Osaako joku sanoa miksi tällä palstalla on niin paljon ateisteja ja homoja jotka tuntuvat vain purkavan pahaa ollaan uskoviin?
Onhan heille omiakin palstoja mutta täällä viettävät aikaansa aamusta iltaan puhumassa pötyä ja jankuttamassa omia juttujaan.
Miksi homot ja ateistit viihtyvät täällä?
66
162
Vastaukset
- ristin tie
Uskon, että Jumala vetää heitä puoleensa ja parannukseen. Paha olo ja raivo tulee siitä, etteivät he halua tehdä parannusta ja kääntyä synneistään. Lisäksi sielunvihollinen tekee heistä hengellisesti kuuroja ja sokeita eli kyvyttömiä ymmärtämään, mistä evankeliumissa on kyse.
- itse ovat valinneet
Niin, joku heitä vetää vaikka vastaan rimpuilevat.
Evankeliumi on vain kerrottava kaikille, varsinkin heille kun tälle palstalle ovat tulleet. - miksi he tyytyisivät
Aivan niin, Jumala voi vetää tietenkin ihan kaikkia ihmisiä, mutta mutta toimiiko Jumala luterilaisessa uskonnossa? Miksi ihmeessä Jumalaa rakastavat ja Kristusta seuraavat ihmiset eivät haluaisi olla kristittyjä, miksi he tyytyisivät olemaan luterilaisia eli Lutherin opin seuraajia?
Perustuuko tämä vain vanhaan väärinkäsitykseen tai tietoisesti ylläpidettyyn valheeseen? Halutaanko suomalaisten enemmistölle edelleenkin tarjota kristinuskon korvikkeena luterilaista uskontoa ja kertoa sen olevan puhdistettua ja kaikkein puhtainta maailmassa? - ristin tie (aito)
todellinen syy lienee että luterilaisuus on valtionuskontona
tärkeä asia ja minua hämmästyttää että täällä luterilaisina
siveinä hartaina uskovina itseään pitävät ihmiset laukovat
mielipiteitä, jotka eivät ole enää tänä päivänä hyväksyttäviä.
erikoisesti tämä koskee nyt ajankohtaisia homoseksuaaleja.
luterilaiset ovat oikeasti fiksuja aikaansa seuraavia ihmisiä.
tämän palstan "uskovaiset" ovat jotain muuta. - hihhulifundisänkyrä
ristin tie (aito) kirjoitti:
todellinen syy lienee että luterilaisuus on valtionuskontona
tärkeä asia ja minua hämmästyttää että täällä luterilaisina
siveinä hartaina uskovina itseään pitävät ihmiset laukovat
mielipiteitä, jotka eivät ole enää tänä päivänä hyväksyttäviä.
erikoisesti tämä koskee nyt ajankohtaisia homoseksuaaleja.
luterilaiset ovat oikeasti fiksuja aikaansa seuraavia ihmisiä.
tämän palstan "uskovaiset" ovat jotain muuta.Synti on synti ja pysyy syntinä. Ei Jumala muutu eikä muuta sanojaan. Muutenhan emme voisi olla varmoja siitäkään onko Jeesuksen sovitustyö edelleen voimassa...
- 5+5
Täällä on todella vähän luterilaisia. Helluntailaisia ja muita kirkonpotkijoita sitten senkin edestä.
- exlutetrilainen
Uskovaisia on hellareissa enemmän kuin luterilaisissa.
Heitä ei kiinnosta kirkon potkiminen sen tekee luterilaiset ja ateistit. - erkki.
exlutetrilainen kirjoitti:
Uskovaisia on hellareissa enemmän kuin luterilaisissa.
Heitä ei kiinnosta kirkon potkiminen sen tekee luterilaiset ja ateistit.Prosentuaalisesti ehkä, mutta määrällisesti ei.
Kyllä täällä on eniten vapaidensuuntien kirkonpotkijoita, sekä ateisteja.
Luterilaiset eivät mielestäni tuota tee, vaikka eivät hyväksy evlut kirkon kaikkea nykyistä hapatusta.
Joku varmaan rientää kertomaan, että pienikin hapatus hapattaa koko taikinan, mutta sitä hapatusta tuleekin arvostella.
Kannattaa myös muistaa, että luterilaisuus ja evlut kirkko ovat tänäpäivänä kaksi eri asiaa ja niillä alkaa olla aika vähän tekemistä keskenään.
