Voiko työtön saada pienen asuntolainan?

Yksiö mielessä

Voiko työtön saada pienen asuntolainan jos luottotiedot ovat kunnossa ja on aina hoitanut raha-asiansa hyvin? lainantarve olisi n 60.000e ja minulla ei olisi mitään vakuuksia tai henkilötakaajia, mutta minä voisin laittaa omanosuuden tuohon summaan joka olisi siis 18.000e eli 30% Myöntääkö mikään pankki minulle siis lainaa n 42.00euroa?

142

17800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joip

      Mikäli tulosi ovat riittävän suuret, niin kyllä. Paljonko pystyt käyttämään kuukausituloistasi lainanhoitoon?

      • Militantti Antti

        Nykyaikana tuo 42000 euroa on aik apieni summa ja ottaen huomioon oman pääomanne luulisi lainan heltiävän. Onhan teillä vielä lisäksi asunto vakuutena. Ja- luulisi, että jossain vaiheessa lähiaikoina ainakin toinen saa työpaikankin. Tsemppiä.


      • tampereen sivusta
        Militantti Antti kirjoitti:

        Nykyaikana tuo 42000 euroa on aik apieni summa ja ottaen huomioon oman pääomanne luulisi lainan heltiävän. Onhan teillä vielä lisäksi asunto vakuutena. Ja- luulisi, että jossain vaiheessa lähiaikoina ainakin toinen saa työpaikankin. Tsemppiä.

        nykyaikana 42000 on todella pieni raha ja sen saa kuka vain.
        itse otin juuri osuuspankista velan. ei ollut säästöjä, ei takaajaa ja olen sairaseläkkeellä. laina on 97000 euroa. lyhennän 590€/kk. valtion takaus sekä asunto panttina.


      • kiitih1
        tampereen sivusta kirjoitti:

        nykyaikana 42000 on todella pieni raha ja sen saa kuka vain.
        itse otin juuri osuuspankista velan. ei ollut säästöjä, ei takaajaa ja olen sairaseläkkeellä. laina on 97000 euroa. lyhennän 590€/kk. valtion takaus sekä asunto panttina.

        Sano pankille ettet aiokkaan maksaa muuta ku korot haluun kans tönön


      • työtön lainanhakija
        tampereen sivusta kirjoitti:

        nykyaikana 42000 on todella pieni raha ja sen saa kuka vain.
        itse otin juuri osuuspankista velan. ei ollut säästöjä, ei takaajaa ja olen sairaseläkkeellä. laina on 97000 euroa. lyhennän 590€/kk. valtion takaus sekä asunto panttina.

        itse kysyin 100000€ lainaa op ja nordeasta minulla takaajat ja muutama tonni omaa rahaa,työt juuri samaan aikaan loppui niin op heti ilmoitettiin kun ei ole vakituisia tuloja ei voi saada lainaa,nordeasta sama tilanne ilman vakituisia tuloja he eivät voi riskeerata antamalla lainaa ja lopuksi ilmoittivat että jos työtilanne paranee niin tottakai he antavat siinä tapauksessa.


      • pankit naisia?
        työtön lainanhakija kirjoitti:

        itse kysyin 100000€ lainaa op ja nordeasta minulla takaajat ja muutama tonni omaa rahaa,työt juuri samaan aikaan loppui niin op heti ilmoitettiin kun ei ole vakituisia tuloja ei voi saada lainaa,nordeasta sama tilanne ilman vakituisia tuloja he eivät voi riskeerata antamalla lainaa ja lopuksi ilmoittivat että jos työtilanne paranee niin tottakai he antavat siinä tapauksessa.

        Pankit kuullostaa siltä kuin nainen kanssa puhuisi...näin miehen näkökulmasta.


      • Kanta-asiakas etu
        pankit naisia? kirjoitti:

        Pankit kuullostaa siltä kuin nainen kanssa puhuisi...näin miehen näkökulmasta.

        Nordeasta en saanut edes muutaman kuukauden lykkäystä opintolainalle koska olin työtön. Asiakkaana kymmeniä vuosia ja luottotiedot kunnossa sekä jo 1 opintolaina maksettu ko pankkiin. Opintolainaa lyhensin tunnollisesti työttömyysrahoista.

        Kyse muutamasta sadasta eurosta.
        Asiakaspalvelijalle piti varata ilta-aika minne mennä henk koht. keskusteluun- lopputulos:
        Lainanhoitokorot olisi olleet huomattavasti suuremmat kuin itse hyöty lainaneuvottelijan mukaan eli lainan lykkäys parilla kuukaudella olisi tullut todella kalliiksi ja pahentanut tilannetta.

        Soitti kotiin että ei käy, "mut sä voit tietty kysyy pankinjohtajalta jos haluut jos se sitte onnistuis niin".


      • rohkeastikysymään

        Juu, näin on. Maksathan kait tälläkin hetkellä esin vuokraa asumisestasi? Ei sen lainan takaisinmaksun/kk tarvitse olla juuri sitä suurempi, kun jatkaa tarpeeksi pitkällä laina-ajalla. Pankissa huomioidaan koko se maksukykysi, mikä sinulla on tallä hetkellä.
        Alkupääomaa sinulla on hyvin ja uuden asuntosi arvo käy loppuvakuudeksi. Mene pankkiin ja ota selvitys tämänhetkisestä maksuliikenteestäsi mukaan, niin eiköhän sieltä laina irtoa, ja toisiakin pankkeja voi kokeilla, koska kilpailu hyvistä maksajista on pankeillakin..


      • Militantti Antti kirjoitti:

        Nykyaikana tuo 42000 euroa on aik apieni summa ja ottaen huomioon oman pääomanne luulisi lainan heltiävän. Onhan teillä vielä lisäksi asunto vakuutena. Ja- luulisi, että jossain vaiheessa lähiaikoina ainakin toinen saa työpaikankin. Tsemppiä.

        Minusta hyvinkin voisi saada mutta saako,, Halvemmaksi tulee kuin vuokra-asunto,, Laina-aika esim 20-30 vuotta niinkuin asuntolainoissa hyvinkin on. Ruotsissa esimerkiksi asunnoista useinkin maksetaan vain korkoja eikä lyhennyksiä ehkä koko asumisaikan.. Hiukan voisi Suomikin modernisoitua ja antaa ihmiseille mahdollisuuksia vaurauden keräämiseen muillekkin siis vähävaraisille eikä vain niille joilla jo jotain on..mie


      • Hanne33
        rohkeastikysymään kirjoitti:

        Juu, näin on. Maksathan kait tälläkin hetkellä esin vuokraa asumisestasi? Ei sen lainan takaisinmaksun/kk tarvitse olla juuri sitä suurempi, kun jatkaa tarpeeksi pitkällä laina-ajalla. Pankissa huomioidaan koko se maksukykysi, mikä sinulla on tallä hetkellä.
        Alkupääomaa sinulla on hyvin ja uuden asuntosi arvo käy loppuvakuudeksi. Mene pankkiin ja ota selvitys tämänhetkisestä maksuliikenteestäsi mukaan, niin eiköhän sieltä laina irtoa, ja toisiakin pankkeja voi kokeilla, koska kilpailu hyvistä maksajista on pankeillakin..

        Joo kaikki työttömät hyviä maksajia!
        Itse sukulaisen yritykseen hetkeksi kirjoille ja
        työtoditus matkaan ja pankkiin ja
        niin irtosi 120.000e,jota nyt lyhentelen pikkuhiljaa,
        järjen käyttö ei kiellletty!


      • mikämikämaa
        tampereen sivusta kirjoitti:

        nykyaikana 42000 on todella pieni raha ja sen saa kuka vain.
        itse otin juuri osuuspankista velan. ei ollut säästöjä, ei takaajaa ja olen sairaseläkkeellä. laina on 97000 euroa. lyhennän 590€/kk. valtion takaus sekä asunto panttina.

        mikä valtion takaus ?


      • No eipä se
        mieze kirjoitti:

        Minusta hyvinkin voisi saada mutta saako,, Halvemmaksi tulee kuin vuokra-asunto,, Laina-aika esim 20-30 vuotta niinkuin asuntolainoissa hyvinkin on. Ruotsissa esimerkiksi asunnoista useinkin maksetaan vain korkoja eikä lyhennyksiä ehkä koko asumisaikan.. Hiukan voisi Suomikin modernisoitua ja antaa ihmiseille mahdollisuuksia vaurauden keräämiseen muillekkin siis vähävaraisille eikä vain niille joilla jo jotain on..mie

        nyt juuri vaurautta lisää jos sinulla velkaa on saman mitä "omaisuuttakin".


      • tottahelvetissä.

        joo.

        Ja sitten sinä et ole köyhä, vai kuinka...


      • taattuon
        mikämikämaa kirjoitti:

        mikä valtion takaus ?

        Kai se on joku entisen aravalainan vastine. Valtio takasi senkin.


      • statustako?
        mieze kirjoitti:

        Minusta hyvinkin voisi saada mutta saako,, Halvemmaksi tulee kuin vuokra-asunto,, Laina-aika esim 20-30 vuotta niinkuin asuntolainoissa hyvinkin on. Ruotsissa esimerkiksi asunnoista useinkin maksetaan vain korkoja eikä lyhennyksiä ehkä koko asumisaikan.. Hiukan voisi Suomikin modernisoitua ja antaa ihmiseille mahdollisuuksia vaurauden keräämiseen muillekkin siis vähävaraisille eikä vain niille joilla jo jotain on..mie

        Miten vauraus lisääntyy jos lainasta maksetaan pelkkiä korkoja koko asumisaika.


      • naitattaavaan
        Militantti Antti kirjoitti:

        Nykyaikana tuo 42000 euroa on aik apieni summa ja ottaen huomioon oman pääomanne luulisi lainan heltiävän. Onhan teillä vielä lisäksi asunto vakuutena. Ja- luulisi, että jossain vaiheessa lähiaikoina ainakin toinen saa työpaikankin. Tsemppiä.

        no vittiu 42 tonniimitä se on????? työtön??? no sossusta saa!!!!


      • Talousnero(c)
        mieze kirjoitti:

        Minusta hyvinkin voisi saada mutta saako,, Halvemmaksi tulee kuin vuokra-asunto,, Laina-aika esim 20-30 vuotta niinkuin asuntolainoissa hyvinkin on. Ruotsissa esimerkiksi asunnoista useinkin maksetaan vain korkoja eikä lyhennyksiä ehkä koko asumisaikan.. Hiukan voisi Suomikin modernisoitua ja antaa ihmiseille mahdollisuuksia vaurauden keräämiseen muillekkin siis vähävaraisille eikä vain niille joilla jo jotain on..mie

        20-30 vuoden laina-aika asuntoon tarkoittaa, että maksat korkoina talon hinnan toistamiseen. Järkevä laina-aika on 10-maks.15 vuotta.

