Miten suhtautua sivustaseuraajana?

Nimetön narautusko?

Eli hämmentävää.Kaverini pettää vaimoaan ja olen ainoa joka asiasta tietää. Olen yrittänyt puhua kaverille järkeä että tekis ratkaisun suuntaan tai toiseen, mutta ei taida löytyä kaverista rohkeutta. Niinpä hän elää kaksoiselämää.Minulla vaan on hankala olla kun tiedän,en haluaisi toisten elämään toisaalta puuttuakaan.mitä ehdotatte?

280

7613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi mielipide

      Tällä palstalla tuskin saat kannustusta käräyttämiseen. Huomaat sen kun saat lisää vastauksia. Varmasti joku alkaa haukkumaan kyttääjäksi ja sanomaan, ettei ole oikeutta puuttua toisen elämään.

      Itse en käräyttäisi ystävää. Mutta on tilanteita, joissa voisin käräytyksen tehdä. Esim. jos työpaikalla salasuhteilu tekisi muiden tai oman olon epämukavaksi ja haittaisi työntekoa.
      Käräyttämiseen on yleensä joku motiivi, kuten kaikkeen tekemiseen. Kakkonen voi käräyttää, katkera kaveri tai joku muuten vain touhuun tympääntynyt tai petetyn ystävä. Mielestäni tosiasian saa kertoa, haluaisin itsekin tietää, jos minua petettäisiin. Olisi tuskallista tietää viimeisenä!
      Kertominen ei ratkaise kenenkään elämänkohtaloa, mutta tuleepa tosiasioita tietoon, joiden valossa voi ratkaisuja tehdä jos niin tahtoo.

      • kuriiri

        Yleinen käytännön sääntö vaan menee niin, että jos jonkun pariskunnan asioihin puutut, saat lopulta pariskunnan vihat niskoillesi. Eihän se oikein ole, mutta on tullut käytännössä todettua ja sivusta seurattua näitä viestinviejien "ampumisia".


      • HuonoYstävä
        kuriiri kirjoitti:

        Yleinen käytännön sääntö vaan menee niin, että jos jonkun pariskunnan asioihin puutut, saat lopulta pariskunnan vihat niskoillesi. Eihän se oikein ole, mutta on tullut käytännössä todettua ja sivusta seurattua näitä viestinviejien "ampumisia".

        Juuri näin. Itse erehdyin vuosikymmeniä sitten vihjailemaan kaverilleni, että onkohan hänen puolisonsa ihan oikeilla teillä, koska tiesin asioista. Asia sittemmin kamulle selvisi, mutta minut syyllistettiin, miksen kertonut ja taas toisen osapuolen taholta, miksi herätin epäilyksen ja epäsuorasti kerroin.

        Ero tuli heille, kaveruus meni, mutta teit niin tai näin, aina väärinpäin. Enää tuon jälkeen en ole puuttunut mitenkään muiden asioihin ja olen "totaalisen tietämätön", kun asiat selviävät.


      • Miesnäkökulma.
        HuonoYstävä kirjoitti:

        Juuri näin. Itse erehdyin vuosikymmeniä sitten vihjailemaan kaverilleni, että onkohan hänen puolisonsa ihan oikeilla teillä, koska tiesin asioista. Asia sittemmin kamulle selvisi, mutta minut syyllistettiin, miksen kertonut ja taas toisen osapuolen taholta, miksi herätin epäilyksen ja epäsuorasti kerroin.

        Ero tuli heille, kaveruus meni, mutta teit niin tai näin, aina väärinpäin. Enää tuon jälkeen en ole puuttunut mitenkään muiden asioihin ja olen "totaalisen tietämätön", kun asiat selviävät.

        Näin on totuus. Pettäminen nykyaikana on normaalia toimintaa, eikä siihen tule puuttua. Itse asiassa se ei ole edes pettämistä vaan normaalia pallien tyhjennystä toisen luona tai naisen kohdalla menee panettamaan itseään muualle. Se on vain seksiä eikä rakkauden siirtämistä toiseen.
        Joku syyhän pettämiselle on. Yleensä liian vähäinen seksi kotona ja silloin on nautittava muualla jos sitä kerta saa.
        Tietysti on niinkin, että jos kotioloissa seksielämä laantuu, laantuu siinä tunteet ja rakkauskin, ei kai hapanturpaa kukaan viitsi katsella. En minä ainakaan. Siksi on jäänyt jäljelle muutama avoliitto. Uusia löytyy.


      • 20 v neito
        kuriiri kirjoitti:

        Yleinen käytännön sääntö vaan menee niin, että jos jonkun pariskunnan asioihin puutut, saat lopulta pariskunnan vihat niskoillesi. Eihän se oikein ole, mutta on tullut käytännössä todettua ja sivusta seurattua näitä viestinviejien "ampumisia".

        Minä olen kiitollinen, että ex-mieheni ex-ystävät kertoivat minulle miehen tekosista.
        Hän kielsi aina kaiken, kun itse suoraan kysyin, mutta luojan kiitos kuulin totuuden toisilta.
        Muuten olisin vain jatkanut sokeasti seurustelua täydellisen kusipäämulkun kanssa!
        Kolme vuotta tuli sitä paskaa kestettyä, en olisi uskonut, mutta nyt olen onnellisempi kuin koskaan, sinkkuna! :)
        Voin siis pitää aikuisten hauskaa kenen kanssa tahdon ja ihan koska vain tahdon ;)


      • ....

        Ajattele asiaa tälläin, että haluaisitko sä saada tietää että sua petettäis.. Kyllä kun mielestä petetyllä on oikeus saada tietää.. Laita vaikka viestiä prebaid liittiymästä ei pettämistä tarvi hyväksyä vaikka kaveri onkin.


      • kdkdkddk
        kuriiri kirjoitti:

        Yleinen käytännön sääntö vaan menee niin, että jos jonkun pariskunnan asioihin puutut, saat lopulta pariskunnan vihat niskoillesi. Eihän se oikein ole, mutta on tullut käytännössä todettua ja sivusta seurattua näitä viestinviejien "ampumisia".

        http://turskafoorumi.org/index.php


      • elämäonihanaa
        Miesnäkökulma. kirjoitti:

        Näin on totuus. Pettäminen nykyaikana on normaalia toimintaa, eikä siihen tule puuttua. Itse asiassa se ei ole edes pettämistä vaan normaalia pallien tyhjennystä toisen luona tai naisen kohdalla menee panettamaan itseään muualle. Se on vain seksiä eikä rakkauden siirtämistä toiseen.
        Joku syyhän pettämiselle on. Yleensä liian vähäinen seksi kotona ja silloin on nautittava muualla jos sitä kerta saa.
        Tietysti on niinkin, että jos kotioloissa seksielämä laantuu, laantuu siinä tunteet ja rakkauskin, ei kai hapanturpaa kukaan viitsi katsella. En minä ainakaan. Siksi on jäänyt jäljelle muutama avoliitto. Uusia löytyy.

        "se on vain seksiä, eikä rakkauden siirtämistä toiseen"
        En ole samaa mieltä, ihastun/ rakastun aina uusiin miehiin. Olen ns. pettänyt
        (jos kerrotaan kuviot, se ei ole pettämistä) kaikkia miehiäni vuosikausia.
        Mutta onneksi miehiä aina saa, valitettavan usein varattuja, mutta se ei ole minun ongelmani. Mikseivät naiset tule mukaan?


      • munasit
        20 v neito kirjoitti:

        Minä olen kiitollinen, että ex-mieheni ex-ystävät kertoivat minulle miehen tekosista.
        Hän kielsi aina kaiken, kun itse suoraan kysyin, mutta luojan kiitos kuulin totuuden toisilta.
        Muuten olisin vain jatkanut sokeasti seurustelua täydellisen kusipäämulkun kanssa!
        Kolme vuotta tuli sitä paskaa kestettyä, en olisi uskonut, mutta nyt olen onnellisempi kuin koskaan, sinkkuna! :)
        Voin siis pitää aikuisten hauskaa kenen kanssa tahdon ja ihan koska vain tahdon ;)

        Mistä tiedät että kuulit totuuden?
        Mitä jos ei pettänytkään?


      • 20 v neito
        munasit kirjoitti:

        Mistä tiedät että kuulit totuuden?
        Mitä jos ei pettänytkään?

        Sain kuulla asiasta myös niiltä toisilta naisilta, jotka myös laittoivat välit poikki miehen kanssa, koska tämä ei ollut kertonut naisille olevansa suhteessa.
        Ja vaikka hän ei olisikaan pettänyt, olen silti onnellinen erosta.
        Nyt kun katson taaksepäin olen tajunnut, kuinka kahlittuna olin koko suhteemme ajan.
        Heti kun erosimme miehen kanssa, tunsin vapauden.
        Enää minua ei ahdistanut.
        Nyt vaan harmittaa, että miksei aikasempaa erottu, mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan ;)


      • peruukki vakoilua
        kuriiri kirjoitti:

        Yleinen käytännön sääntö vaan menee niin, että jos jonkun pariskunnan asioihin puutut, saat lopulta pariskunnan vihat niskoillesi. Eihän se oikein ole, mutta on tullut käytännössä todettua ja sivusta seurattua näitä viestinviejien "ampumisia".

        lähetä kortti toiselle puolisolle,että kaverisi pettää sinua parisuhteessa nimetön,ja siihen osoite ym yhteystiedot ja sitten perästä katsomaan peruukki ja tummat aurinkolasit etteivät tunnista vakoilijaa,ja kameralla kuvia todisteeksi.johan tulee mojovaa tietoa.


      • pieksetty,pieneksi..
        elämäonihanaa kirjoitti:

        "se on vain seksiä, eikä rakkauden siirtämistä toiseen"
        En ole samaa mieltä, ihastun/ rakastun aina uusiin miehiin. Olen ns. pettänyt
        (jos kerrotaan kuviot, se ei ole pettämistä) kaikkia miehiäni vuosikausia.
        Mutta onneksi miehiä aina saa, valitettavan usein varattuja, mutta se ei ole minun ongelmani. Mikseivät naiset tule mukaan?

        Kolmetoista iskua,joita en ikinä unohda.Silvasti,poliisimestaaja haukiputaan putkassa pieksi 16 vuotiasta mennen tullen.Luulot pois periaatteella.Silvasti,Kyvytön ymmärtämään nuorta aikustuvaa suupalttia,siis nuoren miehen käytöstä .en nimittäin ainakaan käyttäynyt väkivaltaisesti,kunhan soitin suuta.

        Ja sitten tulikin kunnolla turpaan.
        Tämä poliisi silvasti poisti putkasta Reijo Pakosen,Ja sitten alkoi pieksentä.

        Olen valmis tulemaan esille ja vaatimaan oikeutta .Pieksetty.


      • xxxxx.

        Voi, sillä kaipa se nainen haluaisi pettävästä miehestään eroon.


      • pamppua kunnolla
        pieksetty,pieneksi.. kirjoitti:

        Kolmetoista iskua,joita en ikinä unohda.Silvasti,poliisimestaaja haukiputaan putkassa pieksi 16 vuotiasta mennen tullen.Luulot pois periaatteella.Silvasti,Kyvytön ymmärtämään nuorta aikustuvaa suupalttia,siis nuoren miehen käytöstä .en nimittäin ainakaan käyttäynyt väkivaltaisesti,kunhan soitin suuta.

        Ja sitten tulikin kunnolla turpaan.
        Tämä poliisi silvasti poisti putkasta Reijo Pakosen,Ja sitten alkoi pieksentä.

        Olen valmis tulemaan esille ja vaatimaan oikeutta .Pieksetty.

        Harmillista että jätti näköjään pieksämisen kesken. Olisi pitänyt vedellä oikein kunnolla. On niitä putkakuolemia ennenkin sattunut.


      • Omat elämät
        HuonoYstävä kirjoitti:

        Juuri näin. Itse erehdyin vuosikymmeniä sitten vihjailemaan kaverilleni, että onkohan hänen puolisonsa ihan oikeilla teillä, koska tiesin asioista. Asia sittemmin kamulle selvisi, mutta minut syyllistettiin, miksen kertonut ja taas toisen osapuolen taholta, miksi herätin epäilyksen ja epäsuorasti kerroin.

        Ero tuli heille, kaveruus meni, mutta teit niin tai näin, aina väärinpäin. Enää tuon jälkeen en ole puuttunut mitenkään muiden asioihin ja olen "totaalisen tietämätön", kun asiat selviävät.

        Omalla, muutaman hengen työpaikallani on mies, jolla viimeisen kahden vuoden aikana on jo kolmas nainen menossa. Mies tietenkin naimisissa jo yli 25 vuotta. Vaimo epäilee jatkuvasti (kuten kaikki petturien vaimot), mutta koska hän ei tee mitään, ei kukaan muukaan katso asian kuuluvan meille.
        Iso talo ja maallinen omaisuus pitävät heidät yhdessä ja elämä jatkuu. Vaimo kärsii ja mies nimittelee vaimoaan "raivottareksi" (=mielenvikaiseksi).
        Jokaisella olkoon oma elämänsä ja eläköön kuten parhaimmaksi näkee.


      • inhottaa
        elämäonihanaa kirjoitti:

        "se on vain seksiä, eikä rakkauden siirtämistä toiseen"
        En ole samaa mieltä, ihastun/ rakastun aina uusiin miehiin. Olen ns. pettänyt
        (jos kerrotaan kuviot, se ei ole pettämistä) kaikkia miehiäni vuosikausia.
        Mutta onneksi miehiä aina saa, valitettavan usein varattuja, mutta se ei ole minun ongelmani. Mikseivät naiset tule mukaan?

        Sinun pitäisi ruveta maksulliseksi niin saisit miestä tarpeeksi etkä leikkisi miesten tunteilla jotka ovat nenästä vedettäviä joilla on aivot pudonneet alapäähän kuten sinulla huom. ei kaikilla jotka ovat vastuun tuntoisia oikeita miehiä.


      • Pamputettu
        pamppua kunnolla kirjoitti:

        Harmillista että jätti näköjään pieksämisen kesken. Olisi pitänyt vedellä oikein kunnolla. On niitä putkakuolemia ennenkin sattunut.

        noh,nyt se katosikin pieni uskomus poliisiin.Hengiltä kaikki,jotka poikkeavat valtavirrasta.
        Tapetaan,tapetaan,tapetaan,kaikki häiriköt.Ja tämä julmuuden syvä sota jatkukoon sinunkin viimeiseen henkäykseen.


      • Faux
        pieksetty,pieneksi.. kirjoitti:

        Kolmetoista iskua,joita en ikinä unohda.Silvasti,poliisimestaaja haukiputaan putkassa pieksi 16 vuotiasta mennen tullen.Luulot pois periaatteella.Silvasti,Kyvytön ymmärtämään nuorta aikustuvaa suupalttia,siis nuoren miehen käytöstä .en nimittäin ainakaan käyttäynyt väkivaltaisesti,kunhan soitin suuta.

        Ja sitten tulikin kunnolla turpaan.
        Tämä poliisi silvasti poisti putkasta Reijo Pakosen,Ja sitten alkoi pieksentä.

        Olen valmis tulemaan esille ja vaatimaan oikeutta .Pieksetty.

        Eli pieksit suutasi kun kuvittelit olevasi turvassa ja saavasi käyttäytyä täysin kuten tahdot ja sitten tuli ikävä palautus maanpinnalle kun joku ei ottanutkaan vain tyynesti paskaa niskaansa, vaan päätti ottaa paskaa niskasta?

        Toisaalta ikävää, suunsoittoon ei pitäisi koskaan vastata väkivallalla. Toisaalta kuulostaa taas ihan siltä että tilattiin tahallaan enemmän kuin pystyttiin syömään ja sitten tulikin yllätyksenä vastaan tyyppi joka laittoikin lusikoimaan oman sopan.

        Moni pikkukoira on saanut rauhassa näykkiä ja räksyttää isommalleen kun isompi on katsonut että ei jaksa vaivautua tai antaa mitä pyydetään, välillä vaan tulee sitten vastaan sellainen joka pureekin takaisin.


    • särkynyt sydän

      Olen itse vähän aikaa sitten saanut tietää, että tuleva ex- mieheni on pettänyt minua työkaverinsa (luultavasti muidenkin) kanssa. Olisin todella toivonut, että joku työkavereista olisi laittanut minulle edes nimettömänä txt, mitä mies touhuaa.. Onhan se hirveä shokki, mutta silti pidän parempana sitä, että nyt tiedän.
      Valitettavasti en saanut tietoa työkaverilta, vaan sain sen omin päin selville.
      Olen kyllä monesti miettinyt, mitä teen/sanon, jos törmään johonkin tulevan ex-mieheni työkaveriin.. Koska heillä on pieni työyhteisö, tiedän, että he ovat tienneet pettämisestä..
      Muutenkin, vaikka sanotaan, ettei toisen elämään "sovi" puuttua, miettikää asia omalle kohdalle.. ettekö tosiaan haluaisi tietää, että teitä petetään?

      • Kerro heti!

        Itse sain nimettömän viestin. Ensin kiellettiin pitkän aikaa, puhuttiin jopa kunnianloukkauksesta (hah). Mutta tunnustettiinpa lopulta, kun kaikki oli jo muutenkin ohi...


      • huonomaine

        Ei se mitään kun lastensuojelu laitoksessa joka on yksityinen pienellä paikkakunnalla työnantaja yrittäjä tukee tälläistä toimintaa mitähän huostaan otetut lapset saa nähdä. Suut tukitaan lapsilta kun tarkastajat käy on mitittäin melkoista touhua siinä syyllistyvät muutkin työntekijät vaikenemella rikokseen kun lasten suojelussa rikosnimikkeet on herkemmin tulkittavissa.


      • hyvää jaettavaksi
        Kerro heti! kirjoitti:

        Itse sain nimettömän viestin. Ensin kiellettiin pitkän aikaa, puhuttiin jopa kunnianloukkauksesta (hah). Mutta tunnustettiinpa lopulta, kun kaikki oli jo muutenkin ohi...

        Tässä ilmoittautuu yksi joka ei haluaisi tietää, jos puolisollani on ollut hetken hyvä olla toisaalla. Suon hänelle kaiken hyvän täydestä sydänmestäni ja rakkaudestani. Kaikkea minun ei tarvitse eikä pidäkkään tietää.

        Mielummin nauttisin tietämättä, puolisoni hyväntuulisuudesta. Ihmettelen miksi joillakin tuntuu olla pakottava tarve päästä jakamaan pahaa. Tuntevat oikein velvollisuudekseen. Sallikaa mun epäillä niitä motiiveja. Todellinen syy lienee siinä oman pahan olon purkamispaineessa. Minä olen siihen kyllä väärä osoite. Ystävät on sitä varten.

        Jos ei ole hyvää jaettavaksi, niin sitten pitää edes ymmärtää olla hiljaa


    • korokk

      Esitä toistuva paheksuntasi asiasta kaverillesi. Jos ei muuta niin hän tajuaa paremmin että tekee väärin. Ihastunut ihminen on aivan idiootti, ei tajua tekojensa syitä eikä seurauksia, ei myöskään mittasuhteita. Ehdota että ette ole väleissä niin kauan kun hän toimii noin. Nythän hiljaa hyväksyt ja kaveri ajattelee ettei tämä nyt kovin paha juttu ole.

      • nicholson1

        Samaa mieltä, passiivisuudella rohkaiset kaveria että hänen toimintansa ei ole pahasta. Ei pettämisessä ihastuksesta kyse ole vaan siitä että saa saavuttamattoman ja sen, että saa ns. kahden yhden hinnalla, vakaan parisuhteen ja irtioton samalla, ja voi ehkä tuntea itsensä voimakkaaksi ja miehiseksi koska on onnistunut moisessa toiminnassa.

        Onnen illuusio on kamalin kohtalo ja mielestäni mitä pikemmin tietää tilanteen oikean laidan sen parempi koska näin voi siirtyä etsimään sitä oikeaa onnea ja parempaa elämää ja puolisoa, turhempia odottamatta ja kovempaa sydänsärkyä väistäen.

        Salasuhteessa oleva ihminen ei rakasta puolisoaan tarpeeksi. Se on kylmä fakta.


      • ukko mies
        nicholson1 kirjoitti:

        Samaa mieltä, passiivisuudella rohkaiset kaveria että hänen toimintansa ei ole pahasta. Ei pettämisessä ihastuksesta kyse ole vaan siitä että saa saavuttamattoman ja sen, että saa ns. kahden yhden hinnalla, vakaan parisuhteen ja irtioton samalla, ja voi ehkä tuntea itsensä voimakkaaksi ja miehiseksi koska on onnistunut moisessa toiminnassa.

        Onnen illuusio on kamalin kohtalo ja mielestäni mitä pikemmin tietää tilanteen oikean laidan sen parempi koska näin voi siirtyä etsimään sitä oikeaa onnea ja parempaa elämää ja puolisoa, turhempia odottamatta ja kovempaa sydänsärkyä väistäen.

        Salasuhteessa oleva ihminen ei rakasta puolisoaan tarpeeksi. Se on kylmä fakta.

        Kokemuksesta puhun, että saattaa hyvinkin rakastaa vaimoaan ja syvästi. Mutta moni haluaa vaihtelua tylsään seksielämään. Hyvä tai huono, kukin tavallaan.


      • kylmäkalle
        ukko mies kirjoitti:

        Kokemuksesta puhun, että saattaa hyvinkin rakastaa vaimoaan ja syvästi. Mutta moni haluaa vaihtelua tylsään seksielämään. Hyvä tai huono, kukin tavallaan.

        No höpön höpö, et rakasta etkä kunnioita vaimoasi jos käyt vieraissa.

        Jos toista rakastaa niin ei käy vieraissa vaikka kotona seksi elämä tökkii.

        Silloin on puhuttava yhdessä mitä seksielämälle voi keksiä piristystä.

        Joten turhaan puhut rakkaudesta, kylmä ihminen olet. Toivon että joku käräyttää sinut.
        Niin huomaat mitä menetät. Sinun ei olisi kannattanut alkaa parisuhteeseen kun se vapaus ja seksi on tärkeämpää kuin perhe ja vaimo. Säälittävä luuseri olet.


      • örinäää
        kylmäkalle kirjoitti:

        No höpön höpö, et rakasta etkä kunnioita vaimoasi jos käyt vieraissa.

        Jos toista rakastaa niin ei käy vieraissa vaikka kotona seksi elämä tökkii.

        Silloin on puhuttava yhdessä mitä seksielämälle voi keksiä piristystä.

        Joten turhaan puhut rakkaudesta, kylmä ihminen olet. Toivon että joku käräyttää sinut.
        Niin huomaat mitä menetät. Sinun ei olisi kannattanut alkaa parisuhteeseen kun se vapaus ja seksi on tärkeämpää kuin perhe ja vaimo. Säälittävä luuseri olet.

        Taas näitä : Minun mielipide on se ainoa oikea ja elämä on musta valkoista.

        Kyllä se KylmäKallekin vielä oppii, että elämä on harmaan eri sävyjä.

        Miksi muuten erittelet. vapaus seksi ja perhe vaimo ???


      • ei ole rakkautta
        kylmäkalle kirjoitti:

        No höpön höpö, et rakasta etkä kunnioita vaimoasi jos käyt vieraissa.

        Jos toista rakastaa niin ei käy vieraissa vaikka kotona seksi elämä tökkii.

        Silloin on puhuttava yhdessä mitä seksielämälle voi keksiä piristystä.

        Joten turhaan puhut rakkaudesta, kylmä ihminen olet. Toivon että joku käräyttää sinut.
        Niin huomaat mitä menetät. Sinun ei olisi kannattanut alkaa parisuhteeseen kun se vapaus ja seksi on tärkeämpää kuin perhe ja vaimo. Säälittävä luuseri olet.

        Kyllä Kylmäkalle on tässä täysin oikeassa. Ne jotka eivät edes halua keskustella puolisonsa kanssa siitä miksi se seksielämä tökkii eivät todellakaan rakasta riittävästi vaan näkevät tilanteen sopivaksi pettämiselle. Näin se nyt vaan on. Jos rakastaa niin varmasti haluaa selvittää syyt viilenneeseen tilanteeseen.


      • rakkausjahimo
        ei ole rakkautta kirjoitti:

        Kyllä Kylmäkalle on tässä täysin oikeassa. Ne jotka eivät edes halua keskustella puolisonsa kanssa siitä miksi se seksielämä tökkii eivät todellakaan rakasta riittävästi vaan näkevät tilanteen sopivaksi pettämiselle. Näin se nyt vaan on. Jos rakastaa niin varmasti haluaa selvittää syyt viilenneeseen tilanteeseen.

        Mitä on rakkaus? Rakkautta on vanhempien ja lasten välillä. Kaikki muu on lihallista himoa.


      • kaksi vanhaa puuta
        rakkausjahimo kirjoitti:

        Mitä on rakkaus? Rakkautta on vanhempien ja lasten välillä. Kaikki muu on lihallista himoa.

        Syvää rakkautta voi olla myös aviopuolisoiden välillä. 60-vuotta yhdessä ollut aviopari kulkee yhä käsi kädessä. Siinä ei joku menneisyyden hairahdus tunnu.


    • peyettynainen

      Tee palvelus hänen vaimolleen ja itsellesi ja kerro! Kivi vierähtää sydämeltäsi ja vaimo saa vapauden.

      • Mietipäs uudestaan

        Tee palvelus - mistä tietää että se on palvelus. Inhottaa ajatella näitä palveluksen tekijöitä, jotka kuvittelevat tietävänsä mikä on toisille parasta ja vain "tarkoittavat hyvää". Kenen hyvää - tässäkin tapauksessa mies haluaa kertoa koska on itsellä hankala olo.


    • 14+13

      Ei kannata puuttua näin herkässä asiassa muiden ihmisten emään, saat vaan syyt ja syyttelyt omille niskoille. Tiedän kokemuksesta. Tulee piikkejä sieltä ja täältä, näin siinä vain käy. Petetty purkaa omaa pettymystään kertojaan jne. "Miksi kerrot vasta nyt?" "Miksi et pitänyt kaveristasi huolta (ja sotkeutunut ja pakottanut kaveria olla pettämättä) jne. Kuulostaa aivan järjettömältä, mutta riski sinuun on liian suuri. Harva on niin fiksu ja henkisesti niin kehittynyt, että AIDOSTI pystyy pitämään kaverin omia tekoja ominaan, kun sitä vastuuta on niin kiva vierittää toisten niskoille, eihän silloin petettykään joudu kantamaan omaa osuuttaan.

      Mitä järkeä tökkäistä muurahaispesää, kun asia ei kuitenkaan ole sinun päätettävissä. Rakastunut kaverisi puolestaan syyttää myös sinua kateudesta,
      ämmämäisyydestä jne. Sinä olet tehnyt oman osuutesi, sanomalla kaverillesi suoraan, että lopettaa pettämisen, enempää sinun ei ole tarvetta eikä edes aitoa oikeutta, ottaen huomioon, että olet kuitenkin pettäjän kaveri.

    • Lentoon!

      Olen ollut tässä petetyn vaimon osassa, ja voin vakuuttaa, että olisin arvostanut kertojaa hyvin paljon, jos jollain olisi riittänyt rohkeutta ja oikeudenmukaisuutta kertoa minulle. Salasuhde on niin epäreilu tilanne sitä petettyä kohtaan, että se jättää ikuiset arvet, ja sen pahempi, mitä pitempään huijaus kestää. Myös anonyymi käräytys olisi ollut pelastus, mikä tahansa, että kaksoiselämä olisi loppunut.

      Itse sain tietää vahingossa, kun miehen aikataulusuunnittelussa sattui pieni erehdys. Sitten, kun totuus on paljastunut, on kaikilla osapuolilla samanlaiset mahdollisuudet tehdä ratkaisunsa. Minä päädyin ottamaan eron miehestäni, koska hänen arvonsa minun silmissäni romahti ja kiintymykseni häntä kohtaan loppui. Ja nyt olen onnellinen, eikä salasuhdekaan enää haittaa, kun olen päässyt asiasta yli, tosin se kyllä oli kovan työn takana.

    • faktat kehiin

      Mahdollista on myös ettei kertojaa uskota ja saa vain vihat päälleen. Siksi kannattaa miettiä miten kertoo: anonyymisti vai omalla nimellään ja millaisia faktoja esittää.

      • Vain totuutta kiitos

        Ei ole olennaista, kuka saa vihat päälleen jostain kertomisesta. Pääasia, että totuus paljastuu! Vaikka sitten anonyymisti, mutta kuka viitsii seurata vierestä, kun yhtä huijataan?. Se on valehtelijoiden suojelua.


      • 17+15
        Vain totuutta kiitos kirjoitti:

        Ei ole olennaista, kuka saa vihat päälleen jostain kertomisesta. Pääasia, että totuus paljastuu! Vaikka sitten anonyymisti, mutta kuka viitsii seurata vierestä, kun yhtä huijataan?. Se on valehtelijoiden suojelua.

        Meinaatko, että ulkopuolisten ihmisten tulisi alkaa "uhrautumaan" pettäjän takia vaikka "vihat päällensä", vain siksi, että pitäisi kertoa jollekin tuntemattomalle, että teidän kahdenkeskisessä elämän tärkeimmässä suhteessa on käärme. Jokainen huomatkoon itse ja jos ei huomaa, niin voi voi. Viisaat pääsee vähemmällä!


      • ilmoittaisin
        17+15 kirjoitti:

        Meinaatko, että ulkopuolisten ihmisten tulisi alkaa "uhrautumaan" pettäjän takia vaikka "vihat päällensä", vain siksi, että pitäisi kertoa jollekin tuntemattomalle, että teidän kahdenkeskisessä elämän tärkeimmässä suhteessa on käärme. Jokainen huomatkoon itse ja jos ei huomaa, niin voi voi. Viisaat pääsee vähemmällä!

        Kyllä asian voi kertoa ihan anonyymisti tekstarilla kuten täällä on vihjaistu. Taidat itse olla tuollainen pettäjä kun niin kovasti asia tuntuu nostavan tunteita. On todellakin aika mahdotonta asiasta tulla tietoiseksi petetyn osassa jos on täysin siinä uskossa että se rakas ei petä. Osaa vetää kaksoiselämäroolinsa antaumuksella. Kyllä minä ilmoittaisin jos tietäisin tuollaisesta lähipiirissäni.


      • näitä löytyy
        Vain totuutta kiitos kirjoitti:

        Ei ole olennaista, kuka saa vihat päälleen jostain kertomisesta. Pääasia, että totuus paljastuu! Vaikka sitten anonyymisti, mutta kuka viitsii seurata vierestä, kun yhtä huijataan?. Se on valehtelijoiden suojelua.

        Pettäjällä itsellään on löydyttävä sen verran moraalista selkärankaa että kertoo itse.
        No sitähän monelta ei löydy. Totta että syitä voi löytyä riippuen elämän tilanteistakin, mutta olen saanut mielikuvan suurimman osan olevan alunperinkin "mitä väliä"linjalla. Kunhan oman mielihyvänsä saa. Miksi sitten tietoisesti alkaa yhteiselon jonkun kanssa? Liihottelisi vapaasti itsekseen, ei luulisi olevan ongelma. Kiinni jäädessä kaverin syyttely taas kertoo ettei itse kykene ystäväkään olemaan kenellekään. Feikki.


      • See the point
        näitä löytyy kirjoitti:

        Pettäjällä itsellään on löydyttävä sen verran moraalista selkärankaa että kertoo itse.
        No sitähän monelta ei löydy. Totta että syitä voi löytyä riippuen elämän tilanteistakin, mutta olen saanut mielikuvan suurimman osan olevan alunperinkin "mitä väliä"linjalla. Kunhan oman mielihyvänsä saa. Miksi sitten tietoisesti alkaa yhteiselon jonkun kanssa? Liihottelisi vapaasti itsekseen, ei luulisi olevan ongelma. Kiinni jäädessä kaverin syyttely taas kertoo ettei itse kykene ystäväkään olemaan kenellekään. Feikki.

        Mutta jos rakastaa toista eikä halua aiheuttaa eroa kertomalla siitä että on vähän viriilimpää sorttia.

        Ei silloin voi kertoa kun lopputulos on aina se että toinen ottaa eron kun kertoo.
        Raamatun sankareillakin oli jalkavaimoja, ja mitä vikaa siinä on jos toteuttaa käskyä, lisääntykää ja täyttäkää maa??

        Piis and Luv


      • eteenpäin?
        ilmoittaisin kirjoitti:

        Kyllä asian voi kertoa ihan anonyymisti tekstarilla kuten täällä on vihjaistu. Taidat itse olla tuollainen pettäjä kun niin kovasti asia tuntuu nostavan tunteita. On todellakin aika mahdotonta asiasta tulla tietoiseksi petetyn osassa jos on täysin siinä uskossa että se rakas ei petä. Osaa vetää kaksoiselämäroolinsa antaumuksella. Kyllä minä ilmoittaisin jos tietäisin tuollaisesta lähipiirissäni.

        Kyllä pitää että, petettykin saa uuden elämän aloittaa toisen kanssa.


      • oikeus tietää
        eteenpäin? kirjoitti:

        Kyllä pitää että, petettykin saa uuden elämän aloittaa toisen kanssa.

        Ilman muuta oikea ystävä kertoo olen itse ilmoittanut myös toisen osapuolen puolisolle koska ihmistä ei saa mielestäni käyttää hyväkseen ja piste.


      • kummitus
        See the point kirjoitti:

        Mutta jos rakastaa toista eikä halua aiheuttaa eroa kertomalla siitä että on vähän viriilimpää sorttia.

        Ei silloin voi kertoa kun lopputulos on aina se että toinen ottaa eron kun kertoo.
        Raamatun sankareillakin oli jalkavaimoja, ja mitä vikaa siinä on jos toteuttaa käskyä, lisääntykää ja täyttäkää maa??

        Piis and Luv

        Ei se ole rakkautta nähnytkään, jos haluaa tuhlata toisen ainoan elämän valheeseen ja epärehellisyyteen. Toki jos on tiedossa, ettei rehellisyys ole kummankaan arvomaailmassa kovin korkealla niin eri juttu.


    • kannustan kertomaan

      Kerro anonyymisti. Vaimo ansaitsee tietää, mutta sinun ei tarvitse syyttömänä kärsiä. Eikös toi onnistu vaik prepaidilla tai teet vaik uuden sähköpostiosoitteen ihan tätä varten.

      • 10+14

        Nykyisin voi lähettää sähköpostiviestejä myös anonyymisti. Nämä palvelut on luotu sitä varten, että voi ilmiantaa rikollisia tai pettäjiä.


    • djofer

      Se riippuu täysin oletko valmis luopumaan kaveristasi tuon jälkeen, arvelen ettei kaveri hirveesti halua sinuun yhteydessä olla jos tietää, että olet hänet käräyttänyt

      • lolipop

        Onko kaveri sen arvoinen jos ei puolisoakaan arvosta?


      • eipä ole ei
        lolipop kirjoitti:

        Onko kaveri sen arvoinen jos ei puolisoakaan arvosta?

        Niinpä ja todennäköisesti on epärehellinen eri tilanteissa sille kaverilleenkin. Nämä pettäjät ovat yleensä sellaisia luusereita ja riman alittajia että turha on heistä mitään hyvää ja luotettavaa kaveria edes hakea.


    • jos käräytät...

      ... todennäköisesti käy niin, että vaimo vihoittelee hetken, mutta ei halua erota. Mies huokaa helpotuksesta ja palaa pian vanhoihin puuhiin tyytyväisenä ja tod.näk. entistä törkeämpänä. Hän luottaa siihen, ettei vaimo jätä. Näin siinä yleensä käy. Ojasta allikkoon. Surullista mutta niin totta.

      • etsilleesti

        Ja kun sitten mies saa sen toisen naisen suhteeseen jossa nainenkin on sitoutunut. Arvatkaapa kuka rikkoi liiton? Ei kumpikaan tuosta parista vaan se uusi joka oli tullut mukaan vasta ekaeron jälkeen...


      • Suomenna
        etsilleesti kirjoitti:

        Ja kun sitten mies saa sen toisen naisen suhteeseen jossa nainenkin on sitoutunut. Arvatkaapa kuka rikkoi liiton? Ei kumpikaan tuosta parista vaan se uusi joka oli tullut mukaan vasta ekaeron jälkeen...

        Epäselkeää...


      • Voi, voi

        Joopa. Aika monet vaimot haluaa kynsin hampain pitää kiinni miehestään, vaikka mies onkin jäänyt kiinni vieraista. Sitten kun mies käryää, sitten tietysti käydään ankarat neuvottelut kotona, jolloin nainen haukkuu, huutaa, sättii, meuhkaa ja mies lupaa parantaa tapansa, jättää vieraat naiset, aloittaa puhtaalta pöydältä jne. jne. Ja valitettavasti vähän ajan päästä mies jatkaa pettämistään. Toki kiinnijäämisen yhteydessä käydyissä "neuvotteluissa" mies on luvannut olla vaimon luottamuksen arvoinen; hän jättäytyy ainakin jonkin aikaa pois kaikista työpaikan menoista ja kavereitten kaljailloista, viettää illat tiiviisti kotona vaimon silmien alla jne. jne. jne. Mutta ei aikaakaan kun sama peli alkaa taas... Näin se vaan menee.

        Toki kyse on siitäkin aika usein, että pariskunta ei halua jakaa omaisuutta eikä erota ja siksi kärvistellään ja jatketaan suhteessa, vaikka epätietoisuus vaivaa varmaan vaimoa kaiken aikaa. Mies tietysti haluaa pitää sekä kodin (huolto pelaa) että sen vieraan salasuhteen, eikä mies voi olla varma siitäkään, että salarakas huolii hänet mahd. eron sattuessa. Siksi pitää roikkua entisessä, vaikka elo ei mitenkään nautinnollista olisikaan. Joskushan kräryn käytyä esitetään niiiiiiiiiiiiiiiiiiin kauhean rakastunutta (jonkin aikaa ainakin), kun pitää näyttää muille, että hyvin meillä menee...Kulissit pitää pitää yllä hinnalla millä hyvänsä. Oksettavaa!

        Itse en hyväksyisi petturia missään nimessä enkä uskoisi petturin lupauksiin tapojen parantamisesta ja vieraitten suhteitten jättämisestä. Se joka pettää kerran, pettää sen jälkeenkin...


      • ei mene ihan noin
        Voi, voi kirjoitti:

        Joopa. Aika monet vaimot haluaa kynsin hampain pitää kiinni miehestään, vaikka mies onkin jäänyt kiinni vieraista. Sitten kun mies käryää, sitten tietysti käydään ankarat neuvottelut kotona, jolloin nainen haukkuu, huutaa, sättii, meuhkaa ja mies lupaa parantaa tapansa, jättää vieraat naiset, aloittaa puhtaalta pöydältä jne. jne. Ja valitettavasti vähän ajan päästä mies jatkaa pettämistään. Toki kiinnijäämisen yhteydessä käydyissä "neuvotteluissa" mies on luvannut olla vaimon luottamuksen arvoinen; hän jättäytyy ainakin jonkin aikaa pois kaikista työpaikan menoista ja kavereitten kaljailloista, viettää illat tiiviisti kotona vaimon silmien alla jne. jne. jne. Mutta ei aikaakaan kun sama peli alkaa taas... Näin se vaan menee.

        Toki kyse on siitäkin aika usein, että pariskunta ei halua jakaa omaisuutta eikä erota ja siksi kärvistellään ja jatketaan suhteessa, vaikka epätietoisuus vaivaa varmaan vaimoa kaiken aikaa. Mies tietysti haluaa pitää sekä kodin (huolto pelaa) että sen vieraan salasuhteen, eikä mies voi olla varma siitäkään, että salarakas huolii hänet mahd. eron sattuessa. Siksi pitää roikkua entisessä, vaikka elo ei mitenkään nautinnollista olisikaan. Joskushan kräryn käytyä esitetään niiiiiiiiiiiiiiiiiiin kauhean rakastunutta (jonkin aikaa ainakin), kun pitää näyttää muille, että hyvin meillä menee...Kulissit pitää pitää yllä hinnalla millä hyvänsä. Oksettavaa!

        Itse en hyväksyisi petturia missään nimessä enkä uskoisi petturin lupauksiin tapojen parantamisesta ja vieraitten suhteitten jättämisestä. Se joka pettää kerran, pettää sen jälkeenkin...

        Ota huomioon, että on myös niitä jotka pettävät vain sen kerran, eivätkä toista kertaa. Tajuavat virheliikkeensä ja oppivat siitä.


      • koettu on että
        ei mene ihan noin kirjoitti:

        Ota huomioon, että on myös niitä jotka pettävät vain sen kerran, eivätkä toista kertaa. Tajuavat virheliikkeensä ja oppivat siitä.

        Kai heitäkin on, mutta harvassa. Oppivat vaan peittämään jälkensä paremmin. Pöly kun laskeutuu ja puoliso rauhoittuu niin uusi kakkonen tai sitten se vanha, on jälleen kuvioissa.


    • go for it

      Käräytä ja tuu sit kertoon tänne, että oliko mitään vaikutusta mihkään. Eiks je?

    • viestikapula

      Voi olla, että joku haluaisi kerrottavan ja toinen taas ei. Mistä voit tietää, kumpaan ryhmään kaverin puoliso kuuluu.
      En ymmärrä miksi koet sen niin tärkeäksi, että haluat kertoa. Tottakai ilmeisesti kannat aitoa? huolta, mutta kun koko härdelli ei kuulu sinulle, eikä ole omaan elämääsi kuuluva asia.

      Jokainen keittää oman soppansa itse. Moraalinvartijana ja hyvää tarkoittavana on iso houkutus olla, mutta toisten parisuhdeasioihin ei pidä sivullisen sotkeentua.

      • tätä mieltä

        Mun mielestä silmien sulkeminen ja katseen kääntäminen toiseen suuntaan ei oo välittämistä. Joskus on hyvä "sekaantua", siis kertoa valheesta ja petoksesta sille, joka on sen kohteena! Itse haluaisin aivan e h d o t t o m a s t i tietää!!


      • Juuri näin...

        Jep. Ja aina on mahdollisuus, että se toinenkin on myös pettänyt, mutta ei jäännyt kiinni, tms, joten parasta kun jokainen hoitaa omat parisuhde asiansa itse.


    • mietin vaan

      Mieti mitä kerrot. Jos kerrot, kerro vaan sellaista minkä oot itse nähnyt. Älä kerro päätelmiä. Itse arvostaisin kertojaa, joka pysyy vaan faktassa. Itse esimerkiksi tiputtaisin alibin joka perustuu minuun heti pois. En halua osallistua kenenkään valheisiin/petokseen.

      • Ex-kiusattu

        Niin, noin ison ison asian salailu on osallistumista valheeseen. Tärkeintä on totuuden paljastuminen ja petetyn kiusaamisen lopettaminen. Se, saako joku vihat päällensä, on ihan sama ja sivuseikka. Sittenhän on kaikilla osapuolilla mahdollisuus päättää omasta elämästään, miten jatketaan eteenpäin.

        Itse suutuin tuttaville, jotka eivät kertoneet exäni suhteesta mulle. Olisin arvostanut todella paljon, jos joku olisi mulle kertonut, sain sitten tietää muulla tavalla. Jos joku, joka ei ole kokenut petetyn osaa, neuvoo, ettei saa puuttua toisten asioihin, ei tiedä, mistä puhuu.

        Nyt on tilanne se, että otin eron petturimiehestä, ja olen nyt hyvin onnellinen, kun salasuhteella pilattu pitkä liitto päättyi. Ja ex-miestä kaduttaa nimenomaan avioliiton pilaaminen, salasuhde päättyi kärähtämiseen. Ja tuttavapiirin vihat päällensä saivat sekä mies että kakkonen, koska hehän tässä sotkivat suhteensa seurauksena monia asioita, mies varsinkin oman elämänsä. Pahin vaihtoehto olisi kuitenkin ollut, jos salasuhde olisi jatkunut minun tietämättäni.


      • flässi
        Ex-kiusattu kirjoitti:

        Niin, noin ison ison asian salailu on osallistumista valheeseen. Tärkeintä on totuuden paljastuminen ja petetyn kiusaamisen lopettaminen. Se, saako joku vihat päällensä, on ihan sama ja sivuseikka. Sittenhän on kaikilla osapuolilla mahdollisuus päättää omasta elämästään, miten jatketaan eteenpäin.

        Itse suutuin tuttaville, jotka eivät kertoneet exäni suhteesta mulle. Olisin arvostanut todella paljon, jos joku olisi mulle kertonut, sain sitten tietää muulla tavalla. Jos joku, joka ei ole kokenut petetyn osaa, neuvoo, ettei saa puuttua toisten asioihin, ei tiedä, mistä puhuu.

        Nyt on tilanne se, että otin eron petturimiehestä, ja olen nyt hyvin onnellinen, kun salasuhteella pilattu pitkä liitto päättyi. Ja ex-miestä kaduttaa nimenomaan avioliiton pilaaminen, salasuhde päättyi kärähtämiseen. Ja tuttavapiirin vihat päällensä saivat sekä mies että kakkonen, koska hehän tässä sotkivat suhteensa seurauksena monia asioita, mies varsinkin oman elämänsä. Pahin vaihtoehto olisi kuitenkin ollut, jos salasuhde olisi jatkunut minun tietämättäni.

        Asia ei kuulu sulle eikä siitä kannata ottaa murhetta,se ei ole sun elämää koskeva asia.Ja ..ttu,mitä sitte jos mies käy panemassa jotain muut ku omaa vaimoa !?Onko toi jotain kamalaa,HÄ!?Ei ole.


      • flässi
        flässi kirjoitti:

        Asia ei kuulu sulle eikä siitä kannata ottaa murhetta,se ei ole sun elämää koskeva asia.Ja ..ttu,mitä sitte jos mies käy panemassa jotain muut ku omaa vaimoa !?Onko toi jotain kamalaa,HÄ!?Ei ole.

        Nuorena 5ks kaverini avaytui vaimolleen tunnontuskissaan ku oli niin munaton jätkä ettei kantanut tekoaan miehen lailla,vaimo itkien raivosi miehelleen OLISIT SALANNUT TUON, ETKö KYENNY PITÄÄN TOTA OMANA TIETONASI?!


      • voi herranjestas
        flässi kirjoitti:

        Asia ei kuulu sulle eikä siitä kannata ottaa murhetta,se ei ole sun elämää koskeva asia.Ja ..ttu,mitä sitte jos mies käy panemassa jotain muut ku omaa vaimoa !?Onko toi jotain kamalaa,HÄ!?Ei ole.

        Oletko jotenkin idiootti. "Onko toi jotain kamalaa, Hä!? Ei ole." Siis olisit itse valmis sietämään puolisosi pettämistä kun ei ole mitenkään kamalaa. Haloo!!


    • vihaan pettäjiä

      Kyllä,nimetön käräyttäminen on paras.Mieti miten haluaisit itseäsi kohdeltavan vastaavassa tilanteessa? Itse toivoisin että joku tietäjä käräyttäisi..
      Itse aikoinani meinasin ottaa prepaid-liittymän ja tehdä käräytyksen nimettömänä,mutta tein rehdisti käräytyksen omalla nimelläni ja numerollani.He ovat sen jälkeen rakentaneet liiton uudestaan.Hyvä näin.

    • kaverille kanssa

      Vaadit päästä liukkaille tai käyt kielimässä.

      • flässi

        N6mim. Vihaan pettäjiä,ELÄMÄ OPETTAA SUA VIELÄ TÄSSÄ AIHEESSA.


    • <trr

      Tossa vois panna sitä kaverin vaimoa

      • hjbkllkj

        Naurettava ajatuskin kieliä tollasesta asiasta,suhde on heidän asia,pettää tai ei,..ttuako se sulle kuuluu?Maaimanparajaa kun näköjään haluat olla,keskity muihin murheisiin.Ettei vaan oma elämä olis jotain sellasta mihin et oo tyytyväinen?


      • Niih

        Parempi pettää vaimoaan kuin itseään.


      • eunekki

        Mie oon hoitanu sen kaverin vaimon. Oon muute hoijellu monta muutakii ja kaikki on tyytyväisiä.


    • edestään löytää

      PETTÄJÄN TIE ON TUSKAINEN JA HARMAA

      • koettu juttu

        Ei ole suinkaan kaikilla. Toiset vaan nauttii. Toisilla on voimakas syyllisyydentunto, toisilla ei.


      • Joopajooniinsäluulet

        Ei pidä paikkaansa.


    • vaikea juttu

      Nimetön paljastaminen on ihan yhtä moraalitonta. Herättää oudon olon,kuka seuraa perhettä että tietää asian? Ja sen jälkeen olet valehtelija kaverisi edessä,kun hän kysyy,tiesitkö tai teitkö sinä ilmoituksen,valehtelet ettet tehnyt. Mitä järkeä?
      Ja yksinkertaisesti,et voi kertoa. Se ei ole sinun elämäsi. Olet kaverillesi jo sanonut mielipiteesi. Niin minäkin ystävälleni. Se riittää.
      Mietipä hieman millainen ystävä olet. Jos taas et kestä ystäväsi toimintaa,pistä välit poikki. Siirty vaimon ystäväksi,ja sitten kerro. Luottamuksrn voi menettää vain kerran.jos minun paras ystäväni menisi minusta kertomaan asioitani eteenpäin, ei luottamuksellisella ihmissuhteella olisi mitään merkitystä enää. Minun tai sinun tai kenen vain pitää itse olla valmis tekemään oman elämän ratkaisu. Jaatko oman vaimosi asioita ystävällesi? Jotain todella luottamuksrllisia?
      ok,ehkä kaverisi on narsistinen törppö?
      minun ystäväni ei,vasn kamppailee,mihin suuntaan on viemässä elämäänsä. Hän on inhimillinen rakastettava ihminen, joka joutuu tekemään kyllä pian ratkaisun. Mutta se on hänen omansa,ja tulee kun kuvio selvä. En ikinä pettäisi hänen luottamustaan. Olen tukena, meneepä hän mihin suuntaan, tai tulipa mitä ongelmia. En tekisi kuten hän, mutta minulla ei ole varaa heittää ensimmäistä kiveä. Ehkä miehet pettävätkin eri tavalla,jäävät vuosiksi suhteisiin. Blokkaavat tunteet?

    • 34trfg

      Mene ovelle asti kertomaan ja samalla reissulla töksäytät niin vaimo saa kostonsa win win

      • HALOOO

        HANKI OMA ELÄMÄ.VITTUAKO MUIDEN ASIAT SULLE KUULUU.EI ASIAT OLE MUSTAVALKOISIA.VIHAAN IHMISIÄ JOTKA HÄMMENTÄÄ MUIDEN ASIOITA.TYKKÄISITKÖ JOS JOKU SORKKIS JA HÄMMENTÄIS SUN JUTTUJA HÄ.


      • Yököttää
        HALOOO kirjoitti:

        HANKI OMA ELÄMÄ.VITTUAKO MUIDEN ASIAT SULLE KUULUU.EI ASIAT OLE MUSTAVALKOISIA.VIHAAN IHMISIÄ JOTKA HÄMMENTÄÄ MUIDEN ASIOITA.TYKKÄISITKÖ JOS JOKU SORKKIS JA HÄMMENTÄIS SUN JUTTUJA HÄ.

        Hankippa sinä vähän itsehillintää, empatiakykyä ja omatunto! On itsekästä ajatella omaa nautintoa kun tietää sen tuottavan toiselle tuskaa!


      • Yököttää kirjoitti:

        Hankippa sinä vähän itsehillintää, empatiakykyä ja omatunto! On itsekästä ajatella omaa nautintoa kun tietää sen tuottavan toiselle tuskaa!

        yököttäjälle että todellakin yököttää tollanen omatuntopoliisin osa,,,,,onko sulla mitään omaa elämää toisten kyttäämiseltä?,,,,,säälin sua,,,,,,,,


      • Pitää puuttua
        tigman kirjoitti:

        yököttäjälle että todellakin yököttää tollanen omatuntopoliisin osa,,,,,onko sulla mitään omaa elämää toisten kyttäämiseltä?,,,,,säälin sua,,,,,,,,

        Yököttäjät ja kumppanit eivät tajua, että petettyä kiusataan. Valehtelu ja pettäminen on aina väärin. Totuus vaan esille. Moni täällä toitottaa, että toisten, siis pettäjän asioihin ei saisi puuttua, no kyllä kiusaamiseen pitää puuttua.


      • VIHAAN PETTÄJIÄ
        HALOOO kirjoitti:

        HANKI OMA ELÄMÄ.VITTUAKO MUIDEN ASIAT SULLE KUULUU.EI ASIAT OLE MUSTAVALKOISIA.VIHAAN IHMISIÄ JOTKA HÄMMENTÄÄ MUIDEN ASIOITA.TYKKÄISITKÖ JOS JOKU SORKKIS JA HÄMMENTÄIS SUN JUTTUJA HÄ.

        MÄ AINAKIN HALUAISIN TIETÄÄ, JOS PUOLISONI PETTÄISI. OLISIN HYVIN ONNELLINEN TIEDOSTA, SILLOIN TOTUUS TULISI ILMI. JA VARMASTI HETI OTTAISIN ERON. OTA ENSIN ERO JA HYPI SITTEN PUNKASTA TOISEEN, SILLOIN ET OLE PUOLISOLLESI TILIVELVOLLINEN.


    • RogerLess

      Vaatisin päästä kimppakivaan. Elämästä pitää ottaa kaikki irti.

      • ksffu

        PITÄISKÖ KÄRÄYTTÄÄ?.. ÄMMÄ.OLET ÄMMÄ.


    • E*******

      Porin Don Juan taas asialla?

    • ItsekinNautiskelija

      Älä kyylää toisten tekemisiä. Anna sen nauttia kielletystä hedelmästä ja nauti itsekin. Sehän on nykyaikana enemmänkin sääntö kuin poikkeus, oli se väärin tai ei. Muijallakin varmaan omat juttunsa, et vaan ole huomannut miehen kyyläämiseltäsi.

      • Yököttää

        Sinäkö kannustat täällä ihmisiä pettämään ja "nauttimaan kielletyistä hedelmistä"? Mieti nyt vähän...ei kaikkien tarvitse olla samanlaisia sikoja kuin sinä! Omasta rehellisestä ja luotettavasta parisuhteesta voi nauttia paljon enemmän! Jos on noin suuret lihalliset himot niin jättäisit vaimosi ja antaisit hänelle mahdollisuuden löytää arvoisensa kumppanin!


      • totuus julki

        Minäkin olen joutunut petetyksi ja olin iloinen et joku oli viksu ja kertoi ennenkö olisin mennyt sitoutumaan mieheen sen jälkeen kun jätin ovat silmäni avautuneet mies pyörittää montaa naista yhtä aikaa toinen lähtee soittaa toiselle Kertokaa nainen ansaitsee sen verran kunnioitusta ettei häntä petetä


      • paremmin voiva
        Yököttää kirjoitti:

        Sinäkö kannustat täällä ihmisiä pettämään ja "nauttimaan kielletyistä hedelmistä"? Mieti nyt vähän...ei kaikkien tarvitse olla samanlaisia sikoja kuin sinä! Omasta rehellisestä ja luotettavasta parisuhteesta voi nauttia paljon enemmän! Jos on noin suuret lihalliset himot niin jättäisit vaimosi ja antaisit hänelle mahdollisuuden löytää arvoisensa kumppanin!

        ja mikä olet sioittelemaan sinä ketään,,,,siathan ne oksentaa


    • niin tekisin

      Järkkää niin et vaimo sattuu paikalle kun mies toisenkaas niin näkee itse se on oikein että puuttuu jos ei ole uskollinen erotkoot miksi pitää toista nöyryttää ja pettää sellaista miestä ei tarvitse kunnioittaa rehellinen ja reilu peli pitää olla suhteessa

    • En hyväksy pettämist

      Vaimon pitäisi saada tietää, mutta toisaalta jos sinä sen kerrot voit menettää ystäväsi! Tiedät siis mahdollisen hinnan ja päätöksen teet sen mukaan!

    • kerro vaan

      Ehdottomasti kannattaa kertoa kaverin vaimolle.

      Sillä eihän kaveri rakasta ja kunnioita vaimoaan kun heiluu vieraassa pedissä.

      Itse olen tehnyt niin ja vaimo kiitti että kerroin, vaikka tuskaahan se hänelle oli.

    • Tipitii, tilulii

      Enpä olisi uskonut, että nykyaikana on vielä tuommoisia tyyppejä. Mitäs jos vaihteeksi keskittyisit vain omien asioittesi hoitamiseen ja jättäisit muut ihmiset rauhaan. Juoruämmiä ei kaivata missään. Vai sinunko eukkosi kanssa kaveri sinua pettää? Jos näin on, niin ota uusi.

      • Valheet auki

        Ei ole kyse juoruamisesta, vaan valehtelun ja kiusaamisen estämisestä.


    • elämää

      Minä vaimona petän aina miestäni, mutta se onnistuu vain kun olen kursseilla ja valitettavan vähän tälle vuodelle kursseja tulossa, mutta pikapanot saan "kuntosalilla"

      Tiedän mieheni pettävän minua, joten tasoissa ollaan.

    • miinä vain

      Mieti haluaisitko että sinulle kerrottaisiin että sinua petetään.

    • kannustan kertomaan

      Ehdottomasti pitää kertoa sille petetylle. On irvokasta jos toinen nauttii salasuhteesta ja oman jännitysmomentin saa just tästä salailusta.
      Mukava on tulla nauttimaan kodin turvasta ja tutusta olosta ja ehkä palveluistakin.
      Se loppuu kun toinenkin tietää mikä on oikea perhekuvio.
      Minä ainakin haluaisin tietää mieluummin kun olla narutettavana.
      Tee se vaikka tekstiviestillä.

      • oma ensin

        Kiksinsä vuoksi ihmiset haluavat kertoa *tietonsa*, vaikkei surkeutensa keskellä sitä ymmärrä myöntää edes itselleen. Aika harva kertoja on nähnyt varmaankaan aktin tapahtuvan. Kaikki muuhan on vain mahdollisesti likaisen mielikuvituksen tuotetta. Pahansuopaa paskaa.

        Itselläni on toista sukupuolta olevia ystäviä, jotka kyllä hivelee silmää. Kaverini kuolatessaan toki kuvittelevat omaavansa varmaa tietoa, mutta ne varmat tiedot eivät vain pidä paikkaansa. Muutaman vuoden jaksoin korjailla säntillisesti näitä harhakäsityksiä, todeten sen turhaksi.

        Kaverini vain ihmettelevät kuinka voin niin julkisesti esitellä ystäviäni, jopa niin että puolisoni tietää niistä. No arvostustahan tällaiset harhakäsitykset toki kasvattavat, joten olen päättänyt antaa kaverieni kärvistelevän kateellisina tossujen alla.

        Voin hyvin kuvitella että katkeruuden puuskaassaan ottavat maailman parantajan roolin, ja velvollisuudekseen kertoa puolisolleni *varman tietonsa*.

        Kaikille luusereille: Korjatkaa se oma elämänne ensin :)


    • kokemuksen ääni .,,

      alotukseen ;;;;;

      Ehdottomasti narauta kaverisi, varsinki jos kaveripariskunta on vielä suhteelisen nuoria alle viisikymmentä,
      on helvetti vaimolle jos mies pettää eikä kukaan tule kertomaan totuutta,
      vain totuteen voi perustaa kestävän ihmis-sunteen,
      jos uskoton kaverisi itse kertoisi uskottomuutensa se olisi kaikkein parasta,
      silloin on pieni mahdollisuus korjata suhde omaan puolisoon vielä,
      mutta salilu ja kieroilu on varmaa tuhoon johtavaa toimintaa ,

      hyii, kun ihmiset on sairaita ja epärehellisiä omaa puolisoa kohtaan , kuinka kukaan saattaa tehdä omalle puolisolle tommosta, sitä voi vain ihmetellä,

    • ap:n päätös

      No niin, hyviä mielipiteitä on tullut esiin,kiitti niistä. Oon aika paljon pohtinut tätä juttua,koska itse en pidä epärehellisyydestä/pettämistä ja siksi kai tämä niin minua vaivaakin. Mutta kaikesta huolimatta olen päättänyt pysyä sivussa tästä draamasta. Syitä on 2.
      1. Kuten jotkut sanoivatkin,asia ei oikeastaan kuulu minulle, minkä en ole vastuussa pettämisestä. Taitaa olla viisaasta sekaantua vain omaan parisuhdekuvioon? Eli minä en ole vastuussa tästä tapahtumasta millään mittarilla. Se,että petetyt täällä aika kiivaasti kehoittavat kertomaan on vain asian toinen puoli.
      2. Olen päättänyt olla kaveri kaverille,myös näinä huonoina aikoina,vähän niinkuin "myötä ja vastamäessä". Joku viisas sanoi kerran että uusia puoliusoita saa aina uusia,mutta hyvät kaverit on harvassa. Minkälainen ystävä olisin kaverille jos olisin kaveri vaan silloin kun kaikki on OK?
      Eli vastoin osan mielipidettä, yritän saada kaverin järkiinsä ja tekemään jonkun ratkaisu asiaan.
      Kiitti ajatuksia herättävistä kommenteista.

      • Onnellinen taas

        Se järjen puhuminen kaverille on hyvä ajatus. Jos se kaverisi yhtään kunnioittaa sitä vaimoaan, hän lopettaa suhteen, tai ottaa eron tai ainakin kertoo totuuden. Sen vaimon tässä pitäisi saada päättää, haluaako jatkaa pettäneen puolisona.

        Olen petetty vaimo, ex-vaimo nykyään, ja hyvä niin. Se oli kamalaa jälkeenpäin saada tietää, ketkä salaili ja samalla suojeli miehen suhdetta. Tyypit, jotka olivat, huom, olivat ystäviä myös minulle, tiesivät, että perheenisä paneskeli nuorikkoaan selkäni takana meidän kotona. Totuuden paljastuminen oli valtava järkytys, mutta ehdottomasti välttämätöntä. Kukaan ei mulle kertonut, sain vahingossa tietää, kun miehelle sattui pieni virhe salatapaamisen suunnittelussa. Olisipa joku kertonut! Hänen rohkeuttaan olisin todellakin arvostanut.

        Nyt on tilanne se, että minä olen onnellinen, kun pääsin eroon valehtelevasta petturista. Tosin puoli vuotta meni toipua siitä järkytyksestä, oli se raskasta, mutta väistämätöntä. Sen jälkeen on ollutkin sitten voimia laittaa oma elämä uusiksi ja paremmaksi. Mies puolestaan on ihan pirstaleina, kun menetti perhe-elämänsä ja vaimonsa, ja tajusi tehneensä elämänsä pahimman virheen. Se salasuhde loppui kärähtämiseen.


      • doierppps

        Niin...mielestäni olisi myös parasta todella sanoa sille kaverillesi, ettet arvosta hänen tekoaan. Ja jos tämä vaimo suoraan tulee esim. kysymään sinulta asianlaitaa, niin silloin mielestäni sinun pitää kertoa ehdottomasti totuus. Muuten olet valehtelija. Nyt antaisin asian olla, jokaiseen parisuhteeseen ei voi valitettavasti mennä etukäteen tilannetta paikkaamaan....


      • 1+1

        Jos on kysymyksessä hyvä kaveri, älä mene käräyttämään. Jätä muiden tehtäväksi. Se ei nyt petä sua.
        Hyvä frendi on parasta, mitä elämässä voi olla, vikoineen päivineen..


    • sekis

      varattuna se irto seksi sitten kiinnostaa. sinkuna katoaa se kieletyn puun hedelmä ja saa pelätä takertujia vielä.

    • naiset vauhdissa

      Mitäpä sitä kaveria kavaltamaan.

      Ihan itse on nainen taas valinnut kumppanikseen pettäjämiehen, syököön soppansa kun on sen keittänytkin. Jännämies kelpaa aina, uskollinen aitoon rakkauteen uskova mies jää aina nuolemaan näppejään koska on liian tylsä. Siitä on naisten turha valittaa jos sydän murtuu. Huono juttu kaikkien kannalta, paitsi sen pettäjämiehen.

      Tämän takia niitä "aitoja herrasmiehiä" ei mistään enää löydy, on vain naisvihaaja Mr.Niceguy tapauksia. Yksinäisyys painaa, rakkaus, hellyys ja välittäminen puuttuu elämästä ja se on ainoa asia mitä kaipaa. Kun muuttuu pettäjäksi peluriksi jonka kanssa nainen joutuu olemaan varpaillaan yhtäkkiä vientiä riittääkin. Kun taantuu mieheksi joka aidosti välittää kumppanistaan alkaa lähtölaskenta keskusteluun "mä en enää vaan tunne samanlaista vetoa sinua kohtaan".

      • ei ole olemassa

        "Ihan itse on nainen taas valinnut kumppanikseen pettäjämiehen"

        Tietämättään. Se ei ole valinta.

        "uskollinen aitoon rakkauteen uskova mies jää aina nuolemaan näppejään koska on liian tylsä."

        Tällaisia miehiä on vain elokuvissa. Mies ei koskaan rakasta naista aidosti. Hän voi rakastaa ainoastaan naisen jalkoväliä, silloin kun voi työntyä sinne (suu sopii myös mainiosti samaan, ja jopa paremmin, koska silloin nainen ei voi puhua, toisin kuin yhdynnän aikana). Kodinhoitaja, kokki, lapsenlikka ym. ovat myös todella kiva plussa, mutta nekään eivät ole se ykkösasia.


      • Vitsi varmaan taas

        Taas joku yksin jääny luuseri kehittää tota teoriaansa pettäjämiehet vastaan kiltit miehet. Ja että naiset tietentahtoen valitsevat itselleen pettäjämiehen ja KUNNON miehet jäävät yksin.

        Tuttavapiirini miehistä ne kunnolliset ja kiltit ovat naimisissa todella ihanien ja kultaisten naisien kanssa, eivätkä ole jääneet yksin happanemaan. Mutta se kaksikko, jonka tiedän vaimojaan pettäneen ja siksi yksin jääneen jatkavat edelleen viisikymppisinä uuden vaimon etsimistä, ja ovat jämähtäneet tähän naistenmies-tyyliinsä. Liian pieni paikkakunta, niin kaikki tietävät, mitä äijät aikoinaan vaimoilleen tekivät, joten uusia tuttavuuksia vaikea tavata, eivät kelpaa kenellekään...


      • mies utsekkin
        ei ole olemassa kirjoitti:

        "Ihan itse on nainen taas valinnut kumppanikseen pettäjämiehen"

        Tietämättään. Se ei ole valinta.

        "uskollinen aitoon rakkauteen uskova mies jää aina nuolemaan näppejään koska on liian tylsä."

        Tällaisia miehiä on vain elokuvissa. Mies ei koskaan rakasta naista aidosti. Hän voi rakastaa ainoastaan naisen jalkoväliä, silloin kun voi työntyä sinne (suu sopii myös mainiosti samaan, ja jopa paremmin, koska silloin nainen ei voi puhua, toisin kuin yhdynnän aikana). Kodinhoitaja, kokki, lapsenlikka ym. ovat myös todella kiva plussa, mutta nekään eivät ole se ykkösasia.

        Asiaa puhut,mutta sama pätee myös toisin päin,
        Ei nainen koskaan aidosti miestä voi rakastaa, käyttä
        vain tarpeeseen;silloin kun tarvitsee rahaa, johonkin
        työhön tai tietysti seksiin. Näihin miestä tarvitaan ei muuhun.


    • Kerro tietenkin

      Kerro vain vaimolle huoletta. Jos kaverisi kertoo sinulle sivusuhteestaan, hän hakee jo sille "statusta". Moni vaimo kärsii kulississa, kun sydämessään ja havainnoistaan ja ehkä jopa muiden supinasta ja katseista tietää ja kokee miehen pettämisen, mutta ei saa mieheltä vahvistusta tai tunnustusta. Vaimokin ehkä haluaisi elää elämäänsä aidosti rakastavan ihmisen rinnalla, mutta ei halua rikkoa liittoa ja "pettää" toista. Pitkäaikainen kärsimys puhkaisee sairauksia, epäluottamus vaikeuttaa perheen toimintaa ja lasten kasvattamista, pahimmillaan vaimon elämä jää elämättä petturimiehen varjossa jne.

      Mutta kun kerrot, laita vaikka anonyymisti meilillä oikeaa tietoa siitä, missä ja miten pettäminen on tapahtunut, kauanko kestänyt jne. Voit tarjota myös tapaamistasi, jos vaimo haluaa niin. Laita ehkä valokuvia tms.. ja tietoa, missä ja milloin seuraava pettäminen on tapahtumassa, niin vaimo voi mennä itse tarkistamaan halutessaan - mene silloin tueksi mukaan. Jotkut miehet nimittäin kiistävät kaiken aivan silmät kirkkaina, vaikka jäisivät kiinni ns. rysän päältä.

      Aikuinen ihminen kantaa vastuun teoistaan, ja opettelee tuntemaan vastuuta läheisistään. Niin tulee sinun ystäväsikin oppia tekemään. Parhaimmillaan pettämisen paljastuminen ja sen hoitaminen voi korjata avioliiton, ero ei ole ainoa vaihtoehto.

    • En kyylää

      Yritin kerran kertoa - kertomatta jäi noin 20 vuotta sitten, pariskunta edelleen
      yhdessä. Sain pidettyä ystäväni.En menettänyt mitään. Eikä se minulle
      kyllä kuulukaan miten muut elää. Omassa elämässä on ihan tarpeeksi

    • Nimellä.........

      Miksi sinulla on hankala olo? Onko kaverisi ystäväsi vai puolituttu vai mitä? Eikö hän saa elää elämäänsa ja tehdä virheensä ihan itse.

      Ajattelitko, että tekisit ehkä hyvä työn, jos kerrot kaverin vaimolle? Mikä juoruämmä oikein olet? Suosittelen, ettet sotkeudu asiaan ja keskityt omaan elämääsi; viestintuoja saatetaan ampua.

    • Et käräytä!

      Asia ei kuulu sinulle millään tavalla. Pettäminen on yleisempää kuin uskotkaan.

    • Käräytä heti

      Aina pitää käräyttää! Jos tiedät mitä kaverisi tekee niin käräytä!! Pettäjiä ei tule koskaan suojella missään tilanteessa! Puhun nyt omasta kokemuksesta!

      • Leppymätön

        Samaa mieltä olen "Käräytä heti "

        Olen tullut myös petetyksi, puolivuotta selkäni takana touhuiltiin, kukaan ei minulle kertonut tuona aikana että ex-mieheni piti toista naista. Tunnen vihaa nyt näitä ystäviäni kohtaan, jotka tiesivät tilanteen, mutta eivät suvainneet siitä kertoa minulle.


    • yksinhuoltaja pojan

      Minua petti oma aviomies kun olin raskaana, olisin toivonut että joku olisi kertonut, kaikkihan siitä tiesi kun avoimesti liikkui blondin kanssa. Minä kasvatin kotona mahaa ja en tiennyt asiasta mitään.
      Olisin arvostanut rehellisyyttä, loukkasi pettämisen lisäksi se että kukaan ei arvostanut minua niin paljon että olisi kertonut.
      Olisin halunnut tietää.
      Ero tuli, ja katkerasti, kun sain lopulta itse tietää.

    • totuus julki!

      Kerrot tietenkin, mennään elämässä eteenpäin!

    • Pe.seHeikki

      Älä mene sekaan, saat vihat niskoillesi! - Muuten, mistä tiedät, ettei tämä häntäheikki ole sinunkin hoitosi kimpussa kun silmäsi vähän välttää...?

    • humdi

      Ei muuta ku valitset puolesi. Koska tiedät, olet kaverin puolison silmissä mulkku kun et kertonut vaikka tiesit. Jos kerrot, olet kaverin silmissä mulkku kun kerroit.

    • Näitkö ?

      Totuus tietty pitää kertoa.Jos kaveri kertoo se ei vielä ole totuus. SE (AKTI) pitää livenä nähdä

      • ymmärränjoo

        Tää on totta, rakastunut ei usko ellei itse brutaalisti näe.


    • Tässä on neuvo: pidät turpasi kiinni ja hoidat omat asiasi.

    • totuuden torvi

      Anna heidän sekoilla rauhassa. Ei kannata puuttua. Itse valitin kerran vaimolle, että hänen mies on jatkuvasti perseessäni kiinni. Siitähän sota alkoi. Nainen riehui ja huusi, että kaikki on minun syytäni. Mies oli siis mitä kuvottavin kääpiö mitä olen nähnyt. Pettymys oli niin kauhea naiselle, ei pystynyt käsittelemään asiaa, joten oli helpompi alkaa syyttämään minua. Sitten oli kotona kysynyt idiootti mieheltään ja mies oli tietenkin satuillut oman tarinansa missä minä olin kaiken murheen alku ja syy. Siinä sitten nainen riehui useat kerrat minulle, kun jouduin hänen kanssaan samoihin tiloihin.

      Yhdelle pettäjäjälle sanoin, että sinun on kerrottava aviopuolisollesi. Hän kertoi, mutta kumppani oli sanonut, että hän ei usko sitä. Niinpä, ihminen uskoo mitä haluaa. Miksi siis edes yrittää kertoa totuutta. Siitä ei ole mitään hyötyä.

    • kaverille kans

      Menisin mukaan kimppakivaan.

    • 9+19

      Olet ainoa, joka tietää? Se on mahdollista vain siinä tapauksessa, että makaat tämän miehen kanssa. Muuten asiasta tietäisi joku muukin.

    • KOKEMUSTA ON

      OLENKO MINÄ VELJENI VARTIA ??? MISTÄ MINÄ /ME TIEDÄMME MIKSI HÄNELLÄ TOINEN SUHDE EN AINAKAN ALA KELLEEN OMAKSITUNNOKSI ENKÄ MORAALI SAARNAAJAKSI KAIKILLA OMA POLKU .MIELESTÄNI OLET TEHNYT OMAN OSUUTESI SE RIITTÄKÖÖN VASTUU ON NYT ASIANOMAISELLA KYLLÄ SIPERIA OPETTAA ON SE OPETTANUT MINUAKIN KAHDEN KAUPPA KOLMANNEN KORVAPUUSTI .EI ELÄMÄSSSÄ OLE KAIK NIIN YKSINKERTAISTA KAIKILLA OMAT SYYNSÄ J AHALUT JA PUUTTEET

    • vaimo..

      Älä puutu asiaan millään tavalla.

      Minä en ainakaan haluaisi tietää, jos mieheni pettää. Elämästä tulisi sen jälkeen yhtä helvettiä, enkä halua rikkoa tätä hyvin toimivaa arkea ja illuusiotani ihanasta miehestä. Enkä missään nimessä rikkoisi lapsiltamme yhtenäistä perhettä.

      Et voi tietää, mitä pettämisen taustalla on. Ehkä toisella osapuolella on vaikka jotain seksiin liittyviä traumoja ja toinen ei sen takia saa sitä riittävästi tai lainkaan. Asiat eivät aina ole mustavalkoisia.

    • totuuden torvi

      Moraalia voisi toki olla sen verran, että ensin ottaa avioeron ja sitten alkaa etsimään uutta suhdetta. Parempi on myös, että ei sitoudu, jos haluaa jotain p....rallia.

      Toisekseen olisi ystävällistä, että mies ei kävisi kiinni naiseen, joka ei ole hänestä kiinnostunut.

      Tuntuu, että näistä sekoboltseja on pilvin pimein.

      • vaihda nikki

        totuudesta ei häivääkään, mutta torvi taatusti


    • Tietäjä

      Kertominen on kaverisi velvollisuus, sinä et niinkään ole asiasta vastuussa. Jos tilanne jatkuu pitkään, luultavasti joko kaverisi tai se toinen nainen (tai mies, mistä sitä nykyään tietää) tekee ratkaisun suuntaan tai toiseen.

    • B22

      I would drop a hint.

      • gkkkrbu

        ?.ttu,sä et tiedä heidän suhteesta kaikkea vaikka niin voit uskoa.Pysy erossa heidän asioista,..ttuukse sulle kuuluu,älä ala leikkimään jotain ritaria,saat niin tehdessäs joko turpaas,ämmän maineen,mahdollisesti molemmat.


      • Kerro,kerro
        gkkkrbu kirjoitti:

        ?.ttu,sä et tiedä heidän suhteesta kaikkea vaikka niin voit uskoa.Pysy erossa heidän asioista,..ttuukse sulle kuuluu,älä ala leikkimään jotain ritaria,saat niin tehdessäs joko turpaas,ämmän maineen,mahdollisesti molemmat.

        Ky..ä mikä mjulkku olet kun tolleen neuvot.

        Pitäskö ukot siitä jos kaikki kaverit tietäs mutta itse
        olisi täysin tietämätö että muija panee toista äijää?
        Jos miehet ei välitä tai haluakkaan tietää siitä kun
        vaimolla on toinen hoito ei todellakaan merkitse
        sitä että naiset haluais samaa.

        Naiset yleensä haluaa tietää ukkonsa huoraamisen ,tietääpä
        sitten heivaako äijän yli laidan vai pitääkö nurkissa rekvisiittana.


    • älä juoruile

      Siis ihan tosi,mitä hel*ettiä toisten asiat muille kuuluu?
      Jos sinua ahdistaa noin ankarasti,sano ystävällesi että näin on ja ettet tahdo olla missään tekemisissä hänen kanssaan ennenkuin asia on pois päiväjärjestyksestä. Se mitä hän sitten päättää tulee olla vain ja ainoastaan hänen päätöksensä,ei sen takia että joku mennyt juoruamaan.

      Tunnen erään pariskunnan jossa mies toimii samalla tavalla ,ja vaimo on tietoinen asiasta. Erään kerran rohkaisin mieleni ja kysäisin miten hän sietää moista johon hän vain tokaisi ett heillä on omat pelisääntönsä jonka mukaan toimivat ja se ei pitäisi muille päänsärkyä aiheuttaa .
      Hiukan jäi mulle kuvio kuitenkin epäselväksi,mutta he ovat yhä vieläkin yhdessä
      ja lapsikin on,joka on tehty vousia jälkeen päin,ja kyllä,kuvio jatkuu edelleen.
      Eli onnea on yhtä monen näköistä kuin ihmisiäkin.

      • Kukin laillaan

        Jos kummallakin on omat juttunja asia pitäisi olla silloin
        kaikille muillekkin OK


    • autaa yritin

      yks kaverini on Hintti yritin koertoa hänenvaimolleen ,mutta hän ei usko

    • hyväkaveri

      Ei ikinä tulisi edes mieleenkään käräyttää hyvää kaveria. 80- ja 90-luvuilla järjestin kaverille alibin lukemattomia kertoja. "jostain syystä" erosi eka vaimostaan. Nyt toisen vaimon aikana ei ole tarvinnu alibeja.

    • kkl02

      Ei kannata käräyttää, jos ovat muuten onnellisia yhdessä.

      • brul

        Satunnainen lyhyt juttu on eri asia kuin pitkä seksisuhde selän takana.
        Tosin pitää tuntea myös suhde, koska parisuhteita on erilaisia ja ei- mustasukkaiset ovat läpielämänkestäviä, jos on rakkautta.


    • 4+7

      Minulle hyvä ja luotettava ystävä on paljon ärkeämpi kuin hänen vaimonsa joten pitäisin turpani kiinni ja antaisin kaverini päättää miten hän haluaa asian ratkaista.

      • 4+7:lle

        Luotettava ystävä????


      • Pettäjät tuomiolle

        Luotettava ystävä??? Haluat olla samanlainen kuin pettäjä??? Pettäjän omallatunnolla paljon valhetta ja vääryyttä. Eli haluat puoltaa pettäjän toimia? Samalla olet itse epärehellinen.


    • 1,2,3

      mitä täällä mietitään sitä että kertoako vaiko eikö..? eikö kukaan enää arvosta,omaa tai toisten, rehellisyyttä(oli pettäminen miten yleistä tahansa)

      • Matkustaja ajassa

        Oikeasti me emme petä kuin itseämme.Ihmisen läheisyys ja kanssakäyminen lähellä omaa rajallisuutta,pettäjiä,valehtelijoita,näyttelijöitä kaikki.

        Onni on tuskalta riuhtaistu pakeneva hetki.
        Kysymykseen,mitä täällä mietitään ;Poimi päivä,kiiruhda hitaasti.Carpe diem Festina lente.


    • Vastausta ilman.

      Ehkä näistä poliitikosta löytynee vastaus.Esimerkiksi tämä nykyinen puolustusministeri.On hankala olla Suomalainen tämän hämmentävän,jonka nyt jotain pitäs tietää,puolustusmimisteri sentään..kommentit..Natoon ..ei ..kyllä..ja niin edelleen.

      Ehdotan että ole kahta mieltä.Jompikumpi niistä aikojen saatossa oikea.

      • yyppi oo pooppi

        Jos kerrot,kaveruus päättyy ja monet tuomitsee sut ku juorusit,kaveris vaimo voi suuttua yhtälailla.Sä et tiedä kaikkea mitä heidän välillä on.Älä juorua.Ole mies.Totuuden julki tuominen ei aina ole paras tapa.Koita hyvä mies älytä tämä neuvoni.


      • rehellisyys
        yyppi oo pooppi kirjoitti:

        Jos kerrot,kaveruus päättyy ja monet tuomitsee sut ku juorusit,kaveris vaimo voi suuttua yhtälailla.Sä et tiedä kaikkea mitä heidän välillä on.Älä juorua.Ole mies.Totuuden julki tuominen ei aina ole paras tapa.Koita hyvä mies älytä tämä neuvoni.

        Mitä muuten teet tuollaisella kaksinaamaisella kaverilla, valehtelee varmaan sinustakin. Jätä moisen tyypin kaveruus.


      • Pettäjien nimet esii
        rehellisyys kirjoitti:

        Mitä muuten teet tuollaisella kaksinaamaisella kaverilla, valehtelee varmaan sinustakin. Jätä moisen tyypin kaveruus.

        tuollaisella kaverilla ei tee mitään, jotka pettävät. Silloin he elävät valheessa. Varmasti pettäjä valehtelee muistakin henkilöistä, jopa parhaista kavereistaan. Kieroutunutta käytöstä valehteleminen ja kaikki muukin, joka toista loukkaa.


    • horot kuriin

      Kannattais kysyy antaako pesää sullekkin, jos antaa
      niin voitte pitää pikku salaisuuden.
      Jos ei, vihjaa kaverille.

    • Ihmettelenkin

      Moniakaan ei häiritse kun toisia petetään, mutta annas olla kun se omalle kohdalle tapahtuu, ei kuitenkaan kivalta tunnu se petetyksi tuleminen.

      • totuus puolisolle

        Eikun totuus kehiin. Menköön sen luo, missä kivaa. Siinäpähän näkee.


      • Sitä se on

        Sinulle " Ihmettelenkin"

        Se ei tunnu tosiaankaan kivalta ,kun ei ole minkäänlaisia oireita ennakkoon, ja kylmä totuus sanotaan aamulla klo 6 aikaan, että lähde. Arvata sopii, mitä mielessä liikkuu. Ex-miehelläni oli ollut suhde jo 7 kuukautta.


    • me. 4

      Siis kuinka pettää, lupaa tehdä jotain, eikä teekään ?

    • EiAisankannattaja

      Jättäkää onnelliset rauhaan. Aikamme on rajattu ja usein onni on jotain muuta kuin se vaimo minkä vahingossa valitsi. Selkärankainen mies ei eroa mutta nauttii elämästä muulla tavoin.

      • kepjep

        Onnelsiakohan olisivat, kun asia tulee julki. Menee vaan ja puoliso saa vapauden.


      • ähky.

        Vapaitakin on, miksi varatuille makeaa mahan täydeltä ovat jo kaiken saaneet.
        Yksineläviä maailma täynnä...lohduttakoot yksinäiset toisiaan.


    • Että näin

      Olin kakkonen melkein kolme vuotta.
      Mies lupasi erota, mutta ei eronnutkaan.
      Minulla oli koko ajan ihan hirveä olo, kun hän vannoi rakastavansa minua,
      mutta makasi yönsä muijansa vieressä.

      Purin pahaa oloni pettämällä häntä kaksi kertaa (oli muuten tosi vääntämistä!!!)
      ja kerroin hänelle sit jossain vaiheessa päin näköä.
      Hän raivostui hirveästi ja sanoi, että hän ei tuollaisen hutsun kanssa halua olla enää missään tekemisissä.

      Ai minä hutsu!!! Mikäs hän sitten on???
      Ei muuten ollut hänellä ensimmäinen salasuhde.
      Tyyppi on patologinen petturi ja valehtelija.Pettänyt jokaisessa suhteessaan; itse kertoi.
      Tämä nykyinen muija oli saanut tietää sen edellisen jutun, mutta oli vain jatkanut avioliittoa petturimiehensä kanssa.
      Ei mitenkään viehättävä nainen, joten varmaan pitää ukkoa näyttelypuudelinansa, kun ei ikuna enää ketään miestä saisi.
      Pitäisikö muijan saada tietää tästä meidän nyt jo päättyneestä suhteesta?
      Tosin uskon, että äijällä on jo uusi kakkonen.

      • fioeiooodoo

        Olit itse mennyt suhteeseen parisuhteessa jo olevan kanssa, joten omapa oli ongelmasi ja sait sitä mitä ansaitsit.


      • Itsepetos de 2
        fioeiooodoo kirjoitti:

        Olit itse mennyt suhteeseen parisuhteessa jo olevan kanssa, joten omapa oli ongelmasi ja sait sitä mitä ansaitsit.

        Että näin:lle, ja kolme vuotta olit suhteessa, vaikka tiesit mikä luuseri on kysymyksessä? Suunnittelitko yhteistä tulevaisuutta moisen ällötyksen kanssa? Olisit takuuvarmasti tullut petetyksi.


      • Että näin.
        Itsepetos de 2 kirjoitti:

        Että näin:lle, ja kolme vuotta olit suhteessa, vaikka tiesit mikä luuseri on kysymyksessä? Suunnittelitko yhteistä tulevaisuutta moisen ällötyksen kanssa? Olisit takuuvarmasti tullut petetyksi.

        Tiedän, että olisin tullut petetyksi, koska ei se koira karvoistaan
        mihinkään pääse.
        Kerran pettäjä, aina pettäjä.
        Mä vain rakastuin häneen sata lasissa, eikä tunteeni ole vieläkään kuolleet.
        Tiedän, olin h------n tyhmä! Ja tyhmyydestähän sakotetaan joka santanan kerta
        ja korkojen kanssa.
        Olen saanut maksaa todella kalliit oppirahat tästä virheestäni,
        mutta enpähän enää ikinä moiseen juttuun haksahda.
        Tässä vaiheessa jo ymmärrän sääliä hänen muijaansakin.


    • 15+8

      Jos käräytät kaverisi voit saada hänestä vihollisen. Työkaverin käräyttäminen taas voi luoda työpaikalle vihamielisen ympäristön, missä kenellekään ei ole kiva olla. Siksi vaatimus, että työkaverit pitäisi käräyttää on liiankin vaativa.

      Ei rikollisissa teoissa, emme ole moraalisesti vastuussa toistemme teoista, kunhan emme sekaannu asiaan. Emme voi aina tietää asioiden yksityiskohtia kuten, hyväksyvätkö molemmat puolisot pettämisen, kunhan ei kerro, tai tietääkö jo toisen puoliso asiasta. Siksi parasvaihto on, että jos jokin ei-rikollinen moraalinen ongelma vaivaa kaverin tai työkaverin käytöksessä, kertoa hänelle, että et halua tietää asiasta yhtään mitään:

      "En hyväksy, että petät puolisoasi. Koska olet ystäväni/työkaverini en voi rikkoa välejämme ilmiantamalla sinua. Siksi toivoisin, ettet puhuisi ja kehuisi asiasta minun läsnäollessani. Se on vastoin arvojani, ja en halua tietää asiasta. En myöskään hyväksy, että pyydät minua itsekkäästi suojelemaan sinua, kuten silloin kun valehtelit olevasi minun luonani, kun olitkin rakastajatteresi luona. "

    • Helppo ohje

      Elä omaa elämääsi, älä puutu toisten. piste. Helkatun yksinkertaista eikös.

    • Kaikenlaistanähnyt

      Tunnen enemmän niitä, jotka pettävät, kuin niitä jotka ovat uskollisia.

      Olisi helpompi kehua niille, joiden miehet ovat tietääkseni uskollisia.

      Enkä ole kyynikko, vaan realisti.

    • eukkotar

      Liity mukaan!

    • kannusta

      Pistät välit poikki "kaveriisi" kunnes lopettaa pettämisen. Voit sanoa miksi lopetit yhteydenpidon.

    • flekeklelel

      Vaikea mennä puuttumaan kahden välisiin ongelmiin. Onhan se todettu, että lopulta siitä saa vain itse ns. korvilleen. Vaimo syyttää myös sinua ja näkee sinussa sen paljastajan ja kaverisi suuttuu, kun paljastat hänet...Joten anna olla. Näitä pettäjiä on niin paljon. Olen oikeasti sitä mieltä, että jokaisella olisi mahdollisuus tajuta, jos hänen puolisonta pettää häntä, mutta jostain syystä sitä ei haluta itselleen myöntää. Täytyy olla aika hyvä näyttelijä, jos vuodesta toiseen pystyy elämään kaksoiselämää...kyllä sen niinsanotusti haistaa! Tuo ns. nimetön narautus ei oikein toimi, koska olet ainoa asiasta ulkopuolisena tietävä, joten jäisit heti kiinni.

    • Poikamies nro 1

      Mitä se sulle kuuluu, anna kaverisi tehdä mitä tekee. Kaverit yleensä tukee kaveria. ei taida olla kaverisi kaveri.

      • Ennenmaarepeekunhuar

        Kyllä hoito sullekin jakaa. Kokeile?


    • naisella oikeus

      mulla oli sama tilanne vuosia töissä yksi työkaveri pani muita rouvia olimme kerran sitten kolmestaan samas pöydäs se ja hänen vaimonsa ,kun mies meni vessaan kerroin naiselle asiat.Sen jälkeen kun sen mies läksi työvuoroon tapasin sen vaimoa mun luona.Juttelimme asioista ym.sanoin että hänellä on myös oikeus nauttia.

    • totuuden torvi

      On monenlaisia suhteita. Joissain parisuhteissa tai avioliitoissa tällainen toisten kanssa oleminen on ihan sallittua. Kyllä se vähän ihmetyttää tavallista ihmistä, kun kaverin mies alkaa iskeä vaimon läsnäollessa. Vaimo on ihan tottunut kuvioon ja se on heille sallittua. Ei siinä moraalisaarnat auta, kun heillä on eri arvot.

    • Riskihän se siinä

      Sitä pitää olla vain rehellinen itselleen. Itse olisin kiitollinen tälläisestä tiedosta. Mutta suosittelen että yrität kuitenkin kääntää vielä kaverisi pään.

    • jdhdhsosbe

      Minä ainakin käräyttäisin kaverin. Ei ole oikein ketään kohdella noin (pettää toista).

    • Kummaa

      Kummaa porukkaa. Eihän ystävää jätetä. Ei varsinkaan naisen takia. Jokainen vastaa teoistaan, eikä ystävän parisuhde kuulu sulle. Ystävän naista kohtaan oot korrekti niin kauan kuin ne on yhdessä, sen jälkeen tuet ystävääsi. Jos sun ystävällä on useampi kuin yksi nainen, oot jokaista kohtaan korrekti niin kauan kuin ne on sun ystäväs naisia. Mutta älä hyvä mies rupea mestaroimaan sun ystäväs elämää.

      Olen puuttunut ystäväni parisuhteeseen vain silloin kun hakkasi naistaan. Se kannatti. Mutta pettäminen... anna ystäväs taaplata tavallaan.

      Jos kyse tutusta, niin miksi kummassa vietät hänen kanssaan aikaa? Hanki parempaa seuraa.

      • ihmisetonoutoja

        Kummaa porukkaa,kun kuvittelette tosi ystävyyden.
        Onko teilläpäin muka tosiystäviä?
        Meilläpäin omat koirat purevat ja puukkoa tulee selkään tavalla tai toisella.


    • Kysynpä vain

      Oletko itse mies vai nainen?

    • GudBay

      Parisuhde on kahdenvälinen kolmannella ei siihen ole asiaa varsinkaan näin intiimissä asiassa.

      Jo lähtökohtaisesti on parisuhde jo väljehtynyt jos kumppani ei huomaa kun toinen käy vieraissa.
      Todella läheiset kyllä sen vaistoo ja antaa ehkä jopa anteeksi mahdollisesti syystäkin. Syitä voi olla monia ja tilanne väliaikainen.

      Tosin vieraissakäyminen jättää jälkensä jotka ei koskaan korjaannu ja johtavat lopulliseen eroon ennenpitkää.

      Luottamus on mennyt ja toisen arvostus menetetty, se koskee niin pettäjää kuin peettyäkin.
      En tunne ketään jotka siitä olisi täysin toipuneet, vaan ollaan yhdessä ulkoisten puitteiden vuoksi. Yhteiset alaikäiset lapset, hankittu omaisuus taloudelliset seikat, yhteiset ystävät, tuttavapiiri, jne. Ne voi jonkinaikaa pitkittää lopullista eroa.
      Kunnes niilläkään ei ole enää lopulta merkitystä jolloin kupikin lähtee omille teilleen,, gud pay..

    • lottamari<3

      Jokainen menköön itseensä petetyksi tulleena ja miettiköön mielessään, että haluaisiko kuulla totuuden. Mieti sitä mielessäsi, että kaveri tietää jotain sellaista, minkä sinun kuuluisi tietää, mutta ei kerro sitä sinulle, koska suojelee sitä paskanaamaa. Tuohan on sitä hyvä veli toimintaa, jossa virkamies suojelee toista virkamiestä virkavirheeltä, jotta kummankin maine säilyisi.

      Jokainen, joka suojelee petturia ja pettäjää on itse pettäjä ja petturi, hän on itse kirjoittanut tuomionsa, jos näkee vääryyden, eikä puutu siihen. Kuka antaa lapsensa tulla koulukiusatuksi ja antaa sen vaan jatkua vain,koska haluaa suojella itseään. Vain raukkamainen ihminen tekee niin.

      En ymmärrä näitä puheita siitä, että ei saa puuttua. Pitää puuttua, se on oikeus, velvollisuus ja kohtuus kaikkia osapuolia kohtaan. Kaikki muu on raukkamaista itsensä suojelua ja itsekeskeistä ajattelua. Sellainen kaveri ei ole kaveruuden vertainen, joka elää kaksoiselämää..silloin petturin suojelia on väärin seuransa valinnut.

      • Totuus armotta esille

        Lottamari puhut asiaa. Täällä aika moni puolustaa pettämistä ja valehtelua, eihän ne koskaan ole oikein! Sitten on tämä vatkutus; et elä nykyajassa, jos et hyväksy pettämistä, kun se on niin yleistä... No, tietenkään kaikilta ei voi kypsyyttä vaatia.


      • ThatSimple
        Totuus armotta esille kirjoitti:

        Lottamari puhut asiaa. Täällä aika moni puolustaa pettämistä ja valehtelua, eihän ne koskaan ole oikein! Sitten on tämä vatkutus; et elä nykyajassa, jos et hyväksy pettämistä, kun se on niin yleistä... No, tietenkään kaikilta ei voi kypsyyttä vaatia.

        On ihan eri asia saako mies muilta pesää (joka on oikeastaan loppujen lopuksi hyvä asia) vai joutuuko joku koulukiusatuksi.

        Se että mies "pettää" naistaan ei ole yhtään niin hirveää kuin systemaattinen koulukiusaaminen. Jos mies pahoinpitelee henkisesti ja fyysisesti naistaan niin kyseessä on poliisiasia, mutta...

        jos mies vaan saa pesää muilta
        niin ei siinä mitään pahaa ole.
        seksi ja rakkaus on eri asioita.
        miksi luoja loi miehen sellaiseksi että se himoitsee lähes kaikkia naisia??


      • Just näin

        Amen :)


      • Samat jutut kummalla
        ThatSimple kirjoitti:

        On ihan eri asia saako mies muilta pesää (joka on oikeastaan loppujen lopuksi hyvä asia) vai joutuuko joku koulukiusatuksi.

        Se että mies "pettää" naistaan ei ole yhtään niin hirveää kuin systemaattinen koulukiusaaminen. Jos mies pahoinpitelee henkisesti ja fyysisesti naistaan niin kyseessä on poliisiasia, mutta...

        jos mies vaan saa pesää muilta
        niin ei siinä mitään pahaa ole.
        seksi ja rakkaus on eri asioita.
        miksi luoja loi miehen sellaiseksi että se himoitsee lähes kaikkia naisia??

        Samahan pätee myös naisiin.
        Jos nainen vaan saa pesää ja
        lientä mahdollisimman monelta mieheltä ,,,,(ja vielä kaiken
        lisäksi ilmaiseksi) onko muka väärin. Ei se sen kummoisempi ja
        tuomittavampi juttu pitäs olla kuin
        miehenkään tavaran jakaminen. Ei se mitään pettämistä ole
        naisenkaan taholta , nainen haluaa seksiä siinä missä mieskin.
        Samalla lailla naiset himoitsee lähes kaikkia hyvännäköisiä miehiä
        kuin miehet naisia.
        Hassuinta tässä vain on se että varsinkin miehet rupeavat
        heti moralisoimaan jos kyse onkin pettävästä vaimosta.
        Miksi näin?


    • olisipa mukavaa

      Tsunamin lailla rakkauden aalto joko valtaa maailman tai tuhoaa.Käpertyneenä omaan pieneen äänettömään mykkäfilmiin,ansaitsen yksinäisyyden.

      Katson peiliin.Mitä näen.Näen elämää ihmettelevän otuksen.Miehen,joka kaipaa kaunottaren kosketusta,pientä hymyä arkipäivässä.

    • mies861

      Jos et ole tämän kaverisi naisen hyvä ystävä, eli et ole juuri missään tekemisissä sen naisen kanssa juuri ikinä niin et tietenkään kerro sille mitään että ystäväsi pettää häntä.
      Almost tuntematon nainen vaan kiittää ja kuittaa ja tämän jälkeen et näe ystävääsi etkä naista enään ikinä.

      Jos nainen on myös erittäin hyvä ystävä ja olette paljon tekemisissä toistenne kanssa niin tietenki kerrot.
      Riippuen tietenki siitä että olet valmis menettämään kaveri suhteen hänen miehensä eli kaverisi kanssa.
      Itse tekisin tämän jos molemmat on yhtä hyviä kavereita.

      Jos nainen ei ole hyvä ystäväsi niin ei ole minusta sinun asia ruveta puuttuun kaverisi nais asioihin vaikka hällä olis muija joka sormelle, ellet tietenkin ole kade.

    • Ruotsiin, Ruotsiin

      Ei muuta kuin soitto hätänumeroon. Yhteiskunta ei tarvitse kaksoiseläjiä, joutavat Ruotsiin. Siellähän jollakin urheilijanaisellakin oli kaksi laillista miestä, eikä sitä niin pahana pidetty.

      • Häikäistynyt

        Minusta Ruotsi on ...Yäk. Selviiytynyt ,kuin ihmeen kaupalla sodistakin.Jääkiekkoihmekkin,joka voittaa maailmanmestaruuksia mennen tullen.

        Suomeen,suomeen,kaikki kynnelle kykenevät.
        Ruotsi parempi kuin Suomi.On on on on on..


    • Se on juttu silleen, jotta ulkopuolisen(siis parisuhteen ulkopuoliset) ei kannata puuttua, koska kukaan ei voi tietää asioiden todellista luonnetta!!

    • luulet vaan

      Siis pettää miten?
      Mitä olet nähnyt?
      Mitä on myöntänyt?

      • Luulen vieläkin

        Olen yksinkertaisesti ja vain,pettänyt itseni.Tämä arvomaailma,yksillösyyden ylivoima.sitenkin huimaavan kaukana minun pienistä ajatuksista,vain sadepisaroista maailmassa.

        Myönnän monissa asioissa olleeni väärässä.

        Eikä oikeaa vastausta ole.
        Kuvitelmia vain .Elokuvia.Ja tuokin nykyisen pressan uudenvuoden puhe .Voiko toivottomaa ennustusta vuodelle 2015 olla.

        Laskelmoiden ajatellen,pysynen hengissä.

        Maailma,aineellisesti köyhä,kun huomaa katseessaan,Loputtoman rikas.


    • kärykake

      Kärytä pois.

      • Unelmamies varmaan

        Niin miksi pitäisi sääliä pettäjää? Miksi hän ansaitsisi sekä vaimon että vaimon luottamuksen? Miksi pettäjällä pitäisi olla sekä naikkonen ja vaimo? Onko hän niin erinomainen tyyppi, että molemmat pitää olla?! Vaimon pitäisi saada päättää, huoliiko tätä unelmatyyppiä enää!


      • kysyn vaan
        Unelmamies varmaan kirjoitti:

        Niin miksi pitäisi sääliä pettäjää? Miksi hän ansaitsisi sekä vaimon että vaimon luottamuksen? Miksi pettäjällä pitäisi olla sekä naikkonen ja vaimo? Onko hän niin erinomainen tyyppi, että molemmat pitää olla?! Vaimon pitäisi saada päättää, huoliiko tätä unelmatyyppiä enää!

        Vallattomuus on ongelma.Mies temppuilee ja etsii jatkuvalla syötöllä kohdetta.
        Kun universumin kaunein luomus.Nainen hyväksyy tämän,niinkuin miespoloinen suunnattomassa ahdinkossaan pyristelee vilpittömässä halussaan olla vain sinun.

        Empä tiedä.jokseenkin toteutumaton toive.Uusi vuosi on alkanut.liiemmälti tulevilta päiviltä odottaen sallikaa minun nauraa,kuin pätkä elokuvissa parhaimmissa.


    • Ero siitä tuli

      3 lapsen isä kärähti salarakkaasta ja muija antoi heti kenkää. Tapahtui ihan lähipiirissä ja tuli kaikille yllätyksenä.

      • Muijalle onnea toivotan

        Hyvä, se on oikein!


    • Hermanni 1250

      Ai sinä olet se jonka kanssa kaverisi pettää vaimoaan koska olet ainoa joka siitä tietää ja kaverisikin täytyy ollä kännissä jos ei itsekään tiedä.

      Noh asiaan. Kaverillesi pitäisin puhuttelun mutten sotkeutuisi siihen muuten jos todella olet hänen kaverinsa. Ulkosuhdehan voi päättyä omia aikojaan ja sinä vain pilaisit liiton.

      Itse jouduin 20v takaperin sellaisten"kaverien"uhriksi ja kärsin siitä vieläkin kun tyttärenpojat kyselevät"miks et sä vaari asu mummin kanssa"

      • Älä muita syytä

        Niin herra Hermanni, jos petit vaimoasi, aiheutit itse sen eron!


    • 12+19

      te ihmiset kuvotatte minua.

    • hanki uus kaveri

      Käännä selkäsi kaverillesi ja hylkää hänet. Jos hän voi pettää elämänsä perustan niin luuletko ettei sinun luottamustasi. Hänbkäyttää hyväkseen sinua pääsyäkseen pettämään ja koko touhu osoittaa typeryyttä. Miten annat hänen käyttää itseäsi hyväkseen? En päivääkään tuollaista "kaveria" katsoisi.

      • Ystävä ei valehtele

        Niin, kaverihan on pelkkä valehtelija!


    • Jospa.

      Aloittaja kerrankin keskittyisi omaan elämäänsä ja antaisi muiden elää omaansa. Aloittaja tarkastelee ystävänsä toimintaa omasta"oikeasta"näkökulmasta, mutta ei voi ymmärtää että elämässä on muitakin näkökulmia.

      • Totuus on oikein

        Ai valehtelu- ja pettämisnäkökulma?


    • naine1

      Älä puutu toisten asioihin, pidä huoli omistasi. Nimettömät viestit petetylle on raukkamaisia, sellaiseen älä ainakaan sorru!

      • koita tajuta se

        Me tiedämme paljon asioita ihmisisstä joista heidän puoliso loukkaantuis jos niistä tietäis.Älä puutu tähän asiaan.Jos kaveris pahoinpitelis jatkuvasti vaimoaan,siitä pitää kertoa mutta tämä on asia mihin et sotkeudu jos käytät järkeä.


    • peace love

      Oikeastihan kyse ei ole pettämisestä, vaan rakkauden jakamisesta. Jos asia otettaisiin ymmärtäväisemmin, koko maailma olisi parempi paikka. Vähemmän itsekkyyttä, enemmän rakkautta ja jakamista.

    • kdfkdfs

      Onko tuo sinulle todella kaveri kun ei puhetta usko? Kyllä maailmaan kavereita löytyy. Jätä hänet, jospa se saisi hänet järkiinsä. Älä kuitenkaan puhu mitään asiasta hänen vaimolleen. Kyllä asioilla on tapana ennemmin tai myöhemmin tulla ilmi. Voi olla viisautta poistua vain taka-alalle.

      • koita jo tajuta!

        Keskustelun aloittaja,kirjotit heti eka lauseessa olevasi ainoa joka kaverisi touhuista tietää...ET OLE AINOA.Luuletko tosiaan ettei tuo nainen avaudu kellekkään elämästään!?Sähän oot naiivi tapaus ja jo naiiviutes antaa kysymykseesi vastauksen...ÄLÄ PUUTU TÄHÄN ASIAAN!


    • 1tapapilataavioliit.

      Itse sain viestin tuntemattomasta numerosta, jossa vihjattiin puolisoni suhteesta työpaikallaan.
      Olin aika järkyttynyt ja pettynyt.Pari kuukautta käsittelin asiaa.Sitten ilmointin puolisolleni, että viikko aikaa kerätä kimpsut ja kampsut kasaan.
      Voi sitä itkua syyttelyä ... kiukkua. Sen verran kiukkunen minäkin olin , että pistin vielä sen toisen osapuolen parisuhteen palasiksi.

      • dxehl7öu

        Voi että kun oli kaunis teko...


    • Kerrottava on

      Mitä väliä sillä on saatko käräyttäjänä jonkun vihat niskaasi? Eihän uskottomuus ole koskaan käräyttäjän syy! Ei kenenkään tarvitse kantaa sellaista salaisuutta omalla tunnollaan, jossa huijataan toista ihmistä.
      Neuvot täällä ovat usein ajattelemattoman lyhytnäköisiä. Neuvon antajan taustalla voi olla itse uskoton, tai toisten parisuhteisiin sotkeutunut pettäjä.
      Käräytä vaan, siihen et täältä kenenkään neuvoa tarvitse. Vaimolla on oikeus tietää mitä hänen selkänsä takana puuhaa ihminen joka on luvannut rakastaa ja olla uskollinen, mutta valehtelee läheisimmälle ihmiselle. Vaimolla on oikeus tietää minkälaisen miehen kanssa on naimisissa. Sen mukaan vaimo voi tehdä omat päätöksensä elämänsä jatkosta!!!
      Tuskin sinä ap. sallisit jos sinulla olisi vaikka joku firma ja sinua läheisin ihminen sahaisi sinua silmään ja pettäisi kaiken aikaa takanasi firmasi tuhoksi. Avioliittoa voi verrata aivan hyvin firmaan joka on yhteinen yritys!

      • eh5l6l

        ÄÄLIÖ!


      • ..TUN ÄMMÄT...
        eh5l6l kirjoitti:

        ÄÄLIÖ!

        Kukaan ei tiedä millanen vaimo miehellä on kotonaan,kukaan ei näe totuutta,silloin kuuluu antaa olla pariskunnan rauhassa onnineen ja ongelmineen ..malauta!Ettekö te jotkut ..ttu älyä ettei toisten elämään ole aina hyvä sekaantua!Totuus on että monet haluavat koska oma parisuhde tökkii!


      • jupe 3 tupi
        ..TUN ÄMMÄT... kirjoitti:

        Kukaan ei tiedä millanen vaimo miehellä on kotonaan,kukaan ei näe totuutta,silloin kuuluu antaa olla pariskunnan rauhassa onnineen ja ongelmineen ..malauta!Ettekö te jotkut ..ttu älyä ettei toisten elämään ole aina hyvä sekaantua!Totuus on että monet haluavat koska oma parisuhde tökkii!

        Tässä keskustelussa unohdetaan se että pettäjä voi koko ajan phoin tekojensa vuoksi,syyllisyyden taakka on RASKAS kantaa.Kukaan ei ole kiinostunut siitä.Mies voi pettää niinkin yksinkertaisesta syystä kuin että vaimo ei ota suihin.


      • Itkuinen
        jupe 3 tupi kirjoitti:

        Tässä keskustelussa unohdetaan se että pettäjä voi koko ajan phoin tekojensa vuoksi,syyllisyyden taakka on RASKAS kantaa.Kukaan ei ole kiinostunut siitä.Mies voi pettää niinkin yksinkertaisesta syystä kuin että vaimo ei ota suihin.

        Tuttua on, en ottanut suihin, ja pettäminen oli seuraus siitä. Mutta on erittäin typerää, jos ei voida keskustella asioista, mikä mättää milloinkin. Jos asia on niinkin suurenmoinen kuin suihin ottaminen,niin kerro siitä kumppanillesi, että haluat erota , kun kikkeli ei kelpaa. Se olisi mielestäni reilua toimintaa, ei siinä tarvitse pettää kun pääsee helpommallakin avosta eroon. Pitääkö sitä jännitystä miehellä kumminkin olla, kun kahden muijan välissä seilaa.
        Sen petetyn elämä ei ole mitään mukavaa.


      • Mene itsees
        eh5l6l kirjoitti:

        ÄÄLIÖ!

        "eh5161" Juuri sen oman ääliömäisyytesi tuossa osoitit.


    • kulissikunto

      on olemassa myös naisia, jotka on niin fiksoituneet avioliittoon, että eivät eroa, vaikka mies pettäisi tuhannen naisen kanssa. nämä samaiset naiset ovat myös niitä, jotka pistävät välit poikki henkilöihin, jotka yrittävät vihjailla miehestä jotain - eli kulissit ennen kaikkea.

      • jupe3tupi

        Yksi ystäväpareistani toimii juuri noin!


    • yks vaan hämeestä

      1. Mikä oikeus kaverilla on sysätä pettäjän pettämisen tuoma taakka kaverin harteille?
      2. Puolison luonne tai käytöskö oikeuttaa pettämään?

      • qewfeg5jy

        Älä mieti turhia jos et ite petä,maailmassa on suurempia murheita satavarmasti sunkin kohdalla kuin tuo miettiminen...


      • qewfeg5jy

        Älä mieti turhia jos et ite petä,maailmassa on suurempia murheita satavarmasti sunkin kohdalla kuin tuo miettiminen...


    • .......

      Itse kyllä haluaisin ehdottomasti tietää, jos joku tietäisi minua petettävän, mutta totta on myös tuo, että kertoja saa usein vihat päälleen, joten voi olla hankala päätös kertoako vai ei..

      • vkk 345

        Kertomalla menee ojasta allikkoon tai ei yhtään minnekkään.ELI suu suppuun ,pidetään huoli omista puolisoistamme ja salaisuuksistamme!


      • Totta kai

        Asetu ap sen vaimon asemaan, haluaisitko itse tietää, jos sinua petetään?


      • jgjkx
        vkk 345 kirjoitti:

        Kertomalla menee ojasta allikkoon tai ei yhtään minnekkään.ELI suu suppuun ,pidetään huoli omista puolisoistamme ja salaisuuksistamme!

        Olen satavarma et moni meistä tänne kirjoittavista pettää ,myös meidän puoliso pettää meitä,eikä me tiedetä sitä...


      • kkk 45v
        Totta kai kirjoitti:

        Asetu ap sen vaimon asemaan, haluaisitko itse tietää, jos sinua petetään?

        En asetu,miehenä olen ja pysyn omalla paikallani,täs on järkevämpääkin tekemistä kuin pomppia akkojen tonteilla.


      • Totuus esiin
        vkk 345 kirjoitti:

        Kertomalla menee ojasta allikkoon tai ei yhtään minnekkään.ELI suu suppuun ,pidetään huoli omista puolisoistamme ja salaisuuksistamme!

        Kypsä aikuinen ei valehtele. Salasuhteita ei tarvitse suojella kenenkään, ne on aina väärin. Jos puoliso on niin kelvoton, että hänen kanssaan ei voi elää, hänestä pitää erota, ei pettää ja loukata. Pettäjä on itsekäs, aina.


      • KYPSÄ NAINEN
        Totuus esiin kirjoitti:

        Kypsä aikuinen ei valehtele. Salasuhteita ei tarvitse suojella kenenkään, ne on aina väärin. Jos puoliso on niin kelvoton, että hänen kanssaan ei voi elää, hänestä pitää erota, ei pettää ja loukata. Pettäjä on itsekäs, aina.

        Hyvä, hyvä , Totuus esiin.

        Annan sulle 100 peukkua kirjoituksestasi, ajattelen juuri samalla tavalla kuin sinä.
        Olen kokenut petetyksi tulemisen.


      • kxgkjxg
        Totuus esiin kirjoitti:

        Kypsä aikuinen ei valehtele. Salasuhteita ei tarvitse suojella kenenkään, ne on aina väärin. Jos puoliso on niin kelvoton, että hänen kanssaan ei voi elää, hänestä pitää erota, ei pettää ja loukata. Pettäjä on itsekäs, aina.

        "On tärkeää huomata, että meitä sosiaalisesti opetetaan valehtelemaan esimerkiksi cv:n tekemisessä. Kerromme asioita epätotuudenmukaisesti, koska kukapa älykäs ja terve ihminen kertoisi sellaisia tosiasioita, joiden perusteella arvelee joutuvansa huonoon valoon", huomauttaa Tuomo Tikkanen.

        Valehtelu koetaan tabuksi, vaikka totuus on toinen. Koska valehtelusta ei juuri keskustella, moni kuvittelee kanssaihmistensä elävän jossakin korkeamman moraalin tasolla.

        - Paljaassa totuudessa pysyminen vaatii suurta rohkeutta, ja usein siitä tuntuu koituvan enemmän vaikeuksia kuin voittoja. Totuudenpuhujista ei pidetä, Jouko Lönnqvist sanoo.

        - Valehtelu taas on hyvin inhimillistä, koska haluamme ihmisten pitävän meistä."

        On myös muistettava, että rehellisyyden nimissä, todenpuhumisella voi kiusata, loukata, lannistaa kanssaihmisiään.


    • 9+9

      Yksinkertaista: Lopeta seuraaminen!

    • teutori setä

      Menet vetäseen kaverisi vaimoa viikseen niin eiköhän se siitä ala lutviutumaan

    • velieivalvo

      En itse alentuisi käräyttämään ketää mistään teosta koskaan,se on alhaisinta mitä tiedän.

      • sisisiipi

        Jos ystävälläsi tuntuu hyvältä, siis orkku, niin miksi sinä siihen puutut. Pitäisi päinvastoin yllyttää häntä jatkamaan valitsemallaan urallaan. Olisit iloinen ja ylpeä hänen orkuistaan, etkä kateellinen.