Määrä on n. 50 / 50. - jäseniä lienee molem
erkki. kirjoitti:
Prosentuaalisesti ehkä, mutta määrällisesti ei.
Kyllä täällä on eniten vapaidensuuntien kirkonpotkijoita, sekä ateisteja.
Luterilaiset eivät mielestäni tuota tee, vaikka eivät hyväksy evlut kirkon kaikkea nykyistä hapatusta.
Joku varmaan rientää kertomaan, että pienikin hapatus hapattaa koko taikinan, mutta sitä hapatusta tuleekin arvostella.
Kannattaa myös muistaa, että luterilaisuus ja evlut kirkko ovat tänäpäivänä kaksi eri asiaa ja niillä alkaa olla aika vähän tekemistä keskenään.
Määrä on n. 50 / 50.Niin minäkin luulen, että kannattajia elikkä siis jäseniä lienee molemmissa (?) nämä mainitut noin 50 ja 50 henkilöä, todennäköisesti kuitenkin määrä on molemmissa vieläkin pienempi.
- erkki.
jäseniä lienee molem kirjoitti:
Niin minäkin luulen, että kannattajia elikkä siis jäseniä lienee molemmissa (?) nämä mainitut noin 50 ja 50 henkilöä, todennäköisesti kuitenkin määrä on molemmissa vieläkin pienempi.
sorry, jäi pois, siis %..........
yritit olla huvittava, kirkkoon kuuluu n. 4milj. suomalaista ja annoit itsellesi
- tilannekatsaus
Minä käy välillä katsomassa onko tilanne sama eli yksi puolustaa ja loput haukkuu kirkon, naispapit ja arkkipiispan. Näyttää olevan entinen meno.
- ei parannusta tehty
Kirkko ei ole muuttunut joten miten reaktiot olisivat muuttuneet.
Kirkon tulee tehdä paluu juurilleen.
Minä puolestani ihmettelen tätä evankelioivaa herätyskristillisyyttä edustavien suurta edustusta joka taitaa tulla enemmän vapaiden suuntien parista. Ei sillä, etten mielelläni lukisi hyviä kommentteja näistäkin, mutta yhtälailla eri palstoja täällä heillekin on.
Suurin osa kirjoituksista on suunnattu kaikkia kirkkoja ja etenkin luterilaista kirkkoa vastaan. Tässä osa uskovia puhaltaa samaan hiileen ateistien kanssa – kirkot on hajotettava. Kritiikki on välillä täysin asiatonta suunsoittoa ja nimittelyä. Parjaamisen ja haukkumisen ”evankeliumi” on kaukana ilosanomasta.
Se on ihan hyvä asia että tulee erilaisia näkemyksiä ja välillä hyvää kriittistäkin kirjoittelua. Olen laittanut merkille että jopa ateistitkin kirjoittavat asiasta enemmän kun tuo puskista huuteleva ja olevinaan uskovia oleva rääväsuujoukko.- kommunikoija
Tuskin täällä on tavallista, kirkkoon kuuluvaa luterilaista ollenkaan. Suurin osa on näitä yltiöuskovaisia, jotka haluaisivat käyttää Mooseksen lakeja sellaisiin, joita pitävät huonoina uskovaisina, ei siis itseensä.
Mutta on syntynyt kiivasta keskustelua. Yhteisymmärrystä tuskin voi odottaa. Sen aika on vasta myöhemmin. - hihhulifundisänkyrä
Sinä oletkin liberaali ja vastustat kaikessa Raamatun sanaa ja haluat, että kaikki tulkitsisivat Raamattua kuten vihervasuri liberaalit. Ateismi onkin lähempänä heitä kuin Raamattu-uskollisuus.
miten voimme auttaa? sanoi :
Onhan heille omiakin palstoja mutta täällä viettävät aikaansa aamusta iltaan puhumassa pötyä ja jankuttamassa omia juttujaan.
Ehkä me ateistit voisimme antaa teille näkökulman ateistin maailmaan. Emme me ryve synnissä niinkuin uskovaiset olettavat. Meitä yhdistää vain yksi asia: emme usko jumalien olemassaoloon. Se ei ole mikään taskusta vedetty heitto, vaan ainakin omalla kohdallani vuosia kestäneen harkinnan tulos. Emmekä rimpuile irti pahan otteesta, koska saa...naa ei ole olemassa.
Suurin osa elää tavallista elämää, käy töissä, kasvattaa lapsiaan, ja rakastaa läheisiään.
