Jumalan omaisuuskansa palaa diasporasta !

Aamos 9:9 Sillä katso, minä käsken seuloa Israelin heimoa KAIKKIEN KANSAIN SEASSA, niinkuin seulalla seulotaan: ei jyvääkään putoa maahan.

9:10 Miekkaan kuolevat kaikki minun kansani syntiset, jotka sanovat: "Ei saavuta, ei kohtaa meitä onnettomuus".

9:11 Sinä päivänä minä pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan ja korjaan sen repeämät ja pystytän sen luhistumat, ja rakennan sen sellaiseksi, kuin se oli muinaisina päivinä,

9:12 niin että HE SAAVAT OMIKSENSA Edomin jäännöksen ja KAIKKI PAKANAKANSAT, JOTKA MINUN NIMIINI OTETAAN , sanoo Herra, joka tämän tekee.

9:13 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin kyntäjä tavoittaa leikkaajan ja rypäleitten polkija siemenenkylväjän, jolloin vuoret tiukkuvat rypälemehua ja kaikki kukkulat kuohkeiksi muuttuvat.

9:14 Silloin MINÄ KÄÄNNÄN KANSANI ISRAELIN KOHTALON, ja he rakentavat jälleen autiot kaupungit ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja juovat niiden viiniä, he tekevät puutarhoja ja syövät niiden hedelmiä.

9:15 Minä istutan heidät omaan maahansa, eikä heitä enää revitä pois maastansa, jonka minä olen heille antanut, sanoo Herra, sinun Jumalasi.

6

50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vrt. Israel julistautui yksipuolisesti itsenäiseksi 14. toukokuuta 1948 !

• Niinpä niin.

No, nämä ovat niitä omia mielikuva ja mielikuvitus tulkintoja, jotka pyrkivät tekemään jumalankuvia ja oppaita.

Tietenkin Israel- kansana vaeltaa ja on Herran kansa, sen lain mukaan, minkä Hän antoi.

Mutta, heitäkin katkotaan oksistosta, eikä pääse perille Raamattuun ilmoitetun ja kirjoitettujen syiden tähden ja ne syyt ovat meille lopunajan kansalle varoittavana esimerkkinä kirjattu.

Siis se johtaa siihen raamatulliseen päätelmään, että Herralla on KANSANSA, joka käy perille, Pyhään Uuteen Jerusalemiin.

Siis sinne ei pääse saastainen, ei laittomuuden ihminen, koska hänen rakkautensa on Herrraan kylmentynyt.

Tehköön Israelilaiet tehtäväänsä, mutta luodaan Uusi taivas ja maa ja Uusi Jerusalem laskeutuu taivaasta.

Jumalan tyköä.

Ei siten, että nyt olisi ihmisen kätten töinä valmistetut kivet jo valmiina odottamassa temppelin rakentamista. Alettaisiin uudet eläinuhrit jne.
        Olisi väliaikinen Jeesuksen asettama maanpäällinen rauhanvaltakunta 1000 vuotta jne. Ne ovat tulkintoja, niitä vääriä ajatustartuntapintoja mielikuviin.

Tämä nyt Israel- heidän sukukuntiensa kirjot on kadonneet sukukunnat, ja miksi?

Herra on työnsä tehnyt, koska enää ei ole juutalaista, ei kreikkalaista tai jotain muuta, pyhää, ilman Kristusta. Siis Kristuksessa on JumalanKansa, kuuliaisuudessa, joka käy perille.

Nyt on lukot Israelissa, ettei vanhaa oteta käyttöön. On lukot pantu mosekijana, ettei ihminen tee omaa käsintehtyä alttaria - enää.
        On lukko, ettei sukukuntia tehdä ja aleta laskemaan lukumääräisesti jne.

Siis pelastus ja Uusi maa onkin Jumalan työ, eikä siihen riitä ihmisen omanmielikuvan luomat kuvat ja käsitteet, niillä riimupainoilla jaloissa, joka vetäisi uskonnollisen polun tähän aikaan.

Parempi kopittelija, että ei alkaisi Sanan tulkiksi, koska se sanavarasto on sinullakin inhimillinen, ihmisen luoma. Se sanoittaa niin ihmeellisiä mielikuvitusasioita, jota Sanassa ei ole.

Ja turhaa sinä niitä valtavia kirjoitusryppäitä teet, kirjoitellen ja vastaillen, koska ne hyppää automaattisesti yli. Näkee vain ihmismielten kuva ja sanakielten helinän.

Ps. Israelin olemassaoloa ja paikkaa en kiellä. He ovat Vt- sanoittanut meille ja siinä heillä on tehtävänä pitää se tietoisuudissamme niinkuin se on kirjoitettuna.
        Ettei pakanoitten hapate muodosta siihen lisähapatteita, vaikkapa evoluutio- luomisopin varjolla.

Parempi, että juutalaiset pitävät tehtävänsä kansana ja heillä on oma paikkansa tässä ajassa. Ja heidän sukukuntansa, mitä siitä on jäljellä, pelastuu yksin ja ainoastaan Kristuksessa. Muita uhrilampaita ei tarvita. Siksi temppelistä ei jäänyt kiveä kivenpäälle.

• Helleeniajasta diasporaan

Aleksanteri Suuri valloitti juutalaisten asuinalueet (Palestiinan) 332 eKr. Roomalaiset alkoivat nimittää muinaista Kanaanin maata Palestiinaksi filistealaisten mukaan. Juutalaisten kapinan jälkeen roomalaiset hävittivät Jerusalemin vuonna 70 jKr. sotapäällikkö Tituksen johdolla.

Samalla roomalaiset tuhosivat Jerusalemin temppelin eli juutalaisen kultin keskuksen. Tämän jälkeen temppeliä ei ole enää rakennettu uudelleen. Vuodesta 130 alkaen juutalaisilta kiellettiin kokonaan pääsy Jerusalemin temppelialueelle. Samalla alkoi hajaannus eli diaspora.

Juutalaisvaltion perustaminen

Palestiina oli 600-luvulta aina vuoteen 1917 – ristiretkiä lukuun ottamatta – muslimien hallinnassa. Ensimmäisen maailmansodan aikana Englanti valtasi alueen Turkilta. Brittiläisen ulkoministeri Balfourin nimellä tunnettu julistus vuodelta 1917 pyrki osoittamaan juutalaisille kansalaisoikeuksin taatun kansallisen kodin Palestiinasta Turkilta vallatuista alueista. Siirtolaisvirrat alueelle alkoivat kasvaa ja voimistuivat Hitlerin vainojen takia 1930-luvulla. Toisen maailmansodan aattona alueella oli jo puoli miljoonaa juutalaista.

Israelin valtio itsenäistyi lopulta toisen maailmansodan päättymisen jälkeen 15.5.1948, samoihin aikoihin natsien juutalaisten kansanmurhan laajuuden paljastuessa maailmalle. Paluumuuttolaissa (5.6.1950) todetaan muun muassa: ”1. Jokaisella juutalaisella on oikeus tulla tähän maahan. 3.a. Juutalainen, joka saapuu Israeliin ja välittömästi saapuessaan ilmaisee pyyntönsä saada asettua pysyvästi Israeliin, saa kansalaisuuden.” Lain täydennys vuodelta 1970 (4b): ”Tämän lain toteutumiseksi ’juutalaisella’ tarkoitetaan henkilöä, joka on syntynyt juutalaisesta äidistä tai on kääntynyt juutalaisuuteen eikä kuulu mihinkään toiseen uskontoon.”

http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Juutalaisuus

• pyh!

Ja taas tätä väärää israell-oppiasi tyrkytät?

MEITÄ EI VALHEESI HETKAUTA.

• pyh! kirjoitti:

Ja taas tätä väärää israell-oppiasi tyrkytät?

MEITÄ EI VALHEESI HETKAUTA.

Adventistejako "pyhää jäännöstäkö" tämä Aamoksen ennustus tarkoittaa sinun mielestäsi Pyh! ?... :O

" HE SAAVAT OMIKSENSA Edomin jäännöksen ja KAIKKI PAKANAKANSAT, JOTKA MINUN NIMIINI OTETAAN ,"

• pyh!
        Kopittelija007 kirjoitti:

Adventistejako "pyhää jäännöstäkö" tämä Aamoksen ennustus tarkoittaa sinun mielestäsi Pyh! ?... :O

" HE SAAVAT OMIKSENSA Edomin jäännöksen ja KAIKKI PAKANAKANSAT, JOTKA MINUN NIMIINI OTETAAN ,"

Valheesi ei hetkauta pätkääkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      180
      10330
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3525
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      52
      3268
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2865
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      205
      2230
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      116
      2203
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2023
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1638
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1446
    10. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1386
    Aihe