Autoilija laitetaan maksamaan jännätuhot

Ikisinkku M

Kuten suomessa on tapana laitetaan yksityisautolija kustantamaan myös muiden menoeriä, viimeisimpänä on nyt sitten keksitty laittaa jännämiehen aiheuttamat haitat autoilijan piikkiin. Olisihan se ihan mahdoton ajatus että jännät itse maksaisi tai se että niistä hankkiuduttaisiin eroon, naiset ei varmaan sitä hyväksyisi:

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1419836483502.html

10

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • angry bird tai joku

      Ei tarvi maksaa jos ei aja ylinopeutta. Helppoa ja halpaa. Muuten erittäin huono idea.

      • Ikisinkku M

        Minusta olisi ideana tavallaan hyvä jos autoilija voisi nähdä siinä jotain yhteiskunnallista hyötyä pidemmällä tähtäimellä niin että lasku mahdollisesti aikaa myöten laskisi. Jos sillä lisämaksulla kustannettaisiin p..kakasoille ostopalveluna majoitus siperiasta tai rasiallinen panoksia niskalaukausta varten tuskin kukaan autoilija valittaisi pienistä vaan maksaisi mielellään.


      • angry bird tms.
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Minusta olisi ideana tavallaan hyvä jos autoilija voisi nähdä siinä jotain yhteiskunnallista hyötyä pidemmällä tähtäimellä niin että lasku mahdollisesti aikaa myöten laskisi. Jos sillä lisämaksulla kustannettaisiin p..kakasoille ostopalveluna majoitus siperiasta tai rasiallinen panoksia niskalaukausta varten tuskin kukaan autoilija valittaisi pienistä vaan maksaisi mielellään.

        Kyllä muuten valittaisivat. Ei autoilijat yleensä näe kuin oman napansa.


      • Ikisinkku M
        angry bird tms. kirjoitti:

        Kyllä muuten valittaisivat. Ei autoilijat yleensä näe kuin oman napansa.

        Minä voisin noin hyvään tarkoitukseen maksaa vaikken saisi sakkojakaan.


    • Ei haittaa mitään, kun tuo kohdistuu vaan niihin jotka sääntöjä rikkoo.
      T. 13 vuotta sakotonta historiaa, niin kauan kuin kortti on ollut :)

    • 2354t6

      Tässä mielessä ne pahimmat kustannusten nostattajat ovat kylläkin kaikki teinimopoilijat sekä teinimopoautoilijat. Näiden prosentuaalinen osuus kolareissa ja lunastuksissa on selvästi henkilöautoja suurempi, mikä nostaa myös vakuutusmaksuja.

      Eli kannattaa alkaa kampanjoimaan 15 vuoden ikärajoitusta vastaan mopoissa ja mopoautoissa.

      • Ikisinkku M

        Harvemmin ne jännät mopoautoilla ajelee: "Rikosuhrimaksujen avulla valtio aikoo kerätä vuodessa noin 4,5 miljoonaa euroa. Varat osoitetaan väkivallan uhreille sunnattuihin palveluihin."


      • 6e5w48dftyvu
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Harvemmin ne jännät mopoautoilla ajelee: "Rikosuhrimaksujen avulla valtio aikoo kerätä vuodessa noin 4,5 miljoonaa euroa. Varat osoitetaan väkivallan uhreille sunnattuihin palveluihin."

        Kysmys onkin siitä kuka aiheuttaa eniten vahinkoja ja siten suurimmat kustannukset, jotka autoilijat maksavat vakuutuksina. Ei siitä, onko ratissa nainen, mies, "jännämies", jne.


      • Ikisinkku M
        6e5w48dftyvu kirjoitti:

        Kysmys onkin siitä kuka aiheuttaa eniten vahinkoja ja siten suurimmat kustannukset, jotka autoilijat maksavat vakuutuksina. Ei siitä, onko ratissa nainen, mies, "jännämies", jne.

        Kyllä ne naisiaan pieksävät ja tappavat jännät on suurimpia kustannuksia aiheuttava ryhmä teki ne sitten mitä tahansa. Siinä joku kolarikulu kalpenee rinnalla kun jännä teloo naisensa rullatuoliin loppuiäksi.


    • 13+7-4

      Lisäksi pitäisi asettaa maksu autoilijoille, jotka eivät riko lakia. Esimerkiksi 40 euron maksu, joka nimettäisiin vaikkapa rekisterikilven turhavalvonnan kulupeitemaksuksi.

      Toinen ongelma ovat autoilijat, jotka pysäköivät autonsa sääntöjen mukaisesti. Tuollaisilta rikosuhrien auttamisvelvoitteesta pakoilijoilta pitäisi veloittaa 50 euroa viikossa pysäköintivalvontamaksua. Ei se valvonta ilmaista ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe