Mies ja lääkäripelko

Kaisa

Moi!

Miksi miehet eivät mene lääkäriin?! Tuttuni kitui kotona reilun kuukauden ja kuoli. Vaiva olisi voitu parantaa rutiinitoimenpiteellä, jos mies olisi viitsinyt raahautua tohtorille.
Oma poikaystäväni on ihan samanlainen.

Onko syynä ylpeys, pelko vai älytön sisu?

7

1082

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taso

Oletko koskaan käynyt terveyskeskuslääkärillä?
      Käy niin ei tarvi ihmetellä miksi.

• mittakirvesmies

Osuit naulan kantaan - valitettavasti :(

Onneksi on myös yksityisiä klinikoita, joissa asiakas ( huom! asiakas - ei potilas) palvellaan hyvin ja hoidetaan mahdollinen terveysongelma pois.

Terveyskeskuksessa voi käydä hakemassa saikkua flunnssasta, mutta jos on oikeasti kipeä, kannattaa mennä yksityiselle.

• minä

Kuolee ennen kuin jää kärsimään..

• tavallinen jätkä

Tuskinpa tuota lääkäriä ainakaan pelätään, jos mieluummin jäädään kotiin kuolemaan. Luulisi kuoleman olevan lääkäriä pelottavampi. Mieluumminhan sitä ainakin meikäläinen lähtee kertarysäyksellä kuin monta vuotta sairaalan sängyssä kitumalla. Ei tunnu jatkuvat hoidossa ramppaamiset tai toisten armoilla makaamiset miltään ihmisarvoiselta elämältä. Mennään niin kauan kuin kone kestää, ja sitten kun yö ottaa viimeisen kerran niin lähtö on toivottavasti nopea ja lopullinen, eikä tarvitse raakkua elämän rajamailla.

• vastaan että älytön sisu.

"Ei tällaiseen pikkuvaivaan mitään tarvita" "kyllä se tän reissun vielä kestää"

Nuo on karannu miun suusta useammin ku kerran ja sittenpä lääkäri onki sanonu että "sinun olis pitäny tulla tänne jo viikko sitten"

Mut sitten ku oon joutunu sinne menemään niin lääkärin mielestä "ei siellä mitään oo" tai "pari viikkoa antibiootteja ja se on OK"

Tuolla ylempänä sanottiin että silllon ku on oikeesti sairas niin kannattaa käydä yksityisellä ja minä oon aivan samaan mieltä.

Itellä on nyt eräänlainen kasvain ja sitä on näytetty kerran, ja siellä lääkärit katto sitä sano et "ei se mitään oo se menee kyllä ohi" No ok minä oottelen tässä sen aikaa että se menee tosi pahaks ja vaatii isomman operaation, kun ei siinä kerta mitään vikaa ole, vaikka isältä poistettiin samanlainen kasvain kymmenisen vuotta sitten ja oireetki täsmää, mut kun ei uskota niin ei. Olkoon se sitten ylpeyttä, typeryyttä tai sisua, mutta kun ei kerta kerralla hoidettuy niin en toiste mee saman asian takia ennen ku on pakko. Eikä muuten ole ainut vaiva minulla jota ei ole. Vaan se oli jo pakko käydä hoitaa yksityisellä.

• Mitä hyödyttää mennä lääkäriin, jos ei muuta saa kuin hyviä neuvoja, joista ei ole käytännössä mihinkään.Turhanpäiväinen ja ylimitoitettu hoito, joka ei ole sen kummempaa kuin oma hoito menetelmäkään.Tulee vain entistä sairaammaksi, kun alkaa hoitamaan itseään joidenkin ohjeiden mukaan.

• ottakaa

Olisihan se mukavaa jos lääkäri heilauttaisi taikasauvaa ja veisi kaikki huolet eikä itse tarvitsisi nähdä mitään vaivaa. Tuli just tuossa kuunneltua varmaan yli satakiloisen jörrikän valittelua lääkärin vaatimuksista tarkistaa elämäntapoja. Ja vaivatkin kuulosti just siltä että tuskinpa on kyse muusta kuin verenpaineesta ja verensokerista ja ylipainosta jne. Itse olin menossa verikokeeseen syövän seurannan vuoksi, ja lähipiirissäni on todettu mm. reuma. Varmaan laihdutettaisiin ihan mielellämme muutama kilo jos se siitä olisi kiinni?

Mutta jääköön kommenttini huomioimatta, ne jotka jo valimiiksi pelkää lääkäriä paskoo varmaan housuunsa kuullessaan sanan "syöpä"...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7765
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1975
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1920
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1643
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1565
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1016
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      909
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe