Kiitoksia turbottajalle ym.osaajille hyvistä
vinkeista turbon asentamiseksi Toyota 2L dieselmoottoriin (venekäyttö)
Tavoite on saada teho nousemaan 55kw-->73kw
Pääasiallinen käyttökierrosluku n.1500-3500 r/min.
Hankittu turbo on Carret To3,pako a/r.48 halk.50
puhallin a/r42 halk.42 varust. hukkaportilla ja
keskiosan vesijäähdytyksellä.
Tämän lähemmäksi ehdotettuja arvoja en kunnollista turboa löytänyt.
Välijäähdyttäjän vesijäähdytteiseksi kennoksi
katselin Micran jäähdyttimen kennoa (33*33*3,5cm)
Kysymyksiä:
-suuttimen kärjet on uusittu,paine 150bar. (turbottomassa 115bar) onko paine sopiva ja toimiiko alkuperäinen ruiskutuspumppu?
-onko välijäähdyttimen kennon arvot oikealla
alueella
-mitä muuta pitäisi vielä huomioida ??
löytänyt.
Turbon asennus Hiaceen
6
2237
Vastaukset
- Herda
Jos auton syyläristä meinaat coolerin tehdä, eli että ahtoilma kulkee syylärin sisällä, niin kannattaa unohtaa. Ei se syyläri virtaa tarpeeksi ja ei välttämättä kestä kovia paine vaihteluita.
Hommaa ennemmin joku käytetty cooleri joka on tarkoitettu kyseiseen hommaan. Ja vakio ruikutuspumppu tuskin riittää ainakaan kovin pitkälle tekemättä sille mitään. Isompaa nestepäätä kannattaa harkita.- KE.
Oli ajatuksena kierrättää järvivettä kumisiipi-pumpulla jäähdytinkennoston vesikanavissa.
Pumpun paine ei nouse 1bar. suuremmaksi ja
tarkoitus on vielä jättää 1,1bar. jäähdyttimen
korkki varaventtiiliksi.
Myöskään pumpun litratuotto ei ylitä kennoston
läpäisykykyä.
Turbon puhaltama ilma kulkee kennostosäleikön
lävitse moottorille.
Olisi kiva jos joku olisi kokeillut veneensä
välijäähdyttimeen ko.menetelmää ja löytänyt
oikean kennokoon.Ylimitoitellulle kennolle
ei tahdo löytyä riittävää tilaa. Moottorin
teho on 73kw
- hiase
Tosi hyvä idea tuo ilmasta veteen välijäähdytys. Kyllä tuo kennokoko minun mielestä pitäisi riittää. Olen turbottanut 2L koneen viime syksynä ja mitään muita muutoksia en tehnyt kuin syötön lisäys. Ei välijäähdytintä, paine 0,8bar, teho 110hv. Ahtimena
toyota ct 20. Ainut haitta on savunpöllähdys joka tulee ennen kuin ahdot nousee. Ahdot ylhäällä ei tule juuri yhtään savua. - cressida2l-t
mun käsityksen mukaan suutin paineita ei tarvi nostaa. jos en aivan väärin muista niin cressidan 2l-t koneen avautumispaine on 108bar.
onko kone uudempi 2l/2 malli? siinä eri suuttimet.jos tarvit vain 73kw ei pumpulle tarvi tehä mitään muuta kuin syöttöä lisää(mikäli pumppu muuten kunnossa). suosittelen ennakon kääntämistä aikaisemmalle, noin 2mm alkuperäisestä merkistä. tuskin haittaa vaikka menee kolmekin milliä. hiasessa vaikutti positiivisesti koko kierrosalueella. resiinassa mulla 3mm aiemmalla. - tehty on
välijäähdytin ongelma ratkeaa kun hankit venekäyttöön tehdyn esim.piikiön venevarustajalta,siltä löytyy myös öljynlauhdutin
Laita ahto-ilmaa kulkemaan ns. kennoston ulkopuolelta,. Ilmavirta/tärinät ym. korrroosiot irrottaa sopivasti jäähdyttimen lamellit. ja hups!!! kyl ne löytyy!! mut yleensä kaiken muun roinan joukosta!!! että silleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3671821Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111638Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411338Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel51930Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia401878Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.69869Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä32714Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo68666- 53656
- 27651