Paljon saa anteeksi mutta ei yhtä asiaa ..

alex.kasi

Matt. 12:32
Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, EI TÄSSÄ EIKÄ TULEVASSA MAAILMANAJASSA.

Ilm. 22
1 Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
2 Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja PUUN LEHDET OVAT KANSOJEN TERVEHTYMISEKSI.
3 Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
4 ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa...

SYNNIN KIROUS POISTETAAN:

Paavali kirjoitti kuolleiden ylösnousemuksesta:

Jos kerran julistetaan, että Kristus on herätetty kuolleista, kuinka jotkut teistä voivat sanoa, ettei kuolleiden ylösnousemusta ole? Jos ei ole kuolleiden ylösnousemusta, ei Kristustakaan ole herätetty kuolleista. Mutta ellei Kristusta ole herätetty, silloin meidän julistuksemme on turhaa puhetta, turhaa myös teidän uskonne. Silloin nähdään, että olemme antaneet Jumalasta väärän todistuksen, kun olemme väittäneet hänen herättäneen Kristuksen -- mitä hän siis ei ole tehnyt, jos kerran kuolleita ei herätetä. Ellei kuolleita herätetä, ei Kristustakaan ole herätetty.

Mutta ellei Kristusta ole herätetty, teidän uskonne on pohjaa vailla ja te olette yhä syntienne vallassa.

Ja silloin nekin, jotka ovat nukkuneet pois Kristukseen uskoen, ovat joutuneet perikatoon.

Jos olemme panneet toivomme Kristukseen vain tämän elämän ajaksi, olemme säälittävimpiä kaikista ihmisistä. Mutta nyt Kristus on herätetty kuolleista, ESIKOISENA NIIDEN JOUKOSTA JOTKA OVAT KUOLLEET.

Kun kerran kuolema sai alkunsa ihmisestä, samoin kuolleiden ylösnousemus on alkanut ihmisestä.

Sillä niin kuin kaikki ihmiset Aadamista osallisina kuolevat, niin myös kaikki Kristuksesta osallisina tehdään eläviksi, jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus ja sen jälkeen Kristuksen omat, kun hän tulee.

Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.

Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle.

VIHOLLISISTA VIIMEISENÄ KUKISTETAAN KUOLEMA.

Sillä "JUMALA ON ALISTANUT HÄNEN JALKOJENSA ALLE KAIKEN".

Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan.

Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea.

Mitä varten sitten jotkut antavat kastaa itsensä kuolleiden puolesta? Ellei kuolleita lainkaan herätetä, miksi he kastattavat itsensä näiden puolesta? Entä mitä varten me joka hetki antaudumme vaaraan? Niin totta kuin te olette minun ylpeyteni Herramme Kristuksen Jeesuksen edessä, minä katson joka päivä kuolemaa silmiin.

Olisiko minun kannattanut taistella Efesoksessa petoja vastaan, jos asiaa ajatellaan vain tavalliseen ihmistapaan? Ellei kuolleita herätetä eloon, niin "syödään ja juodaan, huomenna kuollaan".

Älkää eksykö! "Huono seura hyvät tavat turmelee." Tulkaa lopultakin järkiinne, älkää tehkö syntiä!

On näet eräitä, jotka eivät Jumalasta mitään tiedä -- tämän sanon teidän häpeäksenne.

-------
Noin siis Raamattu

alex

10

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyh!

Sinun oppisi on harhaoppia!

• pyh!

Jahas. Taas nikkivaras vauhdissa. HANKI OMA NIKKI!

• Höh!

Tuossa ei ollut sanaakaan muuta kuin kopioitua tekstiä Raamatusta johon Pyh! vastasi "Sinun oppisi on harhaoppia!" .

• pyh!

Niin, se nikkivaras-pyh!, koska haluaa provoilla minun kustannuksellani.

• pyh! kirjoitti:

Niin, se nikkivaras-pyh!, koska haluaa provoilla minun kustannuksellani.

Lukijan on mahdotonta erottaa toisistaan "aitoa" ja "nikkivarasta", jos nikkiä ei ole rekisteröity. En voi tietää kumpi on kumpi.

• Paljon saa anteeksi mutta ei yhtä asiaa ..
      alex.kasi18.11.2014 00:05

Matt. 12:32
      Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, EI TÄSSÄ EIKÄ TULEVASSA MAAILMANAJASSA.

Tätä asiaa kommentoisin. Loppuosa alexin viestistä onkin jotain ihan muuta asiaa kuin otsakkeessa luvataan. Mitä siis on "Pyhän Hengen pilkka", josta Jeesus sanoo, että sitä ei anteeksi saa, vaikka kaiken muun voisi saada anteeksi. ASIAYHTEYS ratkaiskoon tämän. Katsotaanpa, missä yhteydessä Jeesus nämä kohtalokkaat ...

