Sandman

Moni ihminen pelkää kuolemaa, vaikka kuolema on moninkerroin helpompi asia kuin uni. Sillä monesti ihminen kokee unessaan painajaisensa uudelleen ja uudelleen.




unista naurua

20

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moni ihminen pelkää unessa kohdattavaa totuutta niin paljon etteivät uskalla ummistaa silmiään ja näin yrittävät välttää elämänsä painajaissia ajattelematta, että väkinäinen hereillä olo on myös osa painajaista

      • Kun sitten herää omaan huutoonsa ja on yltäpäätä hiestä märkä tietämättä, että on painajaistakin tylympi kohtalo ja se on ...


      • runontaja kirjoitti:

        Kun sitten herää omaan huutoonsa ja on yltäpäätä hiestä märkä tietämättä, että on painajaistakin tylympi kohtalo ja se on ...

        ... se on tyhjyys

        https://www.youtube.com/watch?v=5sEZmMeH96Q


      • runontaja kirjoitti:

        ... se on tyhjyys

        https://www.youtube.com/watch?v=5sEZmMeH96Q

        Tyhjyys salakavala, se tulee hiipien. Eikä sen tuloa huomaa, ei edes silloin, kun istuu passiivisena netin ääressä ja pelaa tik tak toe peliä. Siis kuvitellen tekevänsä jotain merkittävää elämässään, eikä ole muuta kuin tuoli, näyttö ja itse


      • runontaja kirjoitti:

        Tyhjyys salakavala, se tulee hiipien. Eikä sen tuloa huomaa, ei edes silloin, kun istuu passiivisena netin ääressä ja pelaa tik tak toe peliä. Siis kuvitellen tekevänsä jotain merkittävää elämässään, eikä ole muuta kuin tuoli, näyttö ja itse

        Nyt voisi ottaa taas lasillisen punaviiniä. Skoolaisin, mutta viinin kanssa ei niin tehdä


      • runontaja kirjoitti:

        Nyt voisi ottaa taas lasillisen punaviiniä. Skoolaisin, mutta viinin kanssa ei niin tehdä

        Niin piti hakea sitä punaviiniä, sitten aloin miettimään, pitäisikö siirtää mikro pois TV-tuolista, jotta voisi katsoa Conania. Nyt, kun Conan loppui, ei kyseistä murhetta ole. Paitsi se hakematon punaviini. Croisanttikin on syömättä.



        Punkkua ja kroisanttia. Bon apetit


      • runontaja kirjoitti:

        Niin piti hakea sitä punaviiniä, sitten aloin miettimään, pitäisikö siirtää mikro pois TV-tuolista, jotta voisi katsoa Conania. Nyt, kun Conan loppui, ei kyseistä murhetta ole. Paitsi se hakematon punaviini. Croisanttikin on syömättä.



        Punkkua ja kroisanttia. Bon apetit

        Ja sitten kun kukaan muu ei voi auttaa, tulee Marvin

        https://www.youtube.com/watch?v=H-kA3UtBj4M


    • ☆☆☆☆¿¿¿¿

      Kuolema on hyvä asia, sille ellei kukaan olisi koskaan kuollut,
      olisi maailman väestön määrä niin suuri, että kuuolisimme kaikki

    • Omasta mielestä kuolema on pelottava, musta ja kylmä tunneli. En edelleenkään osaa käsitellä kuolemaa ja siihen liittyviä tuntemuksia oikein. Kuolemanpelko on synkkää ja ahdistavaa pohdittavaa. Siksi yritän tietoisesti välttää koko aihetta.

      Unet ja painajaiset on joskus hyvin toden tuntuisia ja voimakkaita.
      Osa jää painuvasti mieleen ja pitemmäksi aikaa pyörimään ajatuksiin. Sellaista sattuu kuitenkin harvoin.

      Onko sinulla jäänyt viimeaikina jokin painajainen vaivaamaan?

    • Omaa kuolemaa en pelkää oikeastaan lainkaan, mutta lapsien menettämistä ihan tolkuttomasti. Omaa kuolemaa kyllä sillä tavoin, että en halua, että kuolisin, ennen kuin lapset ovat aikuisia. Jos sellainen uhka (esim syöpä itsellä ) olisi, alkaisin järkätä lasten isälle sopivaa kumppania mahdollisimman ajoissa, sellaista joka olisi mahdollisimman sopiva äidinkorvike lapsilleni. Lasteni isä ei sitä kumminkaan itse saisi aikaiseksi.. :)Tietty se pitäisi olla miehelleni myös sopiva nainen, että suhteesta tulisi loppuiäksi vakaa jne.

      Kuolema sinänsä tuntuu ihan helpottavalta ajatukselta muuten, saisi levätä,olisi rauha.

      • ☆☆☆☆¿¿¿¿

        Viikatemiehen aikeet menivät mönkään, kun plastikkakirurgi amputoi kuolleet varpaat pois. Eilen avattiin side ja mustaa kerrostmaa ei ollt tllut enää
        keltaista kerrostumaa ei tarvitse poistaakaan, vaan odotellaan uuden ihon kasvamista. Vietiin lleikkaussaliin heti, kun sellainen vapautui , muutaman tnnin päästä. Ilman hoitoa olisinkin jo kuallut, vaan nytpä pahin kriisi ohi ja huilailen vaan
        odotellen kotiinpääsyä muutaman viikon tässä kuntutuspikassa, josta ei paljoa vielä tiedetäkään.


        Miltä tuntui, kun liki liippasi..........ei yhtään kummmemalta

        ei tullut pelkoa ti paniikkia yyhtään

        Ehkä nuori nainen pästäisi porut ja pissit housuun, kun kuulee tuomion:
        4varvasta amptoidaan heti


      • y.b off..
        ☆☆☆☆¿¿¿¿ kirjoitti:

        Viikatemiehen aikeet menivät mönkään, kun plastikkakirurgi amputoi kuolleet varpaat pois. Eilen avattiin side ja mustaa kerrostmaa ei ollt tllut enää
        keltaista kerrostumaa ei tarvitse poistaakaan, vaan odotellaan uuden ihon kasvamista. Vietiin lleikkaussaliin heti, kun sellainen vapautui , muutaman tnnin päästä. Ilman hoitoa olisinkin jo kuallut, vaan nytpä pahin kriisi ohi ja huilailen vaan
        odotellen kotiinpääsyä muutaman viikon tässä kuntutuspikassa, josta ei paljoa vielä tiedetäkään.


        Miltä tuntui, kun liki liippasi..........ei yhtään kummmemalta

        ei tullut pelkoa ti paniikkia yyhtään

        Ehkä nuori nainen pästäisi porut ja pissit housuun, kun kuulee tuomion:
        4varvasta amptoidaan heti

        Paranemista :) Lepäilet rauhassa siellä, on aikaa lueskella ym. Kyllä se siitä.


    • Sonne
    • Miksi kuolemaa pitäisi pelätä? Minä pelkään kivuliasta hetkeä ennen sitä, mutten kuolemaa itsessään. Silloinhan vain lakkaan olemasta.

      • Ratikkakuski(kok)

        Tässä terminaalivaiheeni alkaessa maksakirroosina olenn muuttaanut ommaisuuttan timanteixi, nehän ovat ikuisia ja jos sittenkin tulee ylösnousemus
        on pätäkkää jo syntyessä, kun nykysuomalain udmurtti syntyy jo suuriissa veloissa
        joit kokoomuksen ahneeus on vauvoillemme tehneet maksettavaxi


      • Tuo lienee se suurin totuus, pelko millä tavalla kuolee.
        Toinen pelko saattaa olla, ettei tiedä mitä toisella puolella tapahtuu. Välttämättä ei mitään toista puolta löydy.


      • ☆☆☆☆¿¿¿¿
        runontaja kirjoitti:

        Tuo lienee se suurin totuus, pelko millä tavalla kuolee.
        Toinen pelko saattaa olla, ettei tiedä mitä toisella puolella tapahtuu. Välttämättä ei mitään toista puolta löydy.

        Kun ihminen on jo tuhkana, ei ole mitään todistetta astraalliolentoa
        kuten sielua, joka vaeltelisi aineettomana stallarina kummittelemaan.

        koko maapallokin tuulee hhäviämäään miljardien vuosien kulutt

        hatuumaalla on hyvä kävellä ja mietttiä, että joka kiiven alla on joku,
        joka on luullut itsään korvaamattomxa tai tarpeettomaxi

        kivessä vain nekrologi :


        Elämä on lyhyt
        niin oli runontajakin

        kuoleman takana lukee:
        Non plus ultra


      • ☆☆☆☆¿¿¿¿ kirjoitti:

        Kun ihminen on jo tuhkana, ei ole mitään todistetta astraalliolentoa
        kuten sielua, joka vaeltelisi aineettomana stallarina kummittelemaan.

        koko maapallokin tuulee hhäviämäään miljardien vuosien kulutt

        hatuumaalla on hyvä kävellä ja mietttiä, että joka kiiven alla on joku,
        joka on luullut itsään korvaamattomxa tai tarpeettomaxi

        kivessä vain nekrologi :


        Elämä on lyhyt
        niin oli runontajakin

        kuoleman takana lukee:
        Non plus ultra

        Tutkimuksen mukaan erään ainesosan loppuessa aurinko nielaisee maapallon ja polttaa poroksi kaikki. Kunnes lysähtää.


    • totta, puskien uni on monesti hikistä ja pakokauhuista paljastumisen edellä :

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1024
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      128
      920
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe