hedelmät näkyvät. (Matt 7:15-27)
Jumalan Henki -Jumala itse on antanut kaiken tarvittavan tiedon. Jumala antaa sanomansa aina suuremmalle joukolle (kreik."ekklesia")
Profeetalliseksi sanaksi ei voida nimittää sellaista mikä ei ole suuremman joukon hyväksi. Ihminen voi saada itseään varten jotakin omaa uskoa vahvistavaa. Sitä ei voida kuitenkaan nimittää profetian lahjaksi vaan esim. "uskon Hengen lahjaksi." (1 Kor 14:5)
>>> 1 Kor 12 - 14 luvut
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija
Profetian lahjasta;
11
77
Vastaukset
- sana mies
Väärien profeettojen tunnistaminen
20. Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.'
21. Ja jos sinä ajattelet sydämessäsi: 'Mistä me tiedämme, mikä sana ei ole Herran puhetta?' niin huomaa:
22. kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä."
5. Moos. 18:20 - 22 KR 1933Hei-
Lahjojen olemassa olosta kaikkena aikana mahdollisena;
Profeetta Joel ennusti armolahjojen elpyvän ajan lopulla. (Joel 3:1-5, Apt 2:17-21) Tämä alkoi toteutua jo apostolien aikoina. (Apt 2:17-21,38-41, 1 Kor 12:1-12) Armolahjojen olemassaolo on loogista, koska seurakunnalla on tehtävänään ihmiskunnan- ja Raamatun historian ehkä tärkein työ. > (Ef 4:1-16, Apt 1:8)
“Teillä on armolahjojen koko rikkaus odottaessanne Jeesuksen Kristuksen ilmestymistä. (1 Kor 1:7)
On väitetty että armolahjat olisivat lakanneet lopunaikana? “Rakkaus ei koskaan katoa, mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi.” (1 Kor 13:8) Jumalan rakkaus ilmenee iankaikkisen elämän lahjana uudessa maassa jossa rakkaus vallitsee. (Ilm 7:17, 21:4, Joh 3:16, Room 8:32) Uudessa paratiisimaassa armolahjoja ei enää tarvita. Armolahjat on annettu seurakunnan rakennukseksi. Seurakunta toimii evankeliumin työssä välittäen pelastussanomaa tässä ajassa ja tarvitsee siihen Jumalan vahvistamia kykyjä. Uudessa maassa pelastustyö on jo loppuun viety, armonaika ja armolahjatkin. Pelastetut ovat jo pelastettuja ja vanhurskaat ovat saaneet palkkansa. (Matt 16:27, Ilm 22:12) Paavali kertoi juuri “tietämisen ja profetoimisenkin olevan vajavaista, ja kun täydellinen tulee vajavainen katoaa;” (1 Kor 13:9-10) Asiayhteydessä Raamattu selvästi opettaa että Jeesuksen tullessa armolahjat jotka ovat epätäydellisiä katoavat, mutta rakkaus pysyy iäti.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaKopittelija007 kirjoitti:
Juuri näin... Oikean Jumalan profeetan sana on 100% TOTTA ! EI 99% !
Juuri .. nyt on tietysti kyse silloin kuin profeetta puhuu Herran nimessä .. ei tuo tarkoita jekaista sanaa profeetan elämässä .. Tämä on erittäin tärkeää muistaa ..
alexHei-
Kun totuutta hylättiin armolahjatkin vähenivät. Pyhä Henki vetäytyy pois jos henkeä pidetään halpana. (>Apt 7:51,Ef 4:30-32) Armolahjat elpyivät uskonpuhdistuksen hengellisen innon myötä. Pahat henget eksyttävät suurilla ihmeillä lopun aikanakin. (Ilm 13:13-15, 19:20, 1 Joh 4:1, 2-3, 2 Joh 7-10, Matt 7:15-23, 24:4-5,11,24)
Profeetta Joel ennusti armolahjojen elpyvän ajan lopulla. (Joel 3:1-5, Apt 2:17-21) Tämä alkoi toteutua jo apostolien aikoina. (Apt 2:17-21,38-41, 1 Kor 12:1-12) Armolahjojen olemassaolo on loogista, koska seurakunnalla on tehtävänään ihmiskunnan- ja Raamatun historian ehkä tärkein työ. > (Ef 4:1-16, Apt 1:8)
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- Totunen
Toisin sanoen maailmassa ei ole yhtään profeettaa .. koska lähes jokainen ihminen puhuu tai kirjoittaa sellaista mikä ei oikein pidä paikkaansa uskonsa mukaan ..