    • Näin se menee vaa

      Yksittäinen kerta ei haittaa. Salasuhde on eri juttu. Sittenhän sitä tietä lähteekkö vaimon luota vai jatkaakko. Tekee parannuksen ja elää jatkossa pettämättä. Se voittaa joka huomaa virheensä ja parantaa tapansa. Se ei ole olennaista kuka tietää. Eikä toisten asioihin tule puuttua. Pahimmassa tapauksessa joku menettää henkensä kun menee juoruilee asioista jotka ei itselle kuuluu. Tästäkin on kokemusta. Parannus tai sitten toinen tie. Eikä pettäminen mikään maailmanloppu ole..ihmiset muuttuu ja jokainen polku pitää tutkia löytääkseen oikean tien.

    • yks vaan hämeestä

      "Velieivalvo" ei vissiin sitten käräyttäisi Hitleriäkään massamurhista, koska käräyttäminen on alhaisinta mitä tietää.

      Jokaisella teolla on merkityksensä, myös tekemättä jättämisellä. Pienistä noroista kasvaa suuri joki. Ja paineen kasvaessa padottu joki löytää tiensä.

    • pappa 66v

      pettäjät pitää käräyttää, samoin varkaat ja muut semmoiset,, kenenkään pidä suojella näitä rikollisia,, sen takia meillä suomessä nämä rehottaa,, jos toinen kehtaa tehdä niin minä kehtaan puhua,, en toimi kenenkää kilpenä enkä puskurina;)
      T;PAPPA 66v

      • sekopäät

        toisten elämään ei puututa piste.voit itekkin ja olet tehnytkin elämässäs vrheitä.otetaanko sut seuraavana käsittelyyn.laitetaanko oikein lehteen ilmoitus.täysjärkiset ihmiset ei hämmennä toisten elämää.ei kaverit tai ne ei oo kavereita eikä naapurit.kun joku loukkaa yksityisyyttä ne sekoboltseja vaarallisia ihmisiä jotka keksii vaikka mitä.mitä seuraavaksi moralisoit.keskity omaan elämääs tai muuta pohjois koreaan saatana.mikä moraalipoliisi sä olet.


      • komppaan !
        sekopäät kirjoitti:

        toisten elämään ei puututa piste.voit itekkin ja olet tehnytkin elämässäs vrheitä.otetaanko sut seuraavana käsittelyyn.laitetaanko oikein lehteen ilmoitus.täysjärkiset ihmiset ei hämmennä toisten elämää.ei kaverit tai ne ei oo kavereita eikä naapurit.kun joku loukkaa yksityisyyttä ne sekoboltseja vaarallisia ihmisiä jotka keksii vaikka mitä.mitä seuraavaksi moralisoit.keskity omaan elämääs tai muuta pohjois koreaan saatana.mikä moraalipoliisi sä olet.

        JUST NÄIN!


      • OOT aivan selvästi
        sekopäät kirjoitti:

        toisten elämään ei puututa piste.voit itekkin ja olet tehnytkin elämässäs vrheitä.otetaanko sut seuraavana käsittelyyn.laitetaanko oikein lehteen ilmoitus.täysjärkiset ihmiset ei hämmennä toisten elämää.ei kaverit tai ne ei oo kavereita eikä naapurit.kun joku loukkaa yksityisyyttä ne sekoboltseja vaarallisia ihmisiä jotka keksii vaikka mitä.mitä seuraavaksi moralisoit.keskity omaan elämääs tai muuta pohjois koreaan saatana.mikä moraalipoliisi sä olet.

        Pettäjä ! Ja luuletkona lärvistelijä, ettei tekosi jää totuuden pöytäkirjoihin ?

        Sinne jää KAIKKI TALTEEN , vain totuuden nimessä anteeksi annetut pyyhitään siitä kirjasta pois !

        Ja SEHÄN EDELLYTTÄÄ ROHKEUTTA, että USKALTAA TUNNUSTAA, ja OTTAA VASTAAN SEURAUKSET TEOISTAAN -VAI MITÄ !!!

        PELOTTAAKO TOTUUS ???


    • hkut

      Henkilöä, joka vie kielteistä tietoa asianomaiselle, on sanottu roskakuskiksi.

      • Meitä on moneksi

        On ihmisiä, jotka eivät hyväksy pettämistä eikä valehtelua.

        On ihmisiä, jotka suojelevat salasuhteita, siis valehtelua.

        Ihmiset on erilaisia. He arvostavat eri asioita


    • jopo sullekin sinne

      No tota touhuu nii ,et ei sit haudan partaalla vapistessa harmita.
      Ja jos susta tuntuu et joku jotain ,niin totta kyllä kaikki sitä kaikkialla.
      Pois Nunna ja munkki asu ja menoks ilta aina nuori ,sä et pian enää.

    • JOS ET PETTÄJÄÄ

      NARAUTA,-olet yhtä syyllinen pettämiseen !!!

      Siitähän et pääse mihinkään !!!

    • minäsinähänmetehe

      Neutraalia suhtautumistapaa. Eli kaverisi asia mitä tekee. Kyllä jonkinlainen ratkaisukin sieltä on tulossa. Kukaan vaan ei tiedä milloin ja millainen.

      Itse en olisi mitenkään edes ehtinyt puuttumaan ystävien, tuttavien ja kavereiden kaksoiselämään. En tosin missään tapauksessa olisi puuttunut. Ystävän tehtävä on ennen kaikkea kuunnella ja ainakin yrittää ymmärtää. Esittää kysymyksiä.

    • jeesustelua

      Miksi sun pitäisi kertoa?Kiinnostusta kaverin muijaa kohtaan,kenties? Olin kerran suhteessa varatun kanssa. Hänen kaverinsa tiesi meistä.Hänellä oli vaimo ja lapsi.Hänen piti jättää vaimo,kunnes alkoi kiristys lapsesta.Erota olisi voinut,mutta se olisi tietänyt tappelua tyttärestä.Lopetin suhteen.Suhteemme pysyi salassa. Tieto lisää tuskaa,joten thats it.Niin moni pettää.Tämäkin mies ylikiltti.Vaimo ei varmasti koskaan olisi uskonut mehensä pettävän häntä. Ja mistä sitä tietää,vaikka salasuhde pelasti sen liiton.Ovat vieläkin naimisissa vaikka lapsi jo iso.

    • minä kerron

      Kerro sille kaverisi vaimolle tosiasiat. Se on ainoa oikea ja rehellinen teko siinä tilanteessa.

    • Nyrkkikyllikki100

      Amispojat kehuu täällä moontako kertaa on köyrinyt teiniptä

    • pettäjästä eroon

      Minä ainakin vaimona haluaisin ehdottomasti asiasta tietää heti, koska en kuluttaisi pettäjään yhtään aikaa elämästi eli jättäisin sen paskan!!! Ylipuhu se sun kaveri olemaan rehellinen pettämisestään vaimolle tai muuten kerrot itse.

      • Jorma Kovana

        Joku vastaajista käytti termiä "rakkauden jakaminen". Se on hyvä ilmaisu. Itselläni on vaimo ja ihana rakastajatar jo kolmatta vuotta. Käytännössä siis kaksi rakastavaa vaimoa. On ihanaa jakaa rakkauttani molemmille. Enkä halua luopua kummastakaan. Koskaan.


    • kaverillekanssa

      AP:n viesti on ainakin minusta (eikö muka muista) jotenkin omituinen miehen kysymäksi miesten välisen kaveruuden kannalta. Taitaakin olla mieluummin joku katkera ex-rouva tai sitten ylläpidon nörtit taas kerran virittämässä tätä ikuisuusteemaa.

      Miehenä en kyllä pilaisi kaveruutta sekaantumalla asiaan, enkä ainakaan kyselisi siihen neuvoja tältä palstalta:)

    • "pupunen"

      Tietämättäni jouduin siihen toisen naisen virkaan, sitä kesti vuosia. Mies oli todella hyvä valehteliija moneen suuntaan. Suunnitteli jopa meidän häitä vaikka oli naimisissa! Olisin kyllä halunnut tietää asioiden oikean laidan ajoissa. Kun itselleni selvisi kaikki tän miehen touhut, ilmoitin myös hänen vaimolleen. Ehkä liikaa, mutta suutuspäissään tekee mitä parhaaksi näkee. En tiedä ovatko jatkaneet liittoaan onnellisina, itse muutin paikkakunnalta pois ja elän omaa elämääni niin ettei kukaan sitä sotke. Tämä vain yksi kohtalo ja luulen et meitä riittää, petettyjä,pettureita ja muuten vain mukaan joutuneita sinisilmäisiä ihmisiä.

      • Naamari umpeen

        Tietenkin olet lojaali ystävällesi. Hän hoitaa omat asiansa , rotista ei pidä kuksan.


    • seksi on kaunista

      monogamien ongelmia.

      disney -kulttuuri taistelee biologiaa vastaan. noh, jokainen valitkoot oman vankilansa.

      • Joko väsähtynyt

        Yritän ymmärtää.Seksi,kun sen on oppinut saatossa elämän,luovinta ja kauneinta runoutta,elämää herkullisemmillaan.

        Aikojen saatossa kyvyt hiipuvat.Muistojen selibaatissa rakkauden huima syke lähellä,mutta myös kaukana.


      • Maailman tuulissa

        Lämmin ajatuksen tuulahdus Sinulle.

        Nyt,kun ikivanhana kääpiönä seksin tyhjentävää vaikutusta enää ole.Muistoissa kuitenkin pulska kaunotar,hänen olkapäillä lepäävät tummat hiukset.Pieni hymyn väre:Tässäpä tätä.Huokaisi Kaunotar ja suloisempaan lähteeseen mies matkalla ajasta ikuisuuteen kohdata voinee.
        Seksi on kaunista.


      • vähemmän.enemmän

        Kauneinta auringon alla on seksi.Enempää ja vähempää ihminen antaa toiselleen voi.
        Kyky hyväilyn tunnelmaan kaukana Lohduttomasta arkipäivästä.

        Me suudelmin runoilemme lempeät värit huomiseen.
        Huimaava läheisyys seksissä.

        Tarviiko sitä elämassä enenpää?
        En ainakaan minä.
        Seksiä ja vain Seksiä.kaikki muu onnetonta ja turhaa,Ilmastomuutoksen myötä teemme hidasta itsemurhaa.

        Tämän kun tiedostamme,niin kemin putkapieksäjäpoliisi,hirviö,sittenkin vain kärpänen..

        Pieksäjät matti laakso ja haukiputaan sillvasti,sittenkin vain elämänsä vankilassa.
        Me kohtaamme pietarin portilla.Aloitetaan tasapelistä.


    • Lihapadan tirinässä.

      Nautinto on itsekullekin olötila,johon vääjäämättä pyrimme.Esim:Syömisen nautinto,Assyrialilainen Sardadanapal eli Assur-banipal käski kirjoittaa hautamuistomerkkiinsä noin vuonna 670ekr.;Syö,Juo ja Rakasta,mikään muu ei ole vaivan arvoista.

    • parempimies1

      Itse petin ex-avopuolisoani kuuden vuoden suhteesta viimeiset viisi, eri naisia oli varmaan jotain 30-40. Sitten kun viimein tuli tarpeeks ikää ja sen mukana järkeä tajusin etten voi mitenkään ajatellakkaan yhteistä tulevaisuutta jos en hänelle kerro ja että mitään yhteistä tulevaisuutta ei todellakaan tule jos hänelle kerron niin päätin jättää hänet. En koskaan kertonut muista naisista. Mitä hyötyä siitä olisi ollut? Todennäköisesti olisi toiselle jäänyt vaan hirveät arvet minun hölmöilystäni.

      Nykyistä naistani menin pettämään kerran, kännipäissäni, n.puolen vuoden seurustelun jälkeen. Nyt neljä vuotta myöhemmin voin taata että ei tule tapahtumaan toiste ja että aion viedä asian mukanani hautaan.

      Molemmilla kerroilla se että joku olisi mennyt "käräyttämään" olisi aiheuttanut vain ylimääräistä tuskaa (toki ekassa tapauksessa oltais säästetty varmasti kyllä vuosia elämästämme)

      Harvemmin parisuhde päättyy ekaan pettämiseen/narahtamiseen, mutta ei se tule koskaan sen jälkeen enää olemaan samanlainen suhde. Ihminen voi parantaa tapansa ja oppia virheistään, jos vain tajuaa ja haluaa.

      • Tiedän kuinka toimii

        Täällä on niin monenmoista kirjoitusta, että kyllä nyt pitää totuuksia vähän korjata. Monet puhuvat pettämisestä niin kuin jostain rikoksesta. On muistettava että pettäminen ei ole rikos, ei rikesakon vertaa. Jo vuosikymmeniä sitten ymmärrettiin että avioliiton ulkopuoliset suhteet voivat olla omaa avioliittoa tukevia ja sitä tehdään juuri sen vuoksi.
        Vuoden päästä olen ollut avioliitossa 30 vuotta. Se on mielestäni kunnioitettava määrä. Lapsiakin on kolme, nuorin juuri irtautumasta kotoa.
        Tämä liitto ei olisi onnistunut jos en olisi nähnyt vaivaa ja hoitanut suhdettamme ulkopuolisilla suhteilla. Ne nimenomaan ovat antaneet nostetta ja uutta voimaa. Alussa suhteita ei ollut ja viiden vuoden kohdalla kaikki meinasi kariutua, mutta onneksi tajusin kubletin juonen. "Hoitoa" olen saanut usein, muutaman kerran kuussa ja tämän vuoksi jaksan myös kotona.
        Vaimoni ei ole kertonut, mutta olen aivan varma että hän toimii samoin. Tätä en edes epäile. Jo se että hänellä on epämääräisiä menoja, kertoo tilanteen.
        Tämä tapa on meille se ainoa oikea ja näin me elämme onnellisesti. Jos tämän joku ulkopuolinen rikkoo tunnontuskissaan, tulee ilman muuta saamaan meidän vihamme, kuinkas muutenkaan. Ulkopuolinen rikkoisi meidän hyvän elämän.
        Nuoret lapsellisuuttaan voivat käräytellä kavereitaan, mutta vanhemmalle ihmiselle se ei enää sovi. Vankilassa "vasikka" kuuluu hyvin monikerroksisen hierarkian ihan toiseksi alimpaan kastiin. Meidän työyhteisössä oliko sitten mies tai nainen, vasikka tai jos haluaa sanoa käräyttäjä kuuluu ilman muuta pohjasakkaan joka pian on ilman ystäviä.
        Pitää muistaa että aidossa rakkaussuhteessa eletään yhdessä ihan rakkauden, ei seksin vuoksi. Omien seksuaalisten halujen ja tarpeiden tyydyttäminen on oikeus ja velvollisuus itseään kohtaan. Jos sitä vaivaa ei viitsi nähdä, on kärtyisä jne... ja tästä kärsii vain se syytön osapuoli.

        Onneksi uudet lavioliitot ovat äärikristityistä poiketen avoimia liittoja, jossa parit eivät enää ala yleiseen selibaattiin sallien seksin vain toistensa kanssa. On huomattu että erotiikka on mukava ja nimenomaan yhteinen asia. Siihen on tilaa hyville ystäville tai toiselle hänen omine kumppaneineen. Kun turvallisuus ja suojaus on kunnossa, kaikki saavat enemmän ja mikään ei ole keltään pois.
        Ihmiset ovat onnellisimpia ja elävät pidemmissä parisuhteissa, joka on ennen kaikkea lasten etu. Jo heidän takia kannattaa yrittää jo kaukaa hoitaa asioita viisaasti ennen kuin on liian myöhäistä.
        Hyvä viisaus on kuin lentokoneessa sanotaan:" auta ensin itseäsi ja sen jälkeen vasta muita".


      • Todella kieroa
        Tiedän kuinka toimii kirjoitti:

        Täällä on niin monenmoista kirjoitusta, että kyllä nyt pitää totuuksia vähän korjata. Monet puhuvat pettämisestä niin kuin jostain rikoksesta. On muistettava että pettäminen ei ole rikos, ei rikesakon vertaa. Jo vuosikymmeniä sitten ymmärrettiin että avioliiton ulkopuoliset suhteet voivat olla omaa avioliittoa tukevia ja sitä tehdään juuri sen vuoksi.
        Vuoden päästä olen ollut avioliitossa 30 vuotta. Se on mielestäni kunnioitettava määrä. Lapsiakin on kolme, nuorin juuri irtautumasta kotoa.
        Tämä liitto ei olisi onnistunut jos en olisi nähnyt vaivaa ja hoitanut suhdettamme ulkopuolisilla suhteilla. Ne nimenomaan ovat antaneet nostetta ja uutta voimaa. Alussa suhteita ei ollut ja viiden vuoden kohdalla kaikki meinasi kariutua, mutta onneksi tajusin kubletin juonen. "Hoitoa" olen saanut usein, muutaman kerran kuussa ja tämän vuoksi jaksan myös kotona.
        Vaimoni ei ole kertonut, mutta olen aivan varma että hän toimii samoin. Tätä en edes epäile. Jo se että hänellä on epämääräisiä menoja, kertoo tilanteen.
        Tämä tapa on meille se ainoa oikea ja näin me elämme onnellisesti. Jos tämän joku ulkopuolinen rikkoo tunnontuskissaan, tulee ilman muuta saamaan meidän vihamme, kuinkas muutenkaan. Ulkopuolinen rikkoisi meidän hyvän elämän.
        Nuoret lapsellisuuttaan voivat käräytellä kavereitaan, mutta vanhemmalle ihmiselle se ei enää sovi. Vankilassa "vasikka" kuuluu hyvin monikerroksisen hierarkian ihan toiseksi alimpaan kastiin. Meidän työyhteisössä oliko sitten mies tai nainen, vasikka tai jos haluaa sanoa käräyttäjä kuuluu ilman muuta pohjasakkaan joka pian on ilman ystäviä.
        Pitää muistaa että aidossa rakkaussuhteessa eletään yhdessä ihan rakkauden, ei seksin vuoksi. Omien seksuaalisten halujen ja tarpeiden tyydyttäminen on oikeus ja velvollisuus itseään kohtaan. Jos sitä vaivaa ei viitsi nähdä, on kärtyisä jne... ja tästä kärsii vain se syytön osapuoli.

        Onneksi uudet lavioliitot ovat äärikristityistä poiketen avoimia liittoja, jossa parit eivät enää ala yleiseen selibaattiin sallien seksin vain toistensa kanssa. On huomattu että erotiikka on mukava ja nimenomaan yhteinen asia. Siihen on tilaa hyville ystäville tai toiselle hänen omine kumppaneineen. Kun turvallisuus ja suojaus on kunnossa, kaikki saavat enemmän ja mikään ei ole keltään pois.
        Ihmiset ovat onnellisimpia ja elävät pidemmissä parisuhteissa, joka on ennen kaikkea lasten etu. Jo heidän takia kannattaa yrittää jo kaukaa hoitaa asioita viisaasti ennen kuin on liian myöhäistä.
        Hyvä viisaus on kuin lentokoneessa sanotaan:" auta ensin itseäsi ja sen jälkeen vasta muita".

        Tuossa pitkässä tarinassa pettämisestä tehty oikein taidetta ja ajatuksen kanssa. Eli on umpikierosti tehty pitkän avioliiton salaisuudeksi nimenomaan pettäminen. Kulissit kunnossa, kunhan selitys on tarpeeksi monimutkainen ja perusteltu. Voi oksetus, että tuollaisia olioita on olemassakin...


    • ylläreitä elämässä

      Outoa,tosi outoa lähestymistä elämyksistä suurimpaan eli rakkauteen.Minusta se ainoa ja oikea sittenkin vain oikea.Kastehelmet kirkkaat on hällä silmissään.Voiko niitä poistaa joku nautinnon silmänräpäys.

      Olen sitä mieltä,että ei voi.Voin vain vaivoin ymmärtää jakamisen ihanuutta.Ehkäpä Eino Leinon sanoin:Kellä onni on,Sen hän kätkeköön.

      • onnellisesti naimisissa

        Jokainen mies "pettää", kun paikkaan sattuu. Yksikään mies ei pysty vastustamaan suihinottoa. Suhde sitten jo kokonaan toinen juttu, mutta sekään ei kuulu ulkopuolisille.


      • haapotihoopoti
        onnellisesti naimisissa kirjoitti:

        Jokainen mies "pettää", kun paikkaan sattuu. Yksikään mies ei pysty vastustamaan suihinottoa. Suhde sitten jo kokonaan toinen juttu, mutta sekään ei kuulu ulkopuolisille.

        Ei muuten petä! Satun olemaan naimisissa yhden pettämättömän kanssa. Voit tietysti väittää, että en vain tiedä, mutta elämänmuotomme on sellainen, että tiedän varmasti. Myös sukulais- ja tuttavapiirissä on paljon miehiä, jotka eivät petä. Jos sitten on sitä toistakin sorttia. Eli yllätys yllätys, maailmassa on niitäkin miehiä, jotka ajattelevat aivoilla, eivät peniksellä.


      • Kyllä on ihmeellistä
        onnellisesti naimisissa kirjoitti:

        Jokainen mies "pettää", kun paikkaan sattuu. Yksikään mies ei pysty vastustamaan suihinottoa. Suhde sitten jo kokonaan toinen juttu, mutta sekään ei kuulu ulkopuolisille.

        Uskotko että miehillä suihinotto ja naisilla samallalailla laukeamin
        on pettämisen kriteeri.
        Tietysti tiedät sen että yhtä tärkeää ja yhtä lailla myös naiset
        pettää jos mies tarjoaa hyvää suuseksiä.
        Seksualivähemmistöt kyllä sen tietää.
        ps. onko se aivan tosi että miehet jotka haluaa suihinottoa ovat
        poikkeuksitta kiinnostuneempia miehistä kuin naisista. Eivät halua
        todella naista vaan kuvittelevat miehen imemässä itseään.
        Näin väitti yksi alan ammattilainen.


    • OmaKaveri Jes. . .

      Well, yks hailee toisaalta, mutta jos oot hyvinkin tuttu sen kaverisi vaimon kanssa... niin... ota puheeksi kaverisi kanssa. Mikä sitä vaivaa jne...

      Mulle ei kuulu tuttujen syrjähypyt, muutenko että näkeehä siinä millane rotta ystäväpiirissä on.

    • Muumioitunen

      Mustamaalattu petturimies,hurja karkuri naisia ja hameen alla olevaa ikuista nautintoa tähtäävään,purkaukseen purkivään sojottimeen vedoten hänen lähellä ei rakkaus säteile,

      Aika unohtaa kaltaisemme.Lemmen hyväilevä yökin katoaa ikuisuuteen.

      Onneksi näin tapahtuu.Tässä rakkauden kidutuskammiossa elämistä aivan tarpeeksi.
      Viikatemies,kun tulet,myöntänetkö sen,että eron hetki on kaunis.

    • yhdessä tarpeeksi

      Voit puhua pettäjälle, mutta älä vihjaisekaan asiasta petetylle osapuolelle. Pettäjälle voit tosiaan kertoa ihan suoraan, mitä moisesta toiminnasta ajattelet. Ehkä petetty osapuoli aavistaa, mutta voi olla, että hän ei haluakaan tietää. Omassa tuttavapiirissäni on mies, joka on pettänyt vaimoaan yli kolmekymmentä vuotta, mutta ovat naimisissa edelleen. Kaikki muut tietävät, paitsi vaimo. Luulen, että hänkin aavistaa, mutta ei halua varmistusta asiasta. Miehelle pettäminen on jonkinlainen sairaus; hän ei osaa elää muulla tavoin. Joskus jonkin epämääräisen reissun jälkeen hän suureen ääneen vannoi uskoliisuuttaan ja suurta rakkautta vaimoonsa, ja silloin en saanut pidettyä suutani kiinni, vaan kerroin, mitä mieltä tuollaisesta paskanpuhumisesta olen. Ei hän edes suuttunut, kuunteli vain. Vaimo ei tietenkään ollut kuulemassa. Luulen, että hän lakkaa pettämästä vasta sitten, kun hänellä ei enää seiso.

      • tapahtumia menneessä

        Niin se vain toimii.Kun ei seiso,pysähtyy kaikki

        Hurjassa nuoruuden sekamelkassa emme ymmärrä lähestyvää vanhuutta.Kun tulee ilta ja köyryselkä,Käperrymme nautintojen nuoruuteen.

        Kun nuoren miehen eka suudelma avasi taivaan siniset värit,kaunattoren hurmaavat hiukset tuoksun puhtaudessa.
        Olen vanha.Iän ikuinen.
        Jokin lämmin läikähttää muistellessa menneitä aikoja.Sinua rakkauteni ylivoima.Marja-leena.


    • Pidät turpasi kiinni

      • jokkesuomi

        Antakaa ihmisten elää ihan omaa elämäänsä, kukaan ei tiedä toisten asioista tarpeeksi jotta voisi ryhtyä siveyspoliisiksi. Kun olin ensimmäisen kerran naimisissa, peri vaimoa muutamia kertoja, myös vaimo petti minua, homma ei vain toiminut. Erosimme, sitten oli lukuisia lyhempiä suhteita, nyt olen ollut naimissa 17 vuotta ja ei ole tullut mieleenkään pettää, koska suhde toimii.


    • Exvoimistelija

      Näistä parisuhteista, pettämisistä ja seksistä sitten jaksetaan jauhaa. Hohhoijaa. Kannattaisiko palauttaa tuosta seksin harjoittamisesta mieliin vanha viisaus: "Hetken huvi, asento naurettava, kustannukset kohtuuttomat".

      • Luja usko

        lämmin lemmen syleily hurmaavinta ajassa ja aikakauksissa.Notkea vartalo,kiehtova olemus,tuskin saa aikaan miehen särkyneen sydämmen.

        Mies saadaan petiin arvoituksella hymyn väreilyllä.

        Kohtuullisen kustannuksen
        Exmäkihyppääjä.


    • narauta vaan

      Kaverin vaimolla on oikeus tietää, että mies pettää häntä. Avioliittoon ei kuulu pettäminen. Kukasta kukkaan voi hyppiä vapaalla jalalla (levittämässä tautejaan).
      Tääläkin moni jopa ylpeilee pettämisillään, mutta mitäpä jos oma kumppanisi tekisi samoin selkäsi takana. Mites suu sitten pannaan? Harva siitä ilostuisi?

    • Nitta H

      Haluan ottaa näkökulman tähän viestiketjuun, jossa puhutaan pitääkö ilmiantaa pettäjä. Kyllä pitää. Aina. Hän altistaa puolisonsa sukupuolitaudeille, ei arvosta kumppaniaan, kumpaakaan, on itsekäs ja oman halunsa vanki. Totuus sattuu, mutta siksi onkin totuus olemassa, se ei pala tulessakaan. Jos joku ei usko totuutta tai siitä suuttuu, on se hänen asiansa. Joskus hän siitä kiittää sinua.

    • ei ole sun asia!!

      TAIDAT OLLA NIITÄ VITUN RUNKAREITA JOLLA EI OLE OMAA ELÄMÄÄ SE EI OLE VITTU SUN ASIA JA ANNA OLLA OOT JUURI SELLANEN VITUN RUNKKARI ETTÄ MÄ AINAKIN TAPPAISIT SUT SAMAN TIE VITUN HOMO PELLE HANKI OMA ELÄMÄ VITUN LUUSERI JA ONHAN SE VITUN JÄRKEVÄÄ TÄÄLLÄ KYSELLÄ ASIAA UN OMASSA PASKA PÄÄSSÄ EI TIETOLIIKU VITUN RUNKKARI SAATANA KUN SUT SAI TAPPAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • surullinen kaaod

      Kaikki miehet pettää kun siihen tulee sopiva tilaisuus ja näin kirjoittaen minäkin edistän asiaa.

      Tuttava pariskunta oli 45 naimisissa ja vaimon mielestä erittäin onnellisessa liitossa. He olivatkin hyvin onnellisen oloisia. Niin ainakin vaimo luuli me ystävät näimme miehessä toisen puolen. Sitten mies kuoli yllättäen ja kaikki paljastui. Hänellä oli ollut paljon ulkopuolisia suhteita ja yksi pitkäaikainenkin joka tuli ovelle kyselee missä mies on kun ei vastaa puhelimeen. ?! Nainen (vaimo) romahti täysin ja en usko että toipuu ihan heti.

      Niin että olisiko pitänyt aiemmin kertoa ?

    • Valheetta onnellinen

      Yksinkertainen vastaus esitettyyn alkuperäiseen kysymykseen: Voi "käräyttää" ja tulee tehdä se.

      Retorinen kysymys: Ketä tai keitä palvelee epärehellisyys? Lapsia, jotka intuitiivisesti ymmärtävät, ettei vanhempien suhde ole kunnossa? Ystävyyttä, joka on vähintäänkin omituinen? Vaimoa/miestä, joka ei kuitenkaan oikein ymmärrä "etääntymistä" - ja väistämättähän se tapahtuu?

      Et edes miettisi asiaa. Tietysti kerrot.

      Mihin hyvään valheessa eläminen on koskaan johtanut?

      Kertokaa - te minua paljon viisaammat.

      • Alive!

        Juuri niin.

        En tiennyt olevani kakkosvaimo: kumppanilta unohtui sanoa se. En ollut edes nro kaksi; naisia osoittautui olevan pilvin pimein. Mies jopa leveili saavutuksillaan.

        Se oli oksettavaa.

        En ottanut vaimoon koskaan yhteyttä: säälin häntä. Vaimo piti huolen lapsista. Mies elämöi toisella paikkakunnalla.lähtevän elämästämme.

        Tein sen minkä parhaaksi katsoin: jätin miehen. Mies oli tasapainoton, se oli ilmiselvää. Siltikään jättäminen ei ollut helppoa. Hän oli uhkailemalla tuhonnut parisuhteeni, kuuntelematta sitä, että todella halusin hänet

        Tämä oli hänen mielestään tyrmistyttävää, ja hän lähettelikin vielä vuosia eromme jälkeen viestejä upeista naisystävistään. Viestit (aina yölliset) olivat uskomattoman törkeitä, alatyylisiä - uh!

        Tavallaan siis suojelin aikani miestä, jonka ymmärsin hyvin vahingoittavan ihmisiä.

        Hänellä oli psykoottisia ajatuskulkuja, ja aikani arvelin voivani auttaa häntä.

        Mitä vielä - hän vain vaan pilasi läheistensä elämän. Omani, myös lastensa.

        Eroon pääseminen vei kauan ja vaati pitkän terapian.

        "Ilmianto" olisi ollut paikallaan jo alkuvaiheessa.

        Mutta kerrankos hankalaan ja tuhoavaan tyyppiin kiinni jää - kaikki narsismin uhrit tietävät.


    • Kaunis nainen

      Naisista pettää yleensä ne mitäänsanomattoman näköiset. He kun menevät sekaisin kun joku antaa kiinnostusta.

      Jos sulla on tavallisen näköinen muija saat olla varma että tilaisuuden tullen se pettää.

      • uskollinen 54

        Tapasin risteilyllä mukavan miehen ja hän esitteli myös kaverinsa. Myöhemmin kertoi että tämä kaveri tapaa säännöllisesti vierasta naistaan näillä kaveri risteilyillä. On suhde ollut jo 20 vuotta ja vaimo ei tiedä asiasta mitään. Arvaa lähdinkö pois kyseisten seurasta minua suorastaan oksetti.

        Mies kertoi että se on heidän tuttavapiirissään täysin normaali tapa ??


      • elämää omassa totuudessa
        uskollinen 54 kirjoitti:

        Tapasin risteilyllä mukavan miehen ja hän esitteli myös kaverinsa. Myöhemmin kertoi että tämä kaveri tapaa säännöllisesti vierasta naistaan näillä kaveri risteilyillä. On suhde ollut jo 20 vuotta ja vaimo ei tiedä asiasta mitään. Arvaa lähdinkö pois kyseisten seurasta minua suorastaan oksetti.

        Mies kertoi että se on heidän tuttavapiirissään täysin normaali tapa ??

        Se mitä minä ja puolisoni teemme ei todellakaan kuulu ulkopuolisille. Ihminen toimii eri tilanteissa niin kuin luonto vie, ei siinä oikeasti pysty tällä normaalilla tiedostamisen tasolla paljon niihin päätöksiin mitkä tulevat "itselle" tuolta syvemmältä tasolta. Tekojen jälkeen astuu oikea rakkaus mukaan, mitä haluat rakkaallesi kertoa. On enemmän kuin luonnollista että asian salaa jos se loukkaa toista. Miksi pitäisi loukata?
        Ei ole tällä palstalla yhtään lukijaa, jolla ei olisi joitain salaisuuksia. Kuinka teistä joku voi ottaa oikeudekseen päättää toisen puolesta mikä salaisuuksien taso tai määrä on hyväksyttävää ja mikä ei.
        Mielestäni ei ole ilkeämpää ja raukkamaisempaa tekoa kuin rikkoa toisen liitto vasikoimalla.
        Jokainen parisuhde hakee tasapainoa ja sitä totuuden tasoa, joka heille sopii. Lopullista taivaallista totuutta ei tiedä kukaan.
        Avioliiton rikkoja on SE joka sen liiton rikkoo. Puolisoilla voi olla kummallakin lukuisia syrjähyppyjään, mutta eivät ne ole liittoa rikkoneet. Sen rikkoo se ulkopuolinen taho, joka TAHTOO liiton rikkoa omilla puuttumisellaan.


      • Kumppanuuden ihme.
        elämää omassa totuudessa kirjoitti:

        Se mitä minä ja puolisoni teemme ei todellakaan kuulu ulkopuolisille. Ihminen toimii eri tilanteissa niin kuin luonto vie, ei siinä oikeasti pysty tällä normaalilla tiedostamisen tasolla paljon niihin päätöksiin mitkä tulevat "itselle" tuolta syvemmältä tasolta. Tekojen jälkeen astuu oikea rakkaus mukaan, mitä haluat rakkaallesi kertoa. On enemmän kuin luonnollista että asian salaa jos se loukkaa toista. Miksi pitäisi loukata?
        Ei ole tällä palstalla yhtään lukijaa, jolla ei olisi joitain salaisuuksia. Kuinka teistä joku voi ottaa oikeudekseen päättää toisen puolesta mikä salaisuuksien taso tai määrä on hyväksyttävää ja mikä ei.
        Mielestäni ei ole ilkeämpää ja raukkamaisempaa tekoa kuin rikkoa toisen liitto vasikoimalla.
        Jokainen parisuhde hakee tasapainoa ja sitä totuuden tasoa, joka heille sopii. Lopullista taivaallista totuutta ei tiedä kukaan.
        Avioliiton rikkoja on SE joka sen liiton rikkoo. Puolisoilla voi olla kummallakin lukuisia syrjähyppyjään, mutta eivät ne ole liittoa rikkoneet. Sen rikkoo se ulkopuolinen taho, joka TAHTOO liiton rikkoa omilla puuttumisellaan.

        Visusti hiljaa syrjähypyistä.Ehkäpä keino säilyttää tehdyt kulissit.Naisen ja Miehen perustavaa laatua olevaan kanssakäymiseen sisältyy luottamus.

        Vaihtelun tarve rehellisessä parisuhteessa mitätön.
        Yksi elämän peruselementti ja suhteen vanhemmuuten vain hurmaantuessa on luottamus kumppaniin ja aitoiteen,Uskollisuuteen.

        Kun nämä arvot säilytämme,menestymme-


      • Uskon rehellisyyteen
        elämää omassa totuudessa kirjoitti:

        Se mitä minä ja puolisoni teemme ei todellakaan kuulu ulkopuolisille. Ihminen toimii eri tilanteissa niin kuin luonto vie, ei siinä oikeasti pysty tällä normaalilla tiedostamisen tasolla paljon niihin päätöksiin mitkä tulevat "itselle" tuolta syvemmältä tasolta. Tekojen jälkeen astuu oikea rakkaus mukaan, mitä haluat rakkaallesi kertoa. On enemmän kuin luonnollista että asian salaa jos se loukkaa toista. Miksi pitäisi loukata?
        Ei ole tällä palstalla yhtään lukijaa, jolla ei olisi joitain salaisuuksia. Kuinka teistä joku voi ottaa oikeudekseen päättää toisen puolesta mikä salaisuuksien taso tai määrä on hyväksyttävää ja mikä ei.
        Mielestäni ei ole ilkeämpää ja raukkamaisempaa tekoa kuin rikkoa toisen liitto vasikoimalla.
        Jokainen parisuhde hakee tasapainoa ja sitä totuuden tasoa, joka heille sopii. Lopullista taivaallista totuutta ei tiedä kukaan.
        Avioliiton rikkoja on SE joka sen liiton rikkoo. Puolisoilla voi olla kummallakin lukuisia syrjähyppyjään, mutta eivät ne ole liittoa rikkoneet. Sen rikkoo se ulkopuolinen taho, joka TAHTOO liiton rikkoa omilla puuttumisellaan.

        Jos kummallakin kumppanilla lukuisia syrjähyppyjä, niin eihän silloin ole väliä tietääkö kumpikaan kumppaneista niistä. Tai jos tietäisivät, voisivat kilpailla kummallako oli parempi pano :D

        Jos toinen vaan pettää, silloin olisi rehellisyyden nimissä kerrottava pettäjän siipalle siitä. Pettäjät salailevat ja valehtelevat menonsa. Kyllä avioliitossa täytyy olla rehellinen ja uskollinen.


    • DDR uber alles

      Kyllä se on harmi että niin hieno valtio kuin entinen DDR perustettiin ennen internetin ja facebookin aikaa ja väärälle puolelle Itämerta. Meillä olisi selvästi ollut innokasta porukkaa käräyttelmään toisiamme sivusuhteista, vääristä vaatteista, huonosta asiakaspalvelusta jne... Olisi Stasin poliiseilla riittänyt kuulusteluhommia sadoiksi vuosiksi.

    • .................

      Minä vetoaisin siihen kaveriin vielä tiukemmin. Nimettömänä tiedottelu on vähän turhanpäiväistä, jos sinä ainoa joka tiedät pettäjien ohella.

      Suhde tulee ilmi ennemmin tai myöhemmin. Sinut on vedetty välikappaleeksi ja vaikka et itse petä, niin joudut sitä henkistä salailun taakkaa kantamaan. Ja sanot suoraan, että et tiedä miten sitä jaksat. Siten kehoitat, että ystävä tekisi nyt ratkaisun asiassa. Mitä kauemmin tuo jatkuu, niin sen pahemmaksi kuvio menee.

    • ETSIMÄSSÄ...

      o
      N-ONNIIAGGGGAA,,,,,,SSSS

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe