Olen käyttänyt seroniiliä 3 vuotta. Ja nyt asun Sakssassa jossa kyseiset lääkkeet ovat todella kiellettyjä. En pysty hakemaan apteekista Seroniiliä ja olen nyt ollut ilman 1,5 viikkoa ja on tullut todella paljon oireita päänsärkyä, heikotusta, pahoinvointia ja joskus tuntuu että kaikki pienetkin äänet ovat tosi äänekkäitä. Onko mahdollista että saan noin pienestä annoksesta niin kovat haittavaikutukset? Ja syyt tähän lääkkeen ottamiseen ovat niin pienet että mietin joskus voiko tää tunne olla totta. En pysty tulla toimeen enää ihmisten kanssa pelottaa kaikki ihan sama minne menenkin. Täällä sanotaan että lääkkeet joita otan ovat vain määrätty skitsofreenikoille ja syöpäsairalle. Onko jotain lääkettä mitä voisin ottaa olojeni helpottamiseksi?
Seronil 10mg
43
4271
Vastaukset
- Kohtalotoveri1
Hei Tietämätön! Kuulostaa tosi tutulta tuo olotilasi. Itse lopetin vastaavankaltaisen lääkkeen keväällä ilman pudotusohjelmaa, ja kärsin ihan samoista vieroitusoireista kun sinäkin. Vaikka noista serotoniinin takaisinottajalääkkeistä sanotaan, että niihin ei tule riippuvuutta, niin kyllä niiden äkillinen lopettaminen useimmille aiheuttaa käsittääkseni pahojakin oireita eli päänsärkyä, huimausta, unettomuutta, rauhattomuutta, lihaskipuja ja -kramppeja, pelkotiloja jne. Yksilöllistä tietty ja riippuu siitäkin, mitä muita lääkkeitä on samanaikaisesti käytössä ja kauanko on ao. lääkettä käyttänyt. Itse en tunne Saksan lääkepolitiikkaa, vaikka Saksassa olen usein oleillutkin, mutta ihmettelen miksi Seronil siellä on niin pannassa. Sanoivatko siellä, että Seronil on vain skitsofreenikoille ja syöpäsairaille tarkoitettu lääke? Todella outoa, jos näin on kerrottu. Paras tapa lopettaa lääke on sen pikkuhiljainen alasajo mieluiten lääkärin valvonnassa. Oletko käynyt siellä Saksassa lääkärissä ja kertonut tilanteestasi? Jotkut toiset lääkkeet voivat jeesata vieroitusoireissa, mutta yleensä samalla lääkkeellä alasajetaan annosta - päiväannosta ja sitten viikkoannosta - jotta elimistö tottuu vuosien käytön jälkeen aina vähempään ja vähempään. Toivottavasti löydät ratkaisun ja helpotuksen oloosi. Tiedän tunteen!
- Tietämätön
Kiitos vastauksestasi. Hyvä että joku ymmärtää näitä tunnetiloja. Olen käynyt lääkärissä ja he sanoivat että seronil on todella haitallinen näin nuorelle ja niin paljon. En ole käynyt vielä lääkelääkärillä jolloin en oli vielä ehtinyt keskustelemaan asiasta kunnolla. Ja jonotus aika täällä päässä kestää monia viikkoja tai jopa kuukautisia. En lopettanut normaalisti koska ajattelin että pahat olotilat menevät nopeemmin pois. En tiedä kuinka kauan tämä olo vielä kestää?
- frankf
Tietämätön kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi. Hyvä että joku ymmärtää näitä tunnetiloja. Olen käynyt lääkärissä ja he sanoivat että seronil on todella haitallinen näin nuorelle ja niin paljon. En ole käynyt vielä lääkelääkärillä jolloin en oli vielä ehtinyt keskustelemaan asiasta kunnolla. Ja jonotus aika täällä päässä kestää monia viikkoja tai jopa kuukautisia. En lopettanut normaalisti koska ajattelin että pahat olotilat menevät nopeemmin pois. En tiedä kuinka kauan tämä olo vielä kestää?
No eihän SSRI-lääkkeet ole Saksassa kiellettyjä. Käytän samaa fluoxetiinia annoksella 60 mg vuorokaudessa syömishäiriöön
- 1. terveys
frankf kirjoitti:
No eihän SSRI-lääkkeet ole Saksassa kiellettyjä. Käytän samaa fluoxetiinia annoksella 60 mg vuorokaudessa syömishäiriöön
what a waste....
- Tietämätön
frankf kirjoitti:
Ei olekkaan mutta lääkäreillä ei ole ymmärrystä että 14 vuotiaalle määrätään niin kovia lääkkeitä, täällä ei anneta ihan kaikille näitä lääkkeitä ja luulen että minulle on annettu ilman sopivaa syytä näitä lääkkeitä. Minulla oli silloin anorexia mikä lähtee myös ilman lääkkeitä ja ei seronil kyllä tuonut ruokahalua. Luulen että suurin osa Suomalaisista syövät lääkkeitä joita ei saisi ottaa. Monissa euroopan maissa ei anneta näitä lääkkeitä kovinkaan helpolla.
- Ll38
Seronulilla ei hoideta syöpää tai skitsofreniaa.
Mikäköhän lääke sinulla oikein on?? Ihan höpöä nuo indikaatiot jotka mainitsit- ed.
Anteeksi typo. Siis seronilia tarkoitin. Kuka moista puppua on puhunut? Ei ainakaan lääkäri kun et ole vastaanotolla käynyt. Ja saa niitä aikoja nopeamminkin
- Tietämätön
Kyllänyt sen lääkepurkista näkee mitä syö. Ja kyseinen lääkäri mainitsi oireisiin ei hoitamiseen.
- farm.
Siis olet käynyt lääkärin vastaanotolla? 10 mg on todella, todella alhainen annos. Mitä mahdat tarkoittaa lääkelääkärillä? Sellaista erikoistumisalaa ei ole olemassakaan.
Minkä alan lääkärillä kävit? Hän siis kertoi että Seronilin/fluoxetinin indikaatioita ovat skitsofrenia ja syöpäsairaudet? Kyllä nyt olet käynyt sitten jollain valelääkärillä.
Masennuslääkkeillä, kuten Seronililla ei hoideta skitsofreniaa eikä syöpää (toki kipukynnystä se nostaa, mutta....)
Ihan on päin mäntyä nuo "ohjeet", vai oletko kirjoittanut lääkkeen nimen väärin tänne tai käsittänyt itse asian jotenkin väärin?
Mihin olet käyttänyt kolme vuotta Seronilia?- Tietämätön
Täällä Saksassa ei vaan käydä lääkärillä joka määrää näitä lääkkeitä vaan on tietyt lääkärit jotka saavat määrätä tän tyyppisiä lääkkeitä
- Gd. Schwintzel
10mg fluoksetiinia on aivan riittävä annos aiheuttamaan tuntuvat vieroitusoireet, joita kokemasi tuntemukset mitä suurimmalla todennäköisyydellä ovat. Käyttöaikasikin on pitkä mikä puoltaa asiaa, samoin kertomasi oirekuva on klassinen SSRI-vieroitukselle. 1,5 viikkoa täsmää ajallisesti uusiin ilmeistyneisiin oireisiisi.
Niin ikään pelot, kova ahdistus, sekavuuden tunne, vaihteleva mielentila, apaattisuus, agressio ovat kaikki mahdollisia vieroitusoireita, jotka saattavat osalla äityä niin koviksi, että henkilö saattaa harkita jopa itsemurhaa. Niin sanotut impulsiiviset itsetuhoiset ajatukset kuuluvat mahdollisiin vieroitusoireisiin.
Em. syistä SSRI:den lopettaminen äkkiseltään voi olla vaarallista henkilön henkiselle kestokyvylle. Fysiikka yleensä kestää kyllä vaikka pyörrytys, päänsärky, oksetus ja niin edelleen tietysti ikäviä ovatkin. Psyykkinen kestokyky voi joutua kovemmille, koska yleensä lääkärikunta ei tunnista SSRI:den yleisimpiäkään vieroitusoireita.
En tiedä paljoakaan miten Saksassa lääkärit tai kansa asennoituvat näihin aineisiin, mutta ei niitä yleensä kyllä 'skitsofrenikoille' tai syöpäpotilaille anneta. Fluoksetiinihan on maailman ensimmäisiä SSRI-aineita. Oletko ajatellut ottaa yhteyttä Suomessa aineen määränneeseen lääkäriin ja kysyä ohjeistusta? SSRI:den vieroitusoireita voi lievittää joskus ottamalla samaa ainetta uudemman kerran riittävän pian ja ajamalla aine alas hitaammin. Jotkut ovat käyttäneet pahimpaan SSRI-vieroitukseen bentsoja, mutta ne tietenkin voivat aiheuttaa uusia ongelmia.
(Huom. en ole lääkäri)- Ihmettelen kovasti
Samaa mieltä, Gd. Schwintzel. Ihmettelen kovasti, onko niin, että lääkärikunta ei tosiaankaan tunnista SSRI-lääkkeiden yleisiä vieroitusoireita. Vai olisiko niin, että eivät tunnusta niiden olemassaoloa. Sama koskee muitakin mielialalääkkeitä. Niitä tavallaan verrataan koukuttaviin bentsoihin, ja usein potilaalla onkin väärä mielikuva niiden haittavaikutuksista ja niiden käytön lopettamiseen liittyvistä vaikeuksista. Tiedän, että näin tapahtuu todella usein, mutta se on lievästi sanottuna lääkäreiltä vastuutonta hoitoa ja potilaan suoranaista heitteillejättöä. Ei tietty koske kaikkia lääkäreitä tämäkään, mutta ikävä kyllä liian useita ja jopa psykiatrian erikoislääkäreitä, joille tämän pitäisi olla ihan itsestäänselvä asia. Mistähän kiikastaa?
- Gd. Schwintzel
Ihmettelen kovasti kirjoitti:
Samaa mieltä, Gd. Schwintzel. Ihmettelen kovasti, onko niin, että lääkärikunta ei tosiaankaan tunnista SSRI-lääkkeiden yleisiä vieroitusoireita. Vai olisiko niin, että eivät tunnusta niiden olemassaoloa. Sama koskee muitakin mielialalääkkeitä. Niitä tavallaan verrataan koukuttaviin bentsoihin, ja usein potilaalla onkin väärä mielikuva niiden haittavaikutuksista ja niiden käytön lopettamiseen liittyvistä vaikeuksista. Tiedän, että näin tapahtuu todella usein, mutta se on lievästi sanottuna lääkäreiltä vastuutonta hoitoa ja potilaan suoranaista heitteillejättöä. Ei tietty koske kaikkia lääkäreitä tämäkään, mutta ikävä kyllä liian useita ja jopa psykiatrian erikoislääkäreitä, joille tämän pitäisi olla ihan itsestäänselvä asia. Mistähän kiikastaa?
Politiikkaa... valitettavasti. Totuutden tunnustaminen on psykiatrian menoa.
- Voiton puolella
Kyllä aika usein psykoterapian _rinnalla_ käytetään anorexian hoidossa lääkitystä. Tosin fluoxetin on outo valinta anorexiaan, ennemminkin blumiaan ja BED:n, se kun tunnetusti vähentää ruokahalua. Siis fluoxetin. SH:ssä käytetään korkeita ylläpitoannoksia.
Olen asunut mainitsemassasi maassa liki kahdeksan vuotta, törmäämättä moiseen asiaan, siis tuohon SSRI-lääkkeiden määräämiseen tai niiden ei-määräämiseen.
Asia on tuttu ammatin puolesta kuin myöskin valitettavasti ihan sairautenikin kautta.
Seronilia, kuten tuolla jo todettiinkin, ei tosiaankaan käytetä skitsofrenian tahio syövän hoidossa. Kuka sinulle moista on sanonut? Joka on sanonut on puhunut ihan puuta heinää.
Toki vieroitusoireita tulee tuollakin annoksella jos kerran käyttöaika on noinkin pitkä. Psykiatri on varmastikin lääkitystä aloitettaessa ja reseptejä uusiessaan kertonut että lääke ajetaan sisään matalalla annoksella, sitä hitaasti nostaen ja samoin tehdään lopetettaessa. Et muistanut varata lääkettä mukaasi tarpeeksi sinne Saksaan lähtiessäsi. - Kohtalotoveri1
Ohjeita ja kommentteja oletkin näemmä Tietämätön saanut jo ihan riittämiin, mutta saattaa olla niin, että johtuu nuoresta iästäsi jonka vuoksi SSRI-lääkkeeseen suhtaudutaan siellä (kuten myös Suomessakin) hyvin varauksellisesti. Mutta koska sinulle on ao. lääkettä määrätty, toivonkin, että pian löydät lääkärin, jonka valvonnassa ja ohjeistuksin pääsisit aloittamaan lääkkeen järkevän alasajon. Ja tietenkin on tärkeätä, että syy eli sairaus, mihin tuota lääkettä on sinulle määrätty, on hallinnassa, eikä vaadi esim. lääkityksen tai muun hoidon aloittamista/jatkamista Syömishäiriöönhän Seronilia usein määrätään, mutta muutoin en tunne syömishäiriöihin liittyviä asioita omakohtaisesti. Kaikkea hyvää ja jaksamista!
- Tietämätön
Kiitos ja taisin sekottaa sen skitsofrenian ja syöpäsairaudet ketipinooriin mutta oon todella nyt lopettamassa seroniiliin. Ja kiitos kannustuksesta. En saa myöskään ketipinooria tällä hetkellä ja se on loppu vaikka en vielä ole valmis. Täällä pääsen lääkäriin vasta 5.1.2015 jolloin minun pitää kysyä aikaa vastaanotolle. Ensi-apua ei saa edes sairaalasta (kävin tänään kysymässä). Ajattelin nyt ottaa puolikkaita per päivä. Etten tuu ihan sekopääks ketipiinoorinkin puolesta.
- 1&1
Ketipinoria voidaan käyttää skitsofr.hoidossa. Neurolepti kun on. Syövän hoitomuoto se ei sen sijaan ole.
Millä indikaatiolla sinulla ketiapiini menee? - Tietämätön
1&1 kirjoitti:
Ketipinoria voidaan käyttää skitsofr.hoidossa. Neurolepti kun on. Syövän hoitomuoto se ei sen sijaan ole.
Millä indikaatiolla sinulla ketiapiini menee?Nukkumiseen
- paimuntaja
1&1 kirjoitti:
Millä indikaatiolla sinulla ketiapiini menee?Neurolepteja on kyllä ehdotettu käytettäväksi syövän tuhoamiseen, koska ovat myös sytotoksisia.
- hoid.
paimuntaja kirjoitti:
Neurolepteja on kyllä ehdotettu käytettäväksi syövän tuhoamiseen, koska ovat myös sytotoksisia.
Neuroleptejä ei syövän hoidossa käytetä.
- Kohtalotoveri1
Hyvä, jos sinulla eivät ole lääkkeet totaalisen lopussa. Vähän huono homma, jos tällaisessa tilanteessa ei päivystyksenkään kautta saa mitään apuja. Pienempikin määrä lääkettä auttaa vieroitusoireissa; pahimmillaanhan ne ovatkin, kun lääkkeet lopettaa ihan seinään. Tämäkin kaikki varmaan yksilöllistä ja lääkkeestä sekä kokonaislääkityksestä riippuvaa. Kirjoittele miten jakselet. Oletko muuten sopinut jonkun sinua hoitavan/hoitaneen lääkärin kanssa Seronilin lopettamisesta? Onko sinulla Ketipinor-lääkkeet ihan lopussa?Toivottavasti 5.1. saat ratkaisun tilanteeseesi kokonaisuudessaan Jaksamista tähänkin päivään!
- paimuntaja
hoid. kirjoitti:
Neuroleptejä ei syövän hoidossa käytetä.
Juurihan kirjoitin, että niitä on ehdotettu käytettäväksi niiden sytotoksisen vaikutuksen vuoksi.
