Rakkien ja piskien maahantuonti

Canis homini lupus

On eläintautiriski.

Miksi tuoda etelänmailta katurakkeja ja kulkukoiria suomeen?

Paitsi tietysti lihan takia.

9

63

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eläintenystävä

      Mun mielestä on täysin vastuutonta tuoda noita katukoiria Romaniasta ja muualta tänne. Jos jollain on liikaa rahaa niin auttakoon steriloinnissa ja muussa sinne kohdemaahan. On epäinhimillistä repäistä koira tutusta ympäristöstä tänne ksuas ja stressata vielä pitkällä matkalla niitä. Ilmeisesti nämä rescue järjestöt tarvii paljon rahaa ja mikä onkaan tehokkaampaa kuin roudata tänne 3 käpälisiä koiria ja kertoa vielä teineihin ym. uppoava tarina koiran historiasta pelkän rahankeruun vauhdittamiseksi. Sitten nämä erillaiset järjestöt vastustavat eläinten hyväksikäyttöä, vaikka oma toiminta on räikeimmillään juuri tätä. Monesti lopeteus kohdemaassa olisi armeliainta näille vammautuneille eläimille.

      Aloittaja on myös oikeassa, että näiden tuontikoirien kautta on aina riski vakavista eläintaudeista.

      Monet näistä " pelastetuista" koirista ovat myös psyykkisesti häiriytyneitä ja kauhulla odotan kun jotkut näistä hyökkää esim. lasten kimppuun.

      Olen sitä mieltä että tämä rescue toiminta on tehty ihmisten takia ei niinkään eläinten vuoksi. Osa ihmisistä ei löydä mielekästä ryhmää mihin kuulua ja eläinsuojelusta saadaan helposti ihmiselle tunne porukkaan kuulumisesta ja harhakuva arvokkaasta toiminnasta. Olen sitä mieltä, että moni eläin tulee "pelastettua" vasten eläimen omaa tahtoa ja etua. Tiedämmekö me ihmiset paremmin eläimen halut ja tarpee ja millä mandaatilla asiissa toimimme? Aika monella ihmisellä olisi omakin pesä siivottavana eikä puuttua eläinten asioihin.

      Huvittavin uusi ilmiö on kaikenmaailman tuotantoeläimien turvakodit. Näihin haalitaan eläimiä sieltä täältä ja kuvitellaan tietävänsä mikä näille eläimille on parasta. Kerätään rahaa koskettavilla tarinoilla eläimen historiasta. Mielestäni tämäkin on eläinten hyväksikäyttöä suuressa määrin. Tässäkin on kysymys näiden paikkojen pitäjien eli IHMISTEN tarpeiden täyttämisestä ei niinkään eläinten tarpeista. Jokainen voi itse todeta käymällä näissä paikoissa, kuinka lajityypillistä elämää nämä eläimet oikeasti elävät. Näissä paikoissahan ei toteudu vapaa ruokavalio, saaliseläimet eivät ole saaliseläimiä ja usein se vapaa liikkuvuus on heikompaa kuin laiduntavilla eläimillä maatiloilla.

    • Ihmettelen!!!!
    • Eej34

      Olin 25 v sitten etelässä, jossa oli paha kulkukoiraongelma. Näin kun armeija ja poliisit hävitti ne yhtenä aamuna. Kuorma -autolasteittain. Syksyllä olin siellä, ongelma ei ollut palannut.

    • asdfasdf

      niitä rakkeja saa kotimaastakin tarpeen vaatiessa.

    • Senniläinen

      Kun rakeja ja piskejä tuodaan laillisesti Suomeen, toiminta on Eviran valvomaa, eli koirat on asianmukaisesti rokotettu ja tarkastettu. Itselläni on ollut kolme vuotta Viipurista tuotu "rakki", josta voin ainakin sanoa sen, että onpahan meidänkin perheessä yksi lottovoittaja eli tämä koira. Uskallan sanoa, että se sai elämän lottovoiton päätyessään kotiini, sillä se eli niin surkeassa tilanteessa ja alistettuna Viipurin koiratarhalla, että se olisi todennäköisesti pian kuollut tai jouduttu lopettamaan. Koskaan en ole nähnyt niin pelokasta ja arkaa koiraa, kun se oli meille tullessaan. Nyt se on iloinen ja reipas heiluhäntä ja tanskandoggimme paras kaveri . Ei tullut tauteja eikä muitakaan kauhistuksia sen mukana. Klikatkaapa netistä "Viipurin koirat" ja käykää katsomassa.

    • totuuttaesiin

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe