Tulin huijatuksi Shellille autopesuun.... Autopesu -laite oli aivan tolkuttoman hidas, pesu aika 15min auto. Tuli 2,5h matka-aikaan tunti lisää. Todella syvältä, viimeinen kerta. No more hell.
Jatkossa nesteen pesukatu tai mikä muu tahansa.
Shellin autopesu maan hitain
11
2638
Vastaukset
- Rennoin rantein
Juu ja mainostaminen on kielletty, toisaalta mihin sulla oli kiire?, aatellas että saattaa myös olla jonoa pesuun, onko sekin Shellin vika? ... voi tätä nykyihmisen stressiä, ota iisisti ja varaa aikaa, niin ei otsasuonet pullistele ... Joulu tulla jolkuttaa, ihmisillä hyvä mieli ...
- hämäläinen
Mutta taas ovi menee nopeasti kiinni. Minä olin kerran menossa pesuun ja menin ensin näppäilemään koodin ja vasta senjälkeen irroittamaan antennia, vaikka tein sen niin nopeasti kuin vain voin, mutta ovi meni kiinni ennenkuin ehdin istumaan. Ei auttanut muu kuin mennä sinne mistä olin pesun ostanutkin ja sieltä piti myyjän tulla paikan päälle avaimen kanssa. Hän avasi kaapin mistä sai nollattua ja oven uudelleen auki. Tämän jälkeen olen aina ensi irroittanut antennin ja vasta sitten mennyt näppäilemään koodia.
- missäs se on
hämäläinen kirjoitti:
Mutta taas ovi menee nopeasti kiinni. Minä olin kerran menossa pesuun ja menin ensin näppäilemään koodin ja vasta senjälkeen irroittamaan antennia, vaikka tein sen niin nopeasti kuin vain voin, mutta ovi meni kiinni ennenkuin ehdin istumaan. Ei auttanut muu kuin mennä sinne mistä olin pesun ostanutkin ja sieltä piti myyjän tulla paikan päälle avaimen kanssa. Hän avasi kaapin mistä sai nollattua ja oven uudelleen auki. Tämän jälkeen olen aina ensi irroittanut antennin ja vasta sitten mennyt näppäilemään koodia.
Siis mikä antennin.
- näppäilitkö luuria?
hämäläinen kirjoitti:
Vain tyhmä tekee asiat väärässä järjestyksessä.
- tyhmä teini?
missäs se on kirjoitti:
Siis mikä antennin.
Autoradiossa on aina antenni ja joissakin automalleissa se on sellainen piiska ja toisissa ns. hainevä tai häivytetty puskuriin tai laseihin. Kyllä sinä sen tiedät, mutta et tiedä, että myös ihan uusissa autoissa on "vanhan mallinen" piiska, siis jopa kalliimmissakin.
- talvipesun ongelmia
Riippuu kai se pesuaika siitäkin että minkälaisen pesun ihmiset on ottaneet. Joku halvin pikapesu on ohi nopeasti, kallis pesu esipesuineen ja vahoineen kestää varmasti kauemmin.
Antennin olen itse aina nypännyt irti jo ennenkuin ajan pesujonoonkaan, muistaessani käännän peilitkin koria vasten mutta en aina muista tehdä sitä, onpa nuo kyllä ehjänä säilyneet harjapesussakin.
Viimeksi satoi lunta pesukoneeseen jonottaessa niin harjailin välillä auton päältä lumiakin ennen koneeseen ajamista.
Sen olen huomannut että autonpesun ajoittaminen siten että kelit olisi sopivat on hyvin tarkkaa. Keli ei saa olla märkä ja kurainen koska auto likaantuu heti uudelleen mutta pakkasta ei saa olla liikaakaan jolloin voi ovet tms. jäätyä kiinni heti koneesta ulos ajaessa tai sitten se pitää saada vielä jonnekin lämpimään parkkihalliin tai jos on autotalli, niin sinne kuivumaan. - diipadaii
En koskaan ole peilejä käännellyt, mikä sillä on tarkoitus? Eikö nekin pidä pestä. Kyllä hyvin ovat pysyneet pesussa mukana.
Shelleillä toki on melko hidas pesulinja, joillain abc,llä vielä hitaampi.
Riippuu ihan tekniikasta, onko läpiajettava, kahdella paikalla varustettu läpiajettava vai ihan talli josta peruutetaan pois.- talvipesun ongelmia
Ainakin ennenvanhaan oli niin kovakouraisia pesukoneita että saattoivat vääntää peilit "nurinniskoin" jos ei muistanut kääntää niitä koria vasten.
- järvivesipesurit
talvipesun ongelmia kirjoitti:
Ainakin ennenvanhaan oli niin kovakouraisia pesukoneita että saattoivat vääntää peilit "nurinniskoin" jos ei muistanut kääntää niitä koria vasten.
Voit unohtaa ne "ennen wanhaan" koneet, ei sellaisia enää ole.
- Jätin pesemättä
Lieneekö väliä 10 vai 15 min, eiköhän se jono ole oleellisempi ja kun sää on otollinen, niin tuppaa sitä jonoakin olemaan arkena illalla ja viikonloppuisin...
Nopeita harjattomia pesuja ei saisi edes pesuksi kutsua, vaan pikahuuhteluksi, pahin virhe tuollaisessa on ottaa vielä lian päälle vahaus. - haluan pestä itse
Konepesut eivät edes tee täydellistä jälkeä, eiköhän olisi huoltoasemillekin halvempi investointi TI-pesupaikat öljynerotuskaivoilla kuin valtavan kalliit autonpesukoneet joissa on varmasti vielä ylläpitokustannuksiakin. Varmaan autonpesukoneillekin tarvitaan öljynerotuskaivot joten ei varmaan sen puolesta olisi mikään ongelma.
TI-paikkojen vähäisyydestä ja konepesupaikkojen runsaudesta voisi kyllä päätellä että ilmeisesti autonpesukoneet ovat halpoja tai bensan myynti niin kannattavaa että autonpesukoneen hinta ei tunnu missään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1033121GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521055Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!32997- 67868
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53847
- 44832
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24801