- Tietämätön
Kiitos, en ole pystynyt nyt nukkuun pariin päivään ja olen oksennellut. En ole ilmoittanut lääkärille lopetuksesta mitään (siis suomessa). Ketipinor on aivan lopussa syön normaaleita unilääkkeitä apteekista ilman reseptia niitä mun pitää ottaa tosi paljon että pystyn nukkuun edes puleen yöhön.
Ja joskus mua ärsyttää ihan pienetkin asiat.- al.
Mitä ovat ns.reseptiv.unilääkkeet? Miksi unettomuutesi hoitoon on valittun neurolepti? Ns.kevyempiäkin vaihtoehtoja olisi olemassa. Olerko vallan hoidossa siellä? Siis asut nykyisin Saksassa jolloin hoitosikin on keskitetty sinne. Vai?
Tässähän ei enää kauaa ole lääkärin tapaamiseen.
Miten molemmat lääkkeesi loppuivat vai olisko tarkoitus lopettaakin molemmat, Seronil ja Ketipinor? Outoa ettei sinua Suomessa hoitanut psykiati ole infonnut sinua tuon tarkemmin lääkkeiden alasajosta vai itsekö ne päätit lopettaa?
I - Kohtalotoveri1
Hei Tietämätön! Toivottavasti olosi on tänään edes siedettävä. Valvominen vaikuttaa niin totaalisesti kaikkeen, että jo se saa aikaan pahoja oireita. Ja kun sen taustalla on tuo lääkkeiden lopettaminen/vähentäminen osa oloista johtuu tietty siitä. Olen itsekin tehnyt oma-aloitteisesti SSRI-lääkkeen lopettamisen, ja jälkikäteen ajateltuna se ei ollut viisasta. Samanlaisia oireita oli itsellänikin. Muistan sen totaalisen unettomuuden. Eli pikkuhiljaa vähentämällä olisi minunkin kannattanut tehdä. On varmaankin niin, että yhtään mitään mieleen vaikuttavaa lääkettä ei pitäisi lopettaa äkillisesti tai liian nopeasti. Kaikki lääkärit eivät muista mainita tästä joskus pitkästäkin lopettamisprosessista ja jotkut jopa sitä vähättelevät. Mitä reseptivapaita lääkkeitä olet kokeillut unettomuuteesi? Jos on voimakkaita vieroitusoireita, saattaa olla ettei niistä saa paljon apuja, kun elimistösi ikäänkuin "huutaa" sitä Seronilia ja Ketipinoria. Päivä päivältähän se helpottaa - niin itsellänikin kävi. Mutta oman aikansa se ottaa. Kerro taas kuulumisiasi!
- Tietämätön
al. kirjoitti:
Mitä ovat ns.reseptiv.unilääkkeet? Miksi unettomuutesi hoitoon on valittun neurolepti? Ns.kevyempiäkin vaihtoehtoja olisi olemassa. Olerko vallan hoidossa siellä? Siis asut nykyisin Saksassa jolloin hoitosikin on keskitetty sinne. Vai?
Tässähän ei enää kauaa ole lääkärin tapaamiseen.
Miten molemmat lääkkeesi loppuivat vai olisko tarkoitus lopettaakin molemmat, Seronil ja Ketipinor? Outoa ettei sinua Suomessa hoitanut psykiati ole infonnut sinua tuon tarkemmin lääkkeiden alasajosta vai itsekö ne päätit lopettaa?
IOlen ottanut ketipinoria vain nukkumiseen en ymmärrä miksi, mutta jos lääkärit eivät ymmärrä seurauksia kyseisistä lääkkeistä en voi tehdä mitään. Olen hetki sitten muuttanut saksaan joten on vaikeaa keskittyminen lääkkeiden lopettamiseen, mutta se on silti parempi tehdä nyt. Ketipinooria en vielä lopeta. En pysty ottaan tavallisia unilääkkeitä koska en pysty nukkumaan niin helpolla. Ja lääkäri ei kertonut ikinä mitään lopettamisesta.