Eikä meitä tee rääväsuiksi se, ettemme usko jumalaan. Emmekä muuhunkaan uskonnolliseen ja yliluonnolliseen kuten enkelit ym. Kannattaisi joskus tutustua johonkin ateistiin: saattaisi maailma avartua. - noinkohan?
että sillä lailla kirjoitti:
Ehkä me ateistit voisimme antaa teille näkökulman ateistin maailmaan. Emme me ryve synnissä niinkuin uskovaiset olettavat. Meitä yhdistää vain yksi asia: emme usko jumalien olemassaoloon. Se ei ole mikään taskusta vedetty heitto, vaan ainakin omalla kohdallani vuosia kestäneen harkinnan tulos. Emmekä rimpuile irti pahan otteesta, koska saa...naa ei ole olemassa.
Suurin osa elää tavallista elämää, käy töissä, kasvattaa lapsiaan, ja rakastaa läheisiään.
Eikä meitä tee rääväsuiksi se, ettemme usko jumalaan. Emmekä muuhunkaan uskonnolliseen ja yliluonnolliseen kuten enkelit ym. Kannattaisi joskus tutustua johonkin ateistiin: saattaisi maailma avartua.Kyllä jokainen pääsee teidän palstoille jos on kiinnostunut.
Kyllä teidän uskovien mollaus niin täällä kuin omilla palstoillanne on räävitöntä. että sillä lailla kirjoitti:
Eikä meitä tee rääväsuiksi se, ettemme usko jumalaan. Emmekä muuhunkaan uskonnolliseen ja yliluonnolliseen kuten enkelit ym. Kannattaisi joskus tutustua johonkin ateistiin: saattaisi maailma avartua.että sillä lailla sanoi :
Ehkä me ateistit voisimme antaa teille näkökulman ateistin maailmaan.
_________
Itse olen entinen Jumalaton ja muistan kyllä sen silloisen asennoitumiseni
uskon asioihin.
että sillä lailla sanoi :
Ehkä me ateistit voisimme antaa teille näkökulman ateistin maailmaan.
_________
Itse olen entinen Jumalaton ja muistan kyllä sen silloisen asennoitumiseni
uskon asioihin.
niin kukahan / millainenkohan tuo älyllinen entiteetti olisi?Itse en kai kuulu aloittajan tarkoittamaan porukkaan, sillä minulla ei ole "pahaa oloa", eikä "vihaa eikä raivoakaan". Itse asiassa olen ollut seesteisempi kuin koskaan, koska elämäni on järjestyt parhain päin.
Mutta on hyvä silti katsoa, ettei mitä tahansa soopaa ja valheita levitetä pitkin ja poikin näillä palstoilla. Olen lähinnä ihmetellyt kuinka pimeä mieli monella uskovalla onkaan. Voikohan sen antaa vain olla?- valvoja.
helsinkijokkeri kirjoitti:
Itse en kai kuulu aloittajan tarkoittamaan porukkaan, sillä minulla ei ole "pahaa oloa", eikä "vihaa eikä raivoakaan". Itse asiassa olen ollut seesteisempi kuin koskaan, koska elämäni on järjestyt parhain päin.
Mutta on hyvä silti katsoa, ettei mitä tahansa soopaa ja valheita levitetä pitkin ja poikin näillä palstoilla. Olen lähinnä ihmetellyt kuinka pimeä mieli monella uskovalla onkaan. Voikohan sen antaa vain olla?Tämä koskee varsinkin sinua.
Mikäli sinulla ei ole muuta kommentoitavaa täällä, kuin uskovien herjaaminen, pysy pois tältä palstalta. - komppaan
valvoja. kirjoitti:
Tämä koskee varsinkin sinua.
Mikäli sinulla ei ole muuta kommentoitavaa täällä, kuin uskovien herjaaminen, pysy pois tältä palstalta.Samaa mieltä valvojan kanssa!
- Pikkuli
Se on vaan hyvä asia, että homot ja ateistit ja kirkon liberaalit viihtyy täällä. Näin he saavat vähän vastinetta omille oudoille ajatuksilleen :)
Näitä samoja ajatuksia tämä porukka viljelee muillakin foorumeilla ja sitten keskenään. Osa on teologisissa tiedekunnissa opittua ja siksi on tärkeää murskata heidän silmiensä edessä kaikki nämä järjen päätelmät, jotka on asetettu Jumalan tuntemusta vastaan. Jeesushan antoi tämän tehtävän meille ja tätä me nyt täällä sitten kaiken kansan edessä pontevasti teemme. Vai väittääkö joku että emme muka olisi pontevia tyttöjä ja poikia?- että sillä lailla
Jumalan tuntemusta? Ateistille jumalia ei ole olemassa. Minulla ei ole mitään tarvetta uskoa jumalaan. Raamattu on hyvin sekava ja ristiriitainen kirja. Tiedän sen: olen kahlannut sen läpi useita kertoja. Hyvinkin nöyrällä mielellä joskus.
En ymmärrä jumaluskoa enää mistään kantilta. Tiedän oikean ja väärän teon eron, harjoitan hyväntekeväisyyttä, pyydän anteeksi ihmisiltä, joita olen kohdellut väärin. Elän mielestäni parempaa ja vastuullisempaa elämää kuin useimmat ihmiset.
Elämän kolhut kuuluvat asiat, samoin hyvät päivät. Itse olen tehnyt elämän valintani ja kannan myös vasuun valinnoistani. Hyvät ihmissuhteet pitävät minut pinnalla. Elämä kantaa, kun jaksaa uskoa itseensä ja yrittää. - Pikkuli
Jumalan tuntemusta? Ateistille jumalia ei ole olemassa. Minulla ei ole mitään tarvetta uskoa jumalaan. Raamattu on hyvin sekava ja ristiriitainen kirja. Tiedän sen: olen kahlannut sen läpi useita kertoja. Hyvinkin nöyrällä mielellä joskus.
En ymmärrä jumaluskoa enää mistään kantilta. Tiedän oikean ja väärän teon eron, harjoitan hyväntekeväisyyttä, pyydän anteeksi ihmisiltä, joita olen kohdellut väärin. Elän mielestäni parempaa ja vastuullisempaa elämää kuin useimmat ihmiset.
Elämän kolhut kuuluvat asiat, samoin hyvät päivät. Itse olen tehnyt elämän valintani ja kannan myös vasuun valinnoistani. Hyvät ihmissuhteet pitävät minut pinnalla. Elämä kantaa, kun jaksaa uskoa itseensä ja yrittää.Nutta koska reagoit tuohon ilmoitukseeni, niin siemen on jo kyvetty. Ei ole niin palavaa ateistia etteikö Jumala sana tekesi myös hänessä tehtäväänsä.
- että sillä lailla
Pikkuli kirjoitti:
Nutta koska reagoit tuohon ilmoitukseeni, niin siemen on jo kyvetty. Ei ole niin palavaa ateistia etteikö Jumala sana tekesi myös hänessä tehtäväänsä.
Reagoin tekstiin, en uskontoon. Halusin vain keskustella ja esittää eri näkökulman. Te ette todellakaan jätätä tilaisuutta käyttämättä kun etsitte rakoa missä voisitte käännyttää. Mutta nyt iskitte kirveenne kiveen. Oikeastaan halusin vain herätellä teitä. Itse olen jo hereillä.
- Pikkuli
Reagoin tekstiin, en uskontoon. Halusin vain keskustella ja esittää eri näkökulman. Te ette todellakaan jätätä tilaisuutta käyttämättä kun etsitte rakoa missä voisitte käännyttää. Mutta nyt iskitte kirveenne kiveen. Oikeastaan halusin vain herätellä teitä. Itse olen jo hereillä.
Pääasia on aina että reagoi. Välinpitämätön on jo paatunut, mutta reagoijalla on vielä siemen sisällään.
- että siää lailla
Pikkuli kirjoitti:
Pääasia on aina että reagoi. Välinpitämätön on jo paatunut, mutta reagoijalla on vielä siemen sisällään.
Etkö ymmärrä käännytyksen ja keskustelun eroa? Nyt en voi enää jatkaa, työt odottavat. Kehottaisin silti vakavasti miettimään, mitä sanoin. Ehkä sielläkin päässä voisi alkaa itää.
- Pikkuli
että siää lailla kirjoitti:
Etkö ymmärrä käännytyksen ja keskustelun eroa? Nyt en voi enää jatkaa, työt odottavat. Kehottaisin silti vakavasti miettimään, mitä sanoin. Ehkä sielläkin päässä voisi alkaa itää.
Usko vaan evankeliumia!
- Jeesukseen uskon
Tänä vuonna on nyt ylitetty 70 000 kirkosta eroajan raja. Mitä tuleekaan olemaan vuoden lopputulkos, kun kolme vuoden viimeistä päivää ovat ennen saaneet aikaan noin 5000 ihmisen eroamisen:
http://www.eroakirkosta.fi
Pian ei enää ole kansankirkkoa! Se on suuri kiitoksen aihe.- Mistä kiität?