        Asuntokohde kannattaa valita niin, että sen saa myös myytyä jos joutuu työttömäksi. Käytännössä siis mistään syrjäkyliltä tai maaseudulta ei kannata ostaa, ellei saa todella halvalla. Uuden asunnon rakentaminen pieneen kuntaan tai landelle on sellainen asia, että sinne pitää jäädä sitten loppuiäkseen asumaan. Ainakaan talosta ei tule koskaan saamaan sitä hintaa, mitä sen rakentamiseen meni.

        Asuntojen hintojen nousua on turha odottaa koko läntisen maailman ollessa taloudellisessa siirtymässä. Tasapainotusliike tapahtuu lännen ja kiinan välillä - kiinassa elintaso nousee, lännessä laskee. Tämä ei ole mikään lama, joka menisi ohi, emmekä ole vielä lähelläkään pohjaa.


      • hyvä teko
        työtön lainanhakija kirjoitti:

        itse kysyin 100000€ lainaa op ja nordeasta minulla takaajat ja muutama tonni omaa rahaa,työt juuri samaan aikaan loppui niin op heti ilmoitettiin kun ei ole vakituisia tuloja ei voi saada lainaa,nordeasta sama tilanne ilman vakituisia tuloja he eivät voi riskeerata antamalla lainaa ja lopuksi ilmoittivat että jos työtilanne paranee niin tottakai he antavat siinä tapauksessa.

        Minulla on 5-asunto osaketta myytävänä, joutavat pois 5000 e maksaa 30-35 m2

        Alennetaan hintaa, jos on liian tukalaa. Isompi asunto voisi olla 6000 egee
        ja siitäkin saa tinkiä.

        Ja ei kun asumaan. Pikkukunnassa on mukavaa, parkkipaikka aina löytyy ilmaiseksi.
        Laitetaanko köyhälle asunto tulemaan.

        Lainaa vaikka kaverilta, ja ei kun asumaan Tekstaile prepaidiin 046 897 66 93


      • taloustaito
        statustako? kirjoitti:

        Miten vauraus lisääntyy jos lainasta maksetaan pelkkiä korkoja koko asumisaika.

        Miten vauraus voisi lisääntyä ilman pääomaa? No, onhan se lottovoitto yksi mahdollisuus.


    • jhjgftdrsfgh

      No meillä on aika täsmälleen tuon verran ja kuitenkin kaksi ihmistä maksamassa ja töissä (mol. palkat hieman enemmän kuin työttömänä saisimme). Nipin napin saatiin laina ja takaajat oli pakko olla. Maksamme n. 380/kk seuraavat 20v.

      • Huh mikä maksuaika?

        Maksatteko siis yhteensä kk tuon 380e? kuulostaa aika vähältä tuo summa kahdelta? 190e maksat siis palkasta vaan lainaan, miksette ihmeessä maksa enempää ja silloin ei tarvitsisi noin pitkään kuin 20v maksella noinkin pientä lainasummaa ja kun korkoihinkin jo alkaa menemään rutkasti tuona aikana? Saako udella että paljonko tienaatte yhteensä kuukaudessa nettona käteen?


      • jhjgftdrsfgh
        Huh mikä maksuaika? kirjoitti:

        Maksatteko siis yhteensä kk tuon 380e? kuulostaa aika vähältä tuo summa kahdelta? 190e maksat siis palkasta vaan lainaan, miksette ihmeessä maksa enempää ja silloin ei tarvitsisi noin pitkään kuin 20v maksella noinkin pientä lainasummaa ja kun korkoihinkin jo alkaa menemään rutkasti tuona aikana? Saako udella että paljonko tienaatte yhteensä kuukaudessa nettona käteen?

        Palkkani on noin 1000e kuussa, puolison 900e ja meillä on lapsia. Ruokaan ei jää paljon mitään kaikkien pakollisten kulujen jälkeen. Tämän hintainen koti kuluttaa aika tarkkaan kaikki ylijäävät sentit, koko ajan on jonossa korjausasioita. Meillä on myös pieni kulutusluotto otettu pakolliseen kiireelliseen korjaukseen, sitä on 4v jäljellä. Lainaan maksettavaa summaa ei siis voi missään tapauksessa nostaa. Joillakin on elämä tällaista eikä paremmasta tietoa...


      • Ei pidä paikkaansa..
        jhjgftdrsfgh kirjoitti:

        Palkkani on noin 1000e kuussa, puolison 900e ja meillä on lapsia. Ruokaan ei jää paljon mitään kaikkien pakollisten kulujen jälkeen. Tämän hintainen koti kuluttaa aika tarkkaan kaikki ylijäävät sentit, koko ajan on jonossa korjausasioita. Meillä on myös pieni kulutusluotto otettu pakolliseen kiireelliseen korjaukseen, sitä on 4v jäljellä. Lainaan maksettavaa summaa ei siis voi missään tapauksessa nostaa. Joillakin on elämä tällaista eikä paremmasta tietoa...

        ""Palkkani on noin 1000e kuussa, puolison 900e ja meillä on lapsia""

        Nuo palkkanne ei kyllä tule mistään täysipäiväisestä palkkatyötä. Minkään alan minimi kk-palkat ei ole noin alhaisia. Et kerro totuutta että olette opiskelijoita tai teette lyhyitä työpäivää/kk.


      • Rehtori.
        Ei pidä paikkaansa.. kirjoitti:

        ""Palkkani on noin 1000e kuussa, puolison 900e ja meillä on lapsia""

        Nuo palkkanne ei kyllä tule mistään täysipäiväisestä palkkatyötä. Minkään alan minimi kk-palkat ei ole noin alhaisia. Et kerro totuutta että olette opiskelijoita tai teette lyhyitä työpäivää/kk.

        Olette varmaan tukityöllistettyjä kun noin vähän saatte kuussa? Olenko oikeassa? Mutta ongelma tässä on se että ne on yleensä vaan vuoden tai korkeintaan kaksivuotta pitkiä työsuhteita, eli miten ihmeessä olette lainaa noilla ehdoilla saaneet?


      • jhjgftdrsfgh
        Rehtori. kirjoitti:

        Olette varmaan tukityöllistettyjä kun noin vähän saatte kuussa? Olenko oikeassa? Mutta ongelma tässä on se että ne on yleensä vaan vuoden tai korkeintaan kaksivuotta pitkiä työsuhteita, eli miten ihmeessä olette lainaa noilla ehdoilla saaneet?

        Itseasiassa minulla on määräaikainen (kuitenkin pysyvä) täysaikainen työ 40h viikossa. Puolisolla 38h viikossa siivoojan vakinainen työ. Itse saan pph:n minimipalkkaa, joka nousisi jos lapsia saisi enemmän, tällaista ei kuitenkaan ole näköpiirissä. Näillä palkoilla olisi ihan sama olla työttömänä mutta siitä tulisi enemmän stressiä kun työkkäri aiheuttaa omat juoksunsa.


      • Rehtori.
        jhjgftdrsfgh kirjoitti:

        Itseasiassa minulla on määräaikainen (kuitenkin pysyvä) täysaikainen työ 40h viikossa. Puolisolla 38h viikossa siivoojan vakinainen työ. Itse saan pph:n minimipalkkaa, joka nousisi jos lapsia saisi enemmän, tällaista ei kuitenkaan ole näköpiirissä. Näillä palkoilla olisi ihan sama olla työttömänä mutta siitä tulisi enemmän stressiä kun työkkäri aiheuttaa omat juoksunsa.

        Hyvin oletta saaneet asiat silti hoidettua noin pienillä tuloilla? Hienoa että löytyy ihmisiä jotka jaksavat yrittää pienistä tuloistaan huolimatta, ja älkää antako koskaan vaan periksi, onnea teille molemmille ja toivon todella että pärjäätte ja olette onnellisia :)


      • Epäilijä

        jhjgftdrsfgh

        20x12=240x380=91,200 epäilen juttuasi ,tai sitten olet sekopää jos olet moiseen ruvennut. Lasku on nykytilanteesta joka voi muuttua lisäksi kuuluuko tuohon vielä pankin kulut ja vakuutukset jotka nostaa lainan hintaa.
        Yksiö mielessä . Unohda koko juttu tuollaisilla ehdoilla.


      • kerralla maksanut

        Onneksi olkoon velkavankeudesta.


      • yrittäjä
        Rehtori. kirjoitti:

        Hyvin oletta saaneet asiat silti hoidettua noin pienillä tuloilla? Hienoa että löytyy ihmisiä jotka jaksavat yrittää pienistä tuloistaan huolimatta, ja älkää antako koskaan vaan periksi, onnea teille molemmille ja toivon todella että pärjäätte ja olette onnellisia :)

        Kunnan viroissa loisivat eivät tiedä tästä toisesta todellisuudesta mitään. Totuus tulee esiin kriisiaikoina. Me pienellä pärjäävät olemme avainasemassa, kun ajat huononevat. Meiltä voi tulla kerjäämään sitten.Jo sei muuta niin toimivia neuvoja ja kannustusta.


      • Eipäs pullistella,
        kerralla maksanut kirjoitti:

        Onneksi olkoon velkavankeudesta.

        vaikka nimimerkistä päätellen lainat onkin lusittu. Lappoo ne mullan sunkin nenäs päälle joku päivä,,,,,toivottavasti. :)


      • ihmeellistä menoa
        yrittäjä kirjoitti:

        Kunnan viroissa loisivat eivät tiedä tästä toisesta todellisuudesta mitään. Totuus tulee esiin kriisiaikoina. Me pienellä pärjäävät olemme avainasemassa, kun ajat huononevat. Meiltä voi tulla kerjäämään sitten.Jo sei muuta niin toimivia neuvoja ja kannustusta.

        nyt menin sanattomaksi.saan työttömyyskorvusta,vaikka olen työssä vammautunut saan 520 euroa kelan työttömyyskorvausta työkyvyttömänä.lisäksi saan 212 euroa vammaistuen.onkin ihmeellistä en saa kirjoittaa kelan lappuun kelan vaatimuksesta työkyvytön sairas,vaan työtön työtön työtön.eikö ole ihmeellinen tämä maailma sairas työkyvytön joutuu täyttämään kelan vaatimukseta muuta kuin todellisuus.näillä mennään jos kerran on kirjoitettava jotain muuta kuin todellisuus.en usko että näillä tuloilla saa lainaa.


      • HHUHUH
        yrittäjä kirjoitti:

        Kunnan viroissa loisivat eivät tiedä tästä toisesta todellisuudesta mitään. Totuus tulee esiin kriisiaikoina. Me pienellä pärjäävät olemme avainasemassa, kun ajat huononevat. Meiltä voi tulla kerjäämään sitten.Jo sei muuta niin toimivia neuvoja ja kannustusta.

        Hehheee, mistä ihmeessä tuo "kunnan viroissa loisivilla" on tuollainen ajatusmaailma tullut, että kunnalla olisi hyvät palkat? Kyllä kuule yrityksissä tienaa paljon paremmin kun kunnan pakkalistoilla. Kannattaisi ensin ottaa asioista selvää, ennen kun kirjoittelee höpöjä.. Kunnissa tienavat hyvin vain johtoasemassa olevat, ne tavalliset duunarit saa huonompaa palkkaa kuin moni muu.


      • Tekninen_Tissi83
        Epäilijä kirjoitti:

        jhjgftdrsfgh

        20x12=240x380=91,200 epäilen juttuasi ,tai sitten olet sekopää jos olet moiseen ruvennut. Lasku on nykytilanteesta joka voi muuttua lisäksi kuuluuko tuohon vielä pankin kulut ja vakuutukset jotka nostaa lainan hintaa.
        Yksiö mielessä . Unohda koko juttu tuollaisilla ehdoilla.

        Kirjoitit lausekkeen väärin. Yhtäläisyysmerkin molemmat puolet tulee olla samat.
        Ja kyllähän 20v laina-ajalla korkoihin menee erittäin iso osa lyhennyssummasta. Juuri tämän takia rahaa kannattaa sijoittaa mahdollisimman pitkällä aikajänteellä, koska ns. "korkoa-korolle" ilmiön potentiaali on uskomattoman suuri. Jostain syystä valtaosa ihmisistä ei tätä tiedosta.


      • jhjgftdrsfgh kirjoitti:

        Itseasiassa minulla on määräaikainen (kuitenkin pysyvä) täysaikainen työ 40h viikossa. Puolisolla 38h viikossa siivoojan vakinainen työ. Itse saan pph:n minimipalkkaa, joka nousisi jos lapsia saisi enemmän, tällaista ei kuitenkaan ole näköpiirissä. Näillä palkoilla olisi ihan sama olla työttömänä mutta siitä tulisi enemmän stressiä kun työkkäri aiheuttaa omat juoksunsa.

        mielenkoiintoista , vakituisena siivoojana saan 1450 kuussa, ja ensi vuonna 2 ikälisä...mielenkiintoinen työ..todella...


      • äiti kemistä.

        siis mitä. Tuohan on sama summa minkä työtön saa lapsikorotuksen jälkeen. sama summa mikä on myöskin työmarkkinatuki. kysymys kuuluu. miten voit sanoa, että palkka parempi kuin työttömällä? jää nyt hyvä ihminen työttömäksi jos et saa kuin tonnin kuussa palkkaa.

        Toki jos tämä summa on 10-15h viikossa tuloilla.


      • jokin mattaa
        jhjgftdrsfgh kirjoitti:

        Itseasiassa minulla on määräaikainen (kuitenkin pysyvä) täysaikainen työ 40h viikossa. Puolisolla 38h viikossa siivoojan vakinainen työ. Itse saan pph:n minimipalkkaa, joka nousisi jos lapsia saisi enemmän, tällaista ei kuitenkaan ole näköpiirissä. Näillä palkoilla olisi ihan sama olla työttömänä mutta siitä tulisi enemmän stressiä kun työkkäri aiheuttaa omat juoksunsa.

        jokin mättää. itsekkin siivooja ja saan kuussa 1620€. 42 tuntia viikossa.


      • mot
        Ei pidä paikkaansa.. kirjoitti:

        ""Palkkani on noin 1000e kuussa, puolison 900e ja meillä on lapsia""

        Nuo palkkanne ei kyllä tule mistään täysipäiväisestä palkkatyötä. Minkään alan minimi kk-palkat ei ole noin alhaisia. Et kerro totuutta että olette opiskelijoita tai teette lyhyitä työpäivää/kk.

        jospa tässä puhutaakin siitä mitä jää käteen, kun sillä maksetaan kulut ei bruttopalkalla.
        ei kaikilla ole kokoaika työtä


      • 16+19
        äiti kemistä. kirjoitti:

        siis mitä. Tuohan on sama summa minkä työtön saa lapsikorotuksen jälkeen. sama summa mikä on myöskin työmarkkinatuki. kysymys kuuluu. miten voit sanoa, että palkka parempi kuin työttömällä? jää nyt hyvä ihminen työttömäksi jos et saa kuin tonnin kuussa palkkaa.

        Toki jos tämä summa on 10-15h viikossa tuloilla.

        En ymmärrä miksi kannattaisi jäädä työttömäksi? Vaikka työnteosta ei työmarkkinatukea enempää käteen jäisikään, saa siitä muuta hyvää, etenkin jos edes vähän tykkää siitä työstä mitä tekee. Näkyypähän cv:ssä, että on ollut töissä jos jossain vaiheessa joku parempi paikka tulee auki.


      • Itse hain sain
        ihmeellistä menoa kirjoitti:

        nyt menin sanattomaksi.saan työttömyyskorvusta,vaikka olen työssä vammautunut saan 520 euroa kelan työttömyyskorvausta työkyvyttömänä.lisäksi saan 212 euroa vammaistuen.onkin ihmeellistä en saa kirjoittaa kelan lappuun kelan vaatimuksesta työkyvytön sairas,vaan työtön työtön työtön.eikö ole ihmeellinen tämä maailma sairas työkyvytön joutuu täyttämään kelan vaatimukseta muuta kuin todellisuus.näillä mennään jos kerran on kirjoitettava jotain muuta kuin todellisuus.en usko että näillä tuloilla saa lainaa.

        Mikset ole hakenut työkyvyttömyys eläkettä,?? Ihmeellistä menoa,


      • tiedän
        Itse hain sain kirjoitti:

        Mikset ole hakenut työkyvyttömyys eläkettä,?? Ihmeellistä menoa,

        Kaikki ei saa vaikka hakee. Kelan lääkärit päättää siellä pöytänsä takana asian. Arpovat kuulemma jokaisen kohdalla kruuna vai laava.. eli saako vai ei. Sulla sattui kolikon oikea puoli.


      • fdsafdsa
        jhjgftdrsfgh kirjoitti:

        Palkkani on noin 1000e kuussa, puolison 900e ja meillä on lapsia. Ruokaan ei jää paljon mitään kaikkien pakollisten kulujen jälkeen. Tämän hintainen koti kuluttaa aika tarkkaan kaikki ylijäävät sentit, koko ajan on jonossa korjausasioita. Meillä on myös pieni kulutusluotto otettu pakolliseen kiireelliseen korjaukseen, sitä on 4v jäljellä. Lainaan maksettavaa summaa ei siis voi missään tapauksessa nostaa. Joillakin on elämä tällaista eikä paremmasta tietoa...

        "Lainaan maksettavaa summaa ei siis voi missään tapauksessa nostaa. "

        Mitä teette jos korot nousevat?


      • Vähän maksava.
        fdsafdsa kirjoitti:

        "Lainaan maksettavaa summaa ei siis voi missään tapauksessa nostaa. "

        Mitä teette jos korot nousevat?

        Noin pienessä lainassa ja noin pitkällä maksuajalla - vaikka korot nousisivat prosenttitolkulla (mitä ne eivät hetkessä tee) nousu ei vaikuttaisi kuukausierään kuin korkeintaan muutaman kympin, jos sitäkään. Parinkymmenen euronkin kuukausiannuiteetin nousuun vaadittaisiin jo useampi prosentti.
        Se on sitten eri asia, jos asuntolainaa on vaikkapa uuteen omakotitaloon tai kalliiseen osakkeeseen ottanut 300-500 tuhatta euroa. Tällöin jo suht pienikin koronnousu vaikuttaa kuukausierään melkoisesti.

        Itse ostimme vaimon kanssa hyvin nuorina pienen omakotitalon vuosia sitten aikana jolloin tällä seudulla tarjontaa oli paljon ja myyjällä oli ns. pakkotilanne. Itse olin vasta saanut ensimmäisen vakituisen työpaikkani.
        Emme maksaneet nykykatsomuksen mukaan kohtuu hyvällä alueella olevasta mörskästä paljon mitään ja lyhentelemme sitä n. 350 euroa kuukaudessa. Olemme aina ajatelleet, että mielummin pitkä laina-aika, pienet erät ja löysempää rahankäyttöä arkeen kuin köysikaulassa perse tulessa kaikki rahat lyhennyksiin ja lopulta maksuaika lyhenee vain muutamalla vuodella. Se minkä pitkän lainan koroissa häviää, nauttii elämästä ja nukkuu yönsä paremmin...

        Asunnon ostoa harkitseville pienituloisille duunareille annan myös neuvon: Kannattaa unohtaa suuruudenhulluus asuntoa ostaessa. Isot neliöt tuovat myös isot kulut lainojen päälle. Ei yksiössä perhe voi asua, mutta ei se linnaakaan tarvitse. Mielummin hieman sovittelemalla, kuin jatkuva tuskailu isojen asumiskulujen kanssa.

        Vaikka olemme aina olleet suht pienituloisia, on mukavaa kun kaikki rahat eivät mene asuntolainaan, jää rahaa muuhunkin, matkusteluun, uudehkoon autoon ja jopa säästäminenkin on onnistunut.
        Asuntolainakin alkaa olla jo voitonpuolella. Koronheittelyt vuosien varrella eivät ole vaikuttaneet kk-lyhennyksiin kuin kympin kaksi! :)

        Mutta jokainen taablaa tyylillään, meillä ei ole valittamista vaikka rahaa ei tule ovista ja ikkunoista. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.


      • Talousnero(c)
        äiti kemistä. kirjoitti:

        siis mitä. Tuohan on sama summa minkä työtön saa lapsikorotuksen jälkeen. sama summa mikä on myöskin työmarkkinatuki. kysymys kuuluu. miten voit sanoa, että palkka parempi kuin työttömällä? jää nyt hyvä ihminen työttömäksi jos et saa kuin tonnin kuussa palkkaa.

        Toki jos tämä summa on 10-15h viikossa tuloilla.

        "jää nyt hyvä ihminen työttömäksi jos et saa kuin tonnin kuussa palkkaa."

        Onpa hölmö kirjoitus. Totta kai töissä kannattaa käydä, vaikka siitä ei saisi kuin vähän enemmän rahaa. Ensinnäkin pienissä tuloissa vähäkin on paljon, toisekseen työttömänä on vaikeampi saada parempia töitä ja siinä syrjäytyy väkisinkin. Kolmanneksi valtion rahkeet maksaa työttömyyskorvauksia saattavat jatkossa kadota ja silloin työttömät ovat todella hädässä. Parempi maksaa laskunsa omalla työllä, kuin olla riippuvainen velkaan hukkuvasta valtiosta.


      • Kukko4
        Talousnero(c) kirjoitti:

        "jää nyt hyvä ihminen työttömäksi jos et saa kuin tonnin kuussa palkkaa."

        Onpa hölmö kirjoitus. Totta kai töissä kannattaa käydä, vaikka siitä ei saisi kuin vähän enemmän rahaa. Ensinnäkin pienissä tuloissa vähäkin on paljon, toisekseen työttömänä on vaikeampi saada parempia töitä ja siinä syrjäytyy väkisinkin. Kolmanneksi valtion rahkeet maksaa työttömyyskorvauksia saattavat jatkossa kadota ja silloin työttömät ovat todella hädässä. Parempi maksaa laskunsa omalla työllä, kuin olla riippuvainen velkaan hukkuvasta valtiosta.

