Lue ensin Ilmestyskirjasta seurakunnan mahdolliset kolme tilaa. "Mitä henki tälle seurakunnalla sanoo?"
Yleensä Jumala ei puhu mitään.
Karismaattisuuden kieltäjät ovat "haaleita".
Karismaattisuuden kieltäjät
8
50
Vastaukset
- pyh!
Valhees ei hetkauta.
- pyh!
Raamattu ei valehtele mutta adventtitotuus kyllä.
Hei-
Sattui kirjoitusvirhettä ja siksi postin edelliseni.
Ns. karismaattisuudessa saattaa joskus näkyä ihmisen korottamista ?
Jeesus Kristus on ainoa joka kelpaa korotettavaksi. Ef 2:8-9.
Pyhyyden ehdot on selvät, niissä on elementtejä jotka löytyvät näistä jakeista;
Ilm 14:12, Hebr 12:14.
Hengellinen kristinusko ei ole hurmoksien tavoittelua mutta sellainen onnellisuus joka on spontaania ja ihminen reagoi vahvasti näin on tahatonta ja ei ole itse tarkoituksena hakea hurmoksia.
Usko perustuu Raamatun lupauksiin- ja siihen mitä Jeesus Kristus ja apostolit ja profeetat opettivat.
Kaiken vaikuttavana tekijänä on Jumalan rakkaus joka johtaa syntien hylkäämiseen.
Jumala itse kutsuu ihmistä ja ihminen vastaa aina jotakin.
Jeesus Kristus on kaiken vaikuttava voima ja sellaista voimaa on hyvin hankalaa määrittää lyhyesti täysin selvillä kaavoilla kun on ihmisyksilöistä kysymys ja vaikka olisi kuinka hyvä asiantuntija kaikessa niin selviä kaavoja ei ole olemassa vaan pitää soveltaa tilannekohtaisestikin sitä mistä on selviä tietoja.
En sormella ketään enkä mitään osoittele minnekään suuntaan.
Siunausta
Jari Laurila
keskustelijana## Karismaattisuuden kieltäjät ovat "haaleita". ##
Minä olen karismaattisuuden kieltäjä .. ja olen sitä monestakin syystä - mutta ennen kaikkea koska näissä karismaattisten pastoreiden massakokouksissa ollaan kaukana Raamatun opetuksista - sillä parannetaan kuoleman sairaita - jotka kuitenkin kuolevat sairauteensa juuri niin kuin lääkäri sen heille kertoi .. ennen pastoreitten pelleilyjä ... ja kolehteja .. Ja kenen syyksi pastorit sen panevat ... arvaapa .... Juu Jeesuksen .. tai sitten sen kuolevan ihmisen .. Jeesuksen koska he parantavat Jeesuksen nimeen -- ja sanovat sitten että he ovat vain välikäsiä Jeesuksen ja potilaan välillä. TAI sitten sanotaan että potilaan USKO ei ollut tarpeeksi vahva .. aina tekevät nämä huuhaa pastorit itsestään syyttömiä..
Tiedän että maailmassa kulkee monia tarinoita ihmeparantumisista - mutta yhtään sellaista ei ole lääkärit todenneet esimerkiksi Benny sedän potilaissa vaikka potilaita on tuhansia ..
Toinen asia on kaatuileminen - ja siis halukkaiden kaataminen - katselin kerran kun Derren Brown (joka on ateisti tai ainakin vastustaa näitä huijareita) kaatoi ateisteja samalla tavalla ja uskotteli heille että kyseessä on Jumalan teko.. ja sai kuin saikin kaatujan uskomaan että "jotain" siellä kuitenkin on.
Varokaa uskovat karismaattisia sekoilijoita - niiden puheet ovat keskiajan pimeydestä - lukekaa sen sijaan Raamattua niin saatte ymmärrystä ja rauhan ... eikä tarvitse kontata tai solkottaa mitään kieltä - mikä EI OLE mitään kieltä - mutta jota joku välkky kuitenkin tulkkaa ... (on tulkkaavinaan) .. kun puhuja itse ei tiedä mitä solkottaa ..
Kaiken lisäksi siellä pelotellaan ihmisiä olemattomalla ikuisella helvetin piinalla - sanotaan : RAKASTA JEESUSTA - ja jos et rakasta sinut heitetään tuliseen pätsiin ikuisesti kitumaan ..
Mamma mia .. en muuta sano .. ja sinne nämä ihmispoloiset vievät omat lapsensa aivopestäväksi..jatkoksi
https://www.youtube.com/watch?v=MjPIdaG5mKQ
https://www.youtube.com/watch?v=YVIPF_PmHuQ
https://www.youtube.com/watch?v=gB8z5Owua_c
Tämä pitäisi kieltää lailla ..
Nämä karismaattiset huiputtajat jättävät jälkeensä lapset joille tämän tapaiset kokemukset ovat jättäneet arpensa joita ei sitten voi kukaan poistaa - ne ovat siellä lähtemättömästi koko elämän ajan .. ja nämä n.s. pastorit tekevät sen rahasta.. Tämäkin mies tienaa miljoonia dollareita joka vuosi .. usein ilman että maksaa edes veroja ...
alex (karismaattisuuden vastustaja - mutta Jeesukseen luottava)alex.kasi kirjoitti:
jatkoksi
Nämä karismaattiset huiputtajat jättävät jälkeensä lapset joille tämän tapaiset kokemukset ovat jättäneet arpensa joita ei sitten voi kukaan poistaa - ne ovat siellä lähtemättömästi koko elämän ajan .. ja nämä n.s. pastorit tekevät sen rahasta.. Tämäkin mies tienaa miljoonia dollareita joka vuosi .. usein ilman että maksaa edes veroja ...
alex (karismaattisuuden vastustaja - mutta Jeesukseen luottava)MUTTA ETKÖ SINÄ ALEX OLE SANONUT OLEVASI "RAAMATULLINEN" ????
Sinä Alex usein siteeraat tällaisia "ääri-ilmiöitä" kuten esim tämä Benny Hinn mutta miten sinä toteutat tätä
Raamatun kohtaa elämässäsi ?
Vrt. 1 Kor 12:31 "Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien."
Miten sinä olet Alex olet pyrkinyt saamaan Pyhän Hengen lahjoja ? Oletko rukoillut niitä niin kuin Paavali Kristukseen uskovia opettaa ?
VRT JEESUS PUHUU:
Luuk 11:9. Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
10. Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
11. Ja kuka teistä on se isä, joka poikansa häneltä pyytäessä kalaa antaa hänelle kalan sijasta käärmeen,
12. taikka joka hänen pyytäessään munaa antaa hänelle skorpionin?
13. Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne HYVIÄ LAHJOJA, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa PYHÄN HENGEN niille, jotka sitä häneltä anovat!"Kopittelija007 kirjoitti:
MUTTA ETKÖ SINÄ ALEX OLE SANONUT OLEVASI "RAAMATULLINEN" ????
Sinä Alex usein siteeraat tällaisia "ääri-ilmiöitä" kuten esim tämä Benny Hinn mutta miten sinä toteutat tätä
Raamatun kohtaa elämässäsi ?
Vrt. 1 Kor 12:31 "Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien."
Miten sinä olet Alex olet pyrkinyt saamaan Pyhän Hengen lahjoja ? Oletko rukoillut niitä niin kuin Paavali Kristukseen uskovia opettaa ?
VRT JEESUS PUHUU:
Luuk 11:9. Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
10. Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
11. Ja kuka teistä on se isä, joka poikansa häneltä pyytäessä kalaa antaa hänelle kalan sijasta käärmeen,
12. taikka joka hänen pyytäessään munaa antaa hänelle skorpionin?
13. Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne HYVIÄ LAHJOJA, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa PYHÄN HENGEN niille, jotka sitä häneltä anovat!"##Sinä Alex usein siteeraat tällaisia "ääri-ilmiöitä" kuten esim tämä Benny Hinn ##
Kumma että SE häiritsee sinua.. Ja minä en kutsuisi näitä karismaattisia "pastoreita" miksikään ääri-ilmiöiksi - parempi nimi olisi minun mielestäni "huijari" ja ihmisten petkuttaja ..
Ja eikös tämä ketju käsitteli juuri näitä "Benny Hinnejä" .. niin että eikös ole hyvä tuoda esiin mitä nämä sekoilijat oikein touhuavat ..
Tämä Benny setä kertoi nähneensä kuinka kuollut oli herännyt henkiin hänen kokouksessaan .. mutta muutti myöhemmin juttuaan siten, että oli kuullut sanottavan että ... ja niin edelleen ..
Armolahjoista suurin on se, että ihminen ymmärtää oikein Raamatun sanoman - sen suurempaa armolahjaa ei olekaan .. sillä siihen tarvitaan Pyhän Hengen apua (mikä ei tarkoita että kontattaisiin pitkin lattioita tai oltaisiin hurmoksen vallassa - vain selvyydeksi sanottu) . Ja kyllä minäkin tiedän, että Jumala voi auttaa myös parantumaan (olen sen nähnyt niin läheltä), mutta se ei tapahdu siten kuin nämä huuhaa pastorit sanovat sen tapahtuvan - suurella äänellä - suuren hurmoksen vallassa kaahaavan ja kolehtia keräävän yleisön edessä, vaan todellisuudessa - hiljaisuudessa .. Jumala ei tee mainostemppuja vaan pelastaa ihmisiä kuolemasta => elämään .. minä olen ja tulen aina olemaan näiden karismaattisten huijareiden vastustaja.. ja siinä olis työtä sinullekin joten voisit jättää adventistit rauhaan ..
Kuka mahtoikaan siteerata Raamatunkohtaa jossa sanottiin näin: " Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut."
Hes. 3:19
alex :)- Katsottua
alex.kasi kirjoitti:
jatkoksi
alex (karismaattisuuden vastustaja - mutta Jeesukseen luottava)Toivottavasti jokainen karimaattisuuden ihailija katsoo videot - olis terveellistä katsoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305712Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144304Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403237IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522931Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3331518Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861328- 601259
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2241170- 791159
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011151