Ford Mustang 2015 koeajettu!

Rokkia korville

Pääsin vihdoin torstaina uuden mussen ratin taakse täällä jenkkilässä, ja täytyy kyllä sanoa että parannus edelliseen sukupolveen on aivan mieletön, kaikin puolin.

Sisätiloissa tapahtunut paljon, käytettyjen materiaalien laatu on kuin eri planeetalta verrattuna 05-14 malleihin, kokonaisuudessaan uusi komentosilta miellyttää vaativampaakin silmää. 50 year appearance-varustepaketti harkitsemisen arvoinen, tuo hienoja yksityiskohtia niin sisälle kuin ulos.

Sanoo old-school fanit mitä tahansa, uus ecoboost-mylly ansaitsee myös paikkansa ikonin keulalla, todella positiivinen yllätys!! Kiva mylly arkiajoon ja tarvittaessa ollaan toisella satasella 5.5 sekunnin pintaan, ohituskiihtyvyys myös kiitettävä varsinkin verrattuna vanhempaan v6:een. Kulutus pysyy järkevänä, ajoittaisesta polkemisesta huolimatta pysytään kympin tuntumassa. Vaikka veekasin murina korvautuukin hieman persoonattomalla turbon pörinällä, on tuo sointu silti äärimmäisen coolia kuultavaa.

Automaatteja en vaivautunut edes kokeilemaan, manuaalilaatikko vastaa hienosti käskyihin moottorista riippumatta. Paljon on hehkutettu sitä, kuinka uusi takajousitus pehmentää tavallista arkiajoa ja voin vahvistaa väitteen: uusi musse on huomattavasti mukavampi pehmeässä kaupunkiliikenteessä kuin koskaan aiemmin.

Kokonaisuudessaan en juurikaan huonoja puolia näin neljänkään päivän sulattelun jälkeen kykene keksimään! Uuden sukupolven Mustang tulee vielä breikkaamaan Euroopassakin, kaikki ainekset on kasassa. Ecobuusti houkuttelee takuulla eräänkin uuden ostajan harkitsemaan vakavasti ponin hankintaa, kulutus ja päästölukemat on niin hyvällä tasolla suhteessa 310 hepan suorituskykyyn.

Mutta eihän tässä voi olla kyynehtelimättä autoilevan suomen puolesta kun on syventynyt tarkemmin noihin hintalappuihin. Ekana koeajossa ollut Ecoboost Fastback erittäin hyvillä varusteilla lähtee täällä talliin euroissa noin 28000:lla ja samat herkut veekasin kera alle 35 kilon. Suomessa vastaavat versiot lienee aikanaan about 65000 ja 85000.

Kaikesta huolimatta, mikäli suuntaatte ameriikan mantereelle lähiaikoina niin suosittelen käyntiä paikallisella jälleenmyyjällä, uusi pomo näyttää kaapin paikan!

9

595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verot vie halut ost.

      Se on tämä suomen sosialismi, joka nostaa tuollaisten autojen hinnat veroineen sille tasolle, että ei juurikaan kannata hankkia. Jos hinta olisi tuota jenkkilän tasoa, tekisin kaupat uudesta Mustangista jo tällä viikolla, sen verran käteistä on, mutta ei 85 000 €.

    • €¥~]~^^~

      On se jännää. Vanhan auton rahtaaminen Suomeen Los Angelesista maksaa abaut 1500 euroa eli v8 version hintaero olisi rahtikin huomioonottaen 48500 euroa.

    • En jaksa odottaa

      Voi juma kun sais uuden mussen! Mutta ei tarvitse haaveilla edes vanhoista tehoversioista tällä verotuksella.
      Pitäisiköhän perustaa joku puolue joka ajaisi autoilijan etuja vähän täällä pahoinvointi-Suomessa. Tai ehkä mielenosoitus, taikka kansalaisaloite autoveroa vastaan ajaisi asiaa eteenpäin...

    • 2015 Musse rules

      Kiitos!
      Mielenkiintoinen testi. Olen itsekin ajatellut turboa mutta ehdottomasti 'maatilla! Startissa voittaa aina kepin - boostit ylös jarru päällä :-) , ja muutenkin ahdettu 'maatti sopii paremmin ja on myös nopeampi sekä kestävämpi esim viritystä ajatellen. Turbo avaa aina lähes rajattoman virityksen.
      Odotan avoa. Koskahan tulee?

    • Convertible

      ´stang rocks!

    • jw1de45

      Totta,

      Ajoin tälläviikolla avoversiota ja v6 koneella tomaatilla. Oikein hieno peli sekin, tosin Ecoboost on varmasti makeampi ja parempi valinta Suomeen. Hyvä ohjaustuntuma ja moderni tekniikka. Silmiähivelevä muotoilu. Toimii!

    • petter-diapam-zolocberg

      täyttä paskaa. Taidat olla joku vitun POKKUS!!! :D :D :D aijai, nyt tais osua arkaan paikkaan DDDDDDDDDDDDDDDDDD:() Vähän sama ku mulla on vittu kullattu sibaru. ja vanha muija jolla sukkia tisseissä :dddddddddddddddd ja koirankoppi vittu ullanlinnassa

    • jukishelen

      suomi jenkki = vanha vw passat motonetin jenkkilippu "wunderbaum"

    • Eioleniinkiva

      Aika muovinen oli sisältä. Kulutus kamala neloskoneeksi. Volvon uusi (2.0 4-syl)T6 vie 7,3litraa seka-ajossa 310hv voimin ja kiihtyy uudenlaisen turbo remmiahdin koneen turvin aivan sairaan hyvin. Eihän tuo mustangi pääse edes alle 6sek sataseen. Vanhanaikainen tekniikka ja fordin imago. Ei kiitos.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      119
      2715
    2. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1121
    3. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      215
      1119
    4. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      40
      1035
    5. Ruumis ojassa

      Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      6
      1001
    6. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      951
    7. 36
      926
    8. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      904
    9. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      123
      873
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      837
    Aihe