Mikä sitten pitäisi olla?
- Pikkuli
"Osaako joku sanoa miksi tällä palstalla on niin paljon ateisteja ja homoja jotka tuntuvat vain purkavan pahaa ollaan uskoviin? "
Tämä on myös uskovien tärkeä tehtävä. Ihmisillä on nykyään kamalan paha olla ja jokainen sitten oireilee kukin omalla tavallaan.
Olemme hyviä tässä, että toimimme eräänlaisina ukkosenjohdattimina, sillä myös ei-uskovat tietävät, että uskoviin voi kohdistaa kaikki mahdolliset pahat olot. Me kyllä kestämme, koska sitten välittää ne eteenpäin Jumalan kannettavaksi. - Sharia-laista apua!
Tämä on aivan oikea kysymys, sillä eihän täällä toki saisi käydä muut kuin kaikkein parhaimpina uskovaisina itse itseään pitävät heteroluterilaiset!
Tähän asiaan pitää nyt saada jonkinlaista tolkkua ja siksi ehdotan sharia-lain käyttöön ottamista suomalisen luterilaisuuden pelastamiseksi. Esimerkiksi Indonesian Acehissa siitä on jo saatu hyviä kokemuksia.
http://yle.fi/uutiset/kepilla_syntisia_lyova_aceh_astui_ajassa_taaksepain__raportti_ja_harvinainen_video_hapearangaistuksesta/7689623
>> Esimerkiksi homoseksualisuudesta voi Acehissa saada rangaistukseksi sata kepiniskua. Samoin voi käydä aviopuolisonsa pettämisestä kiinni jääneelle. Uskonnollisen lain perusteella voidaan kivittää ja viime kädessä myös tuomita kuolemaan.
Kuolemantuomioita ei ole kuitenkaan langetettu. Kepin iskuja annetaan, mutta ennen kaikkea uskonnollisen lain tiukat säännöt rajoittavat ihmisten arkea ja normaalia elämää.>>
Toki tiukkojen sääntöjen pitääkin rajoittaa ihmisten arkea ja normaalia elämää, sillä eihän elämän pidäkään olla helppoa saati sitten onnellista! Tässä mielessä Lutherin usko muistuttaa niin paljon kaikkein ankarinta islamia!- olet miekan linjalla
Jos haikailet shariaa varaudu itse ensimmäisenä siihen, että pituudestasi lähtee välittömästi 30cm.
- ettei minulla tosiaa
olet miekan linjalla kirjoitti:
Jos haikailet shariaa varaudu itse ensimmäisenä siihen, että pituudestasi lähtee välittömästi 30cm.
Ensinnäkin tahdon kysyä, että olisitteko te sitten itse valmis tarttumaan miekkaan?
Ja toiseksi, ettei minulla tosiaankaan ole 30 cm pitkää, vaikka se tietenkin teitä erityisesti kiinnostaisi. - älä ylitä itseäsi
ettei minulla tosiaa kirjoitti:
Ensinnäkin tahdon kysyä, että olisitteko te sitten itse valmis tarttumaan miekkaan?
Ja toiseksi, ettei minulla tosiaankaan ole 30 cm pitkää, vaikka se tietenkin teitä erityisesti kiinnostaisi.Kylläpä te olette tyhmä.
Hei, miksi ei olisi?
Kysymyksesi on hiukan outo; tarkoitatko että homot eivät saisi olla myös kiinnostuneita kristinuskosta? Voin kertoa että kristittyjä homo/lesboja on paljon, ympärilläsikin ehkä mutta eivät uskalla jostain syystä kertoa sitä?
Täällä palstalla saa olla mukana jos asia kiinnostaa, toivomus tietenkin on asialliseen keskusteluun:)
Uskon että ateistejakin usko, hengellisyys jossainmäärin kiinnostaa, ainakin kritiikin ja oman argumentoinnin kannalta.
Kaisa-pappiKyllä saa olla, mutta jatkuvaan uskovien herjaamiseen tulen puuttumaan, mikäli asia ei pysy sääntöjen puitteissa, ne tullaan poistamaan.
Ap aloitukseen senverran, että kummallakin ryhmällä on omat palstansa, on turhaa tehdä aloituksia tänne, koska ne tuntuvat olevan vain herjaavia.
Kritiikkiäkin voi toki esittää, mutta sen tulee pysyä sääntöjen puitteissa.
