Tämä on kristityn Suuri Taistelu ?!

Ellen G White / Suuri Taistelu


VIIMEINEN VAROITUS

Kuuliaisuuden koe

Sapatinvietto on oleva suuri kuuliaisuuden koe, sillä tämä on se totuuskohta, josta erikoisesti väitellään. Kun ihmisten kestettäväksi asetetaan viimeinen koe, silloin tullaan vetämään rajaviiva niiden välille, jotka palvelevat Jumalaa, ja niiden, jotka eivät häntä palvele. Samoin kuin väärän sapatin noudattaminen, sopusoinnussa maan lain kanssa ja ristiriidassa neljännen käskyn kanssa, on julkinen tunnustus kuuliaisuudesta Jumalaa vastustavalle vallalle, samoin oikean sapatin viettäminen, kuuliaisuudessa Jumalan laille, on todistus uskollisuudesta Luojaa kohtaan. Kun TOINEN LUOKKA suostuu vastaanottamaan maallisille valloille antautumisen tuntomerkin ja siten OTTAA PEDON MERKIN, niin toinen luokka valitsee merkin uskollisuudesta Jumalaa kohtaan ja TULEE MERKITYKSI JUMALAN SINETILLÄ.

Näihin asti on niitä, jotka ovat julistaneet kolmannen enkelin sanomaan kuuluvia totuuksia, usein pidetty pelkkinä hälinän aiheuttajina. Heidän ennustuksensa uskonnollisen suvaitsemattomuuden valtaan pääsystä Yhdysvalloissa sekä kirkon ja valtion yhtymisestä vainoamaan niitä, jotka pitävät Jumalan käskyt, on julistettu perusteettomiksi ja mielettömiksi. On vakavasti väitetty, ettei tämä uskonnonvapautta puolustava maa voisi milloinkaan muuttua muuksi, kuin se on ollut. Mutta kun sunnuntain vieton pakollista voimaansaattamista pohditaan laajoissa piireissä, nähdään, että se, mitä niin kauan on epäilty, on nopeasti lähestymässä, ja kolmannen enkelin sanoma on saava aikaan vaikutuksen, jota sillä ei aikaisemmin olisi voinut olla.

s. 590 (605-606)

42

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ef 1:13 "Kristukseen tekin nyt uskotte kuultuanne totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin. Häneen uskoessanne te myös olette saaneet luvatun Pyhän Hengen sinetiksenne."

      Ef. 4:30 "Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka."

      • Ef 1:13 / Ef 4:30 "sphragizó "= Sinetöidä, lukitsi sen sinetillä, merkitsee omistusoikeutta, antiikin maailmassa "oikeudellinen allekirjoitus" joka takasi lupauksen mikä oli sinetöity !

        SIIS Pyhä Henki on "sinetti" !
        ei "sapatti" !


      • Voi huuto!

        Aamen. Ilm.7 luku Jumalan sinetti! (Sapatti)

        Ilmestyskirjassa esiintyy kaksi sinettiä (7:2) elävän Jumalan sinetti joka painetaan juuri ennen aikojen loppua tiettyjen ihmisten otsaan merkiksi siitä, ettei heitä hävitetä. Toinen sinetti on painettu petoa kumartavien ihmisten otsaan tai oikeaan käteen. Se on pedon merkki jolla merkityt tuhotaan (13:6).

        Ef. 1:13 Raamattu mainitsee vielä Pyhän hengen sinetin.
        Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, (Efesolaisille 1:13 FINPR)

        Keihin se laitetaan ? Teihin, kaikille uskoville. Milloin? Silloin kun ollaan siirrytty uskovien joukkoon ja Kristuksen puolelle. Tämä sinetti ei siis ole se mistä ilmestyskirja puhuu juuri ennen loppua.


      • Antikristus islamist
        Voi huuto! kirjoitti:

        Aamen. Ilm.7 luku Jumalan sinetti! (Sapatti)

        Ilmestyskirjassa esiintyy kaksi sinettiä (7:2) elävän Jumalan sinetti joka painetaan juuri ennen aikojen loppua tiettyjen ihmisten otsaan merkiksi siitä, ettei heitä hävitetä. Toinen sinetti on painettu petoa kumartavien ihmisten otsaan tai oikeaan käteen. Se on pedon merkki jolla merkityt tuhotaan (13:6).

        Ef. 1:13 Raamattu mainitsee vielä Pyhän hengen sinetin.
        Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, (Efesolaisille 1:13 FINPR)

        Keihin se laitetaan ? Teihin, kaikille uskoville. Milloin? Silloin kun ollaan siirrytty uskovien joukkoon ja Kristuksen puolelle. Tämä sinetti ei siis ole se mistä ilmestyskirja puhuu juuri ennen loppua.

        Ilmestyskirjassa kuvattu sinetti ja pedonluku 666 eivät liity millään tavoin sapattiin, eivät ylösnousemuspäiväänkään! Pedonmerkki on pedonluku 666 (Ilm. 13:17) ja se laitetaan ihmisille otsaan tai oikeaan käteen; ilman sitä ei voi ostaa eikä myydä. Tämä on tatuointi tai koodi, liittyy rekisteröintiin/tunnistukseen.

        Mitään "sunnuntai-lakia" ei koskaan tule. Se on vain Ellen G Whiten mielikuvituksen tuotosta. Raamattu ei puhu mitään sunnuntai-laista. Mutta pedonmerkistä, joka on tuo pedonluku 666 kylläkin.

        Arabialaisten aakkosten numeerisilla arvoilla saadaan pedonluku 666 tulokseksi sanoista: Allah, Mohammad, Koraani ja islam. Islam on julkisesti julistanut pyrkivänsä maailmanherruuteen ja se on maailman nopeimmin kasvava uskonto, liki 2 miljardia heitä jo on. Jos joku päivä tulevaisuudessa tulee pakolliseksi, niin se on perjantai, muslimien pyhäpäivä.


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Ef 1:13 / Ef 4:30 "sphragizó "= Sinetöidä, lukitsi sen sinetillä, merkitsee omistusoikeutta, antiikin maailmassa "oikeudellinen allekirjoitus" joka takasi lupauksen mikä oli sinetöity !

        SIIS Pyhä Henki on "sinetti" !
        ei "sapatti" !

        2 Kor 1:21 Mutta Jumala itse vahvistaa meitä ja teitä uskossamme Kristukseen, Voideltuun, ja on myös antanut meille voitelunsa:
        1:22 hän on painanut meihin SINETTINSÄ ja antanut meidän sydämiimme vakuudeksi Hengen.


        Joh 3:33 Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se SINETILLÄ vahvistaa, että Jumala on totinen.
        3:34 Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
        ___________________________

        Sana "sinetti" esiintyy lisäksi myös näissä Raamatun kohdissa:
        Matt 27:66
        Joh 6:27
        Room 15.28
        Ilm 7:3 / 7:4 / 7:5 / 7:8 / 10:4 / 20:3 / 22:10


      • normi @ismiä
        Voi huuto! kirjoitti:

        Aamen. Ilm.7 luku Jumalan sinetti! (Sapatti)

        Ilmestyskirjassa esiintyy kaksi sinettiä (7:2) elävän Jumalan sinetti joka painetaan juuri ennen aikojen loppua tiettyjen ihmisten otsaan merkiksi siitä, ettei heitä hävitetä. Toinen sinetti on painettu petoa kumartavien ihmisten otsaan tai oikeaan käteen. Se on pedon merkki jolla merkityt tuhotaan (13:6).

        Ef. 1:13 Raamattu mainitsee vielä Pyhän hengen sinetin.
        Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, (Efesolaisille 1:13 FINPR)

        Keihin se laitetaan ? Teihin, kaikille uskoville. Milloin? Silloin kun ollaan siirrytty uskovien joukkoon ja Kristuksen puolelle. Tämä sinetti ei siis ole se mistä ilmestyskirja puhuu juuri ennen loppua.

        Sunnuntailakia, sapattisinettiä ja kristittyjen demonisoimista pedonmerkillä = 7. pv ADVENTISMIA.
        Sitä ehtaa Amerikasta.


      • Voi huuto! kirjoitti:

        Aamen. Ilm.7 luku Jumalan sinetti! (Sapatti)

        Ilmestyskirjassa esiintyy kaksi sinettiä (7:2) elävän Jumalan sinetti joka painetaan juuri ennen aikojen loppua tiettyjen ihmisten otsaan merkiksi siitä, ettei heitä hävitetä. Toinen sinetti on painettu petoa kumartavien ihmisten otsaan tai oikeaan käteen. Se on pedon merkki jolla merkityt tuhotaan (13:6).

        Ef. 1:13 Raamattu mainitsee vielä Pyhän hengen sinetin.
        Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, (Efesolaisille 1:13 FINPR)

        Keihin se laitetaan ? Teihin, kaikille uskoville. Milloin? Silloin kun ollaan siirrytty uskovien joukkoon ja Kristuksen puolelle. Tämä sinetti ei siis ole se mistä ilmestyskirja puhuu juuri ennen loppua.

        Eli... kun sinulla on Pyhän Hengen sinetti niin se on aivan riittävä "Lunastuksen päivään asti" ja ei siis tarvita enää mitään harhaisia "sapattisinettejä" !
        Tämä on kanssa näitä adventistien epäraamatullisia USKO JOTAIN OPPEJA !

        Vrt Ef. 4:30 "Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka." !!!


      • Voi voi!
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Eli... kun sinulla on Pyhän Hengen sinetti niin se on aivan riittävä "Lunastuksen päivään asti" ja ei siis tarvita enää mitään harhaisia "sapattisinettejä" !
        Tämä on kanssa näitä adventistien epäraamatullisia USKO JOTAIN OPPEJA !

        Vrt Ef. 4:30 "Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka." !!!

        "Tämä on tatuointi tai koodi, liittyy rekisteröintiin/tunnistukseen"
        Sorry guys, en löydä näitä tatskoja tai koodeja Raamatustani.

        Koppaapa 007 mikä on se JUMALAN sinetti Ilm. 7. Itsehän laitoit nuo sinetit alkuun, toinen on Pyhän hengen ja toinen Jumalan?


      • sapatilla ratsastusta
        Voi voi! kirjoitti:

        "Tämä on tatuointi tai koodi, liittyy rekisteröintiin/tunnistukseen"
        Sorry guys, en löydä näitä tatskoja tai koodeja Raamatustani.

        Koppaapa 007 mikä on se JUMALAN sinetti Ilm. 7. Itsehän laitoit nuo sinetit alkuun, toinen on Pyhän hengen ja toinen Jumalan?

        Adventismin menestys perustuu sapattiin ja siihen että sokea taluttaa sokeaa.


      • Voivoi!
        Voi voi! kirjoitti:

        "Tämä on tatuointi tai koodi, liittyy rekisteröintiin/tunnistukseen"
        Sorry guys, en löydä näitä tatskoja tai koodeja Raamatustani.

        Koppaapa 007 mikä on se JUMALAN sinetti Ilm. 7. Itsehän laitoit nuo sinetit alkuun, toinen on Pyhän hengen ja toinen Jumalan?

        Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät. (Hesekielin 20:12 FINPR)

        ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne. (Hesekielin 20:20 FINPR)

        Sapatti on Jumalan merkki.


      • Paetkaa luoliin!
        Voi voi! kirjoitti:

        "Tämä on tatuointi tai koodi, liittyy rekisteröintiin/tunnistukseen"
        Sorry guys, en löydä näitä tatskoja tai koodeja Raamatustani.

        Koppaapa 007 mikä on se JUMALAN sinetti Ilm. 7. Itsehän laitoit nuo sinetit alkuun, toinen on Pyhän hengen ja toinen Jumalan?

        Voi voi:lle.Kyllä Raamattu sanoo aivan selkeästi, ettei vainojen aikana ilman pedonmerkkiä "joka on pedonluku 666" voi ostaa eikä myydä.

        Sen sijaan Raamatusta ei löydy kohtaa, jossa sanottaisiin, että sunnuntai on 666 tai että sunnuntai olisi pedonmerkki. Tämä sunnuntaipedonmerkkihysteria kaikkine kaivattuine "sunnuntai-lakeineen" on pelkkää Elleniltä peräisin olevaa huuhaata, johon eivät onneksi edes kaikki adventistiteologitkaan (K.A.!) usko.


      • Voevoe!
        Paetkaa luoliin! kirjoitti:

        Voi voi:lle.Kyllä Raamattu sanoo aivan selkeästi, ettei vainojen aikana ilman pedonmerkkiä "joka on pedonluku 666" voi ostaa eikä myydä.

        Sen sijaan Raamatusta ei löydy kohtaa, jossa sanottaisiin, että sunnuntai on 666 tai että sunnuntai olisi pedonmerkki. Tämä sunnuntaipedonmerkkihysteria kaikkine kaivattuine "sunnuntai-lakeineen" on pelkkää Elleniltä peräisin olevaa huuhaata, johon eivät onneksi edes kaikki adventistiteologitkaan (K.A.!) usko.

        Niin hän sanoi minulle: "Näetkö, ihmislapsi, mitä Israelin heimon vanhimmat tekevät pimeässä, itsekukin kuvakammiossansa? Sillä he sanovat: 'Ei Herra meitä näe; Herra on hyljännyt tämän maan'." Ja hän sanoi minulle: "Sinä saat nähdä vieläkin suurempia kauhistuksia, joita he tekevät". (Hesekielin 8:12, 13 FINPR)

        Ja hän sanoi minulle: "Näetkö, ihmislapsi? Vieläkin sinä saat nähdä kauhistuksia, vielä suurempia kuin nämä." (Hesekielin 8:15 FINPR)

        Mikä oli se suurin kauhistus, minkä enkeli Hesekielille näytti? Muistakaamme, tämä on esikuvallista meille opastukseksi.
        Ja hän vei minut Herran huoneen sisemmälle esipihalle, ja katso: Herran temppelin ovella, eteisen ja alttarin välillä, oli noin kaksikymmentä viisi miestä. Heillä oli selät Herran temppeliin päin ja kasvot itään päin, ja päin itää he kumarsivat aurinkoa. (Hesekielin 8:16 FINPR)

        Vastenmielisistä asioista suurin ja kauhistuttavin minkä enkeli profeetta Hesekielille näytti, oli... auringon palvonta. Auringon palvonta oli yleinen pakanakansojen keskellä ja pyrki jatkuvasti tunkemaan Israelin kansaan. Hesekielin aikana itse Jumalan temppelissä 25 miestä kasvot itään Aurinkoa kumartaen oli Herralle vastenmielisintä kaikesta pahasta. Vanhassa testamentissa Baal edusti juuri auringon jumalaa. Sunnuntai on pedon merkki myös Ilm. kirjassa.


      • Voi voi! kirjoitti:

        "Tämä on tatuointi tai koodi, liittyy rekisteröintiin/tunnistukseen"
        Sorry guys, en löydä näitä tatskoja tai koodeja Raamatustani.

        Koppaapa 007 mikä on se JUMALAN sinetti Ilm. 7. Itsehän laitoit nuo sinetit alkuun, toinen on Pyhän hengen ja toinen Jumalan?

        Voi Voi! " Koppaapa 007 mikä on se JUMALAN sinetti Ilm. 7. Itsehän laitoit nuo sinetit alkuun, toinen on Pyhän hengen ja toinen Jumalan? "
        _______________________________________

        Noh katsotaanpa mikä sinetti se "sapatti" on !

        Vrt 2 Moos 31:12 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
        31:13 "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun SAPATTINI, sillä se on MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät."

        Tässä Hebrean alkukieli käyttää sanaa "o·vt" = "sign" eli "merkki", "allekirjoitus", "signeeraus"
        Käsite johtuu alkusanasta "avah" mikä tarkoittaa myös "piirtää", "allekirjoittaa merkki", "kuvailla merkki"

        Eli tämä Sapatti on ennen kaikkea annettu Israelilaisille eli Juutalaisille Jumalan "signeeraukseksi" hänen omaksi "omaisuuskansakseen" ja tämä ei tarkoita mitään "sapattisinettiä" joksi adventistit sen virheellisesti itseensä kohdistaa !


      • Israel, my love!
        Voivoi! kirjoitti:

        Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät. (Hesekielin 20:12 FINPR)

        ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne. (Hesekielin 20:20 FINPR)

        Sapatti on Jumalan merkki.