- Tietämätön
Kohtalotoveri1 kirjoitti:
Hei Tietämätön! Toivottavasti olosi on tänään edes siedettävä. Valvominen vaikuttaa niin totaalisesti kaikkeen, että jo se saa aikaan pahoja oireita. Ja kun sen taustalla on tuo lääkkeiden lopettaminen/vähentäminen osa oloista johtuu tietty siitä. Olen itsekin tehnyt oma-aloitteisesti SSRI-lääkkeen lopettamisen, ja jälkikäteen ajateltuna se ei ollut viisasta. Samanlaisia oireita oli itsellänikin. Muistan sen totaalisen unettomuuden. Eli pikkuhiljaa vähentämällä olisi minunkin kannattanut tehdä. On varmaankin niin, että yhtään mitään mieleen vaikuttavaa lääkettä ei pitäisi lopettaa äkillisesti tai liian nopeasti. Kaikki lääkärit eivät muista mainita tästä joskus pitkästäkin lopettamisprosessista ja jotkut jopa sitä vähättelevät. Mitä reseptivapaita lääkkeitä olet kokeillut unettomuuteesi? Jos on voimakkaita vieroitusoireita, saattaa olla ettei niistä saa paljon apuja, kun elimistösi ikäänkuin "huutaa" sitä Seronilia ja Ketipinoria. Päivä päivältähän se helpottaa - niin itsellänikin kävi. Mutta oman aikansa se ottaa. Kerro taas kuulumisiasi!
¨Kiitos todella paljon kannustuksesta minulle on tullut myös pelkoja että kaikki lähtevät pois ja jään yksin myös pelkään mennä kouluun tai pois kotoa. Ajattelen että sekin kyllä helpottaa jossain kohtaan. Hortega Night oon kokeillut ja auttaa jos otan kolme tablettia, ne on vahvimpia uniläkkeitä mitä täältä saa ilman reseptiä. Mutta en siltikään auta nukkumaan koko yötä.
- insomniaa
Tietämätön kirjoitti:
Olen ottanut ketipinoria vain nukkumiseen en ymmärrä miksi, mutta jos lääkärit eivät ymmärrä seurauksia kyseisistä lääkkeistä en voi tehdä mitään. Olen hetki sitten muuttanut saksaan joten on vaikeaa keskittyminen lääkkeiden lopettamiseen, mutta se on silti parempi tehdä nyt. Ketipinooria en vielä lopeta. En pysty ottaan tavallisia unilääkkeitä koska en pysty nukkumaan niin helpolla. Ja lääkäri ei kertonut ikinä mitään lopettamisesta.
Niin mitä ne resetpivapaat unilääkkeet ovat? Lääk.vai esim.luont.tuotteita? Kauppanimiä? Johan sinulla on ma.lekuri. Ei enää kauaa odottelua
- Kohtalotoveri1
Tietämätön kirjoitti:
¨Kiitos todella paljon kannustuksesta minulle on tullut myös pelkoja että kaikki lähtevät pois ja jään yksin myös pelkään mennä kouluun tai pois kotoa. Ajattelen että sekin kyllä helpottaa jossain kohtaan. Hortega Night oon kokeillut ja auttaa jos otan kolme tablettia, ne on vahvimpia uniläkkeitä mitä täältä saa ilman reseptiä. Mutta en siltikään auta nukkumaan koko yötä.
Kuulostaa kyllä tutulta, kun itse jätin lääkkeet pois. En olisi halunnut poistua kotoa mihinkään - eli niitä sosiaalisten tilanteiden pelkoja. Kyllähän ne helpottaa, mutta tiedän että se on rankkaa. Unettomuus ruokkii niitä entisestään, vaikka kuuluu tietty niihin vieroitusoireisiin. En tunne tuota Hortega Night -valmistetta. Keski-Euroopassahan käytetään paljon luontaistuotteita kuten Valerianaa mm. unettomuuteen. On kuitenkin hyvä, jos saat edes jonkin verran nukutuksi. Koeta jaksella!
- Kohtalotoveri1
Toivottavasti Tietämätön olosi ei ole kovin kurja, kun et ole kirjoitellut. Halusin vain tervehtiä ja toivottaa jaksamista ennen lääkärille pääsyä!
- unetonna
Mikä tuossa Hortega Night-valmisteessa on vaikuttava aine? Onko siellä paljonkin reseptivapaita lääkkeitä, siis verrattuna Suomeen? Onko tuo siis lääke, ei mikään luont.tuote tms.? Oletko kokeillut melatoniinia?
- Tietämätön
25mg Doxylaminsuccinat on vaikuttava aine. Ei ole paljoakaan reseptivapaita unilääkkeitä. Ja unilääkkeitä apteeksista saa vasta 18-vuotiaana. Olen käyttänyt myös melantoniinia mutta sitä ei myöskään saa apteekista eikä olenkaan Saksasta. Heräsin tänä aamuna ja on todella kipeä olo en tiedä voiko sekin olla yksi vierotuoireista? Olo on todella kurja. Olin viimeksi kipeä noin 2 viikkoa sitten joten kummastelen miten voin taas olla sairas. Toivottavasti olo on pian poissa.
- ?????
Melatoniinia sai ainakin kolme kuukautta sitten saksassa
- Tietämätön
????? kirjoitti:
Melatoniinia sai ainakin kolme kuukautta sitten saksassa
Kysyin tavalliselta lääkäriltä ja hän sanoi että ne ovat lopetettu saksassa
- kölniläinen
Tietämätön kirjoitti:
Ei ole
- farm44
Doxylam.ei ole unilääke
- ihme ketj
Tietämätön kirjoitti:
Totta kai Saksassa saa melatoniinia.
- Tietämätön
farm44 kirjoitti:
Doxylam.ei ole unilääke
http://www.apotheken-umschau.de/do/extern/medfinder/medikament-arzneimittel-information-Hoggar-Night-Tabletten-AA9472.html
Aktive Wirkstoffe:
Doxylamin siccinat
Wirkstoffe tarkoittaa sitä vaikuttavaa ainetta - Tietämätön
farm44 kirjoitti:
Doxylam.ei ole unilääke
1.3 "Hoggar Night Tabletten" wird angewendet zur
Kurzzeitbehandlung von Schlafstörungen.
Voit katsoa google kääntäjällä mitä tarkoittaa :)
Ei tarvitse kommentoida jossei tiedä itsekkään, kiitos! - tietämätön
ihme ketj kirjoitti:
Totta kai Saksassa saa melatoniinia.
Mistä tiedät että sitä saa täältä en nyt uskois että lääkärit potilaille valehtelevat. Vai ooks sulla jotain kokemusta ja asut itse saksassa? Sitä aina luulee tietävänsä joitain asioita ja sitten ku itse näkee niin tietää. Ja jos luulet olevasi niin varma niin olisi mukavaa jos kertoisit missä paikkakunnalla ja mistä apteekista saa melantoniinia?
- Kohtalotoveri1
Tietämätön kirjoitti:
1.3 "Hoggar Night Tabletten" wird angewendet zur
Kurzzeitbehandlung von Schlafstörungen.
Voit katsoa google kääntäjällä mitä tarkoittaa :)
Ei tarvitse kommentoida jossei tiedä itsekkään, kiitos!Olisko nin, että tuo lääke eli Doxylamin on antihistamiini, joka on aika väsyttävä. Ei siis varsinainen unilääke, mutta unettomuuten käytetty. Monet unettomuuteen määrätyt mielialalääkkeetkin vaikuttavat näihin histamiiniresepetoreihin juuri pienillä annoksilla väsyttävästi. Kun itselläni oli lääkkeiden lopettaminen meneillään, tunsin oloni flunssaiseksi ja kuumeiseksi. Kuului ainakin itselläni ihan selvästi vieroitusoireisiin, koska nyt olo ollut parempi. Saatko Tietämätön syödyksi? Aluksi itse en pystynyt syömään juuri mitään ja olo oli senkin vuoksi ihan kammottava. Mutta kun pakotin itseni syömään säännöllisesti edes jotain, pikkuhiljaa olo parani ja untakin tuli edes vähän. Aika monenkirjavat nuo vieroitusoireet oman kokemukseni mukaan ovat. Huomennahan pääset vihdoin sinne lääkäriin, eikö vain? Toivottavasti saat oloa helpottavaa apua. Koeta jaksella ja kerro, mitä sikäläinen lääkäri tilanteestasi sanoi ja mitä hoitoa antoi. Hengessä mukana!
- Tietämätön
Kohtalotoveri1 kirjoitti:
Olisko nin, että tuo lääke eli Doxylamin on antihistamiini, joka on aika väsyttävä. Ei siis varsinainen unilääke, mutta unettomuuten käytetty. Monet unettomuuteen määrätyt mielialalääkkeetkin vaikuttavat näihin histamiiniresepetoreihin juuri pienillä annoksilla väsyttävästi. Kun itselläni oli lääkkeiden lopettaminen meneillään, tunsin oloni flunssaiseksi ja kuumeiseksi. Kuului ainakin itselläni ihan selvästi vieroitusoireisiin, koska nyt olo ollut parempi. Saatko Tietämätön syödyksi? Aluksi itse en pystynyt syömään juuri mitään ja olo oli senkin vuoksi ihan kammottava. Mutta kun pakotin itseni syömään säännöllisesti edes jotain, pikkuhiljaa olo parani ja untakin tuli edes vähän. Aika monenkirjavat nuo vieroitusoireet oman kokemukseni mukaan ovat. Huomennahan pääset vihdoin sinne lääkäriin, eikö vain? Toivottavasti saat oloa helpottavaa apua. Koeta jaksella ja kerro, mitä sikäläinen lääkäri tilanteestasi sanoi ja mitä hoitoa antoi. Hengessä mukana!
Kiitos! Kuinka kauan sulla oli flunssa? Mulla on myös kuumeinen olo niinkuin kerroitkin. Olen syönyt kahteen päivään 6 hapankorppua salaatilla, vaikka en halunnut. Sehän on parempi kuin ei mitään eikö? Vai pitäisikö minun syödä enemmän. Jotenkin on kummallista että sinulla on ollut samoja vieroitus oireita kuin minulla. On jotenkin mahtavaa että ymmärrät aivan täysin näitä oireita ja kannustat kiitos sen vuoksi!
- Kohtalotoveri1
Tietämätön kirjoitti:
Kiitos! Kuinka kauan sulla oli flunssa? Mulla on myös kuumeinen olo niinkuin kerroitkin. Olen syönyt kahteen päivään 6 hapankorppua salaatilla, vaikka en halunnut. Sehän on parempi kuin ei mitään eikö? Vai pitäisikö minun syödä enemmän. Jotenkin on kummallista että sinulla on ollut samoja vieroitus oireita kuin minulla. On jotenkin mahtavaa että ymmärrät aivan täysin näitä oireita ja kannustat kiitos sen vuoksi!
Hei! Näitä samoja oireita oli lääkkeiden lopettamisesta ainakin parisen kuukautta. Välillä oli vähän parempi olo, välillä taas tosi huono. Vieroitusoireet tulivat mullekin tosi voimakkaina, kun lopetin lääkkeet aika seinään. Jos olisin lopettanut eli vähentänyt pikkuhiljaa ns. oikeaoppisemmin ei olo olisi varmaankaan ollut niin tuskainen. Muistan sen, kun olin ihan ymmälläni. Lähinnä olin vain neljän seinän sisällä ja odotin, että helpottaisi. Kaikkine pelkoineni ja muine oireineni. Ja hyvä, jos saat syödyksi edes jotain; mitä normaalimmin sitä parempi. Ja vedenjuonti tuppasi multa unohtumaan, eli juo vettä riittävästi. Ja vitamiineja otin ihan purkista, kun tiesin, että syömiset oli vähän niin ja näin. Pikkuhiljaa alkoi ruoka maistua ja sitten paranivat unetkin, niin kuin ehdinkin jo kertoakin. Eli syö pieniä annoksia vaikka väkisin muutaman tunnin välein. Toivottavasti saat lääkäriltä apuja, että olosi helpottuu. Toivon, että ymmärtää tilanteesi. Kerro, miten kävi. Tiedän, että sulla ei ole helppoa nyt. Palataan pian!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33811756IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597966Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut933083Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982258Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1562219Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81656- 1101261
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin551103Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60793