Siirränkin tämän asperger-narsistista kertovan tarinani uuteen ketjuun, koska tuntui herättävän niin paljon vastarintaa. Sitä onkin hyvä tarkastella ihan omana asianaan.
Narsististen aspergerien kopla
57
394
Vastaukset
- Voi hyvänen aika
Aspergerin lyömä
27.11.2014 22:34
Kauan sitten asuin samassa osoitteessa, joka osoite oli minun omistamassani asunnossa, miehen kanssa, joka oli erittäin lapsellinen. Olin treffeillä aiemmin tapaamani aikuisen miehen kanssa ja tämä lapsellinen sai sen selville.
Siitä seurasi, että kun lapsellinen mies tuli viikonloppuisin minun luokseni, hän aina ensimmäiseksi löi minua nyrkillä päähän. Tuolloin emme vielä asuneet yhdessä. Monta kuukautta jatkui niin, että joka perjantai kun mies oli lyönyt minua, itkin aina jossakin nurkassa sykkyrässä.
Lopulta tein niin, että löin häntä aina takaisin. Minä aina käänsin kasvoni sohvatyynyä vasten ja mies löi minua takaraivoon. Noin ei jäänyt mitään jälkiä. Erään kerran jälkeen löin häntä takaisin, löin kasvoihin ja hän sai siitä mustan silmän.
Vuosien mittaan hän unohti, että oli lyönyt minua koskaan. Hän muisti vain, että minä löin häntä. Kun hän kerran syytti minua siitä, miten olin lyönyt hänen silmänsä mustaksi, muistutin häntä, että minähän löin takaisin, koska hän löi minua ensin.
Hän sanoi, että miten hän muka minua olisi lyönyt, eihän minulla ollut edes silmä mustana koskaan, kuten hänellä...
Kaikkea muutakin inhottavaa tapahtui. Mies ei rakastanut minua aikuisella tavalla. Koin suhteen nöyryyttävänä. Jostain syystä aina kun alkoholi oli mukana kuvioissa, mies oli erittäin luotaantyöntävä ja lapsellinen. Alkoholin myötä tuli järkyttäviä riitoja ja huutoja.
Noinan juhlapyhinä lähinnä minä sain raivokohtauksia miehen seurassa. Mies löi minua ja riita jatkui. Lopulta tosiaan alkoi järki loppua. Olin vuosien kuluessa muutaman kerran laittanut välit poikki, mutta mies tuli aina katuvana takaisin ja antoi periksi ne asiat, mitä kulloinkin vaadin.
Hyväksyin paluun anteeksipyyntönä ja niin suhteemme jatkui liian kauvan.
Tapahtui myös muuta todella vakavaa pahaa ja väkivaltaista sekä fyysisesti että henkisesti, jossa oli mukana myös miehen veli samoin elkein. Heillä on luultavasti ainakin asperger sukurasitteena. Tuon olen käsittänyt vuosia sen jälkeen, kun sain suhteemme poikki.
Veljekset olivat hyvin narsistisia käytökseltään, vaikka eivät aivan täysin empatiakyvyttömiä olekaan. Asperger heillä ainakin on. Aspergerissa on fyysisiä oireita myös, jotka tiedän sillä poikakaverillani olleen. Kaikki täsmää. Hän oli niin periksiantamaton ja oli aivan sama kuinka väärässä hän oli, aina oli pakko saada olla oikeassa, eikä hän antanut minulle mitään myönnytystä.
Raivokohtaukseni johtuivat tuosta.
haloo?
27.11.2014 22:40
Sä olet kyllä harvinaisen sairas ihminen..- Voi hyvänen aika
Johon kertomukseen alkaa tulvia mitätöivää ja ilkeää kommenttia... ensimmäinen näkyykin heti keromuksen perässä.
- Voi hyvänen aika
Voi hyvänen aika kirjoitti:
Johon kertomukseen alkaa tulvia mitätöivää ja ilkeää kommenttia... ensimmäinen näkyykin heti keromuksen perässä.
Aspergerin lyömä
27.11.2014
haloo?
Sä olet kyllä harvinaisen sairas ihminen..
Arpergerin lyömä
27.11.2014 23:15
Ja millä perusteella? Sinä, Sika olet harvinaisen sairas ihminen. Sen voi jokainen itse lukea.
Aspergerin lyömä
27.11.2014 23:17
Entä mitä mieltä olet siitä miehestä, joka löi minua joka perjantai saapuessaan nyrkillä päähän?
olisiko?
28.11.2014 00:16
Skitsofrenia?
Aspergerin lyömä
Mielessäni on käynyt, että mistä senkin tietää, ettei tämä aspergerpoikakaveri ole vuosikymmenten mittaan kehrännyt kokoon ajatusta, että minä olen narsisti...-luotettava perheellinen lasten isä veljensä todistajanaan.
9 3
27.11.2014 22:43
sitähän sinä taidat olla
Aspergerin lyömä
27.11.2014 23:14
Millä perusteella? Sinulla, Sika, ei ole antaa vastausta.
jhhghg
27.11.2014 23:16
hakeudu hoitoon
Aspergerin lyömä
27.11.2014 23:19
Miten se auttaisi sinun hulluuteesi, jos minä hakeutuisin hoitoon?
hhjjk
27.11.2014 23:21
lopeta syytteleminen ja kohtaa itsesi, kasva ihmisenä.
Aspergerin lyömä
27.11.2014 23:26
Mistä tiedät, mitä minä teen?
Miksi et kirjoita noille miehille vastaukseksi, että lopettaisivat syyttelyn ja kasvaisivat ihmisenä?
helppo nakki
27.11.2014
ah---sinä siis riehut myös siinäkin ketjussa... jäit kiinni :D
Aspergerin lyömä
27.11.2014 23:33
Luulenpa, että jäit itse kiinni. Ikävä kyllä nakerrat juuri miesten uskottavuutta...
kljkgkj
27.11.2014 23:39
Kyllä sä tarvitset ihan oikeasti apua. Aivan täynnä katkeruutta olet ja vihaa. Se tuntuu tekevän sinusta narsistisen.
Oletko kenties hakenut apua, saanut lääkitystä terapiaa?? Toivon vilpittömästi että pääset ihmisten kirjoihin. - Voi hyvänen aika
Aspergerin syömä
27.11.2014 23:52
Ehkä siksi, että huomautin sinun syövän miesten uskottavuutta. Luopio miesten joukossa on ikävä juttu... noin niinkuin kavereidenkin kannalta...
lkjg
27.11.2014 23:54
taas todistit itsesi....voi sinua :(
Aspergerin syömä
27.11.2014 23:57
Putosit pelistä... :D
fklklkjl
28.11.2014 00:01
sinä taas paljastit itsesi ja juuri sen mistä kanssasi kyse: impulssikontrollin puutteesta. Kirjoitat ennenkuin mietit.
Aspergerin lyömä
28.11.2014 00:02
Ajattelin juuri kun poistuin koneelta ja laittelin vähän nukkumaanmenoa sinusta, että sinä vaikutat oikeasti sellaiselta aspilta, josta kirjoitin. Se "riehumisjuttu" jota tarjoat minulle.. Osoittaa ollessaan vääristelvä ja väkivaltainen ajatus sinulla, että turvaudut mielikuvaan, jossa minä alan riehua ja se tuo sinulle oikeuden väkivaltaiseen puolustautumiseen...
Valehtelet siis vilpillisesti, että nainen on alkanut riehua, ja siksi sinun on ollut turvauduttava väkivaltaan, josta on jäänyt ehkä todistettavat jäljet.
"helppo nakki
27.11.2014 23:30
ah---sinä siis riehut myös siinäkin ketjussa... jäit kiinni :D"
Turvaudut myös ajatukseen, että saat naisen jotenkin otettua "kiinni". Kuten myös aspergerpoikaystäväni ja hänen veljensä kävivät käsiksi minuun ilman mitään syytä. He tahtoivat osoittaa kykenevänsä pitämään valtaa...
ölgjkdj
28.11.2014 00:12
Eikö sinulla tosiaankaan ole muuta tekemistä? Vai flirttailetko kanssani?
Aspergerin lyömä
Saan nautintoa kun otan luuloja pois agressiivisilta miehiltä. Ehkä tämä saa sinutkin ajattelemaan edes hieman...
Aspergerin lyömä
28.11.2014 00:10
Minulla taitaa olla vähän toisenlaisessa hallinnassa näppis kuin itselläsi. Ei sinun kommentteihisi ole vaikea vastata. En jää miettimään väkivaltaisen vääristelyn edessä, niinkuin väkivallan tekijät toivoisivat. Vastaus tulee nopeammin kuin toivoisit. Kuten huomaat.
ulkopuolinen-67
28.11.2014 00:14
pakko puuttua: nm.Aspergerin lyömä on ahdistunut ja hirvittävän hyökkäävä. Miksi toimit noin ihan syytöntä kohtaan?
Sivusta seurannut
28.11.2014 00:19
Niin. Minäkin ihmettelen, miksi epäinhimillisestä kohtelusta kertovaa Aspergerin lyömää pitää ahdistaa edelleen.
tarjosin apua
28.11.2014 00:24
sivusta seurannut on sama kuin aspergerin lyömä ja monet muut nimimerkit täällä. Esittää uhria ja hakee huomiota.
End of story. Good luck with her ihan kaikille ketkä ovat hänen kanssaan tekemisissä. Itse en jaksa terapioida häntä enempää.
Aspergerin lyömä
28.11.2014 00:28
" Itse en jaksa terapioida häntä enempää. "
Viisainta on luovuttaa ylivoiman edessä. Totuus ei pala tulessakaan ja valheella on lyhyet jäljet :
kyselen vaan
28.11.2014 00:36
Pilaat vaan meidän naisten maineen nyt täällä. Vai onko se tarkoituksesikin?
Täällä vastakkainasettelua sukupuolien kesken ja toimit minusta väärin.
No, kaikille hyvät yöt ja parempaa huomista.
Lyöty
28.11.2014 13:41
Täytyykö sinulle sanoa, mikä pahan ison virheen itse olet tehnyt?
Sivusta seurannut
28.11.2014 00:26
Tässä Aspergerinlyömän asiallinen ajatelma omasta karusta kohtalostaan, ja siinä sitten seuraavat häntä kiusaamaan lähtevät kommentit.
Aspergerin lyömä
Mielessäni on käynyt, että mistä senkin tietää, ettei tämä aspergerpoikakaveri ole vuosikymmenten mittaan kehrännyt kokoon ajatusta, että minä olen narsisti...-luotettava perheellinen lasten isä veljensä todistajanaan.
9 3
sitähän sinä taidat olla
Aspergerin lyömä
Dr.Phill
28.11.2014 00:42
Tarvitset apua
Aspergerin lyömä
28.11.2014 13:59
Sinun viimeiset oljenkortesi kiusaajan polullasi ovat sellaisia, joissa alat syyttää uhrejasi, että nämä ovat jotenkin "sairaita"...
Sinunlaisesi eivät todella hyödykään minkäänlaisesta avusta, vaan tarvitsette vain suoraa palautetta röyhkeydestänne, joka tietenkin johtuu vakavasta henkisestä vammasta.
Nämä aspergerveljekset toivovat tietenkin, että olisin unohtanut heidän tekonsa ja luonteensa, mutta sitä toivovat turhaan. En tule koskaan unohtamaan heidän tekojaan. Heidän on turha toivoa, että tästä maailmasta löytyisi niin suurta armonpappia tai psykiatria, että nämä saisivat minut unohtamaan...
Ajatella, että jotkut pelkäävät totuutta ilmeisesti henkensä edestä...
Lyöty
28.11.2014 14:03
Kannattaakin pelätä totuutta, jos on syyllistynyt niin iljettäviin tekoihin ja vääristelyihin, kuin ne aspergerveljekset. Tuomiopäivä koittaa joskus... noin niinkuin raamatullisessa mielessäkin.
He kuvittelevat, että he kykenevät hautaamaan totuuden. Se on pelkkää kuvittelua ja luuloa. Totuus on aina olemassa. - Voi hyvänen aika
Aspergerin syömä
27.11.2014 23:52
Ehkä siksi, että huomautin sinun syövän miesten uskottavuutta. Luopio miesten joukossa on ikävä juttu... noin niinkuin kavereidenkin kannalta...
lkjg
27.11.2014 23:54
taas todistit itsesi....voi sinua :(
Aspergerin syömä
27.11.2014 23:57
Putosit pelistä... :D
fklklkjl
28.11.2014 00:01
sinä taas paljastit itsesi ja juuri sen mistä kanssasi kyse: impulssikontrollin puutteesta. Kirjoitat ennenkuin mietit.
Aspergerin lyömä
28.11.2014 00:02
Ajattelin juuri kun poistuin koneelta ja laittelin vähän nukkumaanmenoa sinusta, että sinä vaikutat oikeasti sellaiselta aspilta, josta kirjoitin. Se "riehumisjuttu" jota tarjoat minulle.. Osoittaa ollessaan vääristelvä ja väkivaltainen ajatus sinulla, että turvaudut mielikuvaan, jossa minä alan riehua ja se tuo sinulle oikeuden väkivaltaiseen puolustautumiseen...
Valehtelet siis vilpillisesti, että nainen on alkanut riehua, ja siksi sinun on ollut turvauduttava väkivaltaan, josta on jäänyt ehkä todistettavat jäljet.
"helppo nakki
27.11.2014 23:30
ah---sinä siis riehut myös siinäkin ketjussa... jäit kiinni :D"
Turvaudut myös ajatukseen, että saat naisen jotenkin otettua "kiinni". Kuten myös aspergerpoikaystäväni ja hänen veljensä kävivät käsiksi minuun ilman mitään syytä. He tahtoivat osoittaa kykenevänsä pitämään valtaa...
ölgjkdj
28.11.2014 00:12
Eikö sinulla tosiaankaan ole muuta tekemistä? Vai flirttailetko kanssani?
Aspergerin lyömä
Saan nautintoa kun otan luuloja pois agressiivisilta miehiltä. Ehkä tämä saa sinutkin ajattelemaan edes hieman...
Aspergerin lyömä
28.11.2014 00:10
Minulla taitaa olla vähän toisenlaisessa hallinnassa näppis kuin itselläsi. Ei sinun kommentteihisi ole vaikea vastata. En jää miettimään väkivaltaisen vääristelyn edessä, niinkuin väkivallan tekijät toivoisivat. Vastaus tulee nopeammin kuin toivoisit. Kuten huomaat.
ulkopuolinen-67
28.11.2014 00:14
pakko puuttua: nm.Aspergerin lyömä on ahdistunut ja hirvittävän hyökkäävä. Miksi toimit noin ihan syytöntä kohtaan?
Sivusta seurannut
28.11.2014 00:19
Niin. Minäkin ihmettelen, miksi epäinhimillisestä kohtelusta kertovaa Aspergerin lyömää pitää ahdistaa edelleen.
tarjosin apua
28.11.2014 00:24
sivusta seurannut on sama kuin aspergerin lyömä ja monet muut nimimerkit täällä. Esittää uhria ja hakee huomiota.
End of story. Good luck with her ihan kaikille ketkä ovat hänen kanssaan tekemisissä. Itse en jaksa terapioida häntä enempää.
Aspergerin lyömä
28.11.2014 00:28
" Itse en jaksa terapioida häntä enempää. "
Viisainta on luovuttaa ylivoiman edessä. Totuus ei pala tulessakaan ja valheella on lyhyet jäljet :
kyselen vaan
28.11.2014 00:36
Pilaat vaan meidän naisten maineen nyt täällä. Vai onko se tarkoituksesikin?
Täällä vastakkainasettelua sukupuolien kesken ja toimit minusta väärin.
No, kaikille hyvät yöt ja parempaa huomista.
Lyöty
28.11.2014 13:41
Täytyykö sinulle sanoa, mikä pahan ison virheen itse olet tehnyt?
Sivusta seurannut
28.11.2014 00:26
Tässä Aspergerinlyömän asiallinen ajatelma omasta karusta kohtalostaan, ja siinä sitten seuraavat häntä kiusaamaan lähtevät kommentit.
Aspergerin lyömä
9 3
sitähän sinä taidat olla
Aspergerin lyömä
Dr.Phill
28.11.2014 00:42
Tarvitset apua
Aspergerin lyömä
28.11.2014 13:59
Sinun viimeiset oljenkortesi kiusaajan polullasi ovat sellaisia, joissa alat syyttää uhrejasi, että nämä ovat jotenkin "sairaita"...
Sinunlaisesi eivät todella hyödykään minkäänlaisesta avusta, vaan tarvitsette vain suoraa palautetta röyhkeydestänne, joka tietenkin johtuu vakavasta henkisestä vammasta.
Nämä aspergerveljekset toivovat tietenkin, että olisin unohtanut heidän tekonsa ja luonteensa, mutta sitä toivovat turhaan. En tule koskaan unohtamaan heidän tekojaan. Heidän on turha toivoa, että tästä maailmasta löytyisi niin suurta armonpappia tai psykiatria, että nämä saisivat minut unohtamaan...
Ajatella, että jotkut pelkäävät totuutta ilmeisesti henkensä edestä...
Lyöty
28.11.2014 14:03
Kannattaakin pelätä totuutta, jos on syyllistynyt niin iljettäviin tekoihin ja vääristelyihin, kuin ne aspergerveljekset. Tuomiopäivä koittaa joskus... noin niinkuin raamatullisessa mielessäkin.
He kuvittelevat, että he kykenevät hautaamaan totuuden. Se on pelkkää kuvittelua ja luuloa. Totuus on aina olemassa.Voi hyvänen aika
28.11.2014 14:52
Kysymys kuuluukin:
Miksi joku näkee noin paljon vaivaa mitätöidäkseen lyhyen kertomukseni, että kirjoittaa yötämyöden hikihatussa vastalauseita ja ilkeitä kommentteja noin paljon.
Onko vastaajalla oma lehmä ojassa? Ts. onko hän ehkä jopa asianosainen? - Lonely Soul
Rehellisesti sanottuna tarinasi ei tunnu todelta. Miksi olisit miehen kanssa, joka lyö sinua joka viikko niin että joka kerralla joudut kääntämään pääsi sohvatyynyyn?
Autismi/Aspergerin syndrooma ei tee ihmisestä narsistia, vaikka se voi heikentää empatiakykyä. Monilla aspergereilla/autisteilla ei ole juuri lainkaan tietoisuutta itsestä, esim. kiinnostusta siihen miltä he näyttävät toisten silmissä. Tai kiinnostusta siihen pettääkö kumppani vai ei. - :)..................
Lonely Soul kirjoitti:
Rehellisesti sanottuna tarinasi ei tunnu todelta. Miksi olisit miehen kanssa, joka lyö sinua joka viikko niin että joka kerralla joudut kääntämään pääsi sohvatyynyyn?
Autismi/Aspergerin syndrooma ei tee ihmisestä narsistia, vaikka se voi heikentää empatiakykyä. Monilla aspergereilla/autisteilla ei ole juuri lainkaan tietoisuutta itsestä, esim. kiinnostusta siihen miltä he näyttävät toisten silmissä. Tai kiinnostusta siihen pettääkö kumppani vai ei."Rehellisesti sanottuna tarinasi ei tunnu todelta"
:) - Voi hyvänen aika
Lonely Soul kirjoitti:
Autismi/Aspergerin syndrooma ei tee ihmisestä narsistia, vaikka se voi heikentää empatiakykyä. Monilla aspergereilla/autisteilla ei ole juuri lainkaan tietoisuutta itsestä, esim. kiinnostusta siihen miltä he näyttävät toisten silmissä. Tai kiinnostusta siihen pettääkö kumppani vai ei.Sillä nyt ei ole merkitystä, miksi minä olin tässä kohtaa.
En ole sanonutkaan, että aspergerinsyndrooma tekisi ihmisestä narsistia.
Aspergerin tietoisuus itsestä on varmaan heikko. Mutta se ei tee heidän toimistaan hyväksyttyjä.
Kiinnostus yleensäkin toiseen ihmiseen on vähäisempää heillä. Siksipä en saanutkaan häneltä vastinetta itselleni.
En nimittäisi omaa toimintaani edes pettämiseksi. Otin omaa osaani elämästä, edes hitusen.
Kyllä se häntä harmitti. - Voi hyvänen aika
Sillä nyt ei ole merkitystä, miksi minä olin tässä kohtaa.
En ole sanonutkaan, että aspergerinsyndrooma tekisi ihmisestä narsistia.
Aspergerin tietoisuus itsestä on varmaan heikko. Mutta se ei tee heidän toimistaan hyväksyttyjä.
Kiinnostus yleensäkin toiseen ihmiseen on vähäisempää heillä. Siksipä en saanutkaan häneltä vastinetta itselleni.
En nimittäisi omaa toimintaani edes pettämiseksi. Otin omaa osaani elämästä, edes hitusen.
Kyllä se häntä harmitti."Kyllä se häntä harmitti. "
Mikä harmitus harmitti taas minua, koska hän ei ollut valmis antamaan suhteeseen omaa osaansa... tai myöhemmin ymmärsin paremmin vielä, ei tuohon kyennyt. Hänen osansa oli mikä oli. - for God sake
Voi hyvänen aika
28.11.2014 14:52
Kysymys kuuluukin:
Miksi joku näkee noin paljon vaivaa mitätöidäkseen lyhyen kertomukseni, että kirjoittaa yötämyöden hikihatussa vastalauseita ja ilkeitä kommentteja noin paljon.
