Miksi heti naimisiin?

Vakaa Immeinen

Nainen haluu naimisiin jo puolen vuoden seurustelun jälkkeen. Mutta mä oon vakaasti sitä mieltä et mitä kauemmin seurusteloo, sitä enämmin vartehen otettava suhteesta tuloo. Mul on sellain tasanen luonne että mä en ala het hötkyilehen tämmösten asioitten kans. Se päivä ku päätös on kehittynyt julkisaatettavaksi (olkohot vaik kuukauden tai vuosien päästä), sillon ilmaasen päätökseni selekokielellä, ja son sillon justihis nih. Sinä päivänä ei kellekkään jää epäselekoo siittä ettenkö haluis naimisiin.

Kuitenki olisi hyvä kuulla yleisiä käsityksiä naisista jotka haluuvat heti naimisiin ja kertokaa toki. Minä kuuntelen. En mä sitäkään rupia jatkossa kattelehen et hän jatkuvasti ruinaa ja itkee kun en kosi häntä.

187

6123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jalat maassa

      Olet viisas, kun haluat ensin katsella ja varmistaa, että pystytte yhdessä jakamaan elämän surutkin monien ilojen lisäksi ennen avioliittoa.

      Yleensä nainen joka haluaa nopeasti naimisiin on käynyt aijemmin läpi useampia miehiä tai ihastuksia ja on oppinut huomaamaan nopeasti koska suhteella ei ole tulevaisuutta. Vaikutat hänelle ilmeisesti oikealle ja silloinhan ei nää mitään syytä miksi pitäisi odottaa.

      Sinun kannattaa ehdottomasti kysyä häneltä suoraan miksi haluaa kanssasi naimisiin ja mitkä ovat hänen haaveensa yhteisestä tulevaisuudestanne. Hän saattaa myös haluta yhteisen omistus-asunnon ja ehkä jopa lapsen kanssasi ja naimisiin meno-halu/ehdotus on tullut lähinnä siksi koska haluaa tietää että oletko valmis harkitsemaan niitä jo nyt.

      • Vakaa Immeinen

        Hyvä neuvo. Ja niitä tarvitaan. Kiitos.

        Ja nyt hän on keksiny sen että kysyy sukulaasiltaan ja tuttavilttan et kuinka kauan ne seurustelia ennen naimisinmenoo ja sieltä löytyy niitäkin jotka meni heti naimissiin ja ovat yhä naimisissa. Nih! Että minunkin pitäis mennä heti naimisiin kun hänen jokku tuttavat meniä ensihuuman kiimassa naimissiin. Joku pitäis ahristeluna tällaasta.

        Joo. Lupaan tutkia suorasanaisuuressani et miksi hän haluu naimissiin. Kerron mielelläni täällä jos tarve vaatii.


      • Anuliini1

        Eiks Pohjanmaalla mennä isosti naimisihin?
        Jos asiaa jo nyt joutuu pohtimaan,
        niin taitaa tulevaisuus olla heikolla pohjalla!
        Me oltu avoliitossa ja 2 lasta,
        kun ei se sormus ja aamen mihinkään sido,
        mut kyl se siitä.....,kait teilläkin?


      • hyvä kun kelpasi!

        Hän ei ole kelvannut kenellekään ja aivan sama kuka huolii kunhan, pääsee naimisiin! On niitä sellaisiakin. Elämässä pettyneitä ja sitten kun joku, haluava osuu kohdalle niin, ota vain ei mua kukaan muukaan huolinut!


      • Vakaa Immeinen kirjoitti:

        Hyvä neuvo. Ja niitä tarvitaan. Kiitos.

        Ja nyt hän on keksiny sen että kysyy sukulaasiltaan ja tuttavilttan et kuinka kauan ne seurustelia ennen naimisinmenoo ja sieltä löytyy niitäkin jotka meni heti naimissiin ja ovat yhä naimisissa. Nih! Että minunkin pitäis mennä heti naimisiin kun hänen jokku tuttavat meniä ensihuuman kiimassa naimissiin. Joku pitäis ahristeluna tällaasta.

        Joo. Lupaan tutkia suorasanaisuuressani et miksi hän haluu naimissiin. Kerron mielelläni täällä jos tarve vaatii.

        itse odotin puolitoista vuotta, ja oli miehen kanssa yhteinen päätös :)


      • Ole onnellinen!

        Jokaisen kuuluu saada kokea se onni että, menee naimisiin ja sormukset saa sormeensa ja olla onnellinen omansa kanssa. Hittoako se kenellekään kuuluu! On sen aikaa onnellinen kun, onnea riittää ja jos toinen löytää omansa niin eroaa sovussa! Toista ihmistä ei saa pitää vankina omassa huonossa avioliitossa vain sen takia että, itse on vain onnellinen ja kaveri vain kärsii epätyydyttävässä liitossa. Menkää naimisiin, erotkaa sovussa ja perustakaa uusi liitto ja niin poispäin.. Jokainen on oman onnensa seppä!


      • onnellinen47
        Ole onnellinen! kirjoitti:

        Jokaisen kuuluu saada kokea se onni että, menee naimisiin ja sormukset saa sormeensa ja olla onnellinen omansa kanssa. Hittoako se kenellekään kuuluu! On sen aikaa onnellinen kun, onnea riittää ja jos toinen löytää omansa niin eroaa sovussa! Toista ihmistä ei saa pitää vankina omassa huonossa avioliitossa vain sen takia että, itse on vain onnellinen ja kaveri vain kärsii epätyydyttävässä liitossa. Menkää naimisiin, erotkaa sovussa ja perustakaa uusi liitto ja niin poispäin.. Jokainen on oman onnensa seppä!

        Kokea se onni, että menee naimisiin ja saa sormuksen sormeensa? Tuota mä en tajua. Eikö pariskunta voi olla onnellinen yhdessä ilman avioliittoa?


      • 4etear
        Ole onnellinen! kirjoitti:

        Jokaisen kuuluu saada kokea se onni että, menee naimisiin ja sormukset saa sormeensa ja olla onnellinen omansa kanssa. Hittoako se kenellekään kuuluu! On sen aikaa onnellinen kun, onnea riittää ja jos toinen löytää omansa niin eroaa sovussa! Toista ihmistä ei saa pitää vankina omassa huonossa avioliitossa vain sen takia että, itse on vain onnellinen ja kaveri vain kärsii epätyydyttävässä liitossa. Menkää naimisiin, erotkaa sovussa ja perustakaa uusi liitto ja niin poispäin.. Jokainen on oman onnensa seppä!

        No kyllä se sille osapuolelle kuuluu varsin hyvin, joka ei halua vihille rynnätä puolen vuoden tuttavuuden jälkeen!


      • ei kiirettä
        piki.piki79 kirjoitti:

        itse odotin puolitoista vuotta, ja oli miehen kanssa yhteinen päätös :)

        Jaah, meillä meni seurustellessa noin 6 vuotta ennen avioliittoa. Yhdessä ollaan oltu yhteensä 20 vuotta. En tajua kiireitä mut toisaalta olin itse vain 25-v kun solmin avioliiton. Itse en antaisi painostaa mihinkään, painostaminen on suhteen varma tuho.


      • kunnon flikka
        Anuliini1 kirjoitti:

        Eiks Pohjanmaalla mennä isosti naimisihin?
        Jos asiaa jo nyt joutuu pohtimaan,
        niin taitaa tulevaisuus olla heikolla pohjalla!
        Me oltu avoliitossa ja 2 lasta,
        kun ei se sormus ja aamen mihinkään sido,
        mut kyl se siitä.....,kait teilläkin?

        Soita Kurikan pitkälle Jussille ja kysy jos tohtii alottaa kun ei aivan tiädä mitä vastapelurilla on miäles.


      • Avovaimo
        Anuliini1 kirjoitti:

        Eiks Pohjanmaalla mennä isosti naimisihin?
        Jos asiaa jo nyt joutuu pohtimaan,
        niin taitaa tulevaisuus olla heikolla pohjalla!
        Me oltu avoliitossa ja 2 lasta,
        kun ei se sormus ja aamen mihinkään sido,
        mut kyl se siitä.....,kait teilläkin?

        Jees näinhä se taitaa olla!


      • Mietaa
        kunnon flikka kirjoitti:

        Soita Kurikan pitkälle Jussille ja kysy jos tohtii alottaa kun ei aivan tiädä mitä vastapelurilla on miäles.

        Se paikka myytiin ja
        vahto nimeä-PERKULES!
        SENTÄÄN!


      • sinä oot
        ei kiirettä kirjoitti:

        Jaah, meillä meni seurustellessa noin 6 vuotta ennen avioliittoa. Yhdessä ollaan oltu yhteensä 20 vuotta. En tajua kiireitä mut toisaalta olin itse vain 25-v kun solmin avioliiton. Itse en antaisi painostaa mihinkään, painostaminen on suhteen varma tuho.

        ollu vanha, jos vasta 25-vuotiaana naimisiin, minä seurustelin tulevan mieheni kanssa 5-vuotta, sitten mentiin kihloihin,sen jälkeen 2-vuotta ja naimisiin, 26-vuotiaana minulla oli 2 lasta heillä ikäero oi 1,3kk. naimisissa 34-vuotta, mtta sanoisin tuohon kysymykseen niin, että ei se seurustelu aika mitään takaa jos toista rakastaa, niin mitä sitä kauempaa kyttää, puhun ihan kokemuksesta,vaikka meillä pitkä seurustelu aika olikin,


      • 8+7
        sinä oot kirjoitti:

        ollu vanha, jos vasta 25-vuotiaana naimisiin, minä seurustelin tulevan mieheni kanssa 5-vuotta, sitten mentiin kihloihin,sen jälkeen 2-vuotta ja naimisiin, 26-vuotiaana minulla oli 2 lasta heillä ikäero oi 1,3kk. naimisissa 34-vuotta, mtta sanoisin tuohon kysymykseen niin, että ei se seurustelu aika mitään takaa jos toista rakastaa, niin mitä sitä kauempaa kyttää, puhun ihan kokemuksesta,vaikka meillä pitkä seurustelu aika olikin,

        Lasten ikäero 1,3 kuukautta? Eihän se ole mahdollista. Tuliko vahingossa se pilkku väliin vai mitä oikein tarkoitit?

        Mutta vars. asiaan. 25 ei ole mitenkään erityisen myöhäinen naimisiinmenoikä eikä ollut sitä 34 vuotta sittenkään. Pikemminkin se on varhaisen puolella. Nykyään keskimääräinen avioitumisikä on n. 31 vuotta. Vuonna 1980 se näyttää Tilastokeskuksen tietojen mukaan olleen melkein lähempänä 26 kuin 25 vuotta.

        Aloittajalle: se, että edes mielessäsi kyseenalaistat, onko järkevää vielä mennä naimisiin, on vastaus. Ei ole.


      • Hurjaa
        sinä oot kirjoitti:

        ollu vanha, jos vasta 25-vuotiaana naimisiin, minä seurustelin tulevan mieheni kanssa 5-vuotta, sitten mentiin kihloihin,sen jälkeen 2-vuotta ja naimisiin, 26-vuotiaana minulla oli 2 lasta heillä ikäero oi 1,3kk. naimisissa 34-vuotta, mtta sanoisin tuohon kysymykseen niin, että ei se seurustelu aika mitään takaa jos toista rakastaa, niin mitä sitä kauempaa kyttää, puhun ihan kokemuksesta,vaikka meillä pitkä seurustelu aika olikin,

        Kahden lapsen ikäero 1,3kk?! Millä ihmeellä tuo on mahdollista naisena, ellei sitten adoption kautta? :D

        Meillä kun koulussa opetettiin, että haikaratoimitus kestää 9kk.


      • jarmo patana

        olen valmis lähtemään naisen kanssa naimisiin ja tuleva rakkaani kanssa


      • oman kanssa!
        onnellinen47 kirjoitti:

        Kokea se onni, että menee naimisiin ja saa sormuksen sormeensa? Tuota mä en tajua. Eikö pariskunta voi olla onnellinen yhdessä ilman avioliittoa?

        Niin justiinsa! Onni on mennä naimisiin. Eikä olla susiparina jossain pimeässä nurkassa. Vaikka maistraatissa, kunhan jossain.... saavat toisensa yhteen...


      • päivänsäde!
        4etear kirjoitti:

        No kyllä se sille osapuolelle kuuluu varsin hyvin, joka ei halua vihille rynnätä puolen vuoden tuttavuuden jälkeen!

        Kuuluu ja näkyy! Senkun jäät seistä toljottamaan siihen jos, ei yhteinen kiva polku kelpaa. Senkin menninkäinen!


      • Oi, Oi, rakkaus!
        jarmo patana kirjoitti:

        olen valmis lähtemään naisen kanssa naimisiin ja tuleva rakkaani kanssa

        Ja yhdessä kuljemme vastoinkäymisistä huolimatta kohti päämääräämme iloisin mielin ja rakkautta ja huolenpitoa riittää toisiamme kohti...


      • iem2
        Vakaa Immeinen kirjoitti:

        Hyvä neuvo. Ja niitä tarvitaan. Kiitos.

        Ja nyt hän on keksiny sen että kysyy sukulaasiltaan ja tuttavilttan et kuinka kauan ne seurustelia ennen naimisinmenoo ja sieltä löytyy niitäkin jotka meni heti naimissiin ja ovat yhä naimisissa. Nih! Että minunkin pitäis mennä heti naimisiin kun hänen jokku tuttavat meniä ensihuuman kiimassa naimissiin. Joku pitäis ahristeluna tällaasta.

        Joo. Lupaan tutkia suorasanaisuuressani et miksi hän haluu naimissiin. Kerron mielelläni täällä jos tarve vaatii.

        Jos on sipp muija, niin tee ainaki avio-ehto, mutta jos rikas, niin elä missään tapauksessa.


      • Muuta en kaipaa!
        Avovaimo kirjoitti:

        Jees näinhä se taitaa olla!

        Joo ei muuta kun hilut kinttuun,
        niin tei minäkin ja tulevaisuus taattu!
        Ei tarvii töitä tehdä!


      • mamma223
        Hurjaa kirjoitti:

        Kahden lapsen ikäero 1,3kk?! Millä ihmeellä tuo on mahdollista naisena, ellei sitten adoption kautta? :D

        Meillä kun koulussa opetettiin, että haikaratoimitus kestää 9kk.

        Minun poikien ikäero 1v2kk


      • kerran mä erehdyin
        Vakaa Immeinen kirjoitti:

        Hyvä neuvo. Ja niitä tarvitaan. Kiitos.

        Ja nyt hän on keksiny sen että kysyy sukulaasiltaan ja tuttavilttan et kuinka kauan ne seurustelia ennen naimisinmenoo ja sieltä löytyy niitäkin jotka meni heti naimissiin ja ovat yhä naimisissa. Nih! Että minunkin pitäis mennä heti naimisiin kun hänen jokku tuttavat meniä ensihuuman kiimassa naimissiin. Joku pitäis ahristeluna tällaasta.

        Joo. Lupaan tutkia suorasanaisuuressani et miksi hän haluu naimissiin. Kerron mielelläni täällä jos tarve vaatii.

        elä hyvä mies mee naimisiin ennen kun oot ainakin muutaman vuoden tutustunut...minä kuule singahdin naimisiin lyhyen tutustumisen jälkeen ja siinäkin siippa käytti hyväkseen uskontoa ja sitä ettei ole soveliasta asua susiparina...noh hän oli eronnut just vähän aikaa sitten edellisestä vaimostaan ja oishan jo siinä vaiheessa pitänyt häytyskellojen soida...naimisissa oltiin 3vuotta ja siitä 2vuotta silleen ettei nähty kuin muutaman kerran...mulla eka ja vika avioliitto...kaikkeen sitä ryhtyykin. mieti sinä nyt tarkkaan sitä naimisiin menoa.


      • hyvää uutta vuotta
        mamma223 kirjoitti:

        Minun poikien ikäero 1v2kk

        Hei ystäväiseni lukutaidoton, 1v2kk on eri asia kuin 1,3 kk niin kuin tuo yksi kirjoitteli....


      • elä poika hötkyile
        piki.piki79 kirjoitti:

        itse odotin puolitoista vuotta, ja oli miehen kanssa yhteinen päätös :)

        Rakastumisvaihe kestää noin 1-1,5 vuotta ja sen jälkeen alkaa rakastamisvaihe.
        Kyllä vuos puoltoista on minimi ennen kun tekee tärkiöitä koko tulevaisuutta koskevia päätöksiä. Paree katsoa kuin katua eikö.


      • ei kiirettä
        sinä oot kirjoitti:

        ollu vanha, jos vasta 25-vuotiaana naimisiin, minä seurustelin tulevan mieheni kanssa 5-vuotta, sitten mentiin kihloihin,sen jälkeen 2-vuotta ja naimisiin, 26-vuotiaana minulla oli 2 lasta heillä ikäero oi 1,3kk. naimisissa 34-vuotta, mtta sanoisin tuohon kysymykseen niin, että ei se seurustelu aika mitään takaa jos toista rakastaa, niin mitä sitä kauempaa kyttää, puhun ihan kokemuksesta,vaikka meillä pitkä seurustelu aika olikin,

        Ei jumantsukka nyt kyllä naurattaa...... että tuosta mun naimisiinmenoiästä tuli jollekkin noin tulinen aihe. Mitä se kellekään kuuluu minkä ikäisenä menee naimisiin jos ylipäätänsä naimisiin haluaa mennä? Tsiisus sentään. Ihan pentunako sen miehen olis pitänyt naida? Ei sentään tällä vuosituhannella. Hyvänen aika sentään olin 18-v kun miehen tapasin, sen ainoan oikean kenen kanssa ylipäätänsä harkitsin naimisiinmenoa. *facepalm*
        Mikä ihmeen kiire siinä olis pitänyt olla? Voi kyynel sentään kun en nyt voi kekkuloida palstalla kun on niiiiin nuorena solminut avion ja lapset lykkiny.......hohhoijaa mummot.....


      • Sama sukunimi 3:lle
        piki.piki79 kirjoitti:

        itse odotin puolitoista vuotta, ja oli miehen kanssa yhteinen päätös :)

        Naimisiin mentiin, kun yhteinen lapsi oli 3-vuotias. Voiko asiaa sanoa enää edes pakkoavioliitoksi?


      • onnellisesti
        8+7 kirjoitti:

        Lasten ikäero 1,3 kuukautta? Eihän se ole mahdollista. Tuliko vahingossa se pilkku väliin vai mitä oikein tarkoitit?

        Mutta vars. asiaan. 25 ei ole mitenkään erityisen myöhäinen naimisiinmenoikä eikä ollut sitä 34 vuotta sittenkään. Pikemminkin se on varhaisen puolella. Nykyään keskimääräinen avioitumisikä on n. 31 vuotta. Vuonna 1980 se näyttää Tilastokeskuksen tietojen mukaan olleen melkein lähempänä 26 kuin 25 vuotta.

        Aloittajalle: se, että edes mielessäsi kyseenalaistat, onko järkevää vielä mennä naimisiin, on vastaus. Ei ole.

        Jos itse hiukankin epäilet, niin älä mene vielä naimisiin.
        IItse seurustelin 6 vuotta ja kosin.
        Nyt nautin tosin juuri lapsenlapsistani, kun poika vei vaimonsa 30 vuotis päivilleen etelän lämpöön ja hänkin seurusteli 2-4 vuotta ennen häitään ja hyvin menee heillä vieläkin.

        Olen itse ollut naimisissa vuodesta1982 ja lapsi saatiin 1983.
        Seurustelu alkoi 1976 ja ainakin minä len vielä hyvin onnllisesti naimisissa.
        Kaikki lapsuudenystäväni , noin 9 kaveriani on jo eronneet ainakin kertaalleen,j oten helppo laskea moniko osuu kohdileen, joten maltti on valttia tuossakin.
        Onnea mikäli vihilleasti menet.


      • vaihto-oikeus
        Muuta en kaipaa! kirjoitti:

        Joo ei muuta kun hilut kinttuun,
        niin tei minäkin ja tulevaisuus taattu!
        Ei tarvii töitä tehdä!

        Hai eihän avioliitto ole mikään virheinvestointi se vaan tahtoo useinkin loppua kun ihimiset sanoo eriävän mielipiteensä toisillensa asiasta jotta niin lyhyret kuin pitkät asiat kumoavat helposti toisensa jollei niitä ole kovasti etukätehen mietitty.


      • Muotokoko
        Sama sukunimi 3:lle kirjoitti:

        Naimisiin mentiin, kun yhteinen lapsi oli 3-vuotias. Voiko asiaa sanoa enää edes pakkoavioliitoksi?

        Hai hyvältä näyttää velvollisuuskin.


      • erässss
        hyvää uutta vuotta kirjoitti:

        Hei ystäväiseni lukutaidoton, 1v2kk on eri asia kuin 1,3 kk niin kuin tuo yksi kirjoitteli....

        Järjenkäyttö sallittua? Ilmeisesti ei! Tyhmemmänki pitäis tajuta et tuossa on virhe ja tarkottaa 1v 3kk


      • hyvä kun kelpasin!
        onnellinen47 kirjoitti:

        Kokea se onni, että menee naimisiin ja saa sormuksen sormeensa? Tuota mä en tajua. Eikö pariskunta voi olla onnellinen yhdessä ilman avioliittoa?

        Kuka viitsii olla koko elämänsä seinäruusuna? Hyvä kun, jollekin kelpaa.. vanhanpiian ikäisenä naimisiin? Hyvä kun joku otti vaimokseen! Kiitos Luojan!


      • erässss kirjoitti:

        Järjenkäyttö sallittua? Ilmeisesti ei! Tyhmemmänki pitäis tajuta et tuossa on virhe ja tarkottaa 1v 3kk

        Vuos riittänee :D


      • jbsjbdj
        Sama sukunimi 3:lle kirjoitti:

        Naimisiin mentiin, kun yhteinen lapsi oli 3-vuotias. Voiko asiaa sanoa enää edes pakkoavioliitoksi?

        Teit elaripullan?


      • onnellinen tarina
        Vakaa Immeinen kirjoitti:

        Hyvä neuvo. Ja niitä tarvitaan. Kiitos.

        Ja nyt hän on keksiny sen että kysyy sukulaasiltaan ja tuttavilttan et kuinka kauan ne seurustelia ennen naimisinmenoo ja sieltä löytyy niitäkin jotka meni heti naimissiin ja ovat yhä naimisissa. Nih! Että minunkin pitäis mennä heti naimisiin kun hänen jokku tuttavat meniä ensihuuman kiimassa naimissiin. Joku pitäis ahristeluna tällaasta.

        Joo. Lupaan tutkia suorasanaisuuressani et miksi hän haluu naimissiin. Kerron mielelläni täällä jos tarve vaatii.

        Kyllähän nopeastikin solmittu liitto voi kestää. Se riippu pariskunnasta. Omien vanhempieni liitto kesti 44 vuotta ja päättyi vasta toisen kuolemaan. He menivät kihloihin alle puolen vuoden kuluttua ensitapaamisestaan ja kihloista 5 kk kuluttua olivat häät. Ihan onnellinen liitto se minun tietääkseni oli.


      • kovakankinen
        onnellisesti kirjoitti:

        Jos itse hiukankin epäilet, niin älä mene vielä naimisiin.
        IItse seurustelin 6 vuotta ja kosin.
        Nyt nautin tosin juuri lapsenlapsistani, kun poika vei vaimonsa 30 vuotis päivilleen etelän lämpöön ja hänkin seurusteli 2-4 vuotta ennen häitään ja hyvin menee heillä vieläkin.

        Olen itse ollut naimisissa vuodesta1982 ja lapsi saatiin 1983.
        Seurustelu alkoi 1976 ja ainakin minä len vielä hyvin onnllisesti naimisissa.
        Kaikki lapsuudenystäväni , noin 9 kaveriani on jo eronneet ainakin kertaalleen,j oten helppo laskea moniko osuu kohdileen, joten maltti on valttia tuossakin.
        Onnea mikäli vihilleasti menet.

        Aika hupaisaa tuo into mennä naimisiin, vaikka on siinä hyvätkin puolensa. Sitten kun siellä kotona on ensihuuma ohi, alkaa syrjähyppy kiinnostaa enemmän ja enemmän. Ja eronneet on tosi härällään kun erosta on hieman aikaa, niitähän saa polkea kuin tulpatonta mopoa sen minkä jaksaa.


    • piparminttuli

      Ehkä hällä piolookinen kello tikittää. Mutta tosi on seurustella kannattaa ja pidemmän aikaa ennen kuin yhteen menette. Älä harkitse edes avoliittoa.

      Voit tietty kokeilla että hiipuuko avioliittoaikeet jos ehdotat että sitten kun menette naimisiin niin teillehän tulee avioehto. Ei niin ku yhteistä omaisuutta.

      Jos siihen suostuu mukisematta niin ei ainakaan rahan takia ole menossa naimisiin. Mutta jos kimpaantuu niin unohda koko nainen.

      • Vakaa Immeinen

        Hän ei mielestäni liian vanha oo. Tässä iässä luulis vielä olevan aikaa jopa muutaman vuoen seurustelulle. Ja meikä ei oo häntä paljo vanhempi. Sen verran vaan että nuoruuven rillumiset on koettu ja historiaa, ja emmä huvikseen seurustele vaan perheem perustaminen se tähtäämessä molemmilla kyllä on.

        Ja tuskinpa tuo rahankaan takkii mun kans naimisiin haluu. Hän tietää et en oo rikas enkä köyhä. Tuloni on hieman alle Suomalaasen keskitulon, en omista metsiä, tontteja enkä taloja. Rahhaa mänöö mut kyllä silti toimehen tullaan. (Tuntuu ku hän vaan kahta kauhiammin haluu naimisiin mitä enämpi mä näistäkin avaudun)

        Mutta juu... täytyypä tutkia asiat. Kiitos kommentista.

        "On niin jumalatoon kiirus ettei kerkiä eres pyörän päälle nousta" (vanha pohojalaanen sanonta)


      • eikun keikun
        Vakaa Immeinen kirjoitti:

        Hän ei mielestäni liian vanha oo. Tässä iässä luulis vielä olevan aikaa jopa muutaman vuoen seurustelulle. Ja meikä ei oo häntä paljo vanhempi. Sen verran vaan että nuoruuven rillumiset on koettu ja historiaa, ja emmä huvikseen seurustele vaan perheem perustaminen se tähtäämessä molemmilla kyllä on.

        Ja tuskinpa tuo rahankaan takkii mun kans naimisiin haluu. Hän tietää et en oo rikas enkä köyhä. Tuloni on hieman alle Suomalaasen keskitulon, en omista metsiä, tontteja enkä taloja. Rahhaa mänöö mut kyllä silti toimehen tullaan. (Tuntuu ku hän vaan kahta kauhiammin haluu naimisiin mitä enämpi mä näistäkin avaudun)

        Mutta juu... täytyypä tutkia asiat. Kiitos kommentista.

        "On niin jumalatoon kiirus ettei kerkiä eres pyörän päälle nousta" (vanha pohojalaanen sanonta)

        Oon kyllä sen vwrran vanhanaikainen ihminen etten ymmärrä niitä avoliittoja kymmenen vuoden jälkeen. Joko sitoudutaan tai lähretään.


      • 786231
        eikun keikun kirjoitti:

        Oon kyllä sen vwrran vanhanaikainen ihminen etten ymmärrä niitä avoliittoja kymmenen vuoden jälkeen. Joko sitoudutaan tai lähretään.

        Parempi kattoa kuin katua


      • eroa jos ei halua!
        eikun keikun kirjoitti:

        Oon kyllä sen vwrran vanhanaikainen ihminen etten ymmärrä niitä avoliittoja kymmenen vuoden jälkeen. Joko sitoudutaan tai lähretään.

