Ruoka-apu

Kokeeko kukaan, joka on hakenut ruoka-apua, häpeää, syyllisyytta tms? Itse olen hakenut, enkä tippaakaan ole hävennnyt. Olen ollut työttömänä vaika on korkea koulutus.Koulutuksen puolesta joku saattaisi hävetä, että pitää turvautua ruoka-apuun.

12

568

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10+8

Ei hävetä. Se on yhteiskunnan häpeä!

• Huijattu.

Ei hävetä, mutta suututtaa. Kerran vuodessa jaetaan köyhille jauhokasseja, joissa ei ole siis mitään muuta kuin ravinteettomia viljatuotteita ja maitojauhetta.

Vauraamman oloisille oli kasseja joissa oli useampi purkki lihasäilykkeitä. Mitä tärkeämpi pärstä, sen useamman kassin he saivat.

EU:n ruoka-apu on huijausta. Hihhulit jakavat sitä siinä toivossa, että saavat siitä kiitoksen ja kunnian, mieluiten lisääntyneiden tulojen muodossa.

• Huijattu.

Todellinen ruoka-apu jaetaan kauppojen jätepisteistä, siellä ei ole pulaa mistään.

Osa tuotteista on joskus kyseenalaisessa kunnossa, kuten kasvikset ja jogurtin kaltaiset maitotuotteet. Hedelmät ovat harvoin syötävässä kunnossa. Lihatuotteissa ja eineksissä on paras valikoima.

Nämä aarteet valitettavasti laitetaan yhä useammin lukittuihin tiloihin.

Lain mukaan kohtuuttoman paljon jätettä tuottavat ja raaka-aineita tuhlaavat valmistajat sekä myyjät kuuluisivat "lukittuihin tiloihin", mutta lain täytäntöönpano on korruptoitumisen vuoksi jätetty suorittamatta.

• Huijattu.

On alueita joissa apua jaetaan enemmän kuin tositarvitsijoita on. Helsingissä on alueita joissa joka nurkalla on jotain apua tarjolla. On ilmaisia tai halpoja asuntoja, ruokaloita, vaatetuspisteitä jne. Ruokaa varsinkin saa ilmaiseksi tai nimellisellä maksulla niin monesta paikasta, että voi valita missä käy tänään syömässä tai hakemassa elintarvikkeita.

• köyhä

Täytyy sanoa, että ensin hävetti, mutta siihen tottui. Olen ollut 6v eläkkeellä ja saan sen pienimmän eläkkeen.

• Anonyymi

Joko saat sitä huimaa takuueläkettä 970 €/kk ?

• RIKKAILLELISÄÄRAHAA.

OLEN HEKENUT ! EI HÄVETÄ.... SAFKAT MESSIIN JA PUNAINEN NORTTI HUULEEN JA MENOKSI .... Mutta eipä tuolta kovin usein tule haettua !?? EHKÄ kerran 10 v aikana !!!

• Anonyymi

Et hävetä yhtään. Tilava farmariauto vaan nurkan taakse, kulahtanut takki
      päälle ja härskisti jakelujonoon, niin saa mukavasti elintarvikkeita messiin.

• Anonyymi

Miksi ruokakassijonossa on vain alkoholisoituneen näköisiä ihmisiä joilla
      on kasvoillaan apaattinen ilme suupielet alaspäin. Siis miksi ?
      Eikö ilmaisen ruoan saaminen ole iloinen asia joka hymyilyttäisi ihmistä.

• Anonyymi

Jos se on ainoo ilonaihe että saa ruokaa niin kyllä jotain on perustavanlaatuisesti pielessä. Ja tietäähän sen mikä juttu on kyseessä?

• Anonyymi

Siellä kuuluu olla maansa myyneen näköinen, nurkan takana sitten heti ilo ylimmillään.

• Anonyymi

Onko naama lurpallaan, kun jonossa ei jaetakkaan kaljaa pullossa eikä purkissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      14
      4393
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1672
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      265
      1506
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      73
      1485
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      240
      1359
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1140
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1100
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1079
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1034
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      1003
    Aihe