        Kukko tietäää,,,, Ole vaan aktiivinen pidä pienipalkkainen työ samalla ole erittäin aktiivinen uudentyön haussa ,Markkinoi itseäsi työhaastattelussa ideoimalla kehittämällä uutta työpaikkaasi työnantajalle ,, tsemppiä


      • tässä totuus
        HHUHUH kirjoitti:

        Hehheee, mistä ihmeessä tuo "kunnan viroissa loisivilla" on tuollainen ajatusmaailma tullut, että kunnalla olisi hyvät palkat? Kyllä kuule yrityksissä tienaa paljon paremmin kun kunnan pakkalistoilla. Kannattaisi ensin ottaa asioista selvää, ennen kun kirjoittelee höpöjä.. Kunnissa tienavat hyvin vain johtoasemassa olevat, ne tavalliset duunarit saa huonompaa palkkaa kuin moni muu.

        Ei kunnalla saa hyvää palkkaa muut kuin ne asiantuntijat ja johtajat. Muut (eli ne perusduunarit) saa sitten selvästi pienempää palkkaa kuin keskimäärin yksityisellä.


    • Velkakierre.

      Kyllä työtön voi saada asuntolainan. Minäkin otin aikanaan asuntolainani ollessani työttömänä kahden pätkätyön välissä. Kieltämättä raha-asiat oli hoidettu hyvin, asunto halpa, laina pieni ja omaa varallisuuttakin oli kertynyt sen verran, ettei laina olisi ehkä ollut aivan välttämättä tarpeenkaan. Ainakaan näillä edellytyksillä työttömyys ei siis ole este.

      Lainamääräsi tosin kuulostaa työttömän maksukyvylle suurelta, ellei ole varmaa tietoa paremmasta. 42000 euroa on aika sitkeä summa maksettavaksi peruspäivärahasta.

    • sddfs

      Kyllä tuo mahdollisuuksien rajoissa on. Jos sinulla 18 000€ on käteistä, niin se on oikein hyvä lähtökohta mennessäsi pankkiin neuvottelemaan.

      Toisaalta lainanantoa on kiristetty selvästi, joten kyllä pankki toisaalta voi vaatia takaajankin.

      • 12ö

        Tuskin tarvit edes takaajaa jos panet 18000 likoon ja kun asuntokin on vakuutena. Tuosta diilistä saa pankki aina omansa pois.


    • kyllä onnistuu

      Työttömyydessä on se hankala puoli että voi tippua peruspäivärahalle jolloin on aika hankalaa maksaa lainoja. Itse ole heilunut työttömyyden ja pätkähommien välillä ja maksanut asuntolainaa. Välillä on ollut tosi tiukkaa nyt asuntolainaan kuluu 420 eur /kk ja jäljellä on 24000 eur.Yritä siis saada edes jotain työtä jotta pysyisit työkuntoisena. Muista myös että työttömyyskorvauksen ohella voi tienata aika paljon. Esim jos korvaus 1000 eur ja tienaat 1000 eur niin saat pitää yhteensä 1650 eur

    • noppeli002

      Kertomus omasta elämästä.

      Oli yksi raha juttu ja menin sitä hoitamaan pankkiin. Kassalla ollut virkailija näpytteli koneelle pika-ajanvarauksen sivuhuoneeseen ja siellä sitten toinen virkailija sanoi minulle, että ala säästämään omaan asuntoon.

      Minulla oli silloin säästössä.... siis oikeesti pienestä työttömyysedusta säästetty vajaa 2000e, niin pankkivirkailija sanoo, että säästä lisää. Sano, että 30% omaa rahaa.... Siis eihän n. 2000e säästö ole mistään summasta 30%, jos puhutaan asunnosta.

      Mutta nykyaikana ja tulevaisuudessa kaikenhan pitää perustua siihen ettei jumitu työttömyyteen.Sillon sen lainan voi saada. Hommahan on aivan eri ap.lla, jos on liki 20 000e käteisenä. Mutta kyllä 20 000e vaatii myös vielä paljon laskemista, ja omat raha-asiat kyllä kannattaa pitää huonossakin asemassa ollessa todella hyväswsä kunnossa.

    • varma nakki

      höpö, höpö työtön ei saa lainaa pankista, koska työttömyys korvaus ei ole tuloa eli sinulla on nolla tulot.

      • kabanossi

        Työttömyyskorvaus on tuloa siinä missä palkkakin. Kumpikin yhtä epävarma. Palkka usein isompi.


      • Työtön on nro1
        kabanossi kirjoitti:

        Työttömyyskorvaus on tuloa siinä missä palkkakin. Kumpikin yhtä epävarma. Palkka usein isompi.

        Tuo oli tosi hyvin sanottu kabanossilta :) nythän minä tiedän mitä sanon pankissa kun tai jos virkailija alkaa urputtaa työttömyydestä, sillä on aivan totta että työttömyys on varmempi juttu kuin työpaikka ja palkka jonka mukaan lainanlyhennykset räätälöidään, kun hakia on jo valmiiksi työtön niin osataan suunnitella sellaiset maksut että asiakas tulee niistä selviämään ja suuntahan on vain ja ainoastaan ylöspäin :) Kyllä hyvin taloutensa hoitava työtön pystyy lainaa hoitamaan paremminkuin holtiton työntekijä joka on arvaamaton rahan käyttäjä ja jopa hiukan viinaan menevä duunari.


      • mitä ihme juttuja

        kyllä minä sain lainaa kun olin työttömänä ja ostin 94m2 rivarin säästöjä ei ollu penniäkään ostettava huoneisto riitti vakuudeksi ei tarvinnu edes takaajia.


      • All right
        mitä ihme juttuja kirjoitti:

        kyllä minä sain lainaa kun olin työttömänä ja ostin 94m2 rivarin säästöjä ei ollu penniäkään ostettava huoneisto riitti vakuudeksi ei tarvinnu edes takaajia.

        Tämä juttu vasta ihmeellinen olikin. Et kuitenkaan ilmeisesti kertonut muita
        asiaan vaikuttavia tekijöitä.


      • niin varmaan
        mitä ihme juttuja kirjoitti:

        kyllä minä sain lainaa kun olin työttömänä ja ostin 94m2 rivarin säästöjä ei ollu penniäkään ostettava huoneisto riitti vakuudeksi ei tarvinnu edes takaajia.

        Onko isäsi ko. pankin johtaja?


    • en halua lainaa

      Minulle työttömälle juuri viimeksi pankissa käydessäni lähes tuputettiin lainaa.
      Taloon on tulossa isoja remontteja ja niiden rahoitukseen ehdotettiin asuntolainaa.
      Tilillä olisi vastaava summa, mutta ei juuri muuta ja elän kituttaen peruspäivärahalla, töitä etsien.

      Pankithan vaan tekee voittoa ja maksimoi sen, miten vaan. Itse en todellakaan halua tähän hätään lainaa, olisi liian ahdistavaa ajatella, että vielä velka olisi niskassa ja voisi menettää asunnon sen takia.

      • tuki parempi

        Tietysti pienellä päivärahalla olevan ei kannata ottaa lainaa talon remppaan. Talolaina (rahoitusvastike)kelpaa asuntokustannuksena asunto- ja sossutukeen


    • Et tietenkään voi

      Et voi. Pankki vaatii työpaikan, että voit maksaa lainan takaisin.

      Käytä älyäsi, jos sitä on.

    • älä sitoudu

      Käytä se "alkupääomasi" työn hakemiseen. Työttömän ei kannata sitoutua omistusasuntoon koska työ minkä voi saada voi olla aivan toisella paikkakunnalla.
      Työttömällä ei itseasiassa ei voi olla edes kotipaikkakuntaa koska on aina oltava valmis lähtemään työn perään.
      Olet kai kuullut 80 kilometrin ja 3 tunnin työnhaku alueen rajoista? Ja jos olet saanut pätkätöitä alueesi molemmilta laidoilta niin siinä siten joudut kulkemaan päivittäin 80 80 = 160 kilometriä. Ei ole sanottu, että ne kaikki löytämäsi ja saamasi osa-aikaiset pätkätyöpaikat olisivat samassa työnhaku alueen suunnassa !!!!
      Katsos kun se matka asunnolta "yhteen" pätkätyöpaikkaan saa olla tuon 80 kilometriä ja sitten sinne "toiseen" pätkätyöpaikkaan on taas matkaa asunnolta toiset 80 kilometriä aivan toiseen suuntaan.
      Siinäpä sitten olet "kivassa" asuntoloukussa. Luuletko kykeneväsi maksamaan asuntolainoja yhden osa-aikaisen pätkätyön palkalla? Tarvitset useampia osa-aikaisia pätkätöitä ja ne voivat olla aivan eri suunnissa asunnoltasi.

      Työnhakijan työnhaku matkat menee aina eri suuntiin eli: pohjoiseen, etelään, länteen ja itään tai sitten näihin kaikkiin samanaikaisesti osa-aikaisissa töissä.
      Älä sitoudu asuntoloukkuun !!!

      • Nyt oma koti

        Aina ihmiset ovat laskeneet mikä on edullisinta asumista. Nuoret parit valitsivat lähes poikkeuksetta osakeasunnon kerrostalosta. Huomiona väliin, että kerrostalon asunto ei ole koskaan omistusasunto, koska jo lakikin määrää että asuntojen omistajina pitää olla yhtiö. Yhtiö myy osakekirjoja ja jakaa niiden mukana vain asumisoikeutta. Onko asunto ns. vuokra-asunto tai osakeasunto, eivät ne eroa toisistaan muutoin kuin että rahaa siirretään eri nimikkeillä. Kummassakin voit maksaa toiselle vaikka 50 vuotta, mutta asuntoa et saa koskaan omaksi.
        Ainoa tapa saada oma asunto on ostaa omakotitalo tontteineen. Siinä ei ole yhtiöjärjestystä/järjestyssääntöjä jotka jotkut muut tekisivät sinulle. Tupakkapaikan pihalla päätät itse. Voit muuttaa sen paikkaa vaikka joka päivä ja ihan "lennosta". Vieraiden kanssa voitte tulla jatkoille saunaamaan puoliltaöin, koska hiljaisuusajan päätätte itse. Remontit jne.. päätätte itse.
        Kaikkein merkittävintä lienee että vain omakotitalossa asunnossanne ei voi kukaan tietämättänne käydä.
        Olen asunut kolmessa kerrostalo-osakehuoneistossa ja jokaisessa taloyhtiön henkilökuntaa kävi asunnoissa ihmisten ollessa töissä heille kertomatta. Käynnistä pitäisi etukäteen sopia, mutta se on teoreettista ja toimii yhtä vähän kuin että ylinopeutta ei saa ajaa.
        Aina jälkeenpäin kuulin että silloin ja silloin on käyty lukemassa vesimittarit, venttiileitä käyty säätämässä, pattereita ilmaamassa, paineita mittaamassa tai jotain tarkastuskäyntejä joita ei tarkemmin määritelty.
        Kerran huomasin, että toimistohuoneen laatikoita oli arvailtu, suivaannuin ja laitatin turvalukon.
        Tämänkin jälkeen huomasin silloin tällöin että asunnossa oli käyty työssä ollessani. Kun oikein selvitin asiaa, selvisi että turvalukon asentaja oli tietämättäni antanut yhden avaimen isännöitsijätoimistolle. Minä sain kaksi avainta. Yhden avaimen toimittaminen isännöitsijälle on kuulemma pakollista jotta voivat hoitaa asioitaan.
        Myin asunnon ja nyt asun vuokralla omakotitalossa. Tein kymmenen vuoden määräaikaissopimuksen. Nyt ei ole kenelläkään TIETÄMÄTTÄNI mahdollisuutta käydä asuntoa ja asioitani penkomassa. Turvalukon kaikki kolme avainta ovat omassa hallussa.


