Älä aja urissa!

Pakko ajaa urissa?

En ota kantaa mikä tai mitkä syyt teille uria kuluttaa mutta sen verran tarvii muistuttaa että ÄLKÄÄ AJAKO NIISSÄ URISSA!! Tänään työmatkoilla tein omakohtaista tutkimusta ja arviolta 90% edessäajavista kumjettajista ajaa jurnuttivat keskellä kaistaa ja urissa. Vaikka välillä syvät urat autoa "vetelivät" niin urasta ei pois tultu. Ei se tarvitse kuin puolimetriä jompaan kumpaan suuntaa siirtää autoa niin urissa ei tarvitse ajaa. On kaikinpuolin mukavampaa, turvallisempaa ja tiestön urautuminen pienenisi selvästi jos yritettäisiin huomioida ajamisessa muutakin kuin auton tiellä pitäminen. Ei voi olla ylivoimaisen vaikeaa kun kaikki kuitenkin ovat keskivertoa parempia kuljettajia.

15

272

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan sama

vittuako se minun ongelma on että tiet kuluu joten ajan missä tykkään.

• Kjell Pippelström

Minäkin, hih, "ajan" missä tykkään...

• On paljon teitä missä on pakko ajaa urissa, kun kaista on kapea. Jos et aja pitää oikean puoleiset renkaat olla pientareella soralla tai vasemmat vastaantulevien kaistalla

• er4gfv32232

Sen on kyllä usein huomannut että kaistat on kapeita toisille ja sen päälle vielä se että kun tienreuna pelottaa niin sitten ajetaan sentin päässä vastaantulijaa kun ollaan ihan vastaantulevan liikenteen kaistan reunan vieressä.

• >Höpöhöpö<

Niin kapeita asfalttiteitä ei olekaan jossa tilanne olisi kertomasi kaltainen. Sinä vain et hahmota/ymmärrä autosi mittoja.

• se on iso
        >Höpöhöpö< kirjoitti:

Niin kapeita asfalttiteitä ei olekaan jossa tilanne olisi kertomasi kaltainen. Sinä vain et hahmota/ymmärrä autosi mittoja.

"autoilijan" Plasto-Volvo onkin iso.

• Kaivonkannet

Kaupunkialueilla oikeassa reunassa on usein kaivonkansia, joiden päälle ajaminen ei ole mukavaa. Silloin kaistan käyttökelpoinen leveys jää aika pieneksi eikä ajolinjassa ole paljon valinnanvaraa.

Maaseudulla pääteiden kaistaleveys riittää yleensä uran vieressä ajamiseen. Kapeilla teillä harvemmin on kulumisesta johtuvia uriakaan, muita vaurioita kylläkin.

• diipadaii
        Kaivonkannet kirjoitti:

Kaupunkialueilla oikeassa reunassa on usein kaivonkansia, joiden päälle ajaminen ei ole mukavaa. Silloin kaistan käyttökelpoinen leveys jää aika pieneksi eikä ajolinjassa ole paljon valinnanvaraa.

Maaseudulla pääteiden kaistaleveys riittää yleensä uran vieressä ajamiseen. Kapeilla teillä harvemmin on kulumisesta johtuvia uriakaan, muita vaurioita kylläkin.

Tuohon voisin sanoa erään kohdan asuntokadullani. Oikealle kaartuvassa mutkassa oli kaivonkannen vieressä vasemmalla kolo. Autoilijat oppivat kiertämään sen vasemmalta eli koukaten vastaantulevien kaistalta.
        Nyt kun kolo on korjattu, edelleenkin koukataan.
        Vaikka alunperinkään ei olisi ollut tarvetta koukata, mahtuu hyvin ajamaan kannen ja kadun reunan välistä oikeat pyörät. Et se siitä mahtumisesta.

• Kollektiivinen

"vittuako se minun ongelma on että tiet kuluu joten ajan missä tykkään. "

Kuinkahan moni siellä baanalla on samanlainen vtun jurpo johon sopii juuri tuo kommentti? Kaikki siellä ajavat mutta yhtään tienkuluttajaa ei ole missään. Ja samaan aikaan kiroillaan kovaa verotusta ja autoilun kalleutta. Voi järjen riemukulkua.

• Minä en tee mitään yhteiskunnan hyväksi mutta yhteiskunnan on tehtävä kaikki minun hyväkseni!! Näin ajattelee valitettavan moni.

• Jopon mopo

Mutkun muutkin tekee niin ja on paljon kivempi kulkea massan mukana. eli ajaa urissa lähellä edessä ajavan takapuskuria.

• Kollektiivinen

Joo älä helvtissä jätä väliä edellä ajavaan. Jokuhan voi luulla että olet idiootti tai jotain. Uran vieressä ajaminen osoittaa todellista poikkeamaa laumasieluisuudesta. Sellainen ei vaan käy. Sama homma mikäli yrität peruuttaa parkkiruutuun. Aina on joku takana ihmettelemässä peukku suikissa.

• onko nastaa

Suurin osa autoilistahan on ajotaidottomia.. Mitä sellaisilta voi odottaa..
      Eipä noi pehmeä lamelliset renkaat paljoa tietä kuluta, mut en kyllä tykkää ajaa urissa..

• kaikki apu tarpeen

Kun on ostettu kalliit testiviottajajyrsimet 2008, niin pitää niitä hyödyntää maksimaalisesti.

Tien pintaan jyrsityt urat toimii vähän kuin kiskot ja auttavat kädettömiä jyrsijöitä pysymään omalla kaistallaan.

• uriin_urautunut

mielestäni urissa on hyvä ajaa. auto menee vähän kuin ratakiskoilla, ei tarvi juuri ollenkaan korjailla ohjausta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      97
      4337
    2. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      44
      4284
    3. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      142
      4178
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2904
    5. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      28
      2292
    6. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2174
    7. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      2088
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1749
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      73
      1350
    10. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      26
      1165
    Aihe