Päätettiin ilahduttaa vähävaraisia!

näinkin voi auttaa

Olen pienen kristillisen seurakunnan jäsen ja meidän seurakunta päätti tänä jouluna muistaa vähäosaisia keräämällä kolehdin yksinäisille köyhille. Yksinhuoltajille ja perheille on kaikenlaisia keräyksiä, mutta sinkkuja ei muista kukaan.
Kaupungin sosiaalitoimi tietää raittiit apua tarvitsevat yksineläjät ja voivat osoittaa lahjakortin apua tarvitseville, jolla voi ostaa jotain jouluksi paikallisesta liikkeestä. Se on myös kiitos eräälle kauppaliikkeelle, joka on antanut paljon elintarvikkeita ruokajakeluamme varten.
Saimme varat yli 20 lahjakorttia varten. Tupakkaa ja alkoholia ei lahjakorteilla ole lupa ostaa.

14

3950

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos teille tuon on todella käytännön läheinen ja hyvä lahja.

Lahjoitus on myös helppo jakaa ja kohdentaa, se ei tarvitse kylmäsäilytystä eikä vie suurta tilaa, arvo/määrä on myös elintarvikkeiden hintoihin nähden sopiva.

Itse olen ottanut käytöön Tokmannin-lahjakortit, liikkeen laajan valikoiman vuoksi. Lahjan saaja saa itse päätää mitä tarvitsee, summa ei ole edes tarkoitettu arvotavaran hankintaan.

Teidän lahjoittajakaupan huomioiminen noin on Kiitoksen arvoinen teko.

• Crazy cat lady

Olisitte voineet lisätä kriteereihin, että lahjoituksen ansaitsevalla, yksinäisellä "köyhällä" ei saa olla esim. koiralaumaa hoidettavana ja ruokittavana tai jotain muuta yhtä turhaa rahareikää.

• koira aina nro 1

Koira on ihmisen paras kamu omistajan varallisuudesta riippumatta, nih!

• Crazy cat lady
        koira aina nro 1 kirjoitti:

Koira on ihmisen paras kamu omistajan varallisuudesta riippumatta, nih!

Koira menettelee, mutta köyhällä ei voi olla koiralaumaa. Siinä se ero.

• Koira on aina nro 1
        Crazy cat lady kirjoitti:

Koira menettelee, mutta köyhällä ei voi olla koiralaumaa. Siinä se ero.

Ei vaan "menettele", vaan koira on huipputyyppi! Tuo paljon iloa ja iki-ihana lenkkikamu, mun oma personal trainer :) Pienet tulot mulla mut aina on löytynyt meille molemmille murkinaa, minulle ja koiralleni :)

• Crazy cat lady
        Koira on aina nro 1 kirjoitti:

Ei vaan "menettele", vaan koira on huipputyyppi! Tuo paljon iloa ja iki-ihana lenkkikamu, mun oma personal trainer :) Pienet tulot mulla mut aina on löytynyt meille molemmille murkinaa, minulle ja koiralleni :)

Itse en lenkkikamua koirasta kaipaa, koska en jaksa seisoskella joka pensaan juurella, vaan mieluusti kävelen reippaasti sen reilun tunnin joka ilta. :)

Mulle ihminen, on "huipputyyppi" ja kissa on vain lemmikki. Koiraa en ota kai koskaan. Tosin vähän kalliiksi tuo yksi kissakin tulee, kun sille ei kelpaa kuin ostoruoka.

• fgjkyhkk

Mitäs koirasta, mutta kun pitää pitää hevosta, vaikka rahat eivät riitä edes työpaikan kahvikassan kartuttamiseen, juodaan toisten piikkiin!

• näinkin voi auttaa

Luonnollisesti kirkosta eronneet pakanaperheet jäävät ilman avustuspakettia.

• 12+1

No, pakanaperheet eivät ole sinkkuja. :)

• 12+1 kirjoitti:

No, pakanaperheet eivät ole sinkkuja. :)

Julma ei meitä pakanoita ole ikuisiksi ajoiksi yhteen sitonunna, mut yhdes me vain ollaan. Kirkkohäitä katseltiin nuorina, mut aika moni julman ikuisista liitoista on jo purkautununna kaasuna julma peräreiäst.

• Anonyymi

Mutta säästyneillä kirkollisveroilla kustantaa jo ison röykkiöllisen ruokakasseja.

• sjdgfyfgrygytgt

No älkääs nyt. Kunnon kyläkyyläystä vuoden 2015- malliiin: "sosiaalitoimi tietää raittiit".:D Tulee mieleen ihan HS- sanomien aikoinaan lukemani yksikin natsistinen artikkeli, missä jokin parka- toimeentulotuen varassa elänyt pikkulapsiperhe esitteli siellä miten käyttää toimeentulotukensa, ja joku tantta ( en muista nimeä) ihailevasti siellä oli, että nämä köyhät eivät osta tupakkaa tai alkoholia.:D

Kristillinenkään empaattinen ihminen ei käyttäisi sanaa "vähäosainen", vaan mieluummin vaikka termiä, että "yhteiskunnan tukia vaille jääneet". Minuakin sellaiset lähestyy katukuvassa usein, valitettavasti, eikä näy yhtäkään kristillistä rikasta säätiötä auttamassa niitä vaikka pitäisi ettei ne ahdistelisi kansalaisia pyyntöineen, vaan viimeksikin viime viikolla joku pultsari joka oli kolme kertaa kolmen päivän aikana käynyt pummimassa multa tupakkaa nähdessään mun tupakoivan kotitaloni pihalla, niin märisi, että " jos kerran elämässään saisi ja voisi ostaa tupakkiaskin", yritti siis ruinata mua antamaan myös rahaa - saman hyypiön näin päivää myöhemmin kaupassa ostamassa lähes kolmen euron hintaista vesipulloa. Ja yhden joulun muistan, jolloin itse jouduin laskemaan laskujen maksun jälkeen senttejä, että pääsen matkustamaan edes joulunviettoon eikä ollut varaa ostaa edes ruokaa matkalle vaan kakskyttuntia piti olla ruoatta, niin kadulla härskisti joku tuli, että " et vois antaa kymmentä euroo" joku kerjäläinen, silloin oli vaikeaa olla oikeasti v*ttuilematta ja olen ylpeä, etten vittuillut...Näitäkin pahempia on kuitenkin provikkapalkkaiset nilkit kauppakeskuksissa, jotka tunkee iholle kuin viimeistä päivää, että pitää melkein juosta, ettei tule kauppaamaan jotakin stanan paskaa. Tai tyypit, jotka jos olet yhdet farkut joskus ostanut jostakin liikkeestä lähes vuos sitten, niin joka s*tanan viikko pommittavat puhelinta mainoksillaan.

Kristilliset vois antaa vähän enemmän niille vähäosaisilleen, että sais olla rauhassa. Minusta on kyllä loukkaavaa käyttää termiä VÄHÄOSAISET markkinataloudessa. Siihen kyllä uskon, että oikeasti vähäosaiset eivät mitään saa, eivätkä ylpeyttään edes hae.

• Anonyymi

Sosiaalitoimi perii elatusmaksuja kymmeneltä vuodelta ulosottomiehen avulla elatusvelvollisen perintöosuudesta, joka juuri kattaa velat. Perintöosuus on puolet mökkiröttelöstä, joka 20 vuotta ollut velallisen asuntona ja siihen vouti pesänselvittäjän haki. Asunto menee, vaikka sairaseläkkeellä ja elatusmaksut sovittu yksipuolisesti kunnan päätöksellä. Tukea hakiessa täysin ihme selityksiä kunnalta. Että hyvin menee.

• Anonyymi

Kuulostaa siltä että tuon pahemmin ei voi enää asioitaan sössiä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe