Onko kyseisestä otsikosta kenelläkään kokemusta?
Kävin yksityisellä, ulkomaalaisellä hammaslääkärillä, joka ei puhunut suomea kuin pari sanaa..sain jotenkin sellaisen käsityksen että jonkun hampaan kohdalla on ien vetäytynyt ja jotain luukadosta myös hoitaja puhui.
Säikähdin tätä sairautta ja mietin, että tarkoittaako tämä sairaus automaattisesti hampaiden lähtöä vai onko se täysin hoidettavissa?
Maksoin 110 euroa puolen tunnin tarkastuksesta ja epäselvästä puheesta josta en ottanut mitään selvää...Olen 26-vuotias.
Alkava parodontiitti nuorella?
1
214
Vastaukset
- suuhygienisti
Parodontiitti on nimenomaa hampaan kiinnityskudosten krooninen tulehdussairaus. Tähän voi sairastua jo hyvinkin nuorella iällä. Syitä sairastumiseen voi olla useita mutta yksi yhteinen tekijä niissä kaikissa on;ierajaharjauksen tekniikan ontuminen sekä lankaamisen puute. Tähän jos vielä lisätään huono ruokavalio tai joku seuraavista: tupakointi,nuuskaus,alkoholin runsas käyttö jne niin paketti on valmis.
Ei tarvitse säikähtää mutta on hyvä ottaa tiedosta koppi. Tautia aiheuttaa bakteeri jonka poispitämiseksi suosittelen omahoidon kohentamista. Ei voimalla vaan tekniikalla. Suosittelen hakeutumista suuhygienistille! Lisäksi säännölliset hammaskivenpoistot ovat tärkeitä.
Hampaasi eivät automaattisesti putoa tai ala heilua jos tartut toimeen ajoissa. Parodontiitin eteneminen voidaan pysäyttää hyvällä hoidolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823450
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 621754
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628