olen harkinnut ko. ehkäisyä, onko kenelläkään kokemuksia haittavaikutuksista ja varmuudesta, tuntuu uskomattomalta että 8e hintainen piikki pyllyyn ehkäisee kolme kuukautta! kuinka pian piikin annon jälkeen vaikutus alkaa?? kiitos paljon jos joku osaa auttaa!
depo provera injektio
3
4053
Vastaukset
- Emmi
Tuo ehkäisykeino kuulostaa helpolta ja edulliselta, joten minuakin kiinnostaisi saada siitä lisätietoa ja käyttäjien kokemuksia. Ko. valmiste ei kuulemma ole saanut suurempaa suosiota Suomessa, vaikka on ollut markkinoilla jo pidempään, niin olen kuullut.
Olis kiva jos Depo Proveran käyttäjät kertoisivat vähän kokemuksistaan mm. mahd.sivuvaikutuksista ja sen sellaista.. Kiitos jo etukäteen! - Povekas-85
Aloitin Depo-Proveran käytön kesäkuussa 2004 eli olen varsin tuore käyttäjä. Olen ehtinyt tähän mennessä saada kaksi piikkiä käsivarren lihakseen.
Yksi piikki maksaa siis hieman alle 8€ ja vaikutus kestää 3kk. Vuodessa pistetään siis neljä kertaa ja kokonaissummaksi tulee noin 32€.
Piikin voi pistää kuka tahansa, joka sen osaa. Terveydenhoitaja, lääkäri, sairaanhoitaja, neuvolatäti...
Sivuvaikutuksia/-oireita ei ole minulle ilmennyt oikeastaan nimeksikään. Viimeiset kuukautiset olivat kesäkuussa ja raskaana en ole :)
Jos on suunnitellut jälkikasvun saamista lähiaikoina, en suosittele injektiota ratkaisuna, koska ehkäisyn lopettamisen jälkeen voi mennä vuosikin, ennen kuin raskaaksi tuleminen on kunnolla mahdollista (elimistöllä kestää palautua).
Täällä lisää:
http://www.tohtori.fi/ehkaisyklinikka/ehkaisy213.html- KK
Juuri gynikseltä tulleena saanen kertoa, että on anabolinen aine. En tiennyt tästä mitään 4,5 käyttövuoden aikana. No, paino noussut 4:ssä vuodessa 8 kg naama kukkii nelikymppisenä kuin teinillä. Kova aine siis. Helppo ja halpa tosin. Kannattaa kuitenkin miettiä olisiko joku muu vähemmän kerralla erittävä ehkäisymuoto parempi. Mulle gynäriltä ehdotonta eitä. 4,5 v jälkeen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää362141Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten601965Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211910HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363771622Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1031621Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241444Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821072Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53957- 73875
- 27869