Olenko minä nyt aivan hakoteillä teorioitteni kanssa? Olen nimittäin ymmärtänyt että Jumala on asettanut luontoon kylvön ja niiton lain. Se tarkoittaa tietenkin sitä että jos kylvät vehnää, sinä niität vehnää. Jos taas kylvät ohraa, sinä niität ohraa, jne, jne,....Sinä siis niität sitä mitä sinä olet aikaisemmin kylvänyt. Ja tämä on väistämätön totuus josta emme pääse yli emmekä ympäri, vai?
On sanottu että kivet joita me heitämme, me kerran itse joudumme kokoamaan. Siis me joudumme kohtaamaan sitä kohtelua mitä me itse jaamme kanssamatkaajillemme. Tuntuu myös siltä että me joudumme kohtaamaa sellaisia asioita mitä olemme toisille aiheuttaneet ja toivoneet tai joista olemme iloinneet vahingonilolla. Esimerkiksi jos me olemme iloinneet jonkun ihmisen onnettomuudesta ja kärsimyksestä, meitä voi kohdata sama onnettomuus ja sama kärsimys. Tuleeko sinulle mieleen esimerkkejä käytännön elämästä? Esimerkkejä olisi kertoa mutta jätän tällä kertaa.
Näyttäisi siten siltä että kylvön ja niiton laki toimii, ei vain luonnossa kasvimaailmassa, vaan myös hengellisessä maailmassa. Jumala kun on luonut sekä luonnolliset että hengelliset todellisuudet.
Olisiko sitten niin että näistä asiosta johtuen Jumala käskee uskovia siunaamaan ja kieltää meiltä kiroamisen. Jumala sanoo vielä syynkin miksi tulee siunata eikä kirota; "Jotta siunauksen perisitte". Jumala siis tahtoo siunata meitä. Mutta jos me kylvämme kirouksia ympärillemme, kiroamme lähimmäisiämme, meitä kohtaakin se mitä olemme kylväneet.
Kiroaminen on ymmärtääkseni pahan puhumista ja pahan toivomista toiselle ihmiselle. Siunaaminen on sitten hyvän puhumista ja kaikkinaisen menestyksen toivomista toiselle ihmiselle. Kun me siunaamme toisia ihmisiä ja toivomme heille kaikkinaista menestystä, ennen kaikkea muuta Jumalan siunaukset Kristuksessa Jeesuksessa, Jumala siunaa meitä. Jumala pitää huolen siitä että siunaaja saa siunauksia ja menestyy. Siunaaja siis niittää sitä mitä on itse kylvänyt. Vai olenko väärässä?
Oletko koskaan nähnyt jonkun hyppivän ilosta ja kiittävän ja ylistävän Jumalaa kun lähimmäistä on kohdannut suuri menestys ja onnenpotku? Minä en ole. En myöskään itse ole vielä hyppinyt ilosta sellaisessa tapauksessa. Mutta olisiko meidän nyt aika alkaa iloitsemaan toisten menestyksestä ja suremaan jos jollakin lähimmäisellämme menee huonosti ja auttaa häntä menestykseen mikäli se on meille mahdollista? Mikäli me tahdomme itsellemme menestystä ja siunausta,
meidän tulee alkaa kylvämään siunauksia. Sitten saamme myös niittää siunauksia itsellemme. Onhan sanottu: "Joka toista siunaa, se itse siitä kostuu".
Jos et ole koskaan ajatellut tätä asiaa vakavasti, ala nyt kokeilemaan mitä saat kun kylvät siunauksia ympärillesi. Kylvä ahkerasti ja paljon ja saat niittää runsaasti.
Luuk 6:38 "Antakaa, niin teille annetaan. Hyvä mitta, sullottu, pudistettu ja kukkurainen, annetaan teidän helmaanne; sillä millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin."
San 11:24-26 "Toinen on antelias ja saa yhä lisää, toinen säästää yli kohtuuden ja vain köyhtyy. Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu. Joka viljan pitää takanaan, sitä kansa kiroaa, mutta joka viljan kaupaksi antaa, sen pään päälle tulee siunaus."
Luukkaan evankeliumi:6:28 "siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat."
Roomalaiskirje:12:14-15 "Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko. Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa."
1.Pietarin kirje:3:9 "Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte."
Kylvön satoa
3
<50
Vastaukset
Seitsemäs käsky kuuluu: "Älä varasta!"
Mitä se merkitsee?
Vastaus:
Meidän tulee niin pelätä ja rakastaa Jumalaa, että emme anasta lähimmäisemme rahaa tai omaisuutta emmekä hanki sitä itsellemme petollisella kaupalla, vaan autamme häntä kartuttamaan ja suojelemaan omaisuuttaan ja toimeentuloaan. (Katekismus).
Erityisesti minua on puhutellut selityksen loppu; "...vaan autamme häntä kartuttamaan ja suojelemaan omaisuuttaan ja toimeentuloaan".
Löytyykö minusta tai sinusta tällaista mielenlaatua?- jaikalii
Minulla oli tarkoitus aloitukstekstin lopussa viitata tekstiisi tuossa toisessa ketjussa, tekstiin jota jo tähänkin ketjuun nyt kopsaat. Mutta se unohtu. Siksi hyvä jos tuot sen kokonaisuudessaan tähänkin ketjuun. Se kun sopii tähän ketjuun erittäin hyvi. Tekstisi oli hyvä ja siunaava. Siunausta sinulle Tapio runsaasti.
- Usko Toivonen
Siunaavaa kirjoitusta veljiltä.
Tuli mieleen 1. Kor. 12. luvun opetus.
25. ettei ruumiissa olisi eripuraisuutta, vaan että jäsenet pitäisivät yhtäläistä huolta toinen toisestaan.
26. Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa.
27. Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.
Siispä:
9. Ja sitä minä rukoilen, että teidän rakkautenne tulisi yhä runsaammaksi tiedossa ja kaikessa käsittämisessä,
10. voidaksenne tutkia, mikä paras on, että te Kristuksen päivään saakka olisitte puhtaat ettekä kenellekään loukkaukseksi,
11. täynnä vanhurskauden hedelmää, jonka Jeesus Kristus saa aikaan, Jumalan kunniaksi ja ylistykseksi.
Fil. 1.
Herra teitä runsaasti siunatkoon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 216548
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04687- 603677
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2282937Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon342712Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452496Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme252335Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731767- 401753
- 241618