suosittele!

leffafriikki

eli suositelkaa seuraavien elokuvatyylien mukaan joitain leffoja jotka kannattaa katsoa, kun olen katsonut seuraavat ja pidin niistä todella paljon.

vihreä maili, blueberry, avain pakoon, unbreakable, magnolia, cast away, blow, schindlerin lista...

nämä mm. parhaat leffat mitä koskaan nähny, suositelkaa lisää jotka kannattaisi katsoa.

kiitos.

17

1610

Vastaukset 17

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leffafriikki

(battle royal, saving private ryan, leon, fifth element) ovat lähinnä toiseksi parhaimpia leffoja...

• pentagramix

Hyviä leffoja listassasi kaikki tyynni. "Gothika" tuli ensimmäisenä mieleen kun sen vasta näin, mielenkiintoinen, tosin vähän raaka.

Kieslowskin kolme väriä on kaikkien elokuvaihmisten pakko nähdä, ne ovat kyllä hieman taiteellisia pläjäyksiä mutta mielestäni hyvällä tavalla sitä. Trilogian osa: valkoinen ei kyllä sykähdyttänyt paljoakaan...

• Kevin Spacey

American beauty

K-pax

Amélie

Laivauutisia

Pieni suklaapuoti

Gilbert Grape

The Game

Fight club

Panic room

• Kyllä

Minusta Milos Formanin Amadeus on loistava.

Yksi suosikeistani on myös Truman Show, vaikka en ole saanut hirveän monelta kannatusta. Kaikki odottavat siinä Jim Carreyn olevan 'tosi' hauska, vaikka leffa on draama.

• CooHand

Mitä väliä jollain kannatuksella? Truman Show on hyvä. Oma mielipide ratkaisee.

• ei osannu erellinen lapsi k...
        CooHand kirjoitti:

Mitä väliä jollain kannatuksella? Truman Show on hyvä. Oma mielipide ratkaisee.

näyttää olevan jonkun sortin näkövammainen

• oksmanni

Truman on äijän ainoa asiallinen elokuva. Kun on nähnyt pari muuta hänen leffaansa, niin ei halua enää ikinä nähdä sitä yhtä ja samaa naaman ja raajojen vääntelyä. Jimin leffat ovat ikiboikotissa (paitsi Truman Show).

Vähän samanlainen tapaus kuin Eddie Murphy. Hänen leffojaan jaksoi sentään katsoa reilut kymmenen, ennenkuin tuli lopullinen stoppi ja kuvotus koko äijään.

• CoolHand
        oksmanni kirjoitti:

Truman on äijän ainoa asiallinen elokuva. Kun on nähnyt pari muuta hänen leffaansa, niin ei halua enää ikinä nähdä sitä yhtä ja samaa naaman ja raajojen vääntelyä. Jimin leffat ovat ikiboikotissa (paitsi Truman Show).

Vähän samanlainen tapaus kuin Eddie Murphy. Hänen leffojaan jaksoi sentään katsoa reilut kymmenen, ennenkuin tuli lopullinen stoppi ja kuvotus koko äijään.

Kaksi muuta Carreyn draamaa, hyvää sellaista: Tahraton mieli sekä The Majestic

• Artemis

Tervehdys. Tässä muutamia omia lemppareitani, joita tuli mieleen suosikeistasi: Mulholland Drive, Salaliittoteoria, Salaisen agentin tunnustukset, Gosford Park, Vanilla Sky, The Game, Station Agent, Rakastaa...ei rakasta, One Hour Photo ja Uhrilampaat.

• CoolHand

Vihreä maili ja avain pakoon liittyen= Keskiyön pikajuna, Cast Awayhin liittyen= Alive, The Edge
      Schindlerin lista=esim. Escape From Sobibor
      Magnolia=Esim. Noel, 2004-vuoden, Blow=esim. Unelmien sielunmessu

• leffa

taking lives
      twisted
      mississippa burning
      platoon
      full metal jacket
      jackie brown
      pulp fiction
      passion of the christ
      spy game
      monet mitä edelliset mainitsi

• seeker04

...Alkuun kaikki mitä Jerry Bruckheimer on tuottanut.
      Sit Muita:
      Braveheart, Tappavat aseet, Romeo Must Die, Gradle 2 Grave, Mafiaveljet, Kummisedät, Scarface, Taksikuski, Enkelten kaupunki, Pirates Of Caribean, Sleepy Hollow, Dracula, White Chicks, Friday I & II, Indepandence Day, jne...
      Ja moni noista mitä on jo aiemmin mainittu

• leffafriikki

paljon on tullut elokuvaehdotuksia ja osan olenki jo kattonut ja hyviä ovat olleet, etenkin pidin leffasta eternal sunshine, ja ladykillers jotka äskettäin katsoin, ladykillersiä ei suositeltu mutta itse suosittelen.

kiitos kaikille ehdotuksista, toki ehdotuksia saa tulla lisää..

• Skuaavi

Hyviä ovat Sumujen silta, Arsenikkia ja vanhoja pitsejä, Bagdadin varas, Piukat paikat, Kuinka miljonääri naidaan, Aamiainen Tiffanylla, Veikeä kulkuri näin aluksi.

Uudemmista Humiseva harju vuodelta 1992, Bram Stoker's Dracula, Sleepy Hollow, yleisesti Nicholas Cagen leffat

• ammattilainen

heti ekalla käsiksellään Oscarin napannut William Goldman rustasi aikas mainion käsiksen tähän länkkäriin.
      Uskoisin että tykkäät...siis: Buth ja Kid - auringonlaskun ratsastajat.

• hintansa väärti

Jos yhtään osaa englantia, kannattaa ostaa/lainata paksu kirja nimeltä "1001 movies you must see before you die". Siinä on lueteltuna runsaasti näkemisen arvoisia ja aikansa käsityksiä muuttaneita elokuvia 1900-luvun alusta vuoteen 2003. Maksoi ainakin Tampereen Suomalaisessa Kirjakaupassa ennen joulua 24.90e.

• maija3

no esim. universal soldier, eli täydellinen sotilas on tosi hyvä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      373
      1496
    2. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      81
      1019
    3. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      88
      920
    4. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      61
      833
    5. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      49
      748
    6. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      42
      720
    7. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      121
      705
    8. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      60
      700
    9. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      50
      616
    10. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      10
      608
    11. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      35
      604
    12. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      95
      562
    13. 45
      557
    14. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      50
      555
    15. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      48
      535
    16. 32
      531
    17. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      33
      528
    18. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      84
      495
    19. Onko mulla vielä mahkuja saada sinut M nainen

Sano joku prosenttiluku?
      Ikävä
      48
      479
    20. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      80