epilepsiaa(ko?)

huolestunut..

Hei. Eilen kaverillani join kolme olutta ja yhden viinashotin, en ollut humalassa. Yhtäkkiä alavatsaan alkoi sattua tosi paljon ja sanoin kaverilleni että lähden nukkumaan, mutta kun olin kävelemässä eteiseen alkoi kamala huimaus, jouduin kävelemään nopeasti sohvalle levätäkseni mutta en päässyt, vaan horjahdin lattialle ja yritin nousta mutta en päässyt, kaveri ihmetteli miten mä silleen horjahdin ja nosti mut sohvalle lepäämään. Kaveri sanoi että olin vain tuijottanut ihmeissäni kun olin kaatunut. Muistan tapahtuneen hyvin. Tästä on jo muutama kuukausi aikaa kun olin joskus juonut suuret määrät alkoholia ja olin silloin aivan humalassa (nyt en ollut ollenkaan), olin vessassa kaatunut, ja siitä en muista mitään muuta kuin sen että heräsin sieltä vessan lattialta. Kolmas kerta on se kun olin juonut muutaman kaljan, n. 6. Veljellä ollessani käteni alkoi yhtäkkiä tärisemään kun seisoin, tiedostin tilanteen mutta en pystynyt hallitsemaan käden liikkeitä. Kohtaus kesti vain muutaman sekunnin ja veli ja minä oltiin sen jälkeen ihan ihmeissäni mitä se oli. Onkohan nää jotain epileptisiä kohtauksia vai jotain muuta? oon tosi huolissani. Tänään ollut tosi heikko ja väsynyt olo, ja maha on hiukan kipeä. Sormeakin on tänään nykinyt välillä :/

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • slkooo

      Kolme olutta ja viinaa eikä muka humalassa. Hah hah. Oliskos sillä viinalla kuitenkin osuutta asiaan

    • jsx1

      On ihan mahdollista, että kyseessä on epileptiset oireet. Tietty muitakin syitä voi olla, mutta ei tuo joka tapauksessa ihan normaalilta kuulosta.

      "Kolme olutta ja viinaa eikä muka humalassa. Hah hah."

      Asia riippuu olennaisesti siitä ajasta, missä juomat on nautittu, ja myös painosta, sukupuolesta, iästä yms.

      "Oliskos sillä viinalla kuitenkin osuutta asiaan"

      Hyvin todennäköisesti on, kun oireita ei ilmeisestikään ole esiintynyt ilman alkoholin nauttimista. Se ei kuitenkaan tarkoita, että nuo oireet olisivat ihan normaaleita. Se ei myöskään sulje pois epilepsian mahdollisuutta, sillä
      monilla epilepsiaa sairastavista alkoholi on yksi kohtauksille altistava tekijä.

      Kannattaa varmaan käydä lääkärissä. Toisaalta, vaikka oireet olisivatkin epileptisiä, ei lääkitystä välttämättä aloiteta, jos oireita ei ole muutoin kuin alkoholin käytön yhteydessä. Tällöin hoitona on valitettavasti alkoholin välttäminen (tai no, en nyt tiedä, onko se kovin valitettavaa).

    • huolestunut..

      "sikoo" mulla on alkoholi toleranssi todella kova, tunnen kyllä milloin olen humalassa, yleensä juon todella isoja määriä, eli tuo 3 olutta ja lasinpohjallinen viinaa ei sano mulle oikein mitään :). Ennen ei ole alkoholin käytön yhtedessä tullut tuollaisia kohtauksia ja omituista etten näköjään sitten enää kestä alkoholia pienissäkään määrissä, jos kohtaukset alkoholista johtuvat :/ Kiitoksia vastauksista, menen lääkäriin heti jos vielä tulee uusi kohtaus!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      151
      8851
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1453
    3. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      76
      1345
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      79
      1249
    5. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      143
      1122
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      91
      1094
    7. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      103
      847
    8. 48
      839
    9. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      818
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      47
      813
    Aihe