Henkimaailman jutut

pofuksio.

Eli siis, henkimaailma. Minulla on kysymyksiä siihen liittyen. Olen kiitollinen kaikille, jotka jaksavat vastata.

1. Uskotko yliluonnollisiin asioihin? Jos uskot, mainitse muutamia joihin uskot, ja miksi.

2. Onko elämässäsi tapahtunut mitään, minkä voisi lukea yliluonnolliseksi?
Jos vastauksesi on myöntävä, kerro 1. Mitä tapahtui 2. Uskoitko sen olevan yliluonnollista, vai oliko joku muu sitä mieltä

3. Oletko nähnyt enneunia? Jos olet, millaisia?

4. Miten suhtaudut henkimaailmaan/yliluonnollisiin asioihin?

5. Kerro kantasi siihen, miksi uskot/et usko henkimaailmaan/yliluonnollisiin asioihin.

6. Mitä mieltä olet niistä, jotka uskovat syvästi henkimaailmaan/yliluonnollisuuteen?

14

197

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omat vastaukseni:

1. Uskotko yliluonnollisiin asioihin? Jos uskot, mainitse muutamia joihin uskot, ja miksi.
      -Uskon, koska mielestäni ne ovat jopa todennäköisiä, eikä niitä ole todistettu vääriksi. Uskon oikeastaan kaikki yliluonnolliset/henkimaailman asiat.

Jos vastauksesi on myöntävä, kerro 1. Mitä tapahtui 2. Uskoitko sen olevan yliluonnollista, vai oliko joku muu sitä mieltä
      -Itse olen kokenut monesti tunteen, että tapahtuu jotain ikävää. Kun olen päässyt kotiin, on sitten jotain pahaa tapahtunut. Näen myös usein toteutuvia enneunia.
      Aina kun jotain tämän tyylistä tapahtuu, uskon siihen heti.

-Useinkin. Näen unia paikoista, joissa en ole käynyt ja ihmisistä, joita en ole tavannut. Pian unen jälkeen (muutamasta päivästä viikkoihin) menen siihen paikkaan tai tapaan sen ihmisen.
      Niin, ja näen myös tapahtumia unissa ennalta.

-Pidän niitä hyvin uskottavina ja tärkeänä osana elämää.

5. Kerro kantasi siihen, miksi uskot/et usko henkimaailmaan/yliluonnollisiin asioihin.
      -Uskon niihin, koska koen niitä itse hyvin usein. Lisäksi pidän niitä oikeasti todennäköisinä.

6. Mitä mieltä olet niistä, jotka uskovat syvästi henkimaailmaan/yliluonnollisuuteen?
      -Uskon heidän katsovan elämään sydemmin, kuin ne jotka eivät usko.

• Siiliö

-En pidä niitä mahdottomina ja uskon, että jotkut nykyään mahdottomuuksina pidetyt asiat todennäköisesti ovat mahdollisia.
        -Minä en ole ollut kertaakaan paikalla yliluonnollisen tapahtuman aikana, mutta esimerkiksi isäni äitiä saattaa riivata jonkinlainen henki (en jaksa selittää kaikkia niitä yliluonnollisuuksia) ja äitini äiti on kokenut kaikenlaista.
        -En
        -Yritän pitää mieleni avoimena kaikille vaihtoehdoille.
        -Lue aiempi.
        -Pidän kumpaakin ääripäätä useimmiten ahdasmielisinä. Joku saattaa miettiä, miten johonkin uskominen on ahdasmielistä, mutta esimerkiksi Rape on antanut ymmärtää, että pitää mahdottomuutena, ettei yliluonnollisuutta ole.

Okei! Sovitaan, että joskus laitan järkevää viestiä. On vaikeaa ignoorata kaikkia kiintoisia keskusteluja.

• saahana55555

1. En
      2. Ei ole mitään
      3. En
      4. Sairasta huuhaata, ei mitään henkiä ole olemassakaan
      5. Mitään ei ole koskaan minulle tapahtunut, joten miksi uskoa kun niitä ei voi edes todistaa millään tavalla? Pelkkiä valheita.
      6. Pitäs laittaa pakkohoitoon

• ooce

1. Jokseenkin....
        2. 1. Aina välillä jotain pientä, jaksa ruveta selostaan 2. En kutsuisi ihan yliluonnolliseksi kaikkia henkimaailman juttuja ja etiäisiä...
        3. Jatkuvasti. Jotain perustapahtumia ja jotain.
        4. varovasti
        5. .......
        6.mitään...

