Hei!
Autossani (Ford Focus 2006, 1,6L HWDA -koneella) on ilmennyt seuraavanlainen ongelma: Kun esimerkiksi kiihdytän moottoritien rampissa voimakkaasti nopeutta, alkaa auto nykimään 3-5 ja tuntuu, että moottorista ei saa läheskään normaalia tehoa irti, ja ongelma tuntuu ilmenevän nimenomaan korkeilla kierroslukemilla.
Nykiminen alkaa lähes aina, kun kaasua painaa voimakkaasti. Silloin tällöin myös moottorin vikavalo vilkkuu muutaman kerran.
Ongelma on joskus kesäkeleillä selittynyt (?) sillä, että tuulilasinpesurin suuttimien juuresta on valunut sadevesi suoraan tulppien päälle ja näin ollen aiheuttanut saman ongelman. Tiivistettyäni silikonilla nuo suuttimien kohdat ongelma katosi, mutta ilmeisesti nyt kylmällä ilmalla moottorin lämmetessä vesi kondensoituu tulpanhattujen lähistölle yms.
Onko kukaan törmännyt samaan ongelmaan ja jos olette, niin miten olette sen ratkaisseet?
Auto nykii kiihdyttäessä
11
22161
Vastaukset
- honta ukko
Luulisi kuuman moottorin poistavan kosteudet aika äkkiä.
Ratkaisisin ongelman viemällä auton huoltoon, vikakoodit saattaisi kertoa jotain missä on siis ongelmaa. Arpomalla vikoja saattaa kustannuksia vaan tulla
enemmän loppujenlopuksi kun vika ei vaan korjaannu.
Katotaan jos joku tietää vastata muuta.
Kannattaa katsoa ja kyselleä vielä ford palstalta/foorumilta. - työnnä suohon
Työnnä romusi suohon.
- arpomalla ei voita
Jos kosteus aiheuttaa mielestäsi nuo viat, on aika vaihtaa tulpat ja etenkin tulpanjohdot (mikäli autossa on perinteiset tulpanjohdot), jos ei lähiaikoina vaihdettu? Muuten kyllä veisin myös vikakoodinlukuun, jos ei itselläsi ole koodinlukulaitetta.
- yritys & erehdys
Syksykosteilla pätkiminen kertoo juuri tulpanjohdoista. Saattaa olla paikallaan tarkastella myös virranjakajasta pari seikkaa eli onko kansi puhdas ja ilman hiushalkeamia sekä onko ennakonsäätö kunnossa ja letkut ehjät.
Mitenkäs polttonestejärjestelmä ? Onko p-suodatin vaihdettu ja onko p-pumpussa ja järjestelmässä riittävä paine. Näitä voi tarkastella melko pienillä kustannuksilla.
- entinenxx
Minulla oli vastaava ongelma ja syyllinen oli puola (4 eri puolaa autossa)
- Anonyymi
Mulla kans hyytyy foordi Taunus?
- Anonyymi
Moottorihäiriövalon vilkkuminen usein tarkoittaa sytytyshäiriötä. Kannattaisi lukaista vikakoodit.
Pesurin suuttimista valunut neste on saattanut aiheuttaa korroosiota puolien matalajännitejohtojen liittimiin tai ehkä nestettä on jopa kulkeutunut tulppien poteroihin ja kipinälle on muodostunut helpompi reitti pois kuin sytytystulpalle. - Anonyymi
Kannattaa ostaa sellainen auto joka ei nyi. Pikkuvinkki!
- Anonyymi
Kannattaisi olla kommentoimatta jos taso on tätä luokkaa.
- Anonyymi
Imupuolen vuoto
- Anonyymi
Tulpanjohdot varma tieto
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871006- 18997
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi98811Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740