Etenkin te jotka ette itse ole koskaan tutkineet Raamattua, vaan hoette papukaijamaisesti sitä minkä olette eksyttäjiltänne kuulleet, -lukekaa erittäin huolella seuraava Jeesuksen opetus:
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa." (Matteuksen evankeliumia/UusiTestamentti 4. Luku)
Älkää luulko että liberaalipappien edustama "pelkkää imelää kaikensuvaitsevaa pullamossorakkautta" -kristillisyys olisi oikeaa kristillisyyttä!
Liberaalipapit pettävät teitä tietoisesti vaikenemalla niistä sadoista kohdista joita Raamattu puhuu heitä itseään vastaan. Liberaalipappi on eksyttäjä joka ei ole papinpalkkaansa ansainnut.
Liberaalipapit juoksevat rohkeasti kaltevalla pinnalla houkutellen muita mukaansa kohti määränpäätä jossa on ikuinen helvetin piina ja kadotus. Ne selut jotka heidän seuraajikseen alkavat, ovat suuressa vaarassa tulla iankaikkisesti kadotetuiksi.
Älkää siis seuratko heitä vaan kavahtakaa liberaalipappeja kuin vaarallista tautia.
Ja te muut uskosta osattomat liberaalit: tämä koskee erityisesti teitä, juuri sinua joka ajattelet olevasi kelpo muotojumalinen jolla ei mielestäsi ole tarvetta parannukseen!
Jeesuksen opetukset - lukekaa erityisesti te liberaalit!
26
64
Vastaukset
Mitä sitten on se, että Jeesus tuli täyttämään lait ja profeetat? Ei ainakaan sitä, että Jeesus olisi noudattanut kaikkea, ja olisi käskenyt muitakin noudattamaan. Jeesushan antoi aivan uudet ja radikaalit opetukset. Kyse on ehkä lähinnä siitä, että Jeesus jollakin tapaa omalla kuolemallaan teki vanhan liiton mitättömäksi.
Voi ajatella ainoastaan niin, että kristityn kuuluisi noudattaa vain Jeesuksen oppeja. Sitä paljon liberaalipapit tekevätkin: "Rakastakaa, vielä kerran minä sanon: rakastakaa". Ja sitä, että tehdään diakoniatyötä, annetaan henkistä apua ja apua aviokriiseissä. Siis sitä mitä Jeesus painotti: pitää huolta huono-osaisista. Heidän sivuuttaminen on kuin ohittaisi Jeesuksen.- Liberaali
Johan oli omaperäinen tulkinta!
"Mitä sitten on se, että Jeesus tuli täyttämään lait ja profeetat? Ei ainakaan sitä, että Jeesus olisi noudattanut kaikkea, ja olisi käskenyt muitakin noudattamaan. "
>> Se tarkoittaa juuri sitä mitä siinä lukeekin. Sinä yrität nyt tulkita täysin selvää tekstiä todella omaperäisesti. Aivan kuin sinulle sanottaisiin ettei risteystä saa ylittää pysähtymättä - sinä selittelisit ettei se pysähtymistä tarkoita vaan hiljentämistä...
Huomaa ettei tässä ole mistään vertausuvallisuudesta kysymys!
Jeesus eli muidekin lukuisten Raamatun kohtien mukaan täydellisen synnittömän elämän, täyttäen Jumalan tahdon. Kuinka syntinen olisi voinut sovittaa toiset syntiset?
Mutta ymmärrän näkökantasi, sinähän olet ateisti joten onneton ja tuhoon tuomittu tehtäväsi on yrittää taistella kristinuskoa vastaan.
Noihin muihin kohtiin en sano enää mitään koska mielestäni ajatuksesisi on vain turhaa saman asian jankuttamista ja tietoista vääristelemistä johon tuskin oikeasti uskot itsekään. Liberaali kirjoitti:
Johan oli omaperäinen tulkinta!
"Mitä sitten on se, että Jeesus tuli täyttämään lait ja profeetat? Ei ainakaan sitä, että Jeesus olisi noudattanut kaikkea, ja olisi käskenyt muitakin noudattamaan. "
>> Se tarkoittaa juuri sitä mitä siinä lukeekin. Sinä yrität nyt tulkita täysin selvää tekstiä todella omaperäisesti. Aivan kuin sinulle sanottaisiin ettei risteystä saa ylittää pysähtymättä - sinä selittelisit ettei se pysähtymistä tarkoita vaan hiljentämistä...
Huomaa ettei tässä ole mistään vertausuvallisuudesta kysymys!
Jeesus eli muidekin lukuisten Raamatun kohtien mukaan täydellisen synnittömän elämän, täyttäen Jumalan tahdon. Kuinka syntinen olisi voinut sovittaa toiset syntiset?
Mutta ymmärrän näkökantasi, sinähän olet ateisti joten onneton ja tuhoon tuomittu tehtäväsi on yrittää taistella kristinuskoa vastaan.
Noihin muihin kohtiin en sano enää mitään koska mielestäni ajatuksesisi on vain turhaa saman asian jankuttamista ja tietoista vääristelemistä johon tuskin oikeasti uskot itsekään.Nyt en taida olla oikein kartalla siitä mitä ajat takaa, LIBERAALI. Jeesushan ei noudattanut Jumalan lakeja juuri ollenkaan, ja antoi kansalle aivan uudet: radikaalit lait.
Jeesus toimi kuten annoit esimerkin risteyksestä; laki sanoo, että pitää kostaa silmä silmästä, mutta Jeesus sanoo, ettei pidä ensinkään kostaa, vaan antaa lyödä toisellekin poskelle. Siis kuten risteykseen tullaankin aivan eri asenteella.
- kommunikoija
Konservatiiveille on aina tärkeintä oma jumalsuhde. Siinä ei paljon ehdi ajattelemaan huono-osaisia tai hätää kärsiviä. " Köyhät teillä on aina keskuudessanne."
- Kristityn vaellus
On röyhkeyden huippu syyttää toista siitä mihin itse on syypää, mutta väärät syytökset kristityt pitävät pelkästään ilonaan. Nekin osaltaan todistavat että olemme Jeesuksen joukoissa, koska maailma meitä väärin syyttää ja kantaa päällemme, koska se Kristusta vihaa.
Skeudessasis sinäkään et tiedä mitä olet tekemässä.
Kirkko on maallistunut eikä oikein enää tee eroa humanismista. Se on omaksunut rakkauskäsitteen, josta käsin armoa käytetään väärin, tai josta käsin jopa väitetään miten armoa ei edes tarvita.
Kirkon pyhyyskäsitysten keskiössä on aina ihminen, ei koskaan Jumala.
Sallimusta tarvitaan, mutta suvaitsevaisuuden nimissä on vaadittu ja aikaansaatu paljon, jopa sitä että vanhat käsitykset hyvästä ja pahasta on käännetty ylösalaisin.
Siten myös vanhojen käsitysten edustajia on alettu ajamaan ahtaalle, ehkä jopa vainoamaan.
Ei muisteta, että evankeliumi on sama eilen, tänään, nyt ja aina.- ei sieltä täältä
Myöskin Matteuksen evankeliumi ja Jeesuksen opit, eivät Mooseksen kirjat ja Paavalin kirjeet seurakunnilleen pelkästään." Köyhät teillä on aina keskuudessanne". Myös Matt. 25:31-46 kuuluu evankeliumiin , ilman seliseliä jolla se aina torpataan.
- kommunikoija
Pertsa: Eikä vähäosaisten auttaminen ole aina kuulunut kristilliseen rakkauteen? Ja ketä tässä oikein vainotaan? Jos sinun uskosi on vahva, eikö se pidä tiellä? Ketä sinä syytät?
Onko se minun vikani, jos et osaa puolustaa uskoasi? ei sieltä täältä kirjoitti:
Myöskin Matteuksen evankeliumi ja Jeesuksen opit, eivät Mooseksen kirjat ja Paavalin kirjeet seurakunnilleen pelkästään." Köyhät teillä on aina keskuudessanne". Myös Matt. 25:31-46 kuuluu evankeliumiin , ilman seliseliä jolla se aina torpataan.
Juu, Matteus 25 on aivan väärin ymmärretty ja täysin väheksytty Jeesuksen sana siitä ketkä pelastuvat ja ketkä menevät ikuiseen kärsimykseen. Siis huipputärkeä sana.
Ja PERTSA. On "armoa armon päälle"; on että "anna anteeksi 77 kertaa 77"; "myykää kaikki mitä teillä on ja antakaa avustuksia"; "käykää katosmassa vankeja ja sairaita"; "parantakaa sairaat"; "rakasta lähimmäistä kuten itseäsi".
On siis erittäin keskeinen Jeesuksen opetus, että pidä huolta ja rakasta toisia. Se on ehkä "vanha käsitys", mutta aivan käyttökelpoinen vielä tänä päivänäkin.- havaittu tosiasia
helsinkijokkeri kirjoitti:
Juu, Matteus 25 on aivan väärin ymmärretty ja täysin väheksytty Jeesuksen sana siitä ketkä pelastuvat ja ketkä menevät ikuiseen kärsimykseen. Siis huipputärkeä sana.
Ja PERTSA. On "armoa armon päälle"; on että "anna anteeksi 77 kertaa 77"; "myykää kaikki mitä teillä on ja antakaa avustuksia"; "käykää katosmassa vankeja ja sairaita"; "parantakaa sairaat"; "rakasta lähimmäistä kuten itseäsi".
On siis erittäin keskeinen Jeesuksen opetus, että pidä huolta ja rakasta toisia. Se on ehkä "vanha käsitys", mutta aivan käyttökelpoinen vielä tänä päivänäkin.Matteus 25 on vähiten siteeratuin kohta konservatiivisilla uskovilla. Voi sanoa ei ollenkaan.
kommunikoija kirjoitti:
Pertsa: Eikä vähäosaisten auttaminen ole aina kuulunut kristilliseen rakkauteen? Ja ketä tässä oikein vainotaan? Jos sinun uskosi on vahva, eikö se pidä tiellä? Ketä sinä syytät?
Onko se minun vikani, jos et osaa puolustaa uskoasi?kommunikoija sanoi :
Ja ketä tässä oikein vainotaan?
kommunikoija sanoi :
Ja ketä tässä oikein vainotaan?
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/kotimaa/5188/viitta_pappia_uhkaa_pappisviran_menetys#.VJKb02GIIqw.facebookTuossahan sanoo yksi erotusuhan alainen pappi, että kukaan ei voi häntä erottaa. Hänellä on ainakin vahva usko.
- kerubim
" Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut."
Jos tuota noudattaa kirjaimellisesti, niin lain rikkojia ovat vaikkapa kaikki suomalaiset papit, olivatpa miehiä tai naisia. Jeesus puhuu Mooseksen laista, ja sen mukaan papin tulee olla Leeviläinen vai Aaronin sukuako se oli. Joka tapauksessa taitaa aika vähän löytyä suomalaisista.- konteksti
Helpottaisi sinuakin jos lukisit kenelle mitkäkin lait on säädetty.
Osaatko lukea mitkä on vain israelilaisille ja mitkä kaikille? konteksti kirjoitti:
Helpottaisi sinuakin jos lukisit kenelle mitkäkin lait on säädetty.
Osaatko lukea mitkä on vain israelilaisille ja mitkä kaikille?VT on ainakin aivan kokonaan israelilaisille. Siinä ei ole mikään tarkoitettu kenellekään muulle; kysykää vaikka Jumalalta.
- helsinginpelle
helsinkijokkeri kirjoitti:
VT on ainakin aivan kokonaan israelilaisille. Siinä ei ole mikään tarkoitettu kenellekään muulle; kysykää vaikka Jumalalta.
Eiköhän nyt ole kumminkin parempi että te liberaalit asettaudutte kuuntelemaan mitä teille yritetään opettaa, sen sijaan että itse esiinnytte opettajina kun ette edes tiedä koko kristillisyydestä enempää kuin sika pohjantähdestä!
Eli suomeksi: lopeta se viisastelu! Näin säästät sekä meitä että varsinkin itseäsi. - ite kertonut
helsinginpelle kirjoitti:
Eiköhän nyt ole kumminkin parempi että te liberaalit asettaudutte kuuntelemaan mitä teille yritetään opettaa, sen sijaan että itse esiinnytte opettajina kun ette edes tiedä koko kristillisyydestä enempää kuin sika pohjantähdestä!
Eli suomeksi: lopeta se viisastelu! Näin säästät sekä meitä että varsinkin itseäsi.Jokkeri on ateisti joka on katkera siitä, että 20 vuotta eli naisen kanssa vaikka oli homo. Yritti olla uskovainenkin mutta ei onnistuut, siitä on nyt katkera kaikille uskoville ja rääpii Raamattua. Yritä siis ymmärtää....
ite kertonut kirjoitti:
Jokkeri on ateisti joka on katkera siitä, että 20 vuotta eli naisen kanssa vaikka oli homo. Yritti olla uskovainenkin mutta ei onnistuut, siitä on nyt katkera kaikille uskoville ja rääpii Raamattua. Yritä siis ymmärtää....
Vai nyt mä "räävin Raamattua". Voi voi. Minä olen kyllä kertonut vain ja ainoastaan sitä mitä Raamatussa on.
Minulla ei sinänsä ole katkeruutta, sillä elämäni on ihan mallillaan. Moni tekee elämässä virheitä; niin minäkin tein, mutta virheet voi korjata, ja itse olen siinä onnistunut.
- eri lähtökohta
Liberaalien ja Raamattu-uskollisten ero on siinä, että liberaalit tulkitsevat Raamattua itselleen sopivaksi ja Raamattu-uskolliset tutkivat Raamattulla itseään.
- kerskaa vain
Niinhän sinä luulet ja korotat itsesi farisealaiseen joukkoon , noihin "kiitos herra että minä en ole niinkuin nuo syntiset liberaalit".
- mietitääs
Ketäs Raamatun henkilöä sitten pitäisi uskoa? Jeesustako joka opettaa ettei laista katoa pieninkään kirjani, ja edelleen, joka jotain poistaa ja niin opettaa on kirottu. Vai uskoako Paavalia joka julisti että emme ole lain alaisia enää.
- eri lähtökohta
kerskaa vain kirjoitti:
Niinhän sinä luulet ja korotat itsesi farisealaiseen joukkoon , noihin "kiitos herra että minä en ole niinkuin nuo syntiset liberaalit".
Ja missähän määrittelin itseni?
- älä turhaa mieti
mietitääs kirjoitti:
Ketäs Raamatun henkilöä sitten pitäisi uskoa? Jeesustako joka opettaa ettei laista katoa pieninkään kirjani, ja edelleen, joka jotain poistaa ja niin opettaa on kirottu. Vai uskoako Paavalia joka julisti että emme ole lain alaisia enää.
Mitä sitä miettimään. Tässä se on selvitetty niin, että sinäkin varmaan ymmärrät.
http://www.vapaasatama.net/laki.html - kerskaa vain
eri lähtökohta kirjoitti:
Ja missähän määrittelin itseni?
Kirjoititko mitä kirjoitit kaukokirjoituksella ?
- eri lähtökohta
kerskaa vain kirjoitti:
Kirjoititko mitä kirjoitit kaukokirjoituksella ?
Ja mitähän tarkoitat?
- kerskaa vain
eri lähtökohta kirjoitti:
Ja mitähän tarkoitat?
Ensinnäkin, oli mutua mitä sanoit liberaalien tulkinnoista ja toisekseen, kun ottaa kantaa asioista, se on itsensä määrittelemistä asian suhteen. Kaukokirjoitus on ufojen laatimaa, välittäjä on vaan välikappale.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1731926Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli561407Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva1981197Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi561142Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus781092Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e381027- 62946
- 67937
Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy212883Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0
Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali156846