• 1. Uskotko yliluonnollisiin asioihin? Jos uskot, mainitse muutamia joihin uskot, ja miksi.
      Uskon. Keskiaikana monia nykyajan itsestäänselvyyksiä olisi pidetty noituutena. Yliluonnollinen on tosin vähän väärä sana, sillä kaikki, mitä on, on luonnollista.
      Uskon esim. "avaruusolentoihin" ja pidän kuolemanjälkeistä elämää mahdollisena, en tosin varmana asiana.

Isän äidin asunnossa saattaa kummitella. Ei niille jutuille muutakaan selitystä löytynyt...
      Ovet! Ne helvetin pelottavat ovet!
      Joskus tuntuu oikeasti siltä, että pystyn muuttumaan epänormaalin huomaamattomaksi.

En.

Skeptisesti.

Kaikki on mahdollista. En sano, että jokin tietty asia olisi totta, mutta jokin hyvin todennäköisesti...

Useimmat ovet huijareita. Loput joko ovat kokeneet jotain oikeasti, tai ovat hulluja.

• Raippari

1. Painoin jotain helvetin nappia ja kaikki teksti katosi! Uskon, uskon! Uskon kaikkeen mitä ei ole viälä todistettu. Maailma on niin monimutkainen,että ihmisaivot eivät käsitä sitä.

2. Ei, pientä manaamisien seurauksia, joka oli vain sattumaa. Vai oliko? Ei ole. Tosin joskus kirja ei ollut paikassa, johon varmasti muistin laittaneeni sen. Iskäni kertoi, että hänen työkaverinsa kertoi hänelle, että oli nähnyt kuolleen läheisensä.

3.En, mutta viime yönä näin kiintoisaa unta avaruusolennoista. Siinä oli jopa viittaus "Toinen kissoistanne on avaruusolioiden vakooja". Sitä ei tiädä, tarkkaillaanpa sitä hölmöä kissaa. Itse uskon, että minä liityn jotenkin niihin olentoihin. Pienenä näin unta, kun minä ja vanhempani olivat avaruusolentojen aluksessa.

Muita mieleen jääviä unia olivat noidan kidnappaus. Jäniksen muumimetsästys, 5 pahaa kissa ja 1 hyvä, hirviöiden tappamista, metso keskellä kukkaniittiyä. Noi unet olen nähnyt 7-8v ja muistan ne viäläkin. Tarkalleen.

Vanhempani ovat nähneet enneunia, esim. kuolemasta. Ei itsensä, mutta lemmikin.

Yleensä uniini liittyy tietyt paikat, rakkaus, avaruusolennot, linnut, sekalaisuus, zombit.

4. Haamuja on ehkä olemassa, ne ovat jonkinlaisessa rinnakkaisulottuvuudessa. Ne voivat näyttäytyä meille joskus, mutta eivät voi kunnolla tehdä juttuja. Esim. eivät voi kunnolla puhua, siirtää esineitä, koskettaa. Mutta vähän ne voivat näitä tehdä, mutta niiden on vaikea antaa merkkejä itsestään.

Maailma koostuu ulottuvuuksista.

Kaikenmaailman örkit ovat eriulottuvuuksista, jossa ihmiset ovat käyneet.

Uudelleensyntyminen on mahdollista.

6. Ihan järkeviä ihmisiä, yleensä viisaita, joskus omaperäisen "hulluja".

• Jumala, Herre, IT

Tarkoitat uudelleensyntymisellä varmaan jälleensyntymistä, koska uudelleensyntyminen tarkoittaa kääntymistä kristinuskoon ja jälleensyntyminen sielun palaamista maanpäälle toiseen ihmisruumiiseen..

• Raippari

2. Tähän lisään, että olen herännyt tiettyihin aikoihin. Klo 1:00, 2:00,3:00,4:00,5:00. Ja olen katsonut kelloa illalla ja se näyttää usein sillon 22:22, 23:23.

• 1. Uskotko yliluonnollisiin asioihin? Jos uskot, mainitse muutamia joihin uskot, ja miksi.
      - En usko, että varmasti on, mutta en kielläkään niiden olemassaoloa.

- Ei ole tapahtunut.

- En.

- Jännää.

- Ei ole olemassa varmaa näyttöä henkimaalman/yliluonnollisten asioiden olemassaolosta, mutta ei sitäkään voida todistaa, ettei sellaista olisi.

- Uskokoot miten haluavat.

-En usko.

-Ei.

-En.

-Eivät ole totta.

-Ihmisellä on tapana keksiä tällaista päästään. Nämä jutut vaatisivat usein fysiikan lakien rikkomista, eikä niitä kyetä todistamaan. Olen ateisti - miksi uskoisin henkiin?

