Psalmi 139:1-6 "Herra, sinä tutkit minua ja tunnet minut.
Istunpa minä tahi nousen, sinä sen tiedät; sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa.
Käynpä tahi makaan, sinä sen havaitset, ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut.
Sillä, katso, ei ole sanaa minun kielelläni, jota sinä, Herra, et täysin tunne.
Sinä olet saartanut minut edestä ja takaa ja laskenut kätesi minun päälleni.
Senkaltainen tieto on minulle ylen ihmeellinen, ylen korkea käsittääkseni sen.
Psalmi 23:4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun VITSASI ja SAUVASI minua lohduttavat. !
HUOM: VITSALLA NÄPÄYTETÄÄN JA SAUVALLA OHJATAAN NUORIA KARITSOJA JA JO VANHEMPIA LAMPAITA MYÖS !
SE ON HYVÄN PAIMENEN TEHTÄVÄ !
Vrt. Joh 10:11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
10:27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
10:28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
10:29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä."
JEESUS ON HYVÄ PAIMEN !
27
<50
Vastaukset
Jokaisen Uskosta Pyhän Hengen kautta Uudestisyntyneen Jeesukseen Kristukseen, lihaksi tulleeseen, nimi on Elämän kirjassa, joka on sama kirja kuin Taivaankirja ja Karitsan elämänkirja !
Siis ILOITKAAMME SIITÄ !
Ap 13:52 "Ja opetuslapset tulivat täytetyiksi ILOLLA ja Pyhällä Hengellä." !
Joh 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
ja että...
Room 11:29 " Ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu." !
Jos "se on Jumalan teko että te uskotte", niin silloin jumala jo ennalta tietää kenet Hän on kutsunut ja "Jumala ei kutsumistansa kadu" ja jos on tarvis niin Jumala kurittaa lastaan mutta jos joku on jonkun lapsi, niin hän on sitä vaikka toisi kotiin vähän huonommankin todistuksen !
Vrt Hebr 12:5 "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
12:6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
12:7 Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
Vrt. Luuk 10:20 " Mutta älkää siitä iloitko, että henget teitä tottelevat. ILOITKAA siitä, että teidän nimenne on merkitty taivaan kirjaan." !
Fil. 4:3 Myös sinua, sinä minun oikea Synsygukseni, minä pyydän: ole näille vaimoille avullinen, sillä he ovat taistelleet minun kanssani evankeliumin hyväksi, yhdessä sekä Klemensin että muiden työtoverieni kanssa, joiden nimet ovat elämän kirjassa.Joku on laskenut että Raamatussa lukisi 365x että "Älä pelkää" tavalla jos toisella ! :O
ILOITKAAMME SIITÄ JOKA PÄIVÄ !Kopittelija007 kirjoitti:
Joku on laskenut että Raamatussa lukisi 365x että "Älä pelkää" tavalla jos toisella ! :O
ILOITKAAMME SIITÄ JOKA PÄIVÄ !Psalmi 119: 161 " Muuta en kumarra kuin sinun sanaasi "
" Minun sisäinen ihmiseni, sydämeni, seisoo kunnioituksesta sinun sanaasi "
http://biblehub.com/lexicon/psalms/119-161.htm
Room 10:8 "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi";Kopittelija007 kirjoitti:
Psalmi 119: 161 " Muuta en kumarra kuin sinun sanaasi "
" Minun sisäinen ihmiseni, sydämeni, seisoo kunnioituksesta sinun sanaasi "
http://biblehub.com/lexicon/psalms/119-161.htm
Room 10:8 "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi";OLETTEKO ELÄVIÄ KIVIÄ ?
Kuolleet ja Elävät kivet perustuvat tähän 1 Piet 2:5 kohtaan joka kehottaa rakentumaan " elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi". !
Kun rakennusta aletaan rakentamaan kivistä, niin siihen ensin laitetaan ns. Kulmakivi, joka hengellisessä Pyhäkössämme tarkoittaa Kristusta ja sitten siihen täytyy lähteä hakemaan lisää kiviä...
Mutta kuinka ollakaan löytyy vain erilaisia likaisia möykkyjä, jotka eivät sovi juuri mihinkään ja nämä ovat juuri niitä "Kuolleita kiviä" !
No, jotta ne saataisiin sitten laitettua rakennukseen oikeille paikoilleen niin niitä pitää työstää sieltä ja täältä, "poistaa särmiä", jotta jokainen murikka löytää oman nimenomaan sille tarkoitetun paikkansa rakennuksessa, jokaiselle siis ihan omanlaisensa !
Ja sitten kun nämä murikat on saatu työstettyä, särmät poistettua ja hiottua siihen muotoonsa, että ne voidaan lopulta asentaa rakennukseen niin niitä kiviä kutsutaan vasta sitten ns. "Eläviksi kiviksi" !
Ja jotta tästä murikasta "Kuolleesta kivestä" tulisi ns. "Elävä kivi" niin se on yksin ja ainoastaan Pyhän Hengen työtä meissä ! :O
Ja tätä Pietari tarkoitti kun sanoi:
"RAKENTUKAA TEKIN ELÄVINÄ KIVINÄ HENGELLISEKSI HUONEEKSI" !
Eli siteeraan vielä tämän koko Raamatun kohdan tähän:
1 Piet 2:4 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
2:5 ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
2:6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".
- JonesHenry
Herra kurittaa ja nuhtelee Yasar;
http://gifkg.org/hebrewword/yasar.html
Ja Musar;
http://www.hebrew4christians.com/Meditations/Musar/musar.html - Lightning Star
Huono todistus... tarkoittaako se, että saa vihastua, olla katkera, armahtamaton, rakkaudeton?
Katsos, kyllä meiltä jotain vaaditaankin. Todellinen mielenmuutos.- Kyselijä.
Sinullako on ?
- Lightning Star
Kyselijä. kirjoitti:
Sinullako on ?
Mitä kyselijä kyselee?
- Kyselijä.
Lightning Star kirjoitti:
Mitä kyselijä kyselee?
Onko sinulla todellinen mielenmuutos?
metanoeó = change my mind, change the inner man = muuttaa mieleni, muuttaa sisäisen ihmisen !
http://biblehub.com/greek/3340.htmKopittelija007 kirjoitti:
metanoeó = change my mind, change the inner man = muuttaa mieleni, muuttaa sisäisen ihmisen !
http://biblehub.com/greek/3340.htm1 Piet 1:2 " jotka Isän Jumalan edeltätietämisen mukaan ovat Hengen pyhittämisen kautta valitut Jeesuksen Kristuksen kuuliaisuuteen ja hänen verellänsä vihmottaviksi. Lisääntyköön teille armo ja rauha."
prognósis = ennuste, edeltätietämys, odotettava kehitys
http://biblehub.com/greek/4268.htm- Lightning Star
Kyselijä. kirjoitti:
Onko sinulla todellinen mielenmuutos?
Sillä tiedolla et mitään loppuviimein tee.
Jumalalta kukaan ei voi piilloutua. Hän tietää mitä olen tai olen olematta. Itse itsestäni en lähde tässä tilanteessa todistusta antamaan. - Kyselijä.
Sillä tiedolla et mitään loppuviimein tee.
Jumalalta kukaan ei voi piilloutua. Hän tietää mitä olen tai olen olematta. Itse itsestäni en lähde tässä tilanteessa todistusta antamaan.Muita vaan arvostelet mutta et itseäsi? Onko siellä malka?
- Lightning Star
Kyselijä. kirjoitti:
Muita vaan arvostelet mutta et itseäsi? Onko siellä malka?
Alkuperäinen viesti:
"Huono todistus... tarkoittaako se, että saa vihastua, olla katkera, armahtamaton, rakkaudeton?
Katsos, kyllä meiltä jotain vaaditaankin. Todellinen mielenmuutos. "
Ketä olen arvostellut, koetko viestin kohdistuneen jotenkin itseesi tai johonkin kanssakeskustelijaan? Jos sinulla on ensimmäiseen viestiin jotain jota tahdot arvioida, niin sano "mistä kenkä hiertää"?
Nimittäin on aiheellista kysyä, kannattaako Herran eteen huonoin todistuksin käydä? vastasin aloittajan aiheeseen. Jokainen tutkikoon omaa sydäntänsä tässä tapauksessa. - Lightning Star
Kyselijä. kirjoitti:
Muita vaan arvostelet mutta et itseäsi? Onko siellä malka?
Niinkö koet?
Jos sinulla on jotain arvioitavaa ensimmäiseen viestiini niin ole ystävällinen ja tuo.
Toin siis pohdittavaa ensimmäisessä viestissäni siihen, mitä meiltä todellisuudessa vaaditaan ja sitä kannattaako kovin "huonoin todistuksin" lähteä Herran eteen. Jokainen Herran palvelija varmasti ymmärtää, että jotain vaaditaankin palvelijalta. Ei palvelija suoraan pöytään käy, vaan tekee ensin työnsä kunnolla. Ja palveleminen on juurikin lähimmäisen palvelemista täällä ajassa. - Lightning Star
Alkuperäinen viesti:
"Huono todistus... tarkoittaako se, että saa vihastua, olla katkera, armahtamaton, rakkaudeton?
Katsos, kyllä meiltä jotain vaaditaankin. Todellinen mielenmuutos. "
Ketä olen arvostellut, koetko viestin kohdistuneen jotenkin itseesi tai johonkin kanssakeskustelijaan? Jos sinulla on ensimmäiseen viestiin jotain jota tahdot arvioida, niin sano "mistä kenkä hiertää"?
Nimittäin on aiheellista kysyä, kannattaako Herran eteen huonoin todistuksin käydä? vastasin aloittajan aiheeseen. Jokainen tutkikoon omaa sydäntänsä tässä tapauksessa.Tuli näköjään kaksi viestiä... tämä ei näkynyt minulle jostain syystä ja luulin ettei se jostain syystä tullut perille... ja nyt se jostain syystä siis näkyykin.. niin laitoin sitten toisen viestin kysymykseesi... mutta eipä se mitään, vastauksia on nyt kaksi.
Niinkö koet?
Jos sinulla on jotain arvioitavaa ensimmäiseen viestiini niin ole ystävällinen ja tuo.
Toin siis pohdittavaa ensimmäisessä viestissäni siihen, mitä meiltä todellisuudessa vaaditaan ja sitä kannattaako kovin "huonoin todistuksin" lähteä Herran eteen. Jokainen Herran palvelija varmasti ymmärtää, että jotain vaaditaankin palvelijalta. Ei palvelija suoraan pöytään käy, vaan tekee ensin työnsä kunnolla. Ja palveleminen on juurikin lähimmäisen palvelemista täällä ajassa.Vrt. Room 7:21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
7:22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
7:23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.- Lightning Star
Kopittelija007 kirjoitti:
Vrt. Room 7:21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
7:22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
7:23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.Usein tuodaan näitä kohtia kirjoituksista ja vedotaan niiden kautta ihmisen kyvyttömyyteen tehdä hyvää.
Näetkö, kopittelija007, että joka on saanut parantua ja tulla parannetuksi, Kristuksessa, olisi kyvytön tuottamaan hyvää ja olemaan lähimmäinen lähimmäselle? Ja vaaditaanko sitä meiltä?
Paavali tuskin väittää, että hänen sopii... riidellä, olla rakkaudeton, armahtamaton jne? olla huonoa hedelmää tuottava puu? Vai miten koet? - Lightning Star
miksi toit tämän kirjoituksesi tähän? Tiesitkö, että Jeesuskin vaati hyvää ja hyvän tekemistä. Vertaus ei oikeastan kerro siitä, että pitäisi "olla syntinen". Mikä on syntiä? Onko syntiä lukuisat listaukset joita ihmiset toinen toisilleen laativat, siitä mitä saa ja ei saa tehdä... vai kenties se, ettei ole rakkautta toinen toista kohtaan?
- L_S
miksi toit tämän kirjoituksesi tähän? Tiesitkö, että Jeesuskin vaati hyvää ja hyvän tekemistä. Vertaus ei oikeastan kerro siitä, että pitäisi "olla syntinen". Mikä on syntiä? Onko syntiä lukuisat listaukset joita ihmiset toinen toisilleen laativat, siitä mitä saa ja ei saa tehdä... vai kenties se, ettei ole rakkautta toinen toista kohtaan?
Ai, kerkesit ottaa pois, olisit jättänyt vaan...
L_S kirjoitti:
Ai, kerkesit ottaa pois, olisit jättänyt vaan...
Laitoin paremmin luettavan blogistani.... :)
Laitoin paremmin luettavan blogistani.... :)
(korjaus) Siis tässä !
Tässä sinulle Lightning Star ja muillekin Blogistani luettavaksi ja mietittäväksi artikkelini
Oletko sinä hurskas ?
http://otakoppi.webnode.fi/news/oletko-sina-hurskas-/
Ps. LAITOIN TÄMÄN MYÖS BLOGIINI JA LUETTAVISSA EHKÄ
SELKEÄMMIN TÄÄLTÄ:
http://otakoppi.webnode.fi/news/hyva-paimen-/- efox
Valehteliko Jeesus sanoen: "Minä olen SE hyvä paimen" ja " ja on OLEVA yksi lauma ja YKSI PAIMEN?
Joh. 10:
14. Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut, 15. niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä. 16. Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
Herra JHVH = SE YKSI PAIMEN.
Ps. 23:1. Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.VERTAA:
Psalmi 110:1 Daavidin virsi. HERRA sanoi MINUN HERRALLENI:
"Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi".- efox
VERTAA:
Psalmi 110:1 Daavidin virsi. HERRA sanoi MINUN HERRALLENI:
"Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi".Tuossa ei tietojeni mukaan kummassakaan Herra sanassa ole JHVH?
efox kirjoitti:
Tuossa ei tietojeni mukaan kummassakaan Herra sanassa ole JHVH?
Kyllä on ensimmäinen Herra = "JHVH"
Psalmi 110:1 Daavidin virsi. HERRA ("Yhvh ") sanoi MINUN HERRALLENI ("Adonay")
http://biblehub.com/text/psalms/110-1.htm
Yah-weh la-ḏō-nî,= The Lord to my Lord
יְהֹוָה = Yhvh = (yeh-ho-vaw') = LORD
http://biblehub.com/hebrew/3068.htm
Adonay = Lord
http://biblehub.com/hebrew/136.htm
Eli..."JHVH" said to my "Adonay" !
Vrt, Ap 2:34 Sillä ei Daavid ole astunut ylös taivaisiin, vaan hän sanoo itse: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, 2:35 kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi
KREIKAKSI ! Ap 2:34
ὁ› Κύριος τῷ Κυρίῳ = ho Kyrios tō Kyriō = the Lord to Lord
http://biblehub.com/text/acts/2-34.htm
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .18010330Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523525Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja523268- 642865
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2052230- 1162203
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252023Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671638Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221446Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121386