Ehkä tunnet uskovia hbl ihmisiä, mutta itse en tunne ainuttakaan.
Tämän kaiken sanon siksi, että täällä viimeinkin voitaisiin keskustella ilman noita em. ilmiöitä ja siihe tullaan puuttumaan vastaisuudessa.shrink sanoi :
Ap aloitukseen senverran, että kummallakin ryhmällä on omat palstansa, on turhaa tehdä aloituksia tänne, koska ne tuntuvat olevan vain herjaavia.
Tämän kaiken sanon siksi, että täällä viimeinkin voitaisiin keskustella ilman noita em. ilmiöitä ja siihe tullaan puuttumaan vastaisuudessa.Taidat olla itse uskovaispelle? Mikään muu ei selitä tuota käyttäytymistäsi. Laitahan vässykkä todiste sen taikaukkosi olemassaolosta vai oletko niin selkärangaton nilviäinen, että kykenet vain sensuroimaan jos joku erehtyy todisteita kyselemään?
Kaisa sanoi :
Voin kertoa että kristittyjä homo/lesboja on paljon, ympärilläsikin ehkä mutta eivät uskalla jostain syystä kertoa sitä?
Taidat olla itse uskovaispelle? Mikään muu ei selitä tuota käyttäytymistäsi. Laitahan vässykkä todiste sen taikaukkosi olemassaolosta vai oletko niin selkärangaton nilviäinen, että kykenet vain sensuroimaan jos joku erehtyy todisteita kyselemään?
Taitaa olla lukemisen ymmärtämisessä ongelmia ?
Mikä ajaa sinua tänne herjaamaan ?
Esitä asiasi asiallisesti, äläkä ala nimittelemään ja käymään kiinni henkilöön, jotka ovat säännöissä jo kielletty.
Muista myös, että olet jokaisesta herjaamisestasi myös vastuussa, vaikka esität niitä täällä puskista huudellen, ip- osoitteesi on helppo jäljittää, jos tarvetta tulee.- että sillä lailla
pertsa2012 kirjoitti:
Kaisa sanoi :
Voin kertoa että kristittyjä homo/lesboja on paljon, ympärilläsikin ehkä mutta eivät uskalla jostain syystä kertoa sitä?
Perstsako saa tällä palstalla sanoa mitä vaan?
että sillä lailla sanoi :
Perstsako saa tällä palstalla sanoa mitä vaan?
1 luku
KIRKON TUNNUSTUS JA JÄSENET
1 §
Suomen evankelis-luterilainen kirkko tunnustaa sitä kristillistä uskoa, joka perustuu JUMALAN PYHÄÄN SANAAN, VANHAN ja UUDEN TESTAMENTIN PROFEETALLISIIN ja APOSTOLISIIN kirjoihin, ja joka on ilmaistu kolmessa vanhan kirkon uskontunnustuksessa sekä muuttamattomassa Augsburgin tunnustuksessa ja muissa luterilaisen kirkon Yksimielisyyden kirjaan otetuissa tunnustuskirjoissa. Kirkko pitää korkeimpana ohjeenaan sitä tunnustuskirjojen periaatetta, että KAIKKEA OPPIA kirkossa on tutkittava ja arvioitava JUMALAN PYHÄN SANAN mukaan.- ABC-kirja
shrink kirjoitti:
Kyllä saa olla, mutta jatkuvaan uskovien herjaamiseen tulen puuttumaan, mikäli asia ei pysy sääntöjen puitteissa, ne tullaan poistamaan.
Tämän kaiken sanon siksi, että täällä viimeinkin voitaisiin keskustella ilman noita em. ilmiöitä ja siihe tullaan puuttumaan vastaisuudessa.Toivon, että puutut myös jatkuvaan (ja lainvastaiseen) kirkon työntekijöiden herjaamiseen.
pertsa2012 kirjoitti:
Kaisa sanoi :
Tuo oli muistista, mutta sinnepäin.
Kyllä sinullakin on parannuksen paikka, ei ihmisiä voi nimitellä miten tahtoo, yleensä pysyt Raamatun sanassa, pysy siis siinä, mutta älä lähde provoihin mukaan ?ABC-kirja kirjoitti:
Toivon, että puutut myös jatkuvaan (ja lainvastaiseen) kirkon työntekijöiden herjaamiseen.
Kyllä puutun, sekä kaikkeen muuhunkin asiattomuuteen.
shrink kirjoitti:
Pertsa, " ei saastuta ihmistä se, mitä suusta alas menee, vaan se, mitä sieltä tulee ulos ", Jeesus.