-Pidän syvästi uskovia hieman höpsöinä. Jos he eivät tuputa henkiään minulle, uskokoot vaikka peikkoihin, mutta jos he tuhlaavat rahojaan huuhaahan, pidän heitä typeryksinä.

• morso1997

Hyvä aihe! Tosin mun on pakko heti alkuun kritisoida termiä 'luonnollinen'. Wikipedia: 1)Yliluonnollinen on tapahtuma joka ei noudata luonnonlakeja (luonnonlaki=luonnossa vallitseva säännönmukaisuus)
      Määritelmä on huono, sillä jos jokin asia ei käyttäydy luonnonlakien mukaisesti (esim. jos kivi leijuukin painovoimasta huolimatta), niin eihän se luonnonlaki (painovoima) ollutkaan luonnonlaki (sääntö joka pitää aina paikkansa)
      2)-Tapahtuma, jota tiede ei osaa selittää
      Tämäkin määritelmä on huono, sillä ainahan tiede ei ole edes selittänyt kuinka Maa kiertää Aurinkoa. Tämän määritelmän mukaan siis Maan kierto Auringon ympäri oli yliluonnollinen asia jokunen sata vuotta sitten (ei kuullosta järkevältä, eihän?).
      3)-Yliluonnollinen on ei-luonnollinen (luonnollinen = 1)luonnon kanssa sopusoinnussa oleva asia
      2)tavallinen asia)
      (luonto = kaikki paitsi ihmisen aiheuttamat asiat)
      Määritelmän mukaan siis ihminen aiheuttaa yliluonnollisia asioita, esim. auto
      =>Määritelmä hylätty
      Toisen määritelmän mukaan epätavalliset asiat (esim. Auringonpimennys) ovat yliluonnollisia
      =>Määritelmä hylätty

Yliluonnollisuuden määritelmä on äärimmäisen huono ja epäselvä.

Kaikki, mikä tapahtuu, on osa luontoa ja siis luonnollista, eikä siis yliluonnollisia asioita ole olemassakaan.

Vastaan nyt kuitenkin näihin kysymyksiin:
      1. Yliluonnollisia asioita ei ole. Jos kuitenkin kysyit uskonko keijuihin tai ihmissusiin tai jumaliin tai muihin myyttisiin olentoihin niin vastaus on että en usko. On ihan turha uskoa johonkin, jonka olemassaolosta ei ole mitään näyttöä.
      2. Ei
      3. En muista nähneeni unia joiden tapahtumat olisivat tapahtuneet hereillä. (Monesti oon kyllä nähnt unta jossa kuolen mutta sitä ei varmaan lasketa) Jos uni sattuisikin käsittelemään asioita, jotka tapahtuvat jonkin ajan päästä, olisi se vain sattumaa. Aikamatkustus tuskin on mahdollista, emme siis voi saada varmaa tietoa tulevasta.
      4. En usko henkiin yms.
      5. 1)Huono määritelmä
      2) Niistä ei ole mitään näyttöä
      6. Mielestäni he uskovat turhuuteen. Saavat toki uskoa jos niin haluavat kunhan eivät ala sen uskomisen hallita elämää (kukaan ei varmaan halua että Cecilia tappaa naapurin kissan koska kummitus käski)

Sori jos tuli vähän epäselvä viesti :P

• Erittäin hyvä kommenttti! Nostan sinulle hattua siitä, kuinka selkeästi ja tarkasti ilmaisit kantasi asiaan.

• morso1997
        pofuksio kirjoitti:

Erittäin hyvä kommenttti! Nostan sinulle hattua siitä, kuinka selkeästi ja tarkasti ilmaisit kantasi asiaan.

No kiva että tykkäsit ^-^
        Meikä lähtee nyt (enne)unille x)
        Öitä! *vilkuttaa*

• No ensinnäkään suomi24 ei toimi tällä hetkellä, ei ainakaan ykistyisviestit.

Asiaan. Yliluonnollisiin ilmiöihin uskovat sellaiset, joilla on halu uskoa yliluonnolliseen. Yliluonnolliseksi tulkitseminen on siis miellyttävä tai tyydyttävä selitys, ja niinpä haetaan perusteita sille selitykselle, joka on oman mielen mukainen.

Terminä yliluonnollinen on sikäli harhaanjohtava tai lavea, että se voi viitata mihin tahansa. Osa ihmisistä pitää tieteellisesti todistettuja tosijuttujakin yliluonnollisena, koska asia vain tuntuu jännältä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      95
      2143
    2. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1398
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1350
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      29
      1308
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1223
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      337
      1028
    7. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      965
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      56
      904
    9. 122
      787
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      776
    Aihe