Onko vastaajalla oma lehmä ojassa? Ts. onko hän ehkä jopa asianosainen?Miksi joku näkee noin paljon vaivaa ja laittaa tänne saatuja vastauksia omiin kirjoituksiin ja antaa ymmärtää että takana yksi ihminen?
Sikäli kun jotain ymmärrän ja tiedän psykologiasta ja ihmismielestä niin eihän toi ihan tervettä ole.
Koko tarinasi ontuu todella pahasti muutenkin. - Voi hyvänen aika
for God sake kirjoitti:
Miksi joku näkee noin paljon vaivaa ja laittaa tänne saatuja vastauksia omiin kirjoituksiin ja antaa ymmärtää että takana yksi ihminen?
Sikäli kun jotain ymmärrän ja tiedän psykologiasta ja ihmismielestä niin eihän toi ihan tervettä ole.
Koko tarinasi ontuu todella pahasti muutenkin."Koko tarinasi ontuu todella pahasti muutenkin. "
Jos tarinani ontuu, niin koko todellisuus ontuu. Koska noin se on mennyt.
Enkä muuten tuota olisi kirjoittanutkaan tänne, jos elämäni ei tuossa kohdassa olisi ontunut todella pahasti. Nuo vuodet käytännössä puuttuvat elämästäni.
Onneksi suurin osa muista ihmisistä on ollut onnekkaampia.
- Voi hyvänen aika
Kysymys kuuluukin:
Onko vastaajalla oma lehmä ojassa? Ts. onko hän ehkä jopa asianosainen? - 9+3
Itse katsoisin että kun sinun juttuihisi ei tullut vastetta, siis sinua tyydyttävää sellaista, meni sinulta pasmat sekaisin. Kenties itse sitten kirjoittelit noita hölmöjä vastineita?
Yhtäkaikki, tämä ketju kertoo mielestäni jopa paranoidisesta luonteesta.- Voi hyvänen aika
Aspergerin lyömä
"27.11.2014 22:40
9 3
sitähän sinä taidat olla "
Tässä aiempi kommenttisi. Ehkä olet kirjoittanut kaikki nuo vastakommentit...
Käytätkö tätä palstaa sparraamiseen? Olet livenä vaikeuksissa ja tarvitset pulustusta pahoille teoillesi? Tyypillistähän on väittää, että se toinen on jotenkin sairas... Sinulta irtoaa jopa diagnoosi... Koulutukseltasi olet siis? - huh huh
Aspergerin lyömä
"27.11.2014 22:40
9 3
sitähän sinä taidat olla "
Tässä aiempi kommenttisi. Ehkä olet kirjoittanut kaikki nuo vastakommentit...
Käytätkö tätä palstaa sparraamiseen? Olet livenä vaikeuksissa ja tarvitset pulustusta pahoille teoillesi? Tyypillistähän on väittää, että se toinen on jotenkin sairas... Sinulta irtoaa jopa diagnoosi... Koulutukseltasi olet siis?Tarkistaisitko lääkityksesi?
- Voi hyvänen aika
huh huh kirjoitti:
Tarkistaisitko lääkityksesi?
Niinpä niin. Mitäpä muuta vastausta lieroilta voisi saada. On yleisessä tiedossa sekin.
- Voi hyvänen aika
Voin sinulle 9 3 kertoa, että lähes KUKA TAHANSA nykyisistä tutuistani oikeudessa sanoisi, että minulla ei ole minkäänlaista mielenterveydenhäiriötä..
En tiedä, minkälaisten humalikkojen kanssa sinä painit vaikeuksissasi, mutta tuollaiset syyttelyt varmasti vain pahentaisivat asemaasi. En suosittele.
On yleisessä tiedossa, että täällä palstalla nyt kuka hyvänsä voi väittää mitä hyvänsä. Että sinun mielipiteilläsi ei ole merkitystä. Jokainen voi lukea aloitukseni ja kertomuksen. Ja sinun ilkeät vastauksesi. - Voi hyvänen aika
Voi hyvänen aika!
- Voi hyvänen aika
joista ilkeistä vastauksista taas tuossakin yksi...
- Voi hyvänen aika
joista ilkeistä vastauksista taas tuossakin yksi...
- Voi hyvänen aika
http://www.ebm-guidelines.com/xmedia/duo/duo94165.pdf
Siinä aspergerin oireyhtymästä aikuisiällä tietoa.
Yksi aspergerin oireista on nimenomaan kokonaisuuksien hahmottamisen vaikeus ja siksi juuttuu epäolennaiseen. Toistaminen on myös yksi oireista.
- Lisää linkkiä. Tunn.
http://www.sairaalaneo.fi/fi/palvelut/neurologit_ja_neurokirurgit/lastenneurologia_1/aspergerin_oireyhtyma
Lisää linkkiä. Tunnistatko tuosta jotain itsessäsi? - Aspergeriin liittyy
http://www.pshp.fi/default.aspx?contentid=28698
"Suoraan sanominen tai outo käyttäytyminen ei ole välttämättä nuoren ilkeyttä. Sen taustalla voi olla nuoren kyvyttömyys asettua toisen ihmisen asemaan. Nuori voi loukata muita tahtomattaan, kun hän sanoo asioita, jotka ovat kyllä tavallaan totta mutta joita ei yleensä kohteliaisuuden vuoksi sanota."
Aspergeriin liittyy monenlaista poikkeavuutta, joista osa muistuttaa narsismia. - Tässäkin ketjussa
Tässäkin ketjussa näkyy toisen vastaajan juuttuminen töksäyttelemään tarkoituksettomasti aloittajan tekstejä, kuten myös tyypillinen juuttuminen.
Väittäisin, että vastailija ei ole ihan narsisti, vaan ennemminkin narsistinen asperger... joita narsistisia selviytymiskeinoja he oppivat käyttämään selviytymiskeinoinaan. - weet
Minusta tuntuu että kyseessä yksi ja sama ihminen. Elikkä aloittaja on yksin kaiken takana. Melko pelottavaa kyllä jos näin on...
- Jos nyt et ymmärrä
Jos nyt et ymmärrä vaieta, pyörrän mielipiteeni ja olenkin sitä mieltä, että kyseessä on paksunahkainen narsisti. Mölinä seis nyt.
- Mielenkiintoinen bl.
https://aspergerit.wordpress.com/2009/10/09/asperger-ja-parisuhde/
Mielenkiintoinen blogi tuossa. Kovin on monimutkaista kerrontaa aspergereista, heidän erilaisesta tavastaan hahmottaa maailma jne. Varmasti noin onkin. Ongelma vain on siinä, että miten alle 20-vuotiaana voisi ns. nentti käsittää ja ymmärtää, että sillä kumppanilla onkin ihan toisenlainen käsitys koko elämästä, kun tuo aika ja parinmuodostus on haasteellinen muutenkin.
Nykyään ehkä on jo useilla aspergereilla diagnoosi ja he voivat sen kertoa toiselle, mutta toista oli ennen. Ei minkäänlaista tietoa missään. Kenelläkään taviksella ei ollut tietoa aspergerista eikä muista poikkeavuuksista ihmisen psyykkeessä, saati sitten aspergereilla itsellään. Vaan kalpea aavistus, että jokin ei ole kuten suurella osalla muita ihmisiä.
Suurimmat murheet hukutettiin varmaan alkoholiin ja agressiivisuuteen muita ihmisiä kohtaan, kun nämä muut eivät ymmärtäneet, miten kuuluu olla ja elivät vain virheellisesti.
Miksi kirjoitan aspergerista narsismipalstalle? Oireissa on paljon samaa ja luulenpa, että sekaannusta on paljon.Olen elänyt kouluttamattomana asperger miehenä harvinaisen kauan laitosten osittain ja yhteiskunnankin ulkopuolella.
Ilman aspergerer diagnoosia olin aivan pihalla. Tramppasin lääkärien vastaanotoilla. Syytin erilaisuudestani vanhempiani.
Diagnoosi oli pelastukseni. Kirjoitin siitä paikalliseen sanomalehteen omalla nimelläni. Isompi vittuilu kummasti siitä väheni.
Surkeasta elämästäni voin sanoa. Paskareissu, mutta ompahan tullut raahustettua näin pitkä taival. Moni on luovuttanut pienemmistä esteistä.
Toivo Lång
Inkeroinen- Mutta on todella
capt.cöpenick kirjoitti:
Olen elänyt kouluttamattomana asperger miehenä harvinaisen kauan laitosten osittain ja yhteiskunnankin ulkopuolella.
Ilman aspergerer diagnoosia olin aivan pihalla. Tramppasin lääkärien vastaanotoilla. Syytin erilaisuudestani vanhempiani.
Diagnoosi oli pelastukseni. Kirjoitin siitä paikalliseen sanomalehteen omalla nimelläni. Isompi vittuilu kummasti siitä väheni.
Surkeasta elämästäni voin sanoa. Paskareissu, mutta ompahan tullut raahustettua näin pitkä taival. Moni on luovuttanut pienemmistä esteistä.
Toivo Lång
InkeroinenMutta on todella kiva kuulla, että olet löytänyt ja saanut selityksen siihen kaikkeen. Menee varmaan paremmin, kun on joku käsitys asiasta.
Hyvää jatkoa sinulle ja hyvää joulun odotusta. - geewish
Mutta on todella kirjoitti:
Mutta on todella kiva kuulla, että olet löytänyt ja saanut selityksen siihen kaikkeen. Menee varmaan paremmin, kun on joku käsitys asiasta.
Hyvää jatkoa sinulle ja hyvää joulun odotusta.Joo täällä vois hiukan tuo yksikin Lady miettiä kirjoitteluitaan. Niputti narsistit samaan. Saisi hävetä!
- Hänellä kokemus
geewish kirjoitti:
Joo täällä vois hiukan tuo yksikin Lady miettiä kirjoitteluitaan. Niputti narsistit samaan. Saisi hävetä!
" Niputti narsistit samaan. Saisi hävetä! "
Hänellä kokemus narsistisista aspergereista, veljeksistä, jotka kohtelivat häntä väkivaltaisesti. Mutta eihän sinun tarkoituksesi ollutkaan häntä moittia, vaan...
Kyllähän mielen häiriöt niputtuvat. Ei ole yhden eikä kahden Ladyn vika, niinkuin tiedätkin. Mutta et tiedä että... niin, mikä se asiasi taas olikaan?
Haluat vain tunkeutua keskusteluihin häiritsemään. Olet jäänyt ulkopuolelle, etkä osaa asiallisia keinoja tai löytä omaa keskustelualuettasi.
Ei ne oikeat Ladyt häpeä, eivätkä pysy hiljaa, vaikka jotkut niin toivoisivat. Hänellä kokemus kirjoitti:
" Niputti narsistit samaan. Saisi hävetä! "
Hänellä kokemus narsistisista aspergereista, veljeksistä, jotka kohtelivat häntä väkivaltaisesti. Mutta eihän sinun tarkoituksesi ollutkaan häntä moittia, vaan...
Kyllähän mielen häiriöt niputtuvat. Ei ole yhden eikä kahden Ladyn vika, niinkuin tiedätkin. Mutta et tiedä että... niin, mikä se asiasi taas olikaan?
Haluat vain tunkeutua keskusteluihin häiritsemään. Olet jäänyt ulkopuolelle, etkä osaa asiallisia keinoja tai löytä omaa keskustelualuettasi.
Ei ne oikeat Ladyt häpeä, eivätkä pysy hiljaa, vaikka jotkut niin toivoisivat."Kyllähän mielen häiriöt niputtuvat. "
Niin jonkin verran tutustuin noihin linkkeihin, mutta henkilökohtainen kokemukseni varsinaisista "aspeista" on hyvin vähäistä, tunnen yhden aikuisen joka elää hoitokodissa ja hänellä on juurkin tuollainen aspeihin liittyvä erityinen kiinnostuksen kohde, toinen piirre on ettei hän juuri ota katsekontktia toiseen ihmiseen, toinen on taas tuttavani lapsi joka ei "osaa puhua" , kommunikointi tapahtuu paljon kuvakorttien avulla ja muutenkin kanssakäyminen muiden kanssa on rajoittunutta, viihtyy paljon itsekseen tehden omia "tutkimuksiaan"...
Että siltä osin en ole oikea henkilö keskustelemaan kovinkaan paljon tästä aiheesta. Lukemani perusteella ymmärsin että joillakin aspeilla voi nuoruusiässä puhjeta myös skitsofrenia harhaisuus oireineen, mutta en tiedä kuuluuko harhaisuus muuten asperegeriin...
Tuohon tarinaan liittyen noihin veljeksiin, niin pidin tarinaa hyvin kummallisena ja sekavana myös kertojan osalta. Jos oikein aloituksesta ymmärsin että hän kuitenkin muutti myöhemmin yhteen tuon lapsellisen "aina perjantaisin nyrkillä päähän lyövän miehen " kanssa, mikä tuntuu minusta tosi oudolta...
Mutta joo, aspergerhän kuuluu autismin kirjoon, että uskoisin tästäkin aiheesta netistäkin löytyvän vertaistukea ja asiasta enemmän tietäviä kuin ihan tältä narsismi palstalta...
Ihan en löytänyt sellaista tietoa että varsinainen nph olisi liitettävissä aspergeriin sinällään, maininnan löysin vaativasta ja psykoosipiirteisestä persoonallisuudesta, kuin myös muihin sairauksiin liittyen tuosta skitsofreniasta ja varmasti masennuskin saattaa olla tuttu seuralainen...
Sitäkään en tiedä voiko näitä aspegeria ja nph:ta verrata tai jotenkin sekoittaa toisiinsa. Toki aspergerkin voi käyttäytyä välillä itsekkäästi kuten kuka tahansa meistä ihmisistä, mutta uskoisin että aspin "omituisuus" tulisi huomatuksi paljon aiemmin kuin narsistin...
edelleen aloittajan tarinaan liittyen, käsittääkseni pakko oireelta kuullostava joka perjantainen nyrkillä lyönti olisi pitänyt jo käsittää huomattavaksi poikkeavuudeksi, kun taas narsistihan yrittää käyttätyä mahdollisimman hyvin suhteen alkumetreillä...