Tuo oli muistista, mutta sinnepäin.
Kyllä sinullakin on parannuksen paikka, ei ihmisiä voi nimitellä miten tahtoo, yleensä pysyt Raamatun sanassa, pysy siis siinä, mutta älä lähde provoihin mukaan ?shrink sanoi :
Kyllä sinullakin on parannuksen paikka, ei ihmisiä voi nimitellä miten tahtoo, yleensä pysyt Raamatun sanassa, pysy siis siinä, mutta älä lähde provoihin mukaan ?
Tämän kaiken sanon siksi, että täällä viimeinkin voitaisiin keskustella ilman noita em. ilmiöitä ja siihe tullaan puuttumaan vastaisuudessa.Minä olen aina tällöin seurannut näitä luterilaisuus palstan kekusteluja. Ja havaintoni on,että täältä poistellaan surutta ihan asiallisia viesteja, terve keskustelu
kyllä sietää kritiikkiä. Ja huomioni mukaan herjaamista esiintyy nimenomaan uskovien
taholta ei niinkään muiden.o
Ja mitä valvontaan tulee poisteletteko ne suoraan pyynnöstä itse niitä lukematta ja
selvittämättä onko aihetta?
Toivon tasapuolisuutta - vaippaihottumaa?
hyvä jos2 kirjoitti:
Minä olen aina tällöin seurannut näitä luterilaisuus palstan kekusteluja. Ja havaintoni on,että täältä poistellaan surutta ihan asiallisia viesteja, terve keskustelu
kyllä sietää kritiikkiä. Ja huomioni mukaan herjaamista esiintyy nimenomaan uskovien
Ja mitä valvontaan tulee poisteletteko ne suoraan pyynnöstä itse niitä lukematta ja
Toivon tasapuolisuuttaEi täällä ole pakko olla jos et kestä totuutta!
hyvä jos2 kirjoitti:
Minä olen aina tällöin seurannut näitä luterilaisuus palstan kekusteluja. Ja havaintoni on,että täältä poistellaan surutta ihan asiallisia viesteja, terve keskustelu
Toivon tasapuolisuuttaTäällä on poistajia luotsit, moderaattori, sekä ylimpänä ylläpito, eivät ne kai lukematta poistu.
Kaikissa näissä otetaan huomioon kokonaisuus, ei niinkään yksitäinen kirjoitus.
Mikäli koet vääryyttä viestisi poistoon, vertaa sitä palstan sääntöihin, mikäli et vieläkään löydä siinä huomautettavaa, kerro siitä ylläpidolle, oikeassa alalaidassa; ilmoita asiaton viesti............
Itse poistan vain sääntöjenvastaisia viestejä.........
Hyvää uutta vuotta !shrink kirjoitti:
Täällä on poistajia luotsit, moderaattori, sekä ylimpänä ylläpito, eivät ne kai lukematta poistu.
Kaikissa näissä otetaan huomioon kokonaisuus, ei niinkään yksitäinen kirjoitus.
Mikäli koet vääryyttä viestisi poistoon, vertaa sitä palstan sääntöihin, mikäli et vieläkään löydä siinä huomautettavaa, kerro siitä ylläpidolle, oikeassa alalaidassa; ilmoita asiaton viesti............
Itse poistan vain sääntöjenvastaisia viestejä.........
Hyvää uutta vuotta !Taitaa ylläpito poistaa niitä lukematta? Heillä on käytössä keino, jolla he suodattavat vain tiettyjen sanojen kautta ns. kielletyt sanat, ja näin aivan asiallinenkin kirjoitus voi joutua poistoon.
ABC-kirja kirjoitti:
Toivon, että puutut myös jatkuvaan (ja lainvastaiseen) kirkon työntekijöiden herjaamiseen.
ABC-kirja sanoi :
- että sillä lailla
Pertsa sanoo ihmisiä saastaksi.
Ilmestyskirja:
22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
Tuossa Paavali on kanssani samoilla linjoilla kuin minäkin joten onkohan saastaisia
sittenkin olemassa????
Roomalaiskirje:
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, HYLJÄNNYT SAASTAISUUTEEN, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat VAIHTANEET Jumalan totuuden VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;
1:27 samoin MIESPUOLETKIN, luopuen luonnollisesta yhteydestä NAISPUOLEN kanssa, ovat KIIMOISSAAN syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, RIETTAUTTA ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän KELVOTTOMAN mielensä valtaan, tekemään SOPIMATTOMIA.
1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että NE, jotka senkaltaisia tekevät, OVAT KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.pertsa2012 kirjoitti:
Ilmestyskirja:
22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
Tuossa Paavali on kanssani samoilla linjoilla kuin minäkin joten onkohan saastaisia
sittenkin olemassa????
Roomalaiskirje:
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, HYLJÄNNYT SAASTAISUUTEEN, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat VAIHTANEET Jumalan totuuden VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;
1:27 samoin MIESPUOLETKIN, luopuen luonnollisesta yhteydestä NAISPUOLEN kanssa, ovat KIIMOISSAAN syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, RIETTAUTTA ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän KELVOTTOMAN mielensä valtaan, tekemään SOPIMATTOMIA.
1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että NE, jotka senkaltaisia tekevät, OVAT KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.Pertsa ja Paavali ne voivat hyvinkin pitää saastaisina ketä haluavat. Ja elää ilman vaimoja, koska aika on kovin lyhyt enää. He voivat pyhinä tuomita maailmankin.
Jumala ei ole kanssanne samaa mieltä, enkä ole minäkään. Nyt olemme valinneet puolemme.
- Se vain on
Paraskin ihminen on kuin saastainen vaate.
miten voimme auttaa?
>>>Osaako joku sanoa miksi tällä palstalla on niin paljon ateisteja>Onhan heille omiakin palstoja mutta täällä viettävät aikaansaEli voiko tuosta tehdä sen johtopäätöksen että varsinaiset luterilaiset ovat täällä vähemmistönä? :)
- hih hih
mummomuori kirjoitti:
Eli voiko tuosta tehdä sen johtopäätöksen että varsinaiset luterilaiset ovat täällä vähemmistönä? :)
Liberaali kysyy ateistilta, varmaan saa mieleisensä vastauksen.
- että sillä lailla
mummomuori kirjoitti:
Eli voiko tuosta tehdä sen johtopäätöksen että varsinaiset luterilaiset ovat täällä vähemmistönä? :)
Tässä maassa on uskonnon vapaus. Saa uskoa mutta saa myös olla uskomatta. Monet uskovaiset tällä palstalla ei vaan oikein hyväksy, että on uskonnottomia ihmisiä. Tai homoja. Tai alkoholia käyttäviä. Tai mitä tahansa mikä ei sovi kuvioon. Tiedän myös mistä se johtuu. Suomi on ollut liian homogeeninen maa, vain yhdenlainen kulttuuri on ollut sallittu. Ymmärrän uskovaisen tuskan sen asian edessä, että joku ei usko. Minä olen vilpittömästi uskoton, minun on mahdotonta, ylitsekäymätöntä uskoa.
Siksi ymmärrän myös jokkeria. Monenlaiset katsantokannat ovat elämän rikkaus. Soisin hänen vielä kirjoittavan. Ei muuta. - homovapaa palsta!
Tässä maassa on uskonnon vapaus. Saa uskoa mutta saa myös olla uskomatta. Monet uskovaiset tällä palstalla ei vaan oikein hyväksy, että on uskonnottomia ihmisiä. Tai homoja. Tai alkoholia käyttäviä. Tai mitä tahansa mikä ei sovi kuvioon. Tiedän myös mistä se johtuu. Suomi on ollut liian homogeeninen maa, vain yhdenlainen kulttuuri on ollut sallittu. Ymmärrän uskovaisen tuskan sen asian edessä, että joku ei usko. Minä olen vilpittömästi uskoton, minun on mahdotonta, ylitsekäymätöntä uskoa.
Siksi ymmärrän myös jokkeria. Monenlaiset katsantokannat ovat elämän rikkaus. Soisin hänen vielä kirjoittavan. Ei muuta.Ateismipalstalle ja homopalstalle olette tervemenneitä.
Tehkää kansalaisaloite jos ei miellytä.... - että sillä lailla
homovapaa palsta! kirjoitti:
Ateismipalstalle ja homopalstalle olette tervemenneitä.
Tehkää kansalaisaloite jos ei miellytä....Hoh hoijaa . . .ei voi sanoa muuta. Kiitos seurata ja hei!
- ole hyvä!
Hoh hoijaa . . .ei voi sanoa muuta. Kiitos seurata ja hei!
moi moi!
- juy76
kaltaiset rakastavat toisiaan
Ketjusta on poistettu 48 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433404Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan172632Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3762536Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821757- 861405
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541080SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs70985- 74955
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.27779Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4734