        Mutta ainahan voi erota! Se kunniallisuus!


      • keittiöpsykologi
        786231 kirjoitti:

        Parempi kattoa kuin katua

        Olen mielestäni onnistunut mies. En ole tehnyt lesbolle lasta niin kuin nämä meidän naistenmiehenä itseään pitävät julkkikset on tehnyt.


      • hiljaa hyvää tulee
        Vakaa Immeinen kirjoitti:

        Hän ei mielestäni liian vanha oo. Tässä iässä luulis vielä olevan aikaa jopa muutaman vuoen seurustelulle. Ja meikä ei oo häntä paljo vanhempi. Sen verran vaan että nuoruuven rillumiset on koettu ja historiaa, ja emmä huvikseen seurustele vaan perheem perustaminen se tähtäämessä molemmilla kyllä on.

        Ja tuskinpa tuo rahankaan takkii mun kans naimisiin haluu. Hän tietää et en oo rikas enkä köyhä. Tuloni on hieman alle Suomalaasen keskitulon, en omista metsiä, tontteja enkä taloja. Rahhaa mänöö mut kyllä silti toimehen tullaan. (Tuntuu ku hän vaan kahta kauhiammin haluu naimisiin mitä enämpi mä näistäkin avaudun)

        Mutta juu... täytyypä tutkia asiat. Kiitos kommentista.

        "On niin jumalatoon kiirus ettei kerkiä eres pyörän päälle nousta" (vanha pohojalaanen sanonta)

        Mitä jos onkin raskaana toiselle miehelle ja haluaa sinusta elättäjän lapselleen?
        Vai onko velkaantunut pahasti ja ulosottomies kolkuttelee jo oven takana?

        Jotenkin minulla nyt vain hälytyskellot soivat ja kovaa tuollaisen hoppuilun vuoksi.
        Itse olen n.40 vuotias varakas sinkkunainen ja hyvin varovainen, joten lemppaisin tuollaisen yli-innokkaan kosijan heti.
        Jos välittää ja rakastaa toista ihmistä aidosti, niin aivan varmasti on valmis myös antamaan aikaa noin tärkeälle yhteiselle päätökselle.
        Puolen vuoden seurusteluaika on mielestäni liian lyhyt, entä jos alkuhuuman jälkeen huomaakin, että eihän tämä arki nyt suju alkuunkaan?
        Sanon vaan, jotta älähän hötkyile, kun ei se ole ollut tapanasi tähänkään asti :)


      • Pii on 3.0
        Vakaa Immeinen kirjoitti:

        Hän ei mielestäni liian vanha oo. Tässä iässä luulis vielä olevan aikaa jopa muutaman vuoen seurustelulle. Ja meikä ei oo häntä paljo vanhempi. Sen verran vaan että nuoruuven rillumiset on koettu ja historiaa, ja emmä huvikseen seurustele vaan perheem perustaminen se tähtäämessä molemmilla kyllä on.

        Ja tuskinpa tuo rahankaan takkii mun kans naimisiin haluu. Hän tietää et en oo rikas enkä köyhä. Tuloni on hieman alle Suomalaasen keskitulon, en omista metsiä, tontteja enkä taloja. Rahhaa mänöö mut kyllä silti toimehen tullaan. (Tuntuu ku hän vaan kahta kauhiammin haluu naimisiin mitä enämpi mä näistäkin avaudun)

        Mutta juu... täytyypä tutkia asiat. Kiitos kommentista.

        "On niin jumalatoon kiirus ettei kerkiä eres pyörän päälle nousta" (vanha pohojalaanen sanonta)

        Minä taas en Trenkää tuon " Pohojalaisuuren päälle , muuta kuin sen , että olen 2 luokkss koulua käyny Kyrönjoen rannalla ja oppinu , että sillä uhoo ne pääasiassa ns, tekopohojalaaset oopperalaulajat , jokka ei tierä ees mitä sana -Trenkää , " tarkottaa ,
        ihmiset etsivät elämänkumppania siksikin , että rauhaset pakottavat etsimään kumppania, ja toisen jatkuva levoton hakeminen ja " Rimpsalla " olo ei käy kaikille ,
        Yhteisöpaineet ovat suuret , ja siksi monikin yksinään oleva etsii vaikka muodollista " sulhasta " voidakseen olla jotain ,
        Avioliitto on edelleen , lapsentuottojärjrstelmä , ja ja tietysti parit hakevat toisistaan turvaa yksinäisyyteensä , vaikka kuitenkinavoliitotkin ovat vain yksi selitys muiden turhien seitysten joukossa ,jos ikäänkuin katselee muita toisella silmällä , yhdessäolo kun on kahden kauppa ,


    • BEM

      Itse kyllä kertoisin kaapin paikan ja sanoisin, että et edes voi harkita avioliittoa ennen kuin esim 2v. Seurustelua on takana. Parissa vuodessasuhteeseen astuu yleensä arki ja ihmisestä paljastuu niitä ri haluttuja luonteenpiirteitäkin ja tämä on niistä yksi. Hän ei ota huomioon sinun toiveitasi ja halujasi vaan ajaa avioliittoa kuin käärmettä pulloon.

      • korvapuusti lkjn

        Miksi haaskata 2 vuotta jonkun kanssa, joka ei olekaan tosissaan.

        Nämä ovat yksilöllisiä juttuja, mihin ei muilla ole nokan koputtamista.


    • yhden mielipide

      Seurusteluun joka kestää kauan, saattaa hukata vuosia. Naisilla ei ole vuosia hukattavana. Lisäksi luulisin, että muitakin naisia on kuin minä, jotka kokevat, että esiaviolliset suhteet ovat syntiä. Sen takia on todella todella raskasta elää seurustelusuhteessa, kun omatunto kolkuttaa koko ajan. Samoilla linjoilla olen siis kuin naisystäväsi. Naimisiin tai ei mitään.

      • Ymmärtänen vapareita

        Riippuu tietysti siitä minkä ikäinen nainen kyseessä. Alkuperäinen ei kerro siitä että kokeeko jompi kumpi tai molemmat, että esiaviollinen suhde on väärin, minkä ikäsiä ovat, jne.

        No... Jos kokisin että esiaviolliset suhteet ovat syntiä, pitäisin kyllä huolen siitä ettei alettaisi heti seurustella, vaan tutustuttaisiin toinen toiseensa kaikessa rauhassa, kuitenkin huolehtimalla siitä ettei toinen koe itseään epämielenkiintoisena. Ei se helppoa tietenkään ole. Tekee mieli halata ja halaamisesta saattaa olla lyhyt matka hyväilyyn. Itse pidän niitä kauniina asioina (vaikka ne saattavat alkuvaiheessa aiheuttaa sokeuttakin).
        Avioerot vapaasuuntalaisten keskuudessa ovat yleisiä ilmeisesti sen takia kun mennään naimisiin jotta saisi harrastaa seksiä, ja sitten kun ensihuuma on hävinnyt niin tulee järki takaisin ja toteaa että joku toinen olisi sopinut aviopuolisoksi paremmin.
        Jos Jeesus eläisi tänä päivänä, hän todennäköisesti opettaisi avioliiton oikeasta ja alkuperäisestä ajatuksesta (ja haukkuisi nykyajan fariseuksia). Se tuskin on huoruutta jos kaksi kohtaavat toisensa ja seurustelevat naimisiinmenomielessä. Uuden Testamentin aikana paras ehkäisyväline oli yhdynnän välttäminen (ja m.m. siitä ilmeisesti juontaa esiaviollisten suhteiden välttäminen). Lisäys: Länsimaissa, nykyään, tutustumisella on kuitenkin tärkeä osuus.

        Pidättäytymisen oleelliset pointiti:
        - Jotta avioliiton ulkopuolelle ei syntyisi lapsia.
        - Jotta seksi ei sitoisi yhteen kahta henkilöä jotka eivät vielä tiedä kuuluvatko yhteen. Seksillä on sitova vaikutus.

        Kysymyksiä:

        Jos haluan harrastaa seksiä sellaisen kanssa joka ei ole varma olenko hänelle se oikea - mitä minä silloin oikeasti haluan?

        Jos olisin vapaasuuntalaisena kuitenkin mennyt himoissani äkkiä naimisiin ja todennut että se toinen ei ole se oikea. Hakisinko eroa, myös sillä uhalla että minut erotetaan seurakunnnasta? Vai uskoisinko Raamatulliseen rakkauteen joka johtaa minut hyväksymään puutteellisen puolison kaikesta huolimatta?


    • MisoGyyninen

      Älä mene lankaan!! Älä mene naimisiin IKINÄ!!! Sillä pilataan hyvä suhde kun mennään naimisiin!!! Älkää tehkö sitä virhettä että tapatte rakkauden ja parisuhteenne menemällä naimisiin!!!

      • mitä ***** sä selität, ei mun suhdetta ainakaan naimisiinmeno ole muuttanut millään lailla, ihan samalla lailla mennään kuin aiemminkin...lasta odotellessa :)


      • ei kiirettä
        piki.piki79 kirjoitti:

        mitä ***** sä selität, ei mun suhdetta ainakaan naimisiinmeno ole muuttanut millään lailla, ihan samalla lailla mennään kuin aiemminkin...lasta odotellessa :)

        ei naimisiinmeno yleensä muuta suhdetta mutta lapsen saaminen muuttaa suuresti. Usko pois.


      • vieläkin vaivaa josk

        Itse menin pitkällisen taivuttelun jälkeen sellaisen puolipöhlön naisen kanssa kihloihin. No ei siitä mitään tullut,mutta kas kummaa ,nyt vuosikymmenien jälkeen tuo asia on alkanut hävettää minua. Tiedän ,että kaikki teemme virheitä joskus, mutta tuo asia on alkanut vaivata mieltäni. Tulee mieleeni , muistavatko työtoverini tuon pimeän hetken elämästäni. Olin niihin aikoihin hyvin väsynyt työstäni ja minun tahtoni petti. Auttakaa minua jos teillä on näkökantoja tuohon asiaan


      • En suosittele aviol.

        Puhut asiaa, naimisiin meno on vanhanaikaista touhua, ei kuulu enää tähän maailman menoon. Tuntuu että onnellisimmat pariskunnat ovat avoliitoissa elävät.
        Turhaa itseänsä sitoa papin aamenella. Vihkiminen on turhanpäiväinen rituaali, jonka vois poistaa kokonaan. Nykyajan häitä kun katselee, niin ovat täyttä sirkusta ja rahaa joillakin palaa muutama kymppitonni.


      • savon tyttö
        En suosittele aviol. kirjoitti:

        Puhut asiaa, naimisiin meno on vanhanaikaista touhua, ei kuulu enää tähän maailman menoon. Tuntuu että onnellisimmat pariskunnat ovat avoliitoissa elävät.
        Turhaa itseänsä sitoa papin aamenella. Vihkiminen on turhanpäiväinen rituaali, jonka vois poistaa kokonaan. Nykyajan häitä kun katselee, niin ovat täyttä sirkusta ja rahaa joillakin palaa muutama kymppitonni.

        Samaa mieltä. Kerran eronnut nyt onnellisessa avoliitossa kohta 20 vuotta.


      • kiitos kaikesta
        savon tyttö kirjoitti:

        Samaa mieltä. Kerran eronnut nyt onnellisessa avoliitossa kohta 20 vuotta.

        Minun onneni oli, että sain viettää aikaani hyvässä seurassa .Työpaikkani oli isossa kaupungissa jossa oli ikäisiäni ja vähän vanhempia miehiä ja naisia. Useimmat eronneet ja he vilpittömästi ohjasivat minua kokemuksellaan,mitä avioliitto on .
        Olin ymmärtänyt ,että vapaus oli suurinta mitä omistin ja arvostin sen hintaa.Seurasta ei ollut puutetta kaupunki tarjosi mahdollisuuksia. Oli iltapäivätanssia ja yökerhoja.Puhelinnumeroita vaihdettiin naisten kanssa. Oli rouvaa ja yksin eläjää..Mitä muuta olisin kaivannut


    • Aliza

      Minusta ei kannata kiihrehtiä koska toista ei vielä tunne kunnolla. Itse olen ollut saman miehen kanssa 8 vuotta joista 7 kihloissa.On menty ala ja ylämäkeä ja vasta viime vuosina rupesimme puhumaan naimisiin menosta. Muutamana vuonna peruimmekin suunnitelmamme koska aina oli kiire tai sitten vain ei muka päivät passanneet yhteen. Nyt tähtäämme ensi kesäksi. Meillä lähipiirissä on ollut tapana että ensin kestetään 10 vuotta nii miksi ei sitten koko loppu elämän :) Jos naimiisiin mennään vain sen peruisten ku muutkin on mennyt nopeasti tai vain juhlien ja hienon sormuksen toivossa nii voin sanoa ettei liitto kestä. Hyvää on hyvä odottaa. Mihinkään ei ole kiire jos haluaa tosissaan olla toisen kanssa lopunelämän :)

      • ei aina kannata

        Riippuu iästä. Jos on 40 v ja haluaa vielä äidiksi niin silloin ei kannata odottaa sitä hyvää 10 vuotta. Eikä oikein 30 vuotiaanakaan. Tai se olisi ok jos haluaa vain yhden lapsen koska 40 v voi toki hyvinkin vielä lapsen synnyttää tai ehkä kaksikin. Mutta jos haluaa enempi lapsia niin ei kannata odottaa tuota kymmentä vuotta siinäkään tapauksessa.


      • gaeR
        ei aina kannata kirjoitti:

        Riippuu iästä. Jos on 40 v ja haluaa vielä äidiksi niin silloin ei kannata odottaa sitä hyvää 10 vuotta. Eikä oikein 30 vuotiaanakaan. Tai se olisi ok jos haluaa vain yhden lapsen koska 40 v voi toki hyvinkin vielä lapsen synnyttää tai ehkä kaksikin. Mutta jos haluaa enempi lapsia niin ei kannata odottaa tuota kymmentä vuotta siinäkään tapauksessa.

        miten se pentujen teko ja naimisiin meno liittyy toisiinsa..


      • tuntee-ei tunne-tunt

        Kuulehan Aliza. Koskas tunnet toisen??

        Olen ollut saman akan kanssa naimisissa 45 v ja sitä ennen ns, seurusteltiin 3 v. Enkä taatusti tunne häntä.
        Aina mokoma osaa yllättää. Eikä aina niin kovinkaan positiivisesti.


      • ei mitenkään
        gaeR kirjoitti:

        miten se pentujen teko ja naimisiin meno liittyy toisiinsa..

        Niinpä, meillä on neljä lasta, kaksi jo omilleenkin lähteneet, eikä olla naimisissa ja saman katon alla elellään.


    • Irtipäässyt

      Jos joskus menen vielä naimisiin, haluan seurustella ainakin pari vuotta ennenkun myönnyn kosintaan. Ensimmäinen oikea seurustelusuhteeni johti avioliittoon vuoden seurustelun jälkeen. Mies ruikutti ja ruikutti avioon, annoin periksi vuoden seurustelun jälkeen. Se oli elämäni pahin painajainen. Tulevaisuudessa en halua olla alamainen, jonka täytyy tehdä kaikki kuten mies sanoo. Pitkään jaksoin, mutta lopulta tuli täysi stoppi. Eron hakeminen johti entistä sairaimpiin tekoihin. En ole päässyt vieläkään "omilleni", mutta olenpa ainakin uskaltanut aikoinaan erota. Siitä olen ylpeä itsestäni.

      Kannattaa miettiä mitä elämältään tahtoo. Jos nainen ruikuttaa ja ruikuttaa, silloin epäilen miksi hän niin tekee, jos tietää sinun mielipiteen asiaan.

    • kihlat1

      Riippuu tilanteesta ja suhteen laadusta. Me menimme kihloihin puoli vuotta ensitapaamisen jälkeen ja naimisiin vuoden. Nyt olemme olleet yhdessä kohta yhdeksän vuotta. Tiesin jo aikaisessa vaiheessa, että menen oikean ihmisen kanssa naimisiin, joten itselleni ratkaisu oli hyvä. Ehkä kannattaisi mennä ensin kihloihin ja katsoa sitten, miltä häiden kanssa näyttää. Olisi enemmän aikaa suunnitellakkin juhlia.

      • e56u8,meu

        mites se kihloihin meno aikaan vaikuttaa..??


    • tuskimpa rakkaus

      Jos mies haluaa nopeasti avioon, on syynä usein ongelmia aiemmassa parisuhteessa. Haluaa kostaa ex.lleen, et saa heti uuden, tai on väkivaltainen juoppo,joka ei hallitse raha-asioitaan.

    • foreigner007

      ei mennä naimisiin, missään nimessä.

      • foreigner007

        WGTOW, miehet älkää menkö naimisiin. lyhyt suhdet vain.


    • w45uwu

      Jos sulla on paljon rahaa ja omaisuutta niin asiahan selvä. Naisethan on vaan omaisuuden perään pääsääntöisesti.
      Toisaalta hän voi olla epävarma suhteestanne ja haluaa muka varmuutta siihen pikasen naimisiin menon kanssa. (luulee että suhde säilyy kun on naimisissa)..
      Kolmas vaihtoehto on että hän meinaa että kun ootte naimisissa niin sun menot loppuu ja akka muuttuu täysin pirttihirmuksi..

      Alun perusteella vaikuttaa siltä että liitostanne ei tuolla perusteella kyllä tuu millään lailla onnellinen.. ja saattaa avio jäädä lyhyeksi.

      • hiljaa hyvää tulee

        "Jos sulla on paljon rahaa ja omaisuutta niin asiahan selvä. Naisethan on vaan omaisuuden perään pääsääntöisesti."

        Kuulehan nyt! Kyllä miehet ovat ihan yhtä lailla rahan ja omaisuuden perään, sillä rahalla on niin suuri valta tässä maailmassa.

        Itse olen aina ajatellut kyllä niin, että on kunnia-asia tulla omillaan toimeen.


    • eronnut1

      Pitkä seurustelukaan ei välttämättä takaa liiton onnistumista. Tiedän pareja, jotka ovat menneet naimisiin yli 5-10 v. seurustelun jälkeen, ero tullut nopeasti. Jotkut hyvin lyhyen seurustelun jälkeen menneet ovat olleet 20 v. yhdessä. Arpapeliä, kuka onnistuu, kuka ei. Ap:n ei kannata suostua kumppanin painostukseen, jos vähänkin asia epäilyttää.

      • 420009

        Tuo on kyllä niin totta!


    • oma kokemus

      Älä kiirehdi. On naisia (tavannutkin) jotka heti epävarmuuttaan haluavat sitoa puolisonsa, Eli tänään tavataan,huomenna kihloihin,ylihuomenna naimisiin ja seuraavana päivänä erotaan.

      Omalta kohdaltani meni niin että tapasin naiseni -95 ja 97 mentiin kihloihin. 2001 syntyi yhteinen poikamme ja ostimme oman asunnon 2002. 2004 tajusin että emmehän vielä ole edes naimisissa. Kysyin vaimoltani että pidetäänkö kunnon pirskeet nimellä häät. Juu pidettiin ja elämä jatkui entisellään.

      2012 oltiin eroaamassa. Sovittiin jo kaikki eroon liittyvät asiat. asuminen ja lapsen huoltajuus etc. Kas kummaa kaiken kesken tulimme siihen ajatukseen että eihän meidän suhde oikeastaan niin paha ole. Olimme vaan vuosien varrella unohtaneet osoittaa tunteita ja hellyyttä toisillemme.

      Lopuksi ostimmekin 2013 unelmiemme talon jossa suuret askartelutilat ja pihat missä voimme harrastella.

      Naimisiinmeno ei takaa onnellista suhdetta. Siihen tarvitaan muuta kuin sormus ja papin aamen.

    • Hyvän miehen vaimo

      EHDOTTOMASTI PIDEMPI SEURUSTELU!! Ainakin 2v., mieluummin neljäkin,että ensi huumat on ohi ja tosissaan näkee haluaako sitoutua lopuksi ikää. Avoliitossa on hyvä olla ennen avioliittoa useampi vuosi. Ja mies, HUOMAA: nainen voi aina pistää itsensä paksuksi, jollet Sinä huolehdi ehkäisystä ja pidä kortsut sellaisessa tallessa ettei nainen pääse niitä neulalla puhkomaan (tunnen naisia, joilla e-pillerit muka pettäneet (niin ei käy koskaan, ellei jätä vähintään viikoksi ottamatta), ovat väittäneet että kortsu on pettänyt jne. kunnes mies on pakolla lapsen isä. Ja sitten lapsen varjolla painostetaan naimisiin, vaikket haluaisi. Ja jos et sitten mene, niin kumminkin elätät lasta sen parikymmentä vuotta, vaikka nainen muutaisi toiselle puolen Suomea ettet voi lasta tavata. Kun sitten myöhemmin ehkä löydätkin sen, jonka kanssa sitten haluat avioitua, on sinulla jo elatusmaksut maksettavana ja voit aidosti haluamaasi perheeseen panostaa paljon huonommin.

      • kokemustaon

        "(tunnen naisia, joilla e-pillerit muka pettäneet (niin ei käy koskaan, ellei jätä vähintään viikoksi ottamatta), ovat väittäneet että kortsu on pettänyt jne"

        E-pillerit voi pettää vaikka ottaisi kellontarkasti joka päivä. Samoin kondomi vaikkei olisikaan pistelty tahallisesti reikiä. Osa on hedelmällisempiä kuin toiset, näköjään. Nimim. nainen, kokemusta on H 25


      • kummitus

        Höpöhöpö. Se on ihan täysi lääketieteellinen fakta, että muutama tuhannesta e-pillereitä oikein käyttävästä naisesta tulee vuosittain raskaaksi. Itseasiassa yksikään ehkäisymenetelmä - sterilisaatio mukaanlukien - ei ole 100% varma. Toki raskaus on nykyaikaisilla e-pillereillä epätodennäköistä, mutta jollekin sekin arpa napsahtaa. Toisin päin ajateltuna, on noin tuhat kertaa todennäköisempää tulla raskaaksi pillereistä huolimatta kuin voittaa Casino-arvan päävoitto. ;)


    • varakas nainen

      Tällä jotkut lähtee olettamuksesta että nainen on rahan perään ja ehdotellaan avioehtoa. Entä jos naisella onkin enemmän omaisuutta kuin miehellä ?

    • Nyt jo naimisissa...

      Vain kerran on nainen halunnut nopeasti naimisiin. Sain kuulla hänen suustaan jo ensimmäisellä seksikerrallamme että hän rakastaa minua. Kihloja kyseli jo ennen kuin olimme kuukauttakaan tunteneet, häistä myös jo vitsaili. Olimme yhdessä 4kk ajan kunnes hän masentui ja laittoi suhteen poikki. Hänellä oli maanis-depressiiviinen mielialahäiriö. Tästä on jo kohta 2 vuosikymmentä aikaa, mutta harmittaa vieläkin sillä hän oli kaikista naisistani se jonka kanssa koin sitä tunteiden paloa ja tosi Rakkauttakin. Ehkä olisi pitänyt vain hypätä junan kyytiin ja katsoa minne se vie...

    • yks vaimoihminen

      No niin, yksi esimerkki tässä: tunsimme toisemme, tiesimme toistemme perheet, olimme samoissa nuorisoporukoissakin. Seurustelumme kesti neljä kuukautta, kihloissa olimme viisi kuukautta ja nyt olemme olleet naimisissa 40 vuotta.

      Ei ollut avoliittoa eikä mitään muutakaan "syvällistä" seurustelua ennen naimisiinmenoa.

      Myrskyjä on ollut ja tyventä välillä. Nyt vieläkin voimme riidellä mojovasti - sanallisesti siis - mutta ehkä vasta nyt tunnemme toisemme. Riidat ovat yhä lyhkäisempiä!

      Lapsia on ja lastenlapsiakin pläjäys. Ei valittamista!

      P.S. Ei olis tullut mieleenkään vaatia miestä naimisiin. Eiköhän se ole miehelle kuuluva asia - kosiminen nääs. Eikä ikinä vaatimalla saatu puserrus! Ai niin, eihän mun mieheni edes kosinut. Sanoi kai, että "mennäänkö kihloihin?".

    • tilpitappi1

      Minkä ikäinen tuo nainen on ? Jos hän vain kerran elämässä haluaisi kokea häät yms. ja pelkää että oot ainoa vaihtoehto hänen haaveidensa toteutumiselle ja siksi haluaa kiirehtiä, kun pelkää että ehit lähteä lätkimään ennen sitä.

    • varovaisuutta

      Seurustele vähintään ennen avioon menoa kaksi vuotta, mieluummin enemmän. Olet nyt rakkauden huumassa ja näet kaiken vaaleanpunaisten lasien läpi. Ennen avioitumista tehkää avioehto. Tämä sen vuoksi, että jos suhde päättyy niin vältytte turhalta riitelyltä ja osituskirjojen ym tekemiseltä. Silloin se on reily peli molemminpuolin.
      Toivon, että teille tulisi sinä aikana jokin (kriisi), jotta näkisit hänen todellisen luonteensa ja ajattelutavan. Kuten ymmärrät, ihminen pystyy peittämään todellisuuden vähäksi aikaa, mutta ei loputtomiin.

      Toivon vilpittömästi, että onnistutte ja kerro kahden vuoden kuluttua, vieläkö haluatte naimisiin ja onko kaikki ok. Mikäli on, olet löytänyt kumppanin, kenen kanssa on varmasti hyvä elää.

      Jos joitakin vaaran merkkejä tulee ilmaan ja on havaittavissa ole tarkkana ja ymmärrä tilanteen todellinen vakavuus. ELi otatte illalla esim. lasin viiniä ja myöhemmin se on vähän niin kuin tapa. ( elintaso tapa). Mutta sitten joskus käykin niin , että viiniä tai vastaavaa valmistetta ei ole ollenkaan. Mikäli kaverisi tästä (suuttuu), Ymmärrä pysyä erossa hänestä. On muitakin vastaavia asioita, joita sinun kannattaa analysoida riittävästi, jotta näet todellisuuden ihmisestä.

      Toiset haluavat hullaannuttaa kaverin ja kun he eivät saa, mitä tahtovat, niin se ei ole enää kivaa ja sitten mennään metsästämään jo uutta uhria.

    • Kannattaa varoa!

      Älä mene lankaan!! Älä mene naimisiin IKINÄ!!! Sillä pilataan hyvä suhde kun mennään naimisiin!!! Älkää tehkö sitä virhettä että tapatte rakkauden ja parisuhteenne menemällä naimisiin!!!
      Ja varo jos noin nainen hätistää naimisiin että pyöräyttää muutaman pennun, ja ottaa uuden ukon, voi voi se vasta paljon maksaakin.. naiset on hyviä kusettamaan..
      Ei naimisiin saa kumpikaan osapuoli hoputtaa, silloin on hoputtajalla jokin hyöty vain mielessä

    • mökin mummo

      Kaikki riippuu siitä kunka sitoutumiskelpoisia olette. Olen ollut pian 50 vuotta aviossa ja kihloihin mentiin 2 viikon seurustelun jälkeen ja reilun 3 kk kuluttua naimisiin. Lapsia tuli vasta vuosien kuluttua. Kyllä sen oikean voi löytää ihan hetkessä. Vanha sananparsihan sanoo, että kun se pitkittyy niin se mutkistuu. Jos/kun avioliittoon mennään niin molempien pitää todella sitoutua siihen eikä hakea siitä vain omaa etuaan . Pitää kaikessa puhaltaa yhteen hiileen ja helliä toista enemmän kuin itseään niin kyllä onnistuu. Avioliitto on nimenomaan tahdon-asia ei sellainen että minulla pitää olla aina kivaa vähät tuosta toisesta.Surut ja ilot ovat yhteisiä.

    • Jos mielenkiintosi kultaasi kohtaan on nyt jo hiipumassa en kannata naimisiinmenoa. Sinusta vaikuttaa tuntuvan siltä että hän on naimisiinmenoa vonkaava takiainen. Eivät ole tunteesi vakaalla pohjalla. Näyttää että nainen ei voisi sinua vähempää kiinnostaa. Tee h'änelle palvelus ja päästä vapauteen.

      • Vakaa Immeinen

        Kyllä meillä hyvin mänöö, et ei siinä mitään. Hän on mun miäleenen ja kaikkee.
        Oikiastaan ainua eripura tuloo kun perustelen hälle periaatteeni notta ihan kylymiltään ei naimisiin niin vaan mennä vaik kuinka rakastettaisiin.


    • ruusuilla tanssi

      Menkää heti samantien naimisiin. paras tilanne on silloin kun mies on vielä naimisissa, seurustelee tai on juuri eronnut. Ostakaa yhteinen talo ja hehkuttakaa häitä ilman että tiedätte taloudellisista ongelmista, hometalosta , skitsofeniasta väkivallasta, rikosilmoituksista tne. ..Sitten tatuoikaa toisen nimi NÄKYVÄSTI ihoon. (ei varmasti lähde pois)
      ja päivitelkää sitten ahkerasti faceen miten "ihanaa " kaikki onkaan. Paljon kuvia lomamatkoista jne. kun arjesta ettekä toiistanne mitään tiedä.

    • voi loppua

      Ei oo pakko jos ei tahdo, mutta ehdota avioehtoa, katso sitten haluaako enää.

    • oikeesti rakastaa

      Itse aikoinaan mieheni halusi kihloihin jo 3kk:den seurustelun jälkeen puoli vuotta myöhemmin menimme maisraatis naimisiin.Yhteistä elämää elettiin 23v kunnes puolisoni kuoli.Avioliittomme oli hyvä 3 ihanaa lasta ja mieheni tapasi sanoa aina et olen sellainen nainen että parempaa ei ole täytyy sanoa että hän oli myös paras mies. Nyt kun olen katsellut miehiä kaikki alkoholisoituneita,työtävieroksuvia narsistisia ja renttuja Joten ymmärrän naista joka löytää miehen josta todella pitää niin heti naimisiin ja perhettä perustoon nykyään kunnolliset miehet harvassa.Tiedän monta pariskuntaa jotka seurustelivat 6-9v erosivat muutaman vuoden naimisissa olon jälkeen mutta moni joka seurustellut alle vuoden he ovat jo toistakymmentä vuotta olleet yhdessä ja liitto jatkuu.

      • enemmän

        Enempi niitä on joiden pitää äkkiä saada häät ja sitten äkkiä erota. Se on totuus. Itse tiedän näitä paljon, enemmän tiedän pitkään seurustelleita jopa vuosia, sitten naimisiin, lapsetkin jo tehty eivätkä ole eronneet.


    • piruuntunut

      Kaikella on hintansa ja ehkä rakkaudessakin..Aluksi kihlajaisilmoitus paikallislehteen Avioon pianon pimputuksen tahdissa pikavauhdilla...Riitaista suhtetta kesti 18v Nainen naitti itsensä paksuksi...Minä hommasin talon ja melkein puolivaltakuntaa....

      AVIOERO Talo jäi "rakkaalle"aviosiipalle,miehelle velat.Maksoin velat talosta. Ositus talosta sotaisaa ei lantin lanttia.Siippa varaton, salainen pankkitili,,,Ilmainen tuomari valtion piikkiin..
      PESÄNJAKAJA onko huijari vai käräjäoikeuden määräämä laillinen huijari...Nyt kumpikin varattomia.....ilmainen tuomari molemmilla Painiottelua kestänyt 18 vuotta.MITÄ TÄSTÄ OPIMME=AVIOEHTO

      VUOKRATONTTIN VUOKRA PÄÄTTYY 2024=PILLARI

    • Sitten kun haluatte ruveta harrastamaan seksiä, niin kannattaa mennä naimisiin, ei juuri aikaisemmin, eikä varsinkaan myöhemmin. Itse en koskaan harrastaisi avioliiton ulkpuolista seksiä, enkä laittomia huumeita :DDDD

    • jekandero

      no kyllä sun pitää kuunnella myös omaa tunnetta. ei voi painostaa heti menemään naimisiin. naisen pitäisi antaa sinullekin aikaa miettiä, jos hän ei siihen pysty aikooko hän painostaa sinua kaikkeen muuhunkin yhteisessä elämässänne? onko naisella kiire perustaa perhe kenties? minusta alle 2 v. on lyhyt aika seurustella ennen häitä. alkuhuuma kestää max. 3 v.

      jossainmäärin ymmärrän et ihmiset menee nopealla tahdilla naimisiin,mut yleensä siihen liittyy tuo kolmenkympin ikä ja halu saada lapset avioliitossa.

      • Vakaa Immeinen

        Painostaminen on totta justihi se minkä kohteeksi en lähde. Enpä tässä vaiheessa pysty arvioimaan tulooko vastahan muitaki asioita mihnä hän rupiaa "kypsytteleen" meikäläistä.

        Aika näyttää = Molempien etu.


    • hopia

      Se on kuulkaas ihan se ja sama, vaikka tätin serkku ja sen mies on menny kahen kuukauden seurustelun jälkeen naimisiin, siinä on ehkäpä ollut kyseessä se, että MOLEMMAT ovat sitä halunneet. Tässä tapauksessa aloittaja ei halua, ja nainen haluaa, joten mitään pikahäitä ei tule. Tai jos tulee, niin aloittaja voisi harkita jossain vaiheessa tossun alta pois tulemista, kunhan vähän vielä kasvaa.

      Ei vaan, aloittaja, älä mene naimisiin tuolla aikataululla. Molempien on sitä haluttava, ei vain toisen.

    • puoli vuotta on oikeesti liian lyhyt aika ...ensi huuma ei laantunut eikä arki koittanut ...teet oikein kun harkitset/maltat odotella....pika-liiton jälkeen voi jämähtää paikoilleen ja saattaa ajatella että joutuu naurettavaksi kun ei mennyt niin kuin piti eikä lähde suhteesta vaikka itsellä paha-olo (niin sanotusti potuttaa) ja keksii verukkeita ettei kotiin tarvitsis mennä....Ja jos ruinaaminen jatkuu kysy miksi pitäisi jo nyt avioitua....Hänellä jokin pätemisen tarve -itsetunto ongelma .....Jos Sinusta tuntuu ettei se ole oikein ÄLÄ suostu vaan miellyttääksesi ..

    • aksu1

      Ei mitää jahkailua, heti vaan kultaa sormeen ja sit pulla uuniin.
      seuraavaks pääseekii tuntemattoman ihmisen kaa käräjille selvittämmään omaisuutta ja huoltajuutta..

    • ewsxdc

      Sitten on oikea aika mennä naimisiin kun kummastakin tuntuu oikealta hetkeltä mennä yhteisymmärryksessä. Ei toisen painostuksille ja ehdotuksille jos ei ole itse varma

    • Seurustelu aika ei takaa liiton pituutta,seurustelin aikoinaa vain kolmekuukautta liitossa olen ollut jo neljäkymmetäyksi vuotta.

      Vakaa Immeinen

      • Roobert1

        Tavattiin kaverin kotibileissä syksyllä 1977. Keväällä 1979 mentiin kihloihin. seuraavana päivänä lensin Lähi-Itään Siinaille suomalaiseen rauhanturva-joukkoihin. Ei ollut nettejä ei tabletteja ei kännyköitä. kirjeen tulo autiomaahan kesti 1 viikon per suunta .Kerran kuukaudessa pääsin lennättimen kautta morsiamelleni 10 minuutin ajaksi uteliaiden korvien ja silmäparien hoidellessa vierellä yhteyksien sujumista. Tullessani Irakista Baghdadista pois evakointilennolla syksyllä 1980 suomalaiselta rakennustyömaalta muutettiin ensi kerran yhteen morsiamen vanhempien yhteen pieneen huoneeseen. Eka oma kämppä ostettiin 1981 keväällä. Kesällä sitten naimisiin jota on nyt jatkunut yhtäjaksoisesti yli 33 vuotta. Lapsia kolme. Riidellään ja ollaan eri mielisiä välillä ilman muuta. Ehkä joskus erotaan ehkä ei eli so what. Kaikki jaetaan silloin puoliksi ja sillä siisti.Iän myötä voi joskus käydä myös niin että ihmiset ikään kuin kasvavat pikkuhiljaa erilleen.Järkevät ihmiset pystyvät sopimaan asiansa ilman turhien ja ylimääräisten jopa ylihintaisten tuomareiden ahnasta rahastamista ihmisten kukkaroilla. Silloin on oikea hetki mennä naimisiin tai erota kun kaksi ihmistä kykenee sopimaan siitä mieluummin yhdessä kun erikseen. Niin ja sitä paitsi ei se papin aamen välttämättä mitään onnea sinänsä vielä tuo.


    • kaikkiaikanaan1

      no sitten menette naimisiin kun molemmista tuntuu varmalle ja kumpikaan ei emmi avioliittoa.

    • toinen oven takana

      ei muuta kui heti naimisiin,ja romut sisään.muuten joku toinen tekee sen.elä viivyttele.

    • se oikea?

      Minua kosi oikein soma ja miellyttävä nainen joskus ensimmäisillä treffeillä noin puoli tuntia tapaamisen jälkeen. Säikähdin tilannetta ja treffit jäi siihen kertaan. Olen katunut vuosia sitä, että en suostunut.
      Naisia on ollut ja mennyt, mutta tämä neito jäi todella mieleen.

      • älä kadu

        Jos se nainen oli jollekkin linnan venkulalle raskaana ja halusi sinusta maksavan isän.


    • Aarghhh

      Taas joku takertuvainen polonen yrittää mahdollisimman nopeasti rakkauden hurmioissa omistaa toisen. Ja jännä.. aina se on nainen. Olen siis itsekin nainen, mutta mulla alkaa järki menemään saman sukupuolen edustajien kanssa! Ei ihme että miehillä on sitoutumiskammoa kun heti on paineet hankkia lapsi ja mennä naimisiin ja ostaa talo ja ja ja ja..!

      • Kuntoa salilla

        a ja J "
        Non niin , ensiksikin kummastuttaa , mihin naiset oikein tarvii miestä noilla selityksilä , Onhan nyt noita kaalimatojakin saatavilla , ja nyt uusin villitys on mennä naimisiin , ( Vihille , ) silät sidottuina umpivieraan kanssa ,
        Eipä silti , kyllä sitä voi herätä vaikka 50 vuoden päästä ja huomata ettei tunne toista ensinkään , ,
        Sitten on tässä tapaus , jossa me käydään porukalla Kuntosalilla , ja sauvalenkeillä , ja tanssilavalla , ja muun ajan nainen lentää muissa menoissaan , ja ei puhettakaan parisuhteesta , mutta kavereille hehkutetaan sulhasesta ,
        olen jonkinlainen personal Trainer, , mutta omat ongelmani eivät hetkauta neitoa edes maininnan verran ,
        Näyttääpi siltä , että tilanne on muuallakin ihan saama , jotenTästä Tanssiparisuhteesta hyppääminen , on kuin kivikkoon hyppäisi ,


    • menestystä

      Entiedä En tunne sinua enkä Tiedä miten Sinun pitäisi suhtautua Itsestäsi löydät tietääkseni parhaat vastaukset Mutta sen voi sanoa: Elämässä ainakin minulla on aikoja kuin hetkiä että tuntuu siltä että kävelee napajäätiköllä yksin pingviininä ja vain itse pitää tietää :) hejdå

    • Ota velka osta

      Aloittajalle:

      Varo kävelevää talouskatastrofia!

    • juusoppi

      Itte kerkesin seurustella kuusi kuukautta kun päätettiin mennä naimisiin. Nyt oltu 43 vuotta naimisis, kolme lasta ja seitsemän lastenlasta. Välillä on vähän keinuttanut mutta pystys on oltu ja ollahan erelleen. Ei se seurustelu ajjasta ole kiinni.

    • En mie tiiä.....

      Voi meitä naisia. Me niin rakastutaan, että rakkauden huumassa halutaan heti naimisiin. Nyt näin kolmennen liiton jälkeen, olen ymmärtänyt, että alkuhuuman haihduttuan (n. 3 vuotta) jälkeen kannattaa miettiä, haluaako todella avioliittoon.

    • Laihian flikka

      naimisiin mennään sitten, kun molemmista tuntuu että rakastaa ja haluaa olla yhdessä. MOLEMMISTA , ei vain toisesta, eikä painostuksen alla.
      Ei ole oikiaa aikaa seurustella, jotkut pitkään jotku lyhyeen seurustelee, mutta avioliitto on vakava asia ja keskustelkaa asiat selväksi ensin.

      • rrrrhhhhhhhuhhhurrr

        Oikein Aikuisen ihmisen pitää itse tietää mitä tekee ja mitä valitsee Aloittajan sängysssä tuskin ketään kolmatta on neuvomassa Aikuisen elämässä kävellään tai ajetaan kuten tunne napajäätiköllä yksin pingviininä ajattelematta edes aloittajan huolia.


    • Vakaa Immeinen

      Naisellani on ollut useasti yhdenyönjuttuja ja mennyt kerran naimisiin (kuva avauksessani)


      Tyypillinen suomalaisnainen siis, jakanut toosaansa jo ennen HÄÄYÖTÄ. hy taidan jättää koko kanan, vastauksenne sen vahvistaa

      toivoen avaaja
      Vakaa Immeinen

      • kummitus

        Oletkohan edes tuo oikea ap, mutta et kyllä kovin vakaalta kuulosta... Aloitusviestiin meinasin vastata, että ole hyvin varovainen, naimisiin kinuaminen vasta lyhyen tuttavuuden jälkeen ja erityisesti kunnioituksen puute sinun tunteitasi ja toiveitasi kohtaan voi viestiä epävakaasta ihmisestä - mutta tämän viimeisimmän kumppaninsolvausviestin jälkeen luulen että ehkä sittenkin sovitte toisillenne. Kummallakaan ei vaikuta olevan kaikki inkkarit kanootissa. :D


      • Vakaa_Immeinen
        kummitus kirjoitti:

        Oletkohan edes tuo oikea ap, mutta et kyllä kovin vakaalta kuulosta... Aloitusviestiin meinasin vastata, että ole hyvin varovainen, naimisiin kinuaminen vasta lyhyen tuttavuuden jälkeen ja erityisesti kunnioituksen puute sinun tunteitasi ja toiveitasi kohtaan voi viestiä epävakaasta ihmisestä - mutta tämän viimeisimmän kumppaninsolvausviestin jälkeen luulen että ehkä sittenkin sovitte toisillenne. Kummallakaan ei vaikuta olevan kaikki inkkarit kanootissa. :D

        Oikein aavistit.
        En ole torellakaan laittanut kyseestä kommenttia. Tääl on käynyt joku trolli. Kiitos silti kehotuksesta olla varovaanen.
        Joudun nyt laittamahan välimerkin _ koska tämä nykyynen chat ei hyväksy välilyöntejä


    • Cashkai

      Onko sillä naisella tilava ja siisti asunto, ja tilillä rouheesti rahaa.? kunnon työpaikka olisi myös hyvä olla. Näillä spekseillä jos mennään, niin voihan tuota varovasti edetä pikkuhiljaa

      • varovasti

        Cashhkai on sitten rehellinen mies :)


    • riitta7

      voithan seurustella muutaman vuoden ilman seksisuhdetta ja silloin näkee sovitko avioliittoon.

      Mitäs kakkua tarvii syödä ennenkuin on juhlat.

    • Laiska Lahna

      Mikä ruokalaji muuttaa dramaattisimmin naisen seksuaalista halukkuutta??
      Hääkakku - ja se muuttaa haluja jatkuvasti pienenevään suuntaan, valitettavasti.

      • NUSSIJA!

        Semmoinen jonka kanssa on mukava NUSSIA!


    • Kahden kaa

      Ekalla kerralla sen ekan kanssa seurusteltiin viisi vuotta ja sen jälkeen on hyvin mennyt yli neljäkymmentä vuotta ja menee edelleen

      Toinen on vaan nyt tekemässä pikkuhiljaista kuolemaa ja halusi varmistaa hyvän seuraajan itselleen ja tsekkasi tarkkaan uuden ehdokkaan, jonka kanssa olen seurustellut jo päälle kahdeksan vuotta ja totutellaan vähänkerrassaan toistemme outouksiin. Jos olisi heti ruvettu ryntäilemään naimisiin, eroja olisi saattanut tulla runsain määrin.

    • kateus vie kalatkin

      Olin työpaikassa missä oli kymmenen naista ja minä ainoana miehenä. Kyllä siinä tunsi itsensä "kevyeksi",kun kuunteli kahvipöydässä heidän miestensä saavutuksia.En ole aivan tyhmä ja ymmärsin sen naisten väliseksi kateudeksi ,kilpailuksi ja ties miksi,mutta huutolaispojaksi siinä itsensä tunsi.

      Joitakin heidän miehistään näinkin ,mutta samanlaisilta vaikuttivat kuin yleensä suomalainen mies

    • yhteiset arvot

      Mene naimisiin sitten, kun olet varma, että juuri tämän naisen kanssa haluat elää lopun elämäsi.

      Tutustu. Selvitä, onko teillä yhteisiä arvoja. Haluatteko asua samalla tavalla. Haluatteko lapsia. Miten kumppanisi suhtautuu vaikeuksiin. Millaisia ihmisssuhteita hänellä on nyt ja on ennen ollut.

      tee lista sinulle ehdottoman tärkeistä asioista.

      Mitkä ovat teidän tulevaisuuden haaveenne? Ovatko ne sovitettavissa yhteen?

    • Siit kestost

      On, jos uskotte Jumalan yhdistäneen teidät.

    • Riippuu....

      Riippuu miten on tapailtu. Jos on näht ½ vuotta tiiviisti joka päivä, eli abaut sen 180 kertaa ja monta tuntia kerralla ja asuttu yhdessä jo alkumetreiltä, niin eiköhän siinä tilanteessa ole tutustunut toiseen melko hyvin verrattaen tilanteeseen, jossa on tapailtu 1-2 kertaa viikossa pari tuntia puoli vuotta. Eli tapaamisia jälkimmäisessä on kertnyt vain 26-52 ja tunteja vähemmän kuin tiiviisti tapailleilla kahdessa viikossa.

    • !!!!!!!

      melkein puolet avioliitoista kaatuu joten sillä ei ole paskan väliä onko toisen tuntenut 1kk 5kk tai 5vuotta. miksi pitäisi edes tuntea toinen monta vuotta ennen avioon astumista? eikö siinä ole koko loppu elämä aikaa tutustua toiseen? ihme sekoilua. voin naida vastaan tulevan naisen vaikka heti

    • Rale

      Hei, kannattaa seurustella vähintään kolme vuotta, että oppii tuntemaan toista. Vaikuttaa siltä, että parisi on kovasti toiseen takertuva ihminen, se on arveluttavaa. Ole hyvä mies tarkkanan.

    • fkäöKG

      No, menin naimisiin parin kuukauden yhdessä asumisen jälkeen. Oltiin kirjoiteltu toisillemme tosin puoli vuotta(mies töissä ulkomailla). Tosin tiesin alusta alkaen, että tämä mies on se oikea. Seuraava hääpäivä on 34:s.

    • ei nuuka mut tarkka

      Eiköhän se ole ihan omassa päätösvallassasi, annatko vaatimuksille periksi. Mielestäni heti naimisiin haluava nainen on omistushaluinen ja epävarma. Sellaisenko kanssa haluat iäksesi sidoksiin ja omistamaan puolet siitä, mitä sinäkin, ehkä äidiksi lapsillesi ja vanhuudenpäivien seuraksi?

    • vai emmitään vielä

      eli emmit onkohan hän sittenkään se oikea odotat jos löytyisi parempi nainen minusta jos kumpikin rakastaa toistaan ja haluaa olla hänen kanssaan niin se on menoa sitten ei siinä emmitä kun sydämmet puhuu mutta mitä ja ketä odotat ja se on minusta ihan huuhaa juttua että seurustellaan 5v ja odotetaan toiset 5v ja katsotaan sitten kyllä siinä kipinä puuttuu kyllä sen tietää nopeasti haluaako vai ei kyllä 6kk tai max alle 2v pitää jo tietää haluaako vai eikö halua naimisiin

    • asdfghijkl

      Luther suositteli 20 vuoden ikää!

      • Maijutäti

        Ei me tunneta kaikkia sun kamuja. Maiju kans suosittelee sitä sun tätä, mutta ketä Se kiinnostaa.


    • Sisin sen sanoi

      Seurustelin miehen kanssa, joka halusi pikaisesti, jo noin kolmen kuukauden päästä kihloihin. Aloin epäillä tunteitani ja tunsin lopulta vastenmielisyyttä. Juhannuksenvietto hänen perheensä kanssa kirkasti tilanteeni: olin pakokauhun vallassa. Lopetin seurustelun, mutta koetti tunkeutua elämääni, vaikuttaa monin tavoin kavereihini, päästä samoille matkoille, syöksähti vierailulle riehumaan jne. Vieläkin onnittelen itseäni, että selviydyin. Pelottava kokemus!

    • Pyttipannu

      Toinen ehdottaa ja toinen sitten hyväksyy tai ei. Ei se ole sen kummempaa.

      Kaksi kertaa olen ollut naimisissa, ensimmäisen kanssa 18 vuotta ja tämän toisen kanssa nyt kuudetta vuotta.

      Ensimmäisellä kerralla seurusteltiin 6kk ja mentiin kihloihin. Siitä sitten 3kk ja mentiin naimisiin. Kumpikaan ei kosinut, mutta hän taisi ottaa asian ensimmäisenä esille. Liitto ei ollut onnellinen, enkä voi sanoa että olisin häntä rakastanut. Oltiin molemmat tosi nuoriakin.

      Tämän toisen kanssa seurusteltiin 7kk ja mentiin kihloihin. Siitä sitten 10kk ja mentiin naimisiin. Itse sanoin aika alussa etten ala sitten kenenkään avovaimoksi, että hän saa päättää jatketaanko vai lopetetaanko. Hän halusi jatkaa ja onnellisia ollaan oltu ja rakastetaan toisiamme.

      Kenenkään kanssa ole pakko olla.

    • Nainen.X

      En menis itse naimisiin missään nimessä puolen vuoden seurustelun jälkeen. Ei sitä toista tunne vielä noin lyhyessä ajassa. Te elätte vielä alkuhuuman aikoja ja tuossa ajassa ei kannata tehdä noin isoja päätöksiä.

      • titititityyyyyý

        Mutta saa nussia ihan rauhassa, eikö? Eihän se ole mitään tärkeä päätös.


    • elä hätäile

      en tiedä kannattaako hätäillä me olimme kihloissa ja asuimme yhdessä vähän yli 29 vuotta ja sit mentiin naimisiin.

    • Ukko.

      Seurustelin vaimoni kanssa vajaat 9kk ja nyt ollaan oltu naimisissa melkein 12 vuotta. Että kukin tyylillään.

    • Rakkausliitto Ok

      Seurustelin mieheni kanssa vuoden, menimme kihloihin.
      Olimme kihloissa 10 vuotta, menimme naimisiin...
      Olimme naimisissa 10 vuotta, erosimme...

      Ei se aika tee suhteesta sen varteenotettavampaa, vaan toistensa tunteminen, luottamus ja keskustelutaito, halu elää yhdessä.

      Mieti mitä SINÄ HALUAT. Jos et itse halua naimisiin, niin ei siihen kannata kenenkään toisen takia mennä, ei toimi silleen. Ja kerro se kumppanillesi, että kosit, kun sinusta tuntuu sille, että tämän ihmisen kanssa haluan elää. Ei kenenkään kannata halutaakaan toista ilman, että se toinen haluaa myös, ei se toimi kuin MOLEMPIEN HALUSTA. Eikä kukaan toiselle sitä halua saa, se lähtee sisimmästä.

    • Muista..

      Jos menet naimisiiin niin muista tehdä avioehto, ettei sitten tule riskiä omaisuutesi puolittumisesta naiselle avioerossa. Osa naisista nykyään tahallaan käyttävät avioliittoa keinona "varastaakseen" laillisesti mieheltä omaisuutta avioliiton, avioeron avulla. He eivät koskaan kerro tästä suunnitelmasta miehelle.

    • järkeä päähän

      Itse en puhuisi niinkään seurustelu ajasta vaan iästä. Ihmisellähän täytyy olla myös nuoruus ja siihen ei kuulu kodin ja perheen leikkiminen. Sanoisin että oikea naimisiin meno/perheen perustamis ikä on siinä 30-35 välillä. Ensinnäkin lasten kasvatus on sen verran vaativa prosessi että siihen ei ole tyttösistä eikä poikasista vaan kyllä siihen tarvitaan iän tuomaa elämän kokemusta koska lapsille täytyy kyetä asettamaan myös rajat. Ja oli sitten seurustelu aika pitkä tai lyhyt niin liian nuorena solmitut avioliitot ajautuvat yleensä karille. Joillakin on vain niin kiire hautaan etteivät jouda elämään edes nuoruuttaan. Sitten itketään että mistä rahaa perheen elättämiseen kun opinnotkin Pitäis jossain välissä suorittaa ja kun opintolainakin on niin pieni. Joten sellaisille ei voi muuta sanoa kuin oi järki hoi älä jätä. Siihen täytyisi jo yhteiskunnankin sen verran puuttua että ottaa kaikilta alle 3 kymppisiltä vanhemmilta lapsi lisät pois jos Se toisi vähän vastuun tuntoa elämään. Ettei ainakaan yhteiskunnan tarttis alkaa hautaan kiirehtiviä nuoria elättämään.

      • kukuutrallaalallaa

        Yksi seikka vaan... Yli 35 vuotias synnyttäjä on riskiryhmässä saamaan vammaista lasta. Miksi luulet, että Suomi on täynnä kehitysvammaisia?


      • opetteleyhdyssanat

        Kuitenkin sinulla ne opinnot ovat jääneet aika pahasti kesken. Suosittelen palaamista neljännelle luokalle.


      • nti suorasuu
        kukuutrallaalallaa kirjoitti:

        Yksi seikka vaan... Yli 35 vuotias synnyttäjä on riskiryhmässä saamaan vammaista lasta. Miksi luulet, että Suomi on täynnä kehitysvammaisia?

        Kukuutrallaalaalallaa!

        Luehan aloitus uudelleen, sillä siinä mielestäni naisella oli kiire naimisiin, eikä lapsista ollut mitään puhetta.

        Jos taas naisella on kiire lapsia saamaan, niin eihän sen vuoksi tarvi ketään miestä naimisiin hoputtaa.

        Parempi olisi, jos suhteen kummatkin osapuolet kertoisivat ihan rehellisesti, mitä haluavat... niin ei tarvitsisi sivullisten täällä spekuloida.


      • nti suorasuu
        opetteleyhdyssanat kirjoitti:

        Kuitenkin sinulla ne opinnot ovat jääneet aika pahasti kesken. Suosittelen palaamista neljännelle luokalle.

        Kuuleppas ääliö, minä kirjoitin juuri niinkuin pitääkin.


      • HHUHUH

        "järkeä päähän". Olet oikeassa. Ei kakarana naimisiin vaan pitää olla nuoruus ja nuoruuden menot hoidettuna alta pois. Vakityö ja korvien välin kasvu on niitä paikkoja, jolla lähdetään vakiintumaan loppuiäksi. Tänä päivänä on täysin yleistä se, että mennään naimisiin 2-kymppisinä ja heti raskaaksi ellei ole jo raskaana. Jälkimmäinen on varmaankin se 100%:n syy.. On jäänyt nuoruus, muut seurustelut ja menot jääneet kokematta, kun suoraan äidin ja isin hoteista siirrytään naimisiin. Hoidetaan kakarat ja huushollit ja viimeistään 4-kymppisinä erotaan ja sitten nämä naiset ja miehet kansoittavat kaikki räkälät ja etsivät epätoivoisesti puolisoa. Mikä surkeinta ovat jääneet sinne 2-kymppisten tasoille tavoissaan ja pukeutumisissaan ja ovat surkeita näkyjä iskuyrityksissään ympäripäissään tai roikkuvat ruikuttamassa epätoivoisina valehdellen näillä laillistetuilla paritussivustoilla.


      • niimpä
        kukuutrallaalallaa kirjoitti:

        Yksi seikka vaan... Yli 35 vuotias synnyttäjä on riskiryhmässä saamaan vammaista lasta. Miksi luulet, että Suomi on täynnä kehitysvammaisia?

        se on "ura"valinta.


      • nti suorasuu
        nti suorasuu kirjoitti:

        Kuuleppas ääliö, minä kirjoitin juuri niinkuin pitääkin.

        "Kuuleppas ääliö, minä kirjoitin juuri niinkuin pitääkin."

        Kirjoitit niin kuin sinulta voi odottaakin, joten ei jäänyt epäselväksi kuka se ääliö on?

        ps. Niinkuin kirjoitetaan niin kuin.


      • kokemuksen rintaääni
        HHUHUH kirjoitti:

        "järkeä päähän". Olet oikeassa. Ei kakarana naimisiin vaan pitää olla nuoruus ja nuoruuden menot hoidettuna alta pois. Vakityö ja korvien välin kasvu on niitä paikkoja, jolla lähdetään vakiintumaan loppuiäksi. Tänä päivänä on täysin yleistä se, että mennään naimisiin 2-kymppisinä ja heti raskaaksi ellei ole jo raskaana. Jälkimmäinen on varmaankin se 100%:n syy.. On jäänyt nuoruus, muut seurustelut ja menot jääneet kokematta, kun suoraan äidin ja isin hoteista siirrytään naimisiin. Hoidetaan kakarat ja huushollit ja viimeistään 4-kymppisinä erotaan ja sitten nämä naiset ja miehet kansoittavat kaikki räkälät ja etsivät epätoivoisesti puolisoa. Mikä surkeinta ovat jääneet sinne 2-kymppisten tasoille tavoissaan ja pukeutumisissaan ja ovat surkeita näkyjä iskuyrityksissään ympäripäissään tai roikkuvat ruikuttamassa epätoivoisina valehdellen näillä laillistetuilla paritussivustoilla.

        monesti kannattaisi pitää nuoruuden rakkaudesta kiinni, hyviä kumppaneita on vaikea löytää enää toisilla vuosikymenillä, tyypeillä on paljon sellaista negatiivista painolastia ettei oikein ihmissuhteet enää onnistu, isoimmilta vaurioilta säästyy kun vie vihille nuoruuden rakkauden ja sitkeästi yhdessä taistelee läpi vaikeuksien


      • relax vain hei

        moni nuori on parempi vanhempi kuin väsynyt 40-kybäinen vai miten jaksaa lasten kitinää vielä 50-vuotiaana? ihan älytön vertaus ja ehdotus kaikenkaikkiaan! ajatellaan myös sitä puolta että elämää nähnyt voi olla myös elämässään jo paljon kärsinyt ja kaikenlaista kökköä sitten siirtää lapsiinsa, toisin kuin nuori lähes viaton hyvä vanhempi


    • Mites se meni se laululunpätkä, kun neitonen kuivas pikkareita tuulessa , ja lauloi "mistäs saisi semmosen hellun, jolla on kolikoita taskussa.... paskat välitän rakkaudesta.. eise kestä kumminkaan....."

    • maipre

      taitaa olla vain taalankuvat silmissä eikä sinun kauniit silmät, tai sitten pelkää et joku toinen nappa sut.

    • vanha kettu

      Varoitusta pukkaa, , ,! Jos uusi kumppani hinkuaa heti naimisiin niin takuulla hänellä on juonet mielessä.Avaa jo molemmat silmäsi ja katso tarkasti mihin olet menossa,mitään ei elämässä kadu niin paljon kuin " sokeata" naimista.

      • katso että et kadu

        Nim. Vanha kettu kirjoittaa asiaa . Noita neuvoja ei kannata ohittaa


      • vuodet vierii

        se että puhuu avioliitosta, ei tarkoita mitään että olisi menossa heti avioon. avioliitto asiasta on hyvä puhua, se voi olla ytheinen haave tai tavoite. ei pidä olla niin epäluuloinen että heti raha asiat mielessä.miksi odottaa vuosia puhumatta asiasta kuten lapsistakaan, moni kokee tulleensa myös niin huijatuksi!


    • Vanha Kettu

      Älä mene! Vaihda vaikka naista,anna tämä toiselle miehelle jollei usko Sinua!
      Ehdottomasti,älä anna omaisuuttasi muijalle! Tienatkoot itse omat euronsa! :)
      Kyllä ne leperrellä osaa ja jos sotkee sukulaisensa siihen niin unohda!

      • itupiikki

        Mitäs ketut tuumaatte siitä, jos avioehdon lisäksi asutaan parinsadan kilometrin päässä toisistaan. Saa pitää vapautensa ja rahansa mutta turvallinen puoliso odottaa aina kun tarvii. Kierrätetyt kunnon naiset on vähään tyytyväisiä, kunhan pääsevät avioon. Suosittelen.


    • 20v avoliitossa

      Naimisiin pitää mennä silloin kun parisuhteessa loppuvat keskustelunaiheet.
      Sitten on koko loppuelämä aikaa miettiä puolison paranneltavia ominaisuuksia.

    • Näinhän se menee

      Ensin ihastutaa,sitten rakastutaan,sitten naijaan,kihloihin,vihille ehkäisypois ja lasten tekoon,riidellän tapellaan,erotaan ja uusikierros alkaa.ON IHMEELISTÄ TÄMÄ IHMISLAPSEN ELÄMÄ.

      • totta toinenpuoli

        rakasta kärsi ja unhoita näinhän se menee kahlatessa....


    • lelle3

      Huomenta vaan-
      levänneet aivoni ratkaisevat asian näin :
      Naimisiin mennään , kun molemmat sellaisen päätöksen omalla osallaan hyväksi näkevät.
      Ketään ei pidä mennä miellyttämään eikä omia tunteitaan kieltämään.

    • Säävirkku

      Me muutimme yhteen ja menimme kihloihin kahden kuukauden seurustelun jälkeen, olimme silloin 26-vuotiaita. Siitä vuoden päästä naimisiin. Nyt ollaan naimisissa oltu neljä vuotta. Kyllä sitä vauhtia monet vierestä kauhistelivat, mutta kummastakin tuntui siltä että se on nyt tässä. Kumpikaan ei hiillostanut toista mihinkään suuntaan. Pidettiin pienet ja edulliset häät. Minua ei kiinnostanut päivä prinsessana, avioituminen oli tärkeämpää kuin hössöttää ja tuhlata yhden juhlapäivän takia.

      Avioiduimme, koska halusimme olla virallisesti toistemme lähiomaiset ja halusimme että jos toiselle käy köpelösti, toinen perii. Avoliitossa jos toinen osapuoli kuolee, sukulaiset perivät ja avoleskellä on hankalat ajat ruveta kiistelemään esim. asunnonpuolikkaasta jos asunto on yhteisiin nimiin aikanaan hankittu. Testamentata voi toki, mutta perintöverot ovat suuremmat ja kaikki asiat menevät muutenkin paljon vaivalloisemmin. Jos on päättänyt elää loppuelämänsä toisen kanssa yhdessä, avioliitto on hyvä kahdenkeskinen juridinen sopimus mihin ulkopuolisilla ei ole nokan koputtamista.

      Ei ole tarvinnut riidellä, asiat hoidetaan keskustelemalla. Paljosta ei ole tarvinnut edes keskustella, niin hyvin on natsannut yhteen arvot ja tavoitteet. Välillä on ollut työttömyyttäkin puolin ja toisin, mutta yhteen hiileen puhaltamalla siitäkin on selvitty ja rakkaus on vaikeampina aikoina vain lujittunut eikä lentänyt ulos ikkunasta. Nyt on töitä, mutta näinä aikoina ei voi toki koskaan tietää että tuleeko jomman kumman työpaikalla yt-neuvottelujen seurauksena kenkää ensi vuonna tai viiden vuoden päästä (joka vuosi on yt:t olleet kummankin työpaikalla). Jos tulee, niin selviämme siitäkin.

      Lapsia ei liittoon ole tulossa. Mies lupasi kyllä ilmoittaa jos joskus sellaista alkaisi joskus haluta, mutta mitä enemmän aikaa kuluu, sitä varmempia olemme kumpikin siitä että ei lapsia. Kaikki on niin hyvin näin. Me tiesimme sen heti että homma toimii, joskus sen vain tietää.

      • yhteinen yritys

        Noista lapsista sen verran, että kannattaa miettiä tarkkaan, haluaisiko itse lapsia. Joskus miehelle voi tulla mielenmuutos siinä vaiheessa, kun nainen ei enää pysty ja kykene tai nainen pettyy, jos luopuu haaveestaan miehen tahdon vuoksi ja tiet lopulta erkanevatkin. Monet pariskunnat saavat lapsen pitkänkin yhdessäolon jälkeen, toiset eivät heitä tähän maailmaan halua tai onnistu saattamaan. Liitto voi olla kyllä kestävä ja onnellinen ilman lapsiakin.


      • Säävirkku
        yhteinen yritys kirjoitti:

        Noista lapsista sen verran, että kannattaa miettiä tarkkaan, haluaisiko itse lapsia. Joskus miehelle voi tulla mielenmuutos siinä vaiheessa, kun nainen ei enää pysty ja kykene tai nainen pettyy, jos luopuu haaveestaan miehen tahdon vuoksi ja tiet lopulta erkanevatkin. Monet pariskunnat saavat lapsen pitkänkin yhdessäolon jälkeen, toiset eivät heitä tähän maailmaan halua tai onnistu saattamaan. Liitto voi olla kyllä kestävä ja onnellinen ilman lapsiakin.

        Onpa tuosta keskusteltu aina määräajoin ja kumpikin on ollut samaa mieltä siitä, että ei lapsia. Päätös on tuntunut vuosi vuodelta entistä varmemmalta. Jos toinen meistä äkkiä saisi hingun lapsenhankintaan, niin asiasta pitäisi tietysti keskustella (ja tietysti myös katsoa onko äkkiä herännyt hinku todellinen, mikä se on laukaissut ja miettiä onko hinku pysyvä vai ohimenevä).

        En kyllä parhaalla tahdollanikaan keksi miksi mieli äkkiä muuttuisi kummallakaan. Olen kuullut kyllä tuollaisesta että ikäkriisit voivat laukaista vauvakuumeen, mutta jokainen voi miettiä kannattaako niin suurta päätöstä tehdä vanhenemisen aiheuttaman hetkellisen identiteettikriisin perusteella. Se ei ole oikea syy lisääntyä.


      • halu tulee sisältä
        Säävirkku kirjoitti:

        Onpa tuosta keskusteltu aina määräajoin ja kumpikin on ollut samaa mieltä siitä, että ei lapsia. Päätös on tuntunut vuosi vuodelta entistä varmemmalta. Jos toinen meistä äkkiä saisi hingun lapsenhankintaan, niin asiasta pitäisi tietysti keskustella (ja tietysti myös katsoa onko äkkiä herännyt hinku todellinen, mikä se on laukaissut ja miettiä onko hinku pysyvä vai ohimenevä).

        En kyllä parhaalla tahdollanikaan keksi miksi mieli äkkiä muuttuisi kummallakaan. Olen kuullut kyllä tuollaisesta että ikäkriisit voivat laukaista vauvakuumeen, mutta jokainen voi miettiä kannattaako niin suurta päätöstä tehdä vanhenemisen aiheuttaman hetkellisen identiteettikriisin perusteella. Se ei ole oikea syy lisääntyä.

        ei ole ns oikeaa syytä lisääntyä, halu lapseen ei ole ns rationaalinen asia, pitkälti ihan erilainen. on ihan hyvä jos tiedostaa ettei kykene vauva/lapsi ihmiseksi muuntautumaan ja siihen voi olla monta syytä.


      • mutta mutta
        yhteinen yritys kirjoitti:

        Noista lapsista sen verran, että kannattaa miettiä tarkkaan, haluaisiko itse lapsia. Joskus miehelle voi tulla mielenmuutos siinä vaiheessa, kun nainen ei enää pysty ja kykene tai nainen pettyy, jos luopuu haaveestaan miehen tahdon vuoksi ja tiet lopulta erkanevatkin. Monet pariskunnat saavat lapsen pitkänkin yhdessäolon jälkeen, toiset eivät heitä tähän maailmaan halua tai onnistu saattamaan. Liitto voi olla kyllä kestävä ja onnellinen ilman lapsiakin.

        Liitto voi olla onnellinen mutta lapsista haaveileva ei ole onnellinen täysin koskaan ellei lapsia saa, vaikuttanee varmaan liittoonkin, monellakin tapaa.....


    • HHUHUH

      No onkos tuohon yksiselitteistä vastausta? Ei ole. Jotkut menee naimisiin puolen vuoden seurustelun jälkehen ja jotkut taas vuosikausien päästä.. Valitettavan yleistä ja yhteistä on se, että meni naimisiin heti tai vuosien päästä, erotaan ensimmäisen vastoinkäymisen jälkehen. Jotta, mää sanon nytten, ettei se sitä katto, jotta kestääkö liitto vai ei.. Kyllä jokaasen pitääs töetä tehhä sen ettehen, jotta se vanhuus yhessä vietettäisihin

    • Nönneli

      Ihan fiksua tsekkailla ensin tilannetta ja katsoa tuleeko suhteesta mitään.

      Naisena voin itse kertoa, että näin vuoden verran suhteessa olleena kaikki tuntuu pörröiseltä ja vaaleanpunaiselta. Siinä sitten tulee monesti ajateltua "tämä on nyt se minun mieheni" ja näin ollen alkaa avioliittokin pyöriä mielessä. Suurin osa näin ajattelevista naisista kuitenkin ymmärtää, että rakastuminen muuttuu rakkaudeksi ajan kanssa ja se alkuhuuma hiipuu.

      Ikinä ei kannata alkuhuuman vallitessa lähteä solmimaan avioliittoa. Siinä vaiheessa kun toinen on niin tuttu, ettei uutuuden viehätystä enää ole, voi alkaa miettiä voisiko tämän ihmisen kanssa elää lopun elämäänsä.

      Harmillista on, että jotkut naiset (ja miksei miehetkin) pitävät suurena loukkauksena jos kumppani ei lähdekään naimisiinmenohehkutukseen mukaan vaan haluaa edetä rauhassa. "Sinä et siis rakasta minua?!"- kysymyksiä tulee silloin eteen.

      Suosittelisin sinua keskustelemaan naisystäväsi kanssa asiasta ja tekemään selväksi, että ensin tutkitaan ja sitten hutkitaan :)

      • mutta mutta...

        Kyllä mutta ne jotka omaa samat arvot ja käsityksen että kyllä aikoo mennä naimisiin kyllä pystyvät puhumaan siitä yhteisenä haaveena, haasteena ja odotuksena vaikka tietäisivät ettei se välttämättä ole realistinen.

        Ehkä noin kuvailemallasi tavalla paljastuu nimenomaan ne jotka pitävät avioliittoa nimenomaan ja vain järkiasiana. Ei kiinnosta montaakaan meistä sellainen ei. Asiat esille ja yhdessä haaveilemaan, kyllä molemmat sen tietää että aika näyttää.


    • Siis mikä ihmeen kiirus on naimisiin mennä noin nopeasti? Faktahan on se, että avioliitto ei käytännössä muuta ole kuin rahaliitto. Avioliittolaki määrittelee ainoastaan pariskunnan taloudelliset velvoitteet ja omaisuudenjaon erotilanteessa. Mahdollisten lasten taloudellinen etu turvataan lakiteitse vanhempien keskinäisistä suhteista huolimatta. Laki ei voi velvoittaa pariskuntaa rakastamaan toisiaan ja pysymään yhdessä ikuisesti, mutta se voi velvoittaa pariskuntaa jakamaan yhteisen omaisuuden. Nykyään on kuitenkin lukuisia keinoja turvata oma taloudellinen toimeentulo ja omaisuus ilman avioliittoakin. Jos pariskunta on uskovainen, niin mikään ei estä toimittamasta uskonnollista rituaalia omassa seurakunnassaan ilman avioliiton solmimista.

      Eli siis kannattaa aina miettiä, miksi se avioliitto on tosiaankin niin tärkeä ja mikä se avioliitton solmimisen todellinen syy on?

    • 5757

      Kännissä ja kihloissa on kiva olla.
      Kympin tavara ei ole täys kattaus.

    • avioliitto

      ei takaa mitään,turha luulo.

    • hjhjmhjm

      Se nainen tietää, että hänessä on niin paha vika, että se paljastuu ennemmin tai myöhemmin. Siksi hänen pitää päästä naimisiin mahdollisimman pian.

    • Elä kehtoo

      Kuustoista vuotta seurustelin ja muija ruinasi aina välillä naimisiin. Onneksi en sitten mennyt, kun nyt löysin paremman.

    • naisse
    • sokkeeta

      Sinne naimisiin ehtii.
      Teethän avioehdon?
      Sano siitä avioehdosta naiselle nii vieläkö haluaa naimisiin.
      jos mä oisin sä niin mulle riittäs se harjottelu 10 vuotta ja sitten casta naimisiin jos vielä haluttaa.

    • 71 / 66

      Olen väärää sukupuolta vastaamaan mutta en malta olla kertomatta, että vaimoni teki aikanaan taktisen iskun.

      3:n vuoden seurustelun jälkeen, opiskelijakämpässäni aamusession jälkeen hän ilmoitti, että meidän pitäisi mennä kihloihin.
      Joo, joo! Siinä se oli.
      Varsinaisesta vihkimisestä sanoin, etten alistu miksikään kirkkopelleksi.
      Niin hoidettiin.

      Lapsuudenkotini karmeiden kokemusten johdosta kerroin, ettemme hanki lapsia ennen kuin olemme varmoja, ettei niiden tarvitse varttua riitaisessa kodissa.
      Ensmmäinen syntyi 3-vuotta avioitumisemme jälkeen.

      Eli vaimoni halusi naimisiin heti 3:n vuoden jälkeen. Ajankohtaan lienee vaikuttanut myös se, että valmistuin ammattiini samana keväänä kun vihkiminen tapahtui syksyllä.

      • järkeä vain?

        oleellisinta kai on miksi suostuit/olet yhdessä vaimosi kanssa? täydestä rakkaudesta, siksi että hän on niin "hyvä" verrattuna lapsuuden kokemuksiisi vai mikä syy? en syytä mistään mutta aivan yhtä hyvin voi olla että tuo on kohdallasi järkipäätös, ei täysin tunnepitoinen lupaus


    • odotellessa kupsahta

      Minä halusin nopeasti naimisiin. Minulle oli myös tärkeää, että olen naimisissa ennen lasten tuloa. Olin 23 kun tapasin mieheni. Tätä ennen minulla oli ollut huonoja suhteita ja paljon pätkäsuhteita. Todella tiesin että tuo on mieheni. Puoli vuotta myöhemmin oltiin kihloissa ja alettiin suunnitella häitä. Yhdessäoloa oli takana vuosi ja 2kk kun sanoimme tahdon. Pari kk myöhemmin aloin odottaa ensimmäistä lastamme. Nyt 7 vuotta myöhemmin suhde on edelleen onnellinen ja vakaa, rakkaudesta ei ole puutetta. Minä olen sitä mieltä, että jos tunteet on kohdillaan niin mitä sitä odottelemaan tässä lyhyessä elämässä :)

    • näin unen jossa sormuksia kaksi värisevän Joensuun veden pinnalla , vuosia sitten, mutta naimisiin olen aina heti halunnut tietämättä sitä olemassa olevaksi vaarallista (VAARALLISTA)

    • juokse juokse

      Naisena voin sanoa että tuo ei ole normaalia jos haluaa noin pian naimisiin! Kyseinen muija kyttää rahojasi. Jos et osta hänelle Louis Vuittonin laukkua niin muijasi murjottaa seuraavat kaksi päivää. Kun ostat sen hänelle saat piparia ja sitten rakkaasi leveilee somessa että "ihana muru osti mulle laukun, i love u kohta naimisiin

      • ÄLÄ RAKASTU!

        Joka minuun rakastuu niin, lyön nyrkillä naamaan niin, että tuntuu! Olen varattu ja sillä siisti!


    • No just!

      Ei avioliitto ole mitkään seuraavat treffit!!
      Se on monen vuoden yhteiselon- ja molemmin puolisen syvän tunnetilan- joka ei monen vuoden jälkeenkään ole hiipunut tuloksena syntynyt vahva tunnustus yhteen kuulumisesta.
      Sitä ei todellakaan missään puolessa vuodessa tiedetä.
      Toki voit tehdä niin kuin se haluaa, mutta varaudu sitten myös hyvin pikaiseen avioeroon siihen kuuluvine byrokraattisine ja taloudellisine rasitteineen.

    • Minka 7

      vitsit....

      Kyllä on avioliitokäsitys muuttunut. Ennen ei ollut esiaviollista seksiä tai koeavoliittoa tai pitkää koeseksiseurustelusuhdetta vuosikausia ennnekuin mentiin avioon.

      Avioliitto on kai sitten monen mielestä nykyään kymmenen vuoden tai useamman vuoden seksisuhteen kruunaus sormuksilla. Eihän tämä ole avioliiton tarkoitus.

      Mielestäni kaikki seksisuhde-seksikoe - suhteiljat saisivat pysyäkin sellaisissa suhteissaan - ei heidän seksisuhteensa siitä pyhäksi muutu vaikka kuinka menisivät myöhemmin avioon.

      Ei aviolitto ole mikään koetesti mihin mennään sillä mielellä että joskos se ehkä kestää ja josko huvittaa jatkaa sitä jos ei mitään parempaa ole näkyvissä.

      Ja kyllä toisen ihmisen oppii tuntemaan ilman seksiäkin ja mitään syytä ei ole harrastaa pitkäkestoisesti koemielessä seksiä ikiaikoja.

      Tällaiset koeseksiliitot (avoliitot, seurustelut) nehän hajoaa kun niissä ei ole edes päätetty yrittää olla vaikeuksien tullessa yhdessä.

      Aviolittoon menevät (jotka näkevät avioliiton sellaisessa merkityksessä mihin se kuuluu - ei siis minään kruununa huoraamisen lopuksi) sitoutuvat...siis sitoutuvat taistelemaan yhdessä liiton pysyvyydestä ja sen koossapitämisestä.

      Tässä on ero. Avioliitto voidaan ajatella niin erilaiseksi. Toisten mielestä huorasuhteen kruunu toisten mielestä alusta asti ollut vakaa sitoutuminen ja pysyminen yhdesä.

      Miten siis tuollaiset avioliitot jotka käsitetään vain jonkunlaiseksi seksisuhteen vakaannuttamiseksi paperilla voisivat pysyäkkään? Eihän siinä ajatella samalla tavalla koko asiasta. Ja pariskunta joka on hyvällä omallatunnolla harrastanut seksiä avioliiton ulkopuolella aijemminkin ei voi kunnioittaa avioliittoa käsitteenä ja ymmärtää sitä juuri oman käyttäytymisensä ja taustansa takia.

      Joten ei siis tarvitse ihmettellä jos eroavat samantien tuolla periaattella avioituneet. Luulevat saavansa seksisuhteelleen uuden sävyksen vetämällä siihen papin aamenen päälle ja eivät tajua silti sitoutumisesta tuon taivaallista.

      • gordonblöö

        Hih, sä oot Minka7, varmaan tahtomattasi, hauska ;).

        Ennenvanhaan toinen alistui, vallitsi sosiaalinen painostus; mies tarttui pulloon tai vieraisiin, nainen alistui illuusioon tai ripustautui lapsiin. Kaikki hyvin :)

        Oletko oikeasti sitä mieltä, että 10-20 vuotta yhdessä eläneet parit, joista osa ehkä vakaumuksesi mukaan avioliiton pyhään satamaan soutaneina, ovat heikompi lenkki kuin 0,5-2 vuotta toisiaan kädestä pidelleet?

        Näin niinkuin huomiona, monta äkkiavioliittoa kirkonpenkistä seuranneena, itse piiitkässä ns. avoliitossa.

        ps. Luoja varjelkoot sinua tulevalta aviomieheltäsi!


      • njaa njaa

        aika jämerästi muotoiltu....ihmiset jotka avioituvat voisi tietysti puhua samalla kielellä asiasta että onko syynä se että olet niin hyvä sängyssä että voin kuvitella naivani sinua loppuelämän vai tosiaan joku syvempi rakkaus, tätä varmaan ajoit takaa.monet avioituu myös sellaisin perustein että on riittävän samankaltainen ja tahtoo lapsia (riittääkö se pidemmällä juoksulla kun alitajunnassa ryskyttää että on ikäänkuin nyt opeteltava rakastaa toista loppuelämä)?sopii tietynlaisille mukautumis ja mahtavat vuorovaikutustaidot omaaville joille riittää että on riittävän hyvä tiimi puhaltamaan yhteiseen hiileen vaikka toinen ei elämän rakkaus olekaan.


    • uskon että on

      uskon että on oikea aika. asiasta pitää puhua (avioitumisesta siis kuten lasten hakkimisestakin) suhteen alussa. tietää mitä odottaa sitten.

    • Vakaa Immeinen

      Moon yleisesti oikeen kiitollinen kaikista kommenteista mitä tootta tänne postannu. Arvostan rehellisiä vastauksia. Sitä mukaa ku kerkiän niin vastailen yksittääsiin kommenteihin. On uutta tietookin.

      • Oikee miäs menee naimisiin. Vätyliinit menee avoliittohon.


    • Avioeron ovat kalliita prosesseja. Miksi siis mennä avioliittoon hetken huumasta ja erota alle vuoden päästä? Pelkkää yhteiskunnan rahan tuhlaamista!

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      612
      3710
    2. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      45
      1650
    3. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      52
      1437
    4. Kuka on Suomussalmen rikkain mies?

      Jättäkää nimi pois, mutta antakaa sen verran vinkkiä, ettei erehdystä voi tulla. Ammatti pittää mainita.
      Suomussalmi
      38
      1386
    5. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      171
      1379
    6. Olipa kärsimystä kuunnella Martinaa huomenta suomessa

      Voi hyvää päivää sitä ulostuloa ja mitä liibalaabaa päästi suustaan. Esim. Kaikki äidit tietää mitä se arki on, what, mu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      229
      1289
    7. Volkkari olkoon tunniste....

      Ajattelen sua, en ole unohtanut. Vanhemmalle miehelle...
      Suhteet
      106
      1116
    8. Tiesitkö nainen että olen

      Tavattoman epävarma itsestäni. Pienikin takapakki tahaton tai tahallinen voi särkeä paljon ja vaikuttaa käytökseeni teh
      Ikävä
      47
      1022
    9. Tunnusta pois

      Tykkäät katsella mua
      Ikävä
      61
      981
    10. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      919
    Aihe