Että käsittääkseni myös aloittaja on ottanut itse tietoisen riskin muuttaessaan yhteen ko. miehen kanssa koska "sairaus" noin suoraan oli näkyvissä jo ennen yhteen muuttoa.- Mitähän hän on
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Kyllähän mielen häiriöt niputtuvat. "
Niin jonkin verran tutustuin noihin linkkeihin, mutta henkilökohtainen kokemukseni varsinaisista "aspeista" on hyvin vähäistä, tunnen yhden aikuisen joka elää hoitokodissa ja hänellä on juurkin tuollainen aspeihin liittyvä erityinen kiinnostuksen kohde, toinen piirre on ettei hän juuri ota katsekontktia toiseen ihmiseen, toinen on taas tuttavani lapsi joka ei "osaa puhua" , kommunikointi tapahtuu paljon kuvakorttien avulla ja muutenkin kanssakäyminen muiden kanssa on rajoittunutta, viihtyy paljon itsekseen tehden omia "tutkimuksiaan"...
Että siltä osin en ole oikea henkilö keskustelemaan kovinkaan paljon tästä aiheesta. Lukemani perusteella ymmärsin että joillakin aspeilla voi nuoruusiässä puhjeta myös skitsofrenia harhaisuus oireineen, mutta en tiedä kuuluuko harhaisuus muuten asperegeriin...
Tuohon tarinaan liittyen noihin veljeksiin, niin pidin tarinaa hyvin kummallisena ja sekavana myös kertojan osalta. Jos oikein aloituksesta ymmärsin että hän kuitenkin muutti myöhemmin yhteen tuon lapsellisen "aina perjantaisin nyrkillä päähän lyövän miehen " kanssa, mikä tuntuu minusta tosi oudolta...
Mutta joo, aspergerhän kuuluu autismin kirjoon, että uskoisin tästäkin aiheesta netistäkin löytyvän vertaistukea ja asiasta enemmän tietäviä kuin ihan tältä narsismi palstalta...
Ihan en löytänyt sellaista tietoa että varsinainen nph olisi liitettävissä aspergeriin sinällään, maininnan löysin vaativasta ja psykoosipiirteisestä persoonallisuudesta, kuin myös muihin sairauksiin liittyen tuosta skitsofreniasta ja varmasti masennuskin saattaa olla tuttu seuralainen...
Sitäkään en tiedä voiko näitä aspegeria ja nph:ta verrata tai jotenkin sekoittaa toisiinsa. Toki aspergerkin voi käyttäytyä välillä itsekkäästi kuten kuka tahansa meistä ihmisistä, mutta uskoisin että aspin "omituisuus" tulisi huomatuksi paljon aiemmin kuin narsistin...
edelleen aloittajan tarinaan liittyen, käsittääkseni pakko oireelta kuullostava joka perjantainen nyrkillä lyönti olisi pitänyt jo käsittää huomattavaksi poikkeavuudeksi, kun taas narsistihan yrittää käyttätyä mahdollisimman hyvin suhteen alkumetreillä...
Että käsittääkseni myös aloittaja on ottanut itse tietoisen riskin muuttaessaan yhteen ko. miehen kanssa koska "sairaus" noin suoraan oli näkyvissä jo ennen yhteen muuttoa."aloittaja on ottanut itse tietoisen riskin "
Mitähän hän on 19v. keskikoulupohjalta (osin lintsattu sekin) ymmärtänyt aspergereista ja narsisteista. Kotona vähän jopa uskonnollinen ilmapiiri... anteeksianto, ymmärrys ja suvaitsevaisuus korostuneesti esillä.
Asetut osittain, hukan limittyneesti hakkaajan puolelle? - Mieleeni tuli vielä,
Että käsittääkseni myös aloittaja on ottanut itse tietoisen riskin muuttaessaan yhteen ko. miehen kanssa koska "sairaus" noin suoraan oli näkyvissä jo ennen yhteen muuttoa.Mieleeni tuli vielä, että voiko asettua jotenkin vain "osittain" hakkaajan puolelle? Muistutan, että naisen päähän lyöminenkin on rangaistava rikos.
Joistakuista ei ole niin paha juttu, jos mies lyö naista päähän joka perjantai esimerkiksi. Mutta se on vakava rikos. Ja se muuttuisi henkirikokseksi, jos isku osuisi paikkaan, mikä aiheuttaisi naisen kuoleman.
Mutta ehkä henkirikoskaan ei ole niin paha juttu, jos se tehdään perjantaisin naista päähän lyömällä, ainakaan kaikkien mielestä.
Minun mielestäni on paha juttu. - Tuolla tavalla voi
Että käsittääkseni myös aloittaja on ottanut itse tietoisen riskin muuttaessaan yhteen ko. miehen kanssa koska "sairaus" noin suoraan oli näkyvissä jo ennen yhteen muuttoa.Tuolla tavalla voi osallistua vielä perästäpäin jälkikäteen jälkipahoinpitelyyn, joka tehdään henkisesti tietenkin, alentamalla ja vähättelemällä tuonkin uhrin asemaa. Että asettuu osittain pahoinpitelijän kanssa limittäin arvostelemaan hakattua... ja hakatun ymmärrystä...
Mikä ymmärrystä aspergereista ja narsisteista ei ole tuolla henkilöllä ollutkaan 19v. Mitähän hän on kirjoitti:
"aloittaja on ottanut itse tietoisen riskin "
Mitähän hän on 19v. keskikoulupohjalta (osin lintsattu sekin) ymmärtänyt aspergereista ja narsisteista. Kotona vähän jopa uskonnollinen ilmapiiri... anteeksianto, ymmärrys ja suvaitsevaisuus korostuneesti esillä.
Asetut osittain, hukan limittyneesti hakkaajan puolelle?"Asetut osittain, hukan limittyneesti hakkaajan puolelle? "
Se ei ole tarkoitus vaan jollain tasolla jäin ihmettelemään, että miksi aloittaja muutti yhteen asumaan henkilön kanssa jolla oli tuo kummallinnen tapa lyödä aina perjataisin häntä päähän...
Jos ajattelen itseäni nuorena niin vaikka ei olisi aavistustakkaan narsisteista tai aspergereista niin onhan tuollainen tapa perin kummallinen joka kertoo ettei kaikki ole ko. henkilöllä ookoo...
mutta noh, jos kotona on suvaittu, anteeksiannettu lyömistä, käsittääkseni uskovaisissa piireissä tuota tapahtuu, periaatteella joka vitsaa säästää vihaa lastaan ja usein nainen on alistetussa asemassa niin se toki osaltaan voi selittää asiaa, ikäänkuin asia hyväksytään ns. normaalina jos ei muusta tiedetä...Tuolla tavalla voi kirjoitti:
Tuolla tavalla voi osallistua vielä perästäpäin jälkikäteen jälkipahoinpitelyyn, joka tehdään henkisesti tietenkin, alentamalla ja vähättelemällä tuonkin uhrin asemaa. Että asettuu osittain pahoinpitelijän kanssa limittäin arvostelemaan hakattua... ja hakatun ymmärrystä...
