influenssapiikin? Oletko saanut sivuvaikutuksia piikistä? Miten suhtaudut rokotuksiin?
Nyt tv2 sikainfluenssapiikin narkolepsia tapauksia.
Otatteko
15
95
Vastaukset
En ota. Sivuvaikutuksia on aina, vaikkei niitä heti huomaisikaan. Tietyllä varauksella. Harkitsen hartaasti ja huolellisesti kunkin rokotuksen tarpeellisuutta. Tottakai THL sanoo, että kaikki on tarpeellisia, mutta...
- Otettu ilman muuta
Jos tää vouhotus olisi jollakin tapaa perusteltua infl.rokotuksen haitoista, ymmärtäisin, mutta kun täyttä skeidaa.
Piikki otettu ainakin 20 vuoden ajan, syksyisin tietysti. Ja elossa olen. En siis ole kuollut.
Ottakaa ihmeessä. Jos saatte. Otin piikin ekana pvänä kun sen antaminen alkoi 18.11. Otettu ilman muuta kirjoitti:
Jos tää vouhotus olisi jollakin tapaa perusteltua infl.rokotuksen haitoista, ymmärtäisin, mutta kun täyttä skeidaa.
Piikki otettu ainakin 20 vuoden ajan, syksyisin tietysti. Ja elossa olen. En siis ole kuollut.
Ottakaa ihmeessä. Jos saatte. Otin piikin ekana pvänä kun sen antaminen alkoi 18.11.No ei se skeidaa ole. Jostainnsyystä kaikki influenssapiikin ottaneet tuttavani sairastavat paljon enemmän flunssatauteja kuin minä. Tätini ottaa joka vuosi piikin ja joka vuosi viikon päästä on korkeassa kuumeessa ja yskii keuhkojansa pihalle. Kyllä ne taudit voi ihan luonnollisestikin sairastaa.
exmex kirjoitti:
No ei se skeidaa ole. Jostainnsyystä kaikki influenssapiikin ottaneet tuttavani sairastavat paljon enemmän flunssatauteja kuin minä. Tätini ottaa joka vuosi piikin ja joka vuosi viikon päästä on korkeassa kuumeessa ja yskii keuhkojansa pihalle. Kyllä ne taudit voi ihan luonnollisestikin sairastaa.
Niin ja mitään vouhotusta asiassa ei minun osaltani ole. En vain koe tarpeelliseksi keinotekoisia aineita joka hemmetin vaivaan. Mulla on puolustusmekanismit kunnossa.
- En ota
En ota. En kestä myrkkypiikkejä.
Jos otan, olen vähintään tauotta, koko seuraavan vuoden flunssakirteessä ja sitten sitten oma puolustukseni romahtaa ja se menee taas niveliin.
Puolustukseni kääntyy itseäni vastaan. en ota, en ottanut aikoinaan niitä polio juttujakaan
En ota, jätän väliin. Ei niistä itselle ole koskaan mitään sivuvaikutuksia tullut. Olen piikkikammoinen, ei minulla muuten ole mitään rokotuksia vastaan.
monte24 kirjoitti:
nyky piikit on ihan kivuttomia, ei tartte pelätä niitä
Kiitos rohkaisusta. Kyllä ne sattuu, kun isketää iholle. Mulla on ollut tuo piikkikammo ihan lapsesta saakka.
tosi..typy kirjoitti:
Kiitos rohkaisusta. Kyllä ne sattuu, kun isketää iholle. Mulla on ollut tuo piikkikammo ihan lapsesta saakka.
mie pistän joka päivä itteäni monta kertaa, eikä se oikeesti monesti tunnu ollenkaan
monte24 kirjoitti:
mie pistän joka päivä itteäni monta kertaa, eikä se oikeesti monesti tunnu ollenkaan
Voihan se olla myös asennoitumiskysymys. Jos et itse ajattele sitä piikitystilannetta ja koska se on kuitenkin pakko tehdä, niin se menee rutiinilla.
Minulle tulee harvoin tilanteita, jolloin pitäisi mennä rokotettavaksi (esim. jäykäkouristus rokotus 2 v. sitten). Kärvistelen etukäteen sellaisia tilanteita.tosi..typy kirjoitti:
Voihan se olla myös asennoitumiskysymys. Jos et itse ajattele sitä piikitystilannetta ja koska se on kuitenkin pakko tehdä, niin se menee rutiinilla.
Minulle tulee harvoin tilanteita, jolloin pitäisi mennä rokotettavaksi (esim. jäykäkouristus rokotus 2 v. sitten). Kärvistelen etukäteen sellaisia tilanteita.miun työterveyslääkäri yritti tyhjentää miun ganglion injektioruiskul, sil vaan oli liian pieni neula. menin heti sen jälkeen apteekkiin ja ostin kaks isompaa neulaa ruiskuneen. vaikee ol yhdel kädellä pitää ruiskusta kiinni ja hampaineen vetää ruiskua tyhjiöön. ei se onnistunut joten menin lekurin luo ja ojensin sen toisen neulan ja se kiros miun oma-aloitteellisuutta ja eikä sekään onnistunut.
vuoden kahden jälkeen yritin irroittaa ruohonleikkurin terää , tuntien ranteessa hassun tunteen, enne sitä se ol kipeä. ku homma ol valmis, niin aattelin antaa ranteelle kylmägeeliä, jolloin huomasin ettei pattia enää ollutkaan. sen jälkeen oon pyytänyt ketä milloinkin pitämään ruuvimeisselin tulppää päätä ganglio pattiani vasten ja lyömään. se hajoo ja sattuu hetken ihan saatanasti, mut tunnin kahden jälkeen ranne tuntuu terveeltä. eli pikku kipu hetkellisesti auttaa pitkällisesti :)
- Emäntä itse.
Testaan ensin lapsillani. Jos pienokaisilleni ei tule mitään, sitten minäkin otan.
En ole ottanut, en ota, enkä tule ottamaan, en ainakaan näillä nykyisillä influenssoilla. Anna mulle influenssa joka tappaa talossa ja puutarhassa, niin voin harkita, mutta nykyiset influenssat on parhaimmilaankin vaarallisia vain sellaisille tahoille joiden vastustuskyky on ennalta heikentynyt, ei terve ihminen tarvitse noita rokotteita, vaan nimenomaan sairastumisen saadakseen sen vastustuskyvyn.
Hiukan sama homma kuin mielialalääkityksissä, useimmille riittäis kunnon tasavertainen keskustelu elämästä ja omasta elämän tilanteesta eikä mitään nappisirkusta tarvittais. Mut ne napit on helpompia ja halvempia kuin oikea "hoito"...Jos asiaa miettii, ei tarvitse pitkään pohtia, miksi otan rokotukset.
Aikoinaan pieni poikani sairastettuaan vesirokon menetti liikuntakykynsä. Kantaessani häntä ensiavun jälkeen lastentautien poliklinikalle, sain aikamoisen huutokonsertin aikaan, koska toin vesirokkoisen lapsen syöpää sairastavien lasten keskelle. Tuo tauti on melko viaton terveelle, mutta immuunipuutteiselle tappava - kuten moni muukin tauti. Joillekin se aiheuttaa jälkitauteja, tai posauttaa immuunipuolustuksen nurin, kuten omani kohdalla.
Monet influenssaa sairastavat levittävät tehokkaasti A-virusta taudin alkuaikana. Silloin, kun nouseva kuume on vasta aavistus tulevasta ja mahdollinen tippuva nuha levittää eläviä ja lisääntymiskykyisiä viruksia ympäriinsä. Omaiset eivät yleensä tykkää, jos tälläinen sairastunut ihminen hoitaa heidän iäkästä vanhustaan, vastasyntynyttä vauvaansa tai juuri leikattua puolisoa. Ei ne ainakaan tykkää, kun auttavat hengityslaitteet loppuvat sairaalasta juuri hänen omaisen kohdalla ja potilas jää haukkomaan esim sikainfluenssan kouriin henkeään. Mutta mitäpä siitä, sehän on vain sellainen pieni vaivaton tauti.
Voi harmittaa, kun häät siirtyvät amputaation vuoksi - syynä unohtunut jäykkäkouristusrokotus ja multaisen haavan kautta saatu kaasukuolio. Sekin saattaa harmittaa, kun kisoihin valmistuva nuori saa polion vain siksi, että vanhemmat eivät uskoneet rokotteisiin vain kaiken kattavaan suojaan - tässä matkustavassa maailmassa.
Ainahan voin puolustautua sillä, että saatan sairastua narkolepsiaan ja jätän siksi rokotukset ottamatta. Sekin on vain olettamusta, kuinka monta ihmistä olen valmis uhraamaan tämän mahdollisuuden hinnalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 908277
- 926405
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586264Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344871- 453321
- 503265
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo573082- 442849
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512806- 492770