      • Turhaa uhoa Uuno
        Nyt oma koti kirjoitti:

        Aina ihmiset ovat laskeneet mikä on edullisinta asumista. Nuoret parit valitsivat lähes poikkeuksetta osakeasunnon kerrostalosta. Huomiona väliin, että kerrostalon asunto ei ole koskaan omistusasunto, koska jo lakikin määrää että asuntojen omistajina pitää olla yhtiö. Yhtiö myy osakekirjoja ja jakaa niiden mukana vain asumisoikeutta. Onko asunto ns. vuokra-asunto tai osakeasunto, eivät ne eroa toisistaan muutoin kuin että rahaa siirretään eri nimikkeillä. Kummassakin voit maksaa toiselle vaikka 50 vuotta, mutta asuntoa et saa koskaan omaksi.
        Ainoa tapa saada oma asunto on ostaa omakotitalo tontteineen. Siinä ei ole yhtiöjärjestystä/järjestyssääntöjä jotka jotkut muut tekisivät sinulle. Tupakkapaikan pihalla päätät itse. Voit muuttaa sen paikkaa vaikka joka päivä ja ihan "lennosta". Vieraiden kanssa voitte tulla jatkoille saunaamaan puoliltaöin, koska hiljaisuusajan päätätte itse. Remontit jne.. päätätte itse.
        Kaikkein merkittävintä lienee että vain omakotitalossa asunnossanne ei voi kukaan tietämättänne käydä.
        Olen asunut kolmessa kerrostalo-osakehuoneistossa ja jokaisessa taloyhtiön henkilökuntaa kävi asunnoissa ihmisten ollessa töissä heille kertomatta. Käynnistä pitäisi etukäteen sopia, mutta se on teoreettista ja toimii yhtä vähän kuin että ylinopeutta ei saa ajaa.
        Aina jälkeenpäin kuulin että silloin ja silloin on käyty lukemassa vesimittarit, venttiileitä käyty säätämässä, pattereita ilmaamassa, paineita mittaamassa tai jotain tarkastuskäyntejä joita ei tarkemmin määritelty.
        Kerran huomasin, että toimistohuoneen laatikoita oli arvailtu, suivaannuin ja laitatin turvalukon.
        Tämänkin jälkeen huomasin silloin tällöin että asunnossa oli käyty työssä ollessani. Kun oikein selvitin asiaa, selvisi että turvalukon asentaja oli tietämättäni antanut yhden avaimen isännöitsijätoimistolle. Minä sain kaksi avainta. Yhden avaimen toimittaminen isännöitsijälle on kuulemma pakollista jotta voivat hoitaa asioitaan.
        Myin asunnon ja nyt asun vuokralla omakotitalossa. Tein kymmenen vuoden määräaikaissopimuksen. Nyt ei ole kenelläkään TIETÄMÄTTÄNI mahdollisuutta käydä asuntoa ja asioitani penkomassa. Turvalukon kaikki kolme avainta ovat omassa hallussa.

        Päin vastoin, kun olet vuokralainen, on asunnon (tässä tapauksessa omakotitalon) OMISTAJALLA aina oikeus käydä tarkastamassa omaisuutensa kunto. Ei väliä, vaikka itse olisit silloin poissa, kun hän käy oven takana ovikelloa soittamatta.

        Aika ihmeellinen taloyhtiö teillä ollut. En itse vuosia kolmessa eri taloyhtiössä asuneena ole koskaan törmännyt siihen, ettei ETUKÄTEEN ilmoitettaisi talon korjaustöistä. Mutta nämä kännit ilmoitetaan aina etukäteen asunnon OMISTAJILLE.
        Omistajan velvoite on kertoa ne eteenpäin vuokralaisille. Ehkä se vuokranantajasi ei sitten infonnut sinua tai et itse käynyt koskaan taloyhtiön kokouksissa tai lukenut niitä ilmoitustaulun tiedotteita, heitit postin mukana pois luukusta tippuneet infolaput.


    • Kia Ora

      Lähdin Suomesta 1990. Olin silloiun töissä Nokialla mutta räknäsin että ei mulla ollut varaa asua Suomessa.
      No nyt asun Uudessa-Seelannissa jossa asunnot ovat kalliita myös! Ei ole varaa asua edes vuokratalossa täälläkään mutta ei hätää koska asun asuntoautossani ja täällä on lyhempi talvi. Nyt rahat riittää jopa Suomen reissuun kerran parissa vuodessa kun en maksa vuokraa enkä sähkölaskuja.

      • Arosusi78

        Oikeasti. Kadehdin sinua. Itse asun Suomessa ja tosi pienessä asunnossa, jossa ei edes kaikkia "mukavuuksia". Olen pitkäaikaistyötön. Miten päädyit Uuteen-Seelantiin? Oletko jo eläkeikäinen? Onko perhettä? Anteeksi, että utelen, mutta Uuteen-Seelantiin muutto on joskus käynyt mielessäni tai oikeammin vain unelmissani, koska nykyinen elämäntilanne (lasten koulunkäynti ym.) eivät ole mahdollistaneet sitä. Olen myös kuullut, että sinne on vaikea saada pysyvää oleskelulupaa.


    • soviet kasarmi

      Muutamalla kymppitonnilla ei saa kuin jonkin homeisen yksiön neukkukuutiosta, kannattaako sellaista hankkia omaksi riesakseen? Jos ei rahat riitä kunnolliseen asuntoon niin on ennemmin vuokralla, siitä pääsee lähtemään helposti ja paskainen homeloukko neukkukuutio jää vuokranantajan riesaksi.

      • Rak.Valv.Harjakainen

        Millä helvetillä saat BETONISEN neukkokuution homehtumaan?


      • kyllä ne homehtuu

    • koettu on

      Yksiöitä saa jopa n. 15 000 euron hintaan. Eli voit ostaa yksiön ilman lainojakin, mutta saat asuinpaikaksi sellaisen paikkakunnan josta ei varmasti löydy työtä eikä jäljellä ole juuri mitään palveluitakaan.
      Ja takuu varmasti saat asuinpaikan josta kaikkialle on pitkät matkat joita ei ainakaan tehdä olemattomilla julkisilla liikennepalveluilla.
      Tästä huolimatta sinulle jää se pakollinen työnhaku velvollisuus. Varaudu siis pitämään itselläsi matkapuhelin ja auto jos haluat välttää karenssin.

      Kunnan sossu ei myöskään maksanut osakeasunnon yhtiövastiketta. Ainakaan minulle ei 1990-laman aikana sossu maksellut yhtiövastiketta eikä sähkölaskua (oli näet kallis sähkölämmitysasunto). Eteen tuli siis pakkomyynti ja sen jälkeen ollankin asuttu vuokra-asunnossa toisella paikkakunnalla. Näin se työttömyys ja omistusasuminen sopii yhteen Suomessa. Arvaa onko tämä kivaa?

    • moon1

      Mä olen ajatellut ostaa 200 000 euron kesämökin. Olen ollut peruspäivärahalla jo 5 vuotta. Tilillä ei ole rahaa. Maanantaina olis lainaneuvottelut pankissa. Saa nähä kuinka käy.

    • HHUHUH

      Eipä taida saada

    • fjkljfgojeriogr

      Työtön saa parhaiten velkaa kun jättää kaikki laskut maksamatta. Viivästyskorot, perintäkulut jne. ryöstökulut saavat äkkiä pienenkin velan kasvamaan huikeasti suuriin summiin, siten saa aikaiseksi nopeasti jopa tuliterän asunnon hinnan verran velkaa josta suurin osa on kaikkea muuta paitsi alkuperäisen laskun summaa.

    • säästäjät

      Luultavasti saat lainan, kun omaa pääomaa on.
      Jos kuitenkin lyhennykset vetävät talouden tappiin niin ei kannata.
      Siihen omistusasuntoonkin on tehtävä jotain remonttia ennemmin tai myöhemmin.
      Se sitten lisää vastiketta, joka ajaa taloutesi ahdinkoon.

      Jatka mieluummin säästämistä, kunnes voi ostaa asunnon lähes täysin ilman velkaa.

      Jos lainan lyhennys on yli 1/4 käytettävissä olevista tulosta, niin se on liikaa.
      Sillä voi haarukoida järkevän maksimilainamäärän.

      ps.
      Asuntojen hinnat eivät ainakaan nouse seuraavan vuoden aikana.
      Myös hki alueen hinnat tulee alas, kun kauppa ei käy juurikaan.

      • HUHHHUH

        En usko että saa lainaa, pääomaa ja omaisuutta tarttis olla sitten ruhtinaallisesti.. sitten irtoaisi. Tavallinen duunari ei saa tai jos saisikin (TYÖSSÄ käyvänä), niin kyllä pankin tätit laskee sentilleen, mitä voi antaa.
        No mietis nyt itsekin. Pankit ovat pelkkää rahaa haalivia ahneita paskiaisia, eihän työttömästä ole niille mitään hyötyö kun ei ole hyötyä sellaisistakaan, joiden tienestit jää alle 40000/vuosi. Ehei, tämän paskahallituksen myötä vain topdella hyvätuloiset pääsee mellastamaan, mutta eiköhän siinäkin tule katto vastaan. Valitettavasti nämä instanssit unohtavat sen, että se raha tulee rahvaalta


      • mies 50
        HUHHHUH kirjoitti:

        En usko että saa lainaa, pääomaa ja omaisuutta tarttis olla sitten ruhtinaallisesti.. sitten irtoaisi. Tavallinen duunari ei saa tai jos saisikin (TYÖSSÄ käyvänä), niin kyllä pankin tätit laskee sentilleen, mitä voi antaa.
        No mietis nyt itsekin. Pankit ovat pelkkää rahaa haalivia ahneita paskiaisia, eihän työttömästä ole niille mitään hyötyö kun ei ole hyötyä sellaisistakaan, joiden tienestit jää alle 40000/vuosi. Ehei, tämän paskahallituksen myötä vain topdella hyvätuloiset pääsee mellastamaan, mutta eiköhän siinäkin tule katto vastaan. Valitettavasti nämä instanssit unohtavat sen, että se raha tulee rahvaalta

        Huhuhuhu mitä roskaa suollat olen saanut lainaa pankista pienillä tuloillani ja vuosiansioni on alle 30.000 euroo ...siis puppupuhetta!


    • Vain rikkaille

      Pankit ei myönnä enää lainoja kuin rikkaille, joilla takuita tai muuta omaisuutta.

      Nyt on siis vain rikkaiden markkinat ja heidän, jotka ovat osanneet ahnehtia itselleen kaiken bonuksina, optioina ja verotkin heiltä menevät ulkomaille.

      Näin se Nasse- setäkinlähti suomesta ruotsiin kun omaisuusvero tuli ajakohtaiseksi.

      Osaavat olla kieroja ja oma napa etusijalla, muista viis, pankin väkikin laitettiin ulos ja kortistoon.

      Katsokaapa pankkeja ja miettikää, keitä varten ne on. Raha tulee vain rahan luo.

      • Taidat olla

        yksinkertainen ja joka asiassa vedätetty tollo. Hyvä että teitäkin löytyy.


    • rahamies1

      Jos uskot että pysyt maksaan niin valehtelet että olet töissä,ei ne mitään työpaikkoja rupee tarkisteleen.Jos jotain lippuja ja lappuja pitää toimittaa niin niitähän on helppo työstää.

      • Maksukykyä!

        Valheella on lyhyet jäljet. Ei missään tapauksessa valheella eteenpäin.


      • hepoilu
        Maksukykyä! kirjoitti:

        Valheella on lyhyet jäljet. Ei missään tapauksessa valheella eteenpäin.

        otin pikavippilainoja eri paikoista ja ostin kesämökin
        Laitoin sen vaimoni nimiin ja nyt asutaan siinä kesät talvet.
        vipit on menneet kaikki ulosottoon mut mun tulot vain 680e
        niin ei voi viedä mitään,
        Vaimolla eläke 1568€ käteen,kyllä me eletään niillä
        loppuelämä.


    • lainakysymys

      Lainan saanti selviää kysymällä pankista.

    • käännän kylkeä

      stadinkämppä ja veronmaksajat saa maksaa muin lainat (elikkä työtön saa ,mutta tekemättä mitään)

    • Kilpailuta pankit

      Mene kipinkapin pankkiisi kysymään. Varmuuden vuoksi kysy kilpailevista pankeistakin. Jotkut pankit antaa lainaa helpommin kuin toiset, vaihda tilisi pankkiin josta saat lainan jos et nykyisestä pankistasi saa. Tämä malli toimii.

    • Pneiti

      Ei myönnä lainaa ja pitää olla työssä.

    • Pankkiiri?

      Voit saada jos lyhennyssuunnitelmasi on realistinen ja elämiseen jää riittävästi rahaa.
      Pankki kertoo loput.

      • salaatti

        Ei saa


    • sossu takaa

      Sossun pitää mielummin maksaa köyhien asuntolainat kuin rikastuttaa vuokrasijoittajia. On kansantaloudellisesti järkevää.

    • ympyrpal

      Nettutuloista saa mennä asumiseen korkeintaan 40 % ja lama-aikana voi olla, että pankki vaatii, että esim. vain 30 % saisi mennä asumiseen, jos tulot ovat kovin niukat ja on lapsia.

      Minun käsittääkseni työtön ei voi saada lainaa ellei sitten saa nimitakausta tai panttitakausta esim. omilta vanhemmilta. Sinun tapauksessa kannattaa tietenkin käydä pankista kysymässä ja vaikka toisestakin pankista, että irtoaako lainaa vai ei

    • homejuusto

      saa työtön lainaa, jos on asiat ok.

      • emmentalsin

        Ei saa


    • asdfgggggsa333333333

      En voi sanoa muuta kuin että kysy suoraan pankilta, ja näissäkin on varmasti eroja, en olettaisi ellen olisi ensin kokeillut, eli sähköpostia vaan pankkineidille lainaosastolla.

    • Kannattaa kysyä!

      Me saimme noin 140 000e asuntolainan heti ensimmäisestä pankista, josta kysyimme, vaikka itse olin tuolloin opintotuella (noin 270e/kk) ja puoliso on keskituloinen. Pankille oli tärkeää luottoa myöntäessä, että molemmat olimme raha-asiat hoitaneet hyvin. Pankki ei niinkään keskittynyt siihen, että itse olin vielä tuolloin opintotuella, vaan pankki näki pidemmälle; en olisi opintotuella loputtomiin ja olin valmistumassa korkeakoulusta ammattiin, jonka työllisyysnäkymät ovat varsin hyvät.

    • yksi vastaus

      Kyllä saa noilla perusteilla mitä sinä kerroit; eli jos sinulla on tuon verran säästöjä. Asunto toimii vakuutena pankille. 42000 euroa tuntuu aika isolta summalta, mutta uskoisin, että 30000 euroa saattaisi irrota. Riippuu myös siitä minkä ikäinen olet. Omakohtaisesti kokien samanlaisessa tilanteessa minulle sanottiin, että laina mitoitetaan siihen asti kunnes pääsen eläkkeelle eli aina parempi mahdollisuus lainansaantiin sinulla mitä nuorempi olet.

    • Kun pankkiin mennään hakemaan asuntolainaa, pankki on kiinnostunut seuraavista asioista

      (1) Vakuudet
      (2) Lainan takaisinmaksukyky

      Jos nämä kaksi asiaa ovat kunnossa sillä hetkellä kun lainaa haetaan, saat lainaa. Eli käytännössä, tuo vakuuskysymys; tänä päivänä vakuutena on itse ostettava kohde, joka riippuen kohteesta kelpaa vakuudeksi max 75% kauppahinnasta. Toisin sanoen, sinulla on oltava joko omaa rahaa ja/tai lisävakuuksia, siis tuo 25%. Valtio voi taata sinun lainoja muistaakseni 90% asti. Ja jos sinulla on kavereita, vanhempia jne... joilla on pantti, myös tuo jäljellejäävä 10% voidaan saada taatuksi.

      Toinen juttu on takaisinmaksukyky. Kun otat lainaa, joudut esittämään "jonkinlaisen" laskelman omista tuloista ja menoista. Pankin täytyy saada jonkinnäköinen käsitys siitä, että sinulla on lainan maksukykyä. Yleensä tavallisessa tapauksessa lainan hakija on töissä ja saa palkkaa. Pankki arvioi lisäksi sun maksukykyäsi myös elämäntilanteesi mukaan. Jos olet nuori ja sinkku, vaikka olisitkin raitis, niin kuulut automaattisesti riskiryhmään. Tämä maksukyvyn arviointi ei ole mitenkään henkilökohtaista vaan perustuu ihan tilastolliseen profilointiin, jolla pankki haluaa minimoida luottotappioiden riskiä. Elikä peruaatteessa, voit olla vaikka työtön, jos sinulla on säännöllisiä tuloja ja pystyt osoittamaan niiden olemassaolon riittävän uskottavasti pankkineuvojalle. Jokainen lainapäätöshän tehdään pankin omien kriteerien mukaan. Tämän lisäksi, jotta voit saada lainaa, sinulla ei voi olla luottohäiriömerkintää.

      Suomen systeemi suosii perheellisiä, vakaissa (lue: julkisella sektorilla) olevia lainanhakijoita. Epävakaiksi katsotaan kaikki sinkut, joiden työhistoria koostuu enemmän tai vähemmän sekalaisista pätkätöiden ja työttömyyden jaksoista.

      Lopuksi; niin... koska suomessa ei ole positiivista luottorekisteriä, pankki ei voi tietää kuinka paljon sinä olet oikeasti velkaa, kun haet lainaa. Hakiessasi lainaa voit esittää hyvänkin palkkatodistuksen (esim. 6000€/kk) ja saada ison asuntolainan, kunhan pokkana vaan kerrot pankille, ettei minulla ole luottokortteja, tai muita vakuudettomia lainoja. Hyvin tienaavana voit siis vetää itsesi kunnolla velkakierteeseen.... ja parhaat kulutusluoton kerääjät ovat onnistuneet poimimaan korttiluottoja jopa kuusinumeroisia summia...

    • Ehdot810

      Pankeilla ei lain mukaan ole oikeutta myöntää lainaa, jollei ole riittävää säännöllistä palkkatuloa. Edes vaikka osakkeista tulevaa pääomatuloa ei hyväksytä sellaiseksi, koska mm. osaketuotot voivat vaihdella.

      Työsuhteestakin on kysymyksinä myös se, että a) onko se vakituinen/toistaiseksi voimassa oleva ja b) kuinka kauan on ollut nykyisessä työsuhteessa, se sen takia, ettei ole riskiä joutua irtisanotuksi esimerkiksi koeajalla tms.

      Laina-ajan pituutta tarkastellen sitten katsotaan vielä se, että saavuttaako lainan hakija eläkeiän ennen suunniteltua lainan loppuunmaksua, koska eläkkeelle jäädessä tulot putoavat. Jos lainan lyhennysohjelman mukaan menisi eläkevuosien puolelle, osa pankeista ei silloinkaan vakituisesta työsuhteesta huolimatta tällä hetkellä myönnä lainaa vaikka kasinovuosina niin tapahtui.

      Pankkivalvonnan takia yksikään pankki ei saa myöntää sinulle lainaa, se oma osuus sijoitettavasta rahasta edellytetään nykyään käytännössä aina, n. 10 % asunnon ostohinnasta tavallisesti. Vakuuksia sinulla pitäisi olla vähintään lainamäärän verran tai takaajia.

    • Eläkkeen kynnyksellä

      varma nakki: höpö, höpö työtön ei saa lainaa pankista, koska työttömyys korvaus ei ole tuloa eli sinulla on nolla tulot.

      Tämä sinun mielipide jota lainasin on tavallaan osittain oikein.
      Nimittäin työttömyys korvaus ei ole siinä mielessä tuloa, että se ei ole ANSIOTULOA vaan se on ETUUTTA kuin esim. sairauspäivärahat tms. Näin työttömänä ollessa joudun laittamaan verokortin myös etuutta varten.
      Voihan olla että jotkut pankit antavat myös lainaa tarvittaessa, jos he käsittävät tai ymmärtävät työttömyyskorvauksen jonkinlaiseksi tuloksi ja ehkä pienemmissä kirkonkylissä se käy helpommin, koska siellähän tunnetaan ja tiedetään jo aika pitkälti asukkaat ja heidän taustansa ja asiain hoitotavat, jos tämmöistä ilmaisua käyttäisin. Yrittänyttä ei laiteta, näinhän se sanonta kuuluu, että eikun pankkiin.

