...kun tuomitsee lopulta Raamatun mukaan ihmisen pahat teot !
Niin tätä juuri olen täällä sanonut että tämä sinun "Tyhjiin raukeaminen" on sinun ihan ikioma sommitelma Annihilationismista, niin että Jumalattomat ei joutuisikaan ollenkaan ns. Viimeiselle Tuomiolle vaan he vain yksinkertaisesti häviäisivät pois, koska Jumala on Alexin mukaan niin "rakkaudellinen" silloin !
Tämä on vain sinun HARHAOPPIASI ALEX JA EI PERUSTU RAAMATTUUN !
...Ja sitten ne, jotka ovat uskossa kuolleet, niin sinun oppisi mukaan Alex, he sitten maailman lopussa herätetään Jumalan "muistista" eli kloonataan maan päälle uudestaan !
HOHHOIJAA... ÄLKÄÄ VAAN KUUNNELKO TÄLLAISTA HARHAOPETTAJAA KUIN ALEX !
Onko Jumala oikeudenmukainen...
2
76
Vastaukset
Vrt. Todellisessa Annihilationismissa on myös Viimeinen Tuomio ja tätä oppia opettavat juuri Adventistit mutta muiden järjestöjen virallisiin opinkohtiin se ei kuulu ! ja Jehovan todistajat ei usko kuitenkaan "määrätyn ajan" tulessa piinaamiseen niin kuin Adventistit, joiden mukaan sen jälkeen heidän olemassaolonsa lakkaa haudasta ylösnousemuksen jälkeen....
Luterilaisen kirkon sisälläkin Suomessa on ollut tällainen "Liberaali joukkio" pääjehunaan Aimo T Nikolainen mutta hekin kuuluvat tässä asiassa marginaaliin !
Vrt Wikipedia: "Jotkin Nikolaisen näkemykset varsinkin Raamatun ihmiskuvasta (Sielu ja Ruumis yksi kokonaisuus) herättivät aikanaan Suomessa teologisia kiistoja"
http://fi.wikipedia.org/wiki/Aimo_T._Nikolainen
"Annihilationismista käytetään myös käsitettä tyhjiinraukeaminen
Annihilationismi tai annihilaatio-oppi on kristillinen oppijärjestelmä eli doktriini, jonka mukaan uskosta osattomat ihmiset tuomitaan kuolemansa ja ylösnousemuksensa jälkeen tuhottaviksi, ikuisen piinan sijasta"
Tyhjiinraukeamiseen liittyvä annihilaatio-oppi sai heikosti kannatusta ennen 1800-lukua. Merkittävin annihilationismia kannattanut liike oli 1800-luvun puolivälissä syntynyt seitsemännen päivän adventistit eli Adventtikirkko. Se syntyi Pohjois-Amerikassa toisen herätysliikeaallon myötä. Adventtikirkosta 1870-luvulla irtautunut Jehovan todistajat -liike peri myös tyhjiinraukeamisopin."
http://fi.wikipedia.org/wiki/AnnihilationismiVrt Adventistien näkemys:
28 opinkohtaa TUHATVUOTISKAUSI JA SYNNIN LOPPU
http://kirjasto.adventist.fi/28-opinkohtaa-tuhatvuotta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345178Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4822446Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳271189En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.16917Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http5912JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t5832HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei190759Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv36744Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv3724- 49690