Kokeeko kukaan, joka on hakenut ruoka-apua, häpeää, syyllisyytta tms? Itse olen hakenut, enkä tippaakaan ole hävennnyt. Olen ollut työttömänä vaika on korkea koulutus.Koulutuksen puolesta joku saattaisi hävetä, että pitää turvautua ruoka-apuun.
Ruoka-apu
12
535
Vastaukset
- 10+8
Ei hävetä. Se on yhteiskunnan häpeä!
- Huijattu.
Ei hävetä, mutta suututtaa. Kerran vuodessa jaetaan köyhille jauhokasseja, joissa ei ole siis mitään muuta kuin ravinteettomia viljatuotteita ja maitojauhetta.
Vauraamman oloisille oli kasseja joissa oli useampi purkki lihasäilykkeitä. Mitä tärkeämpi pärstä, sen useamman kassin he saivat.
EU:n ruoka-apu on huijausta. Hihhulit jakavat sitä siinä toivossa, että saavat siitä kiitoksen ja kunnian, mieluiten lisääntyneiden tulojen muodossa. - Huijattu.
Todellinen ruoka-apu jaetaan kauppojen jätepisteistä, siellä ei ole pulaa mistään.
Osa tuotteista on joskus kyseenalaisessa kunnossa, kuten kasvikset ja jogurtin kaltaiset maitotuotteet. Hedelmät ovat harvoin syötävässä kunnossa. Lihatuotteissa ja eineksissä on paras valikoima.
Nämä aarteet valitettavasti laitetaan yhä useammin lukittuihin tiloihin.
Lain mukaan kohtuuttoman paljon jätettä tuottavat ja raaka-aineita tuhlaavat valmistajat sekä myyjät kuuluisivat "lukittuihin tiloihin", mutta lain täytäntöönpano on korruptoitumisen vuoksi jätetty suorittamatta. - Huijattu.
On alueita joissa apua jaetaan enemmän kuin tositarvitsijoita on. Helsingissä on alueita joissa joka nurkalla on jotain apua tarjolla. On ilmaisia tai halpoja asuntoja, ruokaloita, vaatetuspisteitä jne. Ruokaa varsinkin saa ilmaiseksi tai nimellisellä maksulla niin monesta paikasta, että voi valita missä käy tänään syömässä tai hakemassa elintarvikkeita.
- köyhä
Täytyy sanoa, että ensin hävetti, mutta siihen tottui. Olen ollut 6v eläkkeellä ja saan sen pienimmän eläkkeen.
- Anonyymi
Joko saat sitä huimaa takuueläkettä 970 €/kk ?
- RIKKAILLELISÄÄRAHAA.
OLEN HEKENUT ! EI HÄVETÄ.... SAFKAT MESSIIN JA PUNAINEN NORTTI HUULEEN JA MENOKSI .... Mutta eipä tuolta kovin usein tule haettua !?? EHKÄ kerran 10 v aikana !!!
- Anonyymi
Et hävetä yhtään. Tilava farmariauto vaan nurkan taakse, kulahtanut takki
päälle ja härskisti jakelujonoon, niin saa mukavasti elintarvikkeita messiin. - Anonyymi
Miksi ruokakassijonossa on vain alkoholisoituneen näköisiä ihmisiä joilla
on kasvoillaan apaattinen ilme suupielet alaspäin. Siis miksi ?
Eikö ilmaisen ruoan saaminen ole iloinen asia joka hymyilyttäisi ihmistä.- Anonyymi
Jos se on ainoo ilonaihe että saa ruokaa niin kyllä jotain on perustavanlaatuisesti pielessä. Ja tietäähän sen mikä juttu on kyseessä?
- Anonyymi
Siellä kuuluu olla maansa myyneen näköinen, nurkan takana sitten heti ilo ylimmillään.
- Anonyymi
Onko naama lurpallaan, kun jonossa ei jaetakkaan kaljaa pullossa eikä purkissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2916357Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652009- 1801780
- 1191241
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä141225Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181671141Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71116Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411001RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j50991Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962