Tuuli ujelsi tiukasti Lauttasaaressa. Veneet oli jo viety talvitelakoille. Takavuonna joku pääsi lehteen, kun sahasi veneensä moottorisahalla jäistä irti talven keskellä :)
Asuminen jatkaa siis kallistumistaan.
Asuntovelkaisen korkovähennysoikeus supistuu 10 prosenttiyksikköä, eli 65 prosenttia asuntolainojen koroista on vähennyskelpoista vuonna 2015. Korkovähennysoikeus laskee 50 prosenttiin vuodesta 2018 alkaen.
Sähköveronousee 0,35 senttiä/kilowattitunti ja vaikutus sähkölaskun hinnassa on noin 3 prosenttia lisää. Sähkölämmitteisessä omakotitalossa tämä tarkoittaa noin 100 euron lisämenoa.
Kiinteistövero kiristyy automaattisesti kaikissa niissä kunnissa, joissa vero on tähän saakka ollut alarajalla mm. Espoossa. Uusi alaraja on yleisessä kiinteistöverossa 0,8 prosenttia (nyt 0,6) ja vakituisessa asunnossa 0,37 prosenttia (nyt 0,32).
Asuntolainojen lainakatto tulee voimaan 1.7.2016. Pankeilla ei tämän jälkeen enää ole oikeutta lainoittaa asuntoa kuin korkeintaan 90 prosenttia vakuuksien määrästä. Ensiasunnon ostajalla raja on 95 prosenttia.
Mukavaa päivän jatkoa kaikille :)
Asuminen kallistuu vuonna 2015
6
101
Vastaukset
- Leuku
Elämä on.
Onneksi autolla ajelu sen kun halpenee, kun bensan hinta tippuu, autoverostakin varmaan joudutaan kohta luopumaan ja uusia autoja saa pilkkahinnalla.
Asuminen OUT autoilu IN. ;-)- Joskus isäntä
Tuota iloa ei pitkään jatku. Kyllä tuokin etu lyödään veroilla kohta maihin. Jos tavan kansalainen jostain meinaa päästä hyötymään, sellainen peli ei vetele!
- omakas
Hyvä laittaa tällaista raippaa laskukaudella..
- 34+3
"Tuuli ujelsi tiukasti Lauttasaaressa. Veneet oli jo viety talvitelakoille."
Onko se ilmansaasteet vai mikä estää ymmärtämästä, ettei kostealla meri-ilmalla kannata veneitä tuulettaa.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/13113273
Pitkiä esseitä tuulettajilla, kuten muillakin uskovaisilla uskon murentuessa.Ilmeisesti sinulla ilmansaasteet ovat jo tehneet tehtävänsä.
Minä totesin, että veneitä ei enää ollut laiturissa. Niin kuuluukin toki olla. Joku hölmö makuuttaa veneitään keskitalveen saakka.
Vaikuttaako ilmansaasteet sinun kykyysi ilmaista itseäsi selkeästi. Mistä uskosta kirjoitat ja mikä usko murentuu. Minä en uskon asioista perusta tuon taivaallista.- 23+23
pundit kirjoitti:
Ilmeisesti sinulla ilmansaasteet ovat jo tehneet tehtävänsä.
Minä totesin, että veneitä ei enää ollut laiturissa. Niin kuuluukin toki olla. Joku hölmö makuuttaa veneitään keskitalveen saakka.
Vaikuttaako ilmansaasteet sinun kykyysi ilmaista itseäsi selkeästi. Mistä uskosta kirjoitat ja mikä usko murentuu. Minä en uskon asioista perusta tuon taivaallista." Ilmeisesti sinulla ilmansaasteet ovat jo tehneet tehtävänsä."
Ei täällä ole ilmansaasteita kuten pääkapunkiseudulla. Purjehduspalstan ykkösaihe on tänäänkin suola vs tuuletus, joten ilmansaasteista johtuu moinen. Purjehduksessa tapahtuu esim:
https://www.youtube.com/watch?v=ssevZUEO6vI
Ei niitä kiinosta purejhduskesta keskustella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412795Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4342363Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens232292Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau182110Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1421786Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1411747Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241275Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,21180- 741079
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.67997