Edeltävä jae, tottakai ... 31 "Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta.

Todellakin, Jeesusta saa herjata, sillä hänhän on sovitusuhri itsessään. Mutta mikä sitten on "Hengen herjaamista"? Edeltävistä jakeista näemme, että monet läsnäolijat väittivät Jeesuksen parantavan ja ajavan ulos pahoja henkiä Paholaisen voimalla, eikä Jumalan Hengessä. Tämä ei Jeesuksen mielestä ollut niinkään Jeesuksen pilkkaamista, vaan Pyhän Hengen herjaamista - kun väittää parantavaa Henkeä ssaatanan voimaksi. Jeesus toteaa, että ssaatanahan riitaantuisi itsensä kanssa ja tuhoutuisi, jos se alkaisi parantaa. Jumalan voimavaikutuksen halveksiminen on Pyhän Hengen pilkkaa ainakin sillä vakavuudella, että väitetään Hengen ihmeellistä työtä paholaisen aikaansaannokseksi. Se on armon hengen herjaamista pahimmillaan. Muistattehan ... eräässäkin sairastapauksessa todetaan vain, että Jeesus katsoi potilaaseen "ja armahti häntä". Sairas parani - sai armon.

Ei Jeesus anteeksisaamattomaksi itseään koskevaa herjaa luonnehdi, ESIM. TÄTÄ:
      Joh. 8:52 : Juutalaiset sanoivat hänelle: "Nyt me ymmärrämme, että sinussa on riivaaja. Aabraham on kuollut ja profeetat, ja sinä sanot: 'Jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä maista kuolemaa'.

MARKUKSEN evank:ssa Jeesus seikkaperäisemmin puolustaa Jumalan Henkeä, Pyhää Henkeä parantavana Henkenä ja taas muistuttaa, että on Hengen pilkkaamista, jos sanoo vapauttamistoimintaa paholaisen työksi ...

Mark. 3:22 Ja kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Beelsebul", ja: "Riivaajien päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia".
      23 Niin hän kutsui heidät luoksensa ja sanoi heille vertauksilla: "Kuinka saatana voi ajaa ulos saatanan?
      24 Ja jos jokin valtakunta riitautuu itsensä kanssa, ei se valtakunta voi pysyä pystyssä.

25 Ja jos jokin talo riitautuu itsensä kanssa, ei se talo voi pysyä pystyssä.
      26 Ja jos saatana nousee itseänsä vastaan ja riitautuu itsensä kanssa, ei hän voi pysyä, vaan hänen loppunsa on tullut.
      27 Eihän kukaan voi tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaraansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää; vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa.

28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
      29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
      30 Sillä he sanoivat: "Hänessä on saastainen henki".

antti

• Lainaus Antti: " kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
        29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."

Itse asiassa Pyhää Henkeä voi pilkata vain Hengellä täyttynyt uskova !
        ...mutta ei epäuskova, koska hän ei Häntä tunne !

• Pyhä Henki on ihmisen yhteys Jeesukseen - se on kuin silta ihmisen ja Jeesuksen välillä ja jos sen sillan rikkoo pilkkaamalla, katkeaa yhteys ja ihminen jää yksin ..

Siksi on erittäin tärkeää mitä ihminen elämässään töppäileekin, että ei pilkkaa Pyhää Henkeä - se ei ole mikään mahdoton vaatimus ihmiselle.. olla pilkkaamatta ...

alex

• Kopittelija007 kirjoitti:

Lainaus Antti: " kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;

Itse asiassa Pyhää Henkeä voi pilkata vain Hengellä täyttynyt uskova !
        ...mutta ei epäuskova, koska hän ei Häntä tunne !

Vrt 1 Kor :19 "Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?"

• Joku muu

Pilkka Pyhää Henkeä vastaan on myös sitä, että ei ota vastaan Jumalan tarjousta,
      joka on pelastus.
      Jumala kutsuu ihmistä ottamaan armon vastaan, mutta ihminen pilkkaa tuota kutsua ja hylkää lopulta sen kokonaan.
      Mitä Jumala voi silloin enää tehdä?
      Jos ihminen ei ota vastaan, niin edessä ei ole enää muuta kuin ikuinen ero Jumalasta.
      Eihän lopulta ole kuin kaksi vaihtoehtoa Jumalan armo tai kadotus.
      Armon hengen pilkkaaminen on todella vaarallista tässä mielessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      406
      8892
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      174
      3328
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      18
      1801
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      77
      1156
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1068
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1055
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      64
      1011
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      995
    9. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      973
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      65