    • wsss

      Yritin muutama vuosi sitten säästöpankista 2000€:n autolainaa. Säännöllinen työ, n.1500€/kk. Eivät myöntäneet ilman takaajaa. Jouhtuiko sitten nuoresta iästä vai lyhyehköstä työhistoriasta.

      • autoll-linen

        Nykyisin yleistynyt yrityksillä se, että irtisanotaan työntekijöitä jo koeaikana. Yleensä lainoissa vaativat vähintään vuoden työsuhteen ja sen, että jotakin on lainan vakuutena.

        Minulla on 20-v työhistoriaa takana ja teen siis edelleen töitä, mutta en saanut myöskään autolainaa ilman takaajaa. En viitsinyt pyytää isääni takaamaan, koska hän takaa jo nyt asuntolainaani. Kaikki vakuudet taas ovat kiinni asunnossa, joten vakuuksia ei ollut. Hain 5000 euron lainaa S-pankista, mutta en saanut sieltäkään ja oletan, että syynä oli iso asuntolainataakkani. Tein sitten niin, että säästin rahaa vajaan vuoden, jotta pääsin kiinni autolainaan ihan autokaupan kautta.


    • vekkuli4

      Otappa ja kysäseppä pankista. Kyllä ne siellä sanoo onko se mahollista vai ei. Mitä sitä täällä kyselee tuollaisia kun et kumminkaan saa sitä oikeaa vastausta ellei sitten joku s24:n kirjottajista sitä sulle lainaa

    • tepponen3

      Olen työtön ja saan 2200 kk käteen. Työtönkin voi ansaita hyvin, kun meillä on olemassa ansiosidonnainen. Tulot vaikuttavat, ei mikään muu.

      • Mä saan paljon vähemmän, alle 500 €/kk omaa rahaa. Tohon siis lisätään pieni palk -kani........saan tosin asumistukee,mut ei sekään paljoa auta........kun alueen, jossa asun, on vain pahoja narsisteja talonmiehenä ja sen kappalaisen käskyläiset....ei kuuntele mua ollenkaan,mä oon ollut niiden hammastikkuna alusta asti, eli yli 16- vuotta..........ja sellaisena pysyn......


    • Kansallisosakepankki

      Alkuperäisen kirjoittajan ainut ongelma on tuo työttömyys. Pitää olla säännölliset tulot, velattomuus, työhistoriasta, luottotiedot ok, takaajat yms.

      Pankkiin kun menee hakemaan lainaa, niin sinne pitää valmistautua kuin työpaikkahaastatteluun. Sinun pitää osata vastata oikein virkailijan kysymyksiin. Muuten voi alkaa epäillä kaikkea sinusta.

      Ne pankkitädit ja sedät voivat kysyä yllättäviäkin kysymyksiä, kuten syötkö mitään lääkkeitä, mitä vanhempasi tekevät työkseen, mikä on koulutustasosi yms.

      Kun olet uskottava ja saat virkailija vakuuttuneeksi, että olet pankille hyvä asiakas niin yes.

    • 2h,k,s-43m3+8,5m3

      kotikylän pikku pankista jossa tunnetaan kävisin kysymässä ensin, saattaavat hyvinki antaa. työ näkymät vaikuttaa olennaisesti! ite oon taas tän talven vissiin lomautettuna ja omaa maksan pikku hiljaa laina aika on laskettu 25 vuoteen jolloin laina erä on sopiva työttömällekkin, sitte taas kun ollaan töissä voipi hyvin laittaa tonnin toista ylimäärästä lyhennystä. Eikä tarvi turhaa jännittää riittääkö rahat ku erä on alle 300e/kk.
      Lakki kourassa vaan kyselemään, täältä se ei selviä!

      • mummelin

        Ei tartte lakki kourassa mennä ,reippaasti vaan!


    • Luuuuseri

      En ainakaan minä saanut muutama vuosi sitten. Lainan tarve olisi ollut paljon pienempi, (tarkoitat varmaankin 42. 000 euroa) mutta vaikka johtoportaasta asti asiaa kysyttiin...virkailija kun ymmärsi tilanteeni... en saanut. Sain onneksi hankittua aso-asunnon ja sanoin oitis hyvästit tuolle pankille. Työtön on luottokelvoton, surkea luuseri, tuskin edes ihminen, vaikka aina olisi asiansa hoitanut ja parhaansa tehnyt...näin vain rahamaailmassa ajatellaan.

    • San Isidro

      Näinkin väkiköyhästä maasta kuin Suomi, löytyy ihmisiä (lähes) joka lähtöön. Yhdellä työelämässä olevalla yksinäisellä on ollut säästämisen kautta pesämuna, jota tarjota pankille. Toinen, (ei enää vanhempiensa luona asuva, työelämästä poisssaoleva, joka ei vielä vuosikymmeniin ole edes eläkeiässä, olipa joskus tulevaisuudessa työelämässä, eli ei), on maksanut pankille, pankkia miellyttävän suuruisen käsirahan. Ai mistäkö rahoista? Rahaa on siirretty pitkin historiaa ihmisten tileille milloin Valittujen Palojen kilpailun päätteeksi, milloin Haluatko miljonääriksi kilpailun päätteeksi, milloin vedonlyöntivoiton tai -voittojen (lotot sun muut) muodossa, plus lukemattomilla vastaavilla (päivänvalon kestävillä) tavoilla saaduilla rahoilla. Tällöin asunnon arvo kattaa loppuvelan. Ei pankkia kiinnosta muodostuuko liikeyrityksen (pankin) (osa)voitto työelämässä olevan rahoista vai työelämästä poissaolevan rahoista. Pankkia kiinnostaa realismi. Onko mahdollista saada voittoa tässäkin asuntokauppa-asiassa, lainaa lainananojalle myöntäen? Jos tietyt ehdot täyttyvät, työelämästä poissaoleva ja työelämässä aktiivisti oleva saavat lainaa pankilta.

    • Ilon päivä

      Kyllä voit saada lainan, usein on paljon halvempaa asua pienillä tuloilla omistusasunnossa kuin vuokralla. Eli jos lyhennyksesti olisivat vaikkapa 350 e /kk plus vastike olisi tuo ihan hyvin mahdollista. Eihän pankki siinä mitään häviä, sinullahan olisi talo lainan vakuutena kunnes vapauttaisivat sen. Onnea vaan... muista ottaa myös osaomistusasunnoista selvää.

    • KallionorppaN

      Pankki suosii asuntoja, joihin ei tarvitse heti alkuun remontoida.

    • Suomen Kansa Oy

      Pankit ovat kurjuutemme takana, älkää unihtako sitä. Totta kai pankit haluavat velkaannuttaa kansalaiset, varsinkin asuntolainoin, koska pankki voi aina iskeä pitkät kyntensä kiinteistöösi.

      Meidän pitäisi tehdä islannit. Pahimmat pankkirikolliset lusimaan, eduskunnalle kenkää, uusi sisään, ja uusi perustuslaki avoimesti netissä, jotta kaikki saavat ottaa osaa sen laatimiseen. Suurin osa lainoista kuitataan pois, ja tietysti myös talletuksista. Islannilla menee varmaan upeasti nyt! Mistäkö sen arvaa? No, jos sen talous olisi ennallaan tai entistä huonompi, pankit ja heidän ökyrikkaat hännystelijänsä eivät muuta tekisikään kuin hehkuttaisivat sitä faktaa mediassa. Nyt, kun maalla meneekin hyvin sen pistettyä pankit kuriin, siitä ei uskalleta puhua.

      Nythän ollaan väittämässä, että maaseudun vanhat pientalot ovat 'arvottomia'. Ei, se ei tarkoita sitä, että niitä voisi käydä napsimassa ilmaiseksi, vaan sitä, että pankki katsoo voivansa ilmoittaa, että kiinteistön arvo ei enää riitä lainan lopun vakuudeksi, ja se vaatii lisää vakuita. Ja kun niitä ei ole, pankki vie sen 'arvottoman' kiinteistön ja pistää sen lihoiksi. Kätevää, kun sen osaa ja kun on tarpeeksi ahne.

      • mie itte

        Höpö höpö et oo mikään suomen kansa!


    • luukkuloukuttaja

      Miksi sitoa pääomaa kiinteään omaisuuteen ellei työnsaanti mahdollisuuksia ole kyseisellä paikkakunnalla?Eihän puukaan katoa minnekään vaikka lehdet siitä lähtevät silloin sinulla ei ole tasetta eikä sitä lypsävää lehmääkään silloin sinulla on vain kirnu ja sekin ammottaa tyhjyyttään vain typösen tyhjänä.

    • vippailiat

      Empä tiedä vippaako kukaan , mut köyhä ei voi asua kun omistusasunnos . Vuokrat ovat kiskureiden kynsis, joten oma on ainoa mihin varat piisaa.

    • Luki.

      Olipas mielenkiintoisia aiheita tai aihe.

      Mutta eräs asia minua ihmetyttää aina,ja täällä myös,kun suurimmalla osalla on tiukkaa ja ym ...ja pienet tulot jne.....ja Katainen on kaiken syy tai vähintään osittain jne...

      Niiin onpahan tää merkillistä kun pitää äänestää,niin te moukat meette ja äänestätte samoja vatipäitä kokoomusta,sdp, keskutaa ja vuosi kymmeniä.

      Nämä teitä ku-see silmää,ette te opi te vaan vatipäät luotatte noihin suuriin puolueisiin ja joudutte niitä äänestämään,kun teidän tilanne useimmilla on köyhä niin minkä hel-vetin takia te ette äänestä jotain köyhien puoluetta.

      Sellainen on olemassa,ei se tietenkään käy kekenkään arvolle äänestää mutta näin teidän vaan pitäs äänestää.

      Kaikilla joilla on alle 3500e kk tulot kuuluvat siihen luokkaan politiikkojen mittasääntöjen mukaan,eli keskiluokka alkaa vasta 3500e kk palkasta.

      HERÄTKÄÄ TODELLISUUTEEN JA ÄÄNESTÄKKÄÄ NIITÄ JOTKA OIKEASTI AJAA ETUJANNE JOS AJAA.

      • 12ö

        Jaa että mekö äänestetään ?

        Tässä maassa on miljoona virkakyöstiä ja jakkukalkkunaa jotka vuodesta toiseen äänestävät samoja vajakkeja. Jaa miksikö ? Koska sillä tavalla he varmistavat itselleen suojatyöpaikkansa ja hyvät eläkkeensä.

        Se on syynä siihen että mitään muutosta ei tule koskaan tapahtumaan riippumatta siitä miten me muut äänestellään. Tajusitko pointin.

        Juuri siksi Suomessa on kaikkein suurin puolue Nukkuvien Puolue.


    • Luki.
    • 234we5yru

      Miksi et käy kysymässä pankeista sen sijaan että arvuuttelet mitkä palstan mielipiteistä ovat paikkaansapitäviä? Pankeilla on myöskin nykyaikana nettisivut ja palvelunumerot.

    • arga

      jos ei työtä tai muita säännöllisiä tuloja niin ei saa lainaa.. se on tosiasia.
      Ei auta mitään jos on säästöjä.. ne kun menee siihen osasuoritukseen asunnosta.

    • Mafia123

      Lainaa Igorilta, mutta muista maksaa takas!

    • €rkki

      Jos kahden vuoden nettotulot alittaa lainan määrän, niin lainaa ei pitäisi pankkien myöntää.

      Suomalaiset on tottunut viimevuosina suhteettoman korkeaan elintasoon. Duunarin ei pitäisi pystyä kokolihaa syömään ja oman asunnon pitäisi pystyä hankkimaan vain keskimääräistä parempituloinen.

    • ihme & kumma

      Aika jännä juttu: lähisukulaiseni kehui ostaneensa neljä asunto-osaketta, ja kaikki lainalla ja asunnot vakuuutena. Kaikki ovat nyt vuokralla. Puhuiko palturia?

      • ihme & kumma

        Ja hän on suurimman osan vuotta työtön.


    • lainaa ei tipu

      jos ei työtä ja tarpeeksi vakituloja. voit olla silti rikas mieleltäsi,vaikka varallisesti köyhä. ehkä seuraavassa elämässä on uusi tilaisuus.
      ...tai "nai" kumppani,jolla sopivasti varallisuutta. samalla saat kämpän,turhaa kaikki niitä ostelee,täysin hölmöä.
      suomessa puolet asuu ja elää yksin. miksi? jos nuo löis kamppeet yhteen,asuntopula loppuis heti ja elo jatkuis lustin kanssa tai "ilman".

    • Työtön velallinen

      Pankeissa on eroja, joillekin pankeille riittää, kun asiakas hoitaa lainansa. Itse sain lainaa työttömänä Osuuspankista. Rakensin työttömänä ok-talon täysin rahattomana ja pankista sain lainaa rakentamiseen. Tontin ostin kavereiden takaamalla vekselillä, tonttia vastaan sain sitten lainaa pankista.

    • Säkö muka köyhä ??? Päinvastoin ! Itse saan asumistukee. Ja kämppä maksaa lii-kaa, se on kallistunut lähes joka vuosi n. 100 €. Ja tää kämppä on hirveen pieni ! Ei- kä täällä ole mitään ylimääräistä tehty eikä tehdäkään, joten asukkaat maksavat lii- kaa hintaa pienestä asunnosta, josta ei oo mitään iloakaan................ainakaan mulle ei oo......

      • Saat sää toki

        telttaillakin jos katto pään päällä, sekin osin muiden sponsoroimana, ei kelpaa.


    • Kokemuksesta

      Hei,

      Kerronpa omasta elämästäni:

      Muutin pienestä kaupungista Helsinkiin parikymmentä vuotta sitten. Ensimmäinen kotini jossa edelleenkin asun on osaomistustalo johon pääsi kiinni silloin 10% osuudella.

      En ole koskaan ollut ns kovatuloinen vaan aina pienituloinen ja välillä työttömänä mutta kymmenen vuoden vuokra-ajan jälkeen maksoin sen 90% loppuosuuden käteisellä.

      Elämäntavoiltani olen savuton ja raitis. Jos ei ole turhan tavaran perään niin kyllä onnistuu....

      Ratkaisusi voisi olla osaomistusasunto jos kunnassasi on sellaisia tarjolla tai joskus pankit (Nordea) on tarjonnut vähän samanlaista rahoitusmallia.

    • asdfasdf

      toivottavasti ei

    • 18+6

      Suomessa on sellainen kulttuuri, että velkaa on tapana lyhentää. Maksoihan Suomi sotakorvauksetkin. Monissa maissa, mm. Ruotsissa keskiluokka elää velaksi, eikä siellä juurikaan lainaa lyhennetä.

      Pankit usein vaativat, että tulot ovat säännölliset, jolloin lainaa on mahdollista lyhentää. Soskusta saa rahaa aina vuokranmaksuun, mutta ei lainanlyhennyksiin ja korkoihin.

    • mie vaa

      Toivottavasti tuo 18.000 euroo on jollain SINUN tililläsi jonne sen oot saanu säästettyä.Pienistä rahavirroista suuri puro jees ja nyt pankkisi tietää et oot hyvä asiakas jota tietenki autetaan kaikin keinoin.Pienestä palkasta minäki säästin ja söin halpoja ruokia eväät ite tein töihin ja JEP sain lainan ja olen oman asunnon omistaja....nuorille on viel toi ASP juttu ja eiku säästämään vaan!

      • Tiijät sie myös, et raha ei oo kaik, vaikk se turvallisuuen tunnetta
        tuopkii, niiko vakkaa avioliittokkii, jok on kestänt iät ja ajat,
        vaikk EI OO ETES YHTEISSII MUKULOIT yhteen pakottamas.
        Ko ihmiselt männöö vyysinen terveys, hää menettää tulevaisuuven näkymät, vaikk omas pirtis omin luvin istussii.


    • Kysy pankista. Älä "suomi24.fi"-sivuston kaikenkarvaisilta tietäjiltä, tai paremminkin, luulijoilta! Huomaan olevani kiitollinen, kun minulla ja AVIOmiehelläni on täysin maksettu omistusasunto! Onnea matkaan! Toivottavasti saat haluamasi.

      T: Kesäasunnon osakas
      ja osakuudestaan luopumaton

    • 6+5

      Mulla säännölliset työmarkkina tuki ja eläke niin sain lainaa 26.000e koska katsottiin eläke säännölliseksi tuloksi ja pimeää rahaa vien säännöllisesti tilille ja virkailija katsoikin että sullahan riittää rahavirtaa koska panot kk yli 3000e ja olihan säästöjäkin kertynyt pimeästä työstä reilu 20.000e joka ns:vakuutena , mutta nyt rahaa voin käyttää 46.000e , mutta en autoon vaan ostan mökin.

    • velaton

      ristiinasta saa kerrostalo kaksion tuolla summalla 18000€.

    • ONKS LUOTTOO

      HATTUKOURAAN JA PANKINJOHTAJAN PUHEILLE.

    • Sorrypal

      Tuskin myöntää. Olet työtön eikä sinulla ole säännöllisiä tuloja. Oma raha ei meinaa tossa mitään..

      • Googlatkaa edes

        Väärää tietoa, kuten täällä monesti on. Käteinen raha otetaan huomioon lainan vakuutena. Miksi kukaan muuten säästäisi omaa osuuttaan?


    • Mää en luota 11

      Kuka saa kuka ei!
      Itselläni tilanne..Kulutusluottoa..30.000 e! Vuokra-asunto vuokra 1200e!
      Tulot!
      2800 e!
      Olisin ostanut asunnon 39.000e!
      Yksikään pankki ei myöntänyt!
      Jess..Tämähän on fantsua!

      • Ei noilla tiedoilla

        Ehkäpä olisi viisasta muuttaa ensin hieman halvempaan vuokra-asuntoon. 39000 euron hintaisen asunnon vuokra on tuskin enempää kuin 400 euroa kuukaudessa. Jos sellainen kelpaa sinulle ostettuna, miksi maksat nyt kolminkertaista vuokraa?

        Jos olet kuitenkin ostamassa sijoitusasuntoa, en ollenkaan ihmettele pankin suhtautumista. Vuokra vie yli 40 % tuloista ja velkaakin on ihan miehekkäästi jo ennestään. Eikä taida olla säästöjäkään. Mutta ilmeisesti komea auto seisoo vuokrakasarmin pihalla.


      • Täysin normaalia

        No ei tuota kyllä voi mitenkään ihmetellä. On selvää että yksikään pankki ei anna sinulle asuntolainaa, kun sinulla ei ole minkäänlaista omarahoitusosuutta, vaan päinvastoin suht. reippaasti velkaa.

        Ja miksi ihmeessä asut sellaisessa palatsissa että vuokraan menee 1200????


    • lainanhakija

      Minäkään en saanut lainaa, koska työsuhteeni jatkuvuudesta ei voi olla varma vaikka reilu 1.5v olen ollutkin ilman työttömyytttä, ikää minulla on reilusti yli 20 ja vuositulot 15-20000€, lainantarve olisi ollut 6000€ mut joo, sanovat että ois vaikka sen toiset 1.5 nii sitte... :D

      • Roobert1

        Aina olen saanut kun olen tarvinnut siis asuntolainaa. Tosin ensimmäisen kämpän käsirahan eteen joka oli 30 % piti olla parisen vuotta Lähi-Idässä aikoinaan. Ensin YK-joukoissa Siinailla ja Golanilla ja sitten vielä rakennushommissa Baghdadissa Irakissa. 1990-luvun talouskriisi Suomessa kyllä piti siitä huolen että maksettuani asuntolainan pois ajallaan pidin pienen luovan tauon n. 17 vuotta huilia. Sitten innostuin hommaamaan ns. tukikohdan toiselta puolen Suomea opiskelijatyttärelle kokonaan 100 % lainalla. Se tuli kuin Manulle llallinen aikoinaan sillä vakuudet olivat sitä luokkaa muovipussissa että harvemmin varmaankin näkee kirjaimellisesti. Vaihtoehtona oli joko asuminen solussa opiskelijakylässä/ pakolaiskeskuksessa tai historiallisen kaupunkimiljöön ylimmässä kerroksessa hyvässä peruskorjatussa yhtiössä kolmiossa miltei todellisuudessa samaan hintaan. Valittiin jälkimmäinen vaihtoehto luonnollisesti kerrankin jälkipolvelle. Jotta edes jossakin asiassa vähän helpompaa kuin itsellä aikoinaan Lähi-Idän taistelukentillä ja rakennustyömailla.


    • DouglasRodgers

      kaikenlaisia lainojen soveltaa meihin ja saada nopeasti hyväksyntää tänään. 100% taattu. Tarjoamme lainat ilman luotto tarkastuksia, ei vakuuksia, helppoa vaihetta, nopea rahoitus ja alhainen korko on 2%. Miksi jäädä rahoituksen jakautuminen?
      ota yhteyttä jo tänään kautta:
      Sähköposti: [email protected]

    • DouglasRodgers

      kaikenlaisia lainojen soveltaa meihin ja saada nopeasti hyväksyntää tänään. 100% taattu. Tarjoamme lainat ilman luotto tarkastuksia, ei vakuuksia, helppoa vaihetta, nopea rahoitus ja alhainen korko on 2%. Miksi jäädä rahoituksen jakautuminen?
      ota yhteyttä jo tänään kautta:
      Sähköposti: [email protected]

    Ketjusta on poistettu 40 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      435
      3141
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      109
      2549
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      379
      2439
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2045
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1877
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1287
    7. 168
      1280
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1186
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1121
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      977
    Aihe