Pääsin vihdoin torstaina uuden mussen ratin taakse täällä jenkkilässä, ja täytyy kyllä sanoa että parannus edelliseen sukupolveen on aivan mieletön, kaikin puolin.
Sisätiloissa tapahtunut paljon, käytettyjen materiaalien laatu on kuin eri planeetalta verrattuna 05-14 malleihin, kokonaisuudessaan uusi komentosilta miellyttää vaativampaakin silmää. 50 year appearance-varustepaketti harkitsemisen arvoinen, tuo hienoja yksityiskohtia niin sisälle kuin ulos.
Sanoo old-school fanit mitä tahansa, uus ecoboost-mylly ansaitsee myös paikkansa ikonin keulalla, todella positiivinen yllätys!! Kiva mylly arkiajoon ja tarvittaessa ollaan toisella satasella 5.5 sekunnin pintaan, ohituskiihtyvyys myös kiitettävä varsinkin verrattuna vanhempaan v6:een. Kulutus pysyy järkevänä, ajoittaisesta polkemisesta huolimatta pysytään kympin tuntumassa. Vaikka veekasin murina korvautuukin hieman persoonattomalla turbon pörinällä, on tuo sointu silti äärimmäisen coolia kuultavaa.
Automaatteja en vaivautunut edes kokeilemaan, manuaalilaatikko vastaa hienosti käskyihin moottorista riippumatta. Paljon on hehkutettu sitä, kuinka uusi takajousitus pehmentää tavallista arkiajoa ja voin vahvistaa väitteen: uusi musse on huomattavasti mukavampi pehmeässä kaupunkiliikenteessä kuin koskaan aiemmin.
Kokonaisuudessaan en juurikaan huonoja puolia näin neljänkään päivän sulattelun jälkeen kykene keksimään! Uuden sukupolven Mustang tulee vielä breikkaamaan Euroopassakin, kaikki ainekset on kasassa. Ecobuusti houkuttelee takuulla eräänkin uuden ostajan harkitsemaan vakavasti ponin hankintaa, kulutus ja päästölukemat on niin hyvällä tasolla suhteessa 310 hepan suorituskykyyn.
Mutta eihän tässä voi olla kyynehtelimättä autoilevan suomen puolesta kun on syventynyt tarkemmin noihin hintalappuihin. Ekana koeajossa ollut Ecoboost Fastback erittäin hyvillä varusteilla lähtee täällä talliin euroissa noin 28000:lla ja samat herkut veekasin kera alle 35 kilon. Suomessa vastaavat versiot lienee aikanaan about 65000 ja 85000.
Kaikesta huolimatta, mikäli suuntaatte ameriikan mantereelle lähiaikoina niin suosittelen käyntiä paikallisella jälleenmyyjällä, uusi pomo näyttää kaapin paikan!
Ford Mustang 2015 koeajettu!
9
446
Vastaukset
- verot vie halut ost.
Se on tämä suomen sosialismi, joka nostaa tuollaisten autojen hinnat veroineen sille tasolle, että ei juurikaan kannata hankkia. Jos hinta olisi tuota jenkkilän tasoa, tekisin kaupat uudesta Mustangista jo tällä viikolla, sen verran käteistä on, mutta ei 85 000 €.
- €¥~]~^^~
On se jännää. Vanhan auton rahtaaminen Suomeen Los Angelesista maksaa abaut 1500 euroa eli v8 version hintaero olisi rahtikin huomioonottaen 48500 euroa.
- En jaksa odottaa
Voi juma kun sais uuden mussen! Mutta ei tarvitse haaveilla edes vanhoista tehoversioista tällä verotuksella.
Pitäisiköhän perustaa joku puolue joka ajaisi autoilijan etuja vähän täällä pahoinvointi-Suomessa. Tai ehkä mielenosoitus, taikka kansalaisaloite autoveroa vastaan ajaisi asiaa eteenpäin... - 2015 Musse rules
Kiitos!
Mielenkiintoinen testi. Olen itsekin ajatellut turboa mutta ehdottomasti 'maatilla! Startissa voittaa aina kepin - boostit ylös jarru päällä :-) , ja muutenkin ahdettu 'maatti sopii paremmin ja on myös nopeampi sekä kestävämpi esim viritystä ajatellen. Turbo avaa aina lähes rajattoman virityksen.
Odotan avoa. Koskahan tulee? - Convertible
´stang rocks!
- jw1de45
Totta,
Ajoin tälläviikolla avoversiota ja v6 koneella tomaatilla. Oikein hieno peli sekin, tosin Ecoboost on varmasti makeampi ja parempi valinta Suomeen. Hyvä ohjaustuntuma ja moderni tekniikka. Silmiähivelevä muotoilu. Toimii! - petter-diapam-zolocberg
täyttä paskaa. Taidat olla joku vitun POKKUS!!! :D :D :D aijai, nyt tais osua arkaan paikkaan DDDDDDDDDDDDDDDDDD:() Vähän sama ku mulla on vittu kullattu sibaru. ja vanha muija jolla sukkia tisseissä :dddddddddddddddd ja koirankoppi vittu ullanlinnassa
- jukishelen
suomi jenkki = vanha vw passat motonetin jenkkilippu "wunderbaum"
- Eioleniinkiva
Aika muovinen oli sisältä. Kulutus kamala neloskoneeksi. Volvon uusi (2.0 4-syl)T6 vie 7,3litraa seka-ajossa 310hv voimin ja kiihtyy uudenlaisen turbo remmiahdin koneen turvin aivan sairaan hyvin. Eihän tuo mustangi pääse edes alle 6sek sataseen. Vanhanaikainen tekniikka ja fordin imago. Ei kiitos.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123810MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782017Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5441617Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851288Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671087Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3798