Paljonko maksaa raudat aikuisena?

19v stadilainee

Mulle piti laittaa joskus 8-10v skidinä rautaa legoihin. Viksuna jätkänä kiltäydyin 2 vuotta ja luovuttivat. Nyt vois 19-vuotiaana laittaa ne raudat.

Mitä maksaa kunnallisella laittaa raudat? Laittavatko enää edes kunnallisella 19-vuotiaalle rautoja, kun 10 vuotta sitten kieltäydyin? En ole käynyt hammaslääkärillä varmaan 5 vuoteen, toisaalta pesen hampaita 2 kertaa päivässä ja pureskelen kumia välillä eikä ainakaan tunnu kipua tms missään hampaassa.

Vois joskus vaikka melkein soittaa pirauttaa tonne terveyskeskuksen puolelle ehkä.

5

165

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harvahammaspeikko

Aika paha täs on nyt mitään neuvoa kun et ole ensinnäkään kertonut, MIKSI ne raudat pitäis ylipäätään laittaa.

Jos kiinnostaa hinnat, niin n. vuoden oikominen maksaa yksityisellä 2500€ kiinteillä kojeilla.

• grtq3tq4

Ei tk:ssa oiota aikuisia.

• BeePee71

Mee ihmeessä oikomishoitoon ajoissa! Nyt kun nelikymppisenä korjataan purennan aiheuttamia kulumia niin kulut on mulla 14 000€. Kyllä nyt itkettää :(

• fvds

Onko sinulla siis mennyt vuosien saatossa purenta huonommaksi vai mistä moinen? Enkä ymmärrä tuota 14k e kustannusta...

• Mulla on nyt oionta menossa ja maksaa n.2400e ja se on Viron hinta. Suomessa näiden hampaiden oikominen olisi maksanut 4500e-5500e. Nyt on kuukauden ollu kojeet suussa ja kaikki menny hyvin. Eilen kävin päiväreissulla Tallinassa kontrollissa ja rautoja hiukan kiristettiin ja ne oli jo hiukan siirtyneetkin oikeeseen suuntaan. Kyllä tk:ssa oiotaan aikuisiakin, mutta ei vaan sen takia että hampaat näyttää rumilta ja vinoilta, vaan purennassa/hampaissa pitää olla terveydellinen ongelma joka aiheuttaa vaivoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      58
      1616
    2. Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä

Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai
      Ikävä
      364
      1151
    3. Kirjoita jotain

Kivaa, hellää ja piristävää
      Ikävä
      133
      924
    4. Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?

Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu
      Suomussalmi
      13
      742
    5. Voisit nainen joskus vastata minulle

Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.
      Ikävä
      63
      622
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      41
      598
    7. Päälle hautaus?

Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa
      Lieksa
      90
      548
    8. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      45
      529
    9. On tuota ikäeroa meillä kyllä aivan liian paljon

Etsi samanikäistä kuin olet, niin minäkin.
      Ikävä
      45
      498
    10. Mies Naiselle pyydän...

älä satuta minua.
      Ikävä
      45
      462
    Aihe