Mikä ymmärrystä aspergereista ja narsisteista ei ole tuolla henkilöllä ollutkaan 19v."Mikä ymmärrystä aspergereista ja narsisteista ei ole tuolla henkilöllä ollutkaan 19v"
Niin käsittääkseni se, että toisen ihmisen lyöminen on väärin opetetaan lapselle hyvin varhain, ihan jo siellä hiekkalaatikko iässä...
Uskoisin 19 vee ihmisen, joka on jo aikuisen kirjoissa olevan tietoinen asiasta
En syyllistä tässä lyötyä vaan enemmänkin haen niitä syitä mitkä taustalla vaikuttavat ettei lyötykään ole ymmärtänyt, että toisen ihmisen lyöminen on väärin...
sairashan tuo lyöjä on
.- Ei, ei hyväksytty
"Asetut osittain, hukan limittyneesti hakkaajan puolelle? "
Se ei ole tarkoitus vaan jollain tasolla jäin ihmettelemään, että miksi aloittaja muutti yhteen asumaan henkilön kanssa jolla oli tuo kummallinnen tapa lyödä aina perjataisin häntä päähän...
Jos ajattelen itseäni nuorena niin vaikka ei olisi aavistustakkaan narsisteista tai aspergereista niin onhan tuollainen tapa perin kummallinen joka kertoo ettei kaikki ole ko. henkilöllä ookoo...
mutta noh, jos kotona on suvaittu, anteeksiannettu lyömistä, käsittääkseni uskovaisissa piireissä tuota tapahtuu, periaatteella joka vitsaa säästää vihaa lastaan ja usein nainen on alistetussa asemassa niin se toki osaltaan voi selittää asiaa, ikäänkuin asia hyväksytään ns. normaalina jos ei muusta tiedetä..."Miehet tykkäävät ns. otella, mutta naiset ei. "
Ei, ei hyväksytty normaalina. Ei tiedetty kotona, että tytärtä lyödään. Tytär oli itseriittoinen ja itsetietoinen ja teki omat päätöksensä, kun täysi-ikäinenkin oli. Lyöminen loppui, kun nainen alkoi lyödä takaisin. Sillätavoin anteeksianto sitten toimi, että kun kerran ei enää lyöty, ja mies oli sovinnollinenkin...
Että siis sinusta, ylt, vika oli tavalla tai toisella hakatussa... ja jos ei hänessä, niin edes hänen kotonaan. Mutta vika ei voi siis mitenkään olla täysin hakkaajassa. Hakkaaja oli 4 vuotta vanhempi hakattua.
"onhan tuollainen tapa perin kummallinen joka kertoo ettei kaikki ole ko. henkilöllä ookoo.."
Tuo oli tiedossa sillä naisellakin. Kun suhde ei parantunut kaiksesta anteeksiannosta huolimatta, niin hän jätti sen miehen tietenkin. Monien vuosien yritysken jälkeen. Suhteessa oli muutakin vajavaisuutta. Mies ei katsonut silmiin useinkaan ja heidän välilleen ei syntynyt riittävää vuorovaikutusta. Minusta miehessä oli varsinaista vikaa. Ei ihmisen kuulu ihan sellainen olla.
Mutta kaikkihan sitä yrittävät puolensa pitää... ja suurimmalla osalla anteeksianto toimii. - Ymmärsi toki, ymm.
"Mikä ymmärrystä aspergereista ja narsisteista ei ole tuolla henkilöllä ollutkaan 19v"
Niin käsittääkseni se, että toisen ihmisen lyöminen on väärin opetetaan lapselle hyvin varhain, ihan jo siellä hiekkalaatikko iässä...
En syyllistä tässä lyötyä vaan enemmänkin haen niitä syitä mitkä taustalla vaikuttavat ettei lyötykään ole ymmärtänyt, että toisen ihmisen lyöminen on väärin...
sairashan tuo lyöjä on
."En syyllistä tässä lyötyä vaan enemmänkin haen niitä syitä mitkä taustalla vaikuttavat ettei lyötykään ole ymmärtänyt, että toisen ihmisen lyöminen on väärin..."
Ymmärsi toki, ymmärsi hyvinkin. Oli valmis laittamaan välit poikki aivan täysin ja kokonaan, mutta mies oli katuva... Niin sai anteeksi. Mies paranteli tapojaan ja katui... Jotkut tavat parantuivat, mutta kaikille piirteilleen, ei voinut mitään. Suhde ei tapojen muutoksella kehittynyt riittäväksi.
Miksi ajattelet, että hän ei ymmärtänyt? Mikä viittaa sellaiseen? - Niin ajatteletko,
"Mikä ymmärrystä aspergereista ja narsisteista ei ole tuolla henkilöllä ollutkaan 19v"
sairashan tuo lyöjä on
." ettei lyötykään ole ymmärtänyt, että toisen ihmisen lyöminen on väärin..."
Niin ajatteletko, että kun ei tehnyt rikosilmoitusta, niin siitä näkee, että ei ymmärtänyt? Vai mistä tuollaista näet? Sano nyt sinä kun kerran tiedät. - Kaikilla ei ole
sairashan tuo lyöjä on
."Niin käsittääkseni se, että toisen ihmisen lyöminen on väärin opetetaan lapselle hyvin varhain, ihan jo siellä hiekkalaatikko iässä..."
Kaikilla ei ole hiekkalaatikkoa ollut, jossa noita tuollaisia kiistoja selvitettäisiin. Meillä päin lapset leikkivät yhdessä, mutta eivät hiekkalaatikossa, eikä tuollaisia kiistoja ollut. Jos joku joskus löi, niin selvitettiin se.
Eihän tuo tarinan lyödylle ole epäselvää ollut, vaan... - medicinegirl
Kaikilla ei ole kirjoitti:
"Niin käsittääkseni se, että toisen ihmisen lyöminen on väärin opetetaan lapselle hyvin varhain, ihan jo siellä hiekkalaatikko iässä..."
Kaikilla ei ole hiekkalaatikkoa ollut, jossa noita tuollaisia kiistoja selvitettäisiin. Meillä päin lapset leikkivät yhdessä, mutta eivät hiekkalaatikossa, eikä tuollaisia kiistoja ollut. Jos joku joskus löi, niin selvitettiin se.
Eihän tuo tarinan lyödylle ole epäselvää ollut, vaan...yksinäistä monologia käy hän..
- Pääasia on, että
medicinegirl kirjoitti:
yksinäistä monologia käy hän..
Pääasia on, että näitä luetaan. Niin asiat selviää ja mikä ennen oli pimennossa, onkin yhtäkkiä valossa ja näkyvissä.
Mikä ennen saatiin piilotettua paremmin, ei enää piilotu, vaan tulee näkyviin... - Kenelle valottuu?
Että käsittääkseni myös aloittaja on ottanut itse tietoisen riskin muuttaessaan yhteen ko. miehen kanssa koska "sairaus" noin suoraan oli näkyvissä jo ennen yhteen muuttoa."mutta uskoisin että aspin "omituisuus" tulisi huomatuksi paljon aiemmin kuin narsistin..."
Kenelle valottuu? Vain niille, jotka ovat vihkiytyneet asian saloihin.
"Toki aspergerkin voi käyttäytyä välillä itsekkäästi kuten kuka tahansa meistä ihmisistä, "
Tuo ei mene ihan noin. Esim. aspergerlapsi tietyssä iässä on kaavassa:
1. ns. normaalilapsi
2. uhmakkuushäiriöinen lapsi
3. aspergerlapsi
Eivätkö aspergerin ominaispiirteet koskaan katoa kokonaan. Hoitamattomana voivat aiheuttaa pahoja ongelmia sekä heille itselleen että muille. Tuollainen minun maallikkokäsitykseni. Niin ajatteletko, kirjoitti:
" ettei lyötykään ole ymmärtänyt, että toisen ihmisen lyöminen on väärin..."
Niin ajatteletko, että kun ei tehnyt rikosilmoitusta, niin siitä näkee, että ei ymmärtänyt? Vai mistä tuollaista näet? Sano nyt sinä kun kerran tiedät."Vai mistä tuollaista näet? Sano nyt sinä kun kerran tiedät. "
En näe mistään, enkä väitä tietäväni mitään, mutta itsestäni vaan tuntuu hyvin kummalliselta/käsittämättömältä, että suhteeseen lähdetään/yhteen muutetaan henkilön kanssa jolla on tapana joka perjantai lyödä nyrkillä päähän, on se minun pointtini tässä jutussa...
Toisen kirjoittajan nimmaria lainatakseni, eihän se ole normaalia...
Mutta joo tarinoita on joka lähtöön kuin hyväksikäytettäviä, pahinta kai lienee jos ja kun ns. vaajaavaltaista ihmistä käytetään härskisti hyväksi...
Itse kukin on varmaan tietoinen, että kehitysvammaisiakin saatetaan käyttää seksuaalisesti hyväksi, alkoholista riippuvaisilta viedään rahat, vanhuksia huijataan jne...
- Varsinaiseen nars.
Varsinaisten narsististen aspergerien koplaan kuului myös yksi nainen. Tämä nainen oli erittäin rikkinäisestä, riitaisasta perheestä, missä käytettiin runsaasti alkoholia.
Tuo kopalanainen oli useimmiten alakynnessä, mutta koska varsinaiset koplalaiset, nämä "miehet", eivät pahoinpidelleet sitä koplanaista, niin tämä oli siitä ylpeä.
Koplanaisen isä oli sellainen kiivasluonteinen, kun alkoholistit usein ovat, ja niin häntä ei pahoinpidelty fyysisesti, eikä taidettu edes uhata. Koplanainen tunsi kuitenkin alemmuutta sitä toista naista kohtaan, joka oli ns. paremmasta kodista.
Koplanainen asettui myös pikkuhiljaa kiusaamaan "miesten" kanssa sitä paremmasta kodista olevaa, jolloin hän sai hyvitystä itsetunnolleen. Hän varmaan tunsi itsensä voittajaksi... kuten joku palstailijanainenkin asettuessaan koplan puolelle...
Nyt monet täälläkin palstalla rukoilevat ja itkevät, ettei näitä vanhoja muisteltaisi. Minä nyt kuitenkin muistelen. Ehkä muistelen yhä enemmän ja enemmän. Muistelen oikein kunnolla. Ehkä kirjoitan kirjan tuosta kaikesta, mitä on sattunut minulle ja minun tutuilleni... Että sellaista meillä täällä kotoSuomessa. Sellaisia "meihiä" meillä.
Emmekä saisi siis muistella... jaa jaa. Kieltäkääpä tuo.- peruukilla vai ilman
Usein henkilö, joka haluaa, ettei vanhoja muisteltaisi, on jollakin tavalla osallistunut koiruuksiin. Saattaa löytyä jotakin sellaista, josta huomataan, että puppua on puhuttu koiruuksia piiloitellen jo pidempään. Leikitty ihmisellä ja hänen tunteillaan, katsottu ikäänkuin kuinka pitkälle joku on valmis menemään.
- Juuri noin. Tai siis
peruukilla vai ilman kirjoitti:
Usein henkilö, joka haluaa, ettei vanhoja muisteltaisi, on jollakin tavalla osallistunut koiruuksiin. Saattaa löytyä jotakin sellaista, josta huomataan, että puppua on puhuttu koiruuksia piiloitellen jo pidempään. Leikitty ihmisellä ja hänen tunteillaan, katsottu ikäänkuin kuinka pitkälle joku on valmis menemään.
Juuri noin. Tai siis ehkä vielä niin, että koiruuksien tekijän oma luonne vie tätä... ja kun tulee anteeksiantoa, niin siihen tasolle voidaan jäädä. Sitten humalassa mennään ehkä tahallaankin pidemmälle... Jälkeenpäin vedotaan humalatilaan. Sehän meillä yleensä menee läpi, että kun oli humalassa...
Minä en oikeen sitä humala-asiaa koskaan ole niellyt noissa yhteyksissä. Ennemminkin se on se todellinen luonne mikä tulee esiin kun kontrolli vähenee alkoholin vaikutuksesta.
Ilman muuta näillä tällä palstallakin vaikenemista parkuvilla on oma lehmä ojassa. Se on selvä.
- äly hoi
Ihan himmee ketju sanon minä :D
- Himmee ketju...
Himmee ketju... Noinhan se narsistiset aspergeritkin asiaa käsittelivät/käsittelevät. Tehdään sumuista ja himmeää asioista... niinpä niin. Eihän ne selvästi voi näkyä, koska muuten asia kävisi liian ilmeiseksi... niille syyllisille... Syylliset näkyisivät kirkkaasti tekoineen päivineen.
Laitetaanpas vähän sumua... noin...
Ei se nyt auta. Ei tule sumua.
- Nyt se tapahtuu
Asiat kaivetaan nyt päivänvaloon.
- ytfder
Kerro lisää, mistä päin jne? Osaa sit vältellä
- Nyt se tapahtuu
Täällä on niin paljon porukkaa, että ei nämä siinä esiin nouse, vaikka kuvailisin tarkempaankin. En usko, että aktiivisesti liikkuvat nykyään, ovat parisuhteissaan. Nämä aspergerit voivat olla uskollisiakin. Sen verran jäykkiä luonteeltaan. Mutta ihmisiä en usko näistä tulleen. Voivat näyttää siltä, mikä on heille tärkeääkin, ainakin joillekin heistä.
Ovat juuri niitä, joiden ainoa status on "aviossa" ja "lasten isä".
Tarkoitin päivänvaloon kaivamisella, että joku saattaa tunnistaa ja siitä sitten pikkuhiljaa useampi. Kerron tapahtumia myös livenä...
Kirjoittaminen on myös itselleni hyvä tapa käydä asoita läpi. Ehkä minäkin kirjoitan jonkinlaisen kirjan sitten kun ehdin. - Nyt se tapahtuu
Mielelläni laittaisin vaikka nimet, mutta ei ole aikaa sellaisesta seuraavaan jälkipuintiin. Anonyymius on tämän palstan a ja o.
Tietenkin, jos sattuisin sekoamaan joskus, niin voihan se nimikin sitten tulla... Kukkokiekuu!
- Aspergeri
Mitäs aloititte :D
Aspergeri aspergeri :D- Kikkelis kokkelis.
Mitäs läksit.
- pööö...
up
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2258454
- 1166177
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465682Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323950- 683848
- 303018
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue262793On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na282725Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta252697- 472630