        Tämä kohta "minun ja heidän välillään" on merkkinä Jumalan ja juutalaisten kansan välinen.

        Koko tämä "sapattisinetin" oleminen muka adventistien tunnusmerkki juontaa juurensa siitä korvausteologisesta harhaopista, että adventistit olisivat Israel ja Jumalan valittu kansa. Raamattu puhuu täysin selvää kieltä, että Jumalan valittu kansa on juutalaisten kansa, Israel. Room. 9-11!!!


      • Juutalaiset valittu
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Voi Voi! " Koppaapa 007 mikä on se JUMALAN sinetti Ilm. 7. Itsehän laitoit nuo sinetit alkuun, toinen on Pyhän hengen ja toinen Jumalan? "
        _______________________________________

        Noh katsotaanpa mikä sinetti se "sapatti" on !

        Vrt 2 Moos 31:12 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
        31:13 "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun SAPATTINI, sillä se on MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät."

        Tässä Hebrean alkukieli käyttää sanaa "o·vt" = "sign" eli "merkki", "allekirjoitus", "signeeraus"
        Käsite johtuu alkusanasta "avah" mikä tarkoittaa myös "piirtää", "allekirjoittaa merkki", "kuvailla merkki"

        Eli tämä Sapatti on ennen kaikkea annettu Israelilaisille eli Juutalaisille Jumalan "signeeraukseksi" hänen omaksi "omaisuuskansakseen" ja tämä ei tarkoita mitään "sapattisinettiä" joksi adventistit sen virheellisesti itseensä kohdistaa !

        Kopittelija, komppaan viestiäsi klo 19:26!


      • voi voi..
        Israel, my love! kirjoitti:

        Tämä kohta "minun ja heidän välillään" on merkkinä Jumalan ja juutalaisten kansan välinen.

        Koko tämä "sapattisinetin" oleminen muka adventistien tunnusmerkki juontaa juurensa siitä korvausteologisesta harhaopista, että adventistit olisivat Israel ja Jumalan valittu kansa. Raamattu puhuu täysin selvää kieltä, että Jumalan valittu kansa on juutalaisten kansa, Israel. Room. 9-11!!!

        Oliko juutalainen pakana, eli epäjumalanpalvelija kansana, vai saiko tuo kansa Jumalan lain, joka erotti heidät pakanuuden, eli epäjumalanpalvelusuhteesta ??

        ts. Jumalan kansa, se juuri erottautuu maailmasta siinä, että sen sydämessä on Jumalan laki, jota Henki kirkastaa Kristuksen, eli Sapatin Herran kautta.

        Muistetaan tämä, että sapattia viettää maassamme moni kuukin yhteisö, kuin adventistit. Eli he ovat kuuliaisia Jumalan sanalle. He ennalleenasettavat Jumalan tahdon tähän aikaan.

        Mutta, nämä kopittelijat haluavat kutsuttavan itseään pienimmäksi Jumalan valtakunnassa ja ovat lähteneet bielamintielle opettamaan vähennysoppia Jumalan tahdolle. He tuovat "tieten" Herran huoneeseen harhan. Enkä tällä puhu nyt adventismista. Harhan siihen, että opetetaan väärän ja väärää pyhyttä.
        Pyhyyttä, jonka ihminen on saanut aikaiseksi.

        Siksi Jumala oksentaa heidät ulos, koska Hän ei tunne heitä. He ovat laittomuuden tekijöitä oikein suunsa todistuksella.

        Kopittelijakin herra, herra herrottelee ja sylkee Mestarinsa silmille päivät pitkät.

        at 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        Mat 5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.


      • kopittelijalle.
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Voi Voi! " Koppaapa 007 mikä on se JUMALAN sinetti Ilm. 7. Itsehän laitoit nuo sinetit alkuun, toinen on Pyhän hengen ja toinen Jumalan? "
        _______________________________________

        Noh katsotaanpa mikä sinetti se "sapatti" on !

        Vrt 2 Moos 31:12 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
        31:13 "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun SAPATTINI, sillä se on MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät."

        Tässä Hebrean alkukieli käyttää sanaa "o·vt" = "sign" eli "merkki", "allekirjoitus", "signeeraus"
        Käsite johtuu alkusanasta "avah" mikä tarkoittaa myös "piirtää", "allekirjoittaa merkki", "kuvailla merkki"

        Eli tämä Sapatti on ennen kaikkea annettu Israelilaisille eli Juutalaisille Jumalan "signeeraukseksi" hänen omaksi "omaisuuskansakseen" ja tämä ei tarkoita mitään "sapattisinettiä" joksi adventistit sen virheellisesti itseensä kohdistaa !

        Kopittelija sinä pilkkaat Pyhää Henkeä. Henki kirkastaa Kristuksen sovitustyön, joka on lain rikkomisen anteeksiantoon oleva lääke.
        Mutta, sinä edelleen väität, että lakia saa rikkoa, eli synti on elämäsi pääasia.

        Olet laina alla, eli selität lakia siksi että voisit rikkoa, koska et halua Hengessä vaeltaa sen mukaan. Siksi laki, eli Jumalan Sana sinut tulee tuomitsemsaan Helvetin tuleen. Se on synnin palkka raamatun mukaan ja ihmisten perinnäissäännöillä sinä ET selitä itseäsi ulos. Koska Sanaan on muistiinmerkitty tuo tuomiosi ja syy siihen.

        Eli merkki on Pyhä Hengen merkki, joka ei KUMOA omaa tahtoaan.

        Mutta, sinä kumoat. Eikä Henki sinulle ole tarkoitettu, etkä siinä nimessä voi esiintyäkään täällä. Olet omassa hengessäsi liikkeellä, niskoittelijana, synnintekijänä, joka ei pääse Sanan mukaan perille.

        Siksi moni eri suunnilta olevat uskovat ovat kuuliaisia koko sanan käsitteelle, jota vasten selittelet ja syljeskelet.


    • Hei-


      Huomioi että lainaamasi teksti koskee sellaisia ihmisiä joiden omatunto on selvä lepopäivän kanssa sillä tavalla että haluaa viettää alkuperäistä 7- päivää minkä Jumala itse alunperin asetti.
      1 Moos 2:1-4. Dan 7:25.
      >>>>>>>> Lainaamasi teksti koskee vain niitä joilla on omassa tunnossa Jumalan säätämä päivä vakiintunut. Heidän oamtunto on puhdas näin ja omaantunto ei sallisi muutosta.

      Vuosisatoja on ollut vilpittömiä "pyhä-päivänsä" viettäjiä -siis vilpittömiä käsi sydämellä Jumalan edessä vilpittöminä siis puhtaalla omallatunnolla päivänsä suhteen eivätkä he ole syylliset. Vuosisatojen mittaan ja vuonna 321 jkr tehty lepopäivämuutos vakiintunut niin ettei valtaosalla uskovaisista ole omantunnon vaivaa lepopäiväkysymyksessä kun eivät asiasta mitään tiedä.
      >>>>>>>>>> Yksikään sielu ei ota "pedon merkkiä" ennen kuin itse ajattelee ja ymmärtää niin tekevänsä.

      Keisari Konstantinus Suurella oli työvoimapoliittinen ongelma. Kansa vietti kahta lepopäivää ja valtakunnassa oli kuusipäiväinen työviikko.
      Kansa vietti kristittyjen sapattia -viikon 7 päivää ja osa kansasta perinteistä auringon ja valon juhlaa (Helium) sunday :ta. =auringon päivä = sunday = sunnuntai = viikon 1 päivä. > 1.1.1973 suomessa astui voimaan lakimuutos jossa viikon 7 päiväksi tuli sunnuntai. Siihen saakka se oli meidän lauantai.

      Jumalan 10- käskyn laki opettaa synnin ajan loppuun saakka ihmisen sydämessä Pyhän Hengen kanssa; Hebr 8:10, 12:12-18, Jaak 2:8-13, Luuk 16:16-17, 1 Joh 5:2-3, 2:1-6, 5 Moos 5; Matt 5:17-18.

      Pedon merkki on laaja kysymys mutta Raamatullinen totuus; Ilm 13, ja 14:6-13.
      Tuossa on kyse Jumalan lain ja Jeesuksen Kristuksen arvovallan korvaamisesta jollakin muulla kunnialla uskonnollisesti. Vrt; Ilm 12:17, 14:12, Ef 2:8-9.
      Tässä on kyse ylipäätään muodollisesta kristillisyydestä vailla sydämen uskoa, Hebr 12:14.

      Ellen G Whiten teksti koskee niitä joiden omantunnon asia on alkuperäinen viikon
      seitsemäs päivä joka osuu meidän lauantaille.
      Ellen G White eikä kirkko lausu tuomioita niille asiassa joiden omantunnon asia on sunnuntai lepopäivänään. On tärkeätä ymmärtää asia rakkauden asiaksi aina -ei riidan asiaksi koskaan; 1 Joh 4:8, Jes 58:13-14.

      Meillä on päiviä mistä valita mutta ei voi kenenkään omaa tuntoa määrätä koskaan. Meillä ei ole vastaavaa keisarin ongelmaa.

      Kukaan ei ota pedon merkkiä ellei itse ajattele niin tekevänsä;
      Luuk 12:47-48 ! (rangaistus on vertauskuvallinen opetuksen vuoksi- ei sovellettavissa käytännössä mikään ihmisen rangaustus asiassa.)

      "Sinetti" on yhden ihmisen persoonallinen substantiivi ja adjektiivi. Muitakin substantiiveja ja adjektiiveja voi käyttää kuvaamaan kuuliaisuutta Jumalan synnin opettavalla laille; Room 3:20,31.
      Adventtikirkossa Jumalan lailla on kolme merkitystä; a) kuuliaisuus b) rakkkaus rakkauden täydelliseen lakiin c) synnin opettava merkitys.
      Tottakai se on "sinetti" tms. kuuliaisuudelle ja tahallinen synninteko ei mahdollista Kristuksen armoa jatkuvana ja tahallisena asiana, mutta pitää huomioida aina ihmisen tiedon erilainen määrä, Luuk 12:47-48. Vuosisatoja on uskovaisia ja hurskaita ihmisiä ollut oman tietonsa varassa aina vilpittöminä ja synti on toisinaan suhteellinen käsite verraten juuri ihmisen omaantuntoon joka muovautuu tiedon määränkin mukaan.

      Lainasit hengellisen kirjailijan tekstiä jonka kirjoitukset tutkitaan 1 Tess 5:19-23 mukaan kaikki. Adventtikirkko ei ole julistanut pedon merkkiä- ei antanut sellaista julkilausumaa vaan tietää että peto julistaa merkkinsä itse.
      Uskonpuhdistajien kirjoituksia tutkitaan siis- >Uskonpuhdistajia oli 1300 luvulta alkaen tusinan verran suurempia ja monta tusinaa pienempiä.
      Luther opetti paavia petona, mutta Adventtikirkko opettaa petovaltana 2-3 maailman vallan yhteistä toimintaa jossa Kristuksen ja lain arvovaltaa nakerretaan.
      Yleismaailmallinen ilmiö siis tuhansien vuosien mittaan noiden arvojen nakertaminen ja korvaaminen- 1 Joh 2:15-17.


      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

    • Lainaus Ellen G White: " Kuuliaisuuden koe

      Sapatinvietto on oleva suuri kuuliaisuuden koe..."
      __________________________________

      Näissä sanoissa "kuuliaisuuden koe" Ellen juuri kertoo sen kuinka adventismi on juuri tätä
      USKO JOTAIN oppia eli "Tekojen kautta pyhittymistä" ja sen voi ansaita tekemällä tekoja eli siis pitämällä juuri Lauantaisin Sapattia !

      Hengessä pyhittyminen on Ellenille ja Adventisteille jotenkin vieras ja outo käsite !

      • Voivoe

        Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut. (‭James‬ ‭2‬:‭17‬ KR92)

        Miten 007 selittää tämän... Raamatulla.


      • Voevoi!

        Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki. Ne, jotka ovat Jeesuksen Kristuksen omia, ovat ristiinnaulinneet vanhan luontonsa himoineen ja haluineen. Jos me elämme Hengen varassa, meidän on myös seurattava Hengen johdatusta. (‭Galatians‬ ‭5‬:‭22-25‬ KR92)

        Johtaako Hengen hedelmä rikkomaan (007 & Co.) Jumalan lain ja Sinetin eli Sapatin?


      • Voivoe kirjoitti:

        Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut. (‭James‬ ‭2‬:‭17‬ KR92)

        Miten 007 selittää tämän... Raamatulla.

        Voivoe: Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut. (‭James‬ ‭2‬:‭17‬ KR92)

        Miten 007 selittää tämän... Raamatulla.
        _____________________________________

        Oikeita hyviä tekoja ei tehdä omin, luonnollisin voimin. Niitä syntyy vasta sitten, kun ihminen on uskossa päässyt sovintoon Jumalan kanssa ja kun Pyhä Henki on hänet uudistanut eli, Pyhän Paavalin sanoja lainataksemme,sitten kun hänet on luotu uudestaan...

        Vrt. Ef. 2:10 "Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme".

        Ns. "Lain teot" luonnollisessa ruumiissa tehtyinä ovat epäpuhtaita ja epätäydellisiä ja vailla todellisia hengellisiä siunauksia sekä itselle että muille ja pahimmassa tapauksessa sillä on vain omavanhurskautta kohottava ylpeä merkitys, josta on vain haittaa Pyhän Hengen puhdistavalle vaikutukselle uskovassa ihmisessä !

        Vrt : Mal 3:2-3 "Sillä hän on niinkuin kultasepän tuli ja niinkuin pesijäin saippua.
        Ja HÄN ISTUU ja SULATTAA ja PUHDISTAA hopean, hän puhdistaa Leevin pojat, saa ne puhtaiksi kuin kullan ja hopean ja sitten he tuovat Herralle uhrilahjoja vanhurskaudessa."

        Siis...Vain nämä "sulatetun" ja "puhdistetun" ihmisen teot ovat niitä oikeita Tekoja, ja näistä edellä mainitsemasi Jaakobin kirjekin puhuu
        (2:17) "Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut." !


      • Israel=juutalaiset
        Voevoi! kirjoitti:

        Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki. Ne, jotka ovat Jeesuksen Kristuksen omia, ovat ristiinnaulinneet vanhan luontonsa himoineen ja haluineen. Jos me elämme Hengen varassa, meidän on myös seurattava Hengen johdatusta. (‭Galatians‬ ‭5‬:‭22-25‬ KR92)

        Johtaako Hengen hedelmä rikkomaan (007 & Co.) Jumalan lain ja Sinetin eli Sapatin?

        Voevoi! Adventistien "sapattisinetti" sillä tavoin kuin he sen selittävät ja itseensä soveltavat (ovat olevinaan "valittu kansa") on harhaoppia ja vastoin Raamattua.


      • Voevoi! kirjoitti:

        Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki. Ne, jotka ovat Jeesuksen Kristuksen omia, ovat ristiinnaulinneet vanhan luontonsa himoineen ja haluineen. Jos me elämme Hengen varassa, meidän on myös seurattava Hengen johdatusta. (‭Galatians‬ ‭5‬:‭22-25‬ KR92)

        Johtaako Hengen hedelmä rikkomaan (007 & Co.) Jumalan lain ja Sinetin eli Sapatin?

        Voevoi!: " Hengen hedelmää taas ovat rakkaus..."
        ___________________________________

        Huomaa Voevoi!, että tässä hengen hedelmistä puhuttaessa kun ensimmäisenä mainitaan tämä RAKKAUS, niin alkukieli käyttää tässä alkusanaa " agapē " joka tarkoittaa nimen omaan Jumalan ehdotonta Rakkautta mitä ihmisessä ei ole omasta takaa !
        Ja jos Jumala ei sitä "Pyhän Henkensä" kautta ihmiselle vuodata, niin hänellä ei sitä omasta takaa ole ja millään teoilla ja touhuilla hän ei voi sitä saavuttaa...
        Ei esim... Sapattisäännöillä sun muilla naulavuoteilla makailuilla !
        Vaan yksinkertaisesti se on juuri mitä siinä sanotaan " Hengen hedelmä" !

        Tämä "agapē" vuodatetaan ihmiseen täysin armosta ja se edellyttää monen moista Pyhän Hengen "puhdistamista" ihmisen syntisyydestä ensin, että ihminen edes jotenkin voisi sitä jollain tavalla käsittää...

        Vrt 1 Piet 4:12 Rakkaani, älkää oudoksuko sitä hellettä, jossa olette ja joka on teille koetukseksi, ikäänkuin teille tapahtuisi jotakin outoa,
        4:13 vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä, että te myös hänen kirkkautensa ilmestymisessä saisitte iloita ja riemuita.


        Vrt Artikkelini Pietarista: Palkka Paimen vaiko Hengen Paimen !?
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12888090


    • Voi teitä

      Jumala teki Sapatin - ihmistä varten

      Ja hän sanoi heille: "Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. (‭Markuksen‬ ‭2‬:‭27‬ FINPR)

      Outoa on, että jotkut ovat halukkaita jättämään sellaisen siunauksen vain Juutalaisille.

      "Sapatti on asetettu ihmistä varten."

      • Voivoii

        Johtaako Hengen hedelmä rikkomaan (007 & Co.) Jumalan lain ja Sinetin (luomisen ja lunastuksen) eli Sapatin?


      • Voiivoi
        Voivoii kirjoitti:

        Johtaako Hengen hedelmä rikkomaan (007 & Co.) Jumalan lain ja Sinetin (luomisen ja lunastuksen) eli Sapatin?

        »Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. (‭Matthew‬ ‭5‬:‭17-19‬ KR92)

        Mikä henki Teitä johtaa, kuuliaisuuden vai tottelemattomuuden? ...


      • Voivoi!
        Voiivoi kirjoitti:

        »Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. (‭Matthew‬ ‭5‬:‭17-19‬ KR92)

        Mikä henki Teitä johtaa, kuuliaisuuden vai tottelemattomuuden? ...

        Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?

        Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.

        Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat. Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton? (‭Jaakobin‬ ‭2‬:‭14, 17, 19-20‬ FINPR)

        Minkälainen henki teitä johtaa? Kapinahenki lakia vastaan, tottelemattomuuden henki.


      • Hengen johdatuksessa
        Voiivoi kirjoitti:

        »Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. (‭Matthew‬ ‭5‬:‭17-19‬ KR92)

        Mikä henki Teitä johtaa, kuuliaisuuden vai tottelemattomuuden? ...

        Voiivoi 20:42
        Ole huoleti, meitä Herran omia johtaa Jumalan Pyhä Henki! Hänessä on Johtajaa tarpeeksi!


      • Voitoin
        Hengen johdatuksessa kirjoitti:

        Voiivoi 20:42
        Ole huoleti, meitä Herran omia johtaa Jumalan Pyhä Henki! Hänessä on Johtajaa tarpeeksi!

        Johtaako henki Sinua rikkomaan yhdenkään Jumalan käskyistä. Valitseppa sanasi huolella!


      • Rakkauden teot
        Voivoi! kirjoitti:

        Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?

        Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.

        Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat. Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton? (‭Jaakobin‬ ‭2‬:‭14, 17, 19-20‬ FINPR)

        Minkälainen henki teitä johtaa? Kapinahenki lakia vastaan, tottelemattomuuden henki.

        Rakkauden teoista, armeliaisuuden teoista on kyse, eikä lain teoista! Kehotan lukemaan Galatalaiskirjeen. "Sillä armosta te olette pelastetut, ette tekojenne kautta, ettei kukaan kerskaisi."


      • kyselijä.
        Voitoin kirjoitti:

        Johtaako henki Sinua rikkomaan yhdenkään Jumalan käskyistä. Valitseppa sanasi huolella!

        Kysymys Kopitelijalle kuuntelitko tänä aamuna aamuhartauden radiosta?


      • Hihhuuli
        Rakkauden teot kirjoitti:

        Rakkauden teoista, armeliaisuuden teoista on kyse, eikä lain teoista! Kehotan lukemaan Galatalaiskirjeen. "Sillä armosta te olette pelastetut, ette tekojenne kautta, ettei kukaan kerskaisi."

        Hiphei, kaikki olemme armosta pelastetut. Kannattaisi siis luopua käskyistä, noista inhottavista taakoista...

        Armo suuri, mutta tämähän valkeni nyt, laki on kumottu ristillä. Jihhuu


      • kyselijä. kirjoitti:

        Kysymys Kopitelijalle kuuntelitko tänä aamuna aamuhartauden radiosta?

        En...

        Mutta Adventistien Jumalanpalvelusta katsoin Sunnuntaina telkusta vähän aikaa...
        Sinänsä tragikoomista, että sitä lähetetään ns. "Pedon merkin" päivänä... :O


      • Voi huuto
        Rakkauden teot kirjoitti:

        Rakkauden teoista, armeliaisuuden teoista on kyse, eikä lain teoista! Kehotan lukemaan Galatalaiskirjeen. "Sillä armosta te olette pelastetut, ette tekojenne kautta, ettei kukaan kerskaisi."

        Oikein sanoit, kaikki olemme pelastetut armosta, mutta Herran päivänä Jumala tulee tuomitsemaan kunkin tekojensa mukaan.

        Vyöttäkää sentähden mielenne kupeet ja olkaa raittiit; ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä.

        Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,

        mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu. (‭1 Pietarin‬ ‭1‬:‭13, 17, 25‬ FINPR)


      • Voi huuto kirjoitti:

        Oikein sanoit, kaikki olemme pelastetut armosta, mutta Herran päivänä Jumala tulee tuomitsemaan kunkin tekojensa mukaan.

        Vyöttäkää sentähden mielenne kupeet ja olkaa raittiit; ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä.

        Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,

        mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu. (‭1 Pietarin‬ ‭1‬:‭13, 17, 25‬ FINPR)

        Gal 3:1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?

        3:2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?

        3:3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?


      • Hyvää yötä nyt
        Kopittelija007 kirjoitti:

        En...

        Mutta Adventistien Jumalanpalvelusta katsoin Sunnuntaina telkusta vähän aikaa...
        Sinänsä tragikoomista, että sitä lähetetään ns. "Pedon merkin" päivänä... :O

        Ja vielä näiden lisäksi: Poikani, ota varoituksesta vaari; paljolla kirjaintekemisellä ei ole loppua, ja paljo tutkistelu väsyttää ruumiin. Loppusana kaikesta, mitä on kuultu, on tämä: Pelkää Jumalaa ja pidä hänen käskynsä, sillä niin tulee jokaisen ihmisen tehdä. Sillä Jumala tuo kaikki teot tuomiolle, joka kohtaa kaikkea salassa olevaa, olkoon se hyvää tai pahaa. (‭Saarnaajan‬ ‭12‬:‭12-14‬ FINPR)

        Armosta ISISkin pelastuu, usko näkyy teoista, hedelmä paljastaa puun laadun - mikä henki sinussa vaikuttaa? Kuuliaisuus vai tottelemattomuus...


      • tekopyhä
        Kopittelija007 kirjoitti:

        En...

        Mutta Adventistien Jumalanpalvelusta katsoin Sunnuntaina telkusta vähän aikaa...
        Sinänsä tragikoomista, että sitä lähetetään ns. "Pedon merkin" päivänä... :O

        Se oli sapattina nauhoitettu lähetys. Kyllä sapatti on se ainoa oikea pyhä ja sunnuntai on tekopyhä, jota viettämällä halutaan sanoutua irti Jumalan selvästä käskystä ja suorittaa itse valittu jumalanpalvelus.


      • Hyvää yötä nyt kirjoitti:

        Ja vielä näiden lisäksi: Poikani, ota varoituksesta vaari; paljolla kirjaintekemisellä ei ole loppua, ja paljo tutkistelu väsyttää ruumiin. Loppusana kaikesta, mitä on kuultu, on tämä: Pelkää Jumalaa ja pidä hänen käskynsä, sillä niin tulee jokaisen ihmisen tehdä. Sillä Jumala tuo kaikki teot tuomiolle, joka kohtaa kaikkea salassa olevaa, olkoon se hyvää tai pahaa. (‭Saarnaajan‬ ‭12‬:‭12-14‬ FINPR)

        Armosta ISISkin pelastuu, usko näkyy teoista, hedelmä paljastaa puun laadun - mikä henki sinussa vaikuttaa? Kuuliaisuus vai tottelemattomuus...

        Matt 22:34 "Mutta kun fariseukset kuulivat, että hän oli tukkinut saddukeuksilta suun, kokoontuivat he yhteen;
        22:35 ja eräs heistä, joka oli lainoppinut, kysyi häneltä kiusaten:
        22:36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
        22:37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
        22:38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
        22:39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
        22:40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu KAIKKI LAKI ja profeetat."

        ...San 4:18 "MUTTA vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka."


      • tekopyhä kirjoitti:

        Se oli sapattina nauhoitettu lähetys. Kyllä sapatti on se ainoa oikea pyhä ja sunnuntai on tekopyhä, jota viettämällä halutaan sanoutua irti Jumalan selvästä käskystä ja suorittaa itse valittu jumalanpalvelus.

        Tiesin kyllä sen mutta silti se on "tragikoomista"... :O


      • Palvelemme ilolla!
        tekopyhä kirjoitti:

        Se oli sapattina nauhoitettu lähetys. Kyllä sapatti on se ainoa oikea pyhä ja sunnuntai on tekopyhä, jota viettämällä halutaan sanoutua irti Jumalan selvästä käskystä ja suorittaa itse valittu jumalanpalvelus.

        Nimimerkki "tekopyhä": Voisitko ystävällisesti kertoa, missä kohtaa Raamatussa on KÄSKY, että jumalanpalvelus pitää olla sapattina ja KIELTO, ettei se saa olla ylösnousemuspäivänä?

        Ja sitä paitsi, me ylösnousseeseen Vapahtajaan uskovat emme "suorita" jumalanpalvelusta emmekä mene sinne käskystä, vaan sydämen halusta ja ilolla kumarramme Herraa Jeesusta, rukoilemme, ylistämme ja kunnioitamme Häntä! Lain alla pelossa ja vavistuksessa eläville tämä taitaa olla täysin mahdotonta käsittää, että joku voi mennä jumalanpalvelukseen vapaaehtoisesti ja vieläpä sydämensä riemulla...


    • Kun olin lapsi, piti istua hiljaa radion vieressä ja kuunnella, syömättä tai juomatta - jumalanpalvelusta. Lisäksi piti uskontunnustuksen ajaksi nousta seisomaan. Tänään on toisin, enkä usko, että kirkko niin enää voimistuisi kansallisesti, että määrättäisiin kaupat kiinni ja ihmiset kirkkoon sunnuntaina. Olisi Adventtikirkon etsittävä uusi täky.

      Jotain erikoista pitää kaikilla mukamas olla. SLEY:llä on houkuttimena naispappeuden vastustaminen ja kellä mitäkin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      320
      3283
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      203
      2667
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      141
      2463
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      1985
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      15
      1972
    6. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1632
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      19
      1481
    8. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1406
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      121
      1238
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1201
    Aihe