Ajatelkaapa kaikkia niitä "profeettoja" jotka ovat puhumassa ikuisesta helvetistä ihmisille - jokainen sellainen puhuu Herran nimessä .. vaikkakin omiaan, koska mitään ikuista helvettiä ei le olemassakaan.
Siksi olisi hyvä muistaa että "sillä mitalla millä te tuomitsette sillä teidät tuomitaan". Ne ióvat Jeesuksen sanoja ja puhuttu Herran nimeen . - sana mies
Totunen kirjoitti:
Toisin sanoen maailmassa ei ole yhtään profeettaa .. koska lähes jokainen ihminen puhuu tai kirjoittaa sellaista mikä ei oikein pidä paikkaansa uskonsa mukaan ..
Ajatelkaapa kaikkia niitä "profeettoja" jotka ovat puhumassa ikuisesta helvetistä ihmisille - jokainen sellainen puhuu Herran nimessä .. vaikkakin omiaan, koska mitään ikuista helvettiä ei le olemassakaan.
Siksi olisi hyvä muistaa että "sillä mitalla millä te tuomitsette sillä teidät tuomitaan". Ne ióvat Jeesuksen sanoja ja puhuttu Herran nimeen .Raamattu vastaa:
8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
11. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
1. Kor. 13:8 - 11
Siis, ihmelahjat lakkasivat apostolien ajan jälkeen!!!!!!!!!!!!!! sana mies kirjoitti:
Raamattu vastaa:
8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
11. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
Siis, ihmelahjat lakkasivat apostolien ajan jälkeen!!!!!!!!!!!!!!Lainaus "Sana mies": "Siis, ihmelahjat lakkasivat apostolien ajan jälkeen!!!!!!!!!!!!!!
Eihän tämä "sana mies" sitä tarkoita, vaan ne, profetoiminen ja kielillä puhuminen, lopulta häviää kun ne menettää merkityksensä ikuisuudessa mutta Rakkaus eli Jumala ja Jumallinen Rakkaus "Agapē" säilyy ikuisesti !
http://biblehub.com/lexicon/1_corinthians/13-8.htm
Nyt tässä kohden kyllä tulkitset raamattuasi ihan väärin !Kopittelija007 kirjoitti:
Lainaus "Sana mies": "Siis, ihmelahjat lakkasivat apostolien ajan jälkeen!!!!!!!!!!!!!!
Eihän tämä "sana mies" sitä tarkoita, vaan ne, profetoiminen ja kielillä puhuminen, lopulta häviää kun ne menettää merkityksensä ikuisuudessa mutta Rakkaus eli Jumala ja Jumallinen Rakkaus "Agapē" säilyy ikuisesti !
http://biblehub.com/lexicon/1_corinthians/13-8.htm
Nyt tässä kohden kyllä tulkitset raamattuasi ihan väärin !Ja tässä jakeessa 10. "Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista." puhutaan juuri "Uudestisyntymisestä" Pyhän Hengen kautta mikä mahdollistaa sen että ihminen alkaa käsittämään Jumalallisen Rakkauden eli Agapeen luonnetta ja alkaa kasvaa "hengelliseksi aikuiseksi" !
sana mies kirjoitti:
Raamattu vastaa:
Siis, ihmelahjat lakkasivat apostolien ajan jälkeen!!!!!!!!!!!!!!Hei-
Armolahjat ei katoa- Lahjat kaikki elpyivät uskonpuhdistuksen myötä.
>>>>>>>>>>>>>> Lue 1 Kor 12-15 luvut ja mieti mistä ajasta on kyse ?
Tuo Sinun lainaama kohta tarkoittaa uuden maan aikaa Ilm 21-22.
Lahjat elpyivät appostolien ja uskonpuhdistuksen aikana.
Siunausta
Jari Laurila
keskustelija
MUUTAMA ENNUSTUS MINUNKIN KAUTTANI:
Ennustanpa meille uskoville menestymistä kaikessa ...
3. Joh. 1:2 :
Rakkaani, minä toivotan (ennustan) sinulle, että kaikessa menestyt ja pysyt terveenä, niinkuin sielusikin menestyy.
Olette rauhan tekijöitä, joten teille ennustan ...
Matt. 5:9 :
Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.
Ennustus kaikille uskovaisille:
Matt. 16:18 :
Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari (uskovainen), ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.
Uskoville (ainakin juutalaisille uskoville) ennustetaan suurta itsenäistä vallankäyttöä ...
Matt.19:
28 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.
antti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251258
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 94904
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede23847Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat286746- 93727
- 34638